Bush tracht eindelijk een poging te doen voordat Amerika terug in het stenen tijdperk geworpen wordt door hun exorbitante energieverbruik.quote:Bush wil bezuinigen op brandstofverbruik
WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft maandag de federale overheid bevolen de eerste maatregelen te nemen om het brandstofverbruik in de VS terug te dringen. Ook moet de uitstoot van schadelijke stoffen door auto's omlaag.
De stappen maken deel uit van een eerder dit jaar aangekondigd plan dat het brandstofverbruik met 20 procent moet verlagen in de komende tien jaar. De productie van biobrandstoffen als ethanol moet ook worden gestimuleerd, aldus Bush. Hij kondigde verder aan dat er strengere normen zullen komen voor de auto-industrie waar het gaat om schadelijke uitlaatgassen.
Verschillende overheidsinstanties kregen van Bush opdracht meer samen te gaan werken om de gestelde doelen te realiseren. De maatregelen moeten eind 2008 van kracht zijn.
(ANP)
Zie ook: Amerika vooruitstrevend met energiebesparingquote:Het tekort op de lopende rekening in de VS bedraagt 6 procent van het bruto binnenlands product. Er wordt 50 procent meer ingevoerd dan dat het land uitvoert. Het begrotingstekort van 4 procent van het bbp is een andere molensteen om de nek van de greenback. Om dit systeem in stand te houden heeft de VS dagelijks 5 miljard extra dollars nodig.
iddquote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Uiteindelijk heeft zijn hele beleid geen fuck opgeleverd. Het failliet van de neo-cons. De straf voor dat hij alle goeie dingen die Clinton heeft gedaan teruggedraaid heeft. Hij is zelfs er achter gekomen dat een dialoog met Noord-korea toch handiger is dan provoceren![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:17 schreef Evil_Jur het volgende:
PBerends houdt niet zo van Amerika bush he?
Das nou typisch zo'n Amerikaanse reactie. Als iemand kritiek op Amerikaans beleid heeft, dan is het meteen "anti-Amerikaans".quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:17 schreef Evil_Jur het volgende:
PBerends houdt niet zo van Amerika he?
Het feit dat je zo in de verdediging schiet geeft al aan dat ik een gevoelige snaar heb geraakt. Je hoeft ook maar eventjes in je postgeschiedenis te kijken om die indruk te bevestigen. Als je je (terechte) kritiek misschien eens wat minder sarcastisch en tendentieus formuleert, dan zou ik je serieus nemen...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Das nou typisch zo'n Amerikaanse reactie. Als iemand kritiek op Amerikaans beleid heeft, dan is het meteen "anti-Amerikaans".
Ik denk dat mensen die nooit kritiek hebben op Amerikaans beleid pas anti-Amerikaans zijn. In plaats van je voordeel te doen met (terechte) kritiek, maken ze je uit voor anti-Amerikaan.
Gevoelige snaar? Nee hoor.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:32 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het feit dat je zo in de verdediging schiet geeft al aan dat ik een gevoelige snaar heb geraakt. Je hoeft ook maar eventjes in je postgeschiedenis te kijken om die indruk te bevestigen. Als je je (terechte) kritiek misschien eens wat minder sarcastisch en tendentieus formuleert, dan zou ik je serieus nemen...
Doe ermee wat je wilt.
Denk niet dat zij zich er wat van aantrekken, ook al is het misschien goed advies. Ben eens eerlijk; als Amerika kritiek op NL / Europa geeft zou jij alleen maar beledigd zijn en ze van ongeoorloofde bemoeienis betichten, toch? Of zou jij je voordeel doen met kritiek van hen naar ons?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Gevoelige snaar? Nee hoor.
Amerika zou erg zijn voordeel kunnen doen met mijn kritiek en van andere mensen.
Mwoa, hij heeft zichzelf al vaker een War President genoemd, zo erg zal hij er niet mee zitten. Van Bush heb ik sowieso nooit het idee gekregen dat ie zoveel geeft om wat andere mensen van hem vinden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:40 schreef Hephaistos. het volgende:
Tja onze George vind het waarschijnlijk niet zo tof om de geschiedenis in te gaan als de Irak-president. Ben alleen bang dat het wat te laat is om z'n imago te veranderen.
Maakt dat uit? Verandert dat ook maar enigszins de hachelijke economische positie van de VS?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:17 schreef Evil_Jur het volgende:
PBerends houdt niet zo van Amerika he?
Dat zegt natuurlijk niet zoveel, het gaat er ook om hoeveel ze verdienen. En dan blijkt:quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:56 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Verandert dat ook maar enigszins de hachelijke economische positie van de VS?
Moet je hier voor de gein eens even kijken.
Als het in '95 al net zo erg was als 2005, dan vind ik het toch niet echt schokkend. Er is zeker ruimte voor verbetering, maar dat zorgen maken en doemdenken over het einde van de Amerikaanse economie schuif ik in het hoekje klimaatangst en terrorisme.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het was zo'n beetje alleen erger tijdens de grootste oorlog ooit is gevoerd. Nou je stelt me nou met die grafiek niet echt gerust Evil Jur...
Clinton moest natuurlijk de schuld van die 'geweldige' Reagan en Bush wegwerken. Overigens valt het mij ook nog wel mee. Denk dat media nu extra gefocust zijn vanwege die oorlog in Irak en de miljarden die daar per dag in gepompt worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als het in '95 al net zo erg was als 2005, dan vind ik het toch niet echt schokkend. Er is zeker ruimte voor verbetering, maar dat zorgen maken en doemdenken over het einde van de Amerikaanse economie schuif ik in het hoekje klimaatangst en terrorisme.
Daarnaast; Hoe ze zich uit de Grote Depressie hebben gesleept geeft me ook aardig wat vertrouwen in de veerkracht van de Amerikaanse economie.
En bedenk ook dat de Oorlog zorgde voor een enorme aanjager van de economie.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overigens hadden ze tijdens de grote depressie daar wel mensen met durf, kennis van zaken en moed zitten. Bush heeft helemaal niks behalve zich omringt door graaiers en fundamentalisten met een verwrongen wereldbeeld. Gelukkig is er hoop. Wie er ook na komt, republikein of democraat. Slechter kunnen ze niet meer kiezen.![]()
Die graph is trouwens een beetje verouderd: As of the end of 2006, the total U.S. public debt was $4.9 trillion.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als het in '95 al net zo erg was als 2005, dan vind ik het toch niet echt schokkend. Er is zeker ruimte voor verbetering, maar dat zorgen maken en doemdenken over het einde van de Amerikaanse economie schuif ik in het hoekje klimaatangst en terrorisme.
Daarnaast; Hoe ze zich uit de Grote Depressie hebben gesleept geeft me ook aardig wat vertrouwen in de veerkracht van de Amerikaanse economie.
Dat heeft er zeker mee te maken gehad, maar ze hebben het ook gewoon goed aangepakt toen. Oorlog is duur, maar het levert ook veel op, ook nu profiteert het GDP (BNP) aanzienlijk van de oorlogen in Afghanistan en Irak.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:28 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
En bedenk ook dat de Oorlog zorgde voor een enorme aanjager van de economie.
Hopen dat de Chinezen dollars blijven kopen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:33 schreef Aasgier het volgende:
Ik zie in elk geval niet veel wegen om weer goed gezond te worden.
Die Chinezen willen hun voornaamste afzetmarkt niet graag kwijt natuurlijk, die kijken wel uit voor een boycot.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:48 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Hopen dat de Chinezen dollars blijven kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |