Ik ken het. Ben dan wel al bezig, maar eigenlijk stelt het geen ** voor, wat ik doequote:Op maandag 14 mei 2007 14:37 schreef dubidub het volgende:
Ik zou dus aan het lerenmoeten zijn, echt zo erg geen zin. Uitstellen
Dus doordat je aantoont dat je steeds lager uitkomt, uiteindelijk zelfs op 4-oneindig, toon je aan dat je dus ook een keertje onder 0 terecht komt?quote:Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef freiss het volgende:
Je toont dus eerst aan dat rn+1 = 4 - som van k=1 tot n van 1/n. De limiet van n nadert naar oneindig van die som nadert naar oneindig, dus voor een zekere n is de som van k=1 tot n van 1/n groter dan 4, waardoor de rn < 0
cos(3t)= cos(0,5π)quote:Op maandag 14 mei 2007 14:44 schreef Agiath het volgende:
Vraagje over Lissajous-figuur.
Examenbundel Goniometrie vraag 1
Het komt er iig op neer dit op te lossen
cos(3t) = 0
Dus ik doe
cos(3t)= cos(0,5π)
3t = 0,5π + k*2π
Maar volgens het antwoord moet het zijn
3t = 0,5π + k*π
dus maar 1 pi en niet 2... Maar me formule kaart zegt wel 2π
Ik wil het ook altijd uitschrijven maar 90% van de gevallen mag je gewoon calc intersect doenquote:Op maandag 14 mei 2007 14:44 schreef Agiath het volgende:
Vraagje over Lissajous-figuur.
Examenbundel Goniometrie vraag 1
Het komt er iig op neer dit op te lossen
cos(3t) = 0
Dus ik doe
cos(3t)= cos(0,5π)
3t = 0,5π + k*2π
Maar volgens het antwoord moet het zijn
3t = 0,5π + k*π
dus maar 1 pi en niet 2... Maar me formule kaart zegt wel 2π
Bij zo'n opgave kom je algebraïsch nog wel een eind:quote:Y1=0,5Cos(2x)
Y2=Sin(x)
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:56 schreef freiss het volgende:
18:
Je gebruikt hier natuurlijk dan de formule die je net hebt aangetoond, namelijk rk+1 = rk - 1/k. Je ziet in de figuur dat als rn < 0, dan ligt Pn onder de x-as. Je rekent dan dus uit op de GR als rk+1 = rk - 1/k < 0 met r1 = 4. Het blijkt dat rn<0 voor n groter of gelijk aan 32.
Je kan dus iets opschrijven als (ik heb een TI-84): MODE: SEQquote:Op maandag 14 mei 2007 14:58 schreef B.ertha het volgende:
[..]die snapte ik wel. Wist alleen niet of je wel gewoon zo op mag schrijven Ik vul dit in op mn GR. Maar dat mag dus?
Oké, dat had ikquote:Op maandag 14 mei 2007 15:02 schreef freiss het volgende:
[..]
Je kan dus iets opschrijven als (ik heb een TI-84): MODE: SEQ
nMin = 1
u(n)=u(n-1)-(1/(n-1))
u(nMin)=4
Bij TABLE lees je af dat bij n=32 u(n)=-0,0272 < 0, dus klopt voor n groter of gelijk aan 32.
Ik maar op 2/7quote:Op maandag 14 mei 2007 15:09 schreef frank07 het volgende:
whaaaa over 49.5 uur zit dag 1 er alweer op
ben ik al op 1/3e van de cse's
NT met Latijn, Grieks en Economie 1,2 (ik had ook nog Biologie 1, maar daar is dus geen CE inquote:
wtf.. das best veelquote:Op maandag 14 mei 2007 15:23 schreef freiss het volgende:
[..]
NT met Latijn, Grieks en Economie 1,2 (ik had ook nog Biologie 1, maar daar is dus geen CE in)
Wat ik heb begrepen is dat alles wat je op je GR doet wat niet op een normale rekenmachine kan, je moet op schrijven. Dus 2nd calc intersect idnerdaad, maar ok je invoer en windowinstellingen (Y1=... en [0,10]x[1,2] bijvoorbeeld).quote:Op maandag 14 mei 2007 14:53 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ik wil het ook altijd uitschrijven maar 90% van de gevallen mag je gewoon calc intersect doen![]()
Schrijven jullie op de toets trouwens ook je window op van je rekenmachine? Ik doe het altijd op deze manier: Dus even voorbeeldje:
Y1=0,5Cos(2x)
Y2=Sin(x)
Menu > calc > intersect geeft x=1,04
Is dit genoeg voor die 1 of 2 punten?
Me
Ik heb bio1, latijn en M&Oquote:Op maandag 14 mei 2007 15:23 schreef freiss het volgende:
[..]
NT met Latijn, Grieks en Economie 1,2 (ik had ook nog Biologie 1, maar daar is dus geen CE in)
Ik snap hem.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
1 patat centraal
Thxquote:Op maandag 14 mei 2007 14:48 schreef -J-D- het volgende:
[..]
cos(3t)= cos(0,5π)
3t = 0,5π + k*2π of 3t = -0,5π + k*2π
Als je die 2 laatste gegevens samenneemt, is dat hetzelfde als
3t = 0,5π + k*π
Ik vond 2005 2e tijdvak best lastig.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:40 schreef frank07 het volgende:
bwoah dat rijen en reeksen van b12 vind ik verreweg t lastigste..
Eigenlijk nooit wat aan gedaan. Altijd punten gescoort op andere onderdelen..
Nog een paar dingen doornemen en dan maar is een of twee echte examens maken. Welke vonden jullie makkelijk/moeilijk? Ik wil graag 1 makkelijke en 1 moeilijke maken![]()
Idd, terwijl we op SE's altijd alles exact moesten berekenen.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:59 schreef MaxC het volgende:
Die waarde die ik gaf, waren gewoon zo verzonnen.
Maar de meeste opgaven(vooral Sin/Cos) staat er alleen bereken. Dan mag je gewoon rekenmachine gebruiken.
Met de GR heb je veel minder kans om fouten te maken dan exact.
Maak die vraag van 2006-II B1, over die parameter kromme. Het lijkt heel lastig, maar het is 2x een kwestie van Calc Intersect, en 1x Maxium bepalen![]()
Ik weet het, 't is zo echt makkelijkquote:Op maandag 14 mei 2007 18:51 schreef Cinch het volgende:
En btw je mag volgens de examenbundel idd echt ALLES met je GR doen, wordt nog simpel op je examen als je overal intersect mag doen ipv algebraïsch.
Als er staat EXACT of algebraïsch moet je t opschrijven, als er gewoon staat bereken mag alles met je GR
Dankjequote:Op maandag 14 mei 2007 19:55 schreef B.ertha het volgende:
Sum(seq( Vind je onder 2nd STAT-->List
Sum(seq(Formule,X,0,'tot hoever je wilt gaan', 'stapgrootte')) (twéé haakjes, anders kom je niet uit)
Voorbeeld:
2005-II, som 4:
Sum(seq((10/(20+X)+10/(20-X)),X,0,10,0.1)
Ik gebruik gewoon riemann sommenquote:Op maandag 14 mei 2007 19:55 schreef B.ertha het volgende:
Sum(seq(Formule,X,0,'tot hoever je wilt gaan', 'stapgrootte')) (twéé haakjes, anders kom je niet uit)
Voorbeeld:
2005-II, som 4:
Mijn leraar zei vrijdag na het proefexamen iets raar over dat de stapgrootte na de haakjes moest, dus ermee vermenigvuldigdquote:Op maandag 14 mei 2007 19:55 schreef B.ertha het volgende:
Voorbeeld:
2005-II, som 4:
Dat kan wel eens, maar dat is in bijzondere situaties. Als x bijvoorbeeld in jaren is, maar ze willen het per dag hebben. Heel vaag, snap het zelf maar half en kan het ook niet uitleggen. Sorryquote:Op maandag 14 mei 2007 22:10 schreef Fhm het volgende:
[..]
Mijn leraar zei vrijdag na het proefexamen iets raar over dat de stapgrootte na de haakjes moest, dus ermee vermenigvuldigd![]()
En idd, bij die opdracht kwam er dan wel het goede antwoord uit.. (Was ergens in het examen 2001-I) Maar ik heb het aaaaaltijd binnen de haakjes gedaan
Hoe moet het nu dan?
Help!
Als het klopt, dan wordt het gewoon goed gerekend natuurlijk.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:50 schreef Agiath het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je iets op een andere manier bewijst dan in het correctiemodel?
Ik heb vraag 13 van 2004-II (B1,2) namelijk anders gedaan dan de uitwerkingen (al lijkt het wel op elkaar)...
In dit geval zou ik niet weten tot wat.quote:maar moet je dit nog vereenvoudigen?
Kettingregel: er staat '-x' in de logaritme.quote:waar komt die - vandaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |