Als dat zo is:quote:Op zondag 13 mei 2007 21:01 schreef freiss het volgende:
Bij hypothese toetsen bereken je altijd de kans op de steekproef of erger.
Let wel even op dat het niet gaat om snijpunten, maar om wijzers van de klok die over elkaar heen liggen. De kleine wijzer heeft blijkbaar straal 2, en de grote straal 3. Wanneer je de vergelijkingen zo verandert dat beide wijzers straal 1 hebben, kun je kijken wanneer de uiteinden op hetzelfde punt zitten (dwz zowel x- en y-coordinaat hetzelfde zijn)quote:Hoe bereken je dan de snijpunten van deze lijnen?, het boek haalt dan zegmaar de 'straal'(of amplitude) weg en stelt ze(x1=x2 en y1=y2) dan gelijk. Als je niet snapt wat ik bedoel: b1,2 2004-II vraag 8
De x- en y-as staan loodrecht, dus kun je gebruik maken van pythagoras: afstand˛ = [verschil x]˛ + [verschil y]˛.quote:En hoe stel je een formule op voor de afstand tussen de punten van beide grafieken op punt t??
Bij deze een kusjequote:Op zondag 13 mei 2007 21:35 schreef Pozo het volgende:
Hey, wat bedoel je precies met 'hoe moet je die notatie doen?
Ik kan je wel zeggen wat er staat (hopelijk correct, kansen zijn niet mn sterkste punt).
Uitgeschreven staat er 'de kans dat X ≥ 11 gegeven dat p = p0 en n=31' < 0.05
X zal een functie van p0 en n zijn neem ik aan, en de bovenstaande kans zal voor een aantal p0 kleiner zijn 0.05.
µ en H0 gebruik je als je het over hypothesen hebt. µ Is de verwachtingswaarde en H0 is een hypothese waarvan je gaat kijken of hij klopt. Als die niet klopt is er een alternatieve hypothese H1voor een binair probleem, maar het kan oneindig doorgaan met H2, H3 ... Hn (niet dat jullie dat zullen krijgen hoor).
Ja, om aan te geven welke verdeling je gebruikt (binomiale of normale verdeling). In pozo's verwijderde bericht stond vergelijkbare kritiek: uit de notatie van het antwoordenmodel blijkt niet duidelijk dat de binomiale verdeling gebruikt wordt.quote:Alleen nog 1 vraagje moet dat "| BIN" en "| NV" er altijd bij? Dat heb ik namelijk nog nooit gezien
In dit geval wel, maar bij een andere vraag kan dat anders zijn. Bijvoorbeeld bij de vraag wat de kans is dat je van de 10x dat je met een dobbelsteen tenminste 6x kleiner dan 3 gooit: P(X ≥ 6 | BIN; n=10, p=1/3).quote:Maar om het helemaal te snappen.. Kun je bij "p=..." nou altijd p0 invullen? Of moet daar soms ook een getalletje?
Kan iemand deze vraag ff voor doen met uitwerking? Want ik snap hier eigenlijk ook geen mallemoer van.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:53 schreef Cinch het volgende:
Over gonio:
Als je 2 parametervoorstellingen hebt
bv
x=3sin2 pi t
y=3cos2 pi t
en
x=2sin(pi/6)t
y=2cos(pi/6)t
Hoe bereken je dan de snijpunten van deze lijnen?, het boek haalt dan zegmaar de 'straal'(of amplitude) weg en stelt ze(x1=x2 en y1=y2) dan gelijk. Als je niet snapt wat ik bedoel: b1,2 2004-II vraag 8
En hoe stel je een formule op voor de afstand tussen de punten van beide grafieken op punt t??
Help![]()
Kan je hem gewoon verder uitwerken?quote:Op zondag 13 mei 2007 22:38 schreef GlowMouse het volgende:
Denkstapjes:
- Wijzers moeten over elkaar heenliggen
- x en y coordinaten van de uiteinden van de wijzers zijn gegeven; die liggen echter nooit boven elkaar omdat de ene wijzer langer is
- geef beide wijzers dezelfde lengte, bijvoorbeeld 1, om dit probleem op te lossen. De nieuwe vergelijkingen worden:
x=sin2 pi t
y=cos2 pi t
en
x=sin(pi/6)t
y=cos(pi/6)t
- De toppen liggen precies boven elkaar wanneer zowel x- als y-coordinaat aan elkaar gelijk zijn, ofwel:
sin2 pi t = sin(pi/6)t
en cos2 pi t = cos(pi/6)t
Ja dat eerste gedeelte snap ik wel. Uhm ik kom zeg maar totquote:Op zondag 13 mei 2007 22:49 schreef GlowMouse het volgende:
De rest ook nog, of is het eerste deel al onduidelijk? Als je de rest bedoelt: waar snap je de standaarduitwerking niet meer?
Wel, maar moeilijk is het niet: integraal xf(x)dx delen door integraal f(x)dx over het juiste interval.quote:zwaartepunt komt toch helemaal niet in wiskunde b1
Daar gaat het fout, dat moet zijn: 2 pi T = (pi/6) T + 2pi*kquote:Sin 2 pi T = sin (pi/6)T
2 pi T = (pi/6) T
Ik weet niet of het ook bij het eindexamen hoort, maar zwaartepunt hoort voor zover ik mij herinner nog bij het schoolexamen wisb1. Zoek hier maar eens tussen.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
waar staat dan wat je wel en niet moet leren
http://www.eindexamens.leidenuniv.nl/nietcestof.htmlquote:Op zondag 13 mei 2007 22:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
waar staat dan wat je wel en niet moet leren
Ojaaa die k*2 pi helemaal vergeten ..thanks man.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:58 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Wel, maar moeilijk is het niet: integraal xf(x)dx delen door integraal xdx over het juiste interval.
[..]
Daar gaat het fout, dat moet zijn: 2 pi T = (pi/6) T + 2pi*k
Daarna links en rechts -(pi/6)T: 11/6 pi T = 2pi * k
Daarna links en rechts delen door 11/6 pi: T = 12/11*k.
Ik heb hem hier gevonden, en hij blijkt te gelden voor zowel het school- als het eindexamen van B1.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:06 schreef MaxC het volgende:
Zwaartepunt? Nog nooit van gehoord eigenlijk![]()
Is volgens mij WB 1,2
Tnx, hoop dat er dan iets soortgelijks in zit a.s. woensdagquote:Op zondag 13 mei 2007 23:46 schreef Houtspeer het volgende:
Ik heb dit laatst gemaakt Ludger, je moet gewoon heel makkelijk denken.
Iedereen heeft 1/2 kans om te winnen, dus als persoon 1 naar de finale wilt komen heeft hij een kans van: 1/2 * 1/2 * 1/2 (hij moet 3 keer winnen om in de finale te komen) dat is dus 1/8.
Je moet op dit manier de opdracht maken, dus rekenmachine heb je niet nodig, tenminste bij meeste vragen erover.
Ik vond 2006 (zowel tijdvak 1 als 2) wel makkelijk (ik heb alleen wel wiskune B1). Moeilijk weet ik niet, maar volgens mij was in 2004 de normering +1,6 (dus moeilijker dan gemiddeld). In 2003 was de normering volgens mij +0,8 (dus makkelijker dan gemiddeld).quote:Op maandag 14 mei 2007 13:40 schreef frank07 het volgende:
bwoah dat rijen en reeksen van b12 vind ik verreweg t lastigste..
Eigenlijk nooit wat aan gedaan. Altijd punten gescoort op andere onderdelen..
Nog een paar dingen doornemen en dan maar is een of twee echte examens maken. Welke vonden jullie makkelijk/moeilijk? Ik wil graag 1 makkelijke en 1 moeilijke maken![]()
Er staat achter "SE", dus je zou het gehad moeten hebben in een toets.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:05 schreef leejow het volgende:
[..]
Geen stof voor het eindexamen? Staat anders wel op watmoetikleren.nl...
kijk is in je examenbundel in het eerste gedeelte bij continue dynamische modellen(blz38).. Daar staat een sterretje achter en onderaan de blz staat dat die stof niet tot het cse van 2007 behoortquote:Op maandag 14 mei 2007 14:05 schreef leejow het volgende:
[..]
Daar staat toch juist dat je het alleen hoeft te leren voor het schoolexamen? Niet voor het centraal schriftelijk examen..quote:Op maandag 14 mei 2007 14:05 schreef leejow het volgende:
[..]
Wat snap je niet dan?quote:Op maandag 14 mei 2007 14:19 schreef B.ertha het volgende:
Weetjeweetjeweetje, het is overmorgen al
Ik wil niet..
Zit oefenexamens te maken, wie kan me helpen met 2004-II, vraag 17, 18 en 19 (B2)?
Begin bijvoorbeeld eerst de rij uit te schrijven:quote:Op maandag 14 mei 2007 14:26 schreef B.ertha het volgende:
Vooral de laatste niet, "toon met behulp van deze limiet aan dat de punten Pn voor voldoende grote waarden van n onder de x-as liggen"
Zonder GR, de limiet voor n nadert tot oneindig van 'sigma-geval' is oneindig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |