Er bestaan geen stomme vragenquote:Op zondag 13 mei 2007 22:29 schreef Meike26 het volgende:
Even een quote van de allerlaatste reactie in deel 6 van Logician:
Hele stomme vraag misschien
Vanaf m'n 7de-8ste ongeveer. Wat mij bij zoiets was van "ik was eigenlijk een meisje, maar perongeluk is d'r een piemeltje aangegroeid". Maar daarvoor identificeerde ik me al met meisjes, en ik denk dat ik me d'r in de kleuterklas al min-of-meer van bewust was (ik weet dat ik toen erg morbide was (teken van depressie in kleuters) en aansluiting zocht bij de meisjes). Ook was kleding bij mij altijd problematisch (niet dat ik meisjeskleren wilde, maar vooral absoluut geen stoere jongenskleren).quote:maar v.a welke leeftijd realiseerde jullie je dat je een ander geslacht wou zijn?
Op die leeftijd is er echt nog heel weinig over te zeggen. Het is inderdaad wel lang voor 'n fase, maar zoiets is echt afwachten. Statistisch gezien blijken overigens slechts ongeveer 25% van de jongenskleuters met intens cross-gender gedrag (jongens die wel heel overtuigend meisje zijn, en dat meerdere jaren lang) uiteindelijk transseksueel. Nog eens 25% is "gewoon" heteroseksueel en zo'n 50% homoseksueel. Ik weet zo even niet hoe dat met meisjeskleuters zit, maar 't zal ook wel zoiets zijn.quote:De reden dat ik dit vraag is omdat ik een zoontje heb van bijna 4jr die al v.a zijn 1e jaar een meisje wil zijn en steeds serieuzer hierin begint te worden... Ik moedig hem liever niet aan, maar ik wil hem ook niet onderdrukken, dus thuis mag hij jurkjes dragen en staartjes in etc.. maar buiten moet hij zijn jongenskleertjes aan.. ik probeer hem zo vrij mogelijk hierin te houden.. maar vind het wel lastig omdat ik niet weet of het nog een fase kan zijn of niet... het duurt nu nl. al wel heel lang voor een fase.. mijn huisarts opperde een gesprek met een kinderpsycholoog maar daar twijfel ik nog over..
Gezellig. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.quote:Als jullie het niet erg vinden zou ik graag dit topic een beetje willen volgen en af en toe misschien wat advies vragen...
Dat is wel typisch. Er zijn maar weinig meisjes die op hun 4de echt borsten willen, het is meer dat ze er stellig van overtuigd zijn dat dat allemaal wel komt.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:55 schreef Logician het volgende:
Allereerst ontzettend bedankt voor de reacties, bij ons is het momenteel zo dat zodra mijn zoontje thuis komt de jurkjes en haarclipjes tevoorschijn komen, dit helemaal uitzichzelf, ik begin er bewust nooit over omdat ik hem niet wil beinvloeden maar wel zo vrij mogelijk hier in wil laten.
De laatste tijd is hij heel erg bezig met zijn piemeltje die hij niet wil, en die er af moet en dat hij borsten wil hebben etc...
Ja, ik kan je toch erg aanraden eens naar een kinderpsycholoog te stappen. Dit keer is 't goed gegaan, maar 't zou ook maar een keer helemaal fout kunnen aflopen.quote:na een voorval met een schaar waar ik gelukkig op tijd bij was heb ik toch eens contact opgenomen met de huisarts en deze opperde dus om eens met een kinderarts hierover te gaan praten...
Vooralsnog is 't beste denk ik om 'm vooral zichzelf te laten ontdekken en zich daar zo vrij mogelijk in te laten. Op school kan dat heel moeilijk worden (kinderen kunnen heel hard zijn tegen iedereen die "anders" is). Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe je daar mee om moet gaan. Misschien kijken of hij als meisje ingeschreven kan worden?quote:Het stomme is dat we er allemaal zo gewend aan zijn, sommige vrienden van mij zeggen vaak zij of haar en dan oops... het is afwachten hoe de toekomst gaat lopen, en ik wil hem zo vrij mogelijk laten, maar voor wat ik allemaal heb gelezen tot nu toe denk ik dat zo vroeg mogelijk er bij zijn wel het beste is voor de ontwikkeling, ook emotioneel gezien..
Heel 't leven is hoe dan ook een fase. Ergens moet je de knoop doorhakken.quote:het enige probleem zou misschien zijn vader zijn (we zijn uit elkaar) alhoewel hij ook wel eens heeft gezegd dat dit niet echt een fase meer is... maar het blijft natuurlijk gissen...
Is het topic toch voor?quote:Op maandag 14 mei 2007 00:43 schreef Logician het volgende:
Sorry trouwens dat ik het halve topic hier mee volgooi
Als ik zo alles lees, en eerlijk mijn mening geef, zou ik aan de huisarts een verwijzing vragen voor de afd. psychologie van het universitair medisch centrum Utrecht, daar heeft dr. Peggy Cohen een speciaalteam voor begeleiding, maar ook voor kijken of iemand van jonge leeftijd inderdaad transseksueel, zoja, of als er twijfels zijn krijgen ze goede begeleiding en alles, voor de rest kan er ook kontakt opgenomen werkgroep transseksualiteit van Huminitas , die heeft een groep Berdache, voor ouder en jeugdige kinderen (www.wgtrans.nl).quote:Op maandag 14 mei 2007 00:43 schreef Logician het volgende:
Het is natuurlijk nog niet te zeggen wat de toekomst brengt, maar de mogelijkheid dat er misschien toch is in deze richting speelt begint steeds groter te worden..
Ik weet ieg wel dat ik alles zou doen om zijn leven zo makkelijk mogelijk te maken, ik bedoel hij blijft gewoon altijd mijn babietje![]()
Sorry trouwens dat ik het halve topic hier mee volgooi
Zo! Heb jij in een kuil gezeten ofzo?quote:Op maandag 14 mei 2007 22:45 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Als ik zo alles lees, en eerlijk mijn mening geef, zou ik aan de huisarts een verwijzing vragen voor de afd. psychologie van het universitair medisch centrum Utrecht, daar heeft dr. Peggy Cohen een speciaalteam voor begeleiding
Ik heb mij bewust ongeveer 2 jaar na mijn operatie afgesloten van alles wat met transeksuelieteit te maken had, dit kwam vnl doordat ik bij de zelfhulpgroep als vrijwilgster niet geaccepteerd werd dorr de anderen omdat ik anders ben dan andren (we zijn allemaal anders). Ik heb ook niet de behoefte om nu nog alles bij te houden wat er veranderd rondom het proces van de verandereing en de begeleiding tijdens. Dat lig al geruime tijd achter me, en hoe moet ik weten dat iemand met haar team van Utrecht naar Amsterdam verhuist als ik me niet speciefiek richt op transseksualiteit ????quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:04 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Zo! Heb jij in een kuil gezeten ofzo?![]()
![]()
Let op de smilies in mijn vorige bericht...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:17 schreef AnnaB het volgende:
[..]
En ja, om nou zo'n opmerking te maken terwijl er daar boven duidelijk mijn berichtje staat over hoe of wat , hmm, wat wil je nou, mij laten lachen, belachelijk maken ?
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:26 schreef Meike26 het volgende:
Ik dacht dat je je haar rood had ?![]()
Dan werkt dar verfen toch niet zo als ik zelf ook gehoopt had
quote:
Ik ben mijn problemen gaan herkennen naar aanleiding van een documentaire op tv rond mijn 30e. Ik heb altijd geweten dat er iets niet klopte, maar dacht altijd dat kan niet, doe niet zo gek enzo. Ik heb toen boeken en artikelen etc gelezen en ben toen heel bang geworden voor wat me allemaal te wachten stond als ik inderdaad besloot om van geslacht te veranderen. Ik heb er ook met mijn partner open over gepraat toen al. Die heeft ook een aantal dingen gelezen enzo.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:03 schreef punkiie het volgende:
Ik vind het wel interessant de vraag: Hoe weten jullie transsexuelen dat jullie echt vrouw zijn? Hoe zijn jullie erachter gekomen? en waarin merken jullie in het dagelijke leven dat je eigenlijk gewoon een vrouw bent ipv een man. Dacht je eerst dat je gewoon onzeker was ofzo? of een id-probleem had? Die keuze gaat niet van de een op andere dag neem ik aanhehe
Op zo'n 'late' leeftijd lijkt het me extra moeilijk.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:42 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik ben mijn problemen gaan herkennen naar aanleiding van een documentaire op tv rond mijn 30e. Ik heb altijd geweten dat er iets niet klopte, maar dacht altijd dat kan niet, doe niet zo gek enzo. Ik heb toen boeken en artikelen etc gelezen en ben toen heel bang geworden voor wat me allemaal te wachten stond als ik inderdaad besloot om van geslacht te veranderen. Ik heb er ook met mijn partner open over gepraat toen al. Die heeft ook een aantal dingen gelezen enzo.
Maar op mijn 36e, op 1e dag van onze vakantie in Engeland zijn als het ware door alles wat de maanden daarvoor gebeurd was de stoppen bij mij doorgeslagen om het zo maar te noemen. En heb toen eigenlijk het besluit genomen ik ga van geslacht veranderen, want zo doorleven dat gaat op een gegeven moment niet meer.
Dat weet je gewoon... punt. Alleen heb ik het tot mijn 34e voor me gehouden. Tot die tijd toneel gespeeld en mijn gevoelens onderdrukt. Mja eens kan je het niet meer onderdrukken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:03 schreef punkiie het volgende:
Ik vind het wel interessant de vraag: Hoe weten jullie transsexuelen dat jullie echt vrouw zijn?
Ik heb in het verleden gehoord dat er concentraties liggen van mensen rondom hun 20e, 40e en 60e levensjaar. Waarbij opviel dat vrouw naar man transseksuelen toen veel meer op jonge leeftijd er voor uit durfden te komen dan man naar vrouw. Ik denk (en hoop eigenlijk) dat nu er ook verhoudingsgewijs meer man naar vrouw op jongere leeftijd het proces aandurven, er voor uit durven en kunnen komen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 06:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Op zo'n 'late' leeftijd lijkt het me extra moeilijk.
OK. Ik geloof dat heel goed. Merkte jij dat aan de manier van denken die anders was als dat van man?Kunnen ze dat wetenschappelijk onderleggen dat je manier van denken etc en je hersenen van een vrouw zijn? . En Kelly bijv. de manier hoe ze praat denkt overkomt. Die maniertjes dan merk je dat ze in een verkeerd lichaam geboren isquote:Op woensdag 16 mei 2007 00:42 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik ben mijn problemen gaan herkennen naar aanleiding van een documentaire op tv rond mijn 30e. Ik heb altijd geweten dat er iets niet klopte, maar dacht altijd dat kan niet, doe niet zo gek enzo. Ik heb toen boeken en artikelen etc gelezen en ben toen heel bang geworden voor wat me allemaal te wachten stond als ik inderdaad besloot om van geslacht te veranderen. Ik heb er ook met mijn partner open over gepraat toen al. Die heeft ook een aantal dingen gelezen enzo.
Maar op mijn 36e, op 1e dag van onze vakantie in Engeland zijn als het ware door alles wat de maanden daarvoor gebeurd was de stoppen bij mij doorgeslagen om het zo maar te noemen. En heb toen eigenlijk het besluit genomen ik ga van geslacht veranderen, want zo doorleven dat gaat op een gegeven moment niet meer.
ok. mag ik vragen hoe je voor die tijd leefde? Heb je wel een gewone baan gehad etc.? want ik moet een werkstuk schrijven over genderidentiteit/transsexualiteit. EN vind wel interessant onderwerp!. En merken ze aan je stem dat je man ben geweest vroeger?quote:Op woensdag 16 mei 2007 07:52 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Dat weet je gewoon... punt. Alleen heb ik het tot mijn 34e voor me gehouden. Tot die tijd toneel gespeeld en mijn gevoelens onderdrukt. Mja eens kan je het niet meer onderdrukken.
Hoe ik merk dat ik een vrouw ben? Ik hoor het van alles en iedereen om me heen. Laatst een vriend van me: "Jemig Chantal, je bent echt een wijf! Die doen ook altijd zo moeilijk!" Je merkt het vooral goed aan mannen, die kijken je niet meer in de ogen, maar 30cm lager...![]()
Ik gedroeg me zoals de maatschappij verlangd van een man. Ondertussen wist je van jezelf dat je eigenlijk in een groot toneelspel acteerde. Ik had ook gewoon een baan. En nog steeds trouwens. Mijn collega's gaan er echt super goed mee om.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:55 schreef punkiie het volgende:
[..]
ok. mag ik vragen hoe je voor die tijd leefde? Heb je wel een gewone baan gehad etc.?
Helaas nog wel. Zeker aan de telefoon. Ik heb een jaar lang logopedie gedaan, maar moet rond uit toegeven dat ik te weinig oefen en het te weinig in de praktijk breng. Het hele traject van verandering is een bevrijding voor me. Ik heb er totaal geen moeite mee met alle veranderingen. Echter die stem is gewoon het lastigste...quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:55 schreef punkiie het volgende:
[..]
En merken ze aan je stem dat je man ben geweest vroeger?
Daar moet ik altijd een beetje van huilenquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:06 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ik gedroeg me zoals de maatschappij verlangd van een man.
Ach het is bijna verleden tijd...quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daar moet ik altijd een beetje van huilenAlsof wat er tussen je benen hangt bepaalt hoe je je moet gedragen
Stomme wereld
Oh? Merk ik nog niks van...quote:
Hier hetzelfde verhaal wat betreft de stem. Ik heb een vrij hese stem. Maar ik ben nog maar net begonnen met logopedie. Ben 2 keer geweest nu. Je zal je er natuurlijk wel goed voor in moeten zettenquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:06 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Helaas nog wel. Zeker aan de telefoon. Ik heb een jaar lang logopedie gedaan, maar moet rond uit toegeven dat ik te weinig oefen en het te weinig in de praktijk breng. Het hele traject van verandering is een bevrijding voor me. Ik heb er totaal geen moeite mee met alle veranderingen. Echter die stem is gewoon het lastigste...![]()
Dan praat je als Kelly... Nee dank je!quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:50 schreef wonderer het volgende:
Een flinke schop in je ballen gaat niet meer natuurlijk...
Maar hoe zagen ze jou nou precies dan? Ik werd altijd meer voor homo aangezien. Ik werd zeker niet voor heteroman aangezienquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:06 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ik gedroeg me zoals de maatschappij verlangd van een man.
Kelly heeft meer een homostemquote:Op woensdag 16 mei 2007 16:52 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Dan praat je als Kelly... Nee dank je!![]()
![]()
Als een onzekere in zichzelf gekeerde man... Logisch soms weet je echt niet hoe je een houding moet nemen. Dat onzekere in zichzelf gekeerde is nu veranderd in een zelfbewuste meid met een eigen mening. Die ook nog eens "straalt" in haar blik (aldus anderen).quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:53 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Maar hoe zagen ze jou nou precies dan?
Mooi dat je nu eindelijk kan zijn wat je eindelijk bent. respect! veel geluk verdersquote:Op woensdag 16 mei 2007 17:03 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Als een onzekere in zichzelf gekeerde man... Logisch soms weet je echt niet hoe je een houding moet nemen. Dat onzekere in zichzelf gekeerde is nu veranderd in een zelfbewuste meid met een eigen mening. Die ook nog eens "straalt" in haar blik (aldus anderen).
Maargoed dat alles is verleden tijd. Richt me liever op de toekomst!![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:09 schreef punkiie het volgende:
[..]
Mooi dat je nu eindelijk kan zijn wat je eindelijk bent. respect! veel geluk verders![]()
![]()
Ja, en ik mag straks 2x per jaar op controle komen, dit ook ivm plaatsing implantaat, maar pas als na de operatie alles goed is en blijft een tijdje.....(en mijn nierfunctie is de laatste jaren langzaam achteruit aan het gaan, niet echt leuk)quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:28 schreef danielluh het volgende:
jeeeeeeeeejjjj gister verlossende woord van de endro gekregen, 1x de 2 jaar op controlle
12 juni de correctie aan me vagina en dan helemaal klaar met het VU, wat zal ik het niet missen
Waar haal jij toch die statistieken telkens vandaan? Ik heb nog nooit een bronverwijzing gezien. Ik heb ook 't idee dat 't percentage telkens omhoog gaat, meen dat 't een tijdje terug bij je nog 70% was. Bovendien kan 't percentage nooit zo hoog zijn, want dat ook transen die niet hetero in 't doelgeslacht zijn worden behandeld is pas een relatief recente ontwikkeling.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:53 schreef patricia27 het volgende:
Daar zijn wij (enkele van ons) in de minderheid, want uit onderzoek van het VU is weleens gebleken dat 80% van de transen lesbisch zijn. Als je het mij vraagt gaat het volgens mij eerder om 90%.
Ik kan er niets aan doen maar ik blijf het een giller vinden. Je gaat van man naar vrouw en dan val je ook nog op vrouwen. Dat gaat er bij mij niet in.
Helaas, wil ik soms wel eens zeggen. Want ik weet dus niet wat ik moet invullen, hetero of homo... ik val op mannen, dus puur lichamelijk gezien ben ik hetero, maar mentaal dus homo...quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:07 schreef Hildy het volgende:
[..]
Sorry voor de aanval, maar ik begin me hier toch een beetje aan te ergeren. Seksualiteit heeft niks nul comma nada te maken met genderidentiteit.
Nja, maar dat heeft ie misschien wel "omdat het zo hoort" zeg maarquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:11 schreef Logician het volgende:
hildy: ik heb er geen verstand van, ik weet wel dat mijn zoontje er 100% van overtuigd is later met een man te trouwen..
Leg mij eens uit wat jij hier precies mee bedoelt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:07 schreef Hildy het volgende:
[..]
Bovendien kan 't percentage nooit zo hoog zijn, want dat ook transen die niet hetero in 't doelgeslacht zijn worden behandeld is pas een relatief recente ontwikkeling.
Ja volgens mij wel, hij praat er over alsof het de normaalste zaak in de wereld is ieg...quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:11 schreef Isegrim het volgende:
Succes! Ik hoop dat je huisarts tot de begrijpende categorie behoort.
Gelukkig!quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:13 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel, hij praat er over alsof het de normaalste zaak in de wereld is ieg...
Ja dat is het bij hem ook wel denk ik, een meisje hoort volgens hem met een man te trouwen, ondanks dat ik heb uitgelegd dat mannen ook met mannen en vrouwen ook met vrouwen kunnen trouwen en dat helemaal niet raar is.. hij wil gewoon echt het sterotype meisje/vrouw worden...quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:13 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nja, maar dat heeft ie misschien wel "omdat het zo hoort" zeg maar, maar daar kom je vanzelf wel achter
In het standaardwerk van transseksualiteit, "The Transseksual Phenomenon" van Harry Benjamin, wordt vrij duidelijk gesteld dat een iemand die transseksueel is en homoseksueel in 't doelgeslacht geen "ware transseksueel" is. Dat boek is jaren lang als diagnostische handleiding aangehouden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:13 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat jij hier precies mee bedoelt.
Dat boek is uit de 1966. In dat opzicht wel vrij recent dus.quote:7 jaar geleden zag ik op t&t al een trans die post-op was en lesbisch. Dus ik snap niet goed wat je nou bedoelt met recente ontwikkeling.
Ga zelf maar een onderzoekje houden onder transen. Dan kom je er snel genoeg achter. En o.a. Chantal moet ook wel weten dat de (zeg maar gerust) overgrote meerderheid van de post-op transen lesbisch zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:07 schreef Hildy het volgende:
[..]
Waar haal jij toch die statistieken telkens vandaan? Ik heb nog nooit een bronverwijzing gezien. Ik heb ook 't idee dat 't percentage telkens omhoog gaat, meen dat 't een tijdje terug bij je nog 70% was.
Ow nee.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:18 schreef Logician het volgende:
heb op de creche ook een beetje nagevraagd, en daar uit hij het ook behoorlijk, hij had gister nog ruzie met een meisje omdat hij een blauw bekertje had en haar roze bekertje heeft afgepakt...
alleen bij mijn ex is het nogal lastig, die heeft laatst toen mijn zoontje een meisjes onderbroekje aanhad volgens mijn andere zoontje deze boos in de prullebak gegooid omdat hij een jongentje is...
Tsjah, "Dolls at five, sleeps with men at twentyfive". Alles wat naar homoseksualiteit riekt is voor veel mannen heel bedreigend.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ow nee.Laat dat kind toch. Ik weet nog dat mijn zwager een keertje helemaal raar ging doen toen mijn neefje graag net als ik nagellak op wilde. 'Want daar word je homo van', beetje dat idee.
of eigenlijk
lesbischquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:23 schreef Hildy het volgende:
Ik had wel poppen vroeger, maar die sloopte ik. Wat ik daar van moet denken weet ik nog steeds niet
Als hij het niet serieus nam, zou hij niet boos zijn geworden om zo'n broekje.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:24 schreef Logician het volgende:
Mijn zoontje wil telkens niet naar zijn vader in het weekend, omdat hij hem plaagt![]()
En mijn ex vind het natuurlijk allemaal onzin.. (verder is hij in andere opzichten wel een geweldige vader hoor, maar hij neemt het gewoon niet serieus)...
Hoeft niet, heeft iemand al gedaan (waarschuwing: popups). Het blijft een beetje natte-vingerwerk, maar daar lees ik toch wel uit dat een meerderheid van de transen heteroseksueel in 't doelgeslacht is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ga zelf maar een onderzoekje houden onder transen. Dan kom je er snel genoeg achter. En o.a. Chantal moet ook wel weten dat de (zeg maar gerust) overgrote meerderheid van de post-op transen lesbisch zijn.
Ach, op elk potje past een dekseltjequote:
Dat is ook mijn stelling een beetje.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:20 schreef Logician het volgende:
ik vind eigenlijk dat het niet uitmaakt of je homo of lesbisch bent, als je maar gelukkig in je vel zit lijkt me...![]()
Ik vraag me echt af of het meerderheden zijn, 10 jaar geleden was 30% lesbisch in ieder geval van de behandelde m2f transen. Het groeit dan wel enorm. Er is echter wel een verklaring voor. De mannen in het algemeen stoten een man naar vrouw transseksueel heel makkelijk en hard af, vrouwen veel minder. Ook is er een redelijke groep die vroeger op een of ander manier misbruikt is (en dan bedoel ik niet alleen verkracht of dat soort zaken) omdat ze zich anders gedroegen dan zou moeten, zeker door de vaders.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ga zelf maar een onderzoekje houden onder transen. Dan kom je er snel genoeg achter. En o.a. Chantal moet ook wel weten dat de (zeg maar gerust) overgrote meerderheid van de post-op transen lesbisch zijn.
En ik heb niet gezegd dat ze er minder om zijn, maar ik blijf het gewoon vreemd vinden.
Dat is ook wat mijn kennis en ervaring is, maar ik kan de plank volledig misslaan. Maar je moet ook uitkijken als je bv in een lesbisch wereldje zit en daar wat meer transen tegenkomt daar de conclusie uittrekken dat de grote meerderheid lesbisch is, want 70-90% daar geloof ik echt geen ene donder van !quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:31 schreef Hildy het volgende:
[..]Ok, homoseksualiteit zal iets meer voorkomen onder transen dan onder niet-transen, maar dan nog.
Dat maakt je gewoon een androfiel. Niet zo moeilijk doen verderquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Helaas, wil ik soms wel eens zeggen. Want ik weet dus niet wat ik moet invullen, hetero of homo... ik val op mannen, dus puur lichamelijk gezien ben ik hetero, maar mentaal dus homo...
Hier ga je dus al de fout in.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:37 schreef AnnaB het volgende:
[..]
De mannen in het algemeen stoten een man naar vrouw transseksueel heel makkelijk en hard af, vrouwen veel minder.
Die hokjes hebben ze niet op sites/formulieren etc...quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:42 schreef Hildy het volgende:
[..]
Dat maakt je gewoon een androfiel. Niet zo moeilijk doen verder
Lijkt me zeker niet onbelangrijk, want ook op dat gebied zal je struikelblokken tegenkomen als TS. Ik neem aan dat je na je geslachtsverandering ook graag een partner wilt. En dat lijkt mij inderdaad voor lesbische transen weer iets makkelijker dan de transen die alleen op mannen vallen. Want zoals al gezegd is, vrouwen zullen het sneller en makkelijker accepteren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:48 schreef Logician het volgende:
Volgens mij is het veranderen van geslacht al moeilijk genoeg, lijkt me totaal onbelangrijk waar je op valt
Of ben ik nu heel erg naief?
Wat niet per definitie betekent dat ze daar ook blij mee isquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:57 schreef Hildy het volgende:
Um,.. ik weet dat 't lastig kan zijn, maar Logician is al een meiske
Klopt, ik heb trouwens een periode in mijn pubertijd echt gebaald dat ik geen jongen was, ik was serieus jaloers.. ik denk dat dat bij mij alleen andere redenen had, ik ben nu erg gelukkig met mijn vrouwzijn iegquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:57 schreef Hildy het volgende:
Um,.. ik weet dat 't lastig kan zijn, maar Logician is al een meiske
Dit is niet iets wat IK verzonnen heb, dat zijn zaken zoals ze bij zijn geleerd bij een training voor de vrijwilligers van de virgingroep 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:43 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Hier ga je dus al de fout in.
Hoe verzin je het trouwens?![]()
Dus als 2e keus bij wijze van noodsexualiteit dan toch maar een vrouw? Sexuele voorkeur is aangeboren, en laat zich niet door omstandigheden aansturen.
Ik weet ook wel dat het moeilijk is als male to female trans wat betreft relaties, sex e.d. met mannen. Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom maar spontaan lesbisch "wordt".
Op ieder potje past een dekseltje![]()
Er is nog zo weinig bekend over dit soort onderwerpen. De mens is en blijft een complex geheel. Er is wel veel onderzoek gedaan, maar onderzoeken worden regelmatig sturend opgezet, dwz met bepaald uitgangspunten of aannames waarvan men niet afwijkt ook al ziet men iets anders, de conclusie zal toch regelmatig op de uitgangspunten gebaseerd zijn. Gelukkig niet bij iedereen......quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:24 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk zelf dat seksualiteit niet iets statisch is. Ik heb een tijd gehad dat ik zowel op vrouwen als op mannen viel. Tegenwoordig val ik uitsluitend op mannen.
Ik heb 2 goede vrienden van m'n worsteling verteld, en 't heeft praktisch niks in onze vriendschap veranderd vooralsnog. Ok, 't zijn allebei hoger opgeleiden, en eentje is homo, maar dan nog.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef patricia27 het volgende:
De mannen in het algemeen stoten een man naar vrouw transseksueel heel makkelijk en hard af, vrouwen veel minder.
Ik neem aan dat AnnaB het hier had over relatie's e.d. met mannen (dus geen vriendschap alleen). Vandaar dat ik die vetgedrukte uitspraak ook vreemd vondquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:51 schreef Hildy het volgende:
[..]
Ik heb 2 goede vrienden van m'n worsteling verteld, en 't heeft praktisch niks in onze vriendschap veranderd vooralsnog. Ok, 't zijn allebei hoger opgeleiden, en eentje is homo, maar dan nog.
Maar misschien dat jouw ervaringen anders zijn...
(oh, ik zie dat bovenstaande eigenlijk een citaat van AnnaB is.. Lekker duidelijk weer)
Laat mij even buiten deze discussie wil je... Die statistieken zal me echt niet boeien...quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Zal ik ook even op de persoon gaan spelen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef danielluh het volgende:
mischien moet patricia eens bij maurice de hond gana informeren, die geilt wel op statistieken
Volgens mij ben jij de grootste hokjesdenker hierquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:55 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Zal ik ook even op de persoon gaan spelen?
Hier spreekt weer zo'n stoere ex-hetero trans (voormalig beroepsmilitair) van 2 meter die zichzelf jarenlang moest bewijzen als heteroman bij de vrouwtjes. En dan in 1 keer aankomen met "ik voel me vrouw". Echt heel geloofwaardig hoorEn dat is nou precies het patroon van al die transpotten.
Als ik die statistieken wel interessant vindt, is dat mijn zorg. Hoef jij je niet druk over te maken.
Alleen een vrouw kan zo vuil doen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:55 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Hier spreekt weer zo'n stoere ex-hetero lesbo trans (voormalig beroepsmilitair) van 2 meter die zichzelf jarenlang moest bewijzen als heteroman bij de vrouwtjes. En dan in 1 keer aankomen met "ik voel me vrouw". Echt heel geloofwaardig hoorEn dat is nou precies het patroon van al die transpotten.
Als ik die statistieken wel interessant vindt, is dat mijn zorg. Hoef jij je niet druk over te maken.
Daar heb je wel gelijk aan. Maar is dat dan een reden om vanwege dat als trans maar voor een vrouw te kiezen? Echt niet. Want dit bedoelde Anna ermee: sommige transen die alleen op mannen vallen kiezen uiteindelijk een vrouw omdat die er geen of minder problemen mee heeft.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:25 schreef Hildy het volgende:
Mannen zijn toch iets minder empathisch, en zich wat meer bewust dat een relatie die ogenschijnlijk homoseksueel is hun status in de hierarchie/patriarchie aan kan tasten.
Vrij vertaald: 't zijn een stelletje bangeriken
Als je die site goed leest kom je op 49% heterosexuele transsexuelen. Maar dit is wel gebaseerd op Amerikaans onderzoek en naar ik aanneem dus ook alleen onder Amerikaanse transsexuelen gehouden. En er wordt ook nergens gerept over leeftijden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:31 schreef Hildy het volgende:
[..]
Hoeft niet, heeft iemand al gedaan (waarschuwing: popups). Het blijft een beetje natte-vingerwerk, maar daar lees ik toch wel uit dat een meerderheid van de transen heteroseksueel in 't doelgeslacht is.
Ok, homoseksualiteit zal iets meer voorkomen onder transen dan onder niet-transen, maar dan nog.
Dus sexuele voorkeur zou dan "maakbaar" zijn? Daar geloof ik niet in.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:57 schreef AnnaB het volgende:
Het gaat dan inderdaad over relaties, kijk maar naar andere recente onderwerpen hier in FOK die daar over gingen. Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en er was de verwachting dat dat een van de redenen kan zijn waarom meer m2f transseksuelen lesbisch zijn. Niet meer en niet minder kan en wil ik daar over zeggen.
Gisteren telefonisch interview gehad. Twee uur later uitgewerkt in mijn mailbox... (Das snel!)quote:Op maandag 30 april 2007 11:27 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Een positief punt is dat het uitgangspunt is dat het allemaal vrouwen zijn die een grote operatie hebben laten doen, vind ik wel goed. Erkenning dat je vrouw bent voor de SRS operatie in mijn ogen. Als je het niet wil doen, mogen ze mij wel benaderen.....
Ik geloof eerder dat men dan bi is, en uit noodzaak voor een vrouw kiest. Maar ik geloof niet dat de meerderheid van m2f transseksuelen lesbisch is....quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:02 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dus sexuele voorkeur zou dan "maakbaar" zijn? Daar geloof ik niet in.![]()
Want het komt er dan op neer dat je dan voor "nood" maar lesbisch "wordt".
Ik moet er niet aan denken...brrrr
Het zal best wel moeilijk zijn voor een post-op hetero-ts om een relatie met een man te krijgen.
Maar uitgesloten is het zeker niet. Volgens mij zijn er zat post-ops die wel gewoon een relatie met een man hebben. Hier op deze site zitten er al 2![]()
De meeste lesbische m2f transsexuelen vielen trouwens voor hun transitie ook al op vrouwen.
Meld het nog even als het nummer uit is ofzo, ik ben al weer vergeten voor welk blad het is, anders zet ik wel een reminder in outlook als je dat nog een keer zou willen melden, anders mag ik weer een oud deel doorspitten.....(ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dat vraag)quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:15 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Gisteren telefonisch interview gehad. Twee uur later uitgewerkt in mijn mailbox... (Das snel!)
Het wordt een artikel met 4 vrouwen. Met een gezamenlijke fotoshoot. Kleding wordt door styliste ingekocht (hopelijk niet te truttig). Artikel wordt geplaatst in septembernummer...![]()
Dat voor de transitie op vrouwen vallen, wat bedoel je daar nu precies mee. Want een redelijk aantal m2f trouwen gewoon met een vrouw omdat dat van ze verwacht wordt. Dat wil niet automatisch zeggen dat ze op vrouwen vallen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:02 schreef patricia27 het volgende:
[..]De meeste lesbische m2f transsexuelen vielen trouwens voor hun transitie ook al op vrouwen.
Neuh geef wel gil tegen die tijd...quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Meld het nog even als het nummer uit is ofzo, ik ben al weer vergeten voor welk blad het is, anders zet ik wel een reminder in outlook als je dat nog een keer zou willen melden, anders mag ik weer een oud deel doorspitten.....(ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dat vraag)
Nou, doe 't dan niet. Maar ga niet zo moeilijk zitten doen over hoe iemand's seksuele orientatie hem/haar in jouw ogen "minder" maakt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:00 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk aan. Maar is dat dan een reden om vanwege dat als trans maar voor een vrouw te kiezen? Echt niet. Want dit bedoelde Anna ermee: sommige transen die alleen op mannen vallen kiezen uiteindelijk een vrouw omdat die er geen of minder problemen mee heeft.
Als je niks voor vrouwen voelt, ga je d'r echt geen relatie mee aan.
Precies. En als je ergens ook nog eens een kinderwens hebt heb je ook geen andere optie.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:41 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dat voor de transitie op vrouwen vallen, wat bedoel je daar nu precies mee. Want een redelijk aantal m2f trouwen gewoon met een vrouw omdat dat van ze verwacht wordt. Dat wil niet automatisch zeggen dat ze op vrouwen vallen.
Jij schreef dit. Met andere woorden bedoelde je hiermee, omdat het moeilijk is voor een hetero trans om een man te vinden voor een relatie, nemen ze maar een vrouw. Dat blijf ik vreemd vindenquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:57 schreef AnnaB het volgende:
Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en er was de verwachting dat dat een van de redenen kan zijn waarom meer m2f transseksuelen lesbisch zijn. Niet meer en niet minder kan en wil ik daar over zeggen.
Ik blijf liever alleen dan een zus-zus relatie te hebben met iemand waar ik totaal geen genegenheid naar voel. Dan maar losse scharrels...quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:57 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Jij schreef dit. Met andere woorden bedoelde je hiermee, omdat het moeilijk is voor een hetero trans om een man te vinden voor een relatie, nemen ze maar een vrouw. Dat blijf ik vreemd vinden![]()
dubbel...quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:05 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ik blijf liever alleen dan een zus-zus relatie te hebben met iemand waar ik totaal geen genegenheid naar voel. (dan ben je echt wanhopig naar mijn idee) Dan maar losse scharrels...![]()
House-of-horror...quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan ook zeggen: Mijn kat (poes vind ik nu een te dubbelzinnig woord) komt om de dag met een dooie muis binnen, 100% van de muizen die ze vangt, brengt ze binnen. Maar hoe kan ik dat nu weten? Misschien is het maar de helft van wat ze doodt & thuisbrengt en ligt de achtertuin bezaaid met muizenlijkjes.
Nou en? Ik blijf het vreemd vinden en das mijn mening. En ik heb net zoveel recht om mijn mening hier te geven als jou en ieder ander hierquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:09 schreef Meike26 het volgende:
Maar als jij dat zo vreemd vind, zadel dan niet iedereen met door jou zelf uitgeplozen facts op. Het is al eerder tegen je gezegd. Een mening is geen feit.
ZUCHT...voor de laatste keer het vetgedrukte stukkie:quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:05 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ik blijf liever alleen dan een zus-zus relatie te hebben met iemand waar ik totaal geen genegenheid naar voel. Dan maar losse scharrels...![]()
Dan ben je dus altijd al (al dan niet licht) bi geweest. Dat komt echt niet zomaar uit het niets aanwaaienquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:41 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik heb al ruim 8 jaar met een man een relatie, maar als we ooit dze relatie zouden beeindigen, kan ik niet uitsluiten dat ik met een vrouw een relatie zou kunnen beginnen. Ik kan anders niet verklaren dat ik een gewone seksuele realtie met mijn ex gehad heb. En soms vind ik een vrouw ok wel aantrekkelijk. Maar ik heb wel een grote voorkeur voor mannen.
Ja maar geef je mening dan ook gewoon normaal zoals ik en ieder ander..quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:20 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Nou en? Ik blijf het vreemd vinden en das mijn mening. En ik heb net zoveel recht om mijn mening hier te geven als jou en ieder ander hier![]()
Hoe moelijk kan je doen zeg.. ?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:25 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dan ben je dus altijd al (al dan niet licht) bi geweest. Dat komt echt niet zomaar uit het niets aanwaaien![]()
Hoe kom je daar nou bij? Heb ik gezegd dat het verkeerd is? Nee dusquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hoe moelijk kan je doen zeg.. ?
Wat is er verkeerd aan om bi te zijn dan ? Ik ben ook bi, mijn vriend heeft mij gevonden, ik niet hem, als dat niet was gebeurd, had ik misschien ook wel een vriendin gehad ipv een vriend. So what.. ?
Maak er ajb niet zo'n punt van
Hier lees ik toch echt ene negatieve klank in, en dat schuingedrukte stond er net nog niet....quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:25 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dan ben je dus altijd al (al dan niet licht) bi geweest. Dat komt echt niet zomaar uit het niets aanwaaien![]()
Zoiets wordt je niet, maar dat ben je![]()
Het zal best dat jij het zo leest, maar het is geen negatieve klank.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hier lees ik toch echt ene negatieve klank in, en dat schuingedrukte stond er net nog niet....
Wie verdraait hier nu de boel ?![]()
Heb jij wel enig idee hoe maakbaar de mens is in het algemeen. En een seksuele voorkeur KAN aangeboren zijn, maar er is ook bewezen dat mensen die misschien niet homoseksueek geaard waren door bv verkrachting tijdens jeugd wel degelijk lesbisch zijn geworden. Ook daar zijn echt bewijzen vorr. Alleen weet een kind van 5 of 6 niet altijd uit te drukken en zeker niet te onthouden, maar ik was vroeger hetero. Hoe verklaar je anders dat vrouwen met misbruik in hun jeugd een groter percentage lesbisch zijn dan de 'normale'populatie. En zo is het waarschijnlijk met transseksuelen ook. Dingen kunnen aangeboren ziijn, maar in een hoop dingen is de mens ook maakbaar, lees het boek maar eens ích bin mein eigene frau dit is een duitse man die door zijn moeder als meisje is opgevoed maar heel zijn leven daardoor ook als vrouw gele efd heeft, met ook de nodige problemen tijden WOII. Niet alles is aangeboren. Het KAN aangeboren zijn wil niet zeggen HET KAN ALLEEN aangeboren zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:22 schreef patricia27 het volgende:
[..]
ZUCHT...voor de laatste keer het vetgedrukte stukkie:
Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en er was de verwachting dat dat een van de redenen kan zijn (lesbisch worden omdat vrouwen het makkelijker accepteren dan mannen) waarom meer m2f transseksuelen lesbisch zijn. Niet meer en niet minder kan en wil ik daar over zeggen.
We hebben het hier zeker niet over een zus-zus relatie, maar over een relatie met alles erbij (dus ook sex e.d.). Zou jij dat als trans hetero post-op vrouw kunnen met een vrouw (door gebrek aan mannen voor een relatie). Ik dacht het niet he.
Je valt toch duidelijk en alleen maar op mannen. En niet op vrouwen en aanverwanten (ts/tg/tv/cd/ etc.)
Sexuele voorkeur is niet "maakbaar" maar aangeboren.
En in dat vetgedrukte wordt het tegendeel beweerd. Een hetero post-op trans die omdat het moeilijk is om aan de man te komen maar voor een vrouw gaat (terwijl ze toch echt hetero is en alleen op mannen valt).
Dat is toch op z'n minst merkwaardig te noemen.
En dan moet je echt wel heel wanhopig zijn![]()
Ik "rest" met je mee... Wijntje?quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:21 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Here I rest my case, end of discussion for me !!!!!!!
Ik heb nog rose'tje koud staan, jij ook een glaasje, verjaardag van mij en mijn zoon vandaag gevierd (ik gisteren, hij morgen jarig). Gebak (vlaai) is er ook nog en chinees ook, dus genoeg voor een leuk dagje en feestje.quote:
quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:55 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Hier spreekt dus weer zo'n stoere ex-hetero lesbo trans (voormalig beroepsmilitair) van 2 meter die zichzelf jarenlang moest "bewijzen" als heteroman bij de vrouwtjes. En dan in 1 keer aankomen met "ik voel me vrouw". Een draai van 100 gradenEcht heel geloofwaardig hoor
Ongelooflijk hoe ex hetero ex passabele mannen zo'n ommezwaai kunnen maken, echt onbegrijpelijk! En dat is nou precies het patroon van al die transpotten. Die waren voorheen super passabel (als heteroman wel te verstaan) en er was niets aan ze te merken. Het waren gewoon hele normale "heteromannen" (al dan niet ook nog verwikkeld in een huwelijk met vrouw en kindertjes).
Als ik die statistieken of aantallen wel interessant vindt, is dat mijn zorg. Hoef jij je niet druk over te maken.
Het boeit je niet zeg je. Waarom reageer je er dan op?
Het is natuurlijk een moeilijke situatie, ik kan me best voorstellen dat het voor je ex ook moeilijk is en dat hij het liever anders had gezien. Het ligt natuurlijk wel behoorlijk gecompliceerd dat soort dingen en niet iedereen denkt "oke, word dan maar een meisjequote:Op woensdag 16 mei 2007 21:22 schreef Logician het volgende:
Ja ik vind het zo zielig, hij was zo ontzettend blij met dat broekje, alleen al de gedachte aan hoe alleen/oneerlijk behandelt hij zich gevoeld moet hebben![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:55 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Hier spreekt dus weer zo'n stoere ex-hetero lesbo trans (voormalig beroepsmilitair) van 2 meter die zichzelf jarenlang moest "bewijzen" als heteroman bij de vrouwtjes. En dan in 1 keer aankomen met "ik voel me vrouw". Een draai van 100 gradenEcht heel geloofwaardig hoor
Ongelooflijk hoe ex hetero ex passabele mannen zo'n ommezwaai kunnen maken, echt onbegrijpelijk! En dat is nou precies het patroon van al die transpotten. Die waren voorheen super passabel (als heteroman wel te verstaan) en er was niets aan ze te merken. Het waren gewoon hele normale "heteromannen" (al dan niet ook nog verwikkeld in een huwelijk met vrouw en kindertjes).
Als ik die statistieken of aantallen wel interessant vindt, is dat mijn zorg. Hoef jij je niet druk over te maken.
Het boeit je niet zeg je. Waarom reageer je er dan op?
Lees nou zelf eens beide reacties achter elkaar, over jezelf tegenspreken gesproken. Maaar ik wens hier verder van jouw geen reactie op. Ik wil je alleen nogmaals wijzen waarop jij bewust iedere keer weer bezig bent met mensen hier te kwetsen. Er zijn ook medelezers , die niet eens meer zouden durven te reageren door de manier waarop jij een hele boel mensen afkraakt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:02 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dus sexuele voorkeur zou dan "maakbaar" zijn? Daar geloof ik niet in.![]()
Want het komt er dan op neer dat je dan voor "nood" maar lesbisch "wordt".
Ik moet er niet aan denken...brrrr. En ik zou ook echt niet gaan expirimenteren. Ik val gewoon niet op vrouwen. Heb al van jongs af aan een duidelijke voorkeur voor mannen.
Het zal best wel moeilijk zijn voor een post-op hetero-ts om een relatie met een man te krijgen.
Maar uitgesloten is het zeker niet. Volgens mij zijn er zat post-ops die wel gewoon een relatie met een man hebben. Hier op deze site zitten er al 2![]()
De meeste lesbische m2f transsexuelen vielen trouwens voor hun transitie ook al op vrouwen.
quote:Op zondag 20 mei 2007 12:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, ik heb het idee dat wat er hier ook speelt al langer gaande is, maar dat terzijde.Jullie hebben nogal de neiging om dingen uit proportie te blazen lijkt het. Ga geen persoonlijke aanvallen zien waar ze niet zijn en vervolgens daar op reageren en probeer 's normaal met elkaar om te gaan.
nu voel ik me persoonlijk aangevallen omdat ik een lichte gehoorschade hebquote:Op zondag 20 mei 2007 13:04 schreef AnnaB het volgende:
Hear Hear, zoals ze in het Engelse parlement zouden zeggen
Ehhh, tja, hoe zeggen ze nou op z'n engels sorry... IK geloof dat ze dat daar in het parlement niet doen. Dat lijkt soms helemaal een zootje ongeregeld, daar zijn we hier nog heilig bij bijna (Ik hoop dat ik hierbij niet de gelovigen onder ons beledig)quote:Op zondag 20 mei 2007 14:35 schreef danielluh het volgende:
[..]
nu voel ik me persoonlijk aangevallen omdat ik een lichte gehoorschade heb
Ik geloof in mijzelf.. Telt dat ook?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:32 schreef AnnaB het volgende:
[..]
(Ik hoop dat ik hierbij niet de gelovigen onder ons beledig)![]()
![]()
quote:Op zondag 20 mei 2007 12:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, ik heb het idee dat wat er hier ook speelt al langer gaande is, maar dat terzijde.Jullie hebben nogal de neiging om dingen uit proportie te blazen lijkt het. Ga geen persoonlijke aanvallen zien waar ze niet zijn en vervolgens daar op reageren en probeer 's normaal met elkaar om te gaan.
Dank je! Dat zou wel fijn zijn. Eigenlijk was het de maatschappelijk werkster van het genderteam van het UMCG die dat bedrag van 10.000 Euro noemde. Zoveel kostte een SRS op dit moment in het UMCG. En dat was in maart van dit jaar dat ik dat aan haar vroeg.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:04 schreef AnnaB het volgende:
Als je wilt kan ik als ik binnenkort tijd heb weleens kijken of ik kan vinden wat srs kost, als iemand een DBC code voor mij heeft is dat heel simpel te vinden.
Dat is wel iets om op te letten bij het aanvragen van vergoeding en declareren. In Nederland worden borstvergoedingen niet vergoed, dus waarschijnlijk wordt dat deel van de nota ook bij behandeling in Duitsland niet vergoed.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:06 schreef patricia27 het volgende:
Borstvergroting zit er in Duitsland gewoon bij in.
Was dat vorig jaar ook al zo hier dat die borstvergrotingen niet meer vergoed worden?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:42 schreef AnnaB het volgende:
Daar kun je wel zeker van zijn op dit moment dat de protheses niet vergoed worden en de geschatte operatie en ok tijd die daar voor nodig is, die worden minimaal niet vergoed.
Ja... Althans... Bij het VU kreeg je de borstvergroting erbij als je wilde. Het VU declareerde dat op een andere manier bij de verzekeraars en creeërden zo een spaarpotje om borstvergrotingen van te kunnen betalen. Helaas zijn een aantal verzekeraars daar achter gekomen en was het exit spaarpotje... Sindsdien moet je (als je wilt) het zelf betalen.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:24 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Was dat vorig jaar ook al zo hier dat die borstvergrotingen niet meer vergoed worden?
Logopedie zit in het basispakket. Het moet wel op medische indicatie zijn. Kortom specialist moet vergoeding aanvragen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 06:52 schreef AnnaB het volgende:
Logopedie weet ik niet. Adamsappel bijschaven ?
Succes...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:27 schreef Logician het volgende:
(morgen afspraak met de huisarts trouwens!)
Nee, je valt niet in dezelfde categorie als bio-vrouwen, want er is door onderzoek aangetoond dat de borstgroei op latere leeftijd gewoon minder is, je moet gemiddeld rekenen op 1 cupmaat minder dan het gemiddelde van je moeder en zussen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:38 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Logopedie zit in het basispakket. Het moet wel op medische indicatie zijn. Kortom specialist moet vergoeding aanvragen.
Adamsappel heb ik vorig jaar juni voor 100% vergoed gekregen. Ook hiervoor het advies: laat een specialist het aanvragen en doe het niet zelf. In de regel wordt het afgewezen als je zelf gaat onderhandelen met verzekeraars.
Overigens staat in de wet dat "uiterlijke geslachtskenmerken" bij transseksuelen vergoed moeten(?)/kunnen worden. Nu is dat een ruim begrip. Na een hormoonkuur heb je immers al borstgroei. In dat geval val je in dezelfde categorie als bio-vrouwen lijkt me. Een adamsappel is dan weer van een andere orde.
Deze opmerking kan ik even niet plaatsen, zinds de opmerking van de moderator is er mijns inziens niets meer gebeurd betreffende elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Het is prettig als een moderator er iets over gezegd heeft, om daar dan niet weer opnieuw over te beginnen, of het aan te voeren.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:31 schreef mariekje1984 het volgende:
je zou bijna zeggen dat t echte vrouwen zijn hier...gunnen t licht in elkaars ogen niet...![]()
Succes, en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. De meeste huisartsen weten weinig tot niets over/van transseksualiteit.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:27 schreef Logician het volgende:
*lurk nog steeds mee, heb alleen weinig te vertellen*
(morgen afspraak met de huisarts trouwens!)
Ben ik het helemaal eensquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:21 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Deze opmerking kan ik even niet plaatsen, zinds de opmerking van de moderator is er mijns inziens niets meer gebeurd betreffende elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Het is prettig als een moderator er iets over gezegd heeft, om daar dan niet weer opnieuw over te beginnen, of het aan te voeren.
Ik heb er zelf begin vorig jaar door omstandigheden (vrijwillig) 4 dagen in crisisopvang gezeten. Hoop er echt nooit meer terecht te hoeven komenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:21 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Vandaag oa gehad over vooroordelen tegen ggz-patienten in het kader van een ontmoeting van verschillende clientenraden in de regio. Ook van die fijne vooroordelen. Bijna iedereen kent wel een (ex)ggz patient in zijn directe omgeving, en toch blijven die vooroordelen bestaan.
Ik heb verschillende keren wat ze dan noemen een time-out gehad van 10-14 dagen, 2x in het LUMC, en 2 x hier in Rotterdam bij de BAVO. Het geeft mij een stukje rust, en de mogelijkheid wat intensievere gesprekken te hebben, zeker in Leiden was dat perfect geregeld indertijd.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:31 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ik heb er zelf begin vorig jaar door omstandigheden (vrijwillig) 4 dagen in crisisopvang gezeten. Hoop er echt nooit meer terecht te hoeven komen4 vreselijke dagen vond ik het. Heb tot een paar maandjes nadat ik daar weg was nog verschillende medicijnen geslikt en ben daar gelukkig ook vrij vlot weer vanaf gekomen.
Maar die opname was wel nodig en heeft goed geholpen![]()
Echt literatuur is het niet, maar "She's not there" van Jennifer Boylan vond ik prettig om te lezen en herkende ik ook veel van mezelf in. Het is een min of meer autobiografisch boek van een universitair docente.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:57 schreef wonderer het volgende:
Is er eigenlijk (jeugd)literatuur over transgenders? Kennen jullie titels?
Ik weet dat degen de (in het begin) de stuwende kracht was achter BERDACHE iets geschreven heeft over transseksualiteit bij kinderen. Maar ik heb geen oude notulen of wat dan ook bewaard, je kunt natuurlijk ook telefonisch contact zoeken met de werkgroep transsseksualiteit van Humanitas 020-5231100 (niet opgezocht, te vaak gebeld....)quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:57 schreef wonderer het volgende:
Is er eigenlijk (jeugd)literatuur over transgenders? Kennen jullie titels?
Hoe is het gesprek gegaan ???quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:29 schreef Logician het volgende:
dankje, zal een gesprekje zijn over het wel of niet nodig achten om door te verwijzen..
John Varley heeft een aantal science-fiction boeken geschreven die zich afspelen in een post-genderistische samenleving, maar dat moet je ook maar net liggen. Verder is 't voor zover ik weet niet echt een heel populair onderwerp om serieus genomen te worden door schrijvers.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:04 schreef wonderer het volgende:
Ik bedoel fictie... Gewoon een verhaal met een (sub)plot over transseksualiteit. Of bedoelen jullie dat ook? Dit klinkt alsof het non-fictie is namelijk
Er is ook een boek, maar titel en schrijver weet ik echt niet meer, dat is dat een man voor een knie operatie naar het ziekenhuis gaat. Naar de OK gaat, en er uit komt met borsten en een vagina en een woedende patient aan zijn bed die zegt je hebt mijn operatie gehad. Afijn, deze persoon probeert vanaf dat moment toch maar als vrouw door het leven te gaan. Voor de rest weet ik niet alles meer, maar zou ik ook de plot verraden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:04 schreef wonderer het volgende:
Ik bedoel fictie... Gewoon een verhaal met een (sub)plot over transseksualiteit. Of bedoelen jullie dat ook? Dit klinkt alsof het non-fictie is namelijk
Sorry voor mijn late reactie, heb een paar dagen plat gelegen met griepquote:
Hoi Anna,quote:Op vrijdag 25 mei 2007 02:25 schreef AnnaB het volgende:
Ik heb de bedragen voor de operaties kunnen vinden.
Voor de SRS is in Amsterdam rond de ¤ 8.750 en Groningen ¤ 9.375
voor hersteloperatie in Amsterdam ronde 13.000 en Groningen rond de 14.000
Patricia, in principe krijg je dus rond de ¤ 9.375 vergoed van je ziektekostenverzekeraar als je 100% van de kosten in Nederland vergoed krijgt, uitgaande van het feit dat in het noorden van Nederland woont, anders krijg je dus ruim ¤ 600 minder.
Hoi Patricia,quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:25 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Hoi Anna,
ik heb vandaag weer gevraagd toen ik voor controle in het UMCG was. Er werd gezegd tussen de 10.000 en 12.000 Euro. Ik ga maar gewoon uit van 10.000 Euro. Iemand anders uit Nederland die ook geholpen is bij Frau Krege heeft alle twee de operaties helemaal vergoed gekregen vorig jaar. Dan kom je ongeveer op 12.000 Euro.
Groetjes,
Patricia.
Ik kan ook oude foto's niet weggooien hoor, mijn trouwfoto heeft ook heel lang gewoom bij mij in huis gehangen, mijn ex heeft hem nog hangen, die van zit sinds huisontruiming ingepakt. Maar ik heb wel bv het trouwalbum, en datwil ik echt niet. Ik ben wie ik ben mede door alles wat ik in het verleden heb meegemaakt inderdaad.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:04 schreef patricia27 het volgende:
Ik vindt het gewoon leuk om die oude pasfoto's naast elkaar te leggen en te vergelijken met nu.
En ik kan ook sowieso zonder moeite naar oude foto's van mezelf kijken. Het is toch een deel van je verleden.
En zonder dat had ik niet kunnen zijn wie ik nu ben.
Heb ook nog foto's hoor. Heb alleen wel als ik zie zie alsof ik naar een vreemde zit te kijken. Heb niet het gevoel dat ik dat was vroeger... Vreemd genoeg heb ik dat wel weer bij foto's van toen ik een jaar of 3 a 4 was. Toen was ik nog vrolijk...quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:04 schreef patricia27 het volgende:
Ik vindt het gewoon leuk om die oude pasfoto's naast elkaar te leggen en te vergelijken met nu.
En ik kan ook sowieso zonder moeite naar oude foto's van mezelf kijken. Het is toch een deel van je verleden.
En zonder dat had ik niet kunnen zijn wie ik nu ben.
Ja het is ook net of je naar een vreemde zit te kijken. En die baby- en/of peuterfoto's, tja toen was alles ook nog zo onbezorgd he.quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:10 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Heb ook nog foto's hoor. Heb alleen wel als ik zie zie alsof ik naar een vreemde zit te kijken. Heb niet het gevoel dat ik dat was vroeger... Vreemd genoeg heb ik dat wel weer bij foto's van toen ik een jaar of 3 a 4 was. Toen was ik nog vrolijk...
Over dat aankomen kan ik ook wel over meepraten. Ik was vorig jaar mei nog 78 kilo (was toen trouwens wel extreem mager in het gezicht en op de buik vond ik zelf). Toen ik met hormonen begon 7 maand geleden was ik 87 kilo. Ben nu 96 kilo. Bijna 10 kilo aangekomen (terwijl ik echt niet meer eet dan eerder). Toch ben ik niet dik. Ik kan het wel hebben met m'n lengte van 190m. Maar er moet zeker niets meer bijkomenquote:Op donderdag 31 mei 2007 07:05 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Zelfs naar can foto's tijdens RLT, toen ik van 115 was afgevallen naar 87, nu helaas weer 115 kilo.
Nee is niet naief, ik ben het met je eens. Iedereen wil toch lekker in d'r vel zitten en dan helpt het als je los kunt denken van dat soort hokjes.quote:Volgens mij is het veranderen van geslacht al moeilijk genoeg, lijkt me totaal onbelangrijk waar je op valt en wat de percentages zijn?
Of ben ik nu heel erg naief?
Nee, zeker niet als je het in een wat zwaardere gradatie hebt. Zoals bij vele zaken is het ook hierbij niet bij iedereen even ernstig. Bij mijn oudste zoon is het erger dan bij mijn middelste, bij mijn jongste durf ik het nog niet te zeggen. Bij mij was het er wel, maar was die genderdysforie er ook, en die 2 bijten elkaar op een hoop punten niet, zeker als kind zijnde niet.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:05 schreef Hildy het volgende:
Ik zat een tijdje terug ook eens in m'n fotoboek te bladeren, en 't viel me op dat ik hoe jonger ik op de foto was hoe knapper ik mezelf vond. Ik denk dat ik snap waarom ik 't zo makkelijk zo diep weg kon stoppen; ik denk dat ik in de spiegel gewoon heel lang een meisje zag.
Op kleuterfoto's sta ik er haast onveranderlijk duf en afwezig op. Maar ja, dat krijg je als je niemand snapt en je motoriek en evenwicht niet mee willen werken (Asperger is ook niet mals hoor).
Mag ik dat eigenlijk wel zo opschrijven?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:26 schreef athene het volgende:
Ik merk toch dat ik me beter heb kunnen ontplooien
[..]
Het is voor mij sociaal heel lastig te zien waar de ene ophoudt en de andere begint. Vandaar dat ik ook nog steeds bij Altrecht loop. Dat ik genderdysfoor ben staat wat mij betreft toch wel vast eigenlijk, ik weet alleen nog niet helemaal wat ik d'r mee moet (of ik wil dat gewoon niet aan mezelf toegeven, dat kan ook).quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:52 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Nee, zeker niet als je het in een wat zwaardere gradatie hebt. Zoals bij vele zaken is het ook hierbij niet bij iedereen even ernstig. Bij mijn oudste zoon is het erger dan bij mijn middelste, bij mijn jongste durf ik het nog niet te zeggen. Bij mij was het er wel, maar was die genderdysforie er ook, en die 2 bijten elkaar op een hoop punten niet, zeker als kind zijnde niet.
Zowiezo is een blaasontsteking iets wat vaker voorkomt bij biovrouwen dan bij biomannen. De urineweg is immers een paar cm korter.quote:Maar iets geheel anders, ik heb voor eerst sinds tijden weer een blaasontsteking/urineweginfectie. Ik heb het maximaal eens per jaar. Maar ik heb ook gehoord van post-ops die hier meerdere malen per jaar last van hebben, is er iemand die dat kan bevestigen ?
Hm... ben jij ooit op diabetes getest? Niet dat ik je bang wil maken ofzo, en ik ben ook zeker geen arts, maar dingen als ogen en nieren, waar heel veel fijne adertjes zijn, worden meestal als eerste aangetast door een te hoog glucosegehalte in 't bloed.quote:Eens kijken als dat inderdaad zo is wat daar weer aan te doen. Chronische pijn kinker borst, nieren worden langzaam slechter, ogen zijn binnen een jaar tijd 20-30% achteruit gegaan, diverse psychische diagnoses.
Ja precies!quote:Maaar och, ik leef nog, en dat is toch het belangrijkste !![]()
![]()
Hoezo niet?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:21 schreef athene het volgende:
[..]
Mag ik dat eigenlijk wel zo opschrijven?
Van herhaaldelijke blaasontstekingen die ik bemerk heb ik geen last, maar ja, het zou best kunnen dat ik weleens een blaasontsteking mis. Ik heb geen pijn, hoef niet vaker te plassen, alleen urine stinkt echt. Maar misschien heb ik ook weleens ontstekingen waarbij dat niet het geval is. Dan zal ik ze dus niet opmerken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:31 schreef Hildy het volgende:
[..]
Hm... ben jij ooit op diabetes getest? Niet dat ik je bang wil maken ofzo, en ik ben ook zeker geen arts, maar dingen als ogen en nieren, waar heel veel fijne adertjes zijn, worden meestal als eerste aangetast door een te hoog glucosegehalte in 't bloed.
Overigens kunnen herhaaldelijke blaasontstekingen natuurlijk ook zorgen voor verminderde nierfunctie...
Mijn oudste zoon is vanwege studie en werk weer bezig met verhuizen naar Utrecht, en die heeft gehoord dat het autismetetam van Altercht in Nieuwegein zit en dat maar tot om een bepaalde straal van de vestingsplaats ondersteuning bieden, bv in de vorm van hulp/begeleieding bij wonen. Weet jij daar iets van misschien ?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:31 schreef Hildy het volgende:
[..]
Het is voor mij sociaal heel lastig te zien waar de ene ophoudt en de andere begint. Vandaar dat ik ook nog steeds bij Altrecht loop. Dat ik genderdysfoor ben staat wat mij betreft toch wel vast eigenlijk, ik weet alleen nog niet helemaal wat ik d'r mee moet (of ik wil dat gewoon niet aan mezelf toegeven, dat kan ook).
Ja, het is een vrij simpel testje, maar 't is iets wat je makkelijk over 't hoofd kunt zien. Toen ik over je gewichts, oog- en nierproblemen las viel er bij mij een kwartje. Helemaal omdat er een link is tussen laag testosteronniveau (bij jou uiteraard al een tijdje zo, maar 't is vele malen hoger geweest) en type 2 diabetes.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:58 schreef AnnaB het volgende:
Wat betreft dat diabetes maak je me niet bang, maar geef je me gewoon een goede waarschuwing. In het verleden werd het bij het VU getest, tegenwoordig niet meer. Ik ga maandagochtend bij de assistente van de huisarts prikken, zondagavond vanaf 10 uur nuchter blijven, niet eten en niet drinken.
En dan maar gewoon afwachten.
Het is beter als er signalen zijn om deze serieus te nemen. Maar mijn nieren zijn al jarenlang langzaam slechter aan het worden,beetje bij beetje. En in het begin werd er nog wel op suikerziekte gecontroleerd.
Ik heb echt geen idee hoe Altrecht dat doet met begeleid wonen. Ik weet dat er meerde instanties zijn die zich daar mee bezig houden (o.a. ook de Nederlandse Vereniging voor Autisme), maar ik had nooit zin in die betutteling en heb me daar dan ook verre van gehouden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:06 schreef AnnaB het volgende:
Mijn oudste zoon is vanwege studie en werk weer bezig met verhuizen naar Utrecht, en die heeft gehoord dat het autismetetam van Altercht in Nieuwegein zit en dat maar tot om een bepaalde straal van de vestingsplaats ondersteuning bieden, bv in de vorm van hulp/begeleieding bij wonen. Weet jij daar iets van misschien ?
Ik laat maandag de uitslag wel even weten hier.Ik heb maandag ook nog een belafspraak met dr. Karim, dat er geen misverstanden zijn over wat ik gevraagd heb ivm de correctie, niet dat ze vergeten dat ik ook verlenging wil, want 9 cm diepte is wel erg weinig.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:20 schreef Hildy het volgende:Ja, het is een vrij simpel testje, maar 't is iets wat je makkelijk over 't hoofd kunt zien. Toen ik over je gewichts, oog- en nierproblemen las viel er bij mij een kwartje. Helemaal omdat er een link is tussen laag testosteronniveau (bij jou uiteraard al een tijdje zo, maar 't is vele malen hoger geweest) en type 2 diabetes.
Ik hoop natuurlijk dat je 't niet hebt, maar 't zou in ieder geval fijn zijn 't gewoon uit te kunnen sluiten.
Het wordt allemaal door de spv-er van het Centrum voor Autisme in Leiden geregeld, en ik merk dat die toch wel achter verschillende zaken goed aan gaat, ze investeert echt tijd in hem. En dat is alleen maar fijn dat dat ook nog kan en gebeurd.quote:Ik heb echt geen idee hoe Altrecht dat doet met begeleid wonen. Ik weet dat er meerde instanties zijn die zich daar mee bezig houden (o.a. ook de Nederlandse Vereniging voor Autisme), maar ik had nooit zin in die betutteling en heb me daar dan ook verre van gehouden.
Overigens heeft 't autismeteam zelf een enorm lange wachtlijst. Ik heb net vandaag een brief gekregen dat ik daar op sta, en dat ik toch moet rekenen op 6 maanden wachttijd, als 't niet meer is. Dus als hij bij 't autismeteam zelf terecht wil kunnen kan ik 'm vooral aanraden niet te wachten.
Wow, je ziet er mooi uit nu zeg.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:00 schreef Doagere het volgende:
Leuk gaan we fototjes posten van vroeger en nu.Mag ik ook mee doen?
![]()
Dit was ik in 1991, op me verjaardag, op de peuterspeelzaal:
[afbeelding]
Dit was de eerste schooldag op de basisschool (ik ging tussen meisjes zitten, typisch):
[afbeelding]
En weer een hele tijd later..![]()
[afbeelding]
Dit is ook wel een leuk contrast!![]()
[afbeelding]
Groetjes, en tevens een TVP..![]()
Gebeurd me ook regelmatig wel dat ze me niet herkennen van vroeger. Als ik wel eens naar m'n ouders ga die nog in m'n geboorteplaats wonen, dan kom ik daar wel regelmatig mensen tegen die mij zo tot m'n 17e goed gekend hebben. Dan moet ik heel lang uitleggen wie ik nou precies was. Ze zien niet aan mij wie ik was.quote:
Lichaamstaal is ook heel belangrijk, en uitstraling, zekerheid over je zelf.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef patricia27 het volgende:
Ik vindt het wel een giller dat het merendeel het niet ziet afgaande op m'n foto's![]()
Maar ja foto's is gewoon heel anders dan dat je iemand IRL ziet. Dan kan je die persoon ook goed observeren.
En je hoort een stem erbij. En stemmen bij het merendeel van de transen zijn vaak ook geen weggevertjes.
Ondanks logopedie blijf je het vaak toch wel horen.
Jij hebt toch ook wel logopedie gehad neem ik aan? Ik ben 2 keer geweest nu. Ik moet eerst werken aan de juiste buikademing. Ik wil nu teveel in 1 hap adem zeggen. Pas als dat helemaal goed is gaat ze me helpen om aan de juiste toonhoogte te werken en de intonatie.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:32 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Lichaamstaal is ook heel belangrijk, en uitstraling, zekerheid over je zelf.
Mijn stem past perfect bij mijn figuur en lengte, zeker als ik een klein beetje aandacht aan mijn stem geef, dan is het ook door de telefoon netjes mevrouw. Let ik er niet op, tja, dan is het door de telefoon nog wel eens meneer. Maar gwoon in het dagelijks leven weer absoluut nooit.
In die profielensite zit min of meer ook dating, relaties e.d. bij in. Dan kan je het niet maken vindt ik als pre-op om geen openheid van zaken te geven. Je bent het niet verplicht, maar hebt alleen jezelf er maar mee als je het verzwijgt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:32 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik vind trouwens ook zodra je met RLT begonnen bent het heel normaal dat je in je profiel vrouw zet. Hoort ook bij de RLT.
Ik heb wel geteld 7 logopedielessen gehad, vooral met klankoefening en buikademhaling. Zinsbouw, dus bv laag beginnen hoog eindigen, en regelmatig verkleinwoordjes gebruiken, doen vrouwen veel vaker dan mannen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:40 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook wel logopedie gehad neem ik aan? Ik ben 2 keer geweest nu. Ik moet eerst werken aan de juiste buikademing. Ik wil nu teveel in 1 hap adem zeggen. Pas als dat helemaal goed is gaat ze me helpen om aan de juiste toonhoogte te werken en de intonatie.
Tante Trui en tante Toosjequote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:40 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook wel logopedie gehad neem ik aan? Ik ben 2 keer geweest nu. Ik moet eerst werken aan de juiste buikademing. Ik wil nu teveel in 1 hap adem zeggen. Pas als dat helemaal goed is gaat ze me helpen om aan de juiste toonhoogte te werken en de intonatie.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:50 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Tante Trui en tante Toosje
Annie M.G. Schmidt
Tante Trui en tante Toosje
zaten op de kanapee
met beschuitjes in een doosje
samen bij een kopje thee.
Wat een weer, zei tante Toosje
Krimmeneel, zei tante Trui,
’t regent nu alweer een poosje,
lieve hemel, wat een bui
En zo zaten ze te praten
en de theepot was al leeg.
Geen van bei had in de gaten,
dat het water steeg en steeg.
’t Regende nog steeds in stromen
en de straten stonden blank
en het water was gekomen
net tot aan de vensterbank.
’t Water steeg en bleef maar stijgen
en de hele kanapee
ging toen langzaam aan het drijven
en de tantes dreven mee.
Heel lang dreven ze op ’t water
met elkander, hand in hand
en een maand of zeven later,
landden zij in Ameland.
En nu zitten Toos en Truitje
nog steeds op hun kanapee
met een Amelands beschuitje
bij hun Amelandse thee.
Let op je articulatie...![]()
Je hebt in ieder geval iets om aan vast te houden dan. Tegen mij is gezegd augustus, maar een datum heb ik voorlopig nog niet, dus het kan niet zo goed september of oktober worden. Gewoon ruim een jaar wachten voor een hersteloperatie.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:19 schreef ChantalC het volgende:
Gister bij het VU geweest... Kreeg van Jos de tip om gewoon het OLVG te bellen en te vragen of ze al een datum hebben... Net gebeld, tussen 10 en 11 terugbellen...
Update: 6 november zoals het er nu naar uitziet... End weg nog...![]()
Dit snap ik niet helemaal. Het gaat er toch om wanneer je hier geopereerd zou kunnen worden, en of dat nu door jouw favoriete chirurg is, ik geloof niet dat ze zich daar iets van aantrekken. Tja, dr. Karim is nog volledig opgeleid door de grote leermeester, dr. Hage. Jammer dat die nooit meer terug zal keren naar het VU. Volgens Jos is die kans echt nihil. En bij het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis zal hij niet zo makkelijk weggaan. En daar zie ik ze echt geen SRS operaties doen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:04 schreef Meike26 het volgende:
Zou ik voor Dr. Bouman of Niessen gaan, dan kom ik uit op ca. April 2008 onderhand. Dr. Karim is populair en is een wachtlijst tot zeker eind volgend jaar. Nu heeft Karim ook mijn grootste voorkeur, wat weer in het voordeel is in mijn verklaring naar ZK toe om uit te wijken naar Belgie.
Daarnaast hanteren Karim en Kanhai exact dezelfde technieken. Dus veel verschil zal het niet uitmaken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:42 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal. Het gaat er toch om wanneer je hier geopereerd zou kunnen worden, en of dat nu door jouw favoriete chirurg is, ik geloof niet dat ze zich daar iets van aantrekken. Tja, dr. Karim is nog volledig opgeleid door de grote leermeester, dr. Hage. Jammer dat die nooit meer terug zal keren naar het VU. Volgens Jos is die kans echt nihil. En bij het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis zal hij niet zo makkelijk weggaan. En daar zie ik ze echt geen SRS operaties doen.
Volgens het verhaal van Kanhai halen ze nu een diepte van 10-13cm. In het OLVG moet je verplicht 5 dagen in bed blijven, omdat zo de darmen de plek vrijlaten voor de "tampon". Zo heb ik het begrepen. Veel dieper zal niet gaan denk ik...quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:44 schreef AnnaB het volgende:
Dr. Karim zei maandag tegen me dat meer dan 9 cm diepte niet mogelijk is omdat ie anders tegen mijn buikvlies aan zit, en ik lees allemaal verhalen van12-17 cm diep. Ik heb van begin af aan gezegd dat ik mijn vagina niet diep genoeg vond. Ik moet nu een zware correctie operatie ondergaan, en vraag dan (in mijn ogen terecht) meteen voor verlenging. Heeft een van jullie weleens gehoord van tegen het buikvlies aankomen ? Ik kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd.
Dat 5 dagen in bed blijven is altijd al zo geweest sinds dr. Hage. Ik ben alleen letterlijk de klos. Omdat er losse huid wordt gebruikt bij de hersteloperatie, wordt er een klos in de vagina geplaatst, deze moet 10 dagen blijven zitten. Ik hoop dat ik die 10 dagen in het ziekenhuis mag blijven, want thuis als kwakkelend eendje hulpeloos rondlopen thuis is helemaal niks. (met de tampon in loop je ook de 1e dag dat je uit bed mag zo'n beetje als een eendje.....). Maar over die diepte zal ik het toch met dr. Karim en als het kan dr. Hage over hebben, want die 9 cm is gewoon onvoldoende in praktijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 06:45 schreef ChantalC het volgende:Volgens het verhaal van Kanhai halen ze nu een diepte van 10-13cm. In het OLVG moet je verplicht 5 dagen in bed blijven, omdat zo de darmen de plek vrijlaten voor de "tampon". Zo heb ik het begrepen. Veel dieper zal niet gaan denk ik...
Is inderdaad lastig als je een komkommer wilt stelen bij de Appie...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:45 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Maar over die diepte zal ik het toch met dr. Karim en als het kan dr. Hage over hebben, want die 9 cm is gewoon onvoldoende in praktijk.
Ik kan ook gewoon vragen of ze bij mijn vriend een penisverkleining ipv vergroting willen doen. Ik denk niet dat hij het er mee eens is, maar ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:25 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Is inderdaad lastig als je een komkommer wilt stelen bij de Appie...![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:16 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Het is geen kwestie dat het niet lukt, maar stoten tegen de achterkant kan erg zeer doen, jullie zijn gewaarschuwd![]()
![]()
Dat zal niet makkelijk worden op deze manier. Als de vader echt dwars ligt (mannen wel eigen op zich) wordt het voor je kind ook niet makkelijker, terwijl de waarschijnlijk het best gebaat is bij en vrije ontwikkeling. Maar als het echt niet anders kan, moeten anderen daar maar over oordelen toch ?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:00 schreef Logician het volgende:
even korte update
vanmorgen een hele discussie gehad met vader van ..
hij vind dat jasper alleen maar zo doet omdat hij speciaal wil zijn en vind het slecht voor zijn ontwikkeling om dit toe te laten geen discussie mogelijk..
ik heb voorgesteld om samen een gesprek aan te vragen met een kinderpsychiater om te kijken wat deze er van denkt/zegt, hier wil hij wel mee akkoord gaan dus ga ik volgende week via de huisarts een gesprek aanvragen...spannend
Het probleem is natuurlijk ook dat hij zich identificeert met z'n zoontje, een hij zich door dit alles in z'n eigen identiteit aangetast voelt. Dat z'n zoontje liever een meisje was, wat zegt dat wel niet over hem, zal hij denken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:10 schreef Logician het volgende:
Nou op zich is zijn vader een geweldige vader, alleen op dit punt zitten we absoluut niet op 1 lijn.
Hij heeft ook gezegd dat hij niets van meisjes gedrag/kleding accepteerd omdat het een jongentje is punt uit.![]()
Helaas, zit al vol begin augustus...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:00 schreef AnnaB het volgende:
En ik verwacht nog wel enkele toeschouwers als die tijd vrij kunnen maken in hun agenda.
Jemig.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:45 schreef AnnaB het volgende:
Wat denk je bij mij... Mijn ouders vertelden mij dat ze waren doorgegaan met kinderen tot ze een zoon hadden (voor mij zijn er 4 meisjes geboren). Ik ben ook de jongste gebleven. Tevens kreeg ik mee dat ik stamhouder was en voor een stamhouder moest zorgen. Die laatste taak heb ik goed volbracht, 3 stamhouders. Maar goed dat mijn ex en ik niet zijn door gegaan totdat er een meisje kwam......(3 kinderen vonden we meer dan genoeg. ze zijn nu 24, 20 en 14)
In de jaren 50 werd zo nog veel gedacht, het is de na-oorlogse generatie ook. Mijn ouders hebben de oorlog in hun tienertijd/jong volwassentijd meegemaakt, en dat heeft toch bepaalde sporen nagelaten vermoed ik.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 06:07 schreef Isegrim het volgende:
Jemig.We leven in de eenentwintigste eeuw. Dit klinkt meer middeleeuws.
Pffffff, er moet dus nog wel even wat gebeuren. Die brand heeft toch wel grote gevolgen dan ook voor de operaties van het genderteam. het OLVG zit denk ik al op maximale capaciteit wat betreft SRS en hersteloperaties. Die goedkeuring voor operatie in het buitenland moet iedereen hebben, niet alleen bij SRS. Wat ik gezien heb op de site voor de DBC codes zijn de kosten bij het VU rond de 7300 euro. Misschien dat Jos hier nog wat bij voegt door andere DBC codes als extra toe te voegen. Maar die 7300 euro is het bedrag wat bij de DBC code staat voor SRS bij het VU ziekenhuis.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:06 schreef Meike26 het volgende:
Nee, ik moet meerdere verklaringen hebben van het afronden van mijn RLT + echt duidelijke goedkeuringen dat ik in het buitenland geopereerd word. Zowel van mijn pscychologe, internist en het Genderteam in het algemeen. Daar naast komen twee kosten beramingen van (VU en Mevr. de Cat zelf) en word voor me in het VU nu de geschatte wachttijd uitgerekend. Dit zou, mede door de brand in het VU, minimaal pas voorjaar/zomer 2008 worden.
Zelfde geldt voor parkeerkaartjes bij het VUmc of niet vergoede eigen bijdragen. Met epilatie kan dat hard oplopen...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:09 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Bewaar trouwens je treinkaartje goed. Het kan zijn dat als je boven een bepaald drempelbedrag komt je je reiskosten boven die drempel vergoed krijgt van je ziektekostenverzekering. In ieder geval is het bij de belasting op te voeren......(ook weer een dremmpelbedrag natuurlijk)
Zooooo, ben jij effe blond!! Het zijn namelijk echte vrouwen hier.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:31 schreef mariekje1984 het volgende:
je zou bijna zeggen dat t echte vrouwen zijn hier...gunnen t licht in elkaars ogen niet...![]()
Een scan zegt echter weinig over hoe iemand het gender beleeft.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:25 schreef Hexley het volgende:
Wat ik me afvraag,
Er zijn onderzoekers die beweren dat het "probleem" de hersenen zijn.
Nou ja, probleem... Oorzaak van het "probleem",
dat een bepaald deel van de hersenen bij een vrouw kleiner is dan bij mannen.
Maar wat is er dan nou eigenlijk kleiner? Is het het formaat of toch iets anders?
Ik zie namelijk nergens dat er een neuroloog ofzo bij betrokken is,
Je zou zeggen als het qua formaat kleiner zou moeten wezen,
even een ritje CAT/CT of MRI scanner en je weet het.
Dat zou, met zo'n scanner toch zichtbaar moeten wezen... Niet?
Klopt. Uit onderzoek van Dhrs. Zhou, Hofman, Gooren (hoogleraar transseksualiteit aan de VU) en Swaab (bekend neurowetenschapper) is gebleken dat er een klein gebiedje in de hersenen is, genaamd het BSTc, wat bij alle onderzochte mensen kwa aantal neuronen overeen komt met dat van het geslacht waarmee ze zich identificeren. Dus bij mannen (homo's én hetero's) is 't relatief groot, bij vrouwen (lesbiennes én hetero's) relatief klein, en bij transseksuelen van ongeveer 't formaat van 't geslacht wat ze zich voelen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:25 schreef Hexley het volgende:
Wat ik me afvraag,
Er zijn onderzoekers die beweren dat het "probleem" de hersenen zijn.
Nou ja, probleem... Oorzaak van het "probleem",
dat een bepaald deel van de hersenen bij een vrouw kleiner is dan bij mannen.
Maar wat is er dan nou eigenlijk kleiner? Is het het formaat of toch iets anders?
Nee, want je hebt 't over een gebiedje wat uit hooguit een paar honderd neuronen bestaat, en dat is gewoon te klein voor de huidige MRI-scanners (en een CT scanner laat alleen botten zien). Misschien dat 't over een paar jaartjes wel kan.quote:Ik zie namelijk nergens dat er een neuroloog ofzo bij betrokken is,
Je zou zeggen als het qua formaat kleiner zou moeten wezen,
even een ritje CAT/CT of MRI scanner en je weet het.
Dat zou, met zo'n scanner toch zichtbaar moeten wezen... Niet?
Nee maar als zichtbaar zou wezen op een scan, dan zou je dat toch in zetten als extra "hulpmiddel".quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:06 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Een scan zegt echter weinig over hoe iemand het gender beleeft.
Kijk eerste kende ik al...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:18 schreef Hildy het volgende:
&start
[..]
Klopt. Uit onderzoek van Dhrs. Zhou, Hofman, Gooren (hoogleraar transseksualiteit aan de VU) en Swaab (bekend neurowetenschapper) is gebleken dat er een klein gebiedje in de hersenen is, genaamd het BSTc, wat bij alle onderzochte mensen kwa aantal neuronen overeen komt met dat van het geslacht waarmee ze zich identificeren. Dus bij mannen (homo's én hetero's) is 't relatief groot, bij vrouwen (lesbiennes én hetero's) relatief klein, en bij transseksuelen van ongeveer 't formaat van 't geslacht wat ze zich voelen.
Het zit dus allemaal tussen onze oren
[..]
Nee, want je hebt 't over een gebiedje wat uit hooguit een paar honderd neuronen bestaat, en dat is gewoon te klein voor de huidige MRI-scanners (en een CT scanner laat alleen botten zien). Misschien dat 't over een paar jaartjes wel kan.
quote:Wiki Computertomografie:
Het grote voordeel is de uitstekende visualisering van allerlei afwijkingen, niet alleen van bot maar ook in allerlei weefsels, met een oplossend vermogen van 1 of enkele millimeters.
Ook al eens gezien, al gaat men toch een beetje off-topic...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:18 schreef Hildy het volgende:
&start
[..]
Overigens las ik een tijdje terug een stukje over 't vaststellen van transseksualiteit doormiddel van een zgn. functionele MRI (een scan waarbij ze mbv. MRI kijken naar het zuurstofgebruik van hersendelen). Het idee daar achter was dat man-naar-vrouw transseksuelen anders lijken te reageren op erotische stimuli. Ik moet daarbij benadrukken dat ik die onderzoeksmethode niks vind, omdat transseksualiteit heel weinig tot niks te maken heeft met seks of erotiek. Maar interessant vind ik 't wel.
MRI's zijn duurder dan psychologen. Alleen de scan kost ongeveer ¤360,-, daar zitten nog geen onderzoekskosten verder bij (er zal toch iemand naar moeten kijken). Daarvoor kan je ook wel een paar uurtjes met een psycholoog praten, en dan ben je voor jezelf ook een stuk verder (is ook onderdeel van 't verwerkings- en acceptatieproces).quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:22 schreef Hexley het volgende:
Nee maar als zichtbaar zou wezen op een scan, dan zou je dat toch in zetten als extra "hulpmiddel".
Waardoor de werkwijze eventueel efficienter wordt.
En meteen een psycholoog ontslaan ofzo, scheelt weer in de kosten...
Ja, inderdaad.quote:Het onderzoek toch ook alleen op overleden personen gedaan?
Als ik me goed herinner werkt een CT scan op basis van een hele boel röntgenfoto's. Daar zijn op zich wel een hoop weefsels op te zien, maar de hersenen in ieder geval niet/nauwelijks.quote:Volgens Wiki laat laat de CT meer zien dan alleen botten,
En anders had ik wel een heel saai fotoboek in het ziekenhuis....
En een MRI kan het ook niet geweest zijn, die maken een herrie...![]()
Ja, daar ben ik 't tegengekomen.quote:Ook al eens gezien, al gaat men toch een beetje off-topic...
De vindplaats van dit topic...![]()
Er zijn zowiezo niet zo heel veel transseksuelen, en het wordt nog niet lang genoeg serieus genomen om veel onderzoeksmateriaal (bah, wat klinkt dat klinisch) te hebben.quote:Het onderzoek wel erg kleinschalig, vindt ik zelf....
Weet het ook niet zo precies, maar bloedingen kun je er "goed" op zien.quote:
Scans zijn een stuk duurder dan een psycholoog. Bovendien zou je een psycholoog alsnog niet kunnen ontslaan, omdat de vraag in hoeverre het gender afwijkt van het genetische gender niet de enige vraag is die beantwoord moet worden om tot behandeling over te gaan. Belangrijker zijn de vragen in hoeverre iemand bij diens functioneren gehinderd wordt door genderdysforie en de vraag of iemand psychisch een transitie aan zou kunnen. De psycholoog is er dus voor het totaalplaatje en niet alleen voor de vraag of iemand genderdysfoor is.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:22 schreef Hexley het volgende:
[..]
Nee maar als zichtbaar zou wezen op een scan, dan zou je dat toch in zetten als extra "hulpmiddel".
Waardoor de werkwijze eventueel efficienter wordt.
En meteen een psycholoog ontslaan ofzo, scheelt weer in de kosten...
Tja, als ze hier komen kunnen ze de ballen krijgenquote:Op zondag 24 juni 2007 09:42 schreef Meike26 het volgende:
De maffe FP bezoekers zijn dan nog net slim genoeg om hier NIET te reageren... krijgen ze spijt van namelijk
en dat is?quote:Op zondag 24 juni 2007 11:12 schreef AnnaB het volgende:
(ik heb nog wat ideetjes betreffende nazorg na de operatie die het VU niet mag bieden, maar bv in de VS heel normaal is)
Het kost ze anders moeite genoeg soms om psychologen te vinden. Ze schijnen het ook maar een beperkt aantal jaren te mogen doen. Het schijnt erg belast te zijn. Alleen het hoofd van de psychologen blijft wel een groot aantal jaren. We hebben eerst heel lange tijd Bram gehad, en nu is het in ieder geval al weer enige tijd onze Vlaamse vriend Luc.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:16 schreef Hexley het volgende:
Dat onslaan van een psycholoog was meer grappig bedoelt hoor...![]()
![]()
Ik zou het wel prettig vinden als er nazorg voor diegene die dat willen wel beschikbaar komt, en ik ben in een positie om dat in de toekomst misschien mede mogelijk te maken. Maar daar zal het genderteam bij betrokken moeten zijn, en een (grote) ggz instelling minimaal.quote:
Ik denk dat ze dat wel doen hoor. Mijn psych vroeg het laatst of ik alsjeblieft na de operatie nog een keer langs wilde komen, omdat ze met een onderzoek bezig is en ze vanuit dat onderzoek wil weten hoe het met patienten gaat na de SRS. Ze zei dat ze de meeste mensen niet meer ziet na de SRS. Ik vind het geen probleem om nog eens gezellig te gaan babbelen hoor.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:54 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik zou het wel prettig vinden als er nazorg voor diegene die dat willen wel beschikbaar komt, en ik ben in een positie om dat in de toekomst misschien mede mogelijk te maken. Maar daar zal het genderteam bij betrokken moeten zijn, en een (grote) ggz instelling minimaal.
Mij is na mijn SRS meerdere malen psychologische zorg aangeboden, mits ik daar interesse in had (Ik zal wel labiel overkomen ofzo), waarbij ik nog op moet merken dat ik mijn SRS niet bij de VU heb laten uitvoeren en buiten de VU om heb geregeld (waarbij ik dan wel het VU op de hoogte heb gesteld vanaf het moment dat ik het voornemens was). Het lijkt mij niet dat de nazorg slechter is wanneer je alles via het VU doet. Lijkt me dan toch wel redelijk goed?quote:Op maandag 25 juni 2007 07:55 schreef AnnaB het volgende:
Ja, maar meestal blijft het bij 1 of enkele gesprekken. Echte nazorg bestaat uit 5-10 gesprekken. Niet iedereen heeft hier behoefte aan. Maar degene die daar wel behoefte aan heeft, zou dat gewoon moeten kunnen hebben toch ?
Dat heb je inderdaad rap gedaanquote:Op maandag 25 juni 2007 10:32 schreef danielluh het volgende:
Normaal krijg je volgens mij nog 1 gesprek na je srs, dat is meer een evaluatie.
Ik had hier zelf geen behoefte aan, en zeker niet 3/4 jaar na me srs, mijn psuch was net op zwangerschaps verlof.
iig ben ik blij dat ik geen hele dag meer kwijt ben voor 10 min vu.
Nog 1x op controlle bij boumans en dan ben ik officieel klaar met dat traject.
alles is mooi en best snel gelopen, als ik zo terugkijk op het traject, 2003 aangemeldt, 2007 klaar
precies voor mijn 34ste verjaardag, zoals ik al gehoopt had.
zit nu alleen nog te klooie met me borderline, ze wille me naar een psych sturen en ik heb nu zoiets van, dat het niet meer hoeft.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb me in februari 2004 aangemeld. Ergens in mei 2004 eerste gesprek gehad geloof ik. In november 2007 ga ik onder het mes. 3,5 jaar...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik heb me aangemeld bij het VU ergens in het najaar van 2003 en ik heb nu nog niet eens een datum voor een consult met Bouman... laat staan een datum voor de operatie.
Problemen heb ik nooit gehad. Dus ook nooit iets met justitie van doen gehad.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef ElizabethR het volgende:
Zoals ik al eerder schreef vind ik jullie allemaal erg dappere vrouwen. Maar tot hoever willen jullie die dapperheid doorzetten en een lans breken voor jullie lotgenoten door het opzoeken van de media danwel justitie??
Dankjewel voor je antwoord Chantal. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om dergelijke artikelen te lezen aangezien ik in Ierland woon. Dat is overigens een land waarin transseksualiteit volledig onbespreekbaar is, maar ja, abortus mag hier ook al niet.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Problemen heb ik nooit gehad. Dus ook nooit iets met justitie van doen gehad.
Een jaar geleden heb ik wel in de Flair gestaan. Artikel ging over mij en een vriendin en hoe de veranderingen in mijn leven van invloed waren op onze vriendschap. Binnenkort kom ik in de Top Santé. Artikel gaat oa over begrip kweken voor de situatie waarin ik (en andere vrouwen met andere redenen) mij bevindt.
Ik ben niet iemand die continu de media zal opzoeken. Alleen als er een echt goede onderliggende reden is. Bij bovenstaande 2 had ik dat gevoel...
Ik merk in mijn omgeving dat mensen er gewoon mee omgaan. Alsof het nooit anders is geweest. Discriminatie nooit iets van gemerkt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Heb je ook het gevoel dat je bijdrages aan dergelijke media daadwerkelijk helpen?
En ik bedoelde met justitie niet dat je problemen zou hebben, maar dat er misshien sprake van discriminatie was, net zoals Anna schreef. En of je dan de gang naar justitie zou maken vanwege aangifte.
Ik hoop altijd dat het indertijd geholpen heeft, al is het maar een klein beetje. Ik ben van plan om na mijn operatie contact op te nemen met het plaatselijke meldpunt voor discriminatie om met hun door te nemen of het mogelijk is om een klacht tegen mijn ex-werkgever in te dienen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef ElizabethR het volgende:
Goedemiddag dames,
Wat ik me nou afvraag, mede naar aanleiding van het verhaal van Anna, als jullie te maken krijgen met discriminatie, denken jullie er wel eens aan om aangifte te doen? Ik heb gelezen dat met name Anna in het begin van haar nieuwe leven vrij veelvuldig publiciteit heeft gezocht. Heb je het idee dat dat heeft geholpen bij de bewustzijnswording van het publiek Anna?
Ik kan me zo voorstellen dat het doen van aangifte van discriminatie ook in de pers zal komen. Zou dat een pro of een contra zijn?
Ehh, iets meer dan 2 jaar, is wel bijna 10 jaar geleden, maar ook toen waren er wachtlijsten van 6-10 maanden voor start psychologische evaluatie.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:45 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb me in februari 2004 aangemeld. Ergens in mei 2004 eerste gesprek gehad geloof ik. In november 2007 ga ik onder het mes. 3,5 jaar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |