abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49444178
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik wacht in ieder geval op m'n belastingteruggave
Verder zal het bij mij idd. gaan neerkomen op 2-3 x per week een half uurtje tot max. 45 min.
Probeer te lopen op een zachte ondergrond, op het gras of in het bos bijvoorbeeld. Dat scheelt ook al heel veel qua knie-belasting
pi_49575143
Ik loop nu ongeveer een jaartje en sinds 2 maanden bij een Atletiekvereniging. Het is heerlijk als je er even tussenuit kunt en je verstand op nul te zetten.
Sinds ik op die atletiekbaan loop heb ik last van m'n beide scheenbenen.
Heb al diverse inlegzolen geprobeerd en niets mag baten. Veel rek en strek oefeningen gedaan.
Nu heb ik as Donderdag een afspraak bij de Podotherapeut. Ik ben benieuwd of zij wat kan vinden.

Het is wel flink balen als je het rustiger aan moet doen en niet meer op een lekkere snelheid kunt lopen.
Als je begint met hardlopen is het verstandig om rustigaan op te bouwen en vooral niet te snel van start te gaan zoals ik gedaan heb, en nu dus zit te kijken met een scheenbeenblessure.
pi_49577783
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:49 schreef Gnusmas het volgende:
Ik loop nu ongeveer een jaartje en sinds 2 maanden bij een Atletiekvereniging. Het is heerlijk als je er even tussenuit kunt en je verstand op nul te zetten.
Sinds ik op die atletiekbaan loop heb ik last van m'n beide scheenbenen.
Heb al diverse inlegzolen geprobeerd en niets mag baten. Veel rek en strek oefeningen gedaan.
Nu heb ik as Donderdag een afspraak bij de Podotherapeut. Ik ben benieuwd of zij wat kan vinden.

Het is wel flink balen als je het rustiger aan moet doen en niet meer op een lekkere snelheid kunt lopen.
Als je begint met hardlopen is het verstandig om rustigaan op te bouwen en vooral niet te snel van start te gaan zoals ik gedaan heb, en nu dus zit te kijken met een scheenbeenblessure.
bedankt voor de tip en succes bij de podotherapeut! Kans dat je toch nog een steunzool ofzo krijgt.

Ik zelf heb nu 4x gelopen en het gaat goed! Misschien ga ik vanavond nog even, ben gisteren ook al geweest dus op zich kan ik morgen ook gaan. Blijf nog wel een dag op het week-3 schema zitten, aangezien ik zonder voorbereiding in week 3 gestart ben. En dan daarna week 4

Nog mensen die met me mee doen?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_50485658
Voor alle mensen die een loopmaatje zoeken kijk es op www.samenlopen.nl. Hier staan al 317 mensen uit heel Nederland ingeschreven die op zoek zijn naar een loopmaatje. Ook staan hier hardlooptips voor beginners van een van de beste Nederlandse hardlopers aller tijden (Simon Vroemen). Veel loopplezier iedereen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:23:28 #31
182751 MisterO
wispelvurig
pi_50486769
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:55 schreef cees1974 het volgende:
Voor alle mensen die een loopmaatje zoeken kijk es op www.samenlopen.nl. Hier staan al 317 mensen uit heel Nederland ingeschreven die op zoek zijn naar een loopmaatje. Ook staan hier hardlooptips voor beginners van een van de beste Nederlandse hardlopers aller tijden (Simon Vroemen). Veel loopplezier iedereen.
Handig

ik heb me meteen aangemeld
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
pi_50489846
Hey KinkyGiraf, hoe gaat het ermee?
Die link die iemand gaf naar het topic met podcasts is best handig. Ik zit er nu even naar te luisteren en krijg bijna motivatie om ook te beginnen met hardlopen. Maar ik schaam me denk teveel voor mezelf want ook al wil ik het, ik durf het niet
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:55:33 #33
182751 MisterO
wispelvurig
pi_50490173
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:47 schreef Purky het volgende:
Die link die iemand gaf naar het topic met podcasts is best handig. Ik zit er nu even naar te luisteren en krijg bijna motivatie om ook te beginnen met hardlopen. Maar ik schaam me denk teveel voor mezelf want ook al wil ik het, ik durf het niet
Gewoon doen.
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
pi_50492897
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:47 schreef Purky het volgende:
Hey Purky,

Het gaat goed! Doe het nog steeds trouw l) En durven... echt, je moet gewoon gaan! iPod op je hoofd en je alleen op je muziek focussen! Waarom durf je niet? I.v.m. anderen of omdat je denkt dat je het niet kan?
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
pi_50494365
Bang voor reacties van mensen, dat ze me uit gaan lachen ofzo Ben best wel erg onzeker en kan de beweging heel goed gebruiken maar ben gewoon bang voor reacties e.d.
Goed dat je het nog steeds volhoudt hoor! Je bent nu ongeveer op de helft zeker? En je merkt ook wel verschil waarschijnlijk?
Ik ga er toch over nadenken.. en even wat lef zoeken. Domme reden om het niet te doen natuurlijk, maar het is erg lastig om de stap te wagen als je zo onzeker bent als mij.
Alleen nu nog even niet want heb net een nieuwe baan en kan amper staan omdat ik dat nu 8 uur per dag doe
pi_50494449
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:08 schreef Purky het volgende:
Bang voor reacties van mensen, dat ze me uit gaan lachen ofzo Ben best wel erg onzeker en kan de beweging heel goed gebruiken maar ben gewoon bang voor reacties e.d.
Goed dat je het nog steeds volhoudt hoor! Je bent nu ongeveer op de helft zeker? En je merkt ook wel verschil waarschijnlijk?
Ik ga er toch over nadenken.. en even wat lef zoeken. Domme reden om het niet te doen natuurlijk, maar het is erg lastig om de stap te wagen als je zo onzeker bent als mij.
Alleen nu nog even niet want heb net een nieuwe baan en kan amper staan omdat ik dat nu 8 uur per dag doe
Nah ben nog niet op de helft want doe iets rustiger dan het schema: i.p.v. 1 week per keer doe ik 2 weken per rij.

En verder, volgens mij valt niemand het echt op dat er iemand aan het rennen is hoor. Ga jezelf maar na: vind jij het boeiend als je iemand langs ziet joggen? Niet echt denk ik.. en verder moet je gewoon een leuke route kiezen, of eentje waar weinig mensen komen ofzo. En niet zo onzeker zijn want onzeker zijn over zoiets, daarmee doe je jezelf wel heel erg tekort.

Enne... tijd is niet echt een excuus hoor, zeker in het begin want je bent al met al maar een half uurtje kwijt! En je conditie gaat inderdaad snel vooruit
pi_50495278
Ik wil er best tijd voor maken, dat vind ik niet erg en een half uur is niet veel. Ik voel me alleen zo voor gek lopen als ik het doe. Heb het al eens geprobeerd met me zusje en ik kwam amper mensen tegen maar het is gewoon het idee.. Ik weet het, ik moet niet meer zo onzeker zijn, maar da's nog best lastig.
Ik beloof plechtig dat ik er binnenkort mee zal beginnen!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:45:28 #38
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_50606499
Haha purky ik heb precies hetzelfde, heb alle lessen al gedownload maar elke keer verzin ik weer een smoesje. Ik ga denk ik binnekort met een vriendin die die lessen ook doet. Ook al is ze verder dan ik, dan heb ik iig een steuntje in de rug ofzo. Ik durf het gewoon niet! Ik durf niet naar buiten omdat m'n buren buiten staan enzo. Achja, het komt er echt wel van, deze vakantie staat namelijk helemaal in het teken van mezelf verbeteren, en een betere conditie hoort daar bij.
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_50606825
Even een vraagje, Hebben jullie het nou over joggen of sprinten?
Daarmee bedoel ik de snelheid van het hardlopen.
Dit vraag ik aangezien de intervaltijden ( 3 minuten en dergelijke) klinkt het als sprinten.
Ik vraag het meer omdat als het over hardlopen in de vorm van joggen gaat (rond de 12 k/m per uur voor mij dan) ik lekker mee kan praten.
pi_50607151
Als je nog vragen hebt kan je ook hier even kijken
Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 15
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_50607757
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:56 schreef borritos het volgende:
Even een vraagje, Hebben jullie het nou over joggen of sprinten?
Daarmee bedoel ik de snelheid van het hardlopen.
Dit vraag ik aangezien de intervaltijden ( 3 minuten en dergelijke) klinkt het als sprinten.
Ik vraag het meer omdat als het over hardlopen in de vorm van joggen gaat (rond de 12 k/m per uur voor mij dan) ik lekker mee kan praten.
Opschepper, rond de 12 km/uur is niet bepaald joggen meer, voor veel mensen is het wedstrijdtempo of halen dat tijdens een wedstrijd (5/10km) niet eens en dat weet je ook heus wel als je een beetje geoefend bent en het lijkt me ook logisch dat de beginners die hier rondhangen niet op dat tempo lopen (en anders lopen ze veel te hard). Ga jezelf maar even ergens anders op de borst slaan.

Over dat niet durven van hierboven, dat is iets waar je overheen moet stappen, gewoon gaan en je niet druk maken over wat anderen over je denken of zeggen! Ik vind hardlopers inderdaad ook niet zo interessant om naar te kijken, maar niet om je te ontmoedigen, je moet er wel rekening mee houden dat er mensen zijn die dat wel vinden, vooral als vrouw alleen krijg je nogal wat naar je hoofd geslingerd, leuke en minder leuke dingen en ook auto's die bv toeteren of naast je komen rijden. (Maar ik loop dan wel in een stadspark.)
pi_50611887
Tvp, moet echt iets aan mijn conditie gaan doen. Misschien dat dit me over de streep trekt.

*zet hakken in het zand*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_50696560
Whahaha.. Zo herkenbaar de eerste post
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:54:43 #44
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50696783
Ik heb me deze week aangemeld voor de sportschool maar in de buitenlucht zal toch wel iets gezonder zijn.

TVP voor het schema.
pi_50696801
Leuke OP !

Had namelijk precies hetzelfde
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met dit schema ( http://www.bramboterham.nl/trainingschema.html van ProRun) en loop nu 2 a 3maal in de week 30 of 45min (beetje afhankelijk van waar ik zin in heb)

Ik ga wel even opzoek naar een nieuw schema om naar de uur ofzo te gaan of naar de 10km oid

Succes!
Bram! Boterham!
  zondag 24 juni 2007 @ 20:31:24 #46
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50797687
Dat vlaanderen sportland gebeuren is echt geniaal. Twee jaar geleden heb ik de estafette van de Rotterdamse marathon gelopen, maar door mijn zwangerschap ging m'n conditie zwaar achteruit. Het is nu erg makkelijk om het zo op te pakken. En de eerste keren denk je nog dat je voor gek loopt, maar dat is zo voorbij. Er lopen zoveel mensen buiten, kijkt maar zelden iemand meer van op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 24 juni 2007 @ 21:11:48 #47
162777 Moart
UR Detroit
pi_50799174
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:10 schreef Stienn het volgende:
ik krijg altijd last van m'n lies met hardlopen, en een spier die voor m'n scheenbeen zit ofzo..
Ik heb exact hetzelfde. Misschien weet iemand de bron (en oplossing) van dit probleem.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:26:13 #48
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50799606
He, met dat mp3-gedoe is het misschien een idee! Misschien dus he!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 24 juni 2007 @ 21:42:58 #49
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50800175
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:26 schreef PM-girl het volgende:
He, met dat mp3-gedoe is het misschien een idee! Misschien dus he!
Het is zo veel makkelijker. Dat mens zit natuurlijk gewoon in een studio, maar toch werken de aanmoedigingen wel. En ik vind het handig dat ik niet zelf hoef te verzinnen hoe lang ik loop of de tijd bij hoef te houden. Gemakzucht is een goede drijfveer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 24 juni 2007 @ 23:17:10 #50
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_50803592
Hmm ljikt me ook een goed halfjaarvoornemen.......
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')