Probeer te lopen op een zachte ondergrond, op het gras of in het bos bijvoorbeeld. Dat scheelt ook al heel veel qua knie-belastingquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik wacht in ieder geval op m'n belastingteruggave![]()
Verder zal het bij mij idd. gaan neerkomen op 2-3 x per week een half uurtje tot max. 45 min.
bedankt voor de tip en succes bij de podotherapeut! Kans dat je toch nog een steunzool ofzo krijgt.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:49 schreef Gnusmas het volgende:
Ik loop nu ongeveer een jaartje en sinds 2 maanden bij een Atletiekvereniging. Het is heerlijk als je er even tussenuit kunt en je verstand op nul te zetten.
Sinds ik op die atletiekbaan loop heb ik last van m'n beide scheenbenen.
Heb al diverse inlegzolen geprobeerd en niets mag baten. Veel rek en strek oefeningen gedaan.
Nu heb ik as Donderdag een afspraak bij de Podotherapeut. Ik ben benieuwd of zij wat kan vinden.
Het is wel flink balen als je het rustiger aan moet doen en niet meer op een lekkere snelheid kunt lopen.
Als je begint met hardlopen is het verstandig om rustigaan op te bouwen en vooral niet te snel van start te gaan zoals ik gedaan heb, en nu dus zit te kijken met een scheenbeenblessure.
Handigquote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:55 schreef cees1974 het volgende:
Voor alle mensen die een loopmaatje zoeken kijk es op www.samenlopen.nl. Hier staan al 317 mensen uit heel Nederland ingeschreven die op zoek zijn naar een loopmaatje. Ook staan hier hardlooptips voor beginners van een van de beste Nederlandse hardlopers aller tijden (Simon Vroemen). Veel loopplezier iedereen.
Gewoon doen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:47 schreef Purky het volgende:
Hey KinkyGiraf, hoe gaat het ermee?
Die link die iemand gaf naar het topic met podcasts is best handig. Ik zit er nu even naar te luisteren en krijg bijna motivatie om ook te beginnen met hardlopen. Maar ik schaam me denk teveel voor mezelf want ook al wil ik het, ik durf het niet
Hey Purky,quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:47 schreef Purky het volgende:
Hey KinkyGiraf, hoe gaat het ermee?
Die link die iemand gaf naar het topic met podcasts is best handig. Ik zit er nu even naar te luisteren en krijg bijna motivatie om ook te beginnen met hardlopen. Maar ik schaam me denk teveel voor mezelf want ook al wil ik het, ik durf het niet
Nah ben nog niet op de helft want doe iets rustiger dan het schema: i.p.v. 1 week per keer doe ik 2 weken per rij.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:08 schreef Purky het volgende:
Bang voor reacties van mensen, dat ze me uit gaan lachen ofzoBen best wel erg onzeker en kan de beweging heel goed gebruiken maar ben gewoon bang voor reacties e.d.
Goed dat je het nog steeds volhoudt hoor! Je bent nu ongeveer op de helft zeker? En je merkt ook wel verschil waarschijnlijk?
Ik ga er toch over nadenken.. en even wat lef zoeken. Domme reden om het niet te doen natuurlijk, maar het is erg lastig om de stap te wagen als je zo onzeker bent als mij.
Alleen nu nog even niet want heb net een nieuwe baan en kan amper staan omdat ik dat nu 8 uur per dag doe
Opschepper, rond de 12 km/uur is niet bepaald joggen meer, voor veel mensen is het wedstrijdtempo of halen dat tijdens een wedstrijd (5/10km) niet eens en dat weet je ook heus wel als je een beetje geoefend bent en het lijkt me ook logisch dat de beginners die hier rondhangen niet op dat tempo lopen (en anders lopen ze veel te hard). Ga jezelf maar even ergens anders op de borst slaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:56 schreef borritos het volgende:
Even een vraagje, Hebben jullie het nou over joggen of sprinten?
Daarmee bedoel ik de snelheid van het hardlopen.
Dit vraag ik aangezien de intervaltijden ( 3 minuten en dergelijke) klinkt het als sprinten.
Ik vraag het meer omdat als het over hardlopen in de vorm van joggen gaat (rond de 12 k/m per uur voor mij dan) ik lekker mee kan praten.
Ik heb exact hetzelfde. Misschien weet iemand de bron (en oplossing) van dit probleem.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:10 schreef Stienn het volgende:
ik krijg altijd last van m'n lies met hardlopen, en een spier die voor m'n scheenbeen zit ofzo..
Het is zo veel makkelijker. Dat mens zit natuurlijk gewoon in een studio, maar toch werken de aanmoedigingen wel. En ik vind het handig dat ik niet zelf hoef te verzinnen hoe lang ik loop of de tijd bij hoef te houden. Gemakzucht is een goede drijfveer.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:26 schreef PM-girl het volgende:
He, met dat mp3-gedoe is het misschien een idee! Misschien dus he!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |