abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49283318
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
ze zijn toch Nieuw voor de lokale spoorwegen daar?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:49:47 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49283319
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
Mwoa, iig als een aanwinst

Ik ben wel bar benieuwdd wat voor kleurtje ze erop gaan keilen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49283626
gewoon heerlijk NS geel?
pi_49283760
Nee ze hebben de Plan U's voor niets in de gele kleuren op laten knappen
pi_49284050
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee ze hebben de Plan U's voor niets in de gele kleuren op laten knappen
anders hadden ze aan een laagje primer ook wel genoeg :p
pi_49284098
Zeg Ou-T, heb je nog van die vette dvd's met treinen, zoals die serie die je laatst voor me brandde. Echt vet is dat
pi_49284223
ben nog niet veel tofs tegen gekomen
pi_49285630
in welke landen rijden ze nog meer dan met dezelde bovenleidingsspanning
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_49285998
Kijk zo ziet het er uit als een dromedaris voor de trein loopt.
pi_49288208
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:54 schreef densmee het volgende:
in welke landen rijden ze nog meer dan met dezelde bovenleidingsspanning
Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.

Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.

In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
pi_49288370
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.

Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.

In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
we zien het vanzelf :]

als ze er niet mee om kennen gana is het het zo kapot!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:59:11 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49289836
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zouden ze voor het reizigersvervoer op die dag Herikwagons inzetten?
1e klas rijtuigen van de SSN en Mitropa restauratiekar.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:28:23 #63
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49293984
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte








Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:36:34 #64
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49294665
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:08 schreef thats-me het volgende:
Kijk zo ziet het er uit als een dromedaris voor de trein loopt.
Rijdt ook gewoon door Hier in Nederland zouden ze het spoor meteen voor 3 uur sluiten

[ Bericht 3% gewijzigd door Wadloper op 12-05-2007 11:08:07 ]
pi_49295516
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
t Blijft toch een Schattig treintje!

beter hadden ze de De-1 / De-2 op grote revisie gestuurt ipv kwaklopers aan te schaffen

(ok is zo onrendabel als de pest :p)
pi_49295532
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:36 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Rijdt ook gewoon door Hier in Nederland zouden ze het spoor meteen voor 3 uur sluiten
als het kameel vs Wadloper / VIRM / DM90 is zowiezo dan komt die trein niet meer verder
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:43:27 #67
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49295808
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

t Blijft toch een Schattig treintje!

beter hadden ze de De-1 / De-2 op grote revisie gestuurt ipv kwaklopers aan te schaffen
Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!
pi_49296053
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:43 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!
njah had liever alle DE-2 / DE-1 stellen nog gehad :-D ipv kwaklopers :p
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:57:40 #69
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49297594
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.

Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.

In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
In Engeland hebben ze ook ooit nog ergens 1500V gehad, tot in de jaren '70 ergens. Toen ze daar van afstapten hadden ze wat locs over, die heeft de NS toen overgenomen als de 1500-serie.

In NLheeft men overigens in de jaren '20 al gekozen voor 1500V, het oudste elektrische materieel van NS heet niet voor niets mat '24. In Frankrijk kwamen ze er al in de jaren '50 achter dat er betere systemen bestaan (25kv wisselspanning bijvoorbeeld), maar hier bleven we met 1500V (tegenwoordig stiekem 1800V) voortsukkelen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:13:57 #70
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_49297951
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
Wat een liev treintje
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:00:05 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49303415
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:57 schreef ReisT het volgende:

[..]
In Frankrijk kwamen ze er al in de jaren '50 achter dat er betere systemen bestaan (25kv wisselspanning bijvoorbeeld), maar hier bleven we met 1500V (tegenwoordig stiekem 1800V) voortsukkelen.
In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:01:38 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49303453
Hierbij trouwens mijn complimenten aan de HSA: zowel vanmorgen als vanmiddag keurig op tijd met de 186 door Purmerend. Foto's volgen morgen of overmorgen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49303928
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
pi_49308073
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.
treinstellen die zowel op 1500VDC als 25KVAC kunnen rondrijden zou een uitkomst bieden..

dan kan je op je dooie gemak baanvakken verhogen naar 25KVAC
pi_49308612
wordt een gezellig tunneltje in zwitserland trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')