quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:35 schreef Martineke het volgende:
leuk Ireth
Maxim heeft vandaag ook iets gemaakt op de psz, het zit helemaal verpakt in papiermache, kan niks zien. maar al sik vraag of dat voor Mama is zegt hij "nee is voor Mattie" (das hijzelf he)
Heerlijk!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:35 schreef Martineke het volgende:
leuk Ireth
Maxim heeft vandaag ook iets gemaakt op de psz, het zit helemaal verpakt in papiermache, kan niks zien. maar al sik vraag of dat voor Mama is zegt hij "nee is voor Mattie" (das hijzelf he)
Nou, dat had ik eerst ook. Maar nu ik zelf moeder ben, vind ik het toch wel leuk en ook een beetje spannend!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:02 schreef Pasl2001 het volgende:
als ik aan één ding een hekel heb dan zijn het de ...dag. (vul zelf wat in) haalt de spontaniteit eruit weg en het wordt een moetje op deze manier... maareh lang leve het kapitalisme zou ik zeggen!
Slimme meid!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:22 schreef jessie het volgende:
"Nee mam het ZEEPJE zit in het doosje en dat zie je niet dus dan weet je nog niet wat het is"![]()
![]()
aahhh!!!!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:22 schreef jessie het volgende:
Jans zei daarop weer "Nee mam het ZEEPJE zit in het doosje en dat zie je niet dus dan weet je nog niet wat het is"![]()
![]()
[jufmodus] Het is erg leuk om van ouders iets terug te horen over het kadootje...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:35 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Nu vraag ik me af komen jullie als ouders terug bij de juf op het kadootje wat er gemaakt is om even te zeggen dat het leuk was of zo?
Ik doe dat namelijk altijd wel even maar ik werk zelf op een babygroep en er is werkelijk denk ik 1 van de in totaal 17 kinderen die er op terug komt om te zeggend at ze het een leuk kadootje vond. Dus nu vroeg ik me dit zo af.
Deden wij thuis ook altijd. Noemden we Voederdagquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:06 schreef owlet het volgende:
Mijn man was de laatste dagen zo gestressed door een cadeautje dat hij MOEST kopen dat ik maar heb voorgesteld om voor moeder- en vaderdag samen maar lekker uit eten te gaan. Dat doet me op dit moment veel meer dan een broodrooster
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:38 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Deden wij thuis ook altijd. Noemden we Voederdag
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:03 schreef wendytje het volgende:
ik krijg iets geknutseld (mam, ik mag niet zeggen dat we een blouse maken, maar wel dat we een gedichtje leren, maar ik mag het gedichtje niet zeggen, maar wel dat we het leren)
en vanmorgen zijn oudste zoon en man het dorp in gegaan om gezellig iets te halen
Hee die Moonah!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:14 schreef Moonah het volgende:
Wat aandoenlijk dat Suus ervan overtuigd was dat het al zondag is!
Lief cadeautje (en dom verpakt).
[..]
Nou, dat had ik eerst ook. Maar nu ik zelf moeder ben, vind ik het toch wel leuk en ook een beetje spannend!
Mijn lief is nu alweer de stad in, "Op geheime missie," zei hij. Eigenlijk moest Thies mee, maar die ligt te slapenHet eerste plan was mislukt. Ik ben erg benieuwd wat 'plan 2' inhoudt....
Ja, het gaan er volgend jaar alleen maar meer worden (cadeautjes dusquote:Op zondag 13 mei 2007 12:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wat een cadeautjes Tan..
Maar wat wil je met 4 kinderen!
Wanneer ga je de kinderen 'het grote nieuws' eigenlijk vertellen!![]()
Ik zou het echt niet leuk vinden, en er zeker wat van zeggen! Misschien samen met wat andere moeders? Ik vind je absoluut geen zeikerd, zeker met een eerste kindje, maar eigenlijk natuurlijk sowieso, kijk je daar toch enorm naar uit? Ik vind het ronduit belachelijk, echt hoor.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:43 schreef Stiekemurd het volgende:
M@x dat liet ik vrijdag al blijken en werd zo van tafel geveegd "ach ja we knutselen wel een andere keer of misschien samen met vaderdag". Dan is toch het hele effect weg? Die leidsters zijn geen van allen moeder... zou het daar aan liggen? Of misschien ben ik wel een zeikerd..... Ennieweej... de knutselwerkjes zijn gewoon zo leuk en vooral als het een "eerste" knutselwerkje is dat is gewoon speciaal.. Ook al is het "maar" een voet- of handafdruk........
Ow en ik zie nu ook Sjak haar post dat Jetske ook niets gedaan heeft op de creche... Sjak hier een mede lotgenoot
Nee, je bent geen zeikerd. Ik kan me wél voorstellen dat het organisatorisch lastig is als er zieke leidsters en wisselingen zijn. Maar het is geen excuus om dan maar niets te maken. Hoewel ik als juf altijd veel aandacht besteedde aan moeder- en vaderdagcadeautjes, weet ik nu ik zelf moeder ben pas écht hoe dat voelt. Wellicht kun je het aan de teamleidster doorgeven ofzo. Dan kan het centraal besproken worden ipv dat ééntje het 'op haar bord' krijgt.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:43 schreef Stiekemurd het volgende:
Die leidsters zijn geen van allen moeder... zou het daar aan liggen? Of misschien ben ik wel een zeikerd.....
Ik vind dat een creche dat soort dingen met de kinderen hoort te doen. En tijdgebrek vind ik een slecht excuus, dan moeten ze beter plannen.quote:Op zondag 13 mei 2007 20:56 schreef Luchtbel het volgende:
Ik snap niet zo goed wat het probleem is Stiekemurd? Er was toch gewoon tijdgebrek? Dat is toch niet zo gek.
Oh oke. Zo had ik er niet over nagedacht. Ik vind dat je zoiets 'als gezin' ofzo doet. Ik weet ook niet, had er nooit zo over nagedacht verder. Ik kon me die boosheid dus niet voorstellen maar als je het zo ziet, dan is het logisch ja. Tegen de tijd dat ze zelf kunnen knutselen of naar een schooltje gaan, komen er vast mooie cadeautjes.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:03 schreef sjak het volgende:
[..]
Ik vind dat een creche dat soort dingen met de kinderen hoort te doen. En tijdgebrek vind ik een slecht excuus, dan moeten ze beter plannen.
Het verschil met sinterklaas is dat je dat doet voor het kind, moederdag is voor de moeder. Zeker de eerste moederdag vond/vind ik heel bijzonder. En tuurlijk snapt Jetske er niets van (alhoewel, vandaag beslott ze wel voor het eerst echt duidelijk mama te zeggenquote:Op zondag 13 mei 2007 21:10 schreef Ireth het volgende:
Ik zou het denk ik ook erg vinden als blijkt dat een 3-of-meer jarige niets in elkaar heeft gefrubeld, dan een onder-de-3-jarige. Bij 3 of meer hebben ze pas het besef van wat moederdag betekent (of moet betekenen).
Zo hebben wij dus ook eigenlijk pas toen ze ruim 2 was iets aan sinterklaas gedaan, toen had ze er besef van en met 1 jaar totaal niet.
Boos ben ik niet hoor (ik weet niet of stiekemurd dat wel is) ik vind het gewoon een beetje jammer. En wat bij mij denk ik een beetje meespeelt is dat dit niet het eerste is wat me wat tegenstaat bij de creche.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:11 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Oh oke. Zo had ik er niet over nagedacht. Ik vind dat je zoiets 'als gezin' ofzo doet. Ik weet ook niet, had er nooit zo over nagedacht verder. Ik kon me die boosheid dus niet voorstellen maar als je het zo ziet, dan is het logisch ja. Tegen de tijd dat ze zelf kunnen knutselen of naar een schooltje gaan, komen er vast mooie cadeautjes.
Suus is trouwens ook geen crechekind, die zit pas sinds augustus vorig jaar op een psz, dus eigenlijk heb ik ook nooit te maken gehad met onder-de-3-en-moederdag-gefrutsel dus dat zal misshien bij mijn kijk er op ook meespelen?? Ik denk als Suus wel op de leeftijd van Jetske op een kdv/creche had gezeten ik er heel anders tegenaan gekeken zou hebben.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:19 schreef sjak het volgende:
[..]
Het verschil met sinterklaas is dat je dat doet voor het kind, moederdag is voor de moeder. Zeker de eerste moederdag vond/vind ik heel bijzonder. En tuurlijk snapt Jetske er niets van (alhoewel, vandaag beslott ze wel voor het eerst echt duidelijk mama te zeggen) en kan ze zelf niets in elkaar knutselen. Maar een kleinigheidje is zo makkelijk (zoals bij Ive, een voetje en een handje op een papiertje ofzo) en ik vind dat leuk om te bewaren. Ik begrijp echt niet dat dat niet gewoon standaard door een creche gedaan wordt. Maar misschien verwacht ik ook wel teveel.
Ja nee maar gewoon, boosheid is misschien een groot woord. Ik had er verder gewoon niet over nagedacht, dat er verwachtingen waren op dat gebied. Ik wilde ook helemaal geen negatieve draai aan dit geheel geven hoor. Moederdag is tof. Natuurlijk. En dat klinkt niet zo prettig, dat er meer dingen zijn die niet naar wens zijn. Rot.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:21 schreef sjak het volgende:
[..]
Boos ben ik niet hoor (ik weet niet of stiekemurd dat wel is) ik vind het gewoon een beetje jammer. En wat bij mij cdenk ik een beetje meespeelt is dat dit niet het eerste is wat me wat tegenstaat bij de creche.
Ik ben ook niet boos hoor, was eerder verontwaardigd en later teleurgesteld. Ik vond het excuus gewoon raar en vooral ook dat erbij gezegd werd: " ach ja, dan maken we ook iets voor de moeders met vaderdag".quote:Op zondag 13 mei 2007 21:21 schreef sjak het volgende:
[..]
Boos ben ik niet hoor (ik weet niet of stiekemurd dat wel is) ik vind het gewoon een beetje jammer. En wat bij mij denk ik een beetje meespeelt is dat dit niet het eerste is wat me wat tegenstaat bij de creche.
Ik zit echt te genieten van alle foto's en lieve dingetjes hierquote:Op zondag 13 mei 2007 21:03 schreef sjak het volgende:
[..]
Ik vind dat een creche dat soort dingen met de kinderen hoort te doen. En tijdgebrek vind ik een slecht excuus, dan moeten ze beter plannen.
Wilyan zit nu op de basisschool.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:58 schreef Gwennert het volgende:
als ik zo terug lees, zijn de kdv en psz erg laat met het maken van een moederdagcadeau geweest... of lijkt dat maar zo... wij beginnen vaak al bijna 3 weken van te voren, met de jongsten (de echte baby's dus) en de kinderen die maar 1 dag komen, maar geven het de week voor moederdag mee, en laten het nog eens zien voor het in gepakt wordt... zodat het besef dat zij het hebben gemaakt er ook weer is.. maar voor het geval een kindje ziek wordt of zo, dan is er zowiezo wat gemaakt voor moederdag... ik schrok er best wel van, als ik hier lees, dat er kdv's zijn die er niks aan doen.. het is juist zo leuk, en ik vind het er wel een beetje bij horen, dat wij als kdv een cadeautje maken voor moederdag...
Onze zoon is geboren op moederdag 2006. Gelukkig had ik rekening gehouden met deze mogelijkheid en dus kon hij, een kwartier oud pas, direct zijn eerste moederdagkado overhandigen aan zijn moeder (die op haar beurt een kwartier daarvoor nog geen moeder was). Uiteraard was het manneke zelf het grootste kado van die dag.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:39 schreef Mammietje het volgende:
Op moederdag 2004 wist ik middels een positieve zwangerschapstest dat ik moeder zou worden.Dat kadootje valt nooit meer te evenaren!
Maar dit jaar was een goede poging!
Ja hallo, wat was dit nou?quote:
Ik had van YPPYopdracht gekregen er over te beginnen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:00 schreef texelonia het volgende:
Ik was trouwens ook jarig maar daar hebben ze niks voor gemaaktEn ik vind het stom om er zelf over te beginnen
Ja die opdracht had ik Micha dus ook gegeven maar tevergeefsquote:Op woensdag 16 mei 2007 16:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik had van YPPYopdracht gekregen er over te beginnen..
Jajajaquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:48 schreef bixister het volgende:
oja babsjuh, nog wel even updaten he! ben ook benieuwd wat die verrassing was.
Gewoon 1 minuut voor het naar binnen gaan Noah inprenten dat hij naar de juf moet rennen "Mijn mama is bijna jarig!!!!"quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:00 schreef texelonia het volgende:
Ik ga straks Noah ophalen en zit me ook al de hele dag in te prenten dat ik niet moet vergeten te ebdanken.
Ik was trouwens ook jarig maar daar hebben ze niks voor gemaaktVoorgaande jaren ook niet trouwens volgens mij, maar met micha's verjaradag doen ze het wel altijd. Ik zei nog tegen Micha dat ie even subtiel moest laten vallen dat ik jarig was, maar helaas. En ik vind het stom om er zelf over te beginnen
bij ons alleen bij de kleuters.....quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:40 schreef sombie het volgende:
Ik ben heel verbaasd dat er op scholen ook voor verjaardagen enzo geknutseld wordt. Nou moet ik zeggen dat ik zelf eigenlijk alleen in de bovenbouw sta. Daar gebeurt het dus niet bij ons. Ik ga toch eens aan mijn collega's in de onderbouw vragen of zij dat wel doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |