Hmm hoe zal ik het zeggen, ik weet er vrij weinig van af..quote:Op maandag 14 mei 2007 20:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "rekening houden met"?
Laat ik zeggen: grofweg tussen de ¤110.000,- en ¤130.000,-quote:Op maandag 14 mei 2007 20:27 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Hmm hoe zal ik het zeggen, ik weet er vrij weinig van af..![]()
In duidelijke taal;
1. Wat kan ik ongeveer lenen met mijn bruto loon van 24.000 pj ?
Als we uitgaan van 5% rente en ¤125,- premie voor de bijbehorende spaarverzekering, dan wordt het als volgt:quote:2.Wat betaal ik dan p.m. ongeveer terug? (wil niet meer als 600 betalen)
quote:3. Hypotheekrente aftrek wtf is dat eigenlijk? Belasting etc ?
quote:4. Wat voor hytpotheek kan ik het beste nemen?
De premie die je betaalt voor de verzekering die aan het einde van de looptijd (een deel van) je hypotheek gaat aflossen. (dat is overigens gewoon een gemiddelde schatting, dat kan meer of minder zijn)quote:Op maandag 14 mei 2007 20:57 schreef jojomen4 het volgende:
Wat is die 125 Euro spaarverzekering die je in je calculatie hebt verwerkt?
quote:Op maandag 14 mei 2007 21:02 schreef jojomen4 het volgende:
Wat is het gemiddelde rendement op die spaarverzekering? Als het niet exact te zeggen is voldoet een indicatie
Wat is daar merkwaardig aan?quote:Op maandag 14 mei 2007 22:50 schreef drexciya het volgende:
Wat dat aangaat vind ik het merkwaardig dat mensen zo makkelijk rond de 2 ton aan hypotheek pakken, alsof het niets is.
Wat betalen mijn ouders aan belasting dan? En ik neem aan dat dit eenmalige kosten zijn?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, jij niet, maar je ouders wel.....
Er is niets op tegen dat je dat zelf doet, maar je moet het meer zien als een stukje gemak. Met een spaarhypotheek heb je 100% zekerheid dat je na de looptijd ook dat bedrag in kan lossen.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:50 schreef drexciya het volgende:
Ik heb recentelijk bij verschillende partijen wat informatie ingewonnen t.a.v. een hypotheek. Ik heb een redelijk bedrag achter de hand en de vraag is op welke manier je dat nu het beste kan gebruiken.
Ik zit zelf te kijken naar een gedeelte eigen inbreng om het hypotheekgedeelte onder de 75% te krijgen (=lagere rente) en de rest aflossingsvrij. De spaarhypotheek ziet er op zich wel leuk uit, maar ik vraag me af wat nu de toegevoegde waarde is. Het is "veilig", maar de instantie waar je spaart gaat er zelf mee naar een beleggingsfonds en de rente is iets hoger dan voor een aflossingsvrije hypotheek. Wat is er dan op tegen om het rechtstreeks te doen?
Lastige materie mijns inziens en er komt nog veel meer bij kijken qua verzekeringen (overlijden, arbeidsongeschiktheid).
Wat dat aangaat vind ik het merkwaardig dat mensen zo makkelijk rond de 2 ton aan hypotheek pakken, alsof het niets is.
Je ouders betaling schenkingsrecht op het moment dat ze je een schenking doen. (Afgezien van drempels en vrijstellingen.) Deze zijn inderdaad éénmalig op het moment van schenking.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:24 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Wat betalen mijn ouders aan belasting dan? En ik neem aan dat dit eenmalige kosten zijn?
Bruto salaris van 40.000 tot 45.000. Met zijn 2en toch makkelijk op te brengen lijkt mij? In je eentje wat lastig dat is waarquote:Op maandag 14 mei 2007 22:50 schreef drexciya het volgende:
Valt wel mee hoor : 4.5x45K > 200Kquote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:07 schreef Slasher het volgende:
[..]
Bruto salaris van 40.000 tot 45.000. In je eentje wat lastig dat is waar
Wij hebben zelfs 2,5 ton als starters. Overlijdingsrisico is afgedekt door de levensverzekering en wat betreft arbeidsongeschiktheid; we verdienen genoeg om de maandlasten te kunnen blijven voldoen als een van ons (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt raakt. Bovendien moet het wel heel raar lopen mocht een van ons 100% arbeidsongeschikt raken. De kans is groot dat we in dat geval ook naar een andere woning op zoek moeten, aangezien je volgens mij ook geen trap meer op kan lopen als je niet meer achter een computer kunt typenquote:Op maandag 14 mei 2007 22:50 schreef drexciya het volgende:Lastige materie mijns inziens en er komt nog veel meer bij kijken qua verzekeringen (overlijden, arbeidsongeschiktheid).
Als je voor het volle pond gaat hypotheken is dat een aardig bedrag qua maandlasten of ten opzichte van je salaris. Je gaat daar toch een aardige verplichting voor aan.quote:
Maar doet de instantie waarbij je gaat sparen niet hetzelfde met dat geld?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:30 schreef avotar het volgende:
[..]
Er is niets op tegen dat je dat zelf doet, maar je moet het meer zien als een stukje gemak. Met een spaarhypotheek heb je 100% zekerheid dat je na de looptijd ook dat bedrag in kan lossen.
Dat is wat anders, inderdaad.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:02 schreef matthijst het volgende:
Op zich wel ja, maar laat dan ook niet die overzichtjes zien met "maandlasten = 0".
En ZEG het, daarom ben je toch adviseur?
ehm... dat is toch niet erg logisch. Op het moment dat je het geld afneemt... loopt je hypotheek toch en moet je dus gaan aflossen?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:02 schreef matthijst het volgende:
Op zich wel ja, maar laat dan ook niet die overzichtjes zien met "maandlasten = 0".
En ZEG het, daarom ben je toch adviseur?
Ik had eigenlijk verwacht dat de verzekeringspremie wel zou lopen, maar dat je aflossing pas zou beginnen als je er woont, dus dat je bv. 30 euro zou betalen, puur om jezelf verzekerd te hebben tegen overlijden. En dan aflossen als je er woont; 30 + 180 --> 210?
Haha, jammer alleen dat Giroblauw binnenkort ING Oranje wordt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:42 schreef matthijst het volgende:
Kan me niet voorstellen dat dat 100% correct is, maar als het zo is, pfoe, Giroblauw![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |