abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2007 @ 18:55:44 #31
167723 sanni
Acima de seu
pi_49373783
quote:
Op maandag 14 mei 2007 05:52 schreef mirugai het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Tegenwoordig overspoelen de chinezen de markt met overnames van sushi-bar's e.d. Dit is niet omdat ze iets nieuws willen neerzetten maar een noodoplossing om geld te verdienen aangezien de formule met chinese restaurants nu wel is uitgewerkt en er haast geen goeie boterham mee valt te verdienen. Wat krijg je dan: De chinezen - netzo als met de originele chinese keuken - passen de orginele keukens aan de pas-europese smaak met als gevolg dat het vaak allemaal erg vlak en veel-van-hetzelfde-smaakt en.... dat men er vaak ingredienten indoet die niets te maken hebben met het originele concept. Wat krijg je dan? Slechte rijstkorrel en allemaal smaken die vaak weer te herleiden zijn aan die rotzooi die je zondag ook bij de chinees afhaalt. M.a.w. nep-japans en niet orgineel.
Gelukkig zijn er uitzonderingen op de regel en wel die restaurants die ik eerder melde. I.i.g weet ik waar ik in Amsterdam echt lekker Japans - en als het kan goedkoop - kan eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sanni op 14-05-2007 19:02:07 ]
  dinsdag 15 mei 2007 @ 05:27:00 #32
120482 mirugai
very fishy
pi_49390102
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:55 schreef sanni het volgende:

[..]

Tegenwoordig overspoelen de chinezen de markt met overnames van sushi-bar's e.d. Dit is niet omdat ze iets nieuws willen neerzetten maar een noodoplossing om geld te verdienen aangezien de formule met chinese restaurants nu wel is uitgewerkt en er haast geen goeie boterham mee valt te verdienen. Wat krijg je dan: De chinezen - netzo als met de originele chinese keuken - passen de orginele keukens aan de pas-europese smaak met als gevolg dat het vaak allemaal erg vlak en veel-van-hetzelfde-smaakt en.... dat men er vaak ingredienten indoet die niets te maken hebben met het originele concept. Wat krijg je dan? Slechte rijstkorrel en allemaal smaken die vaak weer te herleiden zijn aan die rotzooi die je zondag ook bij de chinees afhaalt. M.a.w. nep-japans en niet orgineel.
Gelukkig zijn er uitzonderingen op de regel en wel die restaurants die ik eerder melde. I.i.g weet ik waar ik in Amsterdam echt lekker Japans - en als het kan goedkoop - kan eten. [afbeelding]
Aha, precies wat ik al dacht dat je bedoelde. In NL zijn de Japanse restaurants inderdaad voor zeker 90% in handen van Chinezen. Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Er is geld in te verdienen en de gemiddelde Nederlander weet toch niet wat goede sushi is, die vind alles lekker. Het is een systeem dat zichzelf in de hand houdt.
Maar ik denk dat niet veel mensen geinteresseerd zijn in echte authentieke edomae sushi (nigiri en hele simpele rollen zo'n beetje). De meeste mensen willen de Amerikaniseerde sushi zoals de fancy smancy rolls en dat kan natuurlijk. Al heb ik ook die iin Nederland niet zo zien bereiden als in de VS.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 05:29:35 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49390104
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:47 schreef TokkieB het volgende:
Okura hotel in Amsterdam. De beste van Nederland.. misschien wel van een nog groter gebied. Neem wel een goed gevulde portomonee mee.
Heb daar eens eend gegeten waar de hagel nog in zat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_49392418
Laten we tegenwoordig maar eerst beginnen door japanse restaurants te scheiden van diegen die door japanners en door chinezen gerund worden.

Sumo is chinees in feit, relatief goedkoop lekker, maar niet super. Bediening is meer dan vaak pet. Zelf is yamazato idd 1 vd de toppers, maar ben kei in r'dan is ook errug goed.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_49396973
Volgens de site is Ben Kei niet meer.
pi_49397413
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:28 schreef n0a het volgende:
Volgens de site is Ben Kei niet meer.
Was me bij het langslopen nog niet opgevallen. Zonde zeg...
Sweet and innocent...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:44:34 #37
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_49399496
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik mag de vreetschuur Tokyo Cafe op het Spuiplein in Amsterdam waarbij je onbeperkt Sushi kunt (vr)eten zeker niet aanraden hier.
Ik heb daar nu een paar keer gegeten en ik vind het heel erg lekker. Ik moet wel zeggen dat we daar alleen nog maar aan de teppan yaki plaat hebben gezeten. De sushi die we bij ons menu kregen vond ik trouwens gewoon erg lekker en vers.
pi_49426088
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:41 schreef Innocence het volgende:

[..]

Was me bij het langslopen nog niet opgevallen. Zonde zeg...
Ja chinezen nemen de boel over he. Dus je krijgt nu een japans restaurant waar je naast nasi en bami speciaal met sateh en lange strook kroepoek, ook een california roll kan krijgen met plakje ham en glibberei.

En dan voor sushirollen gewoon surinaamse rijst gebruiken dan he.

Sumo is echt fokked up geworden. Laatste keer dat ik er was, was de service echt zwaar klote.

Je hebt in den haag, bij de grote kerk nog een kleine echte japanner zitten, maar die is dus ook niet te betalen en rekenen kunnen ze ook al niet. 3 van die calif, rolls wel afrekenen (a 8 euri) maar niet servieren. Je zou denken dat in het land van de rijzende zakjapanner ze wel een telraam kunnen hanteren. En dan niks geen excuses of wat dan ook als je komt reclameren, eerder een sjaggo kop. Nee dar kom ik dus ook niet meer.
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:16:14 #39
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_49433162
ja, die is wel ok. Er zit ook eentje vlakbij Centraal Station, maar volgens mij is dat een japanese noodles tent. Sumo was te doen (ze zijn nu toch verhuisd, toch?)

Er gaat niets boven een lopende band met sushi daarop, dat was gewoon schalen stapelen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:33:42 #40
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_49433724
happy sushi is dat dacht ik, bij kruisplein
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
pi_49434256
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 00:21 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Ja chinezen nemen de boel over he. Dus je krijgt nu een japans restaurant waar je naast nasi en bami speciaal met sateh en lange strook kroepoek, ook een california roll kan krijgen met plakje ham en glibberei.

En dan voor sushirollen gewoon surinaamse rijst gebruiken dan he.

Sumo is echt fokked up geworden. Laatste keer dat ik er was, was de service echt zwaar klote.

Je hebt in den haag, bij de grote kerk nog een kleine echte japanner zitten, maar die is dus ook niet te betalen en rekenen kunnen ze ook al niet. 3 van die calif, rolls wel afrekenen (a 8 euri) maar niet servieren. Je zou denken dat in het land van de rijzende zakjapanner ze wel een telraam kunnen hanteren. En dan niks geen excuses of wat dan ook als je komt reclameren, eerder een sjaggo kop. Nee dar kom ik dus ook niet meer.
Fugu is toch ook nog wel echt Japans? Hoor daar veel goede dingen over, maar ben er zelf niet geweest.
Sweet and innocent...
pi_49441379
Net zaken lunch gehad bij Genki Tei in Den Haag. Niet te duur (5 pers, 110 euro) en erg smakelijk.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:59:52 #43
167723 sanni
Acima de seu
pi_49542582
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:48 schreef Innocence het volgende:

[..]

Fugu is toch ook nog wel echt Japans? Hoor daar veel goede dingen over, maar ben er zelf niet geweest.
Fugu zit in het westelijk handelsterrein in Rotterdam. Niet byzonder,heb er een tijdje terug met iemand gegeten en het is gewoon een standaard Japanner met chinese invloeden en relatief stevige prijzen.
Van wat ik weet hebben ze in Rotterdam wel aardige 'Japanners' maar het is bijna allemaal 'chinees/Japans ipv echt Japans/Japans. In Amsterdam heb je tenminste echt Japanse sushibars.
pi_49543234
Ik vind zelf dat er maar 2 echte goede Japanse restaurants zijn.

Okura in Amsterdam
Shirasagi in Den Haag en op Schiphol (sushitent)
pi_49551954
Okura in Amsterdam

En voor de iets minder volle portemonee:
Hosokawa op het Max Euweplein in Amsterdam
Tokyo in Hilversum
pi_49553069
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:48 schreef Innocence het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben er nog nooit geweest. Okura wel, Shirasagi in DH ook (al kan ik niet in de keuken kijken). Saporo in R'dam, denk ik ook. Ben Kei in r'dam ook (geweest).

Hoe is Saporo eigenlijk, iemand goede ervaringen daarzo?
pi_49587691
Ik ben vandaag in Doozo in Leeuwarden geweest. Dat was echt hemels eten!!!
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:10:30 #48
167723 sanni
Acima de seu
pi_49939643
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:12 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben er nog nooit geweest. Okura wel, Shirasagi in DH ook (al kan ik niet in de keuken kijken). Saporo in R'dam, denk ik ook. Ben Kei in r'dam ook (geweest).

Hoe is Saporo eigenlijk, iemand goede ervaringen daarzo?
Ik was dus vorige week weer even in Rotterdam en BK is opgeheven en bestaat niet meer. Saporo benik langs geweest en vrij goed. Ligt buiten het centrum van Rotterdam,richtin Capelle ad IJse naar ik meen.
Gesellige zaak en redelijke prijzen voor een goeie sushi! Aanrader! Heb vandaag trouwens na mijn terugkeer uit Rozenburg - geen reet te doen daar - hier in Mokum lekker Japans gegeten. Zaalig!
  zondag 3 juni 2007 @ 13:51:13 #49
156451 nexus-pilot
Slapend horror
pi_50058733
Ik ben ooit eens naar Londen geweest en daar was ook een Japans "restaurant": Yo Sushi.Daar had je echt iets vreemd, je zat op een hoge kruk , voor jou zat een band met een kom met eten en rond je zat allemaal andere stuff ( stokjes , sojasaus , water , miniborden) , en als je iets wou nam je het..
Het was lekker en heel duur......
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
pi_50257412
Osaka in Amsterdam Noord - onbeperkt teppan en sushi voor een vaste prijs, drinken wel heel duur - de plaat is verrukkelijk, de sushi matigjes...
It's never too late to be, what you might have been...
pi_50630094
Okura is idd de beste. Als je dan toch goed aziatisch wilt happen, Lai Sin's in Driebergen is een chinees met een Michelinster. ook hier zul je wat duiten moeten meenemen maar daar voor krijg je dan ook een oraal orgasme dat je nog niet eerder hebt mogen meemaken.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 09:36:24 #52
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_50718857
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef n0a het volgende:

[..]

2nd, alhoewel beste misschien een beetje te veel gezegd is. Tis iig lekker daar.

Ook al eens Shabu Shabu geprobeerd? Heb het zelf nog niet gewaagd.
Shabu Shabu, tsja. Was mijn derde keer een in Japans restaurant, en de eerste keer dat ik de sushi lekker vond (en de rest ook. ). En het was niet duur. Maar misschien is het niks voor de echte kenners, want heb verder totaal geen ervaring met Japans eten / Japanse restaurants..

www.shabushabu.nl
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_50723093
Volgende week bij Okura eten ik ben benieuwd
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:42:00 #54
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_50727200
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:37 schreef LENUS het volgende:

[..]

Vroeg het me ook af, ben er zelf namelijk nog nooit geweest
Goede verhalen over gehoord en volgende week ga ik zelf even proberen.....
It's all a blur!!!
pi_50779542
Ben Kei en Fuji zijn idd weg.
Alle Japanse restaurants en sushi bars in Rotterdam worden nu gerund door Chinezen.
Sapporo heeft iig. nog wel een echte Japanse chef in dienst.

Wat Shabu Shabu en Sumo betreft. Voor een all-you-can-eat is het goed te doen.
Maar het is voor een wat meer doorgewinterde Japanse voedselliefhebber niet de summun.
なんだっけ
pi_50780549
Ik heb nu toch wel in verschillende Japanse restaurants gegeten, van gemiddeld tot redelijk prijzig en ik moet zeggen dat de kwaliteit van Shabu Shabu best aardig is, ze hebben alleen een aardig beperkte kaart. Ik heb bij duurdere restaurants wel slechtere rijst en minder verse vis gehad. Prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed, je moet alleen geen culinaire hoogstandjes verwachten natuurlijk.
  maandag 17 september 2007 @ 08:31:43 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_53235959
Waarom heeft een restaurant die Shabu Shabu heet, geen Shabu Shabu? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53240303
quote:
Op maandag 17 september 2007 08:31 schreef speknek het volgende:
Sumo heeft wel shabu shabu, maar dan weer geen sumo worstelaars.
pi_53245442
quote:
Op maandag 17 september 2007 08:31 schreef speknek het volgende:
Chinezen hè... Als het maar cliché is en goed klinkt.
なんだっけ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')