Tegenwoordig overspoelen de chinezen de markt met overnames van sushi-bar's e.d. Dit is niet omdat ze iets nieuws willen neerzetten maar een noodoplossing om geld te verdienen aangezien de formule met chinese restaurants nu wel is uitgewerkt en er haast geen goeie boterham mee valt te verdienen. Wat krijg je dan: De chinezen - netzo als met de originele chinese keuken - passen de orginele keukens aan de pas-europese smaak met als gevolg dat het vaak allemaal erg vlak en veel-van-hetzelfde-smaakt en.... dat men er vaak ingredienten indoet die niets te maken hebben met het originele concept. Wat krijg je dan? Slechte rijstkorrel en allemaal smaken die vaak weer te herleiden zijn aan die rotzooi die je zondag ook bij de chinees afhaalt. M.a.w. nep-japans en niet orgineel.quote:
Aha, precies wat ik al dacht dat je bedoelde. In NL zijn de Japanse restaurants inderdaad voor zeker 90% in handen van Chinezen. Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Er is geld in te verdienen en de gemiddelde Nederlander weet toch niet wat goede sushi is, die vind alles lekker. Het is een systeem dat zichzelf in de hand houdt.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:55 schreef sanni het volgende:
[..]
Tegenwoordig overspoelen de chinezen de markt met overnames van sushi-bar's e.d. Dit is niet omdat ze iets nieuws willen neerzetten maar een noodoplossing om geld te verdienen aangezien de formule met chinese restaurants nu wel is uitgewerkt en er haast geen goeie boterham mee valt te verdienen. Wat krijg je dan: De chinezen - netzo als met de originele chinese keuken - passen de orginele keukens aan de pas-europese smaak met als gevolg dat het vaak allemaal erg vlak en veel-van-hetzelfde-smaakt en.... dat men er vaak ingredienten indoet die niets te maken hebben met het originele concept. Wat krijg je dan? Slechte rijstkorrel en allemaal smaken die vaak weer te herleiden zijn aan die rotzooi die je zondag ook bij de chinees afhaalt. M.a.w. nep-japans en niet orgineel.
Gelukkig zijn er uitzonderingen op de regel en wel die restaurants die ik eerder melde. I.i.g weet ik waar ik in Amsterdam echt lekker Japans - en als het kan goedkoop - kan eten. [afbeelding]
Heb daar eens eend gegeten waar de hagel nog in zat.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:47 schreef TokkieB het volgende:
Okura hotel in Amsterdam. De beste van Nederland.. misschien wel van een nog groter gebied. Neem wel een goed gevulde portomonee mee.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:28 schreef n0a het volgende:
Volgens de site is Ben Kei niet meer.
Ik heb daar nu een paar keer gegeten en ik vind het heel erg lekker. Ik moet wel zeggen dat we daar alleen nog maar aan de teppan yaki plaat hebben gezeten. De sushi die we bij ons menu kregen vond ik trouwens gewoon erg lekker en vers.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik mag de vreetschuur Tokyo Cafe op het Spuiplein in Amsterdam waarbij je onbeperkt Sushi kunt (vr)eten zeker niet aanraden hier.
Ja chinezen nemen de boel over he. Dus je krijgt nu een japans restaurant waar je naast nasi en bami speciaal met sateh en lange strook kroepoek, ook een california roll kan krijgen met plakje ham en glibberei.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:41 schreef Innocence het volgende:
[..]
Was me bij het langslopen nog niet opgevallen. Zonde zeg...
Fugu is toch ook nog wel echt Japans? Hoor daar veel goede dingen over, maar ben er zelf niet geweest.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:21 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Ja chinezen nemen de boel over he. Dus je krijgt nu een japans restaurant waar je naast nasi en bami speciaal met sateh en lange strook kroepoek, ook een california roll kan krijgen met plakje ham en glibberei.
En dan voor sushirollen gewoon surinaamse rijst gebruiken dan he.
Sumo is echt fokked up geworden. Laatste keer dat ik er was, was de service echt zwaar klote.
Je hebt in den haag, bij de grote kerk nog een kleine echte japanner zitten, maar die is dus ook niet te betalen en rekenen kunnen ze ook al niet. 3 van die calif, rolls wel afrekenen (a 8 euri) maar niet servieren. Je zou denken dat in het land van de rijzende zakjapanner ze wel een telraam kunnen hanteren. En dan niks geen excuses of wat dan ook als je komt reclameren, eerder een sjaggo kop. Nee dar kom ik dus ook niet meer.
Fugu zit in het westelijk handelsterrein in Rotterdam. Niet byzonder,heb er een tijdje terug met iemand gegeten en het is gewoon een standaard Japanner met chinese invloeden en relatief stevige prijzen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:48 schreef Innocence het volgende:
[..]
Fugu is toch ook nog wel echt Japans? Hoor daar veel goede dingen over, maar ben er zelf niet geweest.
Geen idee, ik ben er nog nooit geweest. Okura wel, Shirasagi in DH ook (al kan ik niet in de keuken kijken). Saporo in R'dam, denk ik ook. Ben Kei in r'dam ook (geweest).quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:48 schreef Innocence het volgende:
[..]
Fugu is toch ook nog wel echt Japans? Hoor daar veel goede dingen over, maar ben er zelf niet geweest.
Ik was dus vorige week weer even in Rotterdam en BK is opgeheven en bestaat niet meer. Saporo benik langs geweest en vrij goed. Ligt buiten het centrum van Rotterdam,richtin Capelle ad IJse naar ik meen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:12 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben er nog nooit geweest. Okura wel, Shirasagi in DH ook (al kan ik niet in de keuken kijken). Saporo in R'dam, denk ik ook. Ben Kei in r'dam ook (geweest).
Hoe is Saporo eigenlijk, iemand goede ervaringen daarzo?
Shabu Shabu, tsja. Was mijn derde keer een in Japans restaurant, en de eerste keer dat ik de sushi lekker vond (en de rest ook.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef n0a het volgende:
[..]
2nd, alhoewel beste misschien een beetje te veel gezegd is. Tis iig lekker daar.
Ook al eens Shabu Shabu geprobeerd? Heb het zelf nog niet gewaagd.
Goede verhalen over gehoord en volgende week ga ik zelf even proberen.....quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:37 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vroeg het me ook af, ben er zelf namelijk nog nooit geweest![]()
Sumo heeft wel shabu shabu, maar dan weer geen sumo worstelaars.quote:Op maandag 17 september 2007 08:31 schreef speknek het volgende:
Waarom heeft een restaurant die Shabu Shabu heet, geen Shabu Shabu?.
Chinezen hè... Als het maar cliché is en goed klinkt.quote:Op maandag 17 september 2007 08:31 schreef speknek het volgende:
Waarom heeft een restaurant die Shabu Shabu heet, geen Shabu Shabu?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |