abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:40:13 #101
11102 knep
Mountainfreak
pi_49185021
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

beetje arbitrair allemaal de eerste computer is eigenlijk uitgevonden door een duitser.
En hij bedoelde de gsm
had het over spaarlampen
Ja zo lust ik nog wel een paar, in principe zijn dat allemaal doorontwikkelingen.
Maar goed, genoeg offtopic van mijn kant .
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Dit topic gaat ook niet over de vele nobelprijzen die Amerika elke keer wint en de uitvindingen die daar uitgevonden worden, dat is allemaal prima, maar over hoe de "normale" bevolking met energie omgaat.
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:01:44 #102
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_49185913
De nobelprijs voor de wc met 2 knopen zullen ze niet winnen denk
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_49187008
tvp
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:48:59 #104
69211 koffiegast
langzinnig
pi_49192644
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 03:14 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jij typt je berichtje anders op een Amerikaanse computer, gebruikmakend van Amerikaanse software. Straks bel je even lekker een vriendje, gebruikmakend van je telefoon, die uiteraard in de VS uitgevonden is. Even een Amerikaans colaatje erbij, en als het straks donker is kun je je -in Amerika uitgevonden- gloeilampjes aandoen.

We zijn touwens enorm onder de indruk van het Nederlandse ruimtevaartprogramma en leger

[afbeelding]

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1299039
Europa doet het dus erbarmelijk vergeleken met de VS en zelfs Japan.

Dom bash-topic.
hoeveel van die uitvindingen die je opnoemt en al die nobelprijs winnaars zijn gemaakt door mensen die geemigreerd zijn uit europa/china/japan/etc? Bovendien staat het los van het feit dat de mensen zelfs aan die basisprincipes niet eens denken, vind toch wel apart...
Met andere woorden ga niet over iets semi-anders lullen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:57:52 #105
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49197197
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:40 schreef knep het volgende:

[..]

Ja zo lust ik nog wel een paar, in principe zijn dat allemaal doorontwikkelingen.
Maar goed, genoeg offtopic van mijn kant .
[..]

Nee zijn compleet nieuwe uitvindingen een spaarlamp lijkt op niets op een de lamp van edison
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:30:47 #106
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_49205053
Enigzins offtopic gegaan hier?
  donderdag 10 mei 2007 @ 02:58:58 #107
46960 StefanP
polemicist
pi_49212991
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:03 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

tis geen bashtopic
Maar de waarheid komt hard aan dan he als ze wel de ruimte inkunnen maar geen wc met 2 knoppen kennen of spaarlampen
Inhoudelijkreageren op dit topic is je zeker vreemd omdat je geen goede argumenten hebt om jezelf te verdedigen wat je altijd doet bij de USA
Wat loop je nou weer te schuimbekken? Jij bent zo lachwekkend dat je een of ander -uit pure afgunst geschreven- kutartikeltje op GS gelooft. Dual flush toilets bestaan hier al net zo lang als in de EU, dus die 'trots' kun je je besparen. Trouwens: als je daar al trots op moet zijn.... het geeft wel aan hoe volkomen nietszeggend NL en de EU zijn in vergelijking met de VS: 'kijk eens, wij hebben energiebesparende ampen en WC's!' Da's toch wel de ultieme zelfvernietiging - op een Amerikaanse computer met Amerikaanse software een 'artikel' schrijven over hoe dom die Amerikanen wel niet zijn, en dan niet verder komen dan wat gehuil over hoe superieur de EU is vanwege een nietszeggende uivinding zoals de spaarlamp.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dit is geen bashtopic. Dit topic laat op kinderlijke eenvoudige manier zien dat Amerika op bepaalde gebieden gewoon achter ligt op de rest van de wereld. Dan kun jij natuurlijk totaal odftopic met non-argumenten komen in plaats eens achter je oren te gaan krabben of Amerika misschien toch niet het land is waarvan jij denkt dat het het aardsparadijs is. Maar eigenlijk draai je er altijd omheen. Omdat je nooit iets durft toe tegeven omdat je daar te week voor bent.
'Geen bashtopic'? Dat geeft wel aan hoe jij tegen zaken aankijkt. Ik lach me dood om jouw stompzinnige bewering dat 'de VS het aardsparadijs niet is omdat je geen spaarlampen of WCs met 2 knoppen hebt'. Hilarisch gewoon. Alsof die absoluut onzinnige, niets-bijdragende uitvindingen ook maar ene ruk uitmaken wat betreft leefcomfort. Dat jullie door je overheden volkomen leeggezogen worden en nog geen rode rotcent overhouden om je -vanzelfsprekend enorm belaste- water en stroom te betalen, daar kan ik alleen maar om lachen. Die domme WCtjes en lampjes mag je hebben hoor. Misschien dat je dan 20 euro op jaarbasis bespaart om nog eens iets leuks mee te doen.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:53 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Laat hem, hij is een socio-, xenofoob.
Sprak het communistische, xenofobe jongetje. Goh wat trek ik me dat van je aan.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:06 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Het is onzinnig om te denken dat die zaken anders niet door een ander uitgevonden zouden zijn. Van die 'dank zij Amerika blah blah' argumenten komen me uberhaupt de keel uit. Amerika kan verzuipen en ik zal lachen.
'Anders had een ander het wel uitgevonden' Dat zien we nog dagelijks terug bij de fantastische uitvindingen die in de EU gedaan worden (not). De EU presteert wetenschappelijk en technisch he-le-maal niets vergeleken met de VS. Je laatste zin typeert trouwens perfect de bekrompen, afgunstige, typisch Nederlandse, myopische jaloezie die Nederlanders altijd weer etaleren. Zonder de VS sprak je nu lekker Russisch en vrat je waarschijnlijk bloembollen - als je er uberhaupt was. Elk comfort in jouw dagelijkse leventje is afkomstig van de mensen die je zo verafschuwt en haat. Dat doet vast pijn, niet?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 10 mei 2007 @ 07:31:23 #108
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_49213591
StefanP, hoe kut was je leven in Nederland eigenlijk? Werd je constant gepest door mensen dat je zo'n haat hebt nu voor Europa? Volgens mij wel namelijk. Was je zo'n nerderig typetje (je doet tenslotte beta, dus dat zal wel ) dat altijd als laatste werd gekozen bij gym dat je maar met de staart tussen de benen wegvluchtte hier en nu je zelfbeeld versterkt door je trots te voelen op de prestaties die je nieuwe vaderland ooit heeft gedaan?

Das namelijk nog het meest zielige aan je, hoe je altijd maar hamert op de prestaties van anderen en daar trots op bent. Maar oh jee als mensen trots zijn op Nederland, dan ben je een idioot volgens jou.
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 02:58 schreef StefanP het volgende:
Elk comfort in jouw dagelijkse leventje is afkomstig van de mensen die je zo verafschuwt en haat. Dat doet vast pijn, niet?
Kan die vraag ook aan jou stellen. Elke dag post je op een forum en lees je over een land en continent dat je haat. Waarom in godsnaam. Doe jezelf en ons een plezier en ga met andere rednecks geilen op deze tijdelijke grootsheid van Amerika (oh jee, we zijn 50 jaar groot en machtig, nu zijn we het beste ter wereld... wtf man, Nederland is nog een langere periode een wereldmacht geweest), het land dat is opgebouwd door die door jou verachtte Europeanen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_49218792
En alweer gaat het niet op de materie in met feiten. Hoe kan die man leven met zichzelf
pi_49218919
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 07:31 schreef ethiraseth het volgende:
StefanP, hoe kut was je leven in Nederland eigenlijk? Werd je constant gepest door mensen dat je zo'n haat hebt nu voor Europa? Volgens mij wel namelijk. Was je zo'n nerderig typetje (je doet tenslotte beta, dus dat zal wel ) dat altijd als laatste werd gekozen bij gym dat je maar met de staart tussen de benen wegvluchtte hier en nu je zelfbeeld versterkt door je trots te voelen op de prestaties die je nieuwe vaderland ooit heeft gedaan?

Das namelijk nog het meest zielige aan je, hoe je altijd maar hamert op de prestaties van anderen en daar trots op bent. Maar oh jee als mensen trots zijn op Nederland, dan ben je een idioot volgens jou.
[..]

Kan die vraag ook aan jou stellen. Elke dag post je op een forum en lees je over een land en continent dat je haat. Waarom in godsnaam. Doe jezelf en ons een plezier en ga met andere rednecks geilen op deze tijdelijke grootsheid van Amerika (oh jee, we zijn 50 jaar groot en machtig, nu zijn we het beste ter wereld... wtf man, Nederland is nog een langere periode een wereldmacht geweest), het land dat is opgebouwd door die door jou verachtte Europeanen.
auw die komt aan

Overigens is het de grootste kwats wat hij zegt de VS stelde technologisch tot de jaren 50 niets voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:21:55 #111
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_49220443
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 02:58 schreef StefanP het volgende:

Dual flush toilets bestaan hier al net zo lang als in de EU, dus die 'trots' kun je je besparen.
Misschien in het deel van Amerika waar jij je bevind, maar in 90% van de VS hebben ze er nog NOOIT van gehoord. De verbazing bij de Amerikanen die in Europa komen en iets simpels als die "dual flush" knop zien, dat blijft mij echt altijd bij.
quote:
Trouwens: als je daar al trots op moet zijn.... het geeft wel aan hoe volkomen nietszeggend NL en de EU zijn in vergelijking met de VS: 'kijk eens, wij hebben energiebesparende ampen en WC's!'
Jij noemt het nietszeggend, ik noem het realistisch en bewust.
pi_49611305
quote:
Amerikanen lijden onder benzineprijs

door onze correspondent

Woensdag 16 mei 2007 - Frank Hendrickx- WASHINGTON - Amerikanen pikken de hoge benzineprijzen niet meer. Actiegroepen riepen automobilisten gisteren op het benzinestation voor een dag te boycotten. "Oliemaatschappijen kloppen het geld uit de zakken van hardwerkende Amerikanen."

Nani Osario houdt van haar Lincoln Navigator, de driehonderd pk terreinwagen met een 5,4 liter, achtcilinder motor. Dat het gevaarte per zes kilometer één liter benzine verbruikt was tot kort geen probleem. Benzine was ten slotte spotgoedkoop.

Dat ligt inmiddels wel anders. Met leedwezen kijkt Osario naar haar pomp bij het Esso benzinestation naast de snelweg 66, westelijk van Washington. "Daar gaat weer zeventig dollar", zegt ze treurig. "En daar kom je echt niet ver mee met deze auto." Openbaar vervoer is geen optie. "Ik ga toch niet in een Greyhound bus zitten." De klacht is overal te horen in de VS: autorijden is niet meer te betalen. Uit protest tegen de hoge prijzen riepen actievoerders via miljoenen e-mails op tot een boycot van een dag.

Zo zouden de oliemaatschappijen gestraft moeten worden die volgens de actievoerders de prijzen kunstmatig hoog houden door het aanbod te beperken. Terwijl de gewone Amerikanen bloeden voor hun auto's, boeken oliemaatschappijen recordwinsten.

In Amerika steeg de prijs van benzine deze week wederom naar een historisch hoogtepunt: 3,10 dollar voor een gallon, een prijsstijging van bijna 30 procent in een jaar tijd. Voor Nederlandse begrippen is dat een schijntje: het komt neer op zestig eurocent per liter.
pi_49611442
Ach.. ik zou bijna medelijden krijgen met de grotebakkenrijders....
  maandag 21 mei 2007 @ 16:28:30 #114
69211 koffiegast
langzinnig
pi_49611506
"daar gaat weer 70 dollar"
kan me herinneren dat er soms voor meer dan 100 euro getankt moest worden hier...

maja tis enkel te hopen dat ze het grote geld daar eens gaan investeren in zuinige/nieuwe technologien voor autos al dan niet het laten uitpakken/stimuleren van kopen ervan. (ja americanlovers, Europa mag dat ook wel doen)
pi_49611525
  maandag 21 mei 2007 @ 21:49:30 #116
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49624385
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:23 schreef pberends het volgende:

[..]
Straks gaan ze nog doorkrijgen dat een 'uit' knopje ook zo zijn voordelen heeft inplaats dat je eelke keer iets moet aandoen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')