abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49151883
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:45 schreef Andyy het volgende:
in de VS mag je gewoon een shotgun in huis hebben voor zelfverdediging en een inbreker gewoon doodschieten
Ten eerste mag je in de VS ook geen mensen op de vlucht in de rug schieten en ten tweede: vind jij dat echt een verbetering?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49151894
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:45 schreef Andyy het volgende:
wat een bullshit wet soms toch ook
in de VS mag je gewoon een shotgun in huis hebben voor zelfverdediging en een inbreker gewoon doodschieten
dat is weer een ander uiterste waar meer ellende van komt dan dat het oplost. maar daar hoef je niet bang te zijn dat je in de bak komt als je een inbreker slaat of zelfs dood

als je een inbreker betrapt helemaal tot pulp slaan in de kofferbak pleuren en 30 km verderop tieft je hem eruit. rijd naar huis en doet alsof je neus bloed
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_49152295
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

maar het volgende mag dus wel
[..]
Je laat het in het vervolg beter uit je hoofd mij dingen in de mond te leggen.

Hier in dit hele topic is niemand, in geen enkele post, links, rechts of door het midden, die zegt dat het juist is wat die inbreker deed. Als jij dat wel gelezen hebt moet je je laten nakijken. En snel wat.
  FOK!Fotograaf dinsdag 8 mei 2007 @ 18:02:55 #154
145146 Andyy
pi_49152410
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ten eerste mag je in de VS ook geen mensen op de vlucht in de rug schieten en ten tweede: vind jij dat echt een verbetering?
nou stel, je hoort beneden een inbreker in je huis, hij haalt alles over hoop op zoek naar iets kostbaars, dus jij pakt je shotgun en loopt naar beneden en je ziet hem met een mes op je af stormen.
wat zal je dan blij zijn dat je zo'n ding hebt
maar het is idd wel erg extreem ja
pi_49152861
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:02 schreef Andyy het volgende:

nou stel, je hoort beneden een inbreker in je huis, hij haalt alles over hoop op zoek naar iets kostbaars, dus jij pakt je shotgun en loopt naar beneden en je ziet hem met een mes op je af stormen.
wat zal je dan blij zijn dat je zo'n ding hebt
maar het is idd wel erg extreem ja
Goed, maar als je dit in NL overkomt, dan mag je ook schieten (en daarna uitleggen hoe je aan een vuurwapen komt).

Het klopt wel dat in de VS er meer mag op dit gebied, maar het verschil is niet dag en nacht en ik ben blij dat we in NL in beginsel geweld niet tolereren, tenzij.
  FOK!Fotograaf dinsdag 8 mei 2007 @ 18:44:06 #156
145146 Andyy
pi_49153890
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Goed, maar als je dit in NL overkomt, dan mag je ook schieten (en daarna uitleggen hoe je aan een vuurwapen komt).

Het klopt wel dat in de VS er meer mag op dit gebied, maar het verschil is niet dag en nacht en ik ben blij dat we in NL in beginsel geweld niet tolereren, tenzij.
nee dan word je aangeklaagd wegens doodslag
pi_49155237
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:44 schreef Andyy het volgende:

nee dan word je aangeklaagd wegens doodslag
Als iemand met een mes op jou afkomt om je neer te steken mag je jezelf verdedigen. Echt waar.
pi_49155417
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als iemand met een mes op jou afkomt om je neer te steken mag je jezelf verdedigen. Echt waar.
Voor de geinteresseerden: Bijlmer Noodweer
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:32:34 #159
46960 StefanP
polemicist
pi_49155859
Ik ga hier echt van over mijn nek. Hoe kan iets zo krom geregeld zijn? Hoe kan iemand het met dit soort achterlijkheid eens zijn? Dat is toch de omgekeerde wereld? Je verdedigt je familie en bezit tegen een agressieve indringer die nota bene dreigt je te vermoorden, en het enige dat justitie kan is beweren 'dat je maar tot 10 moet tellen' waarna ze jje TWEE WEKEN de cel in flikkeren? Hoe is dat in HEMELSSNAAM mogelijk?

Bah, walgelijk, om van te kotsen, ongelofelijk. Ik wens de Nederlandse ambtenaren, agenten, politici en openbaar aanklagers c.q. rechters allemaal een brutale overval, aframmeling, inbraak en verkrachting toe. Ze verdienen het.

Nederland, land der naieve dwazen. Nooit was deze zin meer van toepassing.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49156346
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:32 schreef StefanP het volgende:
Ik ga hier echt van over mijn nek. Hoe kan iets zo krom geregeld zijn? Hoe kan iemand het met dit soort achterlijkheid eens zijn? Dat is toch de omgekeerde wereld? Je verdedigt je familie en bezit tegen een agressieve indringer die nota bene dreigt je te vermoorden, en het enige dat justitie kan is beweren 'dat je maar tot 10 moet tellen' waarna ze jje TWEE WEKEN de cel in flikkeren? Hoe is dat in HEMELSSNAAM mogelijk?

Bah, walgelijk, om van te kotsen, ongelofelijk. Ik wens de Nederlandse ambtenaren, agenten, politici en openbaar aanklagers c.q. rechters allemaal een brutale overval, aframmeling, inbraak en verkrachting toe. Ze verdienen het.

Nederland, land der naieve dwazen. Nooit was deze zin meer van toepassing.
Heb je het Bijlmer Noodweerarrest gelezen? Je mag iemand gerust neerknallen als je serieus bedreigd wordt, maar het is niet de bedoeling dat je een vluchtende overvaller/inbreker etc achtervolgt en dan zelf er op los gaat rammen.
pi_49156522
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:32 schreef StefanP het volgende:
Je verdedigt je familie en bezit tegen een agressieve indringer die nota bene dreigt je te vermoorden
Wat een dreigement. Iemand roept ik ga je vermoorden en zet het op een lopen. Nou, ik zou het in mijn broek doen hoor...
pi_49156566
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

Heb je het Bijlmer Noodweerarrest gelezen? Je mag iemand gerust neerknallen als je serieus bedreigd wordt, maar het is niet de bedoeling dat je een vluchtende overvaller/inbreker etc achtervolgt en dan zelf er op los gaat rammen.
Nuance en StefanP... niet voor elkaar geschapen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:50:03 #163
46960 StefanP
polemicist
pi_49156575
quote:
Het eerste wat er vervolgens gebeurde, was dat ik een schop en klap kreeg. Daarop riep hij: 'Ik steek je dood'. Ik zag iets glinsteren,
Inderdaad: je zou het in je broek doen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:58:18 #164
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_49156907
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is geen wiskunde alwaar twee minnen weer plus worden...
Geheel gelijk in, maar zonder inbreker was het hele voorval niet gebeurd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:59:39 #165
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_49156976
Wat een heerlijk eenzijdig telegraaf- achtig berichtje weer. Het zal me niks verbazen als papa de paranoia tokkie iets lang zijn huis zag lopen en vervolgens al zwaaiend met de honkbalknuppel naar buiten rende. De rest zal wel uit de grote duim komen.

Zulke simpele tokkies moeten ze net als StefanP exporteren.
pi_49157070
Nederland, kutland

Ik had 'm ook de tyfus geslagen, dan de cel maar in. Omgekeerde wereld hier
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:04:53 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_49157194
Kerel zo toetakelen dat ie niet meer weet wat er gebeurt is en op straat leggen.
Daag tuig.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_49157235
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Geheel gelijk in, maar zonder inbreker was het hele voorval niet gebeurd.
Als je moeder onvruchtbaar was geweest ook niet. Oftewel: daar gaat het niet om.
pi_49157276
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nuance en StefanP... niet voor elkaar geschapen.
Nee, hij schrijft wel lekker, maar ik denk dat hij zich beter tot de fictie kan beperken.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:08:56 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_49157351
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je moeder onvruchtbaar was geweest ook niet. Oftewel: daar gaat het niet om.
Maar dan kun je dus ook niet de fout bij degene die zijn huis verdedigd leggen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:09:11 #171
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49157373
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee, hij schrijft wel lekker, maar ik denk dat hij zich beter tot de fictie kan beperken.
nieuw genre: sci-falloch (science fiction met allochtonen er in)
put
your
clothes
on!
pi_49157502
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:51 schreef dyzrz het volgende:
Het is gewoon te erg voor woorden !
Je zou inderdaad een pluimpje moeten krijgen. Maar hij heeft hem wel echt total loss geslagen en niet zo'n beetje ook...

Maar dan nog :x
Kijk, dit verandert de zaak.

Hij had hem gewoon een paar tikken moeten geven en de politie bellen. Als je hem halfdood slaat, kun je er op rekenen dat je in de gevangenis belandt.

2 weken gevangenisstraf is imo ook zeer terecht.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49157656
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar dan kun je dus ook niet de fout bij degene die zijn huis verdedigd leggen.
Je moet dan ook differentieren: a) de inbraak is fout. b) excessief geweld gericht tegen de inbreker is fout.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:15:42 #174
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_49157674
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:59 schreef ShaoliN het volgende:
Wat een heerlijk eenzijdig telegraaf- achtig berichtje weer. Het zal me niks verbazen als papa de paranoia tokkie iets lang zijn huis zag lopen en vervolgens al zwaaiend met de honkbalknuppel naar buiten rende. De rest zal wel uit de grote duim komen.

Zulke simpele tokkies moeten ze net als StefanP exporteren.
Ze moeten klootzakken zoals jou, DS4 en die andere parasieten die het opnemen voor criminelen zo snel mogelijk exporteren. Die inbreker verdiende het om hard aangepakt te worden, zal hem leren andere mensen lastig te vallen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_49157695
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:09 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nieuw genre: sci-falloch (science fiction met allochtonen er in)
Gat in de markt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')