abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:47:05 #1
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_49134633
quote:
'Jezelf verdedigen mag hier niet'
Bron: Telegraaf

ENSCHEDE - Niet dat hij meteen op een standbeeld rekende, maar Henk J. (41) uit Enschede had toch op z'n minst een pluimpje verwacht van justitie. Hij had immers de onverbeterlijke veelpleger Davy van der P. overmeesterd. In plaats daarvan werd de Enschedeër in de boeien geslagen. "En ik dacht dat ik iets goeds had gedaan."

Na ruim twee weken cel toog hij gisteren weer aan het werk. "Ik ben hier wel, maar ben met mijn gedachten ergens anders." Het was al de vierde maal dat Henk J. hardhandig met criminaliteit werd geconfronteerd. " Tweemaal is er bij me thuis ingebroken en eenmaal bij mijn bedrijf." Daarop schafte hij zich een honkbalknuppel aan. Hij bedacht zich dan ook geen moment toen hij 's nachts werd opgeschrikt door gestommel.

Tentharing

"Ik ging kijken en zag een fiets staan", blikt hij terug. "Op het moment dat ik achter het huis loop om op onderzoek uit te gaan, hoor ik mijn vrouw roepen om hulp. Ze had het gordijn van de schuifpui opzij geschoven en stond ineens oog in oog met die vent. Het eerste wat er vervolgens gebeurde, was dat ik een schop en klap kreeg. Daarop riep hij: 'Ik steek je dood'. Ik zag iets glinsteren, waarvan pas achteraf bleek dat het een tentharing was. Daarop ging hij er meteen vandoor. Toen hij over een hekje wilde klimmen, zwenkte dit en viel hij op de grond. Ik kreeg nog een trap, maar zag toch kans hem te overmeesteren."

De politie had weinig lovende woorden voor J.'s doortastende optreden. Ruim twee weken bracht hij achter slot en grendel door. "Ik heb ook wel eens geroepen dat de gevangenis een hotel is. Nou, ik ben daarvan goed genezen. Een regelrechte nachtmerrie was het. Zoiets gun je je ergste vijand niet."

Eind vorige week werd hij op vrije voeten gesteld. Zijn advocaat mr. Rob Oude Breuil had daartoe een verzoek ingediend; onder meer omdat J. hartpatiënt is. "Het gaat nog erg slecht met me. En met het hele gezin. Mijn vrouw heeft oog in oog met die kerel gestaan. Tijdens mijn detentie zijn mijn zoon en zijn partner bij haar gebleven. Die gek - want zo noem ik 'm maar - heeft heel wat teweeggebracht binnen ons gezin." Bij deze krant kwamen vele honderden reacties binnen van verontwaardigde lezers. "Ik wil al die mensen bedanken. Als je in zo'n cel zit, is het toch prettig te weten dat mensen massaal met je meeleven."Tellen

De honkbalknuppel, waarmee J. twee tot drie tikken zou hebben uitgedeeld, is in beslag genomen. Of hij een nieuwe aanschaft? "Ik peins er niet over. Het enige wat ik heb gedaan, is optreden tegen iemand die mijn spullen wilde stelen en me aanviel en met de dood bedreigde. Dat is echter kennelijk uit den boze. Ik had volgens justitie eerst tot tien moeten tellen. Maar in zo'n situatie heb je niet eens zoveel tijd. Alles voltrekt zich zó snel. Ik heb dus mijn lesje wel geleerd. Blijkbaar moet je in dit land, wanneer je iemand betrapt, die persoon gewoon al je spullen meegeven."

Wat hem nu nog wacht, is de gang naar de rechter wegens zware mishandeling: " Het enige wat ik kan hopen, is dat het recht alsnog z'n beloop krijg en ik niet opnieuw in de cel beland. Hoe dan ook, ik ben nog lang niet van alle ellende verlost."
Typisch Nederland weer, waar een crimineel meer rechten heeft dan de gewone burger.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 08-05-2007 12:49:43 ]
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:49:37 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_49134714
Je moet zo'n gast ook gewoon in mootjes hakken en voeren aan de haaien. Geen lijk, geen zaak.
pi_49134788
Het is gewoon te erg voor woorden !
Je zou inderdaad een pluimpje moeten krijgen. Maar hij heeft hem wel echt total loss geslagen en niet zo'n beetje ook...

Maar dan nog :x
pi_49134816
Lang leve de Nederlandse rechtsstaat.
pi_49134826
Iemand achternarennen en "twee tot drie" tikken met een honkbalknuppel verkopen nadat die gevallen is lijkt me niet echt zelfverdediging, wel?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:54:26 #6
48546 Shinadul
vidi, vici, veni
pi_49134887
Gewoon niet de politie bellen. Rake klappen en daarna op straat gooien.

Ontkennen dat je die beste meneer ooit gezien hebt is dan het beste.

Super toch, dat rechtssysteem in nederland
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:54:32 #7
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49134892
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:52 schreef Zpottr het volgende:
Iemand achternarennen en "twee tot drie" tikken met een honkbalknuppel verkopen nadat die gevallen is lijkt me niet echt zelfverdediging, wel?
Dan moet je gewoon met je poten van andersmans spullen afblijven.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:54:43 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49134899
quote:
Inderdaad, dit is eigenlijk net over het randje. Al vind ik niet redelijk dat er gelijk van uitgegaan wordt dat iemand in zo'n situatie direct rationele beslissingen neemt.
Vampire Romance O+
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:54:43 #9
61660 Lariekoek
pi_49134900
quote:
Waar lees jij dat hij hem achterna rende?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:57:03 #10
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_49134994
Overmeesteren terwijl de vluchtende inbreker op de grond lag, dat zal waarschijnlijk zonder knuppel zijn gebeurd. Als hij echt na die tijd nog een paar tikken uit heeft gedeeld, is hij te ver gegaan. Anders ga ik er van uit dat-ie alsnog wordt vrijgesproken (en terecht). Toch heeft hij de honkbal knuppel aangeschaft met als doel de inbreker te slaan (dus aanval, kalm beraad etc..). Blijven lastige kwesties dit.
Overigens is hier sowieso geen sprake van zelfverdediging, want hij sloeg de vluchtende inbreker neer.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_49135008
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:54 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon met je poten van andermans spullen afblijven.
Ben ik het mee eens hoor, maar dit is simpelweg geen zelfverdediging meer.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:58:19 #12
61660 Lariekoek
pi_49135032
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:57 schreef MrTorture het volgende:
Overmeesteren terwijl de vluchtende inbreker op de grond lag, dat zal waarschijnlijk zonder knuppel zijn gebeurd. Als hij echt na die tijd nog een paar tikken uit heeft gedeeld, is hij te ver gegaan. Anders ga ik er van uit dat-ie alsnog wordt vrijgesproken (en terecht). Toch heeft hij de honkbal knuppel aangeschaft met als doel de inbreker te slaan (dus aanval, kalm beraad etc..). Blijven lastige kwesties dit.
Overigens is hier sowieso geen sprake van zelfverdediging, want hij sloeg de vluchtende inbreker neer.
quote:
Het eerste wat er vervolgens gebeurde, was dat ik een schop en klap kreeg. Daarop riep hij: 'Ik steek je dood'. Ik zag iets glinsteren, waarvan pas achteraf bleek dat het een tentharing was. Daarop ging hij er meteen vandoor. Toen hij over een hekje wilde klimmen, zwenkte dit en viel hij op de grond. Ik kreeg nog een trap, maar zag toch kans hem te overmeesteren."
pi_49135100
Waarom neemt de televaag ook niet even de moeite om de verwondingen die de inbreker heeft opgelopen ook even te vermelden. Met 2 tot 3 tikken van een honkbalknuppel kun je iemand compleet invalide slaan.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:00:50 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49135129
Ik heb sowieso een gemeng gevoel bij dit soort dingen. Laten we even stellen dat die kerel die inbreker inderdaad onnodig mishandeld heeft. Het feit dat inderdaad wel eens voorkomt maakt het voor kruimeldiefjes en junks minder aantrekkelijk in te breken. Omgekeerd: als je zeker weet dat je lichamelijk niets overkomt wordt het als junk zijnde wel erg aantrekkelijk om in te breken. Moeilijk.
Vampire Romance O+
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:01:25 #15
61660 Lariekoek
pi_49135149
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:00 schreef Basp1 het volgende:
Waarom neemt de televaag ook niet even de moeite om de verwondingen die de inbreker heeft opgelopen ook even te vermelden. Met 2 tot 3 tikken van een honkbalknuppel kun je iemand compleet invalide slaan.
Ik mag hopen dat die gozer invalide is. 14.gif
pi_49135178
Sorry, maar als ik iets zie glinsteren, en ik word bedreigd, dan probeer ik die inbreker ook uit te schakelen.

Ik vind niet dat er overdreven veel geweld is gebruikt ook. Jammer dat justitie dat niet inziet. Of misschien zijn er dingen die wij niet weten.
pi_49135201
moment van verstandsverbijstering en vrijspraak?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:02:57 #18
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49135204
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:57 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor, maar dit is simpelweg geen zelfverdediging meer.
Denk je dat je in zo'n situatie nog rationeel kunt denken, nadat je bedreigd bent en de hele handel. Je komt in een adrenaline rush en je slaat zo'n vent tot pulp. Ik mag hopen dat ik precies hetzelfde doe als ik in die situatie kom. Veelplegers
pi_49135237
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:00 schreef Basp1 het volgende:
Ach wat zielig nou.
Rot toch op man. Ik wil wel eens zien hoe jij reageert als er iemand bij je inbreekt, je gezin bedreigd met een glimmend voorwerp pal voor de neus van je vrouw.

Nederlandse rechtssysteem
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:06:59 #20
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_49135326
Nederland regeltjesland...te belachelijk voor woorden. Van mij krijgt ie een pluimpje
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:07:22 #21
127981 Misstique
11-07-2014
pi_49135340
En wat is er met het 'slachtoffer' gebeurd?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:14:18 #22
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_49135586
Die gozer had gewoon niet in moeten breken!!
je moet van iemand zijn spullen afblijven!!
Jammer dat ie maar 3 tikken heeft gehad!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:15:14 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49135614
Wat een ontzettend eenzijdig bericht van die kutkrant weer.

De inbreker is dus gevlucht, overmeesterd en heeft daarna pas een paar klappen met de knuppel gehad. Dat mag nou eenmaal niet, dus die man moet niet zeiken.

-Je mag best een knuppel in huis hebben om inbrekers mee af te schrikken
-Je mag best een overvaller met een knuppel slaan als die jou bedreigt met een tentharing

Maar je mag niet voor eigen rechter spelen door een reeds overmeesterde inbreker nog wat klappen na te geven. Deze man is dus terecht opgepakt, typisch fok! en typisch de Telegraaf om daar dan over te gaan lopen zeiken. De rechter kan vervolgens nog oordelen dat sprake was van ontoerekeningsvatbaarheid of noodweerexces, maar het is volledig terecht dat deze man als verdachte is aangemerkt.

En de TT is ook kut. Jezelf verdedigen mag wél! Voor eigen rechter spelen mag niet. Kan een modje dat misschien even veranderen?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:15:38 #24
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_49135629
Van mij had hij hem dood mogen slaan.
A.F.C. Ajax
pi_49135667
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:47 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Typisch Nederland weer, waar een crimineel meer rechten heeft dan de gewone burger.
Typisch Telegraaf weer, was het 1e wat ik dacht
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:17:13 #26
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_49135679
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:15 schreef Pool het volgende:

De inbreker is dus gevlucht, overmeesterd en heeft daarna pas een paar klappen met de knuppel gehad. Dat mag nou eenmaal niet, dus die man moet niet zeiken.

-Je mag best een overvaller met een knuppel slaan als die jou bedreigt met een tentharing

Maar je mag niet voor eigen rechter spelen door een reeds overmeesterde inbreker nog wat klappen na te geven. Deze man is dus terecht opgepakt, typisch fok! en typisch de Telegraaf om daar dan over te gaan lopen zeiken. De rechter kan vervolgens nog oordelen dat sprake was van ontoerekeningsvatbaarheid of noodweerexces, maar het is volledig terecht dat deze man als verdachte is aangemerkt.

En de TT is ook kut. Jezelf verdedigen mag wél! Voor eigen rechter spelen mag niet. Kan een modje dat misschien even veranderen?
Ik kan niet wachten tot het jou overkomt...eens kijken of je dan nog zo reageert
(__/)
pi_49135718
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:15 schreef SoupNazi het volgende:
Van mij had hij hem dood mogen slaan.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:18:29 #28
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49135728
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:17 schreef wimmul het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten tot het jou overkomt...eens kijken of je dan nog zo reageert
Misschien doe ik dan uit woede hetzelfde. Maar dan verdien ik ook gewoon straf en ga ik geen "boehoe, systeem is zo oneerlijk "-verhaal ophangen.
pi_49135784
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:18 schreef Pool het volgende:
Maar dan verdien ik ook gewoon straf en ga ik geen "boehoe, systeem is zo oneerlijk "-verhaal ophangen.
Jij bent niet goed bij je hoofd.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:21:38 #30
61660 Lariekoek
pi_49135826
Ahh, daar komen de linkse moraalriddertjes weer om de hoek zeiken hoe slecht, fout, gemeen en stout het wel niet is om een inbrekertje (een veelpleger notabene, dus gewoon de schuld van justitie dat die man nog vrij rond loopt) in elkaar te slaan wanneer deze bij je inbreekt, je vervolgens met de dood bedreigt en je een paar klappen en schoppen verkoopt.

In wil jullie wel eens zien reageren als er bij jullie ingebroken wordt en wanneer jullie bedreigt worden en klappen krijgen. Waarschijnlijk zouden jullie alleen foei zeggen en de inbreker helpen de buit te dragen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:21:53 #31
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_49135832
ik ben blij dat zo'n man ook een keer zegt dat een gevangenis geen hotel is en dat in de telegraaf.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_49135835
Je mag een inbreker best een paar rake klappen verkopen, maar dan moet je niet meteen de politie bellen. Eerst slaan, daarna de inbreker ergens in de bosjes dumpen en dan pas de politie bellen en zeggen dat er iemand zich vreemd gedraagt.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_49135854
Deze man is een held.
Jaag een inbreker weg en hij breekt ergens anders in. En daar loopt het misschien nog slechter af. Met wegjagen los je het probleem niet op.
Ik ben benieuwd hoe een rechter zou reageren wanneer hij/zij iemand met een scherp object in zijn/haar huis zou aantreffen.

Je blijft van andermans spullen af en je hebt niets in iemand anders' huis te zoeken. Punt uit.
Tijd om eens een wet in te voeren zodat men van zich af mag slaan als men ongewenst bezoek heeft.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:22:36 #34
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_49135862
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:18 schreef Pool het volgende:

[..]

Misschien doe ik dan uit woede hetzelfde. Maar dan verdien ik ook gewoon straf en ga ik geen "boehoe, systeem is zo oneerlijk "-verhaal ophangen.
En als dat "boehoe-verhaal" je uit de gevangenis zou helpen?
(__/)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:23:13 #35
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49135890
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:20 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Verklaar je nader? Want mijn standpunt is toch ongeveer hetzelfde als dat van de wetgevers in alle beschaafde Westerse landen. Zelfs in de VS mag je in de meeste staten een eenmaal gevluchte inbreker geen klappen na geven.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:24:44 #36
2964 Armageddon
pi_49135933
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:22 schreef wimmul het volgende:

[..]

Hij zou heel geen boehoe verhaal nodig moeten hebben om uit de gevangenis te blijven. Die gozer moet gewoon langs Bea voor een lintje.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:24:53 #37
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49135938
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:22 schreef wimmul het volgende:

[..]

Dat lukt niet bepaald met een Telegraafjankverhaal hoor. Je kunt bij de rechter een beroep doen op noodweerexces of ontoerekeningsvatbaarheid. Dat helpt beter.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:24:57 #38
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_49135941
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Verklaar je nader? Want mijn standpunt is toch ongeveer hetzelfde als dat van de wetgevers in alle beschaafde Westerse landen. Zelfs in de VS mag je in de meeste staten een eenmaal gevluchte inbreker geen klappen na geven.
Nee, alleen doodschieten
(__/)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:25:41 #39
2964 Armageddon
pi_49135966
quote:

[..]

Daar heb je geen kans om te vluchten want dan heb je al een derde oogkas met diameter 9mm.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:26:10 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49135980
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:24 schreef wimmul het volgende:

[..]

Nee, alleen doodschieten
Wel als hij met de tentharing voor je staat. Niet achteraf, als hij al over een hekje gepleurd is tijdens het vluchten. Dan krijg je zelfs in de VS straf.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:26:38 #41
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49135996
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:02 schreef BobRooney het volgende:
Sorry, maar als ik iets zie glinsteren, en ik word bedreigd, dan probeer ik die inbreker ook uit te schakelen.

Ik vind niet dat er overdreven veel geweld is gebruikt ook. Jammer dat justitie dat niet inziet. Of misschien zijn er dingen die wij niet weten.
idd als is het misschien wel wat overdreven.

DE volgende keer slaat hij hem kapot en legt hem vervolgens in het bos
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_49135997
quote:
Jezelf verdedigen mag hier niet
Dat mag wel degelijk, maar je mag niet er achter aan en ze alsnog de vernieling in helpen.

Overigens is het handiger om met meerdere mensen de inbreker af te tuigen (bewijs maar wie er de klappen uitdeelde en wie niet), het wapen meteen te vernietigen of onvindbaar te maken en gewoon verder je mond houden.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:27:17 #43
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_49136012
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:26 schreef Pool het volgende:

[..]

Wel als hij met de tentharing voor je staat. Niet achteraf, als hij al over een hekje gepleurd is tijdens het vluchten. Dan krijg je zelfs in de VS straf.
In bepaalde delen van de VS mag je iemand "een derde oogkas erbij bouwen" als ie al op je erf staat...
(__/)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:28:39 #44
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49136054
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Lullig als dan de politie er alsnog achter komt. Dan krijg je gewoon 10 jaar cel, in plaats van de minimale straf die de man nu zal krijgen, als hij al straf bovenop het voorarrest krijgt.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:29:41 #45
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49136095
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:27 schreef wimmul het volgende:

[..]

In bepaalde delen van de VS mag je iemand "een derde oogkas erbij bouwen" als ie al op je erf staat...
In een paar staten gaan die regels ver ja. Vind je dat een goede regel, overigens?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:30:33 #46
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_49136124
Jezelf verdedigen tegen een aanvaller mag volgens de Nederlandse wet.
Iemand achtervolgen en dan te lijf gaan NIET. Hoe begrijpelijk het ook mag zijn, je zit fout.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:32:36 #47
61660 Lariekoek
pi_49136199
Die kut inbreker heeft het tuinhekje trouwens ook nog vernield
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:32:41 #48
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_49136204
Ik krijg bij deze regel een dubbel gevoel, het lokt onnodig geweld uit met vaak een fatale afloop. Maar van de andere kant denk ik wel dat ik blij zou zijn wanneer ik iemand met slechte intenties zou mogen neerschieten wanneer hij of zij zich ongeoorloofd in mijn huis zou begeven.

In de VS is het allemaal een beetje ver doorgedreven, dat zie je wel met de wapenwet die ze daar hebben. Door iedereen met pistolen en geweren rond te laten lopen doe je denk ik meer kwaad dan goed.
(__/)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:32:56 #49
2964 Armageddon
pi_49136216
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:30 schreef D-FENS het volgende:
Jezelf verdedigen tegen een aanvaller mag volgens de Nederlandse wet.
Iemand achtervolgen en dan te lijf gaan NIET. Hoe begrijpelijk het ook mag zijn, je zit fout.
Ik las laatst ook een bericht dat er een kerel werd vervolgd die een inbreker in zijn huis had afgetuigd. Hoe zit dat dan?
pi_49136224
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:54 schreef Shinadul het volgende:
Gewoon niet de politie bellen. Rake klappen en daarna op straat gooien.

Ontkennen dat je die beste meneer ooit gezien hebt is dan het beste.

Super toch, dat rechtssysteem in nederland
Dat dus. Ammenooit niet dat ik de politie-joden ga bellen omdat een inbreker het flikt in mijn huis te komen, ik los het zelf wel op.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:33:25 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_49136228
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen eigenlijk ook de beste oplossing.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_49136246
Hoe dom is hij dan ook! Ik hoor altijd verhalen van, gewoon de dief flink aftuigen en géén politie bellen

mijn god wat erg eigenlijk
A little bit hateful
pi_49136380
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:32 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik las laatst ook een bericht dat er een kerel werd vervolgd die een inbreker in zijn huis had afgetuigd. Hoe zit dat dan?
Je mag volgens de wet ook weer niet te ver gaan in het gebruiken van geweld bij zelfverdediging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_49136387
All Cops Are Bastards. Om over onze linkse justitie (frauderende ondernemers worden zwaarder gestraft dan uitkeringtrekkende wietkwekers, om maar een voorbeeld te noemen) nog maar te zwijgen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:39:31 #55
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_49136420
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:20 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Integendeel, Pool komt op mij altijd vrij evenwichtig en rationeel over. Dat jij dat niet herkent zegt genoeg over jou

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:40:41 #56
61660 Lariekoek
pi_49136462
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Integendeel, Pool komt op mij altijd vrij evenwichtig en rationeel over. Dat jij dat niet herkent zegt genoeg over jou

V.
Alleen jammer dat rationeel nadenken niet gebeurt wanneer je zoiets overkomt.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:40:47 #57
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_49136465
Ik vind dat als je als inbreker in iemands huis dringt, de inwoners daarvan gaat slaan en met de dood bedreigen dat je de desbetreffende persoon met alle geweld verrot zou mogen slaan. Maar ja helaas, in het echte leven wint het Slechte altijd van het Goede....
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:41:28 #58
136 V.
pi_49136489
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:38 schreef cultheld het volgende:
All Cops Are Bastards. Om over onze linkse justitie (frauderende ondernemers worden zwaarder gestraft dan uitkeringtrekkende wietkwekers, om maar een voorbeeld te noemen) nog maar te zwijgen .

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:42:52 #59
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_49136538
quote:

[..]

V.
Dat ligt eraan, van welke kwaliteit jouw beoordelingsvermogen is...
(__/)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:43:26 #60
136 V.
pi_49136561
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:40 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat zegt Pool toch ook? Alleen accepteert hij wel de gevolgen.

Kijk, als mijn vriendin ooit verkracht wordt, trek ik het dorp hier net zolang overhoop tot ik de dader heb gevonden, en vervolgens trek ik zijn hoofd door zijn reet naar buiten.

Maar ik weet wel dat dat niet mag, en zou ook de straf accepteren. Tuurlijk zou ik hopen dat ik er mee weg kwam, maar het mag niet. Punt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:44:22 #61
136 V.
pi_49136586
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:42 schreef wimmul het volgende:

[..]

Dat ligt eraan, van welke kwaliteit jouw beoordelingsvermogen is...
Ik ben niet degene die mensen die gewoon kunnen nadenken afschildert als getikt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_49136599
quote:
Verklaar je nader?
Bij deze Pool.

Ik weet dat je je nu de tering studeert en uiteindelijk draait dat uit op een fijne baan en dito salaris.
Dat krijg je niet zomaar, daar ga je ruim 60 a 70 uur per week voor werken. En natuurlijk doe je dat niet voor jandoedel, je gaat dan ook een beetje knap wonen en rijden. Dan komt er een nooit-iets-gepresteerd-hebbende kankerleier bij je langs die jouw fijne spulletjes van je af wil pakken. Zomaar!

Dat laat niemand bij zijn volle verstand voor zijn ogen gebeuren.

Zo goed Pool?
pi_49136622
quote:

V.
Nou zeg!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:45:35 #64
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49136643
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:40 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ten eerste kunnen sommige mensen dat wél. Het komt ook voor dat inbrekers worden overmeesterd, zonder dat ze daarna helemaal lens geslagen worden. Dat is ook best iets wat de staat van mensen mag verlangen.

Mocht je dan toch in irrationaliteit vervallen, dan maak je nog kans op bepaald strafuitsluitingsgronden of strafverminderingsgronden. Maar je bent wel de fout in gegaan! Ik zeg dus ook niet dat ik niet begrijp dat die man een dergelijke woede-uitbarsting heeft gehad. Maar ik keur het nog steeds niet goed. En de wet ook niet, vandaar dat hij terecht als verdachte is aangemerkt.
pi_49136661
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:41 schreef Verbal het volgende:

[afbeelding]

V.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:46:20 #66
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_49136667
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die mensen die gewoon kunnen nadenken afschildert als getikt.

V.
Ik ook niet. Wanneer mijn vriendin verkracht zou worden neem ik jouw standpunt volledig over...hoewel ik niet verwacht dat mijn vonnis binnen een paar weken "voltrokken" zou zijn
(__/)
pi_49136691
Was dat mij gebeurd, dan hadden ze een paar weken later een rottend lijk gevonden, ergens achteraf in de bosjes. Overgoten met benzine en in brand gestoken (zodat nergens sporen te vinden zijn). Niemand, helemaal NIEMAND bedreigt mij of mijn gezin. En zeker niet in mijn eigen huis.

Ik heb geen honkbalknuppel in huis - die heb ik ook niet nodig - maar wel een busje K-14. Dat vreet zo mooi iemands ogen weg. En spuit een straal tot op 6 meter. Laat maar komen die inbrekers, dan zorg ík er wel voor dat deze wereld een héél klein beetje veiliger wordt..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_49136710
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

[afbeelding]

V.
Sorry, je hebt gelijk. Wat dom van me dat ik niet vertrouw op ons evenwichtige justitie-apparaat dat zorgt voor al die rechtvaardige veroordelingen, nooit blundert, niet wereldvreemd is en nog nooit van verzachtende omstandigheden heeft gehoord.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49136741
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:15 schreef Pool het volgende:

semantische masturbatie is dit. verder niets.
ofwel droge lulkoek voor mensen die zichzelf graag horen lullen.

dinsdag 8 mei 2007 @ 11:49:19 #70
136 V.
pi_49136775
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk. Wat dom van me dat ik niet vertrouw op ons evenwichtige justitie-apparaat dat zorgt voor al die rechtvaardige veroordelingen, nooit blundert, niet wereldvreemd is en nog nooit van verzachtende omstandigheden heeft gehoord.
Nee, het is dom van je dat je vervalt in stupide straatplatitudes over 'linkse justitie', wat geheel nergens over gaat.

Maar blijkbaar kun je niet beter. Geeft verder niet, hoor. Ieder zijn meug.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:49:48 #71
34156 Mirage
Smile !!!
pi_49136794
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:02 schreef BobRooney het volgende:

Nou precies,
kom zeg.. als ik hier oog in oog met iemand sta en hij bedreigt me met de dood (en ik ook nog iets zie glinsteren),
dan ram ik er op... en ik zal net zo lang doorrammen tot hij stil op de grond blijft liggen uit angst dat als ik te vroeg stop hij mij of mijn kinderen alsnog iets aandoet.

Het enige dat ik op zo'n moment zou denken is "als ik niet hard genoeg sla, hij mij neersteekt is e rniemand die mijn kinderen kan beschermen !!"
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:50:15 #72
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49136814
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:44 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Bij deze Pool.

Ik weet dat je je nu de tering studeert en uiteindelijk draait dat uit op een fijne baan en dito salaris.
Dat krijg je niet zomaar, daar ga je ruim 60 a 70 uur per week voor werken. En natuurlijk doe je dat niet voor jandoedel, je gaat dan ook een beetje knap wonen en rijden. Dan komt er een nooit-iets-gepresteerd-hebbende kankerleier bij je langs die jouw fijne spulletjes van je af wil pakken. Zomaar!

Dat laat niemand bij zijn volle verstand voor zijn ogen gebeuren.

Zo goed Pool?
Bedankt voor je uitleg. Nogmaals, ik weet ook niet hoe ik gereageerd zou hebben in die situatie. En ik vind ook dat die kansloze veelplegers gewoon een baan moeten zoeken en dat ze niet moeten huilen als hen iets overkomt tijdens een inbraak.

Ik betwijfel wel of ik die man nog drie tikken na zou geven met een honkbalknuppel. Ik vermoed van niet. Maar er is kans dat ik het uit woede wel zou doen. Alleen ben ik dan van mening dat ik wel straf verdien. Je mag geen eigen rechter spelen, ook niet uit woede.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:52:53 #73
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49136912
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:48 schreef CANARIS het volgende:

[..]

semantische masturbatie is dit. verder niets.
ofwel droge lulkoek voor mensen die zichzelf graag horen lullen.
Een inhoudelijk, gestructureerd verhaal is teveel voor je arme hoofdje? Geen wonder dat je het opneemt voor mensen die denken met hun honkbalknuppel, in plaats van met hun hersenen.
pi_49136919
Maar goed, bij de beste man is al 3 keer ingebroken. Dus heel genuanceerd dacht hij er niet over.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:55:10 #75
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_49136990
Geef die inbreker een spuitje, en die man die onterecht in de gevangenis zit een beloning, zo zou het eerlijker zijn!
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_49137011
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:49 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, het is dom van je dat je vervalt in stupide straatplatitudes over 'linkse justitie', wat geheel nergens over gaat.

Maar blijkbaar kun je niet beter. Geeft verder niet, hoor. Ieder zijn meug.

V.
Uit onderzoek is gebleken dat de meeste rechters op de PvdA stemmen.
pi_49137021
quote:
Daarop ging hij er meteen vandoor. Toen hij over een hekje wilde klimmen, zwenkte dit en viel hij op de grond. Ik kreeg nog een trap, maar zag toch kans hem te overmeesteren."
Kijk als hij tijdens dit, die kerel op zijn bek had gerost met die knuppel vind ik hem niet fout, want hij trapt, nog je geeft hem een ros met die knuppel dus die blijft liggen... dan is hij overmeesterd ...

Maar ja iemand total loss slaan vind ik niet kunnen maar ik had hem zeker wel keihard aangepakt en eigelijk verdiend hij een nekschot, zo'n kerel kost alleen maar geld en hoofdpijn
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:56:56 #78
136 V.
pi_49137068
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Uit onderzoek is gebleken dat de meest rechters op de PvdA stemmen.
Is uit onderzoek ook niet gebleken dat rechters de wetten toepassen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:57:02 #79
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_49137071
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:55 schreef Flash55 het volgende:

[..]

Kijk als hij tijdens dit, die kerel op zijn bek had gerost met die knuppel vind ik hem niet fout, want hij trapt, nog je geeft hem een ros met die knuppel dus die blijft liggen... dan is hij overmeesterd ...

Maar ja iemand total loss slaan vind ik niet kunnen maar ik had hem zeker wel keihard aangepakt en eigelijk verdiend hij een nekschot, zo'n kerel kost alleen maar geld en hoofdpijn
Hij moet maar van je spullen blijven, bovendien was het zelfverdediging
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_49137108
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:07 schreef Misstique het volgende:
En wat is er met het 'slachtoffer' gebeurd?
die heeft een mooi landhuis met kamelen kado gekregen in land van afkomst.
pi_49137131
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Is uit onderzoek ook niet gebleken dat rechters de wetten toepassen?

V.
Jij hebt zeker nog nooit van interpreteren gehoord? Het is niet zo dat rechters slechts ambtenaren zijn die precies overnemen wat in de wet staat. Dat kan namelijk niet omdat rechters nogal wat speling hebben m.b.t. strafbepaling.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:59:24 #82
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49137179
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste rechters op de PvdA stemmen.
Maar de rechter is er hier nog niet echt aan te pas gekomen. Officieren van Justitie stemmen over het algemeen rechtser dan rechters. Een goed voorbeeld is ex-officier Fred Teeven van de VVD.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:59:37 #83
136 V.
pi_49137182
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nog nooit van interpreteren gehoord? Het is niet zo dat rechters slechts ambtenaren doen die precies overnemen wat in de wet staat. Dat kan namelijk niet omdat rechters nogal wat speling hebben m.b.t. strafbepaling.
Ja, da's waar. En daarom spreken ze hun vriendjes als Volkert van der Graaf en Mohammed B. vrij en knechten ze de hardwerkende noeste burger ten faveure van Mediterraan addergebroed. Even vergeten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_49137240
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:57 schreef vdvorst het volgende:

[..]

Hij moet maar van je spullen blijven, bovendien was het zelfverdediging
Mwah, als je naar aanleiding van eerdere inbraken een honkbalknuppel aanschaft lijkt het me moeilijk vol te houden dat je jezelf wilt verdedigen.
pi_49137249
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:50 schreef Pool het volgende:
Alleen ben ik dan van mening dat ik wel straf erdien. Je mag geen eigen rechter spelen, ook niet uit woede.
Dat vind ik dus niet.

Vier jaar geleden lig ik te pitten. Rond een uur of drie 's-nachts springt er een meganeger door, je leest dit goed, dòòr mijn slaapkamerraam. (benedenwoning)
Ik zit rechtop in mijn nest, denk niet na en gooi mijn dekbed over die gast heen, douw hem een nisje in en heb werkelijk uit alle macht geslagen. Waar ik 'm maar raken kon. Toen hij out was heb ik hem door de gang gesleept en buiten de deur gewerkt. Politie gebeld, die waren er razend snel. Man opgepakt, ik eerlijk verklaard dat ik hem de tering had geslagen. Nooit meer wat van gehoord.
pi_49137402
quote:
Als TS dat nou had vermeldt voor het bericht inplaats van erna, was ik al direct opgehouden met lezen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:06:24 #87
26777 MrTorture
pi_49137439
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:38 schreef cultheld het volgende:
linkse justitie
Onze laatste linkse minister van justitie was Ivo Samkalden (1965-1966)
Vis een optie?
pi_49137472
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, da's waar. En daarom spreken ze hun vriendjes als Volkert van der Graaf en Mohammed B. vrij en knechten ze de hardwerkende noeste burger ten faveure van Mediterraan addergebroed. Even vergeten.

V.
Een paar voorbeelden:
- Achterstandswijkmongool slaat burger dood: Veroordeeld tot 4 jaar cel en komt zeer waarschijnlijk in 2008 vervroegd vrij (na 3 jaar te hebben gezeten). Er zijn fraudeurs geweest die zwaarder zijn bestraft.
- Pedofiele ex-rechter doceert inmiddels aan een universiteit met dank aan z'n justitie-vriendjes, die hem prezen vanwege zijn enorme kennis.
- Inbrekers neerslaan wordt bestraft

Geweldige rechtsstaat hebben wij hoor .
pi_49137551
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:06 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Onze laatste linkse minister van justitie was Ivo Samkalden (1965-1966)
Waar lees jij "minister van justitie" ?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:09:42 #90
26777 MrTorture
pi_49137575
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waar lees jij "minister van justitie" ?
Het lijkt me dat de minister leiding geeft en richting bepaalt binnen Justitie.
Vis een optie?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:09:47 #91
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_49137580
Hulde voor deze man dat ie de inbreker zo heeft toegetuigd. Alle inbrekers moeten dood
pi_49137653
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:09 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Het lijkt me dat de minister leiding geeft en richting bepaalt binnen Justitie.
En dus? Neemt dat opeens alle interpretatiemogelijkheden weg of zo?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:11:46 #93
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_49137661
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:01 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet.

Vier jaar geleden lig ik te pitten. Rond een uur of drie 's-nachts springt er een meganeger door, je leest dit goed, dòòr mijn slaapkamerraam. (benedenwoning)
Ik zit rechtop in mijn nest, denk niet na en gooi mijn dekbed over die gast heen, douw hem een nisje in en heb werkelijk uit alle macht geslagen. Waar ik 'm maar raken kon. Toen hij out was heb ik hem door de gang gesleept en buiten de deur gewerkt. Politie gebeld, die waren er razend snel. Man opgepakt, ik eerlijk verklaard dat ik hem de tering had geslagen. Nooit meer wat van gehoord.
Vast een veelpleger.
A.F.C. Ajax
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:11:56 #94
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_49137667
Als ie die kerel nadat ie m overmeesterd had een paar klappen met die honkbalknuppel heeft gegeven dan was die man wel verkeerd bezig. Maar om hem daar nu twee weken voor in de cel te gooien (en hem aan te klagen voor mishandeling -ik ga ervan uit dat die inbreker m aangeklaagd heeft; het lef! ) is wat overdreven. Maar ik ben benieuwd naar het hele objectievere verhaal, want het staat nu immers in 'De Telegraaf'.. dusse..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_49137767
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:11 schreef SoupNazi het volgende:
Vast een veelpleger.
Nee, man op de vlucht in paniek i.v.m. een drugsruzie.
Achteraf bleek dat hij een blaffer en een machette bij zich had.

Ik ben juist helemaal geen vechtersbaas en wat ik probeer te zeggen is dat je op zo'n moment helemaal loos kan gaan. Daar stond ik achteraf wel van te kijken.
pi_49138464
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

En dus? Neemt dat opeens alle interpretatiemogelijkheden weg of zo?
Even voor de wat langzameren:

De rechter is hier nog niet aan de pas gekomen, er is nog geen oordeel geveld, het OM, en alleen het OM is hier aan de beurt. Zij hebben gezien dat iets niet volgens de wet ging, en doen hun plicht door dat aan rechters voor te brengen. Deze kunnen dan beslissen - volgens hun boeken - of er hier een crimineel feit is gepleegd. Dit laatste is nog niet gebeurt, dus je zanikt over niets.
pi_49138565
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:07 schreef cultheld het volgende:

Een paar voorbeelden:
(...)
- Pedofiele ex-rechter doceert inmiddels aan een universiteit met dank aan z'n justitie-vriendjes, die hem prezen vanwege zijn enorme kennis.
(...)

Geweldige rechtsstaat hebben wij hoor .
Pedofilie is strafbaar tegenwoordig, of anderszins een zaak voor de rechtsstaat? Vertel, vertel.
pi_49138678
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:36 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Pedofilie is strafbaar tegenwoordig, of anderszins een zaak voor de rechtsstaat? Vertel, vertel.