abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2010 @ 22:16:48 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_78571081
Mag ik hier even schaamteloos reclame maken voor Bonnefooi? Enorm toffe bar, vaak DJ's of live jamsessies. Bijna elke avond leuk.
Resistance is futile.
  maandag 1 maart 2010 @ 11:16:48 #202
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_78583401
Bonnefooi is tof!
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  zondag 11 april 2010 @ 11:19:11 #203
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_80180206
Is brussel centrum een beetje toegankelijk met de auto, buiten de spits welteverstaan?
pi_80180739
Waarom zou je met de auto naar het centrum willen? Makkelijker is aan de rand van de stad parkeren en dan met het ov de stad in.

Ik ga over twee weken weer een dagje naar Brussel! Blijft een leuke stad, die je vooral moet ontdekken door te verdwalen buiten de gebaande paden, is mijn ervaring.
Is er op zaterdag nog ergens een leuke vlooienmarkt?
  zondag 11 april 2010 @ 12:01:23 #205
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_80181156
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Neem nou maar van me aan dat Brussel qua uitgaan ontzettend veel goeds te bieden heeft. Ik ben hier maandenlang elke dag op stap geweest. . Veel café hebben speciale avonden, veel live muziek etc. Mijn favoriete dag om uit te gaan is maandagavond in Brussel. Beginnen in de Bizon, eindigen in Celtica want dan is het daar lekker rustig. Verder zondagavond, ook tof. Floris Bar met live jamsessie, eindigen in Celtica.

Eerste half jaar dat ik er woonde kwam ik op studentenfeestjes, toen vond ik het saai. Nu sla ik die uit principe over en om eerlijk te zijn, ik verveel me echt nooit.
Weet je ook een leuke club in Brussel?
  zondag 11 april 2010 @ 12:09:01 #206
98135 TeleluvR
pi_80181332
quote:
Op zondag 11 april 2010 11:42 schreef Hoothoot het volgende:
Waarom zou je met de auto naar het centrum willen? Makkelijker is aan de rand van de stad parkeren en dan met het ov de stad in.
Omdat ik drie man+baggage wil afzetten en als het centrum goed bereikbaar is, dan is dat makkelijker dan ze via het ov te laten reizen... Puur veredelde taxi spelen . Maar goed, als het centrum dusdanig onbegaanbaar is dat jullie advies is om via het ov te reizen, dan neem ik dat advies graag ter harte...
pi_80182630
Aha, ik dacht dat je voor een dagje als toerist met de auto de binnenstad in wilde. Dat wilde ik afraden.
Maar iemand afzetten, tsja, dat moet te doen zijn toch? Je bent alleen niet de enige auto
  zondag 11 april 2010 @ 13:02:51 #208
98135 TeleluvR
pi_80182813
Maar wat mag ik qua drukte verwachten, vanaf de rand van de stad stilstaan of rolt het allemaal wel? Gewoon nieuwsgierig...
  zondag 11 april 2010 @ 17:10:08 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80191651
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:01 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Weet je ook een leuke club in Brussel?
Fuse, Mirano.
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:02 schreef TeleluvR het volgende:
Maar wat mag ik qua drukte verwachten, vanaf de rand van de stad stilstaan of rolt het allemaal wel? Gewoon nieuwsgierig...
Lukt wel, je kunt het centrum in 10 minuten door rijden als het rustig is. Parkeer NIET gewoon op straat, hoewel dat bijna overal gratis is. Ga gewoon voor een parkeergarage, is wel zo relaxt en het zou zonde zijn als je met een ingetikt raampje terug moet rijden. Overal in het centrum bestaat dit probleem.
Resistance is futile.
  zondag 11 april 2010 @ 17:42:41 #210
98135 TeleluvR
pi_80192955
Mooi zo, goed om te horen. Parkeren is niet nodig. Drop-n-drive...
  zondag 11 april 2010 @ 18:36:52 #211
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_80194833
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fuse, Mirano.
[..]

Lukt wel, je kunt het centrum in 10 minuten door rijden als het rustig is. Parkeer NIET gewoon op straat, hoewel dat bijna overal gratis is. Ga gewoon voor een parkeergarage, is wel zo relaxt en het zou zonde zijn als je met een ingetikt raampje terug moet rijden. Overal in het centrum bestaat dit probleem.
Aan het begin van dit topic las ik dat Fuse nogal een hoog Marokkanen gehalte heeft, dat is niet echt mijn ding. Mirano lijkt me wel oke. Ik kwam ook nog You tegen, is dat wat?
  zondag 11 april 2010 @ 19:24:13 #212
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80196568
Ik ben wel benieuwd naar restaurant tips in Brussel. Ik werk er inmiddels zes maanden, ik hoop elke week dat het project er bijna opzit... en ik weer naar een leukere stad kan. Het budget van de klant blijkt echter onuitputtelijk en als klapper op de vuurpijl gaan we spoedig een tweede project in Brussel starten. Ik zie het al helemaal gebeuren dat ik eindelijk bij klant 1 weg kan en bij die andere Brusselse klant terecht kom.

Ik verblijf al die tijd in de omgeving van het Karel Rogierplein, maar loop om te eten vaak richting Beurs.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 12 april 2010 @ 05:38:49 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80214052
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:36 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Aan het begin van dit topic las ik dat Fuse nogal een hoog Marokkanen gehalte heeft, dat is niet echt mijn ding. Mirano lijkt me wel oke. Ik kwam ook nog You tegen, is dat wat?
Zondag is gay-avond, vind ik tof maar verder kom ik er nooit. Reken voor clubs 10 tot 15 euro entree.
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:24 schreef XL het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar restaurant tips in Brussel. Ik werk er inmiddels zes maanden, ik hoop elke week dat het project er bijna opzit... en ik weer naar een leukere stad kan. Het budget van de klant blijkt echter onuitputtelijk en als klapper op de vuurpijl gaan we spoedig een tweede project in Brussel starten. Ik zie het al helemaal gebeuren dat ik eindelijk bij klant 1 weg kan en bij die andere Brusselse klant terecht kom.

Ik verblijf al die tijd in de omgeving van het Karel Rogierplein, maar loop om te eten vaak richting Beurs.
OK, als je in vanaf de Beurs komt:

Mijn favoriet is Tapas Locas, kolenmarkt, maar dan nog een klein stukje verder oversteken bij Plattesteen. Aan je linkerhand vind je het. 3,50 per tapa, 4 per persoon is meer dan genoeg. Supergezellig tentje, héérlijk eten, snelle service meestal. Altijd stampvol maar de drukte is nog te overzien.

Goeie tweede is Divino. Vanaf de Grote Markt loop je een klein stukje terug de Dansaertstraat in. Bij het eerste stoplicht steek je schuin naar links over, de Karthuizerstraat. Na een metertje of 150 (schat ik?) links. Italiaans. Prima pizzas, superlekker eten sowieso. Elke avond vol.

Als je van ribbetjes houdt, Amadeo. Voor 15 euro onbeperkt vreten, in de Chinese straat bij de GB.

Italiaans restaurant Pronto (naast Celtica) is ook wel goed.

Er is nog een tapasrestaurant aan de achterkant van St. Goriks (schuin tegenover café Central), iets duurder maar wel lekker.
Resistance is futile.
pi_80224253
Algemeen Belgie vraagje:

Zaterdag 1 mei is een officiele feestdag in Belgie, zijn dan ook de winkels en supermarkten dicht?
  maandag 12 april 2010 @ 14:03:20 #215
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_80224722
yup! alles dicht! (behalve de pakistaan op de hoek e.d.)
pi_80224805
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:03 schreef Mr_Moon het volgende:
yup! alles dicht! (behalve de pakistaan op de hoek e.d.)
oh jammer.....
  maandag 12 april 2010 @ 18:54:08 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80235683
quote:
Op maandag 12 april 2010 05:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zondag is gay-avond, vind ik tof maar verder kom ik er nooit. Reken voor clubs 10 tot 15 euro entree.
[..]

OK, als je in vanaf de Beurs komt:

Mijn favoriet is Tapas Locas, kolenmarkt, maar dan nog een klein stukje verder oversteken bij Plattesteen. Aan je linkerhand vind je het. 3,50 per tapa, 4 per persoon is meer dan genoeg. Supergezellig tentje, héérlijk eten, snelle service meestal. Altijd stampvol maar de drukte is nog te overzien.

Goeie tweede is Divino. Vanaf de Grote Markt loop je een klein stukje terug de Dansaertstraat in. Bij het eerste stoplicht steek je schuin naar links over, de Karthuizerstraat. Na een metertje of 150 (schat ik?) links. Italiaans. Prima pizzas, superlekker eten sowieso. Elke avond vol.

Als je van ribbetjes houdt, Amadeo. Voor 15 euro onbeperkt vreten, in de Chinese straat bij de GB.

Italiaans restaurant Pronto (naast Celtica) is ook wel goed.

Er is nog een tapasrestaurant aan de achterkant van St. Goriks (schuin tegenover café Central), iets duurder maar wel lekker.
merci! Volgende week eens een paar proberen. Ik ben al blij dat je me de goede kant opstuurt! Het is makkelijk om vanaf Beurs de andere kant op gestuurd te worden. Naar al die toeristen restaurants
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 16 april 2010 @ 06:02:04 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80371071
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:54 schreef XL het volgende:

[..]

merci! Volgende week eens een paar proberen. Ik ben al blij dat je me de goede kant opstuurt! Het is makkelijk om vanaf Beurs de andere kant op gestuurd te worden. Naar al die toeristen restaurants
Ja, dat is ook vreselijk daar. Maar in die buurt zit wel Floris Bar, op zondagavond live jamsessies, zeer cool.
Resistance is futile.
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:44:13 #219
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80396303
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 06:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, dat is ook vreselijk daar. Maar in die buurt zit wel Floris Bar, op zondagavond live jamsessies, zeer cool.
ik woon er gelukkig slechts van maandag tot vrijdag iedere week
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:03:55 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80402455
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:44 schreef XL het volgende:

[..]

ik woon er gelukkig slechts van maandag tot vrijdag iedere week
Je weet niet wat je mist.
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 17:24:40 #221
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80450491
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je weet niet wat je mist.
vrijdagavond, zaterdag en zondag.

Brussel is mijn stad niet. Onvriendelijk, vuil en duur. Het leefcomfort in Belgie ligt ook niet hoog. De mooie en leuke stukken wegen niet op tegen de nadelen. Bovendien zijn de voordelen eenvoudig elders te vinden in Noord Frankrijk of bijvoorbeeld Gent en Antwerpen.
  zondag 18 april 2010 @ 17:33:53 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80450810
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:24 schreef XL het volgende:

[..]

vrijdagavond, zaterdag en zondag.

Brussel is mijn stad niet. Onvriendelijk, vuil en duur. Het leefcomfort in Belgie ligt ook niet hoog. De mooie en leuke stukken wegen niet op tegen de nadelen. Bovendien zijn de voordelen eenvoudig elders te vinden in Noord Frankrijk of bijvoorbeeld Gent en Antwerpen.
Volgens mij ligt dat volledig aan wat je er zelf van maakt. Ik vind Brussel totaal niet duur en mijn leefcomfort is beter dan ik ooit gehad heb in Nederland of welk ander land dan ook. Je hebt de toffe dingen van Brussel gewoon nog niet ontdekt. Maar als je mooie schoongeveegde straatjes zoekt en een stad waarin je altijd lekker op zijn Nederlands precies weet waar je aan toe bent, nee.. Dan zit je inderdaad niet goed.

Brussel is een stad voor avonturiers.
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 18:09:11 #223
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_80452021
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat volledig aan wat je er zelf van maakt. Ik vind Brussel totaal niet duur en mijn leefcomfort is beter dan ik ooit gehad heb in Nederland of welk ander land dan ook. Je hebt de toffe dingen van Brussel gewoon nog niet ontdekt. Maar als je mooie schoongeveegde straatjes zoekt en een stad waarin je altijd lekker op zijn Nederlands precies weet waar je aan toe bent, nee.. Dan zit je inderdaad niet goed.

dat dus!
  zondag 18 april 2010 @ 18:11:25 #224
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80452080
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind het meer een stad voor mensen die er moeten zijn. De spits is idioot druk op de weg en in het openbaar vervoer, dat ook nog eens onbetrouwbaar is. De kwaliteit van woningen is laag en de prijs is hoog. De lonen in Belgie zijn laag en de supermarkten slecht en duur. Ik heb best charmante stukken Brussel gezien, maar zoals ik schreef. De voordelen kun je elders vinden, de nadelen kom je niet vanaf. Ik zou het mooie van Brussel denk ik in Nord Pas de Calais gaan zoeken. In Nederland heb je inderdaad ook veel slechte steden, maar de grote vier (wellicht Amsterdam uitgezonderd) bieden je meer dan Brussel.

Vele van mijn collega's hadden al voor mij projecten in Brussel gedaan. Niet 1 is er enthousiast over, sterker nog: allen hebben gezegd in België niet te kunnen wonen en de enige Belg in onze firma zegt niet in Brussel te kunnen wonen.
  zondag 18 april 2010 @ 18:14:40 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80452193
Ik ken er velen die hier inderdaad falen in het vinden van hun draai. Allen mensen die vanuit Nederland komen werken en niet van plan zijn om zich te vestigen. Mensen die vanuit hun eigen omstandigheden niet geneigd zijn om er het beste van te maken terwijl ze er zijn. Niks mis mee, maar wie in Brussel wel verder kijkt dan zijn neus lang is, die vindt er de prachtigste dingen.
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 18:27:05 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80452541
Ik kom niet uit Nederland, nou ja wel van afkomst... Maar ik heb Nederland verlaten. Geen van de besproken collega's is Nederlands. Ik denk dat Brussel voor iedereen moeilijk is, het is wat ik bedoelde met onvriendelijk. Het is een harde en gemene stad. Maar goed, ik ben blij dat jij het naar je zin hebt. Smaken verschillen. In je restaurant tips kon ik me overigens goed vinden, ben bij allen even langs gewandeld. Zien er goed uit. Ik ga er zeker een paar proberen.
pi_80452632
Bij 'harde stad' denk ik dan veel meer aan Antwerpen.. ik vond Brussel juist wel gemoedelijk.
  zondag 18 april 2010 @ 18:34:05 #228
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80452717
Dat staat er ook, mensen die vanuit Nederland komen werken. Hoe dan ook, mensen die in Nederland werken zijn verwend en verwachten dat hun bedje gespreid is als ze ergens aankomen. In Brussel werkt het niet zo.

Eerlijk is eerlijk: centrum, Molenbeek en Anderlecht zijn ronduit smerig en inderdaad, het is een harde en gemene stad. Ik heb al meerdere malen mijn eer met mijn vuist moeten verdedigen, dit gebeurt zo'n 2 keer per jaar eigenlijk wel. Maar daar staat tegenover dat je nergens zo makkelijk vrienden maakt als in Brussel. Vooral de Vlaamse gemeenschap is uitzonderlijk hecht voor een hoofdstad, we zijn met weinig en we weten precies waar we elkaar kunnen vinden. Als je de juiste mensen tegenkomt, dan staat iedereen open voor nieuwe vriendschappen, iets wat ik in Nederland juist weer miste. Maar je moet er wel op uit trekken, ik had na 2 jaar een uitgebreidere sociale kring dan ik ooit in NL gehad heb. En dát maakt mij gelukkig, niet zozeer de stad zelf (hoewel ik helemaal gek ben op haar parken en tweedehands winkeltjes en al die restaurantjes).
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 18:48:59 #229
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80453208
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:34 schreef Seven. het volgende:
Dat staat er ook, mensen die vanuit Nederland komen werken. Hoe dan ook, mensen die in Nederland werken zijn verwend en verwachten dat hun bedje gespreid is als ze ergens aankomen. In Brussel werkt het niet zo.

Eerlijk is eerlijk: centrum, Molenbeek en Anderlecht zijn ronduit smerig en inderdaad, het is een harde en gemene stad. Ik heb al meerdere malen mijn eer met mijn vuist moeten verdedigen, dit gebeurt zo'n 2 keer per jaar eigenlijk wel. Maar daar staat tegenover dat je nergens zo makkelijk vrienden maakt als in Brussel. Vooral de Vlaamse gemeenschap is uitzonderlijk hecht voor een hoofdstad, we zijn met weinig en we weten precies waar we elkaar kunnen vinden. Als je de juiste mensen tegenkomt, dan staat iedereen open voor nieuwe vriendschappen, iets wat ik in Nederland juist weer miste. Maar je moet er wel op uit trekken, ik had na 2 jaar een uitgebreidere sociale kring dan ik ooit in NL gehad heb. En dát maakt mij gelukkig, niet zozeer de stad zelf (hoewel ik helemaal gek ben op haar parken en tweedehands winkeltjes en al die restaurantjes).
ik heb naar mijn mening moeite gedaan om de stad te leren kennen, de mensen die ik heb leren kennen zijn echter de winkeliers en restauranthouders. Aan vrienden heb ik geen behoefte in Brussel. Die heb ik thuis, in Duitsland. Ik kan me voorstellen dat de Vlaamse gemeenschap hecht is, ze moeten samen strijden tegen de grotere Franse gemeenschap. Op kantoor merk ik dat in ieder geval, dat Vlamingen en Wallonen afkomst betrekken in hun omgang met mensen. Soms noodgedwongen door taal.

Verschillende Duitse vriendinnen van mij hebben vorig jaar een semester in Brussel gestudeerd, die vonden het in het begin heel leuk en knapten enkele weken/maanden later allemaal op Brussel af. De laatste van die groep heeft het beste van Brussel in Frankrijk gezocht en is nu veel enthousiaster.

Maartel, Antwerpen hard? Ga snel nog een keer! Antwerpen is leuk, enige nadeel is dat het in Belgie ligt
pi_80453294
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:48 schreef XL het volgende:
Maartel, Antwerpen hard? Ga snel nog een keer! Antwerpen is leuk, enige nadeel is dat het in Belgie ligt
Ik vond Antwerpen op zich wel leuk, maar qua sfeer is het echt niet mijn stad.. Ik weet niet of het door de grote hoeveelheid grauwige straten komt, maar het voelde mij toch echt allemaal wat hard aan.
  zondag 18 april 2010 @ 18:54:43 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80453397
Kijk, daar wringt dus de schoen. Je hebt geen behoefte aan vrienden in Brussel. Terwijl je die er wel enorm makkelijk kunt maken. Is natuurlijk niks mis mee maar dan moet je niet doen alsof het aan Brussel ligt. De mogelijkheden zijn er, je moet er alleen zelf iets van willen maken. . Maar vat dit niet op als een waardeoordeel richting jou, iedereen heeft zo zijn eigen behoeften. Als je je in Brussel zou vestigen voor een wat langere tijd zoals ik en Mr_Moon, dan moet je er wel iets moois van maken.
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 18:55:35 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80453427
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:51 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik vond Antwerpen op zich wel leuk, maar qua sfeer is het echt niet mijn stad.. Ik weet niet of het door de grote hoeveelheid grauwige straten komt, maar het voelde mij toch echt allemaal wat hard aan.
Antwerpenaren zijn qua mentaliteit sterk verbonden met Nederlanders, ik denk dat het daardoor komt.
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 19:02:04 #233
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80453661
Maar vrienden maken was nooit de doelstelling. Daar beoordeel ik de stad niet op. Niet positief, niet negatief. Ik heb gezocht naar een manier om prettig enkele maanden (inmiddels 6) zelfstandig in Brussel te kunnen leven. Brussel te kunnen ontdekken als toerist, het beste ervan maken terwijl ik er gevangen zat. Niet gelukt, ik verwijt het Brussel en niet mezelf (hooguit mijn smaak). In andere steden waar ik enkele maanden werkte kon ik het wel.
  zondag 18 april 2010 @ 19:12:36 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80454000
Waar beoordeel je een stad dan op?

Oh, als toeristenstad zou ik niemand Brussel aan willen raden . Bovendien, waarom zou je Brussel als toerist willen ontdekken terwijl je er 6 maanden of meer zit? Dan ben je binnen 3 weken op Brussel uitgekeken, zeker als je alleen de avonden hebt. Zit je dan alleen maar in je eigen huis of zo?
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 20:44:51 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80457959
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:12 schreef Seven. het volgende:
Waar beoordeel je een stad dan op?

Oh, als toeristenstad zou ik niemand Brussel aan willen raden . Bovendien, waarom zou je Brussel als toerist willen ontdekken terwijl je er 6 maanden of meer zit? Dan ben je binnen 3 weken op Brussel uitgekeken, zeker als je alleen de avonden hebt. Zit je dan alleen maar in je eigen huis of zo?
puur toerist doet het misschien wat te kort. Je begrijpt toch wel dat ik geen mensen wil leren kennen. Ik werk meestal zo'n drie maanden in een stad. Dan heb je geen basis om vrienden op te bouwen, vooral niet als je een sociaal leven thuis hebt.

Ik woon in een hotel op het Karel Rogierplein. Ik sport daar 2x per week. Ga af en toe naar de bioscoop of een concert. Ik ga regelmatig uit eten of wat drinken en werk/internet een beetje. Gewoon wat andere mensen thuis doen, alleen doe ik het steeds ergens anders. Dan vergelijk ik waar ik me het meeste amuseer en dat is in Brussel nu het minste van alle steden waar ik de afgelopen 2 jaar 'woonde'
  zondag 18 april 2010 @ 20:50:08 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80458201
Ik begrijp wel dat je geen mensen wilt leren kennen. Je doet jezelf daar alleen tekort mee in Brussel want het is een stad waarvoor je moeite moet doen om 'm te leren kennen. En het verste kom je als je er wat mensen kent. Bovendien is het een enorm internationale stad, ik heb vele mensen zien komen en gaan. Zijn ze weg, dan zijn ze weg en dan komen er wel weer nieuwe mensen voor in de plaats. Brussel zit vol met mensen die er 6 tot 12 maanden zitten, die zich er allemaal uitstekend vermaken omdat ze andere mensen opzoeken. Sterker nog, ik heb 2 echte vrienden in Brussel, dat zijn blijvertjes. Maar zo'n 50% van alle mensen waar ik mee omga, zijn hier tijdelijk en vrijwel iedereen vertrekt met pijn in het hart. Als jij geen mensen wil leren kennenl (en inderdaad best begrijpelijk), dan moet je niet gaan doen alsof het aan Brussel ligt. Hier gelden andere regels om te overleven, dat jij je niet aan kunt passen wil niet zeggen dat Brussel een kutstad is.
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 21:04:42 #237
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80458992
Nee, je doet weer hetzelfde. Je zegt dat omdat ik geen mensen wil leren kennen Brussel een saaie stad is. Met de juiste mensen in je omgeving is het ook in Schubbekutteveen gezellig. Ik weet niet met welke reden jij in Brussel zit, als student is de internationale studentencommunity vermoedelijk leuk, dat is overal zo. De zakenlui zoals ik, die korte tijd ergens wonen en verder trekken. Dat zijn in de regel verschrikkelijke lui, die alleen zichzelf graag horen praten en waar je niet dood tussen gevonden wil worden. Als ik alleen op pad ga doe ik dat niet als kluizenaar hoor, ik durf mensen aan te spreken of alleen een kroeg in te gaan. Ik herhaal alleen keer op keer dat Brussel dan hard en onvriendelijk is. Dat is niet kritisch in mijn oordeel, hierboven heb ik inmiddels genoeg geklaagd over de andere zaken die er slecht zijn. Het enige positieve wat ik van jou hoor is dat je er vrienden kan maken... dat kan ik overal.
  zondag 18 april 2010 @ 21:54:14 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80461458
Blijf maar lekker roepen dat het aan Brussel ligt. Toch gek dat anderen die werken er binnen een paar maanden hun draai gevonden hebben. . Het is mij in mijn eentje ook gelukt en hoewel ik veel studenten ken, zijn het vooral werkende mensen waar ik mee optrek want ik heb niks met het studentenleventje.

En wat is positief aan Brussel? De Bonnefooi, Celtica meestal, de Bizon, Depot, Nua's, le Tavernier, alle caféetjes aan St. Goriks, Fontainas, de gaybuurt, de restaurantjes, de Vlamingen, Britten, Turken en Spanjaarden die er wonen. Mijn studio is gewoonweg fantastisch (midden in het centrum, uitzicht op een toffe striptekening op de gevel, veel ramen, pas gerenoveerd). Sowieso, de meeste mensen bij wie ik thuis woon, wonen nog veel mooier dan ik. Het valt mij op dat alle Belgen een prachtkeuken hebben. De verschillende parken zijn supermooi (Cinquantenaire en dat park langs tramlijn 94 ergens). Verder nog de vele biologische winkeltjes en de bakkers zijn 1000 keer beter dan in Nederland. Verder de zorgverzekeringen en het schoolsysteem waar Nederland nog wat van kan leren.

Minder leuk: hondenstront maar al 3 jaar weten te omzeilen. Auto-inbraken in het centrum. Sowieso, de Arabische mannen zijn doorgaans walgelijk op straat, echte zwijnen. Maar de arabische mensen waarmee ik samenwerk zijn juist weer super superleuk. De Nederlandse supermarkten zijn beter maar ligt er ook aan wat je koopt. Voorgekookt en voorgeprakt bestaat nu eenmaal niet in België omdat mensen hier alleen verse producten willen werken.

[ Bericht 60% gewijzigd door Seven. op 18-04-2010 22:01:00 ]
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 22:11:07 #239
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_80462392
XL: een hotel aan het rogierplein? Sorry hoor, maar heb een jaar in die buurt gewoond (het appartementencomplex achter het Sheraton/naast de Dexia en ik ben blij dat ik uit die buurt weg ben... Check ook eens de buurt rond het Kasteleinenplein en de Baljuwstraat, veel leuke kroegjes en restaurantjes... en anders de Marollen; de laatste "echte" brusselse volksbuurt (aanrader: de Havana en de Bazar...)
  zondag 18 april 2010 @ 22:12:22 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80462441
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:11 schreef Mr_Moon het volgende:
(aanrader: de Havana en de Bazar...)
Resistance is futile.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 12:28:50 #241
45833 crew  Fogel
pi_80476881
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:11 schreef Mr_Moon het volgende:
XL: een hotel aan het rogierplein? Sorry hoor, maar heb een jaar in die buurt gewoond (het appartementencomplex achter het Sheraton/naast de Dexia en ik ben blij dat ik uit die buurt weg ben...

knip
Vanaf het station naar een hotel daar in de buurt lopen is geen feest, en vanaf het hotel richting grote markt ook niet. Misschien leuk als je van zwervers houdt en van verpauperde gevels, maar verder kan ik niemand aanraden om daar in de buurt een hotel te zoeken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 19 april 2010 @ 14:32:40 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_80481520
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:24 schreef XL het volgende:

Hilton?
  maandag 19 april 2010 @ 20:16:58 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80494890
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vanaf het station naar een hotel daar in de buurt lopen is geen feest, en vanaf het hotel richting grote markt ook niet. Misschien leuk als je van zwervers houdt en van verpauperde gevels, maar verder kan ik niemand aanraden om daar in de buurt een hotel te zoeken.
De afstand naar de klant is leidend geweest. Ik ben het eens dat er mooiere wijken zijn.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 20:38:40 #244
45833 crew  Fogel
pi_80495870
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:16 schreef XL het volgende:

[..]

De afstand naar de klant is leidend geweest. Ik ben het eens dat er mooiere wijken zijn.
Ik reis liever wat meer
Maargoed, als je daar meerdere weken/maanden zit kan ik me voorstellen dat reistijd wel mee gaat wegen.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 20 april 2010 @ 03:10:41 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80507730
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:16 schreef XL het volgende:

[..]

Leukere wijken bedoel je , bijna alles is mooier dan centrum en meeste omliggende wijken. Wat meer in het centrum verveelt nooit, Elsene schijnt ook echt supertof te zijn om te wonen, én minder crimineel. Alleen geen metro. Aangezien je toch in een hotel verblijft, kun je niet ergens anders gaan zitten als je het zo kut vindt?
Resistance is futile.
  dinsdag 20 april 2010 @ 07:21:05 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80508068
Ik heb zelf over Leuven nagedacht. Ik ga niet aan de andere kant van Brussel zitten, het verkeer staat helemaal vast en het openbaar vervoer is slecht. In Brussel zou ik dichter naar het centrum kunnen verhuizen, maar die 5 minuten lopen nu staan me ook niet tegen.
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 07:51:51 #247
45833 crew  Fogel
pi_80508259
Ik heb zelf vorige week in Leuven overnacht en dat is me stukken beter bevallen dan in Brussel zelf. Maargoed, dat was maar voor 1 nacht, en dan maakt dat extra kwartier niks uit.
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:19:56 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80508556
Leuven is erg braaf vergeleken met Brussel. Vrij bekrompen mensen, zijn niet zo gek op Nederlanders ook. Maar het is wel een mooie stad. Als de studenten vakantie hebben is het wel redelijk dood.
Resistance is futile.
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:42:26 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_80508860
Aangezien we het toch hadden over Place Rogier (Karel RogierPlein):

Agenten aangevallen door een bende
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 09:12:33 #250
45833 crew  Fogel
pi_80509487
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:19 schreef Seven. het volgende:
Leuven is erg braaf vergeleken met Brussel. Vrij bekrompen mensen, zijn niet zo gek op Nederlanders ook. Maar het is wel een mooie stad. Als de studenten vakantie hebben is het wel redelijk dood.
Braaf in het opzicht dat je niet iedere 50 meter een crimineel/louche figuur tegenkomt? Misschien zijn ze in Leuven niet zo gek op Nederlanders, maar ze hebben in ieder geval geen complete aversie ertegen
Vorige week hadden de studenten nog vakantie, maar er was voldoende te doen hoor.

Maargoed, dit topic gaat over Brussel, niet Leuven

Is het jullie ook opgevallen dat ze in de toeristenrestaurants meerdere prijslijsten hebben? Mijn ervaring is dat als ik er als toerist uitzie, dat ik dan typisch 3-gangen menus met zeer beperkte keuzes voor 10-15¤ in mijn handen krijg, terwijl als ik in nette kleding/pak naar dezelfde plek ga dat ik dan ala-carte krijg, waar dezelfde keuzes als het 3-gangen menu opeens bij elkaar 25-30¤ blijkt te kosten.

(en ze hebben ook in een restaurant de "fout" gemaakt om dingen apart af te rekenen ipv de vaste menu prijs. Leek me dat ze dat bewust deden, en nadat ik ze er op wees kreeg ik de menuprijs zonder gezeur)
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:22:14 #251
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80532039
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:42 schreef Blik het volgende:
Aangezien we het toch hadden over Place Rogier (Karel RogierPlein):

Agenten aangevallen door bende
Het is een interessant plein ja, dat metrostation is ook echt een ramp... of een feest voor iemand die kwaad wil. Zeker nu ze het ook nog eens verbouwen.

Dit was onlangs ook:
http://www.belgiumsoccer.(...)anderlecht-en-bilbao
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:55:14 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80539155
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 07:21 schreef XL het volgende:
Ik heb zelf over Leuven nagedacht. Ik ga niet aan de andere kant van Brussel zitten, het verkeer staat helemaal vast en het openbaar vervoer is slecht. In Brussel zou ik dichter naar het centrum kunnen verhuizen, maar die 5 minuten lopen nu staan me ook niet tegen.
Oh trouwens, het openbaar vervoer is supergoed in Brussel. Ik heb geen auto of niks, doe alles met de tram, bus en metro en eerlijk waar, je kunt overal komen en ik reis altijd zwart, nog nooit gepakt.
Resistance is futile.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:56:19 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80539204
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:12 schreef Fogel het volgende:

[..]

Braaf in het opzicht dat je niet iedere 50 meter een crimineel/louche figuur tegenkomt? Misschien zijn ze in Leuven niet zo gek op Nederlanders, maar ze hebben in ieder geval geen complete aversie ertegen
Vorige week hadden de studenten nog vakantie, maar er was voldoende te doen hoor.

Maargoed, dit topic gaat over Brussel, niet Leuven

Is het jullie ook opgevallen dat ze in de toeristenrestaurants meerdere prijslijsten hebben? Mijn ervaring is dat als ik er als toerist uitzie, dat ik dan typisch 3-gangen menus met zeer beperkte keuzes voor 10-15¤ in mijn handen krijg, terwijl als ik in nette kleding/pak naar dezelfde plek ga dat ik dan ala-carte krijg, waar dezelfde keuzes als het 3-gangen menu opeens bij elkaar 25-30¤ blijkt te kosten.

(en ze hebben ook in een restaurant de "fout" gemaakt om dingen apart af te rekenen ipv de vaste menu prijs. Leek me dat ze dat bewust deden, en nadat ik ze er op wees kreeg ik de menuprijs zonder gezeur)
Is mij nog nooit opgevallen.
Resistance is futile.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:06:24 #254
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_80539774
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh trouwens, het openbaar vervoer is supergoed in Brussel. Ik heb geen auto of niks, doe alles met de tram, bus en metro en eerlijk waar, je kunt overal komen en ik reis altijd zwart, nog nooit gepakt.
Da's na de zomer over, als alle metrostations uitgerust zijn met automatische poortjes...
Trouwens zwart rijden...
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 00:23:55 #255
45833 crew  Fogel
pi_80545739
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is mij nog nooit opgevallen.
Dan zie je er waarschijnlijk standaard als toerist of student uit
  woensdag 21 april 2010 @ 01:14:07 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80546793
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dan zie je er waarschijnlijk standaard als toerist of student uit
Ik denk eigenlijk dat het komt doordat ik toeristenrestaurants vermijd. . Maar indeed, ik loop er buiten werktijd altijd casual bij.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 09:51:04 #257
45833 crew  Fogel
pi_80550386
quote:
Op woensdag 21 april 2010 01:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat het komt doordat ik toeristenrestaurants vermijd. . Maar indeed, ik loop er buiten werktijd altijd casual bij.
OK, da's een nog betere reden
Maar ik zal bij mijn volgende bezoek eens een of meerdere van de door jou voorgestelde restaurants testen, tenzij ik er weer voor kies om naar Leuven te gaan
  woensdag 21 april 2010 @ 12:27:45 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80555415
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

OK, da's een nog betere reden
Maar ik zal bij mijn volgende bezoek eens een of meerdere van de door jou voorgestelde restaurants testen, tenzij ik er weer voor kies om naar Leuven te gaan
ik vind lune de miel ook goed. Ligt ook daar: vanaf beurs oversteken naar o'reilly. Bij o'reilly voorlangs lopen en dan is het een van de Thaise restaurants rechts
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 12:37:37 #259
45833 crew  Fogel
pi_80555731
Restaurant Belga Queen is overigens ook niet vervelend.
pi_80568747
Ik ben vorig weekend uitgeweest in Mirano, echt een leuke club.
  woensdag 21 april 2010 @ 19:21:06 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80569873
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:37 schreef Fogel het volgende:
Restaurant Belga Queen is overigens ook niet vervelend.
waar zit die?
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 19:37:05 #262
45833 crew  Fogel
pi_80570572
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:21 schreef XL het volgende:

[..]

waar zit die?
In de Wolvengracht (of iets wat er op lijkt qua straatnaam, is vlakbij de muntschouwburg)
  woensdag 21 april 2010 @ 21:59:37 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_80577114
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar vermijdt Cafe Georgette!!

Staat zelfs bij de politie bekend als kroeg waar ontzettend veel zakken gerolt wordt
  donderdag 22 april 2010 @ 00:12:17 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80582836
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:59 schreef Blik het volgende:
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar vermijdt Cafe Georgette!!

Staat zelfs bij de politie bekend als kroeg waar ontzettend veel zakken gerolt wordt
Ik ken het niet eens eigenlijk, waar zit dat?
Resistance is futile.
pi_80588299
... iemand nog iets over files en Brussel ?

http://www.telegraaf.nl/b(...)rgste__.html?cid=rss
  donderdag 22 april 2010 @ 10:17:40 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80588390
Ik heb geen auto. Sowieso, auto's zijn een ramp in Brussel. Files, parkeren, inbraak, ongelukken. Mag gezegd worden. Hoewel, de parkeergarages zijn niet duur, 15 euro voor 24 uur is zeker mogelijk.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 10:21:31 #267
45833 crew  Fogel
pi_80588518
Ik heb (met de taxi) weinig last van files, zelfs al heb ik vervoer nodig op drukke tijden. Maagoed, als ik in het centrum verblijf, ga ik met de taxi richting het vliegveld in de ochtend en in de namiddag of verder naar het vliegveld of weer terug het centrum in. Misschien lijkt het niet zo erg omdat ik de andere kant op ga
pi_80588752
Hé wat leuk, een topic over Brussel. Ik ben gemiddeld twee maal per maand voor mijn werk in Brussel te vinden. Helaas eigenlijk nooit een keer de tijd genomen om mijn verblijf te verlengen om de stad eens goed te bekijken. Één ding wat ik een verademing vind in vergelijking met Nederland (Amsterdam) is het metro netwerk. (alhoewel ik gisteren 10 minuten vaststond ter hoogte van Metrostation Parc. Maar verder rijdt de metro altijd snel en frequent. Maar wat ik allemaal wel gezien heb (onderweg van station naar pand en van pand naar pand) bevalt de uitstraling van de stad me wel heel erg goed.
  donderdag 22 april 2010 @ 10:41:37 #269
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_80589150
Hier ook geen last van de files, ik moet s'morgens de stad uit...
pi_80591308
Weet iemand nog een leuk huis waar wij met een groep kunnen verblijven? En anders een leuk jeugd hostel?
  donderdag 22 april 2010 @ 11:50:20 #271
62913 Blik
The one and Only!
pi_80591405
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ken het niet eens eigenlijk, waar zit dat?
Blijkbaar op Rue de la Fourche 37
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 12:02:43 #272
45833 crew  Fogel
pi_80591860
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:47 schreef steve2003 het volgende:
Weet iemand nog een leuk huis waar wij met een groep kunnen verblijven? En anders een leuk jeugd hostel?
Op Wiertzstraat 60 is plek genoeg, ook goed eten daar
  donderdag 22 april 2010 @ 12:07:33 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80592023
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:28 schreef Robar het volgende:
Hé wat leuk, een topic over Brussel. Ik ben gemiddeld twee maal per maand voor mijn werk in Brussel te vinden. Helaas eigenlijk nooit een keer de tijd genomen om mijn verblijf te verlengen om de stad eens goed te bekijken. Één ding wat ik een verademing vind in vergelijking met Nederland (Amsterdam) is het metro netwerk. (alhoewel ik gisteren 10 minuten vaststond ter hoogte van Metrostation Parc. Maar verder rijdt de metro altijd snel en frequent. Maar wat ik allemaal wel gezien heb (onderweg van station naar pand en van pand naar pand) bevalt de uitstraling van de stad me wel heel erg goed.
Klopt maar na 3 jaar vergis ik me nog steeds regelmatig in de verschillende uitgangen. Er zijn er maar een paar die logisch opgebouwd zijn. Beurs, IJzer, anyone?
Resistance is futile.
pi_80592656
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klopt maar na 3 jaar vergis ik me nog steeds regelmatig in de verschillende uitgangen. Er zijn er maar een paar die logisch opgebouwd zijn. Beurs, IJzer, anyone?
Whehehe, inderdaad, ik moet altijd van Brussel centraal naar Merode. Merode heeft ook verschillende uitgangen, die op verschillende plekken uitkomen, zonder dat je een idee hebt of je in de goede richting loopt
Ik moet de uitgang hebben aan de kant van Cours saint michel en dat is gewoon nog dik 100 meter ondergronds wandelen. over verschillende verdiepingen. Centraal station vind ik persoonlijk nog wel overzichtelijk. Maar goed, ik ben er ondertussen nu wel een flink aantal keren geweest, dus daar kan het ook aan liggen. Als je trouwens onvoorbereid (zonder plattegrond) naar Brussel gaat vind ik het wel een ontzettend doolhof. Heb ooit getracht met de Metro een hotel te bereiken, toen dat niet lukte heb ik maar een taxi gepakt
  donderdag 22 april 2010 @ 12:29:39 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80592789
Merode: ik doe daar maar 1 uitgang en dat gaat altijd goed. Park Cinquantenaire. Zondag picknicken met daar.
Resistance is futile.
pi_80594512
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:29 schreef Seven. het volgende:
Merode: ik doe daar maar 1 uitgang en dat gaat altijd goed. Park Cinquantenaire. Zondag picknicken met daar.
Ik doe ook altijd maar 1 uitgang en dat gaat ook altijd goed
Ik wil alleen niet weten wat er gebeurt als ik een keer een andere uitgang nodig heb
  donderdag 22 april 2010 @ 21:45:30 #277
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_80613049
de restaurantjes aan het St. Bonifaas Plein
pi_80626705
Dinsdag weer naar Brussel, neem maar een keer mijn fotocamera mee om tussendoor wat plaatjes te schieten.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 08:12:52 #279
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80895215
Wat een drukte in de hotels afgelopen week, ik ben als een nomade door de stad getrokken, omdat ik het vertikte om meer dan 350 e voor een hotelkamer te betalen en alles afgeladen zat. Heb bedden op een slaapzaal voor meer dan 80 euro gezien! Twee aardige hotels gezien, Bloom aan de botanique. Slechte buurt, hip professioneel hotel. Je hoeft de slechte buurt 's avonds niet meer in. The Pantone bij Louisa, hip, niet mijn stijl... Wel goed, niet duur voor wat je krijgt. Leukere omgeving
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 08:49:17 #280
45833 crew  Fogel
pi_80895375
Je weet dat het mogelijk is gewoon een vaste prijs af te spreken als vaste klant zijnde? OK, dan betaal je sommige dagen meer dan de normale prijs, maar in dit soort extremen zoals je beschrijf bespaar je al gauw heel veel.
En waarom moet je zelf een hotel zoeken (en je druk maken over de prijs) als je daar voor je baas zit?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 09:24:25 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80895636
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 08:49 schreef Fogel het volgende:
Je weet dat het mogelijk is gewoon een vaste prijs af te spreken als vaste klant zijnde? OK, dan betaal je sommige dagen meer dan de normale prijs, maar in dit soort extremen zoals je beschrijf bespaar je al gauw heel veel.
En waarom moet je zelf een hotel zoeken (en je druk maken over de prijs) als je daar voor je baas zit?
Betrekkelijk onvoorstelbaar inderdaad. Ik heb natuurlijk een goede deal bij het hotel waar ik altijd zit, al 6 maanden fulltime en iedere maand boek ik 1 maand van tevoren voor 1 maand. Vorige maand vertelden ze doodleuk dat ze vol zaten. Dan zou je toch zeggen dat je je beste klant even van tevoren waarschuwt als je hotel bijna vol zit....

Ik boek overigens altijd zelf, als ik het aan het reisbureau/hr overlaat stallen ze me ergens waar het voor hun gunstig is
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 09:33:21 #282
45833 crew  Fogel
pi_80895693
Da's inderdaad wel erg lomp van dat hotel. Wij hebben deals met een paar hotels waar standaard 1 a 2 kamers afgehouden worden voor ons, en als het moet knikkeren ze andere gasten op straat...

Had je ook al in Leuven gekeken om voor een kortere periode die extreme prijzen op te vangen? Taxi van centrum Leuven naar centrum Brussel is 60 a 70¤.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 09:55:03 #283
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_80895905
Ik heb op basis van mijn loyalty status vanaf 48 uur voor aankomst een gegarandeerde kamer tegen het standaard (dus niet mijn corporate) tarief als ik echt zou willen. Ik zat echter met een dubbele agenda afgelopen week en wilde geen gegarandeerde boekingen, maar elk moment weg kunnen.

Leuven heb ik niet geprobeerd, Antwerpen werd me aangeboden door het hotel als excuses
  zondag 30 mei 2010 @ 21:58:47 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_82120655
Ik zou eigenlijk wel een goede platenzaak in Brussel willen kennen, het gaat me dan niet om cd's. Echt om langspeelplaten (geen dance).
  maandag 31 mei 2010 @ 11:45:39 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_82136386
Pele Mele? Bij Anneessens aan de Anspach.
Resistance is futile.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:01:45 #286
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_84510637
Brusselse tips voor een dagje (of 1,5) in Augustus zijn zeer welkom!
Ik ben op zoek naar wat ideeën voor lekkere relaxte terrasjes waar je de stad voorbij ziet komen, wat leuke winkeltjes en lekkere restaurants. Touristische trekpleisters hoeft niet echt, we willen vooral een beetje relaxen (wegens verragaande staat van zwangerschap ben ik niet echt mobiel en hoef ik ook geen bier! :) ).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:30:28 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84511890
Lekkere restaurants, die zijn er volop in Brussel. Een paar in het centrum: Divino (Italiaans), Tapas Locas (Spaans) beiden uitstekend eten en zeer redelijke prijzen.

Leuke winkeltjes: als je van antiek houdt ga je naar de Hoogstraat, kledingwinkels zijn in Brussel niet echt leuk behalve de tweedehandswinkels (Episode, Foxhole etc, verspreid door het centrum). De rommelmarkt op zondagmorgen is ook leuk om te zien, ook in de Hoogstraat. Louizalaan is de PC Hooft van Brussel, maar je wordt er niet met je nek aangekeken als je op teenslippers bent. Als je van daaruit nog op Place Flagey terechtkomt met de tram, dan kom je onderweg ook nog een stuk of 10 leuke zaakjes. En ikzelf woon in het centrum vlakbij St. Kathelijne, tegenover de KBC bank in de Antoine Dansaertstraat zit een winkel met supermooie positiekleding.

Terrasjes: de leukste vind je op St. Goriks maar al vrij toeristisch soms. Je kunt ook naar Place flagey gaan 's avonds (Cafe Belga is zeer beroemd, groot terras maar niet echt dat er volk voorbij loopt). Overdag kun je ook gaan lunchen op Place Jourdan (stuk of 6, 7 lunchtentjes en de beste frieten van België vind je daar bij Chez Antoine. Je bent dan ook niet ver van Parc Cinquantenaire, kun je uitpuffen :P .
Resistance is futile.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 10:58:18 #288
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_84540178
Wow, seven.. mooie tips! Inclusief positiekleding zelfs, thanks! :) :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88200704
Binnenkort ga ik met een paar vrienden een weekendje naar Brussel, overdag willen we een beetje de stad bekijken.
Avonds willen we gaan stappen (vrijdag en zaterdagavond) weet iemand hier leuke cafés clubs waar we heen kunnen gaan? ons hotel zit midden in het centrum dus hopelijk is daar iets te doen ;-)
  maandag 1 november 2010 @ 15:57:30 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_88212180
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:43 schreef Broodjepoep het volgende:
Binnenkort ga ik met een paar vrienden een weekendje naar Brussel, overdag willen we een beetje de stad bekijken.
Avonds willen we gaan stappen (vrijdag en zaterdagavond) weet iemand hier leuke cafés clubs waar we heen kunnen gaan? ons hotel zit midden in het centrum dus hopelijk is daar iets te doen ;-)
Het hele topic staat al bol van goede tips. Maar OK, waar hou je van?

Mijn persoonlijke favorieten in het centrum: Bonnefooi, Café Central, Madame Moustache, Celtica als je wil neuken, Le Roi Des Belges en Mappa Mundo.
Resistance is futile.
  maandag 1 november 2010 @ 15:58:35 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_88212216
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2010 17:01 schreef Hik het volgende:
Brusselse tips voor een dagje (of 1,5) in Augustus zijn zeer welkom!
Ik ben op zoek naar wat ideeën voor lekkere relaxte terrasjes waar je de stad voorbij ziet komen, wat leuke winkeltjes en lekkere restaurants. Touristische trekpleisters hoeft niet echt, we willen vooral een beetje relaxen (wegens verragaande staat van zwangerschap ben ik niet echt mobiel en hoef ik ook geen bier! :) ).
Hoe heb je het gehad eigenlijk?
Resistance is futile.
  maandag 1 november 2010 @ 15:59:32 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_88212245
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2010 21:45 schreef Mr_Moon het volgende:
^O^ de restaurantjes aan het St. Bonifaas Plein :9~
Lang Leven Straat is ook superleuk trouwens, zit daar om de hoek. Briljante caféetjes!
Resistance is futile.
  maandag 1 november 2010 @ 17:32:29 #293
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88215867
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe heb je het gehad eigenlijk?
Super! Leuk hotel vlakbij restaurants, Klein beetje rondgelopen en het was prima terrasweer. Volgende dag zijn we naar een spa gegaan in een kasteel vlakbij Brussel. Heerlijk!
  maandag 1 november 2010 @ 17:33:40 #294
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88215910
Positiekleding hebben we niet meer gedaan trouwens. De kleine is er inmiddels al! :)
pi_88513335
quote:
7s.gif Op maandag 1 november 2010 15:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het hele topic staat al bol van goede tips. Maar OK, waar hou je van?

Mijn persoonlijke favorieten in het centrum: Bonnefooi, Café Central, Madame Moustache, Celtica als je wil neuken, Le Roi Des Belges en Mappa Mundo.
Ik was donderdag nog in Central, wel leuk ingericht met dat hout etc. Daarna wat gaan eten bij het Tapas restaurant daar schuin tegenover..

Mappa Mundo vind ik persoonlijk ruk, erg druk altijd met van die erg jonge gasten die uren blijven hangen achter lege glazen aan een tafel. Ik werk er dagelijks (terwijl ik dit typ zie ik de regen)...
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  donderdag 11 november 2010 @ 01:30:08 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_88582220
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:33 schreef Hik het volgende:
Positiekleding hebben we niet meer gedaan trouwens. De kleine is er inmiddels al! :)
Gefeliciteerd! O+
Resistance is futile.
  donderdag 11 november 2010 @ 01:39:03 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_88582305
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:36 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Ik was donderdag nog in Central, wel leuk ingericht met dat hout etc. Daarna wat gaan eten bij het Tapas restaurant daar schuin tegenover..

Mappa Mundo vind ik persoonlijk ruk, erg druk altijd met van die erg jonge gasten die uren blijven hangen achter lege glazen aan een tafel. Ik werk er dagelijks (terwijl ik dit typ zie ik de regen)...
Central is nogal wisselvallig qua publiek en muziek, staat me niet zo aan. Té artyfarty en incrowd allemaal. Ik heb er briljante avonden gehad en enorme kutavonden. De muziek en de koffie zijn anders wel briljant in Mappa. Voor echt goede tapas en een veel eerlijker prijzen echt eens bij Tapas Locas gaan eten (vlakbij Au Soleil daar op die hoek in de gaybuurt). Elke avond vol maar ze zijn op één of andere manier altijd in staat om je snel te serveren.

Nog een restauranttip: kokob (vlakbij Tapas Locas). Verder in die buurt is Fontainas ook leuk, 's avonds wel alleen maar homo's. Gaytips kan men ook voor bij mij terecht trouwens, ik ben voorzitter van een gay jongerenvereniging.

Wie fatsoenlijke R&B wil: l'Argane tegenover Fontainas.
Resistance is futile.
  donderdag 11 november 2010 @ 03:57:25 #298
213821 pistoletsopzondag
Professioneel lurker
pi_88582654
Ik ben gestart met een fotoblog over Brussel.
Work in progress :)

Wie nog niet in Brussel geweest is en wat sfeerbeeldjes wil...
http://www.aneyeonbrussels.blogspot.com/
De fanfare van honger en dorst.
  maandag 15 november 2010 @ 00:51:53 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_88725200
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 03:57 schreef pistoletsopzondag het volgende:
Ik ben gestart met een fotoblog over Brussel.
Work in progress :)

Wie nog niet in Brussel geweest is en wat sfeerbeeldjes wil...
http://www.aneyeonbrussels.blogspot.com/
Nu al behoorlijk compleet qua locaties. Ik woon trouwens ook niet ver van Flagey.
Resistance is futile.
  woensdag 17 november 2010 @ 22:02:53 #300
213821 pistoletsopzondag
Professioneel lurker
pi_88841135
Heerlijk hé, al die gillende kindjes in de zomer op het plein :D

Er ontbreekt nog best veel vind ik zelf maar ik ben gelukkig niet gehaast.
De fanfare van honger en dorst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')