ik heb naar mijn mening moeite gedaan om de stad te leren kennen, de mensen die ik heb leren kennen zijn echter de winkeliers en restauranthouders. Aan vrienden heb ik geen behoefte in Brussel. Die heb ik thuis, in Duitsland. Ik kan me voorstellen dat de Vlaamse gemeenschap hecht is, ze moeten samen strijden tegen de grotere Franse gemeenschap. Op kantoor merk ik dat in ieder geval, dat Vlamingen en Wallonen afkomst betrekken in hun omgang met mensen. Soms noodgedwongen door taal.quote:Op zondag 18 april 2010 18:34 schreef Seven. het volgende:
Dat staat er ook, mensen die vanuit Nederland komen werken. Hoe dan ook, mensen die in Nederland werken zijn verwend en verwachten dat hun bedje gespreid is als ze ergens aankomen. In Brussel werkt het niet zo.
Eerlijk is eerlijk: centrum, Molenbeek en Anderlecht zijn ronduit smerig en inderdaad, het is een harde en gemene stad. Ik heb al meerdere malen mijn eer met mijn vuist moeten verdedigen, dit gebeurt zo'n 2 keer per jaar eigenlijk wel. Maar daar staat tegenover dat je nergens zo makkelijk vrienden maakt als in Brussel. Vooral de Vlaamse gemeenschap is uitzonderlijk hecht voor een hoofdstad, we zijn met weinig en we weten precies waar we elkaar kunnen vinden. Als je de juiste mensen tegenkomt, dan staat iedereen open voor nieuwe vriendschappen, iets wat ik in Nederland juist weer miste. Maar je moet er wel op uit trekken, ik had na 2 jaar een uitgebreidere sociale kring dan ik ooit in NL gehad heb. En dát maakt mij gelukkig, niet zozeer de stad zelf (hoewel ik helemaal gek ben op haar parken en tweedehands winkeltjes en al die restaurantjes).
Ik vond Antwerpen op zich wel leuk, maar qua sfeer is het echt niet mijn stad.. Ik weet niet of het door de grote hoeveelheid grauwige straten komt, maar het voelde mij toch echt allemaal wat hard aan.quote:Op zondag 18 april 2010 18:48 schreef XL het volgende:
Maartel, Antwerpen hard? Ga snel nog een keer! Antwerpen is leuk, enige nadeel is dat het in Belgie ligt
Antwerpenaren zijn qua mentaliteit sterk verbonden met Nederlanders, ik denk dat het daardoor komt.quote:Op zondag 18 april 2010 18:51 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik vond Antwerpen op zich wel leuk, maar qua sfeer is het echt niet mijn stad.. Ik weet niet of het door de grote hoeveelheid grauwige straten komt, maar het voelde mij toch echt allemaal wat hard aan.
puur toerist doet het misschien wat te kort. Je begrijpt toch wel dat ik geen mensen wil leren kennen. Ik werk meestal zo'n drie maanden in een stad. Dan heb je geen basis om vrienden op te bouwen, vooral niet als je een sociaal leven thuis hebt.quote:Op zondag 18 april 2010 19:12 schreef Seven. het volgende:
Waar beoordeel je een stad dan op?
Oh, als toeristenstad zou ik niemand Brussel aan willen raden. Bovendien, waarom zou je Brussel als toerist willen ontdekken terwijl je er 6 maanden of meer zit? Dan ben je binnen 3 weken op Brussel uitgekeken, zeker als je alleen de avonden hebt. Zit je dan alleen maar in je eigen huis of zo?
Vanaf het station naar een hotel daar in de buurt lopen is geen feest, en vanaf het hotel richting grote markt ook niet. Misschien leuk als je van zwervers houdt en van verpauperde gevels, maar verder kan ik niemand aanraden om daar in de buurt een hotel te zoeken.quote:Op zondag 18 april 2010 22:11 schreef Mr_Moon het volgende:
XL: een hotel aan het rogierplein? Sorry hoor, maar heb een jaar in die buurt gewoond (het appartementencomplex achter het Sheraton/naast de Dexia en ik ben blij dat ik uit die buurt weg ben...
knip
Hilton?quote:Op zondag 11 april 2010 19:24 schreef XL het volgende:
Ik verblijf al die tijd in de omgeving van het Karel Rogierplein, maar loop om te eten vaak richting Beurs.
De afstand naar de klant is leidend geweest. Ik ben het eens dat er mooiere wijken zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 12:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vanaf het station naar een hotel daar in de buurt lopen is geen feest, en vanaf het hotel richting grote markt ook niet. Misschien leuk als je van zwervers houdt en van verpauperde gevels, maar verder kan ik niemand aanraden om daar in de buurt een hotel te zoeken.
Ik reis liever wat meerquote:Op maandag 19 april 2010 20:16 schreef XL het volgende:
[..]
De afstand naar de klant is leidend geweest. Ik ben het eens dat er mooiere wijken zijn.
Leukere wijken bedoel jequote:Op maandag 19 april 2010 20:16 schreef XL het volgende:
[..]
De afstand naar de klant is leidend geweest. Ik ben het eens dat er mooiere wijken zijn.
Braaf in het opzicht dat je niet iedere 50 meter een crimineel/louche figuur tegenkomt? Misschien zijn ze in Leuven niet zo gek op Nederlanders, maar ze hebben in ieder geval geen complete aversie ertegenquote:Op dinsdag 20 april 2010 08:19 schreef Seven. het volgende:
Leuven is erg braaf vergeleken met Brussel. Vrij bekrompen mensen, zijn niet zo gek op Nederlanders ook. Maar het is wel een mooie stad. Als de studenten vakantie hebben is het wel redelijk dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |