Duim maar gewoon, zie het zondag even, dan heb je meer betrouwbaarheid dan nuquote:Op maandag 7 mei 2007 18:01 schreef Troel het volgende:
Maar zondag kan ik dus gaan zitten duimen?
En qua betrouwbaarheid maakt het elkaar dus niet zo heel veel denk ik?
Op naar de 300quote:
Ik denk niet dat duimen het weer beter zal maken.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:01 schreef Troel het volgende:
Maar zondag kan ik dus gaan zitten duimen?
Dus als ik windjes ga laten in de juiste richting, dan kan ik het een beetje beinvloedenquote:Op maandag 7 mei 2007 18:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk niet dat duimen het weer beter zal maken.
Zeker niet als het weer deterministisch is vastgesteld, of je moet hele grote duimen hebben en de wind een handje helpen.
ik ruik bij regen vooral een zoutige lucht. ik denk dat het vooral in water oplosbare stoffen zijn, die met het regenen worden opgenomen in water om vervolgens (gedeeltelijk) te verdampen, waardoor je ze kunt ruiken.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:08 schreef Leutje het volgende:
In het vorige topic werd gevraagd wat je nou zoal ruikt bij het regenen. Niemand wist daar echt antwoord op
Is het gewoon het niet meer ruiken van andere dingen? Ik bedoel, de lucht is dan zo enorm verontreiniging vrij (ook graspollen en stof) dat je dus eigenlijk niks meer ruikt behalve puur de vochtige lucht.
Kan zijn dat ik finaal de plank mis sla maar dit schoot eigenlijk zo in mijn hoofd
Dat gaat hier net 10 km onderdoor. Als die over was getrokken, hadden we misschien wel de 60 mm gehaaldquote:Op maandag 7 mei 2007 20:45 schreef Fredo24 het volgende:
*kwijl*
Ik kijk nu op die buienlijn in Zuid-Holland.
Je zou bijna zeggen dat er onweer in zou zitten.![]()
ohja,gefeli met de 200e!!![]()
Ik zit er 5km onder.Er melde ook al iemand onweer uit die bui.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:49 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat gaat hier net 10 km onderdoor. Als die over was getrokken, hadden we misschien wel de 60 mm gehaald![]()
zie het ook netquote:
Dat is het nadeel van buienradar; het is niet al te precies. Die van http://weathernews.nl/radar/ is gedetaileerder maar heeft minder opties. Maar het is iig wat. Wat mis ik me Meteoweb-pakketquote:Op maandag 7 mei 2007 21:17 schreef 61neorej het volgende:
Zit hier net op de rand van die lijn
Af en toe stortregen af en toe droog.
Net zou er vlakbij een donder geweest zijn volgens de radar maar niks gehoord...
Inderdaad, wij gaan nog wat belevenquote:Op maandag 7 mei 2007 22:39 schreef DemonRage het volgende:
Er schijnt nogal wat aan te komen van west naar oost over Brabant.
What the hell schijten julie daar dan allemaal?quote:Op maandag 7 mei 2007 22:51 schreef TommyGun het volgende:
We hebben hier gelukkig zaterdag het riool ontstopt (vol met wortels, opstoppingen enzo) anders kwam nu alles via de WC omhoog
quote:Op maandag 7 mei 2007 22:53 schreef highway101 het volgende:
[..]
What the hell schijten julie daar dan allemaal?
Vast welquote:Op maandag 7 mei 2007 22:26 schreef Adelante het volgende:
Is er een site waar je de neerslaghoeveelheden per plaats (globaal) kunt opvragen?
Dat dus. Fijne buitjesquote:Op maandag 7 mei 2007 22:39 schreef DemonRage het volgende:
Er schijnt nogal wat aan te komen van west naar oost over Brabant.
[afbeelding]
Zul je zien dat die regen precies tussen ons door schuiftquote:Op maandag 7 mei 2007 23:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier komt ook wat aan![]()
laat maar komen, goed voor de stats voor morgen
Net als normaalquote:Op maandag 7 mei 2007 23:32 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zul je zien dat die regen precies tussen ons door schuift![]()
We hebben dezelfde bui denk ik.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:14 schreef paultjuhhh het volgende:
onweer omg. utreg. 10 minuten gelee
Schiet weer lekker opquote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:25 schreef indahnesia.com het volgende:
ja, deeltje 200 idd.
nooooooooooooooooquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:50 schreef i2Them2 het volgende:
Komt nu toch wel aardig wat neerslag het land binnen drijven.
daar is nog niet het totaal van gisteren bij opgeteld, zal wel tot 12 uur 'smiddags zijn ofzo.quote:
Lijkt me ook niet neequote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
daar is nog niet het totaal van gisteren bij opgeteld, zal wel tot 12 uur 'smiddags zijn ofzo.
Gepaard met hagel en onweer! Zit nu boven Den Helderquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Begint donker te worden, en er lijkt een flinke bui deze kant op te komen![]()
Apeldoorn ookquote:
Heerlijk, vooral als je binnenzitquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:21 schreef teigan het volgende:
Hier in Groningen ook al even regen, onweer en redelijk wat wind..
Hier ook!quote:
offtopic: Waar zit je in Arnhem eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:28 schreef -skippybal- het volgende:
M'n dakgoot, wat doen ze?! Helemaal aan het overstromen
De Laarquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:30 schreef Cootz het volgende:
[..]
offtopic: Waar zit je in Arnhem eigenlijk?
In Arnhem-Noord schijnt het nu alweer droog te zijnquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:32 schreef Cootz het volgende:
Dan maken we hetzelfde mee ongeveer... ik zit in Vredenburg... 2 kilometer verderop ongeveer...
En die heeft me dus wakker gemaaktquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:29 schreef DemonRage het volgende:
Er koerst wat onweer (klein fel buitje) recht op Eindhoven af
Dat kun je wel zeggen, stortregen nuquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:14 schreef DemonRage het volgende:
In het westen van Brabant broeit weer wat.
quote:
nee, atmosfeer wordt wat rustiger nu lijkt het, met een aardige bak regen voor Belgie zo te zien.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Onweer hoeven we voorlopig niet meer te verwachten
Idd, en voor stormen hoeven we voorlopig ook niet op te rekenenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
nee, atmosfeer wordt wat rustiger nu lijkt het, met een aardige bak regen voor Belgie zo te zien.
dat zijn de vervelendste dagenquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:10 schreef aloa het volgende:
Volgens de weerkaarten gaat het morgen de hele dag regenen.
Jan Visser geeft voor morgen 100% neerslag.![]()
ach, met voldoende bier erbij heb je die regen niet meer door na een tijdjequote:
LaatsteSchoolDagquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
LSD?
Huh dat lijkt apeldoorn wel. In de wijk Osseveld.quote:
het zuiden heeft nogal pech vandaag volgens mij?quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Regen hier.
Idd. Geen zon gezien. Regen, soms minder hard. All day ...quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
het zuiden heeft nogal pech vandaag volgens mij?
Wel wat buitjes af en toe idd, maar rond Nijmegen enzo heeft toch wel af en toe het zonnetje lekker geschenenquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Geen zon gezien. Regen, soms minder hard. All day ...
Neuj, fototoestel lag beneden, maar ik had geen zin om hem te pakken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat kan buurman. Ook nog foto's gemaakt?
Mooie foto hoorquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:31 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Neuj, fototoestel lag beneden, maar ik had geen zin om hem te pakken.
Wel deze een tijdje geleden bij het IJsselmeer gemaakt:
[afbeelding]
Vorige week zondag.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:34 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Mooie foto hoorWanneer is die gemaakt?
Regen komt al dichter bij.
Mooie foto, maar slecht verkleind (zonder filtering waardoor het een beetje pixelig wordt)quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:31 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Neuj, fototoestel lag beneden, maar ik had geen zin om hem te pakken.
Wel deze een tijdje geleden bij het IJsselmeer gemaakt:
[afbeelding]
volgens mij was die al onderquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:06 schreef Xenwolfie het volgende:
Krimpen aan den Ijssel meld zon.
mooiquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:25 schreef i2Them2 het volgende:
Hier de halo's van een uur geleden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar is hier ookal weer zo ongeveer? Volgens de radar moet het hier ook al een tijdje regen. Maar steld echt heel weinig voor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:55 schreef MissHobje het volgende:
Ik spoel zowat weg hier
Er valt een partij regen.. denk dat het tekort inmiddels wel goed ingehaald is
tsjek die radar.. er komt nog veel meer
lijn leiden - schiphol ongeveerquote:Op woensdag 9 mei 2007 23:02 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Waar is hier ookal weer zo ongeveer? Volgens de radar moet het hier ook al een tijdje regen. Maar steld echt heel weinig voor.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:06 schreef Xenwolfie het volgende:
Krimpen aan den Ijssel meld zon.
Joepieeee, hier in Drachten (iets onder jouquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het regent0.6mm + 0.2mm van gister avond om rond 23:45
5.2mm gevallen, valt nog wel mee. Wel behoorlijk veel wind, eens kijken wat de windrun vandaag gaan doenquote:Op donderdag 10 mei 2007 01:46 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Joepieeee, hier in Drachten (iets onder jou) ook wat lichte regen
![]()
dat stelt ook niets voror zegquote:Op donderdag 10 mei 2007 06:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
5.2mm gevallen, valt nog wel mee. Wel behoorlijk veel wind, eens kijken wat de windrun vandaag gaan doen
Iddquote:Op donderdag 10 mei 2007 06:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat stelt ook niets voror zeg
Kloptquote:
't is ietwat scheef, maar daar draait het ook niet om hequote:Op donderdag 10 mei 2007 11:26 schreef Frutsel het volgende:
Mooi plaatje Erik
Zulk weer wil ik ook ^^
Nee in Twente, nog geen zon gezien vandaagquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:28 schreef eer-ik het volgende:
[..]
't is ietwat scheef, maar daar draait het ook niet om he
Woon je ook in regio Zuid Holland of niet?
ook al hoeft dat niet veel te zeggen
Ik heb hier de laatste dagen nog niet echt rampenweer gehad..
Gisteravond ging het effe knetterhard, met hagel ook enzo...
Maar verder is het goed te doen geweest hier
Twente, 80% van m'n familie woont erquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee in Twente, nog geen zon gezien vandaag![]()
Hoorde wel dat er regen en onweer op komst kan zijn
quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:33 schreef MissHobje het volgende:
nou d;r komt weer een dikke bulk aan over een tijdje
Het houd ook niet op he
Maargoed nu is het een beetje zonning.. en dikke bewolking.. oftewel gek weer.
Hehe ik ook.quote:
Ging echt vanzelfquote:
Ow dus pittig weer enzoquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:38 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Hehe ik ook.
Hier is het nu strakblauw.. wel wat wolken aan de westkant dus eigenlijk niet strakblauw
Op ZFM (zoetermeerse stad radio) waarschuwde ze voor vanavond: zware buien met kans op onweer en zeker hagel.
![]()
euhm voor mij is dat niet van toepassing iddquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ging echt vanzelf![]()
Las het zelfs twee keer, wilde al een feli roepen
maar goed, tis juist niets voor mij omdat te lezenMaar das een ander verhaal..
Hoop dat er nog wat onweersklappers komen vandaag
Ow dat wist ik ook niet hoorquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:43 schreef MissHobje het volgende:
euhm voor mij is dat niet van toepassing idd![]()
Ja onweer rulez..Ik had dinsdagavond op mijn werk.. een flink heftige bui.. je zag hem perfect aan komen.. en kwam ook goed tot uiting
Ik was meteen een half uur afgeleid
Ja en in Stompwijkquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ow dus pittig weer enzo![]()
Laat maar komen dan ik ben er klaar voor
woon jij in zoetermeer?
[..]
Die dinsdagavond zat ik net op de fietsquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ow dus pittig weer enzo![]()
Laat maar komen dan ik ben er klaar voor
woon jij in zoetermeer?
[..]
euhm voor mij is dat niet van toepassing idd![]()
Ja onweer rulez..Ik had dinsdagavond op mijn werk.. een flink heftige bui.. je zag hem perfect aan komen.. en kwam ook goed tot uiting
Ik was meteen een half uur afgeleid
No probsquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ow dat wist ik ook niet hoorSorry
Ken weinig fokachtergrondjes
en/of fokkers
Ik heb tot nu toe geen onweer gezien of gehoord
![]()
Maar d'r is nix mooiers dan zon aankomend buitje zien binnendrijven met een lekkere donder![]()
hehe best wel nat geregend dusquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:59 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Die dinsdagavond zat ik net op de fietsniet zo leuk dus
![]()
In de nacht slaap ik, en dan hoor ik niets. Heel soms wordt ik wakker van onweerquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
No probs![]()
[..]
hehe best wel nat geregend dus![]()
Dan heb je vannacht ook die mega hoosbuien gehad .. was echt bizar.
je woont dus in de buurt van mij (a a/d r)
Was het maar zo een feest!quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:56 schreef Xenwolfie het volgende:
WAT LEEST MIJN OOG, ZWARE BUIEN VANUIT HET ZUID WESTEN?
Eindelijk, en als zo'n ding het nou alweer vertikt om Krimpen aan den Ijssel te bereiken schiet ik de weergoden uit de lucht.![]()
Hm, bomen vol in het blad, daar gaat een beetje gesnoeid worden door de natuur morgen.quote:Er valt buiige regen, de wind draait naar het westen en trekt boven land aan tot krachtig of hard, kracht 6 of 7, en langs de Zeeuwse en Z-Hollandse kust tot hard of stormachtig, kracht 7 of 8. Er zijn bovendien zware windstoten mogelijk tot 100 km/uur. Ook in het noorden van het land valt er vrijdagochtend buiige regen, maar er is minder wind.
Volgens mij gaat dat actieve gebied precies over Zuid Holland straks of niet?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:05 schreef Jodelaar het volgende:
De buien liggen nu al bij frankrijk
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
zullen ze vanavond weer over trekken als ik weer op de fiets zit. Gebeurd altijd dus waarom nu niet
Redelijk actief gebied. Zit ook onweer in
Krijg de &*(%#&(^&*$ wind gaat afnemenquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hm, bomen vol in het blad, daar gaat een beetje gesnoeid worden door de natuur morgen.
ja, in het noorden gaat de wind zelfs naar het oosten, duidelijk een depressiekerntje dat dwars over het land trekt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Krijg de &*(%#&(^&*$ wind gaat afnemenstelletje klootzakken
![]()
![]()
Hier?quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:53 schreef Xenwolfie het volgende:
Zware regen opeens hier.
Iddquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:37 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, in het noorden gaat de wind zelfs naar het oosten, duidelijk een depressiekerntje dat dwars over het land trekt.
Maar op een lange termijn heeft het noorden van het land volgens mij meer wind dan de rest van het landquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Iddvet klote
daarvoor heb ik mijn VP2 niet gekocht
![]()
Als ik het zo zie dat zou het niet eens verder dan kracht 5/6 komen, dus geen 8quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
Maar op een lange termijn heeft het noorden van het land volgens mij meer wind dan de rest van het land
Dat is niet mis, voor Limburg!quote:Er zijn bovendien zware windstoten mogelijk tot 100 km/uur, in het zuiden van Limburg behoren zelfs zeer zware windstoten tot 115 km/uur tot de mogelijkheid.
In elk geval niet nat saai.quote:
Ik hoor hier ook wat in Geldrop jaquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:49 schreef DemonRage het volgende:
Op het moment trekt er een buitje over Eindhoven... het regent hier niet bijzonder hard eigenlijk.
1 flits + donder inmiddels.
Viel zwaar tegen, ff flinke neerslag en wat gedonder maar niet echt wat je noemt een toffe onweersbuiquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:28 schreef Againzender het volgende:
Over midden Limburg moet nu toch een stevige bui trekken.....
Heerlijk nat weer.. wordt tijd dat ik me rijbewijs krijgquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:33 schreef Jodelaar het volgende:
Tis nog droog en ik ga nu op de fiets, kratje bier dat ik zo zeiknat thuis ben
Ik zit precies met die rode puntjesquote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier gaat het zeker niet hardop de radar lijkt het redelijk heftig, maar het valt allemaal verdomd mee.
Zullen we een zon dansje doen later vandaag ?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:17 schreef paultjuhhh het volgende:
Wanneer flikkert die regen weer es op ?
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:19 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zullen we een zon dansje doen later vandaag ?
Iddquote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:30 schreef ReWinD het volgende:
Heerlijk toch, die regen die tegen je raam aan tikt![]()
Er komt iig een leuk regengebiedje aan, misschien komen we straks wel in de rode stippen te zittenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Iddnu nog wat meer wind erbij, of het moet nog wat harder gaan regenen
Komt idd wat mijn kant op, laat het nog maar even wat activerenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:44 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Er komt iig een leuk regengebiedje aan, misschien komen we straks wel in de rode stippen te zitten![]()
Het valt mee hier.. gaat net ten noorden van mij langs. Ik Dokkum gaat het harder tekeer denk ik ?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Komt idd wat mijn kant op, laat het nog maar even wat activeren
whehe... prutserquote:Op vrijdag 11 mei 2007 03:09 schreef eer-ik het volgende:
zo, dat ik dit topic nog mag meemaken
verkeerde topic, sorry
dat zal wel behoorlijk zijn danquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hoor de wind waait tegen het kantoorgebouw.....
Handig, hier op de vijfde verdieping.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |