SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laten we even de speciale dagen doornemen die wij in de westerse wereld hebben:
vaderdag: eigenlijk een commercieel feest (pappi moet een nieuw scheerapparaat)
moederdag: eigenlijk een commercieel feest (moeder moet een nieuwe vibrator)
kerst: eigenlijk een commercieel feest (cadeautjes, luxe eten, kerstversieringen)
nieuwjaar/oudjaar: eigenlijk een commercieel feest (vooral vuurwerkverkoop)
verjaardagen: eigenlijk een commercieel feest (cadeautjes)
sinterklaas: eigenlijk een commercieel feest (cadeautjes)
Ik bedoel: flikker toch op met die commerciële drek. Deze feesten gaan nergens meer over, behalve over commercie.
President Camacho
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
eeeuh... van oorsprong is het niet een commercieel feest. dat het daartoe verworden is is een ander verhaal natuurlijkquote:Op maandag 7 mei 2007 17:54 schreef pberends het volgende:
kerst: eigenlijk een commercieel feest (cadeautjes, luxe eten, kerstversieringen)
Ik bedoel: flikker toch op met die commerciële drek. Deze feesten gaan nergens meer over, behalve over commercie.
vrije dag is prima, daar heb ik het ook niet over. Maar al die zuig-feesten die enkel commercieel zijn, zijn verwerpelijk.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:04 schreef Cynix ® het volgende:
Afijn, ik wil wel gewoon voor eeuwig de bijbehorende vrije dag en of ik die dan gebruik om iets te vieren met cadeautjes maak ik dan zelf wel uit.
Nee, dat is geen echt vrije keuze, net zoals die zaadloze Postcodeloterij. Je kan inderdaad niet meedoen, maar dan...quote:Op maandag 7 mei 2007 18:14 schreef Deetch het volgende:
je hoeft niet mee te doen, dat is een keuze.
Ik stel een dag of week van de commercie voor, waarin iedereen zoveel mogelijk geld uitgeeft. Dan kunnen de andere feesten weer normaal worden.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:15 schreef Zpottr het volgende:
En commercie kan best lekker zijn.
Nee, dat werkt natuurlijk niet. Alleen als mensen dingen voor anderen kopen wordt er genoeg overbodige troep verkocht.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik stel een dag of week van de commercie voor, waarin iedereen zoveel mogelijk geld uitgeeft. Dan kunnen de andere feesten weer normaal worden.
Precies, en daarom is het ook een hypocriet gedoequote:Op maandag 7 mei 2007 18:18 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Nee, dat werkt natuurlijk niet. Alleen als mensen dingen voor anderen kopen wordt er genoeg overbodige troep verkocht.
Jamaar het laat het geld zo lekker rollen. Hypocriet gedoe of niet. Eigenlijk vind ik dat er een verplicht bedrag per burger besteed zou moeten worden. Wat je niet aantoonbaar hebt besteed aan roze harten, sokken, bloemen en aftershave op of rond de genoemde data mag je meteen overmaken naar de Belastingdienst. Die geeft dan eens per jaar het Feest van de Commercie waar iedereen zicht volledig klem mag zuipen op kosten van de saaie piet die dit soort feesten maar niks vindt. Misschien iets voor Johan V.?quote:Op maandag 7 mei 2007 18:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Precies, en daarom is het ook een hypocriet gedoe.
Of jij laat je wel door de industrie voorschrijven wanneer je weer eens een cadeau moet kopen en voor wie.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:16 schreef Ici-Paris het volgende:
k merk het wel weer hoor. TS is een echte Nederlander... Zo gierig als wat.
Klopt ja, het zijn er ook zoveel. Kut-commerciequote:Op maandag 7 mei 2007 20:51 schreef viz het volgende:
Je vergeet valentijn, of valt dat niet onder feesten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |