abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70007409
Gisteren moesten de neustampons eruit. Het lijkt serieus net alsof ze je hersenen uit je neus trekken, zo een naar gevoel. Plus dat ik een beetje verkouden ben, dus die tampons waren kei vochtig en daardoor extra dik!! Maar daardoor ging het denk ik ook soepeler, ,hupla in één beweging eruit, wel erg pijnlijk.

Volgende week mag het gips eraf. Ik probeer nu al wat verschil te zien en duidelijk is dat de neustip wat hoger staat dan dat ik had. Maar het belangrijkste is dat ik nu weer goed kan ademen, ik voel het verschil direct. Ik kan niet wachten totdat het gips eraf kan, soms zit ik wat te friemelen aan het gips omdat het wat losjes begint te staan. Kan ik trouwens wel op mijn zij slapen, dat vraag ik me steeds af..
pi_70008812
Ja dat kan dacht ik wel als je maar niet helemaal plat ligt. Correct me if i'm wrong anyone Kan me niet meer goed herinneren hoe ik geslapen heb.

En die tampons zijn vreselijk idd Man wat een kutgevoel. Maar heb jij nu ook nog andere plaatjes en dingen in je neus? Die had ik wel en verwijderde de kno na een week tegelijk met het gips. En dat was nog veel pijnlijker. Ik ging bijna out en moest een half uur plat liggen voor ik weer wegkon.
pi_70012577
nee, ik heb niks anders gekregen ipv tampons, gelukkig maar, wat een drama was het om niet door je neus te kunnen ademen. Eten had geen smaak, en het leek net alsof mijn keel vacuum trok als ik dronk enzo. Ik denk serieus dat dat het ergste gedeelte is van het hele herstel, want ik heb verder geen napijn etc. Ik zit nu steeds weer aan het gips te pulken omdat het ook begint te jeuken, ik denk dat het gips losser komt te zitten omdat de zwelling steeds afzwakt...heeft het trouwens pijn gedaan toen het gips eraf ging?
nog een vraag: Ik heb een zoutoplossing gekregen (kan je ook zelf maken in principe), heb jij dit ook gehad en hoe maakte jij je neus hiermee schoon? Gewoon opsnuiven lukt niet, alles loopt er weer uit...Of had jij helemaal niks gehad om het schoon te spoelen als het ware
  maandag 15 juni 2009 @ 00:24:09 #164
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70012877
Ik zelf heb niks gekregen, kreeg alleen een zalfje mee die ik elke dag moet insmeren i.v.m infecties.
De linker helft van me neus is trouwens wat 'dikker'' dan de rechter, hierdoor lykt het alsof hij scheef staat. hoop dat dit nog goed komt. want ik had hiervoor een gebroken neus die dus al scheef stond en nu staat hij nog steeds scheef alleen minder.
pi_70016956
Dit zal nog wel wegtrekken, je kunt nu nog helemaal niet zien hoe het uiteindelijke resultaat gaat worden.

Ik had trouwens ook een zoutoplossing ja. Ik spoot het er gewoon in, snoot niet, en frunnikte wat met een wattenstokje om het enigszins schoon te maken Gips eraf doet geen pijn.
Zalf had ik ook, om het sneetje tussen mijn neusgaten goed te laten genezen en wat vettig te houden. En ik moest het ook op de hechtingen in mijn neus smeren.
pi_70102202
over twee dagen mag het gips eraf! ben reuze benieuwd naar het resultaat. Ik probeer nu al wat te spieken en zit wat te bewegen met het gips, hij zit ook steeds losser, en hierdoor is het makkelijker om af en toe te kijken naar mijn neus.. dit zal geen kwaad kunnen toch? ik zie dat mijn neus duidelijk kleiner is, en dan ook nagaan dat het alleen maar beter gaat worden de komende tijd..

en dan heb ik nog een vraag: had jij het ook, dat naarmate de dagen verstreken, de pijn steeds meer aanwezig was? tenminste, je voelt het nou, dat had ik eerst niet...zou het komen doordat ik met het gips zit te 'spelen?

x
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:27:55 #167
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70104568
Je bedoelt dat je een soort van tinteling gevoel krijgt ?
dat had ik wel jaa haha, het leek ook alsof hij los zat maar dan kwam omdat de zwelling weg is gegaan dus er zat een stukje tussen wat leeg ''zat''
pi_70105821
Ja en dat gekke gevoel blijft heel lang. Sterker nog, als ik met mijn nagel 'krabbel' aan het stukje wat ze open hebben gesneden tintelt het nog steeds en is het enigszins gevoelloos, mijn neustip ook. Verder zou ik niet teveel pulken, hoe graag je dat ook wil

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 19:07:03 ]
pi_70107268
haha oke dan ben ik niet de enige. Dat gevoel blijft dan idd wel heel lang aangezien het bij jou al 1,5 jaar is geleden.. Ik heb net het gips omhoog "getilt als het ware en heb gezien dat mijn neusbrug recht is, het is wel dik, maar dat zijn de zwellingen. Ik kon het gewoon niet laten, was zo nieuwsgierig, dus ging gewoon kijken. De vorm is zoiezo verbeterd, ik denk dat het een geslaagde klus is ,:)
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:56:07 #170
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70107644
Naja bij mij is het niet echt gevoelloos, ik kan me neusje wel gwn voelen alleen is het meer dat als ik me hoofd links of rechts buig dat ik het voel
pi_70107817
Ik hoop het voor je Weet jij hoe ze de verkleining hebben gedaan? Want ik moet 11 augustus nog een keer, hij gaat wat bot weghalen bij de neusbrug wat zorgt voor een optisch scheve neus maar eigenlijk wil ik hem in het algeheel nog wat kleiner hebben, heeft ie de vorige keer niet gedaan.

Dit is mijn neus nu trouwens:

Mag kleiner en wat gelift worden vind ik

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 20:00:56 ]
pi_70108052
Je neus ziet er goed uit vind ik
Ik zou er verder niet teveel aan laten veranderen, anders is het niet meer van jou zeg maar. Wanneer je er echt mee zit of het stoort je, dan zou ik dat eventueel laten veranderen, maar ik vind het persoonlijk nu mooi zoals hij is. Ik wilde bij mij ook niet zo een groot verschil zien, want het is toch karakter vind ik, maar die bobbel stoorde mij overal en bij iedereen. Verder heb ik niet echt specifiek gevraagd om een totale verkleining, maar ik denk dat hij dit vanuit zijn opzicht toch heeft gedaan omdat mijn neus anders te lang zou worden ofzo.. Ik ga vrijdag voor en na foto's plaatsen!! Reken maar op een duidelijk verschil!

als ant. op je vraag: zo gaat de totale verkleining, gevonden op youtube:

[ Bericht 26% gewijzigd door BabyGiirl1990 op 17-06-2009 20:13:40 ]
pi_70110072
Oeh ik denk niet dat ik die al wil zien met nog een operatie in het vooruitzicht verder, dankje voor het compliment Je zal wel gelijk hebben hoor, ik ben alleen zo'n perfectionist. Ik ga het nog wel even vragen voor de operatie, wat zijn idee ervan is.
Ik had ook een bobbel waaraan ik me erg stoorde en waardoor je neus sowieso al een stuk groter oogt en die is bij mij idd ook mooi weggehaald Ik ben benieuwd naar jouw foto's!
pi_70115945
Ik heb vorig jaar ook een neus operatie gehad.

Gewoon bij de KNO arts. Mijn neus is vroeger uit de kom geweest en kon nog maar door een neus gaat ademen. Bij verkoudheid zat mijn neus dus erg snel dicht.

De KNO arts heeft mijn neus rechter gezet; kon niet helemaal recht omdat anders mijn hoofd uit zijn lijn was. Het puntje van je neus moet namelijk midden boven je mond (waar dat platte stuk zit, precieze benaming weet ik niet). Verder hoefde hij van mij niet kleiner (ondanks ik een vrij grote gok heb) puur omdat je neus een groot deel van je gezicht bepaald en ik niet opeens iemand anders hoef te zijn.

De verzekering heeft dit verder wel vergoed (vier duizend euro als ik me niet vergis). De tampons, het niet kunnen ademen door je neus, 5 dagen moeilijk eten en drinken, en de narcose zijn het ergste.
pi_70126891
Je die dingen die je benoemt zijn het vervelendste waar je doorheen moet, want de pijn is over het algemeen gering. Verder vind ik dat een neusverkleining idd je gezicht anders maakt, maar bij mij was het gewoon nodig. Dit omdat mijn neus gewoon te groot was voor mijn gezicht, ik heb een klein gezicht en zo een grote neus nam alle aandacht van de rest zeg maar. Ik denk dat deze operatie mij in ieder geval een stuk meer zekerheid zal geven, en verder zijn mijn klachten tot nu toe weg, ik krijg meer lucht, mijn stem klinkt helderder, en dat was deze operatie ook zeker waard. Als je de foto's morgen ziet, zul je denk ik ook wel schrikken van mijn oude neus haha

pi_70127131
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:53 schreef heaven7 het volgende:
Oeh ik denk niet dat ik die al wil zien met nog een operatie in het vooruitzicht verder, dankje voor het compliment Je zal wel gelijk hebben hoor, ik ben alleen zo'n perfectionist. Ik ga het nog wel even vragen voor de operatie, wat zijn idee ervan is.
Ik had ook een bobbel waaraan ik me erg stoorde en waardoor je neus sowieso al een stuk groter oogt en die is bij mij idd ook mooi weggehaald Ik ben benieuwd naar jouw foto's!
de plastische kan je zelfs al laten zien hoe het gaat worden na de operatie dmv die computertechnieken. Oh en ik neem aan dat je het dan ook zelf moet betalen? Dan moet je je wel afvragen of het het wel waard is (als het veel kost), want je neus is goed zoals die nou is, maar ik snap wel dat jij dat misschien anders ziet omdat jij er mee leeft zegmaar, ik ben trouwens ook een perfectionist wat dit soort dingen betreft, maar het blijft toch een moeilijke keuze als het om een operatie gaat en vooral om je neus, want dat bepaalt je gezicht uiteindelijk. Maar als jij vindt dat het nodig is, dan zou ik ervoor gaan, anders doe je het vast wel over 10 jaar en krijg je spijt dat je het niet eerder hebt gedaan, snap je wat ik bedoel
pi_70159182
Vandaag mocht het gips er eindelijk af!!! Ik kon gister niet slapen omdat ik zo zenuwachtig was voor het resultaat. Ik vind het heel mooi gelukt, alleen het is nog wat aan de dikke kant, dit had ik voor de operatie niet. Dit zijn gewoon de zwellingen die hopelijk zsm verdwijnen! En btw ik heb mijn dokter sinds mijn operatie helemaal niet gezien, vandaag waren het weer de assistenten die het eraf haalden. En ze zeiden dat ik niet meer terug hoef te komen, behalve als er iets zou optreden. Mijn gezicht ziet er totaal anders uit en ik kan de spiegel maar niet uit mijn buurt houden . Ik ben er wel blij mee, het is wel een verbetering, nou hopen dat die zwelling bij mijn neustip snel verdwijnt, want ik lijk net een varken. (mijn neusgaten zijn ook kleiner geworden)

Ik moet de foto's eerst in een link plaatsen denk ik? Ik wil ze trouwens niet de hele dag op de site laten ivm anonimiteit Ik zet ze erop wanneer hier een reactie op komt

[ Bericht 9% gewijzigd door BabyGiirl1990 op 19-06-2009 21:52:56 ]
pi_70206705
Ben wel benieuwd.. PM ze anders maar ivm anonimiteit
l|||-------|||l
pi_70207557
Ik zou ZO graag een neuscorrectie willen!
Maargoed het geld... Dat heb ik nu niet en in het toekomstbeeld ( 7 jaar studie ) zit dat er voorlopig ook niet in.
Ik weet niet goed hoe ik het probleemgeval moet omschrijven maar hier komt ie;

| |
| \
| /

( naast | | zitten de ogen )

dat \ stuk dat voel ik weleens zitten zegmaar :S het is duidelijker aanwezig dan de recht van mn neus, maarja denk dat als ik met dat verhaal naar de dokter ga ik snel weer thuis ben.

En hij staat een beetje 'gevallen' naar de linkerkant van mn gezicht zegmaar. Maar net genoeg om op te vallen!

Ik moet zeggen dat ik het nog aardig vriendelijk heb omschreven want wat ik er echt van vind dat hou ik liever voor me

Maar verder wou ik iedereen die en operatie voor de deur heeft veel succes wensen !
ook al niet
pi_70207746
Je kan natuurlijk altijd een poging wagen bij de dokter, heb ik zelf ook geprobeerd. Helaas bleek het bij mij niet medisch genoeg te zijn, ondanks dat mijn dokter het had geprobeerd bij de verzekering. Maar ik was vastbesloten en wilde dit gewoon zo snel mogelijk doen, ik zat er namelijk zo lang mee.
Ik vind dat als je het echt wilt, je niet moet wachten en zo snel mogelijk moet sparen of eventueel lenen. Ik denk namelijk dat je later spijt krijgt om dat je het niet eerder hebt gedaan (als je er serieus mee zit) Want het kan je zelfvertrouwen zeker een boost geven, daar ben ik nu wel van overtuigd en de klachten (als je die hebt) verdwijnen. Dus think about that

Maar ik heb de foto's, niet zo een goede kwaliteit en het is allemaal knippen en plakken geweest omdat ik probeerde niks van mijn gezicht erbij te doen:op de voor foto's ben ik duidelijk wat bruiner dan de na foto's. Dit komt doordat ik twee weken binnen heb gezeten denk ik, want het verschil zit er wel dik in Wow ik had werkelijk geen idee van hoe wit ik nu wel niet ben. mijn neus lijkt dikker dan het was, maar dat zijn gewoon de zwellingen. Rondom mijn ogen is het ook nog wat dik, maar dit trekt (hopelijk)snel weg.

[ Bericht 18% gewijzigd door BabyGiirl1990 op 20-06-2009 23:07:17 ]
  zondag 21 juni 2009 @ 01:53:06 #181
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70212001
Ziet er echt moooi uit !

Bij welke doktor heb je dit laten doen trouwens ?
pi_70218407
bedankt! het is alleen nog erg gezwollen en ik blijf hopen dat het snel minder wordt! Ik heb het bij dr. van Rappard laten doen in Eindhoven. Hij heeft eerder gewerkt bij Velthuiskliniek, en is nu werkzaam in het ziekenhuis.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:16:09 #183
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70218593
valt best mee hoor, zo erg opgezwolle is hij niet, je wilt de mijne niet zien .. haha
pi_70238895
ik wil het eigenlijk best zien ik heb een vraagje: ik ben nu erg verkouden, en mijn neus blijft maar lopen, heb jij dit ook gehad na de operatie of is dit gewoon een verkoudheid , want ik heb ook keelpijn, moet hoesten, heb telkens een verstopte neusgat en voel me gewoon ziek...en ik heb net met wattenstokjes wat proberen schoon te maken omdat ik nog niet goed kan snuiten, en ik zag dat ik een stukje touw, een heel klein wit draadje zegmaar mee naar buiten trok zeg maar (het zat iets achter de neusgaten zeg maar), dit heb ik gisteren ook gehad, dit zouden toch geen hechtingen meer kunnen zijn? en btw: het snot stinkt een klein beetje, zou dat iets zijn? sorry maar ik maak me toch een beetje zorgen ..
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:23:51 #185
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70305936
Niet evengoed in paint als babygirl zoals je al ziet, maar tis me dus een beetje gelukt
Heel mooi vind ik me neus eigenlyk niet, van voren bekeken is het niet kaars recht helaas.

1e foto = rechter kant
2e foto = links
3e foto = voorkant

pi_70306922
wow, knap werk zeg. het is echt mooi gelukt, trust me. Het staat wel recht naar mijn zeggen, ik denk zelf ook dat mijn neus niet recht is etc, maar dat komt doordat jij (en ik) er continu naar kijkt, ik bedoel anderen valt het niet op, die zeggenzelfs dat het niet waar is.
oh en btw; het is nog vers, laat de zwelling eerst verdwijnen. Ik wilde vrijdag niet naar buiten omdat mijn neus zo dik was, maar met de dag wordt het minder en het wordt dus alleen nog beter. Mijn neustip trekte ook een klein beetje naar de schefe kant toe, maar dat is nu ook verdwenen, het is gewoon zwelling.

Maar ik vind het echt mooi, serieus bij wie heb jij dit laten doen?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:06:29 #187
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70307749
hahaha dankjewell de doktor zelf zegt ook dat het ze zwelling zelf is. Bij Doktor nolst trenite
Hij heeft alleen wel een wachtlijst van ongeveer 9 maanden. dus dat is opzich niet zo heel leuk maargoed.
Trouwens wat is je afkomst, bij de turken is het best wel een issue van wat jij had
pi_70308362
Haha, ik weet het , een turkenneus, heb ik vaak gehoord. Ik ben geen turk, mijn ouders komen uit portugal, daar is het ook best een issue moet ik zeggen.

maar een vraagje; hoe doe jij dat met zonnen? en was jij ook zo snel verkoouden na de operatie?
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:05:29 #189
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70325378
zonnen ?
Zeg dat wooord noooit meeeeer
Ik mag van van nolst de komende 4 weken nog niet zonnen, dus naja heb nu een petje bestelt :$.
en ik verwacht komende weken wel een warm weer dus oplossing is pet .. want je mag eigenlijk neit te lang onder de zon, en met de vakantie ben ik zowiezo wel buiten haha

Verkouden ben ik niet, maar heb wel een verstopte neus ook nu nog, heb dus naar de nolst gebelt en heb volgend week dinsdag een afspraak. kan nog steeds niet goed door me neus ademen, maar verkouden nee dat heb ik niet gehad

maja gek dat ze dat in portugal ook hebben
pi_70329102
oke, ik heb vandaag een uur gezond (zonder pet)
goed ingesmeerd, ik hoop dat ik er niks mee heb aangericht

mja wel kut dat je dan nog steeds niet goed kunt ademen. ik hoop dat het komt doordat het nog nieuw is zegmaar, anders krijg je dalijk een vervolg operatie beterschap
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:56:00 #191
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70335172
oeff ik hoop niet dat schade heeft aangericht idd maargoed zal wel niet zo heel erg zijn.
jij kan wel goed adem halen ?
en mocht ik een vervolg operatie moeten hebben, dan laat ik die niet hier doen maar in turkije.
hier gebruiken ze die oude tampon techniek, terwijl ze daar gebruik maken van de silicone tampon. kan je gelyk na de operatie ademen in plaats van die rot dingen
pi_70344762
in turkije komt een neuscorrectie waarschijnlijk ook vaker voor, een vriendin gaat het deze zomer ook daar laten doen, en het kost daar ook maar iets van 1500 euro, terwijl ik 3000 heb betaald. maja dan moet je wel heél goed zoeken naar een goede arts, want soms zitten er gewoon amateurs tussen (heb ik gehoord dan, weet niet of het waar is, want je moet toch gediplomeerd zijn denk ik)

alleen is dan wel heel je vakantie naar de klote omdat je ook moet herstellen enz. Trouwens een vervolgoperatie is vaak minder heftig zegmaaar. ik hoop niet dat je hem nodig zult hebben. HOeveel weken is het nou sinds je operatie en hoe zit het met de zwelling? Ik ga miss eind juli op vakantie, hoop dat het meeste dan weg is.
pi_70348110
Voor 1500 euro het risico lopen op een beunhaas.
Live out of your imagination, not your history.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:09:21 #194
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70362816
Jaa maja overal is dat zo, ik laat me alleen opereren door mensen die bekend zijn.
Hier in nl hoor ik veel over nolst trenite en is ook een ervaren man, dus heb ik het bij hem laten doen.
in turkije zijn er 3 bekende artse: baris cakir en nog 2 maar die ben ik vergeten.

het is nu bij mij bijna 4 weken dat ik ben geopereert, vrijdag word het dus precies 4 weken.
zwelling is wel oke, de neuspunt voelt niet meer heel hard aan zoals eerst, en is dus iets zachter.
pi_70376335
Ooh wat zijn jullie neuzen mooi! Ik ben een weekje internetloos geweest dus sorry! Ben je nog steeds verkouden babygirl? Dat je neus loopt is normaal hoor en dat het vies ruikt ook.. dat kost allemaal tijd.
pi_70376355
Oh en ik hoef het niet zelf te betalen, het is een 2e operatie die volgt op de eerste en gewoon vergoed wordt
pi_70411893
bedankt! en fijn dat je het niet zelf hoeft te betalen! Ik vroeg me al af waar Heaven bleef, Maar mijn verkoudheid nadert zijn einde, alleen heb ik vandaag een ongelukje gehad. Zat net met een kind op schoot en ze werd boos...als gevolg een keiharde klap tegen mijn neus aan!!

Ik zet haar op de grond, voel aan mijn neus, want dat doet keii pijn. Even later voel ik iets warms lopen en jawel hoor en bloedt aan een stuk door. Veel helderrood bloed! Ik maak me zorgen en mijn moeder zegt dat ik de huisarts even moet bellen,, gedaan en te horen gekregen dat als het doorblijft bloeden ik maar langs moet komen.. ook snel afgehandeld en ik zit me nog steeds zorgen te maken.

Denk je dat de structuur nu scheef wordt? En ik heb net mijn neus gesnoten en het leek net alsof de bloedplaatjes zich hadden opgehoopt, want ik snoot grote stukken plakkend bloed. Wat denk jij ervan>
pi_70419257
Oeioei wat een pech!! Ik werkte toen ik de operatie had gehad ook met kinderen en heb nog een heel serieus gesprek met de klas gehad dat ze echt heel erg op moesten passen dat ze niet tegen mijn neus gingen aanbotsen. Is gelukkig ook niet gebeurd.
Ik snap dat je bang bent dat ie nu scheef gaat staan, ik weet niet of die angst terecht is. Als ze hem gebroken hebben om rechter te zetten is ie daarvan nu nog lang niet geheeld natuurlijk en dan kan ik me voorstellen dat een flinke klap de boel wellicht uit de lijn brengt.. De KNO bellen lijkt me het beste en desnoods even langsgaan zodat hij kan kijken. En grote stukken plakkend bloed is wel normaal, het gaat toch stollen
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:24:57 #199
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70419381
oeeeff dat is idd niet zo leuk om te horen maar ik denk niet dat het gebroken is hoor. maar het lijkt me beter om je kno ff te bellen.
Trouwens weet er iemand of er een operatie bestaat om een neus vleugel te ''creeren'' ?
ik weet dat het gek klinkt maar omdat me neus sinds kleins affaan gebroken was is me linker neus vleugel ( vorm loos ) terwijl de rechter het wel een beetje heeft
pi_70431926
Oh ik bedoelde als de KNO arts je neus gebroken heeft om hem weer recht te kunnen zetten dus Hij is niet gebroken door het incident..

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2009 19:32:38 ]
pi_70436861
oke, ik snap je. Ik zal maandag dan maar eens bellen...bedankt voor de overige tips/adviezen. Ik zie nu wel dat de zwelling steeds minder wordt, ben echt blij! Ik ga vanaf volgende week maar weer eens beginnen met sporten, gewoon even rustig opbouwen.

Ik zal binnenkort foto's maken van de dag dat het uit de gips kwam en dan over (nu nog 3) 6 weken, omdat ze zeggen dat 80 procent van de zwelling dan verdwenen is, dan zullen we eens kijken of we een verschil kunnen zien

en Famous: Als je een neusvleugel wilt "creeren, moet je zoiezo naar de plastische lijkt me. Sommige mensen hebben een kleine neus en die doen dat ook, dit doet de arts dan door kraakbeen ergens vandaan te halen (bijv uit oorschelp) en zet dit in je neus.. heel raar, ik snap het niet helemaal, maar op internet kun je hier volgens mij wel wat over vinden..
  zondag 28 juni 2009 @ 00:39:34 #202
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70438665
jaa dat heeft hij al gedaan bij mijn operatie, heeft idd kraakbeen uit mn oorschelp genomen en hem in me neus ergens geplaatst. maar ik bedoel meer dit want doordat hij scheef stond is me linker neusvleugel gaan '' hangen '' en is het dus plat achtig als je het vanaf de linker kant bekijkt terwijl me rechter neus vleugel wel ''vorm'' heeft.
pi_70443178
oke, maar heeft de dokter hier geen rekening mee gehouden?

-en mijn neus is net weer gaan bloeden, bah.
  zondag 28 juni 2009 @ 12:12:55 #204
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70443810
Nee! :S, hij heeft niet eens voor of na de operatie uitgelegt wat hij nou precies heeft gedaan.
plus gebruikte jullie allemaal na de operatie toen de gips eruit was een zout oplossing ofzo iets om het schoon te maken (binnenkant).

Is het ook mogelijk dat het kraakbeen weer scheef groeit over een tijdje omdat het zo ''gewend'' is zeg maar.
aaahh ( L ) ik hoop dat het goed komt babygirll
pi_70445703
ja, heb een zoutoplossing gebruikt. Of kraakbeen scheef kan groeien, weet ik niet. Ik weet namelijk niet of kraakbeen uberhaupt groeit als je al volgroeid bent zeg maar. Maar ik was nog aan het nadenken en dat "platte" heb ik ook een beetje, dit komt door de zwelling denk ik. Misschien gaat het nog over, soms is de zwelling aan de ene kant meer dan aan de andere kant..ik hoop ook dat het goedkomt met jou
pi_70462586
mijn neus is vanavond weer gaan bloeden. Het was te erg, het liep letterlijk mijn keel uit en ik heb ook heel wat doorgeslikt (hierdoor heb ik nu erge maagpijn). Het bleef 30 minuten doorbloeden en als ik mijn neus dicht hield, hoopte het bloed zich allemaal op en begon het via mijn keel naar beneden te lopen. Dus ik bel niet eens naar de SEH, maar ga er gewoon naartoe. In de auto moest ik bijna overgeven van het bloed, maar gelukkig waren we er snel. Eenmaal aangekomen zitten er keiveel mensen in de wachtkamer en iedereen kijkt mij natuurlijk aan (ik met een wit doek dat helemaal bebloed is). De mw aan de balie vertelde dat ik kon wachten. Ik ga dus zitten met mijn moeder en ik voel dat het minder is geworden. Ik snuit een heel klein beetje want het bloed mag daar niet opgehoopt blijven. En daarna begint het weer te lopen, maar nu in een hogere versnelling, ik ren naar de wc omdat ik moet overgeven en daar maak ik er ook een puinhoop van. Maar goed, daarna kwam de mw en zei dat ik wel meteen door kon gaan naar de dokter. De dokter vertelde me dat ik mijn neus goed moest snuiten en daarna heel stevig moest dichtknijpen. Dit doet trouwens wel pijn zeg, maarja na 30 minuten dichtknijpen blijft het nog steeds bloeden. Dus wat besluit ze: JAWEL HOOR, DAN WORDT HET TOCH EEN TAMPON!!!

De vorige keer dat ik dit kreeg was ik onder narcose, dus had ik het niet gevoeld, maar geloof me, dit is veel erger dan het eruittrekken!! Ik ben er nu wel vanaf, maar binnen 2 dagen mag het er weer uit, dus dat wordt weer leuk tegenopkijken. Ik heb achteraf nog een drankje gehad voor mijn maag omdat ik al dat bloed had doorgeslikt, maar moet nu ook nog maagbeschermers innemen voor 10 dagen.

Dat dit mij weer moet overkomen, bij mij gaat het ook nooit zoals het normaal moet gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door BabyGiirl1990 op 29-06-2009 00:02:46 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 01:27:29 #207
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70466386
Nou ik weet hoe het is om tamons in je neus te krijgen zonder narcose
Mischien had ik het hier al vertelt maar toen na me operatie 3 dagen later, wat dus 1 dag voordat de tampons eruit mochten, viel er 1tje uit me neusholte naar me keel holte.. dus had een kleine sliert in me keel.

eenmaal bij de 1ehulp moest ik wachten op de kno arts omdat een andere doktor me niet kon helpen.. ben ik daar 30 min gaan blijve wachte en elke x bij het slikke krijg je hele lichte braak neigingen.
Toen de kno arts er eindelijk was mocht ik naar binnen hij kreeg hem eruit ets en trok hem via me neus weer uit ( was er maar 1 ).

Dit was natuurlijk niet alles maar ik bespaar jullie de details hahaha en toen kreeg ik dus ff voor 1 dag een nieuwe tampon in me neus.
pi_70469464
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:09 schreef Famouss het volgende:
Jaa maja overal is dat zo, ik laat me alleen opereren door mensen die bekend zijn.
Hier in nl hoor ik veel over nolst trenite en is ook een ervaren man, dus heb ik het bij hem laten doen.
in turkije zijn er 3 bekende artse: baris cakir en nog 2 maar die ben ik vergeten.

het is nu bij mij bijna 4 weken dat ik ben geopereerd, vrijdag word het dus precies 4 weken.
zwelling is wel oke, de neuspunt voelt niet meer heel hard aan zoals eerst, en is dus iets zachter.
Maar toch, het blijft een gok (...) in zo'n land vind ik.
Live out of your imagination, not your history.
  maandag 29 juni 2009 @ 12:49:31 #209
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70475009
Ik weet niet van jou maar turkije is veel verder als het gaat om neus operatie's hoor ..
pi_70565875
oh famous wat heb jij toch een ellende gehad, maar kijk : nu is het allemaal over. maar het lijkt mij ook best gevaarlijk als er zo een tampon in je keel valt, en ik moet er niet aan denken om iedere keer kotsneigingen te hebben als je slikt.. iee gelukkig ben je er allemaal vanaf zeg

had jij ook last van meeëters, ik heb allemaal uitslag (kleine puistjes lijken het wel) en keiveel meeters op mijn neus, terwijl ikhiernooit last van had, kan ik hier iets tegen doen..? en wat betreft turkije heb je gelijk, ik heb een vriendin gesproken die het daar ook laat doen, ze zei ook dat ze daar veel verder zijn met dat soort operaties, ik denk omdat je zelf een keertje zei dat het zo een issue was , dus veel mensen laten het tegenwoordig ook makkelijk doen.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:29:33 #211
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70583620
Jaa het waren zeker enge momenten, ook was ik in de avond flauw gevallen naja ''flauw'' ik was ff weg lage bloed druk ofzo volgens mij moeder. en voor haar was het ook eng want ze kon natuurlyk geen water op me gezicht gooie of wat dan ook omdat dat gips niet nat mocht worden
Kon mischien wel deud gaan hahah.

Maargoed over die meeëters heb je gelijk. ook ik heb er last van heb een sutk of 3 kleine rode plekjes.
gaat wel over denk ik binne paar weken . en idd in turkije word dat vaak gedaan en turkije is natuurlijk ook veel groter dus zijn er ook meer mensen die zich kunnen laten opereren.

xx
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:47:30 #212
231495 Famouss
Constantinopel
pi_71046924
Weet er iemand trouwens of je na 6 weken een zonnebank kan pakken ?
kga binnekort op vakantie dus wil me lichaam ff laten wennen
pi_71526484
ja dat kan, ik ging gelijk toen mijn gips eraf ging. wel goed insmeren,ben net terug van vakantie, ging gelukkig zonder problemen. fijne vakantie

sorry voor late reactie haha
pi_71534212
Heaven hoe oud ben jij? (misschien persoonlijke vraag)
want volgens een vriend van mij word het na je 18de verjaardag niet meer vergoed door de verzekering en aangezien ik over 2 maanden 18 wordt zou ik het graag snel willen weten, zodat als het echt zo is voor mijn 18de het nog kan doen.

Mvg mistern
pi_71675967
Ik ben 24. Het wordt slechts vergoed als je een medische reden hebt. ( Die had ik). Mijn vervolgoperatie is trouwens as dinsdag, wordft nu wel puur cosmetisch Vindt het maar eng..

Vraagje trouwens, weet iemand hoe ze een echte neusverkleining doen? Dus niet een stukje liften of wat dan ook maar écht een stuk kleiner?
pi_71675977
Trouwens, een neusoperatie doen ze sowieso meestal niet voor je 18e, i.v.m. het uitgroeien.
pi_71792064
Hoe gaat het met iedereen? Ik ben vanochtend voor de 2e, en hopelijk laatste, keer geholpen. Een fluitje van een cent tot nu toe.. Was na nog geen uur weer bij en een uurtje later zat ik fris (naar omstandigheden) in de auto naar huis.
Lig nu half zittend op bed

Trouwens, het is het beste om op je rug te slapen met 2 kussens ofzo he? Ik kan alleen niet op mijn rug slapen!! Wie weet wanneer ik naar mijn zij mag draaien?
pi_71792859
Heb trouwens weer die zalf moeten halen ook maar ook 2 neussprayen nu Één zoutplossing en één Otrivin?? (xilometa nog wat die je slijmvliezen laat slinken), is die laatste normaal?
pi_71896106
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben 24. Het wordt slechts vergoed als je een medische reden hebt. ( Die had ik). Mijn vervolgoperatie is trouwens as dinsdag, wordft nu wel puur cosmetisch Vindt het maar eng..

Vraagje trouwens, weet iemand hoe ze een echte neusverkleining doen? Dus niet een stukje liften of wat dan ook maar écht een stuk kleiner?
Ik ga maandag naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de Kno, mijn tussenschot staat scheef (mijn neus zelf ook), daardoor kan ik maar door 1 neusgat ademen, dat afwissellend om de paar uur.
Weet niet of dat door de neustussenschot komt?

Werd je vervolgoperatie ook vergoed?
pi_71897715
Waarschijnlijk komt dat idd door je tussenschot. Alle operaties zijn bij mij vergoed. Dit omdat de 2e een vervolgoperatie op de eerste was. Succes iig
pi_71902460
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:59 schreef heaven7 het volgende:
Waarschijnlijk komt dat idd door je tussenschot. Alle operaties zijn bij mij vergoed. Dit omdat de 2e een vervolgoperatie op de eerste was. Succes iig
Dankje voor je hulp, hopelijk word het bij mij ook vergoed
pi_71911740
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:59 schreef heaven7 het volgende:
Nog 1 klein vraagje: word een neusoperatie ook vergoed als het tussenschot is scheef aangeboren of moet het echt door een ongeluk komen?
pi_71915791
Dat weet ik niet, zou je in je eigen verzekeringsvoorwaarden moeten kijken.
pi_71949403
Ben vndaag naar de huisarts geweest.
Tussenschot staat inderdaad scheef.
Heb een neusspray voor 35 dagen gekregen als dat niet werkt word het inderdaad een operatie.
Ook een verwijzing naar de KNO gekregen, daar krijg ik deze week bericht over of die nou al wilt of wacht todat neusspray voorbij is.
pi_72027492
ik heb een brief gekregen met daarin voor 8 september een afspraak bij de KNO.

Mijn vraag was aangezien alleen in je topic staat dat je binnen drie minuten buiten was, waar kijkt de KNO naar, hoe kijkt hij ernaar (bijv. gewoon of met een machine), maakt hij foto's etc.

En moest je zelf vragen voor een in en UITwendig (uitwendig is belangrijker voor mij) of zei de KNO het zelf.

Hoop dat ik antwoord krijg en mij daardoor zo goed mogelijk kan voorbereiden.
pi_72034118
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier......Waarom? Omdat ik veel interesse heb in een neuscorrectie. Ik zal mijzelf even voorstellen. Ik ben een vrouw van inmiddels 33 jaar. Ik heb mijn hele leven al klachten over mijn neus. Op jonge leeftijd zijn mijn neusamandelen verwijderd omdat ik altijd oorontsteking had. Ik heb al jaren verstoppingsklachten, zeker een jaar of 25. Zodra ik ga liggen raakt mijn neus verstopt. Ik gebruik daarom ook iedere nacht voordat ik ga slapen kinderneusspray. Ja, ik weet het.....het is heel schadelijk voor je slijmvliezen en weet ook dat het een gaatje kan veroorzaken in je tussenschot. Ondanks dat ik de risico's weet van het gebruik van neusspray, kan ik nauwelijks zonder. Ook is mijn neus ERG groot, iets waar ik als kind zijnde heel veel mee gepest ben en wat mij heel onzeker heeft gemaakt. Nog steeds vind ik het vreselijk om op de foto te gaan, want ja, dan zie je die vreselijke neus. Eindelijk na zoveel jaar heb ik de stap durven zetten om naar mijn huisarts te gaan en het probleem voorgelegd. Hij adviseerde mij om een afspraak te maken met een KNO arts. Enkele weken later kon ik terecht. Wat blijkt, ik heb een behoorlijk scheef neustussenschot, wat klachten zoals neusverstopping kan veroorzaken. Tevens heeft mijn KNO arts een allergietest aangevraagd. Uitslag: Ik ben behoorlijk allergisch voor bloeiende bomen, gras en onkruid. (maar dat wist ik natuurlijk al) De KNO arts heeft een inwendige en uitwendige correctie aangevraagd bij de verzekeringsmaatschappij. Een week of 6 later kreeg ik de uitslag: alleen het inwendige wordt vergoed Toch ga ik vandaag weer heen voor een neusendoscopie zodat ik de KNO arts een beter beeld kan krijgen over het inwendige gedeelte. Ik weet nog niet zeker of ik ook het uitwendige gedeelte laat corrigeren. Dit hangt er een beetje vanaf wat het mij gaat kosten. Ik hoop dat ik daar vandaag wat meer duidelijkheid over krijg. Wordt vervolgd....
pi_72035146
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:16 schreef Sil.... het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier......Waarom? Omdat ik veel interesse heb in een neuscorrectie. Ik zal mijzelf even voorstellen. Ik ben een vrouw van inmiddels 33 jaar. Ik heb mijn hele leven al klachten over mijn neus. Op jonge leeftijd zijn mijn neusamandelen verwijderd omdat ik altijd oorontsteking had. Ik heb al jaren verstoppingsklachten, zeker een jaar of 25. Zodra ik ga liggen raakt mijn neus verstopt. Ik gebruik daarom ook iedere nacht voordat ik ga slapen kinderneusspray. Ja, ik weet het.....het is heel schadelijk voor je slijmvliezen en weet ook dat het een gaatje kan veroorzaken in je tussenschot. Ondanks dat ik de risico's weet van het gebruik van neusspray, kan ik nauwelijks zonder. Ook is mijn neus ERG groot, iets waar ik als kind zijnde heel veel mee gepest ben en wat mij heel onzeker heeft gemaakt. Nog steeds vind ik het vreselijk om op de foto te gaan, want ja, dan zie je die vreselijke neus. Eindelijk na zoveel jaar heb ik de stap durven zetten om naar mijn huisarts te gaan en het probleem voorgelegd. Hij adviseerde mij om een afspraak te maken met een KNO arts. Enkele weken later kon ik terecht. Wat blijkt, ik heb een behoorlijk scheef neustussenschot, wat klachten zoals neusverstopping kan veroorzaken. Tevens heeft mijn KNO arts een allergietest aangevraagd. Uitslag: Ik ben behoorlijk allergisch voor bloeiende bomen, gras en onkruid. (maar dat wist ik natuurlijk al) De KNO arts heeft een inwendige en uitwendige correctie aangevraagd bij de verzekeringsmaatschappij. Een week of 6 later kreeg ik de uitslag: alleen het inwendige wordt vergoed Toch ga ik vandaag weer heen voor een neusendoscopie zodat ik de KNO arts een beter beeld kan krijgen over het inwendige gedeelte. Ik weet nog niet zeker of ik ook het uitwendige gedeelte laat corrigeren. Dit hangt er een beetje vanaf wat het mij gaat kosten. Ik hoop dat ik daar vandaag wat meer duidelijkheid over krijg. Wordt vervolgd....

Hoi syl indrukwekkend verhaal, kan je niet gewoon aan je KNO vragen dat ze ook je neus mooier maken, omdat ze tog al bezig zijn met opereren, ik hoop dat het lukt, zo niet dan hoop ik dat de kosten minimaal zijn.

ik heb een brief gekregen met daarin voor 8 september een afspraak bij de KNO.

En ik zou als het mogelijk was een paar vraagjes stellen: waar kijkt de KNO naar, hoe kijkt hij ernaar (bijv. gewoon of met een apparaat), maakt hij foto's etc. Het gaat om de eerste keer bij de KNO

En moest je zelf vragen voor een in en UITwendig (uitwendig is belangrijker voor mij) of zei de KNO het zelf.

Hoop dat ik antwoord krijg en mij daardoor zo goed mogelijk kan voorbereiden.
pi_72036586
Het verschilt per KNO dus je kunt je niet op alles voorbereiden. Mijn KNO keek even met een ding in mijn neus, zag dat het tussenschot scheef stond en toen ik aangaf dat ik hem ook van buiten rechtgezet wilde hebben heeft hij een aanvraag voor de verzekering geschreven voor zowel in als uitwendig. Omdat mijn neus te gecompliceerd was voor hem heeft hij me doorverwezen naar Hilversum waar dus één van de beste chirurgen van Nederland werkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2009 12:41:52 ]
pi_72058270
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:41 schreef heaven7 het volgende:
Het verschilt per KNO dus je kunt je niet op alles voorbereiden. Mijn KNO keek even met een ding in mijn neus, zag dat het tussenschot scheef stond en toen ik aangaf dat ik hem ook van buiten rechtgezet wilde hebben heeft hij een aanvraag voor de verzekering geschreven voor zowel in als uitwendig. Omdat mijn neus te gecompliceerd was voor hem heeft hij me doorverwezen naar Hilversum waar dus één van de beste chirurgen van Nederland werkt.
bedankt ik hoop dat het bij mij ook zo makkelijk gaat.
pi_72059589
Nou heel makkelijk ging het verder allemaal niet. Je kunt alles hier lezen.
pi_72063525
Vervolg:
Ik had gisteren om 15:00 uur een afspraak met de KNO arts en ging om 13:40 uur weg van mijn werk om vervolgens met het openbaar vervoer naar het ziekenhuis te gaan. En ja hoor, alsof de duivel ermee speelt.......Er stond een brug open die door de hitte niet meer dicht kon. Er was geen trein verkeer meer mogelijk...Stond ik daar op het station, bloed heet en geen idee wanneer ik hier überhaupt vandaan kon. Uiteindelijk een andere trein genomen die via een enorme omweg ook naar mijn gewenste station zou komen. Echter ook deze trein liep behoorlijke vertraging op. Al met al....om een lang verhaal kort te maken....Ik heb helaas de afspraak met de KNO arts moeten annuleren vanwege de problemen met het openbaar vervoer! Gelukkig was de assistente begripvol en heeft mij nu voor volgende week donderdag 28 augustus ingedeeld. Wordt vervolgd.....

Mistern:
Bij mijn eerste afspraak met de KNO heb ik verteld dat ik al mijn hele leven verstoppingsklachten heb, tevens heb ik hem verteld dat ik graag indien het nodig was om een inwendige correctie uit te laten voeren, dit te combineren met een uitwendige correctie, omdat ik niet tevreden ben met de grootte van mijn neus. Nadat de KNO arts met een lampje en een soort tangetje waardoor hij mijn neusgaten wijder kon maken in mijn neus had gekeken zag hij al direct dat ik een erg scheef neustussenschot heb. Hij zei dat het een prima combinatie was om zowel inwendig als uitwendig aan te pakken. Hij zei tegen mij dat ik voor mijzelf heel goed moest nadenken wat voor een neus ik wou. Een rechte neus, een wipneusje enz. Daarna heeft hij voor mij de papieren ingevuld en naar de verzekeringsmaatschappij verstuurd. Toen moest ik naar de Medische Fotograaf. Deze heeft foto's gemaakt van alle kanten van mijn neus, dus rechtvooruit, schuin en van de zijkant. Echt vreselijk! Echter helaas voor mij geen geluk. De verzekeringsmaatschappij wil alleen het inwendige vergoeden. Tevens heeft de KNO aan mij gevraagd of ik een nieuwe afspraak wilde maken voor een neusendoscopie zodat hij een goed beeld krijgt van het inwendige. Hierbij wordt gekeken naar het neustussenschot, de neusschelpen, het uiterlijk van het slijmvlies, de afvoergangen van de neusbijholten en eventuele afwijkingen van de inwendige neus, zoals neuspoliepen, pus, abnormale verdikkingen. Gisteren moest ik dus voor een neusendoscopie...echter zoalsje hierboven kunt lezen is deze helaas niet doorgegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sil.... op 21-08-2009 09:05:50 ]
pi_72064801
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:42 schreef heaven7 het volgende:
Nou heel makkelijk ging het verder allemaal niet. Je kunt alles hier lezen.
Okee dat je alles zelf moest regelen met de verzekering was waarschijnlijk wel k*t
pi_72064891
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:57 schreef Sil.... het volgende:
Vervolg:
Ik had gisteren om 15:00 uur een afspraak met de KNO arts en ging om 13:40 uur weg van mijn werk om vervolgens met het openbaar vervoer naar het ziekenhuis te gaan. En ja hoor, alsof de duivel ermee speelt.......Er stond een brug open die door de hitte niet meer dicht kon. Er was geen trein verkeer meer mogelijk...Stond ik daar op het station, bloed heet en geen idee wanneer ik hier überhaupt vandaan kon. Uiteindelijk een andere trein genomen die via een enorme omweg ook naar mijn gewenste station zou komen. Echter ook deze trein liep behoorlijke vertraging op. Al met al....om een lang verhaal kort te maken....Ik heb helaas de afspraak met de KNO arts moeten annuleren vanwege de problemen met het openbaar vervoer! Gelukkig was de assistente begripvol en heeft mij nu voor volgende week donderdag 28 augustus ingedeeld. Wordt vervolgd.....

Mistern:
Bij mijn eerste afspraak met de KNO heb ik verteld dat ik al mijn hele leven verstoppingsklachten heb, tevens heb ik hem verteld dat ik graag indien het nodig was om een inwendige correctie uit te laten voeren, dit te combineren met een uitwendige correctie, omdat ik niet tevreden ben met de grootte van mijn neus. Nadat de KNO arts met een lampje en een soort tangetje waardoor hij mijn neusgaten wijder kon maken in mijn neus had gekeken zag hij al direct dat ik een erg scheef neustussenschot heb. Hij zei dat het een prima combinatie was om zowel inwendig als uitwendig aan te pakken. Hij zei tegen mij dat ik voor mijzelf heel goed moest nadenken wat voor een neus ik wou. Een rechte neus, een wipneusje enz. Daarna heeft hij voor mij de papieren ingevuld en naar de verzekeringsmaatschappij verstuurd. Toen moest ik naar de Medische Fotograaf. Deze heeft foto's gemaakt van alle kanten van mijn neus, dus rechtvooruit, schuin en van de zijkant. Echt vreselijk! Echter helaas voor mij geen geluk. De verzekeringsmaatschappij wil alleen het inwendige vergoeden. Tevens heeft de KNO aan mij gevraagd of ik een nieuwe afspraak wilde maken voor een neusendoscopie zodat hij een goed beeld krijgt van het inwendige. Hierbij wordt gekeken naar het neustussenschot, de neusschelpen, het uiterlijk van het slijmvlies, de afvoergangen van de neusbijholten en eventuele afwijkingen van de inwendige neus, zoals neuspoliepen, pus, abnormale verdikkingen. Gisteren moest ik dus voor een neusendoscopie...echter zoalsje hierboven kunt lezen is deze helaas niet doorgegaan.
Oei dat is echt jammer dat je niet optijd bij je afspraak kon zijn, was het niet mogelijk om een taxi te nemen?
Gellukig heb je een nieuwe afspraak en hopelijk verloopt die beter.

Okee bedankt voor het delen van je ervaring bij de KNO, bij mij staat het tussenschot ook scheef.
En zo keek de huisarts er ook naar en kwam ook met die conclusie, dus hopelijk doet de KNO dat ook, dan ga ik ook gelijk vragen of het mogelijk is om de neusvorm te veranderen.
pi_72239921
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:57 schreef Sil.... het volgende:
Ik heb helaas de afspraak met de KNO arts moeten annuleren vanwege de problemen met het openbaar vervoer! Gelukkig was de assistente begripvol en heeft mij nu voor volgende week donderdag 28 augustus ingedeeld. Wordt vervolgd.....

En had je nu wel geluk, dat je op tijd aanwezig was?
Wat hebben ze allemaal gedaan en hoe is het gedaan.
Heb je ook nog nagevraagd hoe duur het was als je zelf alleen het uitwendige moest betalen?

Greetzz MisterN
pi_72557566
Hallo,

Ik heb vorig jaar een rhinoplastiek laten uitvoeren omdat ik groeiende knobbeltjes op mijn neus had en het neustussenschot stond scheef. Hiermee ben ik naar de kno-arts gegaan en die heeft me 6 weken later geopereerd omdat die knobbeltjes tegen mijn huid aanduwde dus ik had er pijn van. De kno-arts vertelde dat ik dat vergoed kreeg omdat ik op medische gronden geopereerd werd. Zij zouden dit bij de zorgverzekeraar aanvragen en dan zou het goed komen. 6 weken later werd ik geopereerd en uiteindelijk is het redelijk goed gekomen (het was in elk geval niet pijnloos). Nu (een jaar later) krijg ik van de zorgverzekering een rekening van 4250 euro van deze operatie. Deze operatie werd niet vergoed omdat het cosmetisch was volgens hun. Ik dus weer naar de kno-arts gebeld.....deze zou een brief naar de zorgverzekeraar sturen dat deze operatie vergoed moest worden. Ze was vergeten de operatie aan te vragen bij de zorgverzekeraar, wat ik dus niet wist. Uiteindelijk weer een afwijzing gekregen van de zorgverzekering. Ik ga dit natuurlijk niet betalen, want mij is nooit verteld dat er een kans was dat dit niet vergoed was. Ik heb nog niet eens een andere neus gekregen.....alleen is het tussenschot wat rechter gezet en de knobbeltjes bijgevijld (wat inmiddels alweer terug aan het komen is). Dus ik raad jullie aan om dit grondig van te voren na te vragen, voor dat je achteraf in de problemen komt. Want ik ga nog een hele strijd tegenmoet om dit vergoed te krijgen.

Groetjes, An
pi_72629989
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:45 schreef anoek87 het volgende:
Hallo,

Ik heb vorig jaar een rhinoplastiek laten uitvoeren omdat ik groeiende knobbeltjes op mijn neus had en het neustussenschot stond scheef. Hiermee ben ik naar de kno-arts gegaan en die heeft me 6 weken later geopereerd omdat die knobbeltjes tegen mijn huid aanduwde dus ik had er pijn van. De kno-arts vertelde dat ik dat vergoed kreeg omdat ik op medische gronden geopereerd werd. Zij zouden dit bij de zorgverzekeraar aanvragen en dan zou het goed komen. 6 weken later werd ik geopereerd en uiteindelijk is het redelijk goed gekomen (het was in elk geval niet pijnloos). Nu (een jaar later) krijg ik van de zorgverzekering een rekening van 4250 euro van deze operatie. Deze operatie werd niet vergoed omdat het cosmetisch was volgens hun. Ik dus weer naar de kno-arts gebeld.....deze zou een brief naar de zorgverzekeraar sturen dat deze operatie vergoed moest worden. Ze was vergeten de operatie aan te vragen bij de zorgverzekeraar, wat ik dus niet wist. Uiteindelijk weer een afwijzing gekregen van de zorgverzekering. Ik ga dit natuurlijk niet betalen, want mij is nooit verteld dat er een kans was dat dit niet vergoed was. Ik heb nog niet eens een andere neus gekregen.....alleen is het tussenschot wat rechter gezet en de knobbeltjes bijgevijld (wat inmiddels alweer terug aan het komen is). Dus ik raad jullie aan om dit grondig van te voren na te vragen, voor dat je achteraf in de problemen komt. Want ik ga nog een hele strijd tegenmoet om dit vergoed te krijgen.

Groetjes, An
Oei dat is behoorlijk vervelend en ik hoop dat je het allemaal niet hoeft niet te betalen, ik moet morgen weer naar de KNO en zal er navraag nadoen en zeggen dat ik niet geopereerd wil worden voordat het zeker is dat het vergoed wordt.
erg bedankt, dit is een zeer nuttige bericht, waar ik en veel andere mensen veel aan zullen hebben.

Groetjes mistern
pi_72779156
Hey,
kben Sandrine en ben 14 (bijna 15) jaar.
Ik zou graag mijn neustip laten versmallen.. mijn neusis niet breedt maar mijn neustip is echt een bolletje!
Kzou dit graag willlen laten weghalen!
Gaat dat op mijn leefttijd?
Wil het echt zo snel mogelijk latendoen want ik heb echt een complex van mijn neus!
Kan iemand me helpen met mijn vraag?

mvg! Sandrinetj
pi_72782001
Lees alles eens door! Ga je niet vergoed krijgen sowieso en je bent te jong dus wordt er sowieso niet geopereerd nog.
pi_72844389
Wacht er nog even mee meid, je bent nog 'maar' 14/15. Als je dadelijk wat ouder bent denk je er misschien anders over. Als je dadelijk 18-20 bent (liefst ouder) dan kun je het nog eens her-overwegen. Bovendien is je neus volgens mij formeel gezien nog niet volgroeid.

Verder wil iedereen bedanken voor het delen van zijn/haar ervaringen. Erg fijn dat dit forum ook veel over dit onderwerp heeft, daar hebben velen incl. ikzelf veel aan.

Ik weet in ieder geval al sinds een 6-8 jaar dat ik iets aan mijn neus wil doen. In principe estetisch. Maar eigenlijk ook met een geldige medische KNO reden die daar eigenlijk gelukkig zonder dat ik het wist bij is gekomen. Daar later meer over.

Ik wil deze operatie; na dit hele topic gelezen te hebben perse vergoed hebben door de verekering en ben daar zelfs bereid voor om; andere zorgverzekeraar te nemen, alles zeer grondig uit te zoeken (incl. hantekeningen, codes enz) en eventueel bij afwzijzing van KNO arts een andere te raadplegen.

Ik zie dat velen hier een (gedeeltelijke) cosmetische/estetische operatie vergoed krijgen als zijnde een medische gegronde operatie. Wat ik prima vind en dus als een uitdaging zie om hetzelfde voor elkaar te krijgen !

Hier mijn verhaal; hoe ik het misschien toch gefietst kan krijgen als zijnde medische gegronde reden.
Heb al vanaf een jaar of 6 allergien tav. mijn neus; hooikoorts,stofmijt,huismijt enz. Op de allergie-test scoren test heb ik voor: huismijt een 4 en voor hooikoorts een 6. max. haalbare 6. De KNO arts zei dat ik een ernstige vorm had tav. hooikoorts. Hij heeft foto's gemaakt van mijn neus en zei dat een tussenschot operatie wel eens een mogelijkheid zou kunnen zijn tot verbetering van de algehele neus-ademhaling en het verdikte neusslijm-vlies. Mijn schot zou wat meer naar rechts zitten, waardoor de rechterneus gat wat kleiner is vanbinnen. Eerst moest ik het maar eens proberen met medicatie op te lossen. De operatie was een te overwegen toekomstige keuze.

Nu wil ik eigenlijk en waarschijnlijk voelen jullie hem al hangen, een uitwendig/inwendige operatie voor mijn neus; die op papier mag doorgaan voor een medisch gegronde operatie. En tegenlijk zowel op estetisch/cosmetisch en medisch vlak mijn problemen en wensen oplost
2 vliegjes in een klap, zouk willen zeggen.

Graag wil ik van jullie; tenminste degene die hier ervaring mee hebben het volgende weten:

- Welk zorgverzekeraar vergoed het makkelijkst/meeste op dit gebied? Welke zorgverzekeraar is medische erg positief gesteld tav. cosmetische chirugie?

- Welke code is belangrijk als zijnde formele zorgverzekeraar vergoeding? Dus de code die wordt doorgegeven en eventueel op je documentatie staat?

- Alles wat ik moet ondernemen om de zorgverzekeraar zover te krijgen dat alles netjes vergoed wordt.
Wat moet ik zeggen en doorgeven aan hen.
- De KNO arts zover krijg dat alles vergoed wordt en hoe ik er bij hem op subtiele wijzen kan aandringen dat...

- Welke code wordt er gehanteerd of is belangrijk om voor te dragen? Welke code staat altijd op dergelijke formulieren, zodat het vergoed wordt?

- Hoe kan ik mijn huisarts een formele doorverwijzing laten regelen naar enkel en alleen de KNO arts en wat vertel ik aan haar? Ook het cosmetische gedeelte?

Vriendelijk dank totdusver en veel suc6 en sterkte gewenst met de mensen die een operatie voor de boeg hebben of er van aan het bekomen zijn!
pi_72862293
hallo kees,

als je een neuscorrectie vergoed wil hebben is het heel makkelijk bij Salland verzekeringen.Ik heb een gesprek gehad met de adviserend geneeskundige van 10 mi omdat me KNO arts een in en uitwendig correctie had aangevraagd. hij vroeg ja heb je last van je ademhaling ik zei ja heb verteld dat ik het zat ben met van die nutteloze sprays te gebruiken die maar eventjes werken en dat ik nasaal praat en druk op me oren heb, hei zei dat het beter zou zijn als de KNO arts alles zou doen dat het een beter resultaat zou geven om me bobbeltje te corrigeren.
Meneer de aardig arts heeft geeneens in me neus gekeken en hij zei na 10 minuten ja ik ga er mee akkoord voor een in en uitwendig correctie. dus nu word die helemaal vergoed en nu alleen foto s maken en de operatie inroosteren.

gr koray
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')