abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:59:03 #151
231495 Famouss
Constantinopel
pi_69865427
ahhh oke, bedankt duurt nog wel keilang!
pi_69871471
Nou de ergste zwelling trekt met een paar weken wel weg hoor Geen zorgen! Na een week of 3 kon niemand meer zien dat er wat gebeurd was met me. Alleen ikzelf zag het en vooral achteraf nu, op foto's.
pi_69872296
k ben net weer wakker. Ik slaap gewoon heel de dag door, want alles is vermoeiend, eten drinken, bellen etc. Ik kan maar 15 minuutjes op de laptop en dan ben ik weer helemaal op. Ik heb ook zo een gaasje, en die loopt ook steeds vol, maar ik had er 3 gekregen van het ziekenhuis, ik heb eral 2 moeten gebruiken. Tot vrijdag heb ik er dus nog eentje over. Ik heb het trouwens ook warm de hele tijd, begin te zweten , maar dan krijg ik het weer koud, isdit ook normaal? Het is shit dat onze thermometer het niet doet, uitgerekend deze dagen. Maar ikdenk niet dat ik koorts ofzo heb alhoewel mijn gezicht warm aanvoelt. Nou, ik ga weer uitrusten denk ik

Maar ik heb begrepen dat ik dus niet plat moet liggen, bedankt voor de tip, want dat ik dus net wel gedaan.
pi_69872988
Ja dat is normaal. De narcose heeft een behoorlijk impact op je lijf. Gewoon meer gaasjes gebruiken hoor, die kun je zo bij de drogist halen. Ik heb er ook een aantal versleten, had er veel te weinig meegekregen van het ziekenhuis.

Niet plat idd, 2 kussens achter je rug duwen zodat je half overeind zit Sterkte! Het is ff kut maar het is het echt waard.
pi_69873456
@ Heaven7, heb je misschien een voor- en nafoto?
pi_69873921
Nee die ga ik niet online zetten
pi_69874136
Oke, jammer
Maar kan het wel begrijpen
pi_69874499
Ik ben niet echt anoniem hier, vandaar
  zaterdag 13 juni 2009 @ 17:50:13 #159
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70005853
Me neus tip naja eigenlyk me hele neus is nog best wel ''hard'' dus denk dat het wel wat langer duurt dan 3 weken.
pi_70006962
Dat is die van mij nu na 1.5 jaar nog steeds dus dat zal niet heel veel beter worden hoor
pi_70007409
Gisteren moesten de neustampons eruit. Het lijkt serieus net alsof ze je hersenen uit je neus trekken, zo een naar gevoel. Plus dat ik een beetje verkouden ben, dus die tampons waren kei vochtig en daardoor extra dik!! Maar daardoor ging het denk ik ook soepeler, ,hupla in één beweging eruit, wel erg pijnlijk.

Volgende week mag het gips eraf. Ik probeer nu al wat verschil te zien en duidelijk is dat de neustip wat hoger staat dan dat ik had. Maar het belangrijkste is dat ik nu weer goed kan ademen, ik voel het verschil direct. Ik kan niet wachten totdat het gips eraf kan, soms zit ik wat te friemelen aan het gips omdat het wat losjes begint te staan. Kan ik trouwens wel op mijn zij slapen, dat vraag ik me steeds af..
pi_70008812
Ja dat kan dacht ik wel als je maar niet helemaal plat ligt. Correct me if i'm wrong anyone Kan me niet meer goed herinneren hoe ik geslapen heb.

En die tampons zijn vreselijk idd Man wat een kutgevoel. Maar heb jij nu ook nog andere plaatjes en dingen in je neus? Die had ik wel en verwijderde de kno na een week tegelijk met het gips. En dat was nog veel pijnlijker. Ik ging bijna out en moest een half uur plat liggen voor ik weer wegkon.
pi_70012577
nee, ik heb niks anders gekregen ipv tampons, gelukkig maar, wat een drama was het om niet door je neus te kunnen ademen. Eten had geen smaak, en het leek net alsof mijn keel vacuum trok als ik dronk enzo. Ik denk serieus dat dat het ergste gedeelte is van het hele herstel, want ik heb verder geen napijn etc. Ik zit nu steeds weer aan het gips te pulken omdat het ook begint te jeuken, ik denk dat het gips losser komt te zitten omdat de zwelling steeds afzwakt...heeft het trouwens pijn gedaan toen het gips eraf ging?
nog een vraag: Ik heb een zoutoplossing gekregen (kan je ook zelf maken in principe), heb jij dit ook gehad en hoe maakte jij je neus hiermee schoon? Gewoon opsnuiven lukt niet, alles loopt er weer uit...Of had jij helemaal niks gehad om het schoon te spoelen als het ware
  maandag 15 juni 2009 @ 00:24:09 #164
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70012877
Ik zelf heb niks gekregen, kreeg alleen een zalfje mee die ik elke dag moet insmeren i.v.m infecties.
De linker helft van me neus is trouwens wat 'dikker'' dan de rechter, hierdoor lykt het alsof hij scheef staat. hoop dat dit nog goed komt. want ik had hiervoor een gebroken neus die dus al scheef stond en nu staat hij nog steeds scheef alleen minder.
pi_70016956
Dit zal nog wel wegtrekken, je kunt nu nog helemaal niet zien hoe het uiteindelijke resultaat gaat worden.

Ik had trouwens ook een zoutoplossing ja. Ik spoot het er gewoon in, snoot niet, en frunnikte wat met een wattenstokje om het enigszins schoon te maken Gips eraf doet geen pijn.
Zalf had ik ook, om het sneetje tussen mijn neusgaten goed te laten genezen en wat vettig te houden. En ik moest het ook op de hechtingen in mijn neus smeren.
pi_70102202
over twee dagen mag het gips eraf! ben reuze benieuwd naar het resultaat. Ik probeer nu al wat te spieken en zit wat te bewegen met het gips, hij zit ook steeds losser, en hierdoor is het makkelijker om af en toe te kijken naar mijn neus.. dit zal geen kwaad kunnen toch? ik zie dat mijn neus duidelijk kleiner is, en dan ook nagaan dat het alleen maar beter gaat worden de komende tijd..

en dan heb ik nog een vraag: had jij het ook, dat naarmate de dagen verstreken, de pijn steeds meer aanwezig was? tenminste, je voelt het nou, dat had ik eerst niet...zou het komen doordat ik met het gips zit te 'spelen?

x
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:27:55 #167
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70104568
Je bedoelt dat je een soort van tinteling gevoel krijgt ?
dat had ik wel jaa haha, het leek ook alsof hij los zat maar dan kwam omdat de zwelling weg is gegaan dus er zat een stukje tussen wat leeg ''zat''
pi_70105821
Ja en dat gekke gevoel blijft heel lang. Sterker nog, als ik met mijn nagel 'krabbel' aan het stukje wat ze open hebben gesneden tintelt het nog steeds en is het enigszins gevoelloos, mijn neustip ook. Verder zou ik niet teveel pulken, hoe graag je dat ook wil

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 19:07:03 ]
pi_70107268
haha oke dan ben ik niet de enige. Dat gevoel blijft dan idd wel heel lang aangezien het bij jou al 1,5 jaar is geleden.. Ik heb net het gips omhoog "getilt als het ware en heb gezien dat mijn neusbrug recht is, het is wel dik, maar dat zijn de zwellingen. Ik kon het gewoon niet laten, was zo nieuwsgierig, dus ging gewoon kijken. De vorm is zoiezo verbeterd, ik denk dat het een geslaagde klus is ,:)
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:56:07 #170
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70107644
Naja bij mij is het niet echt gevoelloos, ik kan me neusje wel gwn voelen alleen is het meer dat als ik me hoofd links of rechts buig dat ik het voel
pi_70107817
Ik hoop het voor je Weet jij hoe ze de verkleining hebben gedaan? Want ik moet 11 augustus nog een keer, hij gaat wat bot weghalen bij de neusbrug wat zorgt voor een optisch scheve neus maar eigenlijk wil ik hem in het algeheel nog wat kleiner hebben, heeft ie de vorige keer niet gedaan.

Dit is mijn neus nu trouwens:

Mag kleiner en wat gelift worden vind ik

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 20:00:56 ]
pi_70108052
Je neus ziet er goed uit vind ik
Ik zou er verder niet teveel aan laten veranderen, anders is het niet meer van jou zeg maar. Wanneer je er echt mee zit of het stoort je, dan zou ik dat eventueel laten veranderen, maar ik vind het persoonlijk nu mooi zoals hij is. Ik wilde bij mij ook niet zo een groot verschil zien, want het is toch karakter vind ik, maar die bobbel stoorde mij overal en bij iedereen. Verder heb ik niet echt specifiek gevraagd om een totale verkleining, maar ik denk dat hij dit vanuit zijn opzicht toch heeft gedaan omdat mijn neus anders te lang zou worden ofzo.. Ik ga vrijdag voor en na foto's plaatsen!! Reken maar op een duidelijk verschil!

als ant. op je vraag: zo gaat de totale verkleining, gevonden op youtube:

[ Bericht 26% gewijzigd door BabyGiirl1990 op 17-06-2009 20:13:40 ]
pi_70110072
Oeh ik denk niet dat ik die al wil zien met nog een operatie in het vooruitzicht verder, dankje voor het compliment Je zal wel gelijk hebben hoor, ik ben alleen zo'n perfectionist. Ik ga het nog wel even vragen voor de operatie, wat zijn idee ervan is.
Ik had ook een bobbel waaraan ik me erg stoorde en waardoor je neus sowieso al een stuk groter oogt en die is bij mij idd ook mooi weggehaald Ik ben benieuwd naar jouw foto's!
pi_70115945
Ik heb vorig jaar ook een neus operatie gehad.

Gewoon bij de KNO arts. Mijn neus is vroeger uit de kom geweest en kon nog maar door een neus gaat ademen. Bij verkoudheid zat mijn neus dus erg snel dicht.

De KNO arts heeft mijn neus rechter gezet; kon niet helemaal recht omdat anders mijn hoofd uit zijn lijn was. Het puntje van je neus moet namelijk midden boven je mond (waar dat platte stuk zit, precieze benaming weet ik niet). Verder hoefde hij van mij niet kleiner (ondanks ik een vrij grote gok heb) puur omdat je neus een groot deel van je gezicht bepaald en ik niet opeens iemand anders hoef te zijn.

De verzekering heeft dit verder wel vergoed (vier duizend euro als ik me niet vergis). De tampons, het niet kunnen ademen door je neus, 5 dagen moeilijk eten en drinken, en de narcose zijn het ergste.
pi_70126891
Je die dingen die je benoemt zijn het vervelendste waar je doorheen moet, want de pijn is over het algemeen gering. Verder vind ik dat een neusverkleining idd je gezicht anders maakt, maar bij mij was het gewoon nodig. Dit omdat mijn neus gewoon te groot was voor mijn gezicht, ik heb een klein gezicht en zo een grote neus nam alle aandacht van de rest zeg maar. Ik denk dat deze operatie mij in ieder geval een stuk meer zekerheid zal geven, en verder zijn mijn klachten tot nu toe weg, ik krijg meer lucht, mijn stem klinkt helderder, en dat was deze operatie ook zeker waard. Als je de foto's morgen ziet, zul je denk ik ook wel schrikken van mijn oude neus haha

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')