abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70436861
oke, ik snap je. Ik zal maandag dan maar eens bellen...bedankt voor de overige tips/adviezen. Ik zie nu wel dat de zwelling steeds minder wordt, ben echt blij! Ik ga vanaf volgende week maar weer eens beginnen met sporten, gewoon even rustig opbouwen.

Ik zal binnenkort foto's maken van de dag dat het uit de gips kwam en dan over (nu nog 3) 6 weken, omdat ze zeggen dat 80 procent van de zwelling dan verdwenen is, dan zullen we eens kijken of we een verschil kunnen zien

en Famous: Als je een neusvleugel wilt "creeren, moet je zoiezo naar de plastische lijkt me. Sommige mensen hebben een kleine neus en die doen dat ook, dit doet de arts dan door kraakbeen ergens vandaan te halen (bijv uit oorschelp) en zet dit in je neus.. heel raar, ik snap het niet helemaal, maar op internet kun je hier volgens mij wel wat over vinden..
  zondag 28 juni 2009 @ 00:39:34 #202
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70438665
jaa dat heeft hij al gedaan bij mijn operatie, heeft idd kraakbeen uit mn oorschelp genomen en hem in me neus ergens geplaatst. maar ik bedoel meer dit want doordat hij scheef stond is me linker neusvleugel gaan '' hangen '' en is het dus plat achtig als je het vanaf de linker kant bekijkt terwijl me rechter neus vleugel wel ''vorm'' heeft.
pi_70443178
oke, maar heeft de dokter hier geen rekening mee gehouden?

-en mijn neus is net weer gaan bloeden, bah.
  zondag 28 juni 2009 @ 12:12:55 #204
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70443810
Nee! :S, hij heeft niet eens voor of na de operatie uitgelegt wat hij nou precies heeft gedaan.
plus gebruikte jullie allemaal na de operatie toen de gips eruit was een zout oplossing ofzo iets om het schoon te maken (binnenkant).

Is het ook mogelijk dat het kraakbeen weer scheef groeit over een tijdje omdat het zo ''gewend'' is zeg maar.
aaahh ( L ) ik hoop dat het goed komt babygirll
pi_70445703
ja, heb een zoutoplossing gebruikt. Of kraakbeen scheef kan groeien, weet ik niet. Ik weet namelijk niet of kraakbeen uberhaupt groeit als je al volgroeid bent zeg maar. Maar ik was nog aan het nadenken en dat "platte" heb ik ook een beetje, dit komt door de zwelling denk ik. Misschien gaat het nog over, soms is de zwelling aan de ene kant meer dan aan de andere kant..ik hoop ook dat het goedkomt met jou
pi_70462586
mijn neus is vanavond weer gaan bloeden. Het was te erg, het liep letterlijk mijn keel uit en ik heb ook heel wat doorgeslikt (hierdoor heb ik nu erge maagpijn). Het bleef 30 minuten doorbloeden en als ik mijn neus dicht hield, hoopte het bloed zich allemaal op en begon het via mijn keel naar beneden te lopen. Dus ik bel niet eens naar de SEH, maar ga er gewoon naartoe. In de auto moest ik bijna overgeven van het bloed, maar gelukkig waren we er snel. Eenmaal aangekomen zitten er keiveel mensen in de wachtkamer en iedereen kijkt mij natuurlijk aan (ik met een wit doek dat helemaal bebloed is). De mw aan de balie vertelde dat ik kon wachten. Ik ga dus zitten met mijn moeder en ik voel dat het minder is geworden. Ik snuit een heel klein beetje want het bloed mag daar niet opgehoopt blijven. En daarna begint het weer te lopen, maar nu in een hogere versnelling, ik ren naar de wc omdat ik moet overgeven en daar maak ik er ook een puinhoop van. Maar goed, daarna kwam de mw en zei dat ik wel meteen door kon gaan naar de dokter. De dokter vertelde me dat ik mijn neus goed moest snuiten en daarna heel stevig moest dichtknijpen. Dit doet trouwens wel pijn zeg, maarja na 30 minuten dichtknijpen blijft het nog steeds bloeden. Dus wat besluit ze: JAWEL HOOR, DAN WORDT HET TOCH EEN TAMPON!!!

De vorige keer dat ik dit kreeg was ik onder narcose, dus had ik het niet gevoeld, maar geloof me, dit is veel erger dan het eruittrekken!! Ik ben er nu wel vanaf, maar binnen 2 dagen mag het er weer uit, dus dat wordt weer leuk tegenopkijken. Ik heb achteraf nog een drankje gehad voor mijn maag omdat ik al dat bloed had doorgeslikt, maar moet nu ook nog maagbeschermers innemen voor 10 dagen.

Dat dit mij weer moet overkomen, bij mij gaat het ook nooit zoals het normaal moet gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door BabyGiirl1990 op 29-06-2009 00:02:46 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 01:27:29 #207
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70466386
Nou ik weet hoe het is om tamons in je neus te krijgen zonder narcose
Mischien had ik het hier al vertelt maar toen na me operatie 3 dagen later, wat dus 1 dag voordat de tampons eruit mochten, viel er 1tje uit me neusholte naar me keel holte.. dus had een kleine sliert in me keel.

eenmaal bij de 1ehulp moest ik wachten op de kno arts omdat een andere doktor me niet kon helpen.. ben ik daar 30 min gaan blijve wachte en elke x bij het slikke krijg je hele lichte braak neigingen.
Toen de kno arts er eindelijk was mocht ik naar binnen hij kreeg hem eruit ets en trok hem via me neus weer uit ( was er maar 1 ).

Dit was natuurlijk niet alles maar ik bespaar jullie de details hahaha en toen kreeg ik dus ff voor 1 dag een nieuwe tampon in me neus.
pi_70469464
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:09 schreef Famouss het volgende:
Jaa maja overal is dat zo, ik laat me alleen opereren door mensen die bekend zijn.
Hier in nl hoor ik veel over nolst trenite en is ook een ervaren man, dus heb ik het bij hem laten doen.
in turkije zijn er 3 bekende artse: baris cakir en nog 2 maar die ben ik vergeten.

het is nu bij mij bijna 4 weken dat ik ben geopereerd, vrijdag word het dus precies 4 weken.
zwelling is wel oke, de neuspunt voelt niet meer heel hard aan zoals eerst, en is dus iets zachter.
Maar toch, het blijft een gok (...) in zo'n land vind ik.
Live out of your imagination, not your history.
  maandag 29 juni 2009 @ 12:49:31 #209
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70475009
Ik weet niet van jou maar turkije is veel verder als het gaat om neus operatie's hoor ..
pi_70565875
oh famous wat heb jij toch een ellende gehad, maar kijk : nu is het allemaal over. maar het lijkt mij ook best gevaarlijk als er zo een tampon in je keel valt, en ik moet er niet aan denken om iedere keer kotsneigingen te hebben als je slikt.. iee gelukkig ben je er allemaal vanaf zeg

had jij ook last van meeëters, ik heb allemaal uitslag (kleine puistjes lijken het wel) en keiveel meeters op mijn neus, terwijl ikhiernooit last van had, kan ik hier iets tegen doen..? en wat betreft turkije heb je gelijk, ik heb een vriendin gesproken die het daar ook laat doen, ze zei ook dat ze daar veel verder zijn met dat soort operaties, ik denk omdat je zelf een keertje zei dat het zo een issue was , dus veel mensen laten het tegenwoordig ook makkelijk doen.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:29:33 #211
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70583620
Jaa het waren zeker enge momenten, ook was ik in de avond flauw gevallen naja ''flauw'' ik was ff weg lage bloed druk ofzo volgens mij moeder. en voor haar was het ook eng want ze kon natuurlyk geen water op me gezicht gooie of wat dan ook omdat dat gips niet nat mocht worden
Kon mischien wel deud gaan hahah.

Maargoed over die meeëters heb je gelijk. ook ik heb er last van heb een sutk of 3 kleine rode plekjes.
gaat wel over denk ik binne paar weken . en idd in turkije word dat vaak gedaan en turkije is natuurlijk ook veel groter dus zijn er ook meer mensen die zich kunnen laten opereren.

xx
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:47:30 #212
231495 Famouss
Constantinopel
pi_71046924
Weet er iemand trouwens of je na 6 weken een zonnebank kan pakken ?
kga binnekort op vakantie dus wil me lichaam ff laten wennen
pi_71526484
ja dat kan, ik ging gelijk toen mijn gips eraf ging. wel goed insmeren,ben net terug van vakantie, ging gelukkig zonder problemen. fijne vakantie

sorry voor late reactie haha
pi_71534212
Heaven hoe oud ben jij? (misschien persoonlijke vraag)
want volgens een vriend van mij word het na je 18de verjaardag niet meer vergoed door de verzekering en aangezien ik over 2 maanden 18 wordt zou ik het graag snel willen weten, zodat als het echt zo is voor mijn 18de het nog kan doen.

Mvg mistern
pi_71675967
Ik ben 24. Het wordt slechts vergoed als je een medische reden hebt. ( Die had ik). Mijn vervolgoperatie is trouwens as dinsdag, wordft nu wel puur cosmetisch Vindt het maar eng..

Vraagje trouwens, weet iemand hoe ze een echte neusverkleining doen? Dus niet een stukje liften of wat dan ook maar écht een stuk kleiner?
pi_71675977
Trouwens, een neusoperatie doen ze sowieso meestal niet voor je 18e, i.v.m. het uitgroeien.
pi_71792064
Hoe gaat het met iedereen? Ik ben vanochtend voor de 2e, en hopelijk laatste, keer geholpen. Een fluitje van een cent tot nu toe.. Was na nog geen uur weer bij en een uurtje later zat ik fris (naar omstandigheden) in de auto naar huis.
Lig nu half zittend op bed

Trouwens, het is het beste om op je rug te slapen met 2 kussens ofzo he? Ik kan alleen niet op mijn rug slapen!! Wie weet wanneer ik naar mijn zij mag draaien?
pi_71792859
Heb trouwens weer die zalf moeten halen ook maar ook 2 neussprayen nu Één zoutplossing en één Otrivin?? (xilometa nog wat die je slijmvliezen laat slinken), is die laatste normaal?
pi_71896106
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben 24. Het wordt slechts vergoed als je een medische reden hebt. ( Die had ik). Mijn vervolgoperatie is trouwens as dinsdag, wordft nu wel puur cosmetisch Vindt het maar eng..

Vraagje trouwens, weet iemand hoe ze een echte neusverkleining doen? Dus niet een stukje liften of wat dan ook maar écht een stuk kleiner?
Ik ga maandag naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de Kno, mijn tussenschot staat scheef (mijn neus zelf ook), daardoor kan ik maar door 1 neusgat ademen, dat afwissellend om de paar uur.
Weet niet of dat door de neustussenschot komt?

Werd je vervolgoperatie ook vergoed?
pi_71897715
Waarschijnlijk komt dat idd door je tussenschot. Alle operaties zijn bij mij vergoed. Dit omdat de 2e een vervolgoperatie op de eerste was. Succes iig
pi_71902460
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:59 schreef heaven7 het volgende:
Waarschijnlijk komt dat idd door je tussenschot. Alle operaties zijn bij mij vergoed. Dit omdat de 2e een vervolgoperatie op de eerste was. Succes iig
Dankje voor je hulp, hopelijk word het bij mij ook vergoed
pi_71911740
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:59 schreef heaven7 het volgende:
Nog 1 klein vraagje: word een neusoperatie ook vergoed als het tussenschot is scheef aangeboren of moet het echt door een ongeluk komen?
pi_71915791
Dat weet ik niet, zou je in je eigen verzekeringsvoorwaarden moeten kijken.
pi_71949403
Ben vndaag naar de huisarts geweest.
Tussenschot staat inderdaad scheef.
Heb een neusspray voor 35 dagen gekregen als dat niet werkt word het inderdaad een operatie.
Ook een verwijzing naar de KNO gekregen, daar krijg ik deze week bericht over of die nou al wilt of wacht todat neusspray voorbij is.
pi_72027492
ik heb een brief gekregen met daarin voor 8 september een afspraak bij de KNO.

Mijn vraag was aangezien alleen in je topic staat dat je binnen drie minuten buiten was, waar kijkt de KNO naar, hoe kijkt hij ernaar (bijv. gewoon of met een machine), maakt hij foto's etc.

En moest je zelf vragen voor een in en UITwendig (uitwendig is belangrijker voor mij) of zei de KNO het zelf.

Hoop dat ik antwoord krijg en mij daardoor zo goed mogelijk kan voorbereiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')