quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:45 schreef Nosh het volgende:
[..]
even quoten want daaaaaaaaaaaaaaaaaaaang
Absoluut niet, mannen met donker haar hebben zo'n hard gezicht.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:07 schreef WinnarJ het volgende:
En de dames vinden het vaak minder mooi. Die hebben liever een bruine, donkerharige man... (uit ervaring)
Jaaa, donker haar met blauwe ogenquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:07 schreef WinnarJ het volgende:
Volgens mij is het vervelends dat je zo kwetsbaar bent.![]()
![]()
Krijg je ruzie met iemand of een meningsverschil op straat, bij voetbal oid: gelijk is het: ach kut rooie.. BAM 1-0 achter
Het is zoo makkelijk scheldwoord.
Daarnaast is niet bruin worden ook een ramp, vaak verbranden etc.
En de dames vinden het vaak minder mooi. Die hebben liever een bruine, donkerharige man... (uit ervaring)
En wat is jouw probleem?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:23 schreef Queen_Bee het volgende:
post-diarree
Ga dan lekker iemand anders zijn topic vervuilen, hier willen we alleen vrouwen die vallen op roodquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:30 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Jaaa, donker haar met blauwe ogen![]()
Dat gekke rood komt er niet eens in de buurt! Haha!
Niks joh. Blij dat je tevreden met jezelf bent. Doe zo voort, moedige man die je d'r bent.quote:
quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:46 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Dat mensen rood haar een handicap noemenFail.
quote:Op maandag 7 mei 2007 09:58 schreef Sweetbeach het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe gaan jullie ermee om?
Ok, ik doe nu net of het een échte handicap is, wat het fysiek natuurlijk niet is. Maar het kan toch lastig zijn. Zo ervaar ik hetzelf tenminste.
Het wordt namelijk ALTIJD als scheldwoord gebruikt (hee rooie, hee rooie dakduif, hee vuurkop etc. etc.). Heb je even een kleine ruzie; heeft het tegenwoord gelijk te maken met je haarkleur. Ik voetbal, als een tegenstander mij moet dekken is het altijd: ‘pak die rooie’.. pffff zo moe wordt ik daarvan… altijd altijd altijd de haarkleur erbij gehaald…
Tja en daarnaast; mijn ervaring is ook dat (mooie) meiden ook liever iemand hebben met een mooie zwarte donkere haarkleur (zwart) en een (daarbij) wat donkere huid , dan een bleke huid met rode haren….
Dus nogmaals; hoe gaan jullie ermee om? Doordat ‘rooie’ een scheldwoord is , is het dus wel een soort handicap. Netzoals manke, schele, kromme etc. etc.
Ik wordt overigens niet gepest ofzo hoor :’) Maar wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd (opmerkingen zoals hierboven beschreven).
Als je niet eens wat terug kunt zeggen op rooie kom je ook niet echt ver in je leven denk ik.. Zo beledigend is het nietquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:07 schreef WinnarJ het volgende:
Volgens mij is het vervelends dat je zo kwetsbaar bent. Krijg je ruzie met iemand of een meningsverschil op straat, bij voetbal oid: gelijk is het: ach kut rooie.. BAM 1-0 achterHet is zoo makkelijk scheldwoord.
Daarnaast is niet bruin worden ook een ramp, vaak verbranden etc.
Mensen om een eigenschap voor iets uitmaken is wel beledigend, netzoals nigger voor negers vaak als beledigend wordt opgevat. Het is alleen ok als je zelf neger bent, en in je rap zelf het woord gebruikt.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:53 schreef krullentje het volgende:
[..]
Als je niet eens wat terug kunt zeggen op rooie kom je ook niet echt ver in je leven denk ik.. Zo beledigend is het niet
Het is wel degelijk beledigend. Het is niet voor niets dat veel kinderen met rood haar dáár mee gepest worden (bijv. op basis of middelbare school). juist ómdat ze rood haar hebben. Het is niet voor niets dat als iemand met rood haar ruzie heeft, die gelijk uitgescholden wordt voor 'rooie' o.i.d.: omdat het een scheldwoord is en dus beledigend is.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:53 schreef krullentje het volgende:
[..]
Als je niet eens wat terug kunt zeggen op rooie kom je ook niet echt ver in je leven denk ik.. Zo beledigend is het niet
net alsquote:Op maandag 28 juli 2008 09:56 schreef loveli het volgende:
Roodharigen moeten opgroeien in de wetenschap dat ze altijd opvallen, ook al gedragen ze zich niet anders dan anderen. Of je het moet zien als belediging weet ik niet, maar door iemand aan te spreken met "rooie" wordt deze persoon buiten de normale groep gezet.
idd, en die nickname (hee dikke/dikzak, heel some, hee zwarte) is niet altijd leuk om te horen. Het zal per persoon verschillen maar er zit een negatieve lading aan!quote:Op maandag 28 juli 2008 13:28 schreef het.ismij het volgende:
[..]
net als
dikke
dunne
slome
lange
het is maar een "nickname" naar je uiterlijk,..
Hoe kom je e rnou bij dat er per definitie ene negatieve lading aan zit?quote:Op maandag 28 juli 2008 14:47 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
idd, en die nickname (hee dikke/dikzak, heel some, hee zwarte) is niet altijd leuk om te horen. Het zal per persoon verschillen maar er zit een negatieve lading aan!
dank jequote:Op woensdag 30 juli 2008 13:43 schreef bondgirl007 het volgende:
rood haar is schattig (L)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |