abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60316774
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:45 schreef Nosh het volgende:

[..]

even quoten want daaaaaaaaaaaaaaaaaaaang
pi_60316901
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 02:29 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

donderdag 24 juli 2008 @ 12:23:32 #278
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60317115
Lopen jullie hier nog steeds te janken? OMG je wordt rooie genoemd, HET MOET NIET ERGER WORDEN! Wat een, wat een toestand!

Als je daarover gaat janken verf je je rode haar toch fijn bruin? Maar weet wel! Hoe erg je je best ook doet om het feit dat je een ginger bent te verbergen, je huid en sproeten spreken boekdelen en wij zullen je altijd vinden om weer op de brandstapel te gooien!!!!!! You can't escape! Giiiiingerrrrrr

En laten we nu verder gaan met iets dat de mensheid wél interesseert.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60317207
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:07 schreef WinnarJ het volgende:
En de dames vinden het vaak minder mooi. Die hebben liever een bruine, donkerharige man... (uit ervaring)
Absoluut niet, mannen met donker haar hebben zo'n hard gezicht.
Dus voor mij blond of dus rood, en heb nu een heel lief knap leuk vriendje met rood haar .
En dat vind ik ook het mooist
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:30:27 #280
150152 Queen_Bee
pi_60317237
quote:
Volgens mij is het vervelends dat je zo kwetsbaar bent. Krijg je ruzie met iemand of een meningsverschil op straat, bij voetbal oid: gelijk is het: ach kut rooie.. BAM 1-0 achter Het is zoo makkelijk scheldwoord.

Daarnaast is niet bruin worden ook een ramp, vaak verbranden etc.

En de dames vinden het vaak minder mooi. Die hebben liever een bruine, donkerharige man... (uit ervaring)
Jaaa, donker haar met blauwe ogen Dat gekke rood komt er niet eens in de buurt! Haha!
I'm super sonic man
  Vis een optie? donderdag 24 juli 2008 @ 12:46:31 #281
70532 loveli
N
pi_60317538
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:23 schreef Queen_Bee het volgende:
post-diarree
En wat is jouw probleem?
crap in = crap out
pi_60319118
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:30 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Jaaa, donker haar met blauwe ogen Dat gekke rood komt er niet eens in de buurt! Haha!
Ga dan lekker iemand anders zijn topic vervuilen, hier willen we alleen vrouwen die vallen op rood
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_60319155
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:46 schreef loveli het volgende:

[..]

En wat is jouw probleem?
Geniaal, POST DIAREE
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:46:59 #284
150152 Queen_Bee
pi_60319309
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:46 schreef loveli het volgende:

[..]

En wat is jouw probleem?
Dat mensen rood haar een handicap noemen Fail.
I'm super sonic man
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:58:54 #285
136780 Nosh
hurpdurp
pi_60319782
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:06 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Niks joh. Blij dat je tevreden met jezelf bent. Doe zo voort, moedige man die je d'r bent.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_60320744
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:46 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Dat mensen rood haar een handicap noemen Fail.
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:48:36 #287
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_60321042
Waarom is 'rooie' meteen een scheldwoord? Het is toch gewoon een kenmerk? Als ze mij 'mooie rooie' of wilde rooie' noemen - of zelfs gewoon 'rooie' - voel ik me echt niet in de zeik genomen. Het enige wat ze ermee zeggen is dat ik rood haar heb, en dat klopt dan ook. Mijn vriend noemt me ook altijd 'rooie', en dat bedoelt hij zeker niet als scheldwoord...
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:58 schreef Sweetbeach het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe gaan jullie ermee om?

Ok, ik doe nu net of het een échte handicap is, wat het fysiek natuurlijk niet is. Maar het kan toch lastig zijn. Zo ervaar ik hetzelf tenminste.

Het wordt namelijk ALTIJD als scheldwoord gebruikt (hee rooie, hee rooie dakduif, hee vuurkop etc. etc.). Heb je even een kleine ruzie; heeft het tegenwoord gelijk te maken met je haarkleur. Ik voetbal, als een tegenstander mij moet dekken is het altijd: ‘pak die rooie’.. pffff zo moe wordt ik daarvan… altijd altijd altijd de haarkleur erbij gehaald…

Tja en daarnaast; mijn ervaring is ook dat (mooie) meiden ook liever iemand hebben met een mooie zwarte donkere haarkleur (zwart) en een (daarbij) wat donkere huid , dan een bleke huid met rode haren….

Dus nogmaals; hoe gaan jullie ermee om? Doordat ‘rooie’ een scheldwoord is , is het dus wel een soort handicap. Netzoals manke, schele, kromme etc. etc.

Ik wordt overigens niet gepest ofzo hoor :’) Maar wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd (opmerkingen zoals hierboven beschreven).
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
pi_60385938
quote:
Volgens mij is het vervelends dat je zo kwetsbaar bent. Krijg je ruzie met iemand of een meningsverschil op straat, bij voetbal oid: gelijk is het: ach kut rooie.. BAM 1-0 achter Het is zoo makkelijk scheldwoord.

Daarnaast is niet bruin worden ook een ramp, vaak verbranden etc.

Als je niet eens wat terug kunt zeggen op rooie kom je ook niet echt ver in je leven denk ik.. Zo beledigend is het niet

En dat de vrouwen jou rode haren niet willen heeft waarschijnlijk met iets anders te maken, want zoals al vaker gezegd in dit topic is rode haren juist een voordeel..
Soms is 't niet erg iets moois te verliezen..
Beter verliezen dan dat je't nooit hebt gehad!
pi_60387567
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:53 schreef krullentje het volgende:

[..]

Als je niet eens wat terug kunt zeggen op rooie kom je ook niet echt ver in je leven denk ik.. Zo beledigend is het niet

Mensen om een eigenschap voor iets uitmaken is wel beledigend, netzoals nigger voor negers vaak als beledigend wordt opgevat. Het is alleen ok als je zelf neger bent, en in je rap zelf het woord gebruikt.
pi_60390742
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:53 schreef krullentje het volgende:

[..]

Het is wel degelijk beledigend. Het is niet voor niets dat veel kinderen met rood haar dáár mee gepest worden (bijv. op basis of middelbare school). juist ómdat ze rood haar hebben. Het is niet voor niets dat als iemand met rood haar ruzie heeft, die gelijk uitgescholden wordt voor 'rooie' o.i.d.: omdat het een scheldwoord is en dus beledigend is.

Het gaat overigens ook niet alleeeen om 'rooie' maar meer alle scheldwoord varianten er om heen.
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  Vis een optie? maandag 28 juli 2008 @ 09:56:35 #291
70532 loveli
N
pi_60390816
Roodharigen moeten opgroeien in de wetenschap dat ze altijd opvallen, ook al gedragen ze zich niet anders dan anderen. Of je het moet zien als belediging weet ik niet, maar door iemand aan te spreken met "rooie" wordt deze persoon buiten de normale groep gezet.
crap in = crap out
pi_60394605
quote:
Op maandag 28 juli 2008 09:56 schreef loveli het volgende:
Roodharigen moeten opgroeien in de wetenschap dat ze altijd opvallen, ook al gedragen ze zich niet anders dan anderen. Of je het moet zien als belediging weet ik niet, maar door iemand aan te spreken met "rooie" wordt deze persoon buiten de normale groep gezet.
net als
dikke
dunne
slome
lange
het is maar een "nickname" naar je uiterlijk,..
Ik snap niet dat mensen er zo moeilijk over doen.
K ben zelf ook rood, en heb het nooit als naar ervaren.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op maandag 28 juli 2008 13:28 schreef het.ismij het volgende:

[..]

net als
dikke
dunne
slome
lange
het is maar een "nickname" naar je uiterlijk,..
idd, en die nickname (hee dikke/dikzak, heel some, hee zwarte) is niet altijd leuk om te horen. Het zal per persoon verschillen maar er zit een negatieve lading aan!
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  maandag 28 juli 2008 @ 14:52:17 #294
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_60396456
een mooie man met mooi rood haar is niet lelijk
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Vis een optie? maandag 28 juli 2008 @ 15:12:33 #295
70532 loveli
N
pi_60396816
Ik geloof dat we het daar allemaal over eens zijn. Waar het hier om gaat is dat een roodharige wordt aangesproken op/met zijn kleur. Rood haar? Nou, dan laat je je de kaas niet van het brood eten. Of 'dan zul je wel een beest in bed zijn'.
Blijkbaar kunnen de meeste mensen niet gewoon even wachten totdat ze je beter kunnen inschatten, maar laten ze direct een vooroordeel op je los.
crap in = crap out
pi_60397459
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:47 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

idd, en die nickname (hee dikke/dikzak, heel some, hee zwarte) is niet altijd leuk om te horen. Het zal per persoon verschillen maar er zit een negatieve lading aan!
Hoe kom je e rnou bij dat er per definitie ene negatieve lading aan zit?
Dat is echt de grootste BS die ik vandaag heb gehoord, en geloof me,.. k ben al een hoop BS verder vandaag!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:15:10 #297
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_60427075
Rood haar is niet altijd lelijk, maar soms wel (lelijke mensen heb je in elk ras, soort, donkerharig blond haar enz.)
Ik mag mischien niet echt op rood vallen maar ik heb wel es een keer een roodharige jongenm gezien die ik heeeeeeel sexy vond.

En nog een tip: Ga naar Ierland of engeland (daar val je niet op)
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:43:34 #298
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60442561
rood haar is schattig (L)
Denk erover na.
pi_60442696
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:43 schreef bondgirl007 het volgende:
rood haar is schattig (L)
dank je
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:24:53 #300
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60455925
mijn ex had ook rood haar..., en van die mooie blauwe ogen.
wat een poepie was het toch
Denk erover na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')