Je hebt het over natuurlijk gedrag..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:10 schreef moussie het volgende:
[..]
omdat die andere dieren geen solitaire roofdieren zijn die een groot leefgebied nodig hebben ?
[..]
mwah, of wij helemaal geen vlees nodig hebben is nog maar de vraag, maar het klopt wel dat we er niet zoveel van nodig hebben als we nu gebruiken .. maar dan nog is dat appels met peren vergelijken, ten eerste omdat we bij de intensieve veeteelt al het een of ander hebben verbeterd mbt dierenleed maar hoofdzakelijk omdat, zoals ik boven al aanhaalde, je een van nature solitair roofdier niet kan vergelijken met een grazend kuddedier of een vogel die op zo'n scharrelboerderij toch erg dicht bij zijn natuurlijke gedrag blijft
even afgezien van de discussie of melk drinken nou wel of niet gezond is of tegenwoordig überhaupt nog noodzakelijk is .. een koe foppen door het kalf niet te spenen is mi toch wel van een totaal andere orde dan een roofdier opsluiten in een klein kooitje voor niets anders dan zijn vacht ..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:15 schreef Mauro het volgende:
[..]
Je hebt het over natuurlijk gedrag..
Wat is er natuurlijk aan een koe die heel haar leven melk staat te geven?
Een koe geeft van nature melk zolang het kalf gezoogd wordt. Daarna houdt het op met melk geven en begint weer melk te geven als ze net geworpen heeft van een volgend kalf etc..
Nee, de mens blijft die koe melken om zo het natuurlijk gedrag van een koe aan te passen/foppen om maar melk te kunnen drinken.
btw, de mens is het enige zoogdier ter aarde wat na de zoogtijd melk blijft drinken. Maar ja, het is zo onmenselijk om vrouwen in een stal te zetten om daar de melk vandaan te halen. Dus koeien/geiten/postduiven.
Geef in dat geval gewoon alle dieren in gevangenschap recht op een verblijf waarin ze hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen. Uiteraard verdwijnt de nertsenfok dan alsnog, omdat het niet langer rendabel is. Maar in ieder geval is er dan sprake van een regeling waar alle dieren die in dezelfde situatie verkeren ook iets aan hebben. Bovendien is dan duidelijker waarom de nertsenfok "verboden" is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:10 schreef moussie het volgende:
[..]
omdat die andere dieren geen solitaire roofdieren zijn die een groot leefgebied nodig hebben ?
[..]
mwah, of wij helemaal geen vlees nodig hebben is nog maar de vraag, maar het klopt wel dat we er niet zoveel van nodig hebben als we nu gebruiken .. maar dan nog is dat appels met peren vergelijken, ten eerste omdat we bij de intensieve veeteelt al het een of ander hebben verbeterd mbt dierenleed maar hoofdzakelijk omdat, zoals ik boven al aanhaalde, je een van nature solitair roofdier niet kan vergelijken met een grazend kuddedier of een vogel die op zo'n scharrelboerderij toch erg dicht bij zijn natuurlijke gedrag blijft
Ik geloof dus dat veel van die basisvrijheden niet gerespecteerd worden bij nertsfokkerijen!quote:1. Vrij zijn van dorst, honger en ondervoeding
2. Vrij zijn van fysiek en fysiologisch ongerief: dieren moeten in leefomstandigheden gehouden worden die hen een geschikte huisvesting, inclusief een comfortabele rust- en schuilplaats garandeert.
3. Vrij zijn van pijn, verwondingen en ziektes.
4. Vrij zijn om normaal, natuurlijk gedrag te kunnen uitvoeren.
5. Vrij zijn van psychologisch ongerief, meer bepaald van angst en chronische stress.
En ik geloof dat jij je daar wel eens heel erg lelijk in vergist!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:52 schreef Kizim het volgende:
Ik geloof dus dat veel van die basisvrijheden niet gerespecteerd worden bij nertsfokkerijen!
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:53 schreef Mauro het volgende:
[..]
En ik geloof dat jij je daar wel eens heel erg lelijk in vergist!
hmzquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:53 schreef Mauro het volgende:
[..]
En ik geloof dat jij je daar wel eens heel erg lelijk in vergist!
tja, alleen het eerste punt is discutabel, er leggen tijdens zo'n hittegolf als vorig jaar nl aardig wat diertjes het loodje omdat ze onvoldoende vocht krijgen, de rest van het jaar valt het wel mee ..quote:1. Vrij zijn van dorst, honger en ondervoeding.
2. Vrij zijn van fysiek en fysiologisch ongerief: dieren moeten in leefomstandigheden gehouden worden die hen een geschikte huisvesting, inclusief een comfortabele rust- en schuilplaats garandeert.
3. Vrij zijn van pijn, verwondingen en ziektes.
4. Vrij zijn om normaal, natuurlijk gedrag te kunnen uitvoeren.
5. Vrij zijn van psychologisch ongerief, meer bepaald van angst en chronische stress.
plaatje heet: http://www.respectvoordieren.nl/uploads/Image/furfarmrussia.jpgquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:13 schreef moussie het volgende:
Ter illustratie .. hoeveel bontjassen zou dit zijn en hoeveel daarvan zijn idd bedoeld om je te beschermen tegen de kou ?
[afbeelding]
Waarom mag dat niet en dit wel:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz
[..]
tja, alleen het eerste punt is discutabel, er leggen tijdens zo'n hittegolf als vorig jaar nl aardig wat diertjes het loodje omdat ze onvoldoende vocht krijgen, de rest van het jaar valt het wel mee ..
maar die dieren hebben wel last van fysiek, fysiologisch en psychologisch ongerief en cq van stress, daarom vreten ze hun eigen staart op, dus pijn hebben ze ook, en zover ik weet is draaien om je eigen as geen natuurlijk gedrag van marterachtigen ..
dus wat lul je nou over lelijk vergissen .. ben jij zo afgestompt door dat werken daar dat je dat dierenleed niet meer ziet .. dat je deze werkelijk walgelijke manier van geld verdienen goed probeert te praten ?
Ter illustratie .. hoeveel bontjassen zou dit zijn en hoeveel daarvan zijn idd bedoeld om je te beschermen tegen de kou ?
[afbeelding]
quote:Op maandag 7 mei 2007 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Roofdieren op zo'n klein oppervlak in gevangenschap, dat noem ik barbaars.
A) dit topic gaat niet over kippenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom de ophef over nertsen? Ze hebben het echt niet slechter dan kippen of varkens hoor. En hun leed is even zinloos.
Ach, de hoeveelheid dat wij vreten kan je ook haast als luxe beschouwen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:00 schreef Shivo het volgende:
[..]
A) dit topic gaat niet over kippen
B) Wie zegt dat daar er geen ophef over de bioindustrie bestaat?
C) Hun leed is niet even zinloos, er is een verschil tussen voedsel en luxe artikel.
De kippen zijn voor het perspectief. Waarom zou je het fokken van nertsen verbieden (als ze het echt zo slecht hebben, zorg dan dat ze het beter krijgen door grotere kooien voor te schrijven) terwijl er zoveel ander leed is waar geen haan naar kraait??quote:
In de Kamer niet.quote:B) Wie zegt dat daar er geen ophef over de bioindustrie bestaat?
Oh? een leren jas of leren bekleding in je auto is geen luxe? Dat is toch ook de huid van een dier? Bovendien zou er dan geen bezwaar meer zijn als het vlees van nertsen wordt verwerkt tot kattenvoer? Los van de discussie of we de hamburgers van McDonalds of al dat barbequen echt nodig hebben om te overleven. (zegt een vegetariër)quote:C) Hun leed is niet even zinloos, er is een verschil tussen voedsel en luxe artikel.
Dan volg je het nieuws niet. de PvdD is niet voor niets in de kamer gekomen en organisaties als Wakker Dier werken hard tegen alle misstanden in de bioindustrie.quote:
Leren jassen en autobekleding zijn een bijproduct van andere producten. Nertsenvlees wordt niet verwerkt tot kattenvoer dus dat is geen issue. En wat mij betreft wordt _alle_ bioindustrie per direct afgeschaft.quote:[..]
Oh? een leren jas of leren bekleding in je auto is geen luxe? Dat is toch ook de huid van een dier? Bovendien zou er dan geen bezwaar meer zijn als het vlees van nertsen wordt verwerkt tot kattenvoer? Los van de discussie of we de hamburgers van McDonalds of al dat barbequen echt nodig hebben om te overleven. (zegt een vegetariër)
Ergens hard aan werken is nog geen ophef. Toon dan maar aan dat er ook een verbod op de bioindustrie aan zit te komen. De PvdD heeft twee zetels. Niet echt een meerderheid he?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:15 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dan volg je het nieuws niet. de PvdD is niet voor niets in de kamer gekomen en organisaties als Wakker Dier werken hard tegen alle misstanden in de bioindustrie.
De omwisseling van hoofd- en bijproduct is een theoretische discussie. Voor zo'n diertje maakt het niets uit. Het gaat erom dat als nertsenvlees maar wordt verwerkt tot andere producten dat het dan opeens wel okee zou zijn. Hypocrisie ten top. Er zijn kennelijk geen argumenten voor het niet gebruiken van de huid van nertsen, alleen voor het niet volledig "opmaken" van de resten. Dat is een heel andere discussie. Net als de grootte van de hokjes geen argumenten zijn voor het feitelijk fokken van nertsen om er bontjassen van te maken.quote:Leren jassen en autobekleding zijn een bijproduct van andere producten. Nertsenvlees wordt niet verwerkt tot kattenvoer dus dat is geen issue.
Waar wil je nou eigenlijk naar toe? Aantonen dat je drukmaken over nertsenfokkerijen onzin is? Ik heb net al een argument genoemd tegen het gebruik van nertsenbont. Ik ben met je eens dat de varkenshouderij en kippenboerderijen een veel groter probleem zijn, maar de er is natuurlijk wel een verschil tussen producten die worden gebruikt als voedsel en producten die modeartikelen zijn. Daarom mogen er in Nederland ook geen dierenproeven meer worden gedaan voor het testen van cosmetica.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ergens hard aan werken is nog geen ophef. Toon dan maar aan dat er ook een verbod op de bioindustrie aan zit te komen. De PvdD heeft twee zetels. Niet echt een meerderheid he?
[..]
De omwisseling van hoofd- en bijproduct is een theoretische discussie. Voor zo'n diertje maakt het niets uit. Het gaat erom dat als nertsenvlees maar wordt verwerkt tot andere producten dat het dan opeens wel okee zou zijn. Hypocrisie ten top. Er zijn kennelijk geen argumenten voor het niet gebruiken van de huid van nertsen, alleen voor het niet volledig "opmaken" van de resten. Dat is een heel andere discussie. Net als de grootte van de hokjes geen argumenten zijn voor het feitelijk fokken van nertsen om er bontjassen van te maken.
Op zich ben ik het met je eens hoor. Alleen vind ik het wel een iets te makkelijk antwoord. Er zijn gewoon erg veel monden te voeden. Deze monden verwachten de producten ook nog eens tegen een enigzins redelijke prijs. Hoe wil je dat dan doen?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:15 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dan volg je het nieuws niet. de PvdD is niet voor niets in de kamer gekomen en organisaties als Wakker Dier werken hard tegen alle misstanden in de bioindustrie.
[..]
Leren jassen en autobekleding zijn een bijproduct van andere producten. Nertsenvlees wordt niet verwerkt tot kattenvoer dus dat is geen issue. En wat mij betreft wordt _alle_ bioindustrie per direct afgeschaft.
Als alle vleeseters wat meer geld voor hun biefstukje betalen is biologische landbouwerij al een stuk vriendelijker (overigens is ook dat bepaald geen walhalla, vleesbiggen zitten nog steeds op beton waar ze op uitglijden). Het neemt echt niet zoveel meer ruimte in dan intensieve veeteelt, en zeker als Nederland minder gaat exporteren kunnen we ons eigen land prima van vlees voorzien door middel van biologische veeteelt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:38 schreef kriele het volgende:
[..]
Op zich ben ik het met je eens hoor. Alleen vind ik het wel een iets te makkelijk antwoord. Er zijn gewoon erg veel monden te voeden. Deze monden verwachten de producten ook nog eens tegen een enigzins redelijke prijs. Hoe wil je dat dan doen?
]http://www.respectvoordieren.nl/uploads/Image/furfarmrussia.jpg[/quote][/url]quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:23 schreef sigme het volgende:
[..]
plaatje heet: [url=http://www.respectvoordieren.nl/uploads/Image/furfarmrussia.jpg
zoals gezegd, de stapel afval hier is niet kleiner dan op die foto, en ja, zou best kunnen dat die stapel daar gaat groeien .. en wat dan nog ? Je gunt de Russen de business niet dus kom je maar met verhalen over hoeveel beter die beesten het hier hebben .. ? De kooien zijn net ietsje groter waardoor de uitval net iets minder is dus is het humaner of zo ? Rare drogreden om iets wat krom is toch recht te pratenquote:Dus
a) wat heeft het te maken met de Nederlandse fokkerij en een eventueel verbod, anders dan dat deze stapel waarschijnlijk groeit bij een verbod hier,
idd, best koud daar, jammer alleen dat al dat bont niet bij de plaatselijke bevolking terechtkomt, die kunnen hooguit een muts of kraag betalen, maar bij een of andere rijke "dame" die de jas of stola, losjes over de schouders gedrapeerd, draagt bij de zoveelste benefiet voor noodlijdend Afrikaquote:en
b) kou? Rusland? Nou, daar zouden nog best eens wat nuttige bontjasjes tegen kunnen komen kijken.
Wanneer leren dieren/mileuhippies nou eens af humaan te gebruiken. Nertsen zijn geen mensen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:00 schreef moussie het volgende:
De kooien zijn net ietsje groter waardoor de uitval net iets minder is dus is het humaner of zo ?
ik zit helemaal geen woord te zoeken .. dat jij alleen de secundaire betekenis kent kan ik ook niet helpenquote:Op woensdag 9 mei 2007 00:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wanneer leren dieren/mileuhippies nou eens af humaan te gebruiken. Nertsen zijn geen mensen.
Diervriendelijk of diervriendelijker is het woord wat je zoekt, sterker nog volgens stricte betekenis zijn nerstenfokkerijen heel erg humaan.
dus nee, nertsfokkerijen zijn niet humaan, het is beestachtig wat daar gebeurtquote:hu·maan (bn.)
1 welwillend => menselijk
2 [med.] van de mens afkomstig
zover ik weet worden er al jaren acties gevoerd tegen dat soort bio-industrie en is er al veel verbeterd ..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom de ophef over nertsen? Ze hebben het echt niet slechter dan kippen of varkens hoor. En hun leed is even zinloos.
Dus de fokkerijen verplaatsen naar het Oostblok, want zolang de vraag er is zal er ook aabod zijn?quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:21 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zit helemaal geen woord te zoeken .. dat jij alleen de secundaire betekenis kent kan ik ook niet helpen
[..]
dus nee, nertsfokkerijen zijn niet humaan, het is beestachtig wat daar gebeurt
Omdat de pelsen gescheiden worden, en het restafval (vlees en botten) vermalen wordt en als diervoeding gebruikt wordt. Het bloed wordt ook apart verkocht.quote:Op maandag 7 mei 2007 01:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom kan ik trouwens nergens een nertsenbiefstukje bestellen? Als je ze dan fokt gebruik dan alles, lijkt mij wel zo handig voor je eigen winst.
Right... Tekort aan zuurstof in de lucht => hyperventilatie => benauwdheid => doodsangst. Humaan noem je dat? Afschieten is nog humaner. Maar wacht, dan komt er een gat in hun mooie bontvelletje.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:32 schreef Mauro het volgende:
Die worden netjes in een afgesloten hok gedaan waar een gas zonder zuurstof in zit. Ze slapen letterlijk in en sterven dan. Humaan noemt men dat.
Heb je wel eens een nerts vast proberen te houden?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Right... Tekort aan zuurstof in de lucht => hyperventilatie => benauwdheid => doodsangst. Humaan noem je dat? Afschieten is nog humaner. Maar wacht, dan komt er een gat in hun mooie bontvelletje.![]()
Dit moet je eens uitleggen aan en AOW-er of iemand met een uitkering. Vlees mag dan relatief goedkoper zijn geworden, maar vele andere dingen toch niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:51 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als alle vleeseters wat meer geld voor hun biefstukje betalen is biologische landbouwerij al een stuk vriendelijker (overigens is ook dat bepaald geen walhalla, vleesbiggen zitten nog steeds op beton waar ze op uitglijden). Het neemt echt niet zoveel meer ruimte in dan intensieve veeteelt, en zeker als Nederland minder gaat exporteren kunnen we ons eigen land prima van vlees voorzien door middel van biologische veeteelt.
Vlees is de afgelopen eeuw verhoudingsgewijs enorm goedkoop geworden en het wordt tijd dat we onze verantwoordelijkheid hiervoor nemen.
Alleen jammer dat biologisch minder gezond is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:51 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als alle vleeseters wat meer geld voor hun biefstukje betalen is biologische landbouwerij al een stuk vriendelijker (overigens is ook dat bepaald geen walhalla, vleesbiggen zitten nog steeds op beton waar ze op uitglijden). Het neemt echt niet zoveel meer ruimte in dan intensieve veeteelt, en zeker als Nederland minder gaat exporteren kunnen we ons eigen land prima van vlees voorzien door middel van biologische veeteelt.
Vlees is de afgelopen eeuw verhoudingsgewijs enorm goedkoop geworden en het wordt tijd dat we onze verantwoordelijkheid hiervoor nemen.
Ik stelde ook niet voor om nertsen af te gaan schieten. Ik gaf alleen aan dat afschieten vergeleken met verstikken humaner is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Mauro het volgende:
Heb je wel eens een nerts vast proberen te houden?
Dan weet je dat afschieten geen optie is.
Die bijt je al in je flikker voordat je doorhebt wat er gebeurt.
Het is idd hypocriet, maar de nertsenfokkerij is een ranzige manier van dieren houden, de dieren hebben echt serieus tekort aan ruimte, zitten ontzettend in de stress, de manier van doden is ook al niet zo joepie(omdat ze die vacht mooi willen houden, ze worden vergast, gaat nog weleens mis in de praktijk).quote:Op zondag 6 mei 2007 23:44 schreef sizzler het volgende:
Van de week in nova:
[..]
Waarom?
Wat is er mis met het fokken van nertsen? We slachten jaarlijks miljoenen kippen, varkens en koeien af. En echt niet alleen omdat we anders verhongeren. Waarom dan moeilijk doen om die paar nertsen??
Je hoeft het eten van vlees niet te verbieden, alleen de echt zware bio-industrie moet verboden worden.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:19 schreef Petera het volgende:
Is inderdaad wat hypocriet dit, maar het is denk ik electorale zelfmoord om het eten van vlees te willen verbieden, terwijl beschuldigd worden van dieronvriendelijkheid eveneens schadelijk is voor het partij-imago.
Als het trouwens puur erom gaat om aan te pakken dat die beestjes gedood worden om een jasje te worden, vind ik het te ver gaan om het fokken van nertsen maar gelijk volledig te verbieden. In theorie kan men immers ook met andere doelen fokken.
Mijn opa heeft een nertsenfokkerij gehad en van mijn moeder weet ik dat ze als kind nachtmerrie's ervan had.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:32 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik heb dat filmpje niet nodig om te weten hoe nertsen aan hun einde komen.
ik weet ook hoe koeien aan hun einde komen (headshot), varkens, kippen etc...
Dan is het doodmaken van een nerts zo slecht nog niet. Die worden netjes in een afgesloten hok gedaan waar een gas zonder zuurstof in zit. Ze slapen letterlijk in en sterven dan. Humaan noemt men dat.
ah, dus we zeuren maar als we het over het gruwelijke lot van de joden hadden in de 2de wereld oorlog, ze zijn zo lievelijk afgemaakt dmv vergassing!!!!!!!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:52 schreef Kizim het volgende:
Al mogen die nertsfokkerijen van mij afgeschaft worden, moet ik toch toegeven dat vergassen de 'beste' dodingsmethode. De nertsen worden snel bewusteloos en de dood volgt vrij snel.
Maar het gebeurt ook dat de nertsen sterven door het breken vd nek, dit gebeurt wanneer ze tegenspartelen , ze worden dan gewoon ergens tegenaan geslagen. Dat is dan uiteraard geen goede methode!
?????????????????quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef HarryP het volgende:
[..]
Alleen jammer dat biologisch minder gezond is.
De normale landbouw/fokkerij heeft de afgelopen 30 jaar veel geïnvesteerd om ziektes buiten de deur te houden.
Daarnaast kies ik als consument gewoon voor een goede prijskwaliteit verhouding en het zelfde vlees maar dan goedkoper heeft dus mijn voorkeur.. Dus niet biologisch.
Als jij lekker je verantwoordelijkheid neemt. Dan let ik gewoon lekker op de prijs.
Eventjes reageren daarop. Ten eerste keur ik het niet goed.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:25 schreef erodome het volgende:
[..]
ah, dus we zeuren maar als we het over het gruwelijke lot van de joden hadden in de 2de wereld oorlog, ze zijn zo lievelijk afgemaakt dmv vergassing!!!!!!!
Dat is een hele leuke en prettige dood zeg!!!
Serieus, ga naar een nertsenfarm en kijk naar de plek waar ze vergast worden, doe het nog beter, zet een camera erbij in de ruimte waar ze vergast worden, kan je zien hoe leuk ze het vinden.
En als je die nertsen in het wild moet vangen wordt die jas veel duurderquote:Op maandag 7 mei 2007 00:06 schreef Stoomhamer het volgende:
Punt is waarschijnlijk dat het hier gaat om het doden van dieren voor een leuke jas van 20.000 euro
Penose is Jiddisch voor crimineel, ik vind dat nogal inconsequent woordgebruik.quote:voor de een of andere vrouw van een penose.
Hangt er vanaf hoe het geslacht wordt en welke delen er gebruikt worden.quote:Dat spreekt toch minder aan dan het doden van een dier om te kunnen eten.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:07 schreef desiredbard het volgende:
Mijn vrouw heeft ook een vosje, toch beter dat het bont gebruikt wordt als dat zo'n afgeschoten beest ligt weg te rotten.
Dat het leven duurder wordt (gewoon inflatie dus) staat los van het probleem van de bioindustrie. Je vraagt me wat ik zou veranderen, nou dat dus. Aangezien de Voedingsraad 75 gram vlees per dag voorschrijft lijkt me het financiele offer gering.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Dit moet je eens uitleggen aan en AOW-er of iemand met een uitkering. Vlees mag dan relatief goedkoper zijn geworden, maar vele andere dingen toch niet.
Dan ben je (zoals de meeste Nederlanders) een egoist. En dat het minder gezond is natuurlijk klinkklare onzin en naief - enig idee hoeveel antibiotica en groeihormonen die beesten binnen krijgen? Dat is verboden voor biologische veeteelt, net als het 'opspuiten' van vlees met zoutoplossing. De meeste vleeseters die ik ken zeggen dat biologisch vlees lekkerder smaakt en alleen dat zorgt er al voor dat ze biologisch vlees kopen. (For the record - ik eet geen vlees).quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef HarryP het volgende:
[..]
Alleen jammer dat biologisch minder gezond is.
De normale landbouw/fokkerij heeft de afgelopen 30 jaar veel geïnvesteerd om ziektes buiten de deur te houden.
Daarnaast kies ik als consument gewoon voor een goede prijskwaliteit verhouding en het zelfde vlees maar dan goedkoper heeft dus mijn voorkeur.. Dus niet biologisch.
Als jij lekker je verantwoordelijkheid neemt. Dan let ik gewoon lekker op de prijs.
Dat vind ik van jouw fortuynistisch gedrag ookquote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat vind ik van jouw fortuynistisch gedrag ook
Nee hoor je hebt een boel gemeen met die Goddelijke Kalequote:Op woensdag 9 mei 2007 16:16 schreef SCH het volgende:
[..]Da's voor het eerst, dat iemand me in die hoek zet.
Ga's terug naar schoolquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Right... Tekort aan zuurstof in de lucht => hyperventilatie => benauwdheid => doodsangst. Humaan noem je dat? Afschieten is nog humaner. Maar wacht, dan komt er een gat in hun mooie bontvelletje.![]()
Knappe jongen die antibiotica/hormonen proeftquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:35 schreef Shivo het volgende:
Dan ben je (zoals de meeste Nederlanders) een egoist. En dat het minder gezond is natuurlijk klinkklare onzin en naief - enig idee hoeveel antibiotica en groeihormonen die beesten binnen krijgen? Dat is verboden voor biologische veeteelt, net als het 'opspuiten' van vlees met zoutoplossing. De meeste vleeseters die ik ken zeggen dat biologisch vlees lekkerder smaakt en alleen dat zorgt er al voor dat ze biologisch vlees kopen. (For the record - ik eet geen vlees).
Om rondjes in te rennen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:34 schreef Kizim het volgende:
En nertsen zullen idd in vergelijking met kippen/kuikens meer ruimte hebben, maar het blijft idd een vd meest dieronvriendelijke manieren van gevangenschap.
Deze wilde dieren hebben gewoon meer ruimte nodig, echt wel meer dan wat ze nu hebben.
Ze worden gehouden in kooien van 0.25m². Terwijl ze in feite 10m² voor 2 nertsen nodig hebben.
Het principe is exact hetzelfde: Het aanpassen van natuurlijk gedrag van dieren met als enig doel de mens te dienen. Voorbeelden behoor je niet inhoudelijk letterlijk te nemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:31 schreef moussie het volgende:
[..]
even afgezien van de discussie of melk drinken nou wel of niet gezond is of tegenwoordig überhaupt nog noodzakelijk is .. een koe foppen door het kalf niet te spenen is mi toch wel van een totaal andere orde dan een roofdier opsluiten in een klein kooitje voor niets anders dan zijn vacht ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |