Zoals ik al eerder zei; wat voor studie heb je dan gedaan. Er zit enig verschil in medicijnen en Engels...quote:Op maandag 14 mei 2007 23:53 schreef Alternate het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder, ik heb ook gestudeerd en ik spreek nogal eens wat oud klasgenoten. Hun salaris komt niet eens in de buurt van het startsalaris van een verkeersvlieger.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:08 schreef Alf het volgende:
Nah, zal ik dan maar eens als "gemiddeld burger" mijn visie geven? Piloten zijn nog steeds coolIk heb me ook ooit eens opgegeven voor jachtvlieger, maar kreeg S5 mee (lees: kwam niet door de psychologische keuring).
Kheb zelf in hangar 14 gewerkt van de KLM als monteur bij de landingsgestellen, heb regelmatig daarachter in de mess gezeten met de stewardessen etc. en ja, het lijkt me nog altijd een droombaan. Het vliegwereldje, of zelfs al de wereld die Schiphol heet, ademt al een heel andere sfeer uit. Dus, of je nou Heli-Bob bent, verkeersvlieger of jachtvlieger... het is een fucking bijzondere baan waar een specialistische opleiding aan hangt en nee, niet iedereen mag ff aan de knuppels roeren.
En ja, ik heb bij de 74's regelmatig in de cockpit gezeten (hell, kben zelfs met de tankdevils meegeweest de vleugels in), maar het haalt het nooit op 30k ft achter de knuppel (ook al staat de kist op auto-pilot).
Just my two cents
Camaro?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 05:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zit met m'n ballen in een jaar lang in de USA met een V8 4.9 liter in de garageOok heerlijk
Hangar 14quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:08 schreef Alf het volgende:
Kheb zelf in hangar 14 gewerkt van de KLM
Nope, helaas niet. Ik ging er ver voor 9/11 weg. Ging rustig kantoorwerk doenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 04:59 schreef Mojave het volgende:
[..]
![]()
Werk je nu nog in de luchtvaart?
ga me maar eens melden... om 1120 lokaal weer terug op Schiphol, heerlijlk!
En toch zou jij het keigaaf vinden als je een keertje zou gaan zweefvliegen spelen met dat kinderspeelgoedquote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahaha, dat filmpje van het zweefvliegen met dat meisje... Wat een kneuterig gedoe zeg! KinderspeelgoedZoals dat meisje al zei, ze ging al solo toen ze 14 was haha. Volgens mij zeiken zweefvliegers alleen maar verkeers-/militaire vliegers af uit pure jaloezie.
Yes, keertje wezen kijken, draagt de trotse naam van mijn studievereniging.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:45 schreef Alf het volgende:
[..]
Daar waar alleen de 74's binnen mogen komen![]()
Stiekem ben je gewoon kei-jaloers dat jij op je 14e alleen nog met papieren vliegtuigjes speelde.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahaha, dat filmpje van het zweefvliegen met dat meisje... Wat een kneuterig gedoe zeg! KinderspeelgoedZoals dat meisje al zei, ze ging al solo toen ze 14 was haha. Volgens mij zeiken zweefvliegers alleen maar verkeers-/militaire vliegers af uit pure jaloezie.
En neerstorten is onmogelijk!quote:Op maandag 14 mei 2007 20:27 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.![]()
Of-ie z'n poep moet inhouden. 'Nee hoor, dat hoeft niet'
Die ene zit in dat filmpje.quote:
Dat vroeg ik toch nietquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:20 schreef mcDavid het volgende:
Die ene zit in dat filmpje.
Foto's hadden we het elders al eens over, ik denk niet dat de dames in kwestie het erg op prijs stellen als ik die zomaar hier neer zetquote:
Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het is leuk voor een weekje, meer ook niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:33 schreef cheukert het volgende:
[..]
En toch zou jij het keigaaf vinden als je een keertje zou gaan zweefvliegen spelen met dat kinderspeelgoed![]()
Heb je uberhaupt thermisch gevlogen die week?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het is leuk voor een weekje, meer ook niet.
Echt nietquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Stiekem ben je gewoon kei-jaloers dat jij op je 14e alleen nog met papieren vliegtuigjes speelde.
Of moet ook iedereen zo'n aluminium buis leuk vindenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het ik vind het is leuk voor een weekje, meer ook niet.
Ja zeker weten, was in Duitsland, erg thermiekrijk plus een week met 30+ graden dagen, met als topper 38 graden, phewww. langste vlucht een dik uur geloof ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:48 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt thermisch gevlogen die week?
Temperatuur zegt geen drol over thermiek. En een uur is niet bepaald lang. Zeker niet voor een "erg thermiekrijk" veld in duitsland.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja zeker weten, was in Duitsland, erg thermiekrijk plus een week met 30+ graden dagen, met als topper 38 graden, phewww. langste vlucht een dik uur geloof ik.
Al uitgeluld?
Dat doe je dan ook amper op een overlandvlucht...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Thermiekvliegen is trouwens fucking saai. Heel de tijd die kutrondjes vliegen. Leuk man. En dan competen om wie het hoogst is gekomen en het langst is weggebleven, stoer!
Het is gewoon niet voor mij weggelegd.
Verstandig; open-minded is veel prettiger levenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:49 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Echt niet. Zweefvliegen heeft me nooit geboeid. 't Is alleen dat ik recentelijk een keertje werd gevraagd voor een zomerkamp omdat er anders veel te weinig mensen meegingen, dus ik dacht what the hey en ben gegaan.
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Thermiekvliegen is trouwens fucking saai. Heel de tijd die kutrondjes vliegen. Leuk man. En dan competen om wie het hoogst is gekomen en het langst is weggebleven, stoer!
Het is gewoon niet voor mij weggelegd.
Haha, een zweefvlieger die dit zegt tegen een militair vlieger. Hahahaa!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"
Dat was trouwens dus een geitenwollensok opmerkingquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"
Als het je een beetje gelukt was, was je in 10 minuutjes naar 2000 meter geklommen, en zat je nog 10 minuten later 30 km uit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Haha, een zweefvlieger die dit zegt tegen een militair vlieger. Hahahaa!
Doe eens normaal man. Kut-attitude van veel zweefvliegers. Man, met zweefvliegen proef je alleen maar een beetje het inhoudt om echt te vliegen. Zweven is iets anders dan vliegen.
Ik hou niet van alle limitaties die een zweefvliegtuig heeft.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:55 schreef Autoreply het volgende:
Bij dezen de uitnodiging; kom 's een keer langs in de Franse Alpen![]()
Een van de eerste keren dat ik het deed. Dat jij zo'n superman bent dat jou dat de eerste keer lukt. Nee, geef mij maar gasturbines, dan zit je rond een minuut op 6000ft en kom je heel wat meer NM's uit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als het je een beetje gelukt was, was je in 10 minuutjes naar 2000 meter geklommen, en zat je nog 10 minuten later 30 km uit.
En dan heb je nog steeds alleen maar een hendeltje over gehaald en de boel afgetrimt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:04 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een van de eerste keren dat ik het deed. Dat jij zo'n superman bent dat jou dat de eerste keer lukt. Nee, geef mij maar gasturbines, dan zit je rond een minuut op 6000ft en kom je heel wat meer NM's uit.
Oh is het zo makkelijk dan?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Schijnbaar is jouw kennis over echt vliegen veel te beperkt als jij denkt dat een heli/jet vliegen moeilijker is dan zweefvliegen.
Hahaha, wat een ontZETTEND gepruts! Zulk amateuristisch gepruts overleef je ook alleen maar in zo'n traag licht ding.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:16 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=-k3KLsZQdms&mode=related&search=
Zwevers hebben ook de vetste approaches
Nee die heli's dan!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:16 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=-k3KLsZQdms&mode=related&search=
Zwevers hebben ook de vetste approaches
Tja, als je het niet serieus bedoelde, waarom was dat dan het enige wat je te melden had?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:18 schreef mcDavid het volgende:
Tuurlijk is het vliegen van een jet iets meer dan "een hendeltje overhalen en aftrimmen". Alleen het feit dat je dat serieus neemt duid er al op dat je gefrustreerd bent. Maar een hoop procedures, knopjes en verantwoordelijkheid zijn nou niet bepaald wat ik interessant vind aan vliegen.
wel eens van beeldspraak gehoord?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja, als je het niet serieus bedoelde, waarom was dat dan het enige wat je te melden had?
Van een zweefvlieger had ik trouwens niet anders verwacht dat ie het serieus zou menen.
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Nee die heli's dan!![]()
http://www.youtube.com/watch?v=3F2k-GWKW-w
welk onderdeeltje is er dan kapot dat die piloot 'm eerst even op de achterwielen laat stuiteren?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.
Wat zijn die limitaties dan? Ik vlieg in de bergen fluitend een cessna voorbij. (100 knopen gemiddeld is geen enkel probleem) Ik vlieg met 250 km/h op een meter (niet geschat, gemeten) langs berghellingen. Dat redt je niet met je heli/fighter. Nogmaals, kom 's langs of ga een keer in de bergen vliegen. Ik weet zeker dat je er dan anders over denktquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik hou niet van alle limitaties die een zweefvliegtuig heeft.
Nope, het is ook als sport erkend. NOC*NSF enzo. Sporten impliceert wedstrijdverband en dat is er zeker. Als je kijikt naar de manier waarop WK's en NK's worden gevlogen en hoe klein de verschillen zijn ondanks een gigantische hoeveelheid variabelen dan lijkt het mij een buitengewoon serieuze sport; vergelijkbaar met zeilenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Zweefvliegen kan ik geen sport noemen. Meer een hobby.
Om je brevet te halen wel. Om overland te vliegen heb je definitely bij een zwever meer ervaring en kennis nodig. Tis maar waar je de maatstaf legt.quote:En met een motor vliegen kun je ook als hobby doen. Moet je alleen wat meer voor leren en dokken.
Daar heb je groot gelijk. Zoals ik ergens anders al aangaf is de arrogantie van beroepsvliegers echter af en toe vervelend. En zo blijven we tot in den treure doorbashenquote:Maar denken dat je als zweefvlieger beter bent dan een normale vlieger (en dat vinden zweefvliegers vaak van zichzelf) vind ik echt not done.
Lijkt mij overduidelijk pilot-failure. Staartrotor mollen en dan klagen dat hij rond gaat draaienquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.
Ach laat hem lekker.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Haha, dude... Je snapt er echt heeeeeeeeelemaal niks van. Je voelt je een god omdat je kunt zweefvliegen, tenminste, zo doe je nu. Maar een 14 jarig meisje kan al solo op zo'n ding.
Schijnbaar is jouw kennis over echt vliegen veel te beperkt als jij denkt dat een heli/jet vliegen moeilijker is dan zweefvliegen.
Je hebt geen idee waar je het over hebt, echt niet. Het is niet dat kinderspeelgoed waar jij mee speelt.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:20 schreef YellowLedbetter het volgende:
Lightning_NL zit wel ontzettend af te geven op de attitude van zweeflviegers maar hij denkt zelf ook echt dat ie heel wat is. Kijk eerst maar eens even naar jezelf menneke....
En jij weet natuurlijk wel waarover je praat...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:10 schreef Index het volgende:
[..]
Ach laat hem lekker.
Hij is zo'n nerd die niks beters kan dan zweefvliegen, die vroeger is misbruikt door zijn vader en slechte prestaties op school leverde.
Gevolg hiervan is dat hij de psychologische testen niet doorkwam.
Die gast weet niet waar hij over praat, en voelt zich heel wat met zijn zweefvliegen. Ondertussen baalt hij enorm dat hij alleen maar kan zweefvliegen, en niet meer dan dat.
Daarbij komt nog dat hij onzin uitkraamt. Ik ben vorig jaar viavia met een kennis op volkel even wezen "vliegen" in een van hun sims daar.
Daar moet je echt wel meer doen dan even een hendeltje overhalen en de boel aftrimmen
Een soort van McDavid maar dan andersquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:20 schreef YellowLedbetter het volgende:
Lightning_NL zit wel ontzettend af te geven op de attitude van zweeflviegers maar hij denkt zelf ook echt dat ie heel wat is. Kijk eerst maar eens even naar jezelf menneke....
Anders lees je even AL mijn postsquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:10 schreef Index het volgende:
[..]
Daarbij komt nog dat hij onzin uitkraamt. Ik ben vorig jaar viavia met een kennis op volkel even wezen "vliegen" in een van hun sims daar.
Daar moet je echt wel meer doen dan even een hendeltje overhalen en de boel aftrimmen
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:27 schreef cheukert het volgende:
[..]
Een soort van McDavid maar dan anders![]()
Je moeder is een echte manquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:45 schreef The_stranger het volgende:
Jongens, jongens, het is toch bij iedereen bekend dat alle zwevers homo's zijn en alle beroepspiloten echte mannen..![]()
Zo moeilijk is dat toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reageren is ook een keuzequote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:12 schreef Leef het volgende:
dit is inmiddels echt een babytopic geworden. Of was het dat de hele tijd al? Schaam me dat ik hier ooit in gepost heb
Maar, wat nou als een beroepspiloot zweef vliegt. Is hij dan een echte homofiele man?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:45 schreef The_stranger het volgende:
Jongens, jongens, het is toch bij iedereen bekend dat alle zwevers homo's zijn en alle beroepspiloten echte mannen..![]()
Zo moeilijk is dat toch niet?
Neuh, gewoon een lekker d ingquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:45 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Maar, wat nou als een beroepspiloot zweef vliegt. Is hij dan een echte homofiele man?
Over een jaartje of anderhalf kom jij ook in zicht voor AutoReplyquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:40 schreef YellowLedbetter het volgende:
Autoreply geilt dus op mannen........
David is nog erger. Geilt op vliegtuigen en neukt niks.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:11 schreef mcDavid het volgende:
Jarno is een geval apart. Geilt voornamelijk op mannen, maar neukt voornamelijk vrouwen.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:13 schreef cheukert het volgende:
[..]
David is nog erger. Geilt op vliegtuigen en neukt niks.![]()
Gast, leer PI's lezenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef Lightning_NL het volgende:
@AutoReply
Wat is het nut om dat nou nog eens te quoten?
Geen eigen mening?
Verwacht je nu van mij dat ik dezelfde tekst 2x ga lezen?
Ik heb alleen maar zweefvliegers af zitten zeiken, ik heb nergens mezelf de hemel in geprijsd.
Dat heb je wel. Lezen bleek sowieso niet je sterktste punt, dus ik denk "als ik het een paar keer post snapt onze dodo het allicht wel" Je noemt bijvoorbeeld dat jij en je superstoere collega's werkweken van 80 uur maken. Uiteraard je reinste BS, maar als ik vraag of je 's een bron of bewijs kan geven reageer je niet meer, in plaats daarvan wordt er alleen nog maar gebashed. Volwassenheid oidquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef Lightning_NL het volgende:
@AutoReply
Wat is het nut om dat nou nog eens te quoten?
Geen eigen mening?
Verwacht je nu van mij dat ik dezelfde tekst 2x ga lezen?
Ik heb alleen maar zweefvliegers af zitten zeiken, ik heb nergens mezelf de hemel in geprijsd.
Idd. Ik neem me al jaren voor om homo te worden, maar het wil niet zo lukkenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:11 schreef mcDavid het volgende:
Jarno is een geval apart. Geilt voornamelijk op mannen, maar neukt voornamelijk vrouwen.
Hoe lang denk *jij* na over jouw PI?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef cheukert het volgende:
Wat zijn PI's?
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag. Beperkt wat betreft range, weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte, weinig instrumenten, ik kan wel door blijven gaan. Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?quote:Wat zijn die limitaties dan?
Dat meen je niet he?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef cheukert het volgende:
Wat zijn PI's?
Weer ben jij zo hypocriet om te zeggen dat ik niet kan lezen, en kom je vervolgens met iets waaruit blijkt dat jij weer eens iets niet goed hebt begrepen. Ik heb namelijk nooit en nergens gezegd dat je als vlieger 80-urige werkweken maakt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat heb je wel. Lezen bleek sowieso niet je sterktste punt, dus ik denk "als ik het een paar keer post snapt onze dodo het allicht wel" Je noemt bijvoorbeeld dat jij en je superstoere collega's werkweken van 80 uur maken. Uiteraard je reinste BS, maar als ik vraag of je 's een bron of bewijs kan geven reageer je niet meer, in plaats daarvan wordt er alleen nog maar gebashed. Volwassenheid oid![]()
[..]
Ten eerste wist ik nog niet wat een PI was. Ten tweede, damn, dat kleine ding daar boeit me echt geen flikker.quote:
Traag is geen functie van je snelheid maar van snelheid en hoe dicht je bij de grond vliegt. Op zweefwedstrijden hebben ze geprobeerd die kisten te filmen, maar guess what; een heli houdt een zweefkist niet bijquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag.
Het wereldrecord staat op 3000 KM 500 KM is een afstand die je met redelijk weer, zeker in de bergen dagelijks vliegt. Dat redt je niet met die wentelwiek.quote:Beperkt wat betreft range
Waar heb je die voor nodig?quote:weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte,
Ik heb een compleet computersysteem wat qua complexiteit in de buurt komt van een King Air oidquote:weinig instrumenten,
Dus jij vliegt alleen maar voor het praktische nut? De hoeveelheid zooi die je mee kan nemen? Ik omdat het leuk is en daarbij is de handling van de kist een grote factor.quote:ik kan wel door blijven gaan.
Foto'squote:Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?
Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...quote:En schijnbaar weet jij niet wat KLu heli's doen... Maar die vliegen soms centimeters vanaf de grond (en hard he), zo laag over bomen dat de takken breken, rusten op boomtoppen, rusten op water. Dat soort dingen. En je hoeft niet bang te zijn dat je weinig hoogte hebt want dan geef je gewoon effe throttle. Met je zwever moet je 'm dan maar ergens neerpleuren, want landen kan ik het niet noemen met die dingen.
Weinig ruimte heb je idd. Maar wat moet je met een hoop instrumenten? Als ik het daarvoor zou doen ging ik wel FS2007 spelen ofzo. Beperkt qua range? weinig bagageruimte? Sja het is dan ook geen transportmiddel, maar een sport.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag. Beperkt wat betreft range, weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte, weinig instrumenten, ik kan wel door blijven gaan. Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?
En schijnbaar weet jij niet wat KLu heli's doen... Maar die vliegen soms centimeters vanaf de grond (en hard he), zo laag over bomen dat de takken breken, rusten op boomtoppen, rusten op water. Dat soort dingen. En je hoeft niet bang te zijn dat je weinig hoogte hebt want dan geef je gewoon effe throttle. Met je zwever moet je 'm dan maar ergens neerpleuren, want landen kan ik het niet noemen met die dingen.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als militair vlieger je carriere lang ja.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Weer ben jij zo hypocriet om te zeggen dat ik niet kan lezen, en kom je vervolgens met iets waaruit blijkt dat jij weer eens iets niet goed hebt begrepen. Ik heb namelijk nooit en nergens gezegd dat je als vlieger 80-urige werkweken maakt.
Waar heb je me gevraagd om een bron of bewijs? Sorry, nergens gelezen.
Een beetje militair helikopter gaat 300+km/uquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Traag is geen functie van je snelheid maar van snelheid en hoe dicht je bij de grond vliegt. Op zweefwedstrijden hebben ze geprobeerd die kisten te filmen, maar guess what; een heli houdt een zweefkist niet bij![]()
[..]
3000km zweefvliegen... Booooringquote:Het wereldrecord staat op 3000 KM 500 KM is een afstand die je met redelijk weer, zeker in de bergen dagelijks vliegt. Dat redt je niet met die wentelwiek.
[..]
Beetje comfort.quote:Waar heb je die voor nodig?
[..]
Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.quote:Ik heb een compleet computersysteem wat qua complexiteit in de buurt komt van een King Air oid![]()
[..]
Dat schijn jij er dan weer van te maken.quote:Dus jij vliegt alleen maar voor het praktische nut? De hoeveelheid zooi die je mee kan nemen? Ik omdat het leuk is en daarbij is de handling van de kist een grote factor.
[..]
Ah, de meest accurate manier van metenquote:Foto's![]()
[..]
quote:Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...
En weer heb jij een aparte manier van intepreteren.quote:OT: Het zijn verschillende manieren van vliegen, beiden bijzonder spectaculair. Maar om zweefvliegen nou een kutsport te vinden omdat je geen auto inlcusief aanhanger mee kan nemen (ik neem geregeld een weekendtas mee achterin) lijkt mij een beetje een drogreden.
Dat neem je terug.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:33 schreef mcDavid het volgende:
Luchtverkeersleiders op internationale luchthavens kunnen piloten die ook zweefvliegen herkennen aan het feit dat ze de enigen zijn die fatsoenlijk afvangen. 3x raden waar ze dat geleerd hebben.
Ik zie leren apart van het werken... Maar dat KAN natuurlijk aan mij liggen he.quote:
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:41 schreef PrinceSL het volgende:
Dus de conclusie is dat de Co-piloot voornamelijk trots is op z'n opleiding en zich goed voelt, en ook nog eens een echte man is. Tenzij hij ook zweefvliegt, want dan is hij homo?![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"
Ik moest aan de DSA denkenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...
Er zijn vluchten met zweefkisten gevlogen met 300+ km/h gemiddeldquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Een beetje militair helikopter gaat 300+km/u
Ik ken zat mensen die dat dagelijks doen. In de Alpen heb ik te weinig ervaring om dat iedere dag neer te fietsen, maar rond de 400 dagelijks moet wel lukkenquote:3000km zweefvliegen... BooooringBtw, niet overdrijven met je 500km met mooi weer.
Zweefkisten zijn de meest comfortabele kisten die er zijn. Moet ook wel als je geregeld 8 uur vliegt zonder de mogelijkheid om op te staan.quote:Beetje comfort.
Inderdaad, er zijn zat gebieden waar dat kan. Of het nodig is is een ander verhaal.quote:Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.
Je collega's gebruiken die methode (satellietfoto's) ook...quote:Ah, de meest accurate manier van metenHahaha
Jij vind een uiterst zachte landing van een zweefkist het "neerpleuren", maar je laat je zelf wel gewoon in een boom zakkenquote:Gast, wat mankeert jou? Neerstorten op een boom?
Kunnen je zweefvlieghersenen niet voorstellen wat er allemaal mogelijk is met een heli?
Wat is er dan leuk aan 3000 km rechtdoor vliegen met een paar grote lawaaierige fohns naast je?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
3000km zweefvliegen... BooooringBtw, niet overdrijven met je 500km met mooi weer.
Nogmaals, wat is er tof aan om naar een paar klokken te kijken? Ieder zijn ding hoor, maar dat doet het 'm niet voor mij. Ik kijk liever om me heen!quote:Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.
door bijvoorbeeld te vergelijken met de hoogte van het verticaal staartvlak kun je zo heel nauwkeurig meten ja.quote:Ah, de meest accurate manier van metenHahaha
Dat filmpje van net liet zien dat chopperbobs nieteens een boom nodig hebben om neer te storten!quote:Gast, wat mankeert jou? Neerstorten op een boom?
Kunnen je zweefvlieghersenen niet voorstellen wat er allemaal mogelijk is met een heli?
verdorie, zat ik er nog naast, en het leek zo duidelijk...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"
Gelukkig istie over 5 posts dicht!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:53 schreef FlitsFrits het volgende:
Mooooorgeeen zaaahaaal het vreeeheeedeee zijjjhijn!11...
En nu gaan slapen, vieze vuigerts!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |