Je hebt helemaal gelijk, compottheorieen over dat de regering er achter zat en de dader getint was horen hier niet, net als jouw nonchalante houding tegenover deze moord op zich.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb in beide gevallen het motief van de dader aangegeven. Ik word een beetje onpasselijk van al die zielepoten die er grote complotten van wie dan ook achter zien. Dezelfde mensen overigens, die in allerlei andere topics het werkwoord 'demoniseren' in alle vormen en tijden weten te vervoegen als het over politici als Kok, Melkert of Marijnissen gaat.
Omdat Fortuyn inzag dat het huwelijk bedoeld is voor een man met een vrouw.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:27 schreef TLC het volgende:
Waarom was Pim Fortuyn eigenlijk tegen het homo huwelijk ?
(dat hoorde ik vanmorgen nl op de radio en het verbaasde me enorm aangezien hij zelf van de herenliefde was).
Die mening deel ik met je alleen denk ik dat Fortuyn op dit punt wel onderschat werd. Daarnaast heeft Marijnissen volgens mij een agenda waar hij lang niet alles van laat zien. Iets wat bij Fortuyn minder het geval wasquote:Op zondag 6 mei 2007 11:10 schreef SunChaser het volgende:
Bij Marijnissen heb ik t gevoel naar een politicus te kijken en luisteren. Bij Fortuyn had ik dat niet.
Als je zo gaat redeneren. Seks is ook bedoeld voor man én vrouw en daar hield Pimn zich ook niet aan.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:31 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Omdat Fortuyn inzag dat het huwelijk bedoeld is voor een man met een vrouw.
Fortuyn probeerde alleen maar zoveel mogelijk christenen te lijmen.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:31 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Omdat Fortuyn inzag dat het huwelijk bedoeld is voor een man met een vrouw.
En wat heeft dat ermee te maken? Ik heb Fortuyn ook wel eens gesproken, toen hij nog op de Erasmus rondliep. Ben ik nu ook schuldig aan Van der G.?quote:Op zondag 6 mei 2007 13:21 schreef damian5700 het volgende:
1997 Marcel van Dam v. Pim Fortuyn.
http://youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU&mode=related&search=
Draait de wereld om jou?quote:Op zondag 6 mei 2007 13:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat heeft dat ermee te maken? Ik heb Fortuyn ook wel eens gesproken, toen hij nog op de Erasmus rondliep. Ben ik nu ook schuldig aan Van der G.?
Het vragenuurtje was dan zoiets geworden als dit.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Slimme, interessante man, maar ook nogal een populistische aandachtshoer. Ik had het wel eens willen proberen, NL onder hem als premier, maar het mocht niet zo zijn.
Respect werkt twee kanten op.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:43 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Precies, we denken beide hetzelfde, alles draait gewoon om Respect !
Als diegene respect kon opbrengen voor deze personen, dan was dit nooit gebeurd !
Ik schaam me dat dit 2 keer is gebeurd.![]()
Draait de wereld om Fortuyn? Of om Van Dam? Wat heeft een interview uit 97 met 6 mei 2002 te maken?quote:
Knap, aangezien de moord pas 5 jaar geleden is...quote:Op zondag 6 mei 2007 13:35 schreef Nyrem het volgende:
Oltmans zes jaar geleden over de moord:
Messias?quote:Op zondag 6 mei 2007 11:23 schreef damian5700 het volgende:
Onbegrepen messias en enfant terrible
Een beetje Messias staat zelf voor de tweede keer op....quote:Op zondag 6 mei 2007 13:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een uniek persoon, waarvan er niet zo snel een tweede zal opstaan.
Helaas.
Dat zeker, maar van die ophemeling die ik hier in dit topic zie wordt ik een beetje bang. Het was gewoon een eigenwijze relschopper en dat deed hij prima, meer niet.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een uniek persoon, waarvan er niet zo snel een tweede zal opstaan.
Helaas.
Het draait in deze topic om de nagedachtenis van Fortuyn. Dat jij een aversie jegens Fortuyn, zijn gedachtegoed en de sympathisanten van Fortuyn hebt is wel duidelijk, maar bied ook de ruimte aan hen die op een andere manier dan zoals jij willen reageren.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Draait de wereld om Fortuyn? Of om Van Dam? Wat heeft een interview uit 97 met 6 mei 2002 te maken?
Le-zen!quote:
Het is zeker erbarmelijk, zelfde geld trouwens voor de herdenking van die kale relnicht.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Lijkt me echt vervelend als een trouwe fan, zoals ik het dan beoordeel, een behaalde prijs van vijf jaar geleden moet herdenken.
Meer zit er inderdaad ook niet in.
Het is erbarmelijk, dat je in deze topic daar de aandacht op laat vestigen.
Jawel, dat doe je wel.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:23 schreef SpecialGuest het volgende:
5 jaar verlost van dit polariserende figuur, dat mag zeker gevierd worden.![]()
Disclaimer: een moord praat ik natuurlijk niet goed.
Nee hoor. Ik ben blij dat hij uit de politiek is verdwenen, maar ik had dat liever op een andere manier zien gebeuren.quote:
Dat zou een slech zijn als dat zou gebeurenquote:Op zondag 6 mei 2007 02:46 schreef Sander170 het volgende:
Ik ben bang voor het volgende slachtoffer ... Geert Wilders.![]()
Ga 't lekker vieren dan.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:28 schreef SpecialGuest het volgende:
Nee hoor. Ik ben blij dat hij uit de politiek is verdwenen, maar ik had dat liever op een andere manier zien gebeuren.
quote:Publieke omroep blikt terug op Pim Fortuyn
De Publieke omroep blikt vanavond in drie programma’s terug op de bewogen politieke carrière van Pim Fortuyn, die precies vijf jaar geleden werd doodgeschoten op het Mediapark in Hilversum. Op Nederland 1 is om 21.30 uur een special van de TV Show te zien onder de titel ‘Pim Fortuyn, hij had er zin an’. De actualiteitenrubriek Nova op Nederland 2 staat tussen 22.10 en 23.30 uur ook in het teken van de markante politicus en Zembla brengt om 20.40 uur een uitzending over Pim Fortuyn.
Twee keer ontving Pim Fortuyn Ivo Niehe thuis. In december 2001 in Rotterdam en 10 dagen voor zijn dood in zijn huis in Provesano. Door de gebeurtenissen van 6 mei 2002 krijgen die zeer persoonlijke gesprekken een bijzonder lading, aldus de TROS.
Nova brengt in haar uitzending de beslissende momenten uit de korte, maar bewogen politieke carrière van Fortuyn. Felix Rottenberg gaat met voor- en tegenstanders op zoek naar de erfenis van een controversiëel politicus. Te gast zijn burgemeester van Maastricht Gerd Leers, Henk Westbroek, degene die Fortuyn overhaalde om de politiek in te gaan, Arendo Joustra, hoofdredacteur van Elsevier waar Fortuyn columnist was, de Somalische schrijfster Yasmine Allas, oud-LPF-politicus Mat Herben en D66-leider Alexander Pechtold.
In Zembla’s ‘Het gevolg van Fortuyn’ schetsen een aantal hoofdrolspelers een onthutsend beeld van wat zich achter de schermen van de LPF afspeelde. Het is een verslag vanaf de dood van Fortuyn tot de val van het eerste kabinet Balkenende. Aan het woord komen onder anderen Hilbrand Nawijn, minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie voor de LPF in het kabinet Balkende I, en Harry Mens, vriend van Pim.
Ik vind ze eigenlijk niet zo uiteenlopend.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:23 schreef damian5700 het volgende:
Onbegrepen messias en enfant terrible
Zelden kreeg een Nederlander zoveel uiteenlopende kwalificaties in de media als Pim Fortuyn. Een greep uit kranten en tijdschriften van toen:Kleurrijk (1990) IJdeltuit, ruziemaker (1991) Beroepsprovocateur, onmogelijk mens (1992) Beoefenaar om kampioen marktdenken van Nederland te worden (1993) Eigenzinnig, minder afgewogen publicist (1994) Rebel van de natie, prins, charlatan, briljant redenaar (1995) Profeet, hooggeleerde, zelf ontworpen multigeleerde (1996) Onbegrepen messias, ridder van de droevige figuur, de Willem Oltmans van het publieke debat, toekomstig minister-president (1997) Rebel, keynote speaker, gefragmentariseerd mens, vader (1998) Enfant terrible, kritisch geweten van Nederland, (1999) Zelfbenoemde martelaar van het vrije woord, potsenmaker, underdog, super-anti-gedoger, frisse jongen, kletstante (2000) Kale relnicht, aansteller, hooggeleerd televisie-praathoofd, de zeer geleerde heer prof.dr. Fortuyn, die gekke Fortuyn (2001) Politieke kannibaal, asociaal, Grote Gevaar, inspirator, wake-up-call, mietje, extreem-rechts figuur (tot 6 mei 2002) Einde van een idylle, lief en groots, moedige non-conformist, idool, held, redder, Karel de Grote, der ’Macher’ (7, 8 mei 2002)
Oké. En nu?quote:Op zondag 6 mei 2007 14:52 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ik vind ze eigenlijk niet zo uiteenlopend.
ooh wat nobel van jequote:Op zondag 6 mei 2007 14:28 schreef SpecialGuest het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben blij dat hij uit de politiek is verdwenen, maar ik had dat liever op een andere manier zien gebeuren.
Hij roept het wel een beetje over zichzelf af met bepaalde uitspraken van hem...quote:Op zondag 6 mei 2007 14:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat zou een slech zijn als dat zou gebeuren![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 14:59 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ja ik ga zo even een rondje fietsen. Wat jij gaat doen moet je zelf weten.
Ik ben direct ook wegquote:Bijvoorbeeld:
(1996) Profeet, hooggeleerde vs. (2001) kale relnicht, aansteller.
Zou je 't gaan vieren?quote:Op zondag 6 mei 2007 14:56 schreef SpecialGuest het volgende:
[..]
Hij roept het wel een beetje over zichzelf af met bepaalde uitspraken van hem...
Mwah, vind ik niet echt tegenstrijdigquote:Op zondag 6 mei 2007 15:02 schreef damian5700 het volgende:
Bijvoorbeeld:
(1996) Profeet, hooggeleerde vs. (2001) kale relnicht, aansteller.
Nee, zijn populariteit zou alleen maar toenemen en hij zou een heldenstatus krijgen. Het is beter dat hij ten onder gaat in politieke nederlagen.quote:
Okee, als zijn populariteit erdoor zou afnemen was je voor.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:14 schreef SpecialGuest het volgende:
Nee, zijn populariteit zou alleen maar toenemen en hij zou een heldenstatus krijgen. Het is beter dat hij ten onder gaat in politieke nederlagen.
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=860&Itemid=1quote:PVV wil parlementair onderzoek wanneer opheldering inzake de moord op Fortuyn niet bevredigend is
zondag 06 mei 2007
Vragen van het lid Agema (PVV) aan de Minister-president over het bericht (*) dat een voormalige koninklijke lijfwacht bij het gerechtshof van Amsterdam om heropening van het onderzoek naar de moord op Fortuyn heeft verzocht, omdat hij van mening is dat de conclusie van de onderzoekscommissie Van den Haak dat de persoonsbeveiliging van Fortuyn de moord niet had kunnen voorkomen onterecht is en dat volgens hem door deze onterechte stellingname betrokkenen zoals toenmalig premier Kok, Minister Klaas de Vries, Minister Korthals, ambtenaren van de geheime dienst AIVD en politie onterecht de schuldvraag zijn ontsprongen.
1.)
Bent u bekend met het bericht (*) dat een voormalige koninklijke lijfwacht bij het gerechtshof van Amsterdam om heropening van het onderzoek naar de moord op Fortuyn heeft verzocht omdat hij van mening is dat de conclusie van de onderzoekscommissie Van den Haak dat de persoonsbeveiliging van Fortuyn de moord niet had kunnen voorkomen onterecht is en dat volgens hem door deze onterechte stellingname betrokkenen zoals toenmalig premier Kok, Minister Klaas de Vries, Minister Korthals, ambtenaren van de geheime dienst AIVD en politie onterecht de schuldvraag zijn ontsprongen?
2.)
Bent u bereid om nader onderzoek te doen naar de moord op Pim Fortuyn en in dat onderzoek bovengenoemde stellingname op te helderen? Zo nee, waarom niet?
(*) De Telegraaf, Nieuw onderzoek Fortuyn, 5 mei 2007
Voor zover ik heb begrepen heeft Pim altijd zelf beveiliging geweigerd.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:26 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders heeft al kamervragen gesteld:
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=860&Itemid=1
Stelletje lijkenpikkersquote:Op zondag 6 mei 2007 15:26 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders heeft al kamervragen gesteld:
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=860&Itemid=1
Wat wil je nou van me horen dan? Volgens mij wil je maar al te graag kunnen zeggen: "zie je wel, links keurt de moord goed".quote:Op zondag 6 mei 2007 15:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Okee, als zijn populariteit erdoor zou afnemen was je voor.
Jij vindt niet dat er serieuze vraagtekens te plaatsen zijn bij het "onderzoek" door de commissie Haak?quote:
Niet direct en wat de uitkomst ook is mensen zullen toch nooit tevreden zijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:47 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jij vindt niet dat er serieuze vraagtekens te plaatsen zijn bij het "onderzoek" door de commissie Haak?
oh god, doet me denken aan die verraders die na 11 september zeiden: Ik keur het niet goed maar begrijp het welquote:Op zondag 6 mei 2007 15:46 schreef SpecialGuest het volgende:
[..]
Wat wil je nou van me horen dan? Volgens mij wil je maar al te graag kunnen zeggen: "zie je wel, links keurt de moord goed".
Laat me even duidelijk zijn, ik ben tegen alle geweld en vind het heel erg als er iemand om zijn mening vermoord wordt. Maar figuren als Wilders (net als Fortuyn destijds) zijn polariserend en haatzaaiend bezig en moeten daarom niet vreemd opkijken als ze eens een gek (want dat zou het zijn!) met een pistool of mes tegen het lijf lopen.
Hoe zeer ik het ook oneens was en ben met Fortuyn en Wilders moet iedereen vreemd opkijken als iemand voor een mening vermoord wordt.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:46 schreef SpecialGuest het volgende:
Wat wil je nou van me horen dan? Volgens mij wil je maar al te graag kunnen zeggen: "zie je wel, links keurt de moord goed".
Laat me even duidelijk zijn, ik ben tegen alle geweld en vind het heel erg als er iemand om zijn mening vermoord wordt. Maar figuren als Wilders (net als Fortuyn destijds) zijn polariserend en haatzaaiend bezig en moeten daarom niet vreemd opkijken als ze eens een gek (want dat zou het zijn!) met een pistool of mes tegen het lijf lopen.
Nee, gewoon dat je het ziet zoals het was en niet overdrijft.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:46 schreef SpecialGuest het volgende:
Met de PVV en de SP zijn de huidige verhoudingen net zo gepolariseerd als tijdens Fortuyn, dus wat dat betreft heeft het je niet echt geholpen.quote:Laat me even duidelijk zijn, ik ben tegen alle geweld en vind het heel erg als er iemand om zijn mening vermoord wordt. Maar figuren als Wilders (net als Fortuyn destijds) zijn polariserend en haatzaaiend bezig en moeten daarom niet vreemd opkijken als ze eens een gek (want dat zou het zijn!) met een pistool of mes tegen het lijf lopen.
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Hoe zeer ik het ook oneens was en ben met Fortuyn en Wilders moet iedereen vreemd opkijken als iemand voor een mening vermoord wordt.
Als je het oneens bent trek je je bek open, maar grijp je niet naar geweld. Dat mensen het gewoon vinden of verwachten dat iemand vermoord worden is absurd, bespottelijk en bizar.
Raar dat er dan zoveel mensen zijn die hopen dat Volkert wordt vermoord.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Hoe zeer ik het ook oneens was en ben met Fortuyn en Wilders moet iedereen vreemd opkijken als iemand voor een mening vermoord wordt.
Als je het oneens bent trek je je bek open, maar grijp je niet naar geweld. Dat mensen het gewoon vinden of verwachten dat iemand vermoord worden is absurd, bespottelijk en bizar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |