abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49056564
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hou toch op. De man is omgelegd door een doorgedraaide natuurfanaat, die geen heil zag in de plannen van de LPF op het gebied van natuur- en dierenbescherming. Punt uit.
Ja, en ook die hebben het recht niet iemand om z'n mening te vermoorden. En als je kijkt naar Theo van Gogh, waar wat meer achter zat, is dit niet iets wat je af kan doen met een 'ach, die was gek' en that's it.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 mei 2007 @ 10:51:12 #102
862 Arcee
Look closer
pi_49056581
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:44 schreef Delrin het volgende:
Pim was niets, zou niets worden, had niets bereikt, zou niets bereiken, was er toch mee gestopt en is er mee gestopt.
Zeg dan niks.

Dat is dus precies wat we niet weten en wat zo jammer is. Althans, dat vind ik. Ik had graag geweten hoe hij en z'n partij het hadden gedaan in de verkiezingen. Misschien was het een grotere ramp geworden dan nu, misschien ook niet. Maar we weten het helaas niet dankzij regeltjesneuker, dierenbeschermer en mensenmoordenaar Volkert.

En het is gewoon diep tragisch dat er iemand vermoord is, of je 't nou met hem eens was of niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 6 mei 2007 @ 10:51:40 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49056591
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, en ook die hebben het recht niet iemand om z'n mening te vermoorden. En als je kijkt naar Theo van Gogh, waar wat meer achter zat, is dit niet iets wat je af kan doen met een 'ach, die was gek' en that's it.
Waarom niet. Van Gogh is omgelegd door een doorgedraaide mohammedaan, die het niet eens was met Van Gogh's mening. Dat gebeurt al eeuwen. mensen worden al eeuwen vermoord door andere individuele mensen omdat ze dingen roepen die die andere individuele mensen niet aanstaan. En als die mensen dan toevallig toegang hebben tot een wapen, tja...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 6 mei 2007 @ 10:52:48 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49056604
Fortuyn zou echt niets bereikt hebben. Hij was gewoon aandachtsgeil. Ik bedoel: als je bent weggestuurd bij het CDA, de VVD en PvdA dan zegt dat genoeg. Zijn leiding aan het kabinet zou een puinhoop zijn geworden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 6 mei 2007 @ 10:52:59 #105
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49056606
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hou toch op. De man is omgelegd door een doorgedraaide natuurfanaat, die geen heil zag in de plannen van de LPF op het gebied van natuur- en dierenbescherming. Punt uit.
Of ik ophou maak ik zelf uit, dank u.
De moord op Theo van Gogh was een soortgelijk incident en alle incidenten van doodsbedreigingen van columnisten, schrijvers, politici en journalisten kan je in dit verband trekken.
Althans dat is mijn bechouwing.
Punt uit.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49056642
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom niet. Van Gogh is omgelegd door een doorgedraaide mohammedaan, die het niet eens was met Van Gogh's mening. Dat gebeurt al eeuwen. mensen worden al eeuwen vermoord door andere individuele mensen omdat ze dingen roepen die die andere individuele mensen niet aanstaan. En als die mensen dan toevallig toegang hebben tot een wapen, tja...
Het is alleen een beetje vreemd dat het jaren en jaren niet gebeurd in NL en dan ineens twee keer in een paar jaar.

Dit soort zaken moeten natuurlijk streng bestrafd worden, met een 'ach, soms gebeurd dat nu eenmaal' maak je meer mensen lekker dit ook maar eens te doen!

Verder is het een feit dat Theo van Gogh door wat meer mensen dan alleen die Mohammed is vermoord, er zat toch wel een groepje achter die met een houding a la 'och, soms gebeurd dat nu eenmaal' verder zullen groeien...

Dit soort zaken moeten gewoon niet getolereerd worden in een democratie, klaar.
  zondag 6 mei 2007 @ 10:58:07 #107
66444 Lord_Vetinari
pi_49056679
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het is alleen een beetje vreemd dat het jaren en jaren niet gebeurd in NL en dan ineens twee keer in een paar jaar.

Verder is het een feit dat Theo van Gogh door wat meer mensen dan alleen die Mohammed is vermoord, er zat toch wel een groepje achter die met een houding a la 'och, soms gebeurd dat nu eenmaal' verder zullen groeien...
Oh god, we hebben weer een complotdenker in de zaal.
pi_49056686
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is best erg dat hij vermoord is. Ik had liever de LPF met Forutyn in de regering gezien, zodat heel Nederland had gezien wat een blaaskaak die man was en wat een onbekwame bestuurder. Nu zitten we nog steeds met die IQ-gehandicapten die maar blijven geloven dat we nu in Nirvana geleefd zouden hebben, als Fortuyn maar was blijven leven.

Berlusconi: "Linkse kiezer mentaal gehandicapt"
  zondag 6 mei 2007 @ 11:01:05 #109
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49056725
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
Fortuyn zou echt niets bereikt hebben. Hij was gewoon aandachtsgeil. Ik bedoel: als je bent weggestuurd bij het CDA, de VVD en PvdA dan zegt dat genoeg. Zijn leiding aan het kabinet zou een puinhoop zijn geworden.
Kan jij je glazen bol ook even oppoetsen in het geval van Jan Marijnissen?
In het uiterste geval zou dit al over 3½ van toepassing kunnen zijn, dus laat jouw wijsheid verschijnen.
pi_49056728
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh god, we hebben weer een complotdenker in de zaal.
Mohammed B heeft hulp gekregen van wat lui uit Syrie of weet ik veel waarvandaan, probleem is dat die hoppen van het ene land naar het andere en moeilijk te pakken zijn.
Was nog niet zolang geleden een documentaire van op tv, en dat kwam niet bepaald als een complot over.

De AIVD zit er nog steeds achteraan.
  Redactie Frontpage zondag 6 mei 2007 @ 11:03:46 #111
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49056766
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mohammed B heeft hulp gekregen van wat lui uit Syrie
Dat las k van de week ook over Volkert trouwens.
pi_49056769
quote:
Gatverdamme zeg, 5 mei net voorbij en de Pim-aanhang probeert weer aandacht te zoeken.
Wanneer valt het kwartje eens? Pim was niets, zou niets worden, had niets bereikt, zou niets bereiken, was er toch mee gestopt en is er mee gestopt.

8 mei krijgen we weer een herdenking, dan hoop ik dat jullie dat niet weer gaan verstoren.

Oh ja, Feyenoord sleepte de cup binnen op 8 mei, 2 dagen nadat Pim er tussen uit kneep.
Hé! I'm not A bitch, I'm THE bitch, loser!
pi_49056789
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:03 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dat las k van de week ook over Volkert trouwens.
ja, in dit topic zeker.
  zondag 6 mei 2007 @ 11:05:26 #114
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49056798
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

waarom wel? Het is een beetje simplistisch in het algemeen moorden als voorvallen te beschouwen die te pas en te onpas voorkomen. Alsof het regenbuien betreffen, maar zelfs dat vraagt elke dag aandacht en bestudering.
Het begrip motief zegt jou iets?
  Redactie Frontpage zondag 6 mei 2007 @ 11:05:54 #115
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49056808
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

ja, in dit topic zeker.
Nee, er was er nog een deze week

Deze is btw ook hilarisch Bestaat Volkert van der Graaf wel?
  zondag 6 mei 2007 @ 11:06:39 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49056817
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Kan jij je glazen bol ook even oppoetsen in het geval van Jan Marijnissen?
In het uiterste geval zou dit al over 3½ van toepassing kunnen zijn, dus laat jouw wijsheid verschijnen.
Ik heb meer vertrouwen in Marijnissen dan Fortuyn, maar eerlijk is eerlijk: ik denk dat zijn autoritaire optreden voor problemen gaat zorgen.

Trouwens, de naaste vrienden van Fortuyn hebben zelf ook gezegd dat ie nogal koppig en eigengereid was. Lijken me nou niet bepaald goede eigenschappen om leiding aan een kabinet te geven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Frontpage zondag 6 mei 2007 @ 11:06:56 #117
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49056822
6 MEI zal een legendarische datum blijven, het is namelijk de dag dat AZ de beker van Ajax wint
  zondag 6 mei 2007 @ 11:07:32 #118
66444 Lord_Vetinari
pi_49056836
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het begrip motief zegt jou iets?
Ik heb in beide gevallen het motief van de dader aangegeven. Ik word een beetje onpasselijk van al die zielepoten die er grote complotten van wie dan ook achter zien. Dezelfde mensen overigens, die in allerlei andere topics het werkwoord 'demoniseren' in alle vormen en tijden weten te vervoegen als het over politici als Kok, Melkert of Marijnissen gaat.
pi_49056861
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb meer vertrouwen in Marijnissen dan Fortuyn, maar eerlijk is eerlijk: ik denk dat zijn autoritaire optreden voor problemen gaat zorgen.

Trouwens, de naaste vrienden van Fortuyn hebben zelf ook gezegd dat ie nogal koppig en eigengereid was. Lijken me nou niet bepaald goede eigenschappen om leiding aan een kabinet te geven.
Denk dat Fortuyn om die reden ook gefaald zou hebben hoor. Met z'n moeilijke karakter met iedereen botsen en een kabinet dat uiteindelijk valt.

Maar het gaat daar nu verder niet om. Het gaat nu om een dag om te herdenken dat een politicus is vermoord om de mening die hij verkondigde. En de mensen die deze dag willen herdenken moeten dat gewoon ongestoord kunnen doen, zonder dom commentaar van anderen.
  Redactie Frontpage zondag 6 mei 2007 @ 11:10:14 #120
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49056883
Bij Marijnissen heb ik t gevoel naar een politicus te kijken en luisteren. Bij Fortuyn had ik dat niet.
  zondag 6 mei 2007 @ 11:10:47 #121
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49056889
quote:
Gatverdamme zeg, 5 mei net voorbij en de Pim-aanhang probeert weer aandacht te zoeken.
Wanneer valt het kwartje eens? Pim was niets, zou niets worden, had niets bereikt, zou niets bereiken, was er toch mee gestopt en is er mee gestopt.

8 mei krijgen we weer een herdenking, dan hoop ik dat jullie dat niet weer gaan verstoren.

Oh ja, Feyenoord sleepte de cup binnen op 8 mei, 2 dagen nadat Pim er tussen uit kneep.
Lijkt me echt vervelend als een trouwe fan, zoals ik het dan beoordeel, een behaalde prijs van vijf jaar geleden moet herdenken.
Meer zit er inderdaad ook niet in.
Het is erbarmelijk, dat je in deze topic daar de aandacht op laat vestigen.
  zondag 6 mei 2007 @ 11:14:04 #122
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49056924
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb in beide gevallen het motief van de dader aangegeven. Ik word een beetje onpasselijk van al die zielepoten die er grote complotten van wie dan ook achter zien. Dezelfde mensen overigens, die in allerlei andere topics het werkwoord 'demoniseren' in alle vormen en tijden weten te vervoegen als het over politici als Kok, Melkert of Marijnissen gaat.
Ik heb het niet over complotten, maar over de simplistische en onverschillige benadering betreffende moorden.
pi_49056929
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, compottheorieen over dat de regering er achter zat en de dader getint was horen hier niet, net als jouw nonchalante houding tegenover deze moord op zich.
  zondag 6 mei 2007 @ 11:23:51 #124
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49057056
Onbegrepen messias en enfant terrible
Zelden kreeg een Nederlander zoveel uiteenlopende kwalificaties in de media als Pim Fortuyn. Een greep uit kranten en tijdschriften van toen:

• Kleurrijk (1990)
  • IJdeltuit, ruziemaker (1991)
  • Beroepsprovocateur, onmogelijk mens (1992)
  • Beoefenaar om kampioen marktdenken van Nederland te worden (1993)
  • Eigenzinnig, minder afgewogen publicist (1994)
  • Rebel van de natie, prins, charlatan, briljant redenaar (1995)
  • Profeet, hooggeleerde, zelf ontworpen multigeleerde (1996)
  • Onbegrepen messias, ridder van de droevige figuur, de Willem Oltmans van het publieke debat, toekomstig minister-president (1997)
  • Rebel, keynote speaker, gefragmentariseerd mens, vader (1998)
  • Enfant terrible, kritisch geweten van Nederland, (1999)
  • Zelfbenoemde martelaar van het vrije woord, potsenmaker, underdog, super-anti-gedoger, frisse jongen, kletstante (2000)
  • Kale relnicht, aansteller, hooggeleerd televisie-praathoofd, de zeer geleerde heer prof.dr. Fortuyn, die gekke Fortuyn (2001)
  • Politieke kannibaal, asociaal, Grote Gevaar, inspirator, wake-up-call, mietje, extreem-rechts figuur (tot 6 mei 2002)
  • Einde van een idylle, lief en groots, moedige non-conformist, idool, held, redder, Karel de Grote, der ’Macher’ (7, 8 mei 2002)
  • If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_49057104
    Waarom was Pim Fortuyn eigenlijk tegen het homo huwelijk ?

(dat hoorde ik vanmorgen nl op de radio en het verbaasde me enorm aangezien hij zelf van de herenliefde was ).
    "You can call me Susan if it makes you happy"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')