abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2007 @ 14:47:41 #151
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49062127
Nijna het was niet Overvallers in de dierentuin he?
(ook zo'n klassieker trouwens)

* Noli. zoekt verder..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 6 mei 2007 @ 14:48:11 #152
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_49062152
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:43 schreef Ireth het volgende:
Nu we toch aan het sentimenten zijn... zijn er hier misschien mensen die zich ook een muscal herrinneren met oa Nico Haak als pinokkio en Ron Brandsteder als Grote Boze Wolf? Abracadabra heette dat volgens mij, met liedjes op de muziek van Abba?

Ik weet dat nog hoor! We hadden hem op video staan, maar die is ooit in een ver verleden een keer overgetaped. Ik kan de spelers niet herinneren, maar weet nog heel goed een toverfee-achtig persoon en natuurlijk de muziek van ABBA . Dat zou ik nou echt nog wel een keer willen zien.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_49062191
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:43 schreef Ireth het volgende:
Nu we toch aan het sentimenten zijn... zijn er hier misschien mensen die zich ook een muscal herrinneren met oa Nico Haak als pinokkio en Ron Brandsteder als Grote Boze Wolf? Abracadabra heette dat volgens mij, met liedjes op de muziek van Abba?

[ Bericht 8% gewijzigd door vamperotica op 06-05-2007 15:10:11 ]
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 6 mei 2007 @ 14:54:59 #154
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49062346
Ik heb 'm!!!!!!

Een hele schep geld, naar het boek van Anders Bodelsen.
quote:
The Danish movie "Guldregn" from 1988 is just about the best Danish family movie ever made. The story is good and both children and adults can relate to it.

Four very different children find 800.000 Danish crowns (120.000$) buried in the forest. The money is from a recent robbery at the local post office. But when the robbers discover the location of the money the children are thrown into a dangerous web and have to find a way to escape.
(van Imdb)
quote:
Vier kinderen uit de buitenwijken van de Deense hoofdstad Kopen-hagen, ontdekken toevallig in een bos een kist vol geld. Hun aanvankelijke blijdschap is snel over als ze erachter komen dat zopas een diefstal gepleegd werd in het postkantoor. Wat moet er met het geld gebeuren: houden of aan de politie overmaken? Ze besluiten om te wachten. Maar een dief heeft bij het opgraven van de schat de bibliotheekkaart van één van de kinderen gevonden.
(van FilmTotaal.nl)
Maxi, Midi & Mini
  zondag 6 mei 2007 @ 14:56:27 #155
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49062390

Vier vrienden vinden vlakbij hun hut in het bos de grote buit van een roofoverval. Ze vertellen het aan niemand en wachten rustig af of er een beloning wordt uitgeloofd. Om hun sporen uit te wissen, gaat een van de kinderen, Karen, terug naar het bos en haalt al hun spullen uit de hut. Maar ze verliest daarbij haar bibliotheekkaart. Met haar naam en adres erop!
Maxi, Midi & Mini
pi_49062756
Jeetje wat gaan jullie hard zeg....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 6 mei 2007 @ 15:12:39 #157
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_49062899
Leuke reeks jeugdsentiment. Ik kom een hele hoop dingen tegen die ik vroeger ook helemaal te gek vond. Zoals Seend, Er was eens... [met de DVD in m'n handen gestaan, maar toch laten liggen], Freggles, Gummieberen, Alfred Jodocus Kwak, Carolientje, Pluizerd... oej... ik word oud denk ik.

Wat ik vroeger helemaal te gek vond, was "D'r kan nog meer bij" van de EO.
En hij hij is nu ook op DVD te krijgen:

Ik meen me te herinneren dat als het afgelopen was, altijd Elly en Rikkert kwamen met de clip van de kauwgomballenboom...

Verders is m'n lief als afleiding de auto aan het wassen, want ons schoonzusje is vanochtend naar het ziekenhuis vertrokken om ons neefje of nichtje op de wereld te gaan zetten. Vriendje is zo superzenuwachtig dat hij volgens de kids helemaal hyperkinetisch is. Die zitten trouwens saampjes te knutselen voor oom en tante, dus als ze bellen staan we klaar om te vertrekken.

Schoonzusje had om 12h30 3 cm ontsluiting, maar de kleine had al in het vruchtwater gepoept, dus dat zal wel niet meer lang duren.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_49063049
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:20 schreef Faja-Lobi het volgende:
Dat is toch die stier? Kan me er iets van herinneren maar dat is echt bitter weinig. Wie ik vroeger ook vreselijk irritant vond als kind was Inspector Gadjet (ofzo) en dat deuntje. Ik was juist helemaal gek van de Familie Knots (en een kloddertje roze hier), de Freggels, Tita Tovenaar, je had ook iets met een poppenwinkel en een uit de kluiten gegroeide clown ofzo die tot leven was gekomen, het liegebeest, old fashion sesamstraat, zelfs tiktak vond ik leuk met die weerpoppetjes.
Familie Knots vond ik inderdaad ook helemaal leuk! En de Poppenkraam (dat was die serie met die poppenwinkel..Hugo hettte die clown geloof ik). En Nils Holgersson vond ik ook fantastisch!
pi_49063052
Spannend Sjeekie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49063092
Ik was altijd weg van Heidie Met dat zieke meisje in de alpen ofzo.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_49063189
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 22:38 schreef m@x het volgende:
Dit was één van mijn favorieten. Ik wilde daar ook wonen en ik wilde ook zo'n t-shirt en die man met de mechanische hand was zo eng.
Oh ja, die! Die begintune kon ik jaren later nog steeds letterlijk meezingen!
  zondag 6 mei 2007 @ 15:48:59 #162
4266 Maggie
Sababa
pi_49064032
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:56 schreef Noli. het volgende:
[afbeelding]

Vier vrienden vinden vlakbij hun hut in het bos de grote buit van een roofoverval. Ze vertellen het aan niemand en wachten rustig af of er een beloning wordt uitgeloofd. Om hun sporen uit te wissen, gaat een van de kinderen, Karen, terug naar het bos en haalt al hun spullen uit de hut. Maar ze verliest daarbij haar bibliotheekkaart. Met haar naam en adres erop!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is 'm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* Maggie nomineert Noli. voor de held van de dag award
  zondag 6 mei 2007 @ 16:08:38 #163
428 bibi
Oldbie
pi_49064647
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:49 schreef Spekkiemonster het volgende:
Supergranny [afbeelding]

Keken jullie wel eens Merlina op de Belg? Dat vond ik ook geweldig... daarna kwam geloof ik Mister-X ofzo ... ook soort detectiveserie maar iets minder leuk
Ohja super granny

Merlina was ook heel erg leuk, met Polleke en An Postbus X was daar weer een soort van vervolg van later, met het melkhuisje enz.
pi_49064707
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:56 schreef Noli. het volgende:
[afbeelding]

Jaaaaaaa Noli . Die was het inderdaad!
Fake it till you make it...
pi_49065858
quote:
Elly en Rikkert kwamen met de clip van de kauwgomballenboom...

En om bij de retro-reli te blijven, ik vond "de rode draad" van de EO altijd erg leuk, ondanks die enge Bill Angel.

Wat dan weer niet leuk was, was Benjamin Ben brrrr....
pi_49066226
en ik weet niet of *het jeugdsentimentportaal* al genoemd is?
pi_49066266
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:54 schreef Noli. het volgende:
Ik heb 'm!!!!!!

Een hele schep geld, naar het boek van Anders Bodelsen.
Zat ik er niet eens zo heel ver naast met mn hele smak geld . Ik heb het boek net even op internet opgezocht en dat is 'em inderdaad helemaal . Goed gespeurd!!!
Fake it till you make it...
  zondag 6 mei 2007 @ 17:26:39 #168
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49067412
Alfred J. Kwak ken ik nog goed, daar was mn zusje gek van.

Leuk te lezen wat er bij jullie bovenkomt. Djeez kent er ook veel van, ik niet.
pi_49067517
ik vond/vind die serie van Alfred joducus kwak op een gegeven moment een beetje engig worden
  zondag 6 mei 2007 @ 17:31:38 #170
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49067616
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:29 schreef vamperotica het volgende:
ik vond/vind die serie van Alfred joducus kwak op een gegeven moment een beetje engig worden
hoezo dat?
  zondag 6 mei 2007 @ 17:31:53 #171
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49067630
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:29 schreef vamperotica het volgende:
Ik ook! En als ik het nu weer zie nog steeds! Die kraai, Dolf is gewoon (A)dolf Hitler!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  zondag 6 mei 2007 @ 17:34:23 #172
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49067722
Ik vond Alfred J. Kwak te politiek correct en inderdaad een beetje engig worden.

Hier was ik als ieniemieniem@xje helemaal weg van.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 6 mei 2007 @ 17:41:02 #173
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_49067990
Goh ik lees hier toch nog heel veel series die ik niet ken of niet heb gezien. D'r kan nog meer bij en Klassewerk waren idd ook super vroeger.
Make love, not war ☮
pi_49068806
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:31 schreef kims_mama het volgende:

[..]

hoezo dat?
Nou.. Pcies dat... Die Kraai... Winnie (bruin eendje en Alfred zn vriendinnetje geloof ik...
De hele verhaallijn..
  zondag 6 mei 2007 @ 18:08:52 #175
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49069064
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:03 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Nou.. Pcies dat... Die Kraai... Winnie (bruin eendje en Alfred zn vriendinnetje geloof ik...
De hele verhaallijn..
Ok, die kraai was wel engig ja.

Iemand nog tvtips voor nu? Kim kijkt babytv en soms ned 3, zandkasteel ed.
pi_49069254
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:03 schreef vamperotica het volgende:

[..]

De hele verhaallijn..
get ja! Ik vond de originele AJK voorstelling van Herman van Veen trouwens ook eng, terwijl ik het nu leuk vind om te horen.
pi_49070552
oh al die series, zo herkenbaar!!!! (ik ben van 1974). Jem was ik al helemaal vergeten, maar oh wat leuk!! En Klassewerk, daar heb ik toen ik de 6e klas (tegenwoordig groep 8 ) zat mee meegedaan!!! En Hans de Booy trad toen op.

Echt zo leuk al die oude series!! En die elfjes Lilit inderdaad, en familie knots echt super! en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mag ik zeggen dat ik de kinderseries van nu (en eigenlijk überhaupt de tv van nu) echt bagger vind...
Forever yours, forever mine, forever ours...
  zondag 6 mei 2007 @ 19:26:28 #178
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49072050
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:34 schreef m@x het volgende:
Ik vond Alfred J. Kwak te politiek correct en inderdaad een beetje engig worden.

Hier was ik als ieniemieniem@xje helemaal weg van.
Die Bubblies ken ik verder geloof ik niet maar ik had vroeger wel een pop zoals die met dat zwarte hoedje en rood-met-wit-gestipte sjaal.

Dolf lijkt idd op Adolf.
Maar is jullie wel opgevallen dat hij een Napoleonistisch pak (inclusief hand op zijn buik) draagt?
Maxi, Midi & Mini
  zondag 6 mei 2007 @ 19:35:02 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_49072436
Zo kijkt Liam op dit moment veel naar de film "Dunderklumpen" (die heb ik vorig jaar na lange tijd eindelijk kunnen vinden op marktplaats ) kennen jullie dat?
Ik heb dat vroeger grijs gekeken en geluisterd (had een casettebandje)
Het is een Zweedse film, Nederlnads ingesproken. Dunderklumpen is een getekent mannetje en hij is zo eenzaam en gaat de poppen stelen van jens en Camilla. Het is midzomernacht. Jens (een echt jongetje) komt er achter en gaat Dunderklumpen achterna en zijn vader gaat hem weer achterna. Ze komen de berg Jorm tegen en de goede heks Elvira fattinga en éénoog steelt de schatkist, maar is eigenlijk heel lief. flinterdun verhaaltje, vreselijk moralistisch, maar zooooooo lief
"Ik ben Dunderklumpen, laat je bipsie boempen"

en ik vind het zo leuk dat Liam het nu ook leuk vind
stormy waters...
sailin'
pi_49073455
*komt uit lurkstand

Oooh Dunderklumpen! Die zou ik maar wat graag weer 's op dvd ofzo hebben.. Mijn moeder noemde ons vroeger ook zo als we stout waren..
  zondag 6 mei 2007 @ 20:10:32 #181
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49074007
http://www.youtube.com/watch?v=Z5hMNnXgH34&mode=related&search=
Dit keek ik altijd! Maar hoe heette dat nou toch in het nederlands? Toch niet Professor Poopsnagle?
Saartje
  zondag 6 mei 2007 @ 20:14:56 #182
3142 m@x
pi_49074182
Professor Poopsnagle en de vliegende autobus
  zondag 6 mei 2007 @ 20:17:06 #183
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49074277
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:12 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Wat ik vroeger helemaal te gek vond, was "D'r kan nog meer bij" van de EO.
En hij hij is nu ook op DVD te krijgen:
[[url=http://img.bol.com/intershoproot/VIDEOCOVER/FC/9/7/8/9/0/9789077667996.gif]afbeelding][/url]
Ik meen me te herinneren dat als het afgelopen was, altijd Elly en Rikkert kwamen met de clip van de kauwgomballenboom...
"Er kan nog meeeeeeeeheeer bij!!! Das één, en twee, en drie, en vier en vijhijf!! Kom er maar bij! Kom er maar bij!!!!!"

Zo had je vroeger ook een eo-verzinsel met een soort van onwijs grote poppenkast.. Geen flauw idee meer wie dat deed of waar het over ging of hoe het heette... iemand hier??
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 20:19:56 #184
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49074421
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:35 schreef Belana het volgende:
Zo kijkt Liam op dit moment veel naar de film "Dunderklumpen" (die heb ik vorig jaar na lange tijd eindelijk kunnen vinden op marktplaats ) kennen jullie dat?
JAAAAA!!!! Ook mijn grote favoriet. Ik heb nog steeds twee videos en een boek en een cassettebandje.

Andere favoriet was de Kijkkast met walrus Gompie en pop Majolica, en in de Kijkkast was ook de serie De Fluitertjes
(M@x, ik heb een breipatroon )

En toen ik wat groter was vond ik Brandon Chase erg spannend, een serie over drie avontuurlijke broertjes die gingen leven in een bos.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 6 mei 2007 @ 20:26:55 #185
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49074752
Oooo, wat leuk is het hier! Ik zit net op dat jeugdsentimentportaal te kijken en zie daar Het Sprookjestheater. Dat kwam op Belgie en vond ik zo leuk!! Echt leuk dit!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 6 mei 2007 @ 20:37:43 #186
3142 m@x
pi_49075302
Dertig minuten Fun Factory nostalgie

Macka, ik kan niet breien maar ik kan binnenkort wel een keertje naar de kinderboerderij
pi_49075574
Wow wat gaaf m@x

ik wil ook mee naar de kinderboerderij... maar ik kan alleen op di en do
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 6 mei 2007 @ 20:43:22 #188
3142 m@x
pi_49075611
en ik weer alleen op wo of in de weekenden
pi_49075698
Zat de hele dag al te denken hoe die serie heette die ik vroeger zo leuk vond. Twas iets met een kikker en allemaal kuikentjes. En nu heb ik hem gevonden: Plons de gekke kikker DIe wil ik zo graag voor Mikael op dvd hebben
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_49075699
* uit lurkstand schuifelt*

@ lishe, ik klikte net es op je link en wat vreselijk leuk die wolkjes!! vind ze echt super!!

zo dat moest ik echt even kwijt!!

* weer terug in lurkstand schuifelt*
Wat dacht je ervan???
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 20:45:28 #191
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49075736
* Macka wil best twee keer naar de kinderboerderij
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49075751
* Vicky kijkt met een half oog voetbal.. ik haaaaaaaaaaat strafschoppen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 6 mei 2007 @ 20:46:11 #193
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49075790
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:44 schreef MeNicole het volgende:
Zat de hele dag al te denken hoe die serie heette die ik vroeger zo leuk vond. Twas iets met een kikker en allemaal kuikentjes. En nu heb ik hem gevonden: Plons de gekke kikker DIe wil ik zo graag voor Mikael op dvd hebben
Jahaa!! Je hebt nu ook af en toe op de Belg Musti, beetje hetzelfde principe maar dan met een poesje!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 6 mei 2007 @ 20:48:40 #194
3142 m@x
pi_49075956
Musti hebben wij op dvd

"ik word later echt een kater
net zoals mijn vader.
Lekker aan de dakgoot hangen,
muizen vangen onder het kleed.
En ik vind dat geen kind
weten mag dat ik Musti heet"

pi_49076022
Jaa ik heb ook een Musti DVD.

Amber is momenteel helemaal gek van de Jellabies
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49076295
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:49 schreef Vicky het volgende:
Jaa ik heb ook een Musti DVD.

Amber is momenteel helemaal gek van de Jellabies
Is Musti ook zo leuk dan? Mikael die keek eerder altijd naar Dribbel maar vind het nu even niks meer aan, dus ben op zoek naar iets anders. Kun je die gewoon in speelgoedwinkels kopen?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 6 mei 2007 @ 20:54:40 #197
3142 m@x
pi_49076427
Volgens mij komt die van ons bij Bart Smit vandaan. Uit die grabbelbakken voor een paar euro.
  zondag 6 mei 2007 @ 20:54:46 #198
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49076433
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:44 schreef bloempje_1 het volgende:
* uit lurkstand schuifelt*

@ lishe, ik klikte net es op je link en wat vreselijk leuk die wolkjes!! vind ze echt super!!

zo dat moest ik echt even kwijt!!

* weer terug in lurkstand schuifelt*
Wat lief dat je dat even meld! Ze zijn van Deliedje, die post hier sinds kort ook mee. (En opschepmodus
: Ze heeft er inmiddels al meer dan 1400 gemaakt en verkocht! Jihaa.... mijn beste directeurtje!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_49076457
Ik heb Musti volgens mij bij de Kruidvat gehaald. Kan ook wel ff kijken of ik m kan kopieren
Dribbel heb ik ook.

Oh en Plop in de stad is hier ook favoriet.
Amber zet zelf steeds de tv aan, loopt naar de dvd kast, kiest een dvdtje uit en dan gaat ze op de bak zitten kijken
Ik heb de afgelopen week al 8x Plop gezien geloof ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49076868
* Vicky is een beetje blij Ajax wint de beker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')