abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49219230
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 02:05 schreef milagro het volgende:

[..]

dat was natuurlijk als grapje gedaan met de gedachte dat standpoint een niet bestaan Engels woord is, en zo het idee te geven, door het te spellen met een E , dat het een verengels Nederlands woord is, verzonnen door de Balk.

dit wordt natuurlijk heftig ontkend (ik wist wel dat het woord bestond, hoor!!!!!) maar wij weten wel beter
Oh gos, ziener

Het gaat er om hoe hij het uitsprak en de context, het was gewoon erg mager ivg met de studenten.

Leuk dat allemaal mensen die er niet bij waren ineens de behoefte voelen het voor de man op te nemen, terwijl het tenenkrommend was. maartena heeft aardig uitgelegd hoe het zit en waar Balkenende fout zat.

Wie is in de Nederlandse politiek echt een uitschieter als het om talen gaat volgens jullie?
pi_49219264
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:39 schreef funkmaster het volgende:
het gaat niet om een woord...dit is slechts een voorbeeld, ben het 100% met de TS eensch
het engels van sommige nederlande politici geeft me kippevel, en iedereen loopt wel zo te zeuren over anderen landen...maar ik vind dat hij beter engels zou moeten kunnen!

(over de mensen die zeggen dat wij bij de top behoren...pak Scandinavie, koters van 10 spreken beter engels dan Balkie)
Jonge mensen spreken over het algemeen beter Engels dan oudere mensen aangezien je tegenwoordig veel meer wordt geconfronteerd met Engels.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:46:25 #153
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_49219296
SCH, je kunt zo slecht toegeven dat je fout zit en zo goed de waarheid verdraaien dat het me verbaast dat je nog geen landelijk opererend politicus bent. .

Maar hou verder maar op met deze genante vertoning om het topic nog recht te breien.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:46:42 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49219306
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:44 schreef SCH het volgende:
maartena heeft aardig uitgelegd hoe het zit en waar Balkenende sch fout zat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49219321
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

pi_49219330
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
SCH, je kunt zo slecht toegeven dat je fout zit en zo goed de waarheid verdraaien dat het me verbaast dat je nog geen landelijk opererend politicus bent. .

Maar hou verder maar op met deze genante vertoning om het topic nog recht te breien.
Wat zeik je nou man
pi_49219354
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:15 schreef maartena het volgende:

"I have a standpoint", alhoewel technisch correct Engels, is natuurlijk wel een beetje een steenkolenvertaling voor "ik heb een standpunt". De bovenstaande voorbeelden zijn beter.
Steenkolenengels dus! Precies mijn punt, dus ik snap je gezeik niet Baboon, ga maar verder met je scriptie
pi_49219452
Ach het feit dat het met engelse kennis Nederland droevig gesteld is is mij al een paar jaar duidelijk.... maar zo erg is dat niet.
Het is natuurlijk makkelijk een ander verwijten te maken en met het vingertje te wijzen ....temeer we hier niet kunnen horen hoe "camp" meneer zelf zijn Engels spreekt.

Zelfs na x jaar zijn er versprekingen die een buitenlander in een engels talig land zal maken...en andersom. Dus voor iemand wiens voertaal het niet is......
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49219485
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Steenkolenengels dus! Precies mijn punt, dus ik snap je gezeik niet Baboon, ga maar verder met je scriptie
Het is correct of; het is niet correct.....mischien eerder een gebrek aan jouw "geweldige" vocabulair dat je het niet wist.
pi_49219504
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:52 schreef desiredbard het volgende:

Zelfs na x jaar zijn er versprekingen die een buitenlander in een engels talig land zal maken...en andersom. Dus voor iemand wiens voertaal het niet is......
Zegt iemand die de Nederlandse taal nauwelijks beheerst
pi_49219950
[edit] on-topic graag en Jaap is niet het onderwerp[/edit]

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2007 12:12:12 ]
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_49219977
Volgens Jaap bestaat haste ook niet als vertaling van haast.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_49220064
Moet ik Balkenende zijn fouten toe gaan geven?

Maar goed, als jullie steenkolenengels tot norm willen verheffen, mij best
pi_49220081
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo'n punt is wel lekker flexibel of niet?
quote:
Ja, goede research. In gebruikelijk Engels is het opinion in dit zinsverband, dat ligt ook zo voor de hand. Daar kan geen goegeltje tegenop hoor. En ja dodehacendron, hij zei het echt
pi_49220140
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo'n punt is wel lekker flexibel of niet?
[..]
Waarom? Dat klopt toch?
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:17:35 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49220291
Je persoonlijke aanvallen op politici worden alleen maar sielugur SCH, bij Verdonk was het al erg, maar je persoonlijke aversie tegen Balkenende op te hangen aan hoe je vind dat jij Engels spreekt is natuurlijk te triest voor woorden, vooral voor een journalist die zelf toegeeft dat ie geen buitenlandse kranten leest, dat is pas triest...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49220320
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Volgens Jaap bestaat haste ook niet als vertaling van haast.
da's dan ook flink suf
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49220355
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1019765/4/50#49219950]donderdag 10 mei 2007 12:07
[edit] on-topic graag en Jaap is niet het onderwerp[/edit]
pi_49220388
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom? Dat klopt toch?
Nee, met het gebruik van het woord 'standpoint' was niets mis. De zinsconstructie was alleen een beetje een 'Dutchism'.
pi_49220466
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, met het gebruik van het woord 'standpoint' was niets mis. De zinsconstructie was alleen een beetje een 'Dutchism'.
Dat laatste zeker maar laten we het nou weer ontopic houden, jezus mina, ik wist neit dat commentaar op Balkenende zo gevoelig lag. Als ik een voorbeeld van Wim Kok had gebruikt, waren al die rechtse huilies over elkaar heen gebuiteld van de pret
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:27:04 #171
45206 Pietverdriet
pi_49220623
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat laatste zeker maar laten we het nou weer ontopic houden, jezus mina, ik wist neit dat commentaar op Balkenende zo gevoelig lag. Als ik een voorbeeld van Wim Kok had gebruikt, waren al die rechtse huilies over elkaar heen gebuiteld van de pret
Je bewijst maar weer eens mijn standpunt dat de pers in NL niet links is, maar vooral niet erg veel niveau heeft.
pi_49220633
quote:

[..]

Dat laatste zeker, maar laten we het nou weer ontopic houden,[b] [b]jezus mina, ik wist neit dat commentaar op Balkenende zo gevoelig lag. Als ik een voorbeeld van Wim Kok had gebruikt, waren al die rechtse huilies over elkaar heen gebuiteld van de pret
Om jouw eigen woorden aan te halen:
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Zegt iemand die de Nederlandse taal nauwelijks beheerst
pi_49220652
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bewijst maar weer eens mijn standpunt dat de pers in NL niet links is, maar vooral niet erg veel niveau heeft.
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:31:29 #174
45206 Pietverdriet
pi_49220759
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:28 schreef SCH het volgende:

[..]

jaja gaap lekker..
Maar ik zie van jou geen topic die inhoudelijk over Balkenende zijn politiek gaan, analyse of inhoudelijke commentaren, nee, jij komt met " hij spreekt slecht engels"
Gaap nog eens een keer, Jaap, dan gaap ik lekker mee.
pi_49220772
quote:

[..]

maar je nam Kok niet als voorbeeld, dus dergelijk suffe aannames kunnen we niets mee, die ziiten enkel in jouw bolletje.
het gaat erom dat je doet alsof vooral NLse politici tekort schieten op dit vlak, en dat is pertinente onzin.

er zijn erbij die belabberd Engels spreken en dan met name in de uitspraak, iets wat ik niet eens zo'n issue vind, zolang het maar verstaanbaar is, en men begrijpt wat er gezegd wordt, er geen sprake is van cruciale verwarring.

Clairy Polak , (geen politicus ik weet het maar wel in gesprek met 1) laatst

"what is on stake?"
Ierse politicus : "on steak?"
"yes, what is on stake?"
"onions?"

ipv dat laatste zinnetje reageerde de man echter uitermate beleefd door de fout gewoon mee te nemen in zijn antwoord "On stake is the fact that..."
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')