Ik heb een standpuntquote:Op zondag 6 mei 2007 12:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, goede research. In gebruikelijk Engels is het opinion in dit zinsverband, dat ligt ook zo voor de hand.
mooi is dat, hè, zo gruwelijk voorspelbaar dat doorsputteren na gezichtsverlies, want reken maar daqt meneer dacht dat "standpoint"" geen goed Engels wasquote:Op zondag 6 mei 2007 12:29 schreef Ringo het volgende:
[..]Typisch valsenichtengedrag hè, altijd gelijk willen hebben, ook als de argumenten niet kloppen.
Jammer dat je op de persoon meent te moeten gaan spelen.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:29 schreef Ringo het volgende:
[..]Typisch valsenichtengedrag hè, altijd gelijk willen hebben, ook als de argumenten niet kloppen.
misschien kan je je topic nog redden door de tt te veranderen. je hebt op het verkeerde paard gewed.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Jammer dat je op de persoon meent te moeten gaan spelen.
Ik wil aan de orde stellen in hoeverre het belangrijk is dat politici hun talen goed beheersen.
De plaatsvervangende schaamte die ik vaak had als Wim Kok in het Engels sprak, of Jaap de Hoop Scheffer, of het feit dat Fortuyn nauwelijks talen sprak, terwijl hij pm wilde worden. Kan dat of is dat geen probleem. Laten we het daar over hebben in plaats van over mij te gaan zeiken.
Jij vind het blijkbaar niet zo'n probleem, da's een interessante opinie of standpoint
Je maakt een punt dat er niet is. Jaap de Hoop Scheffer spreekt uitstekend Engels, alleen met een zwaar Hollands accent. Zoals ook Kofi Annan, Simon Peres of Barak (om maar een paar internationale (ex-)kopstukken te noemen) uitstekend Engels spreken maar mét non-native accent.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:44 schreef SCH het volgende:
Ik wil aan de orde stellen in hoeverre het belangrijk is dat politici hun talen goed beheersen.
De plaatsvervangende schaamte die ik vaak had als Wim Kok in het Engels sprak, of Jaap de Hoop Scheffer, of het feit dat Fortuyn nauwelijks talen sprak, terwijl hij pm wilde worden. Kan dat of is dat geen probleem. Laten we het daar over hebben in plaats van over mij te gaan zeiken.
Nee. Ik zie het probleem niet. Nogmaals: ga eens met een Brit of Amerikaan praten over hún talenkennis. En vraag ze ook wat ze wat dat betreft van óns vinden. 3 tegen 1 dat Balkenende een dikke pluim krijgt.quote:Jij vind het blijkbaar niet zo'n probleem, da's een interessante opinie of standpoint
Misschien wordt het nog wat met het topic als we het gaan hebben over de feitenkennis van TSquote:Op zondag 6 mei 2007 12:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien kan je je topic nog redden door de tt te veranderen. je hebt op het verkeerde paard gewed.![]()
Is dat zo? Waar leid je dat uit af?quote:Op zondag 6 mei 2007 12:48 schreef Fastmatti het volgende:
Balkenende maakt in het buitenland juist een goede indruk door zijn talenkennis. Dus het topic klopt niet echt![]()
Moet alleen een minister van BZ het goed kunnen? Is dat jouw opvatting hierover?quote:Op zondag 6 mei 2007 12:53 schreef Ringo het volgende:
Koks Engels is niet om de loftrompet over te steken, maar hij is ook nooit een minister van Buitenlandse Zaken geweest. Daar zijn andere mensen voor.
Vind je dat van Kennedy wel een pluim verdienen dan? Ik vond dat van Fortuyn ronduit beschamend, dat wilde premier wordenquote:Fortuyns Engels was een lacherdje. Maar hij dúrfde wel, met die gast van de BBC, in zijn eigen achtertuin. John F. Kennedy is nog nooit verder gekomen dan "Ich bin ein Berliner". I am a donut.
Er zijn nogal wat Amerikanen in Californie en Florida die behoorlijk spaans spreken.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nogmaals, het is wachten op de eerste Brit, Fransman of Amerikaan die een woordje over de grens spreekt, voordat we over onze eigen politici mogen zeuren.
Arabisch en Papiamento zijn beide talen waar je hier geen flikker mee opschiet. Het eerste is een cultuurtaal die de meeste Marokkaanse Berbers zelf niet eens beheersen, en het tweede is een pidgin-achtig dialect met net voldoende status om je buurman de huid mee vol te schelden tijdens een uit de hand gelopen barbecue.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:18 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat Amerikanen in Californie en Florida die behoorlijk spaans spreken.
Het wordt daar ook op school gegeven.
Hoeveel autochtonen in de Randstad spreken Arabisch of Papyamento?
heeft jan peter gereageerd met het omdraaien van de voornaam van deze mp?quote:Op zondag 6 mei 2007 14:17 schreef Droopie het volgende:
2 weken geleden schreef de premier van Belgie een brief naar Balkende om te klagen over het softdrugsbeleid van Nederland/ Maastricht.
Beste Peter-Jan,
Dat is ook lekker slim...
Verstadhof?quote:Op zondag 6 mei 2007 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heeft jan peter gereageerd met het omdraaien van de voornaam van deze mp?
Handig trucje, SCH. Jouw uitgangspunt klopt niet (standpoint is correct Engels), en dáár word je op aangevallen.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:34 schreef SCH het volgende:
Maar goed: de meesten vinden het dus niet zo heel erg belangrijk dat een MP of andere politieke vertegenwoordigers goed en correct en redelijk vloeiend Engels spreken. Verbaast me op zich wel. Die mensen zijn het visitekaartje van ons land.
Dat is juist een trucje, ik heb het in de OP over veel meer, over ht Engels van politici. Ik heb het over Balkenende die gisteren qua Engels bedroevend was (en dat standpoint klopt echt niet, dat is niet met wat google-hits te bewijzen maar ik heb juist geen zin daar de discussie over te laten aan) - hij werd er volledig uitgeluld door de studenten - en dat is niet voor het eerst als het om Nederlandse politici gaat. Ik vraag in de OP om voorbeelden van goede en slechte taalbeheersing maar o.a. door jou wordt de discussie nogal verengd, jammer. Reageer gewoon op de OPquote:Op zondag 6 mei 2007 16:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Handig trucje, SCH. Jouw uitgangspunt klopt niet (standpoint is correct Engels), en dáár word je op aangevallen.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:12 schreef AgLarrr het volgende:
Een nederlandse politica: "I'm on my first period" o.i.d.
![]()
Het enige passende antwoord.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:43 schreef zwambtenaar het volgende:
Ga er zelf maar eens in een andere taal staan te preken. Altijd die kritiek op andere mensen. Doe het dan zelf beter, zeikstraal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |