abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2007 @ 12:33:27 #76
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_49058489
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, goede research. In gebruikelijk Engels is het opinion in dit zinsverband, dat ligt ook zo voor de hand.
Ik heb een standpunt

Ik heb een mening

Kan beide toch? Bovendien zijn een standpunt en een mening niet per definitie hetzelfde.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_49058589
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Typisch valsenichtengedrag hè, altijd gelijk willen hebben, ook als de argumenten niet kloppen.
mooi is dat, hè, zo gruwelijk voorspelbaar dat doorsputteren na gezichtsverlies, want reken maar daqt meneer dacht dat "standpoint"" geen goed Engels was

hetgeen hij nu niet meer toe gaat geven uiteraard "context, in de context is het verkeerd, dát bedoelde ik!!!"

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49058777
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Typisch valsenichtengedrag hè, altijd gelijk willen hebben, ook als de argumenten niet kloppen.
Jammer dat je op de persoon meent te moeten gaan spelen.

Ik wil aan de orde stellen in hoeverre het belangrijk is dat politici hun talen goed beheersen.
De plaatsvervangende schaamte die ik vaak had als Wim Kok in het Engels sprak, of Jaap de Hoop Scheffer, of het feit dat Fortuyn nauwelijks talen sprak, terwijl hij pm wilde worden. Kan dat of is dat geen probleem. Laten we het daar over hebben in plaats van over mij te gaan zeiken.

Jij vind het blijkbaar niet zo'n probleem, da's een interessante opinie of standpoint
  zondag 6 mei 2007 @ 12:45:29 #79
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_49058798
Het voornaamste zit m erin dat het ENgels van vele politici vaak een beetje op Cruijffiaans Spaans lijkt... Ze gebruiken min of meer Nederlandse woorden en zinsconstructies waardoor het af en toe wat matig engels lijkt; maar het klopt vaak wel!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_49058881
Balkenende maakt in het buitenland juist een goede indruk door zijn talenkennis. Dus het topic klopt niet echt
  zondag 6 mei 2007 @ 12:50:43 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49058933
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer dat je op de persoon meent te moeten gaan spelen.

Ik wil aan de orde stellen in hoeverre het belangrijk is dat politici hun talen goed beheersen.
De plaatsvervangende schaamte die ik vaak had als Wim Kok in het Engels sprak, of Jaap de Hoop Scheffer, of het feit dat Fortuyn nauwelijks talen sprak, terwijl hij pm wilde worden. Kan dat of is dat geen probleem. Laten we het daar over hebben in plaats van over mij te gaan zeiken.

Jij vind het blijkbaar niet zo'n probleem, da's een interessante opinie of standpoint
misschien kan je je topic nog redden door de tt te veranderen. je hebt op het verkeerde paard gewed.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 6 mei 2007 @ 12:53:04 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49058988
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:44 schreef SCH het volgende:
Je maakt een punt dat er niet is. Jaap de Hoop Scheffer spreekt uitstekend Engels, alleen met een zwaar Hollands accent. Zoals ook Kofi Annan, Simon Peres of Barak (om maar een paar internationale (ex-)kopstukken te noemen) uitstekend Engels spreken maar mét non-native accent.
Koks Engels is niet om de loftrompet over te steken, maar hij is ook nooit een minister van Buitenlandse Zaken geweest. Daar zijn andere mensen voor.

Fortuyns Engels was een lacherdje. Maar hij dúrfde wel, met die gast van de BBC, in zijn eigen achtertuin. John F. Kennedy is nog nooit verder gekomen dan "Ich bin ein Berliner". I am a donut.
quote:
Nee. Ik zie het probleem niet. Nogmaals: ga eens met een Brit of Amerikaan praten over hún talenkennis. En vraag ze ook wat ze wat dat betreft van óns vinden. 3 tegen 1 dat Balkenende een dikke pluim krijgt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49059025
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien kan je je topic nog redden door de tt te veranderen. je hebt op het verkeerde paard gewed.
Misschien wordt het nog wat met het topic als we het gaan hebben over de feitenkennis van TS
pi_49059090
@ TS

Met de rechtsstaat, democratie, zorg, woningmarkt, gelijke behandeling en integratie is het droevig gesteld en jij vindt het de moeite waard om de premier te kritiseren vanwege 1 verkeerd woordje?
pi_49060873
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:48 schreef Fastmatti het volgende:
Balkenende maakt in het buitenland juist een goede indruk door zijn talenkennis. Dus het topic klopt niet echt
Is dat zo? Waar leid je dat uit af?
pi_49060927
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:53 schreef Ringo het volgende:

Koks Engels is niet om de loftrompet over te steken, maar hij is ook nooit een minister van Buitenlandse Zaken geweest. Daar zijn andere mensen voor.
Moet alleen een minister van BZ het goed kunnen? Is dat jouw opvatting hierover?
quote:
Fortuyns Engels was een lacherdje. Maar hij dúrfde wel, met die gast van de BBC, in zijn eigen achtertuin. John F. Kennedy is nog nooit verder gekomen dan "Ich bin ein Berliner". I am a donut.
Vind je dat van Kennedy wel een pluim verdienen dan? Ik vond dat van Fortuyn ronduit beschamend, dat wilde premier worden
pi_49061295
Nou ja toevallig had Balkenende het dit keer niet geheel fout en is het een zeer ongebruikelijk maar correct engels woord.

Jammer, afkraakpoging mislukt, volgende keer beter.
pi_49061351
2 weken geleden schreef de premier van Belgie een brief naar Balkende om te klagen over het softdrugsbeleid van Nederland/ Maastricht.

Beste Peter-Jan,

Dat is ook lekker slim...
Hell To The Liars
pi_49061384
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nogmaals, het is wachten op de eerste Brit, Fransman of Amerikaan die een woordje over de grens spreekt, voordat we over onze eigen politici mogen zeuren.
Er zijn nogal wat Amerikanen in Californie en Florida die behoorlijk spaans spreken.
Het wordt daar ook op school gegeven.

Hoeveel autochtonen in de Randstad spreken Arabisch of Papyamento?
  zondag 6 mei 2007 @ 14:26:30 #90
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49061586
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:18 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat Amerikanen in Californie en Florida die behoorlijk spaans spreken.
Het wordt daar ook op school gegeven.

Hoeveel autochtonen in de Randstad spreken Arabisch of Papyamento?
Arabisch en Papiamento zijn beide talen waar je hier geen flikker mee opschiet. Het eerste is een cultuurtaal die de meeste Marokkaanse Berbers zelf niet eens beheersen, en het tweede is een pidgin-achtig dialect met net voldoende status om je buurman de huid mee vol te schelden tijdens een uit de hand gelopen barbecue.

Spaans heeft in Florida en Californië de status van het Engels hier. Hoewel ik me afvraag wat het percentage Amerikanen is, dat het Spaans als tweede taal voldoende beheerst.
pi_49062102
Ja en zo kan je aan alles wel een draai geven zoals het jou uitkomt.
  zondag 6 mei 2007 @ 14:57:11 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49062408
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:17 schreef Droopie het volgende:
2 weken geleden schreef de premier van Belgie een brief naar Balkende om te klagen over het softdrugsbeleid van Nederland/ Maastricht.

Beste Peter-Jan,

Dat is ook lekker slim...
heeft jan peter gereageerd met het omdraaien van de voornaam van deze mp?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49065481
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heeft jan peter gereageerd met het omdraaien van de voornaam van deze mp?
Verstadhof?

Maar goed: de meesten vinden het dus niet zo heel erg belangrijk dat een MP of andere politieke vertegenwoordigers goed en correct en redelijk vloeiend Engels spreken. Verbaast me op zich wel. Die mensen zijn het visitekaartje van ons land.
  zondag 6 mei 2007 @ 16:56:34 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49066303
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:34 schreef SCH het volgende:
Maar goed: de meesten vinden het dus niet zo heel erg belangrijk dat een MP of andere politieke vertegenwoordigers goed en correct en redelijk vloeiend Engels spreken. Verbaast me op zich wel. Die mensen zijn het visitekaartje van ons land.
Handig trucje, SCH. Jouw uitgangspunt klopt niet (standpoint is correct Engels), en dáár word je op aangevallen.
pi_49066397
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Handig trucje, SCH. Jouw uitgangspunt klopt niet (standpoint is correct Engels), en dáár word je op aangevallen.
Dat is juist een trucje, ik heb het in de OP over veel meer, over ht Engels van politici. Ik heb het over Balkenende die gisteren qua Engels bedroevend was (en dat standpoint klopt echt niet, dat is niet met wat google-hits te bewijzen maar ik heb juist geen zin daar de discussie over te laten aan) - hij werd er volledig uitgeluld door de studenten - en dat is niet voor het eerst als het om Nederlandse politici gaat. Ik vraag in de OP om voorbeelden van goede en slechte taalbeheersing maar o.a. door jou wordt de discussie nogal verengd, jammer. Reageer gewoon op de OP
pi_49066554
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:12 schreef AgLarrr het volgende:
Een nederlandse politica: "I'm on my first period" o.i.d.

zondag 6 mei 2007 @ 17:40:26 #97
43653 sigme
Veraan
pi_49067957
Het zou misschien voor veel Nederlandse politici verstandiger zijn als ze meer lieten tolken. Ik vrees dat het spreken van vreemd Engels met een mal accent voor Engelsgetalige hoogwaardigheidsbekleders aandoenlijk, onnozel of dommig klinkt. Zoals in onze oren een buitenlander die "Iek 'eb meningch" uitspreekt ook als een onnozelaar klinkt; zelfs als het een buitenlands staatshoofd is.

En voor Nederlanders klink ook een Nederlands politicus in het Engels met een zwaar Nederlands accent beschamend. Niet omdat de luisteraar het beter kan (dat dénk 'ie vaak alleen maar), maar omdat ie weet hoe het hoort te klinken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_49068083
Ga er zelf maar eens in een andere taal staan te preken. Altijd die kritiek op andere mensen. Doe het dan zelf beter, zeikstraal.
pi_49068640
SCH zou wel gelijk kunnen hebben, in die zin dat een dergelijke zinswending niet altijd idiomatisch klinkt, maar die zin is geloof ik wel volgens de regelen der kunst.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_49069497
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:43 schreef zwambtenaar het volgende:
Ga er zelf maar eens in een andere taal staan te preken. Altijd die kritiek op andere mensen. Doe het dan zelf beter, zeikstraal.
Het enige passende antwoord.

Ik ben geen fan van Balk, maar een beetje sneu om te zeuren over 1 mogelijk verkeerd woordje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')