abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:12:35 #1
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037178

Niet letterlijk, want de meeste audio installaties hebben al meer dan “2 pk”. Wel is Citroën voornemens om een spirituele opvolger van de Eend te gaan lanceren. Net als toen BMW een nieuwe MINI lanceerde, zal Citroen de 2CV ook meer upmarket positioneren. Overigens had Citroen al in 2005 met het Evoqué concept een voorproefje gegeven van een mogelijke 21e eeuws 2CV.

Hoewel de 2CV waarschijnlijk het platform van de C3 zal gebruiken, zal de nieuwe Eend volgens Autoexpress duurder worden dan de C3. Citroen zal bovendien veel hightech opties gaan aanbieden en ook diverse manieren om de 2CV te personaliseren. Hetzelfde trucje wat ook kennen van MINI en de komende Fiat 500.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 05-05-2007 15:25:29 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:13:01 #2
122997 zquing
Drama Junk
pi_49037190
wat een lelijk ding
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:13:25 #3
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_49037207
WTF!!!!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_49037212
Ik vind hem best tof
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:15:01 #5
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037240
retro is de mode

De Fiat 500 vind ik wel mooi, deze ook
Alleen Origineel is mooier
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49037242
de C3 is toch al de opvolger van de 2cv
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:15:55 #7
122997 zquing
Drama Junk
pi_49037254
mischien dat het aan de foto ligt, maar die neus is toch afschuwlijk?
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:16:03 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037260
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:15 schreef Acryl het volgende:
de C3 is toch al de opvolger van de 2cv
nee dat was de Visa.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49037263
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:12 schreef lipje het volgende:
Niet letterlijk, want de meeste audio installaties hebben al meer dan “2 pk”.
Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk.
pi_49037283
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_49037313
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef lipje het volgende:

[..]

nee dat was de Visa.


vind dit toch meer op een 2cv lijken dan een visa
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:20:38 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037333
quote:
Citroen's 2CV is back!
The legendary tin snail is set to return - and we have full details
By Sam Hardy 02nd May 2007

Roof options will include panoramic glass or a canvas top that can be rolled back. Clamshell bonnet echoes that of original, while headlights are now integrated into the wings.
Here's proof that Citroen is set to come out of its shell when it comes to car design - because the 'tin snail' is back!

These pictures show how a successor to the 2CV is shaping up. Boasting a thoroughly modern interpretation of the classic design, it has its eyes on the lucrative family car market.

Based on insider information, our pictures show what you have to look forward to. Taking over where the Evoque concept car of 2005 left off (Issue 865) the shape is instantly recognisable and couldn't be confused with anything else.

As Fiat has done with the 500 and VW with the Beetle, Citroen has followed the current trend for reinventing classic models. By cashing in on the charm of the original 2CV, the French firm is set to launch into uncharted territory - going up against prestige models such as BMW's MINI. With the same curved bonnet, slab sides and covered rear wheels, it looks just like the original 2CV, which first appeared in 1948.

Trademark details such as the slatted bonnet and double chevron grille remain intact. But with flush-fitting windows and faired-in lights, the shape has been given a modern update. It promises to be extremely eco-friendly, too.

With car firms ever more concerned about their impact on the environment, the 2CV will be a showcase for Citroen's green technology. It's likely to be made from plastic body panels, and with power coming from a hybrid diesel engine (see below), it should boast low fuel consumption and emissions.

As with the exterior, the cabin will draw on its famous predecessor with a minimalist look. A large, thin-rimmed steering wheel dominates the interior, while the fixed central hub contains controls for the stereo. There will also be a retro speedometer, and as with the original car, the gearlever will be mounted in the centre of the dashboard.

However, while the 2CV was designed to be cheap and cheerful, the newcomer will feature lots of hi-tech kit as standard, including sat-nav and connectivity for the latest handheld gadgets.

As with the MINI, personalisation will be a big part of the 2CV's appeal, with contrasting body panel colours, seat trims and the option of a full-length sunroof. It's possible the Citroen could feature panoramic glass, as well as a removable canvas top.

Under the skin, the 2CV is likely to use platform architecture from the C3 supermini and C4 hatch, featuring a front-wheel-drive layout and a comfortable driving experience.

The new model will be positioned above the C3 in Citroen's range, and will carry a premium price. Although the firm is tight-lipped about production, our sources indicate that a concept version could appear in 200
bron:
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:22:05 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037371
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:19 schreef Acryl het volgende:

[..]

[afbeelding]

vind dit toch meer op een 2cv lijken dan een visa
dat ie er meer op lijkt wil nog niet zeggen dat het de opvolger is
Overigens vind ik de C3 meer op een Opel Corsa lijken
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49040486
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef lipje het volgende:

[..]

nee dat was de Visa.
Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
pi_49040506
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk.
In Frankrijk heb (had?) je 'fiscale pk's', die je wegenbelasting bepalen. En daar had ie er dus wel 2 van.
pi_49040514
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
Je vergeet de Axel ook nog, als opvolger van de Visa toch?
pi_49040559
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:41 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Je vergeet de Axel ook nog, als opvolger van de Visa toch?
Axel was de West-Europese naam van de Oltcit, die in principe een tweedeursvisa is. Een model naast de Visa, niet NA de Visa.
pi_49040569
De reïncarnatie van de 2cv is dus een c3 met extra veel luxe opties? Dát is toch helemaal geen 2cv?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:46:04 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49040636
De achterkant heeft het nog niet helemaal, maar de voorkant echt wel

Deux Chevaux is toch letterlijk "Twee paarden"?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49041329
Dus eigenlijk is het gewoon een doodnormale auto, maar dan zo lelijk als een 2cv?

De originele eend is ten minste nog tof om zijn ouderdom!
pi_49041383
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:46 schreef wonderer het volgende:
Deux Chevaux is toch letterlijk "Twee paarden"?
Jawel, maar in de vorm van 2 werkende eenheden. De 2 cilinders.

Of dit nog opgaat na de verduidelijking van Alexxxx, over het belastingsvoordeel, weet ik niet.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:25:05 #23
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_49041722
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:19 schreef Acryl het volgende:

[..]

[afbeelding]

vind dit toch meer op een 2cv lijken dan een visa
De C3 heeft iig wel het weggedrag van een eend....
*zo'n ding 3 maanden gereden heeft*
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_49042203
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:25 schreef Dromer het volgende:

[..]

De C3 heeft iig wel het weggedrag van een eend....
*zo'n ding 3 maanden gereden heeft*
De C3 mocht willen dat ie het weggedrag van een eend had....
pi_49042260
Wat een intens lelijk ding?

Het is niet zo aërodynamisch, maar je moet gewoon losse koplampen hebben op een eend.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_49042476
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De C3 mocht willen dat ie het weggedrag van een eend had....


C3 met senso drive zijn echt schillenbakken, rijd niet fijn
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:58:05 #27
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_49044252
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:12 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Jawel, maar in de vorm van 2 werkende eenheden. De 2 cilinders.

Of dit nog opgaat na de verduidelijking van Alexxxx, over het belastingsvoordeel, weet ik niet.
Nope, 2CV slaat op het zogeheten "fiscaal vermogen". Echt waar.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_49044442
baaaaaaaaaahahahaha
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_49044569
wat een afschuwelijk lachwekkend retrohok
V10
pi_49044826



1e lijkt me een verbouwde C1? 2e iig een photoshop, wellicht n.a.v. die verbouwing...
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2007 @ 21:57:10 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_49047707
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:12 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Jawel, maar in de vorm van 2 werkende eenheden. De 2 cilinders.

Of dit nog opgaat na de verduidelijking van Alexxxx, over het belastingsvoordeel, weet ik niet.
Lulkoek. 2 fiscale PK's. De laatste Eenden hadden 3 fiscale PK's, maar geen 3 cylinders. In Frankrijk betaal je namelijk belasting over het aantal PK, maar dat aantal PK gaat wel even door een omrekenformule, vandaar fiscale PK's.

En de opvolger van de Eend is de Dyane, maar de Eend overleefde de Dyane (was dus een slechte opvolger). Maar een Dyane is technisch gezien nagenoeg gelijk aan een Eend, dus kan je de Visa in mijn ogen ook zien als een opvolger van de Eend

Maar wat ik van deze nieuwe ga vinden weet ik (nog) niet. Zit er een boxermotor in ? Heeft hij een apart chassis en carosserie ? Heeft hij een veersysteem dat vergelijkbaar comfortabel veert als de orginele Eend ? Heeft hij GEEN airbags, ABS, ESP, radio en meer van dat soort electrieke rommel (denk ook aan motormanagement en inspuiting en weet-ik-veel-wat-allemaal) ? Kan de achterbank er eenvoudig uit ? Scharniert de kofferklep onder het achterruit ? Blijft hij op z'n wieltjes, hoe hard je de bocht ook neemt ? Roest hij onder je kont vandaan ? Kan het dak open ? Buigen de voorportieren naar buiten als je op topsnelheid rijdt ? Ligt de topsnelheid zo rond de 120km/u ? Zijn de wielen zo smal dat je een Eend in het fietsenrek kan parkeren ? Is het hele gevaarte niet meer dan 1,50m breed ? Zit er een klep onder de voorruit die van binnen uit open kan voor ventilatie ? Gaan de voorruitjes open doordat ze op de helft van de hoogte scharnieren en omhoog klappen ? Zo ja, dan zou het wellicht, eventueel, misschien de opvolger van de echte Eend kunnen zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_49061713
specs?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 6 mei 2007 @ 14:38:03 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_49061866
Zijn er nog wel genoeg hippies om zo'n bak te kopen?
Ik hoop het niet

Anyway, je kon toch nieuwe Eend-chassis kopen? Kan je oneindig met je "echte" Eend iedereen in de weg rijden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_49062628
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
* Scalle-- rijdt met een C15 van het werk, damn wat kan je daar zalig bochtjes mee nemen
Ben vrijdag wel m'n tankdop verloren

Die eend mogen ze van mij gerust terug in de vijver gooien...
  zondag 6 mei 2007 @ 23:07:06 #35
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49083195
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:38 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn er nog wel genoeg hippies om zo'n bak te kopen?
Ik hoop het niet

Anyway, je kon toch nieuwe Eend-chassis kopen? Kan je oneindig met je "echte" Eend iedereen in de weg rijden.
Chassis is het probleem niet. Chassisnummer word al wat moeilijker.. en daarom worden er nog steeds nodeloos eendjes gesloopt om er Burtons en consorten van te maken, terwijl dat prima op nieuwe chassis kan
pi_49083896
Ik vind hem wel vet
............................
  zondag 6 mei 2007 @ 23:35:49 #37
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_49084344
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In Frankrijk heb (had?) je 'fiscale pk's', die je wegenbelasting bepalen. En daar had ie er dus wel 2 van.
Bijna,

Je betaalde destijds belasting naar vermogen. Aangezien de eend goedkoop moest zijn dacht Citroen slim te zijn door dat ding gewoon 2pk te noemen zodat ie laag ingschaald zou worden. Het eerste jaar is dat geloof ik nog gelukt ook. Daarna kwam de Franse belastingdienst er achter dat je toch wel iets meer nodig heeft dan 2pk om uberhaupt vooruit te komen en werd het tarief weer gewijzigd. De naam is echter gebleven.

Althans, zo vertelde een 'eendenkenner' het mij.
  Moderator zondag 6 mei 2007 @ 23:39:38 #38
18653 crew  D.
pi_49084485
Geen goed idee
pi_49084833
Je hebt dus de "Lelijke Eend" en de "Uberlelijke Eend"
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
  Moderator zondag 6 mei 2007 @ 23:51:03 #40
18653 crew  D.
pi_49084920
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:48 schreef Bigfoot414 het volgende:
Je hebt dus de "Lelijke Eend" en de "Uberlelijke Eend"
Nee

Je hebt er 1 die lelijke eend heet, en 1 die een lelijke eend is
pi_49084994
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
Dat is de Berlingo toch geworden? Of ben ik in jouw ogen nu vreselijk aan het vloeken?
  maandag 7 mei 2007 @ 00:03:27 #42
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49085407
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:52 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat is de Berlingo toch geworden? Of ben ik in jouw ogen nu vreselijk aan het vloeken?
Vergelijk de laadruimte voor de grap eens. C15 is niet voor niks tot 2005 leverbaar geweest
  maandag 7 mei 2007 @ 00:06:22 #43
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_49085515
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
Hoe zat het eigenlijk met de Dyane. Was die in eerste instantie ook bedoeld als opvolger/facelift van de eend? Of was van meet af aan de bedoeling dat ie naast de eend zou staan?
  maandag 7 mei 2007 @ 00:08:59 #44
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49085595
ik meen dat die wel was bedoeld als opvolger van de eend ja... niet helemaal gelukt Ik persoonlijk vind de dyane wel mooier btw
pi_49086931
Grote verschil is alleen dat de Mini, en de Eend, en de Kever GOEDKOPE auto's waren.
Simpel, rechttoe rechtaan, cheap, en 100.000en van verkocht. Miljoenen doe maar.

De nieuwe Kever als duurder dan de Golf IV en zwaarder en alles slechter, flopte finaal.
De nieuwe Mini, was een eigen auto, duur (een BMW) prima rijeigenschappen, en kon iets toevoegen, meer dan een BMW1 serie (die ook min of meer flopte) -> succes
De nieuwe Eend als duurdere C1, C2, C3, zonder iets 'nieuws' -> wordt flop.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 09:04:12 #46
18653 crew  D.
pi_49090350
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:06 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Hoe zat het eigenlijk met de Dyane. Was die in eerste instantie ook bedoeld als opvolger/facelift van de eend? Of was van meet af aan de bedoeling dat ie naast de eend zou staan?
De Dyane was een soort luxe eend, geen opvolger/facelift, gewoon een andere Citroen
Ze werden ook naast elkaar verkocht
pi_49092410
lelijk gedrocht bah
The best way to life is to life your live
  maandag 7 mei 2007 @ 11:34:51 #48
85967 Miss_kausalaya
cogito ergo sum
pi_49094077
ik heb sowieso weinig met de citroen ,maar dit is echt een lelijk ding... moet er niet aan denken daar ooit in te rijden..
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
  maandag 7 mei 2007 @ 13:45:41 #49
129528 peacetaker
i was born mad!
pi_49098699
verzuipen dat ding
wat is die lelijk zeg
  maandag 7 mei 2007 @ 18:41:11 #50
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49110444
dus eigenlijk moet de Titel veranderd worden in Retro Diane
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 7 mei 2007 @ 18:44:29 #51
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_49110583
Als ik die zie rijden krijg ik volgens mij de neiging om die van de weg te drukken...
Don't let my username fool you...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:05:37 #52
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_49142307
brr, wat een hok.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_49143647
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:15 schreef lipje het volgende:
retro is de mode

De Fiat 500 vind ik wel mooi, deze ook
Alleen Origineel is mooier
De 500 is inderdaad mooier, deze vind ik dus gewoon minder mooi!
pi_49143786
One ugly motherfucker...
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:59:34 #55
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49229818
Hmmm... Tja...
Ik weet niet.. Ik denk dat ik 'm eerst in het echie moet zien.

Mijn eerste auto was een echt eendje en ik heb nooit méér plezier gehad van een auto als/dan met mijn "Kwakje"

Over de verwarring dat de C3 de 'nieuwe' 2CV zou zijn..
Het prototype van de C3 is inderdaad ooit als de nieuwe 2CV betiteld.
Het prototype had achter zelfmoorddeuren en geen middenstijl. Net alsof je twee schuurdeuren opende, ik vond het wel wat hebben. De versnellingspook zou aan het dashboard komen te zitten net als de pook bij de 2CV. En dit prototype had een soort van panoramadak. Het dak van de 2CV maar dan doorzichtig. Of het open kon weet ik niet meer.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:20:09 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49230650
Leuk, naast een New Beetle op de dam zetten als de oldtimerclub langskomt op zondag

OT: lelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:20:12 #57
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_49249976
quote:
Op maandag 7 mei 2007 01:00 schreef PNG het volgende:
Grote verschil is alleen dat de Mini, en de Eend, en de Kever GOEDKOPE auto's waren.
Simpel, rechttoe rechtaan, cheap, en 100.000en van verkocht. Miljoenen doe maar.

De nieuwe Kever als duurder dan de Golf IV en zwaarder en alles slechter, flopte finaal.
De nieuwe Mini, was een eigen auto, duur (een BMW) prima rijeigenschappen, en kon iets toevoegen, meer dan een BMW1 serie (die ook min of meer flopte) -> succes
De nieuwe Eend als duurdere C1, C2, C3, zonder iets 'nieuws' -> wordt flop.
de Mini is niet echt heel duur imo, daarnaast schrijftie heel weinig af (1000pj, meest waardevaste auto atm)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:25:19 #58
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_49259369
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vergelijk de laadruimte voor de grap eens. C15 is niet voor niks tot 2005 leverbaar geweest
quote:
Productiejaren 1984-2005
Productieaantal 1.181.471
Voorganger Citroën Acadiane
Opvolger Citroën Berlingo
Uitvoeringen bestelwagen (2 zitplaatsen), personenwagen (5 zitplaatsen)
Because they will last that long.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:26:36 #59
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_49259403
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:44 schreef Metalfreak het volgende:
Als ik die zie rijden krijg ik volgens mij de neiging om die van de weg te drukken...
Jij rijdt honda civic?
Because they will last that long.
pi_49259457
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:26 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Jij rijdt honda civic?
En Pascal86 rijdt?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:29:25 #61
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_49259492
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:27 schreef benenjerryijs het volgende:

[..]

En Pascal86 rijdt?
Een C5 uit 2007.
Because they will last that long.
pi_49259532
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:29 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Een C5 uit 2007.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:32:23 #63
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_49259566
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:30 schreef benenjerryijs het volgende:

[..]

Groeten uit de rimboe?
Because they will last that long.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:00:55 #64
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_49260351
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:35 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Bijna,

Je betaalde destijds belasting naar vermogen. Aangezien de eend goedkoop moest zijn dacht Citroen slim te zijn door dat ding gewoon 2pk te noemen zodat ie laag ingschaald zou worden. Het eerste jaar is dat geloof ik nog gelukt ook. Daarna kwam de Franse belastingdienst er achter dat je toch wel iets meer nodig heeft dan 2pk om uberhaupt vooruit te komen en werd het tarief weer gewijzigd. De naam is echter gebleven.

Althans, zo vertelde een 'eendenkenner' het mij.
Dat klinkt als een leuke Urban Legend, maar volgens o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower heeft Alexxxx toch echt gelijk. De 'CV' in 2cv staat voor Cheval-Vapeur, letterlijk 'stoompaard'. Zie ook http://www.nicospilt.com/paardekracht.htm of http://www.babylon.com/definition/Lelijke_Eend/Dutch

En wat deze nieuwe eend betreft: al die retro wagens zijn op zich wel grappig, maar het zal het toch nooit halen bij het origineel. Niet alleen vanwege het uiterlijk, maar ook omdat de techniek en de veiligheidseisen en dergelijke tegenwoordig zo streng zijn dat een 'ultra-basis-autotje' als de eend of de fiat 500 niet meer te maken is. Zelfs de Dacia is een echte auto, geen autotje
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_49264051
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:44 schreef Metalfreak het volgende:
Als ik die zie rijden krijg ik volgens mij de neiging om die van de weg te drukken...
idd, en wel met mijn eend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')