klinkt fout op deze 4 mei.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:10 schreef jaspah het volgende:
ik kwam laatst jasperskamp tegen
whehe dat bordje moet ik nog een keer jatten denk ik
Zo hebben we hier ook een Antwerpsestraatwegquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:21 schreef Hanenwurger het volgende:
Amsterdamsestraatweg...
Laan van der Meerdervoort 155 Den Haag (Stads Centrum) ... De Laan van Meerdervoort is de langste laan van Nederland.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:23 schreef Fredo24 het volgende:
[..]
Zo hebben we hier ook een Antwerpsestraatweg
En in Den Haag,de langste laan van Nederland.
Kan er even niet op komen.![]()
Alleen de straatnamen zijn er maf?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:40 schreef innepin het volgende:
Hoerejacht, Enkhuizen![]()
Sowieso half Enkhuizen. Maffe straatnamen daar.
Scroll vanaf Fok iets rechts naar onderen, dan woon je ineens in 'Crack'quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:04 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Nederland kent bijzondere straatnamen, laat ik eens twee voorbeelden geven:
Fok, Heerenveen
Vette Knol, Enkhuizen
Wie heeft er in zijn stad/dorp/gehucht nog straatnamen die bekendheid bij het Fok! publiek verdienen?
Ach, dat is de discussie niet hier he... het gaat om de straatnamen. Meen mij ook te herinneren dat er iets van een Olifantensteiger is in Enkhuizen...?quote:
quote:Enkhuizen heeft lelijkste straatnaam van Nederland
Luisteraars van het radioprogramma 'Wout! op 3FM' hebben de Hoerenjacht in Enkhuizen uitgeroepen tot lelijkste Nederlandse straatnaam.
Bewoners van straten met lelijke namen konden hun straat nomineren, waarna luisteraars hun voorkeur uitspraken.
Hoerenjacht bestaat sinds tien jaar als officiële straatnaam, aldus voorzitter De Vries van de Vereniging Oud-Enkhuizen. ,,Dit steegje werd al eeuwen Hoerensteegje of Hoerenjacht genoemd. De gemeente heeft er echter nooit een straatnaambordje willen ophangen. Toen er tien jaar geleden nieuwe woningen kwamen te staan en er dus officiële adressen nodig waren, konden ze er niet meer om heen. Maar het heeft nog wel wat moeite gekost om deze straatnaam door de raad goedgekeurd te krijgen.'' Bron: Noordhollands Dagblad
Datum: Dinsdag, 13 December 2005
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:12 schreef Renesite het volgende:
Kromme elleboog
Ook in Zierikzee, of is de naam niet erg orgineelquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:23 schreef Piles het volgende:
Kromme Elleboog, Zierikzee
Da's de straat van het gemeentehuis, dat heet zelfs Crackstate. (Een state is een huis dat door een adellijke familie werd bewoond, de familie van dat huis zal dus Crack hebben geheten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:45 schreef Douwe het volgende:
[..]
Scroll vanaf Fok iets rechts naar onderen, dan woon je ineens in 'Crack'
Wat ik weet zit ie sowieso in Meppel. Heb het ook altijd maf gevonden...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:15 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Ook in Zierikzee, of is de naam niet erg orgineel
En ook in Sint Michielsgestel: Gijzelaarsstraat.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:22 schreef PICHT het volgende:
Spijt, te vinden in sint michielsgestel.
Ja, en zo ook Amstelstraat en Oranjeboomstraat en -plein.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:29 schreef tha_rizzo het volgende:
Hertog Janlaan, Breda
quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:12 schreef Fredo24 het volgende:
In Kapelle-Biezelinge heb je een:
Oude weg naar het stomme kruis.![]()
En "Hanengeschrei"quote:
Nou,die plaatsnaam mag er ook wezen hoor.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:15 schreef becky27 het volgende:
Nederokkersteelsesteenweg, in het dorp Erps Kwerps, België
Had er ooit een collega wonen! Briljante naam om te spellen voor de Chinees die een hapje komt brengen.
Ja dat is ook een mooie naam.quote:
Toch vind ik 'IABC' het allergekste.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:30 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja, en zo ook Amstelstraat en Oranjeboomstraat en -plein.
Of 'A58'.quote:
Niet zo heel vreemd. Ik denk dat dat zo is omdat er een bogje in zit, hoewel dat bij meer straten zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:23 schreef Piles het volgende:
Dat was toch het Galmanspad?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:46 schreef du_ke het volgende:
In Meppel hebben ze ook de Galgenkampsweg
Waar ligt die dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:46 schreef du_ke het volgende:
In Meppel hebben ze ook de Galgenkampsweg
In Tholen heb je de Rijkebuurtsweg,Turkseweg,Peuksedijk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:40 schreef CloseToTheEdge het volgende:
"Rijkebuurtstraat" in Bergen op Zoom
"Dijk van de Kleine Hengstdijkpolder" hier in de buurt (zoek maar op)
Wat is daar zo bijzonder aan?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:22 schreef devbow het volgende:
Kamperfoelie(phoolie)straat, in menig stad te vinden.
Hebben wij in Rosmalen ook ja, volgens mij.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:22 schreef devbow het volgende:
Kamperfoelie(phoolie)straat, in menig stad te vinden.
Ernaartoe dan maarquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:38 schreef Lod het volgende:
Vind persoonlijk de naam "Weg tot de Wetenschap" een erg mooie. Die zit in Utrecht en gaat naar het Universiteitsterrein (of er vandaan, al naar gelang de mening van de lezer).
Maar dan nog... Wat is er bijzonder aan?quote:Op maandag 2 juli 2007 09:09 schreef DuTank het volgende:
Hebben wij in Rosmalen ook ja, volgens mij.
er naar toe natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:38 schreef Lod het volgende:
Vind persoonlijk de naam "Weg tot de Wetenschap" een erg mooie. Die zit in Utrecht en gaat naar het Universiteitsterrein (of er vandaan, al naar gelang de mening van de lezer).
Behalve als je vindt dat je niks zinnigs kunt leren op een Universiteit.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:47 schreef Yorrit het volgende:
[..]
er naar toe natuurlijk.
anders heette het wel 'Weg van de Wetenschap"
Ach zo hebben wij revalidatie materialen van de firma Beenhakker...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:32 schreef Serendips het volgende:
[..]
Geen straatnaam, maar wel bijzonder apart;
Borstelfabrikant Slettenhaar!
Pfff, die hebben we hier in Dordt ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:23 schreef Piles het volgende:
Je zou er maar wonen als nederlander.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:44 schreef DuTank het volgende:
[afbeelding]
In Fort-Mahon-Plage, Frankrijk.![]()
In Enkhuizen ken ik iemand die in het Apenspel woontquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:40 schreef innepin het volgende:
Sowieso half Enkhuizen. Maffe straatnamen daar. Zoals door de TS genoemde "Vette Knol", en "Doornkroontje", "Spaans Leger"...
In Hoorn heb je "Onder de Boompjes", dat vond ik ook altijd wel een leuke... Verder "Achter op 't Zand". En natuurlijk de Tweeboomlaan en de Drieboomlaan.
En parkeren kun je op de Meidenmarkt in Enkhuizenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:40 schreef innepin het volgende:
Sowieso half Enkhuizen. Maffe straatnamen daar. Zoals door de TS genoemde "Vette Knol", en "Doornkroontje", "Spaans Leger"...
In Hoorn heb je "Onder de Boompjes", dat vond ik ook altijd wel een leuke... Verder "Achter op 't Zand". En natuurlijk de Tweeboomlaan en de Drieboomlaan.
Da Costa was een dichter, aapquote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:44 schreef DuTank het volgende:
Bij ons heb je trouwens ook nog: Da Costastraat.
Er is nu al een straat naar onze verdediger genoemd..![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:41 schreef Fredo24 het volgende:
Kwam via p2000 de straatnaam 'Burgemeester Baron van Voorst tot Voorstweg' tegen.
Ligt in Tilburg.
Dank u dank u.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hey, tof je bent 31 Fredo's aangekomen, gefeliciteerd
kloptquote:Op zondag 2 september 2007 20:30 schreef Robin2130 het volgende:
[afbeelding] Volgens mij ligt dat in den Bosch
Zo heb je ook Achter het Schaapshoofd in DBquote:Op zondag 2 september 2007 20:30 schreef Robin2130 het volgende:
[afbeelding] Volgens mij ligt dat in den Bosch
wtf,die laatste.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:54 schreef silverchairy het volgende:
Utrecht:
Hardebollenstraat: Met inderdaad dames achter de ramen...![]()
Leeuwarden:
Eigen Brood Bovenal![]()
Als ik me niet vergis is daar ook een Legolasstraat... Om nog maar niet te stellen een hele wijk met LotR-namen. Dat werd voor het jaar 2000 ook raar gevonden...quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:02 schreef Sapstengel het volgende:
Het Emopad, in Geldrop.
Dat buurtje links daarvan is ook wel apart.
Ik geloofde je niet, maar jehebt gelijkquote:Op donderdag 20 september 2007 21:54 schreef silverchairy het volgende:
Leeuwarden:
Eigen Brood Bovenal![]()
De Jodenstraat heb je ook in Venlo, die heb je in heel veel stedenquote:Op donderdag 13 september 2007 20:56 schreef Ziggahmastah het volgende:
Jodenstraat
Helpoort
Zakstraat
Maastricht![]()
Hehehe, LOLquote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:28 schreef Dangel het volgende:
[..]
Ik geloofde je niet, maar jehebt gelijk
http://www.groetenuitleeuwarden.nl/buitenwijken/oldegal02.htm
Mooie verzameling!quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:13 schreef Dactylus het volgende:
Even een oud topic nieuw leven in blazen(al lees ik na het posten van dit hele ding dat ik hier niet de eerste ben). Ik kwam deze tegen van de week, toen ik mijn rit aangaande dit onderwerp voor Zeeland aan het voorbereiden was. Kleine uitleg: Ik heb nu nog vakantie en ben volop bezig me het maken van stedentrips door NL voor een bezoekje aan plaats- dan wel straatnamen die bij mij blijven hangen. Ik doe dit per provincie en op dit moment hoef ik alleen Gelderland, Brabant en de helft van Utrecht nog.
Voor ik mijn verzameling toon, eerst een klein beetje achtergrondinfo. Tijdens het voorbereiden van mijn ritten ben ik ze in 3 categorieën tegengekomen. De grootste is toch wel het vinden van mensennamen in straatnamen. Veder zijn er leuke woordspelingen, sommige 'He wat? Oh nee, toch niet' gevallen, maar die zet ik een beetje tussen de overigen.
(Om on topic te blijven richt ik mij hier vooral op straatnamen, plaatsnamen zal ik wellicht in een nieuw topic doen.)
Afijn, een beetje an wat ik nu heb gevonden. We beginnen met Friesland, die aan straatnamen een leuke heeft die hier al genoemd kan zijn:
[ afbeelding ]
Dit steegje ligt achter een kerk en is aan zijn naam gekomen omdat er enkele huizen werden gebouwd voor de mensen die geen geld hadden voor eten en onderdak. Ze hoefden hun handje maar op te houden en kregen naar hun nood.
En dan door naar Limburg. Limburg heeft enkele leuke straatnamen door de provincie heen;
[ afbeelding ]
deze bijvoorbeeld, gevonden in Elsloo. Ik zie het al voor me bij het uitleggen aan iemand waar je woont: 'Ja, aan het einde 15'. Klinkt logisch...
Wie altijd al in
[ afbeelding ]
heeft willen wonen, moet eens in Eijsden kijken. Voor de zelfde straatnaam kun je ook naar Haren, Brabant, maar daar moet ik nog heen.
Door naar Groningen. In Zuidhorn's buitengebied is een straat waar ze je niet willen hebben. Dit hebben ze aan de naam
[ afbeelding ]
duidelijk gemaakt. Angstaanjagend mensen...
Na daar verder alleen maar plaatsnamen op de foto te hebben gezet, gaan we nu naar Noord-Holland. Daar hebben we om te beginnen het
[ afbeelding ]
en dit zou op google maps een buurtschap zijn. In 'De Buurt' wonen was nog nooit zo makkelijk.
Door naar Haarlem, waar ik onder anderen de
[ afbeelding ]
ben tegengekomen. De enige straatnaam in Nederland met een ode aan de emo. (Achtergrond weet ik niet en dit was mijn eerste associatie.)
Verder nog Enkhuizen. Al een aantal keer genoemd hier, maar daar zat de
[ afbeelding ]
niet bij. De perfecte straat voor de karnemelk liefhebber. Gelukkig rook het er niet zo zuur...
Als we er dan toch zijn, brengen we meteen een bezoekje aan het
[ afbeelding ]
Naast Enkhuizen zijn er volgens de Basisregistratie voor Adressen en Gebouwen(BAG) van het kadaster overigens nog 8 plaatsen met een Waaigat, dit zijn Den Bosch, Almere, Amsterdam, Katwijk, Lemmer, Medemblik, Urk en Vlissingen.
Door naar Flevoland, want in Lelystad kun je letterlijk
[ afbeelding ]
wonen. Wie wil dit nou niet?
Toen was Overijssel aan de beurt. Eerst gaan we naar Hengelo, waar ik de
[ afbeelding ]
heb gevonden. Is dit nou DE weg voor verkeersbellend Nederland? Of is deze weg zo genoemd om de wens verkeersbellers weg te doen? Wie het weet mag het zeggen.
En toen de Weerribben. Links onder de Weerribben ligt namelijk de
[ afbeelding ]
Ik heb er niks vreemds geroken, het ligt in bewoonbaar buitengebied. Toch durf ik er op te gokken dat er ongetwijfeld nog steeds weleens dronkaards zijn die het 'gewoon' doen...
Door naar Steenwijk, die heeft namelijk een straat een naam gegeven die goed bij een kinderdagverblijf past: de
[ afbeelding ].
Hèt hoekje in het huis waar alle koters die met pa en ma mee gaan op verjaardagsbezoek gedumpt worden waar ze elkaar zonder toezicht de hersens uit de oren dan wel neus proberen te peuteren zodra er geen enkele vorm van toezicht meer is...
Dan gaan we naar Zeeland. Je zou wel
[ afbeelding ]
zijn om daar te wo... Oh nee, tis alleen wat ver weg.
Ik ben in Kapelle trouwens wat jeugdsentiment tegengekomen in de vorm van de
[ afbeelding ]
Toen ik deze tegenkwam sprong mijn hart iets op en maakte het een typisch K-pop fangilletje wat K-pop fans in groten getale heel goed zuiver eenstemming kunnen maken.![]()
Om nog even bij het jeugdsentiment te blijven, ik ben in Wormer de
[ afbeelding ]
tegengekomen en in Wormerveer de
[ afbeelding ].
Die lassieweg is overigens een verwijzing naar de Lassiefabriek in Wormer, daarvandaan komen dus al die lassieproducten uit je supermarkt.
En dan eentje uit Harmelen, Utrecht. Toen ik hem in de straatnamenlijst van Harmelen tegenkwam had ik bij de
[ afbeelding ]
toch een beetje een 'He wat? Oh nee, toch niet...'-gevoel.
Tot slot wil ik het nog even hebben over een straatnaam die minder 18+ is als hij lijkt, en dat is de
[ afbeelding ]
in Barendrecht. In eerste instantie dacht ik hierbij aan een van de plekken van heet vrouwelijk lichaam om het mannelijke geslachtsdeel in te leggen voor een massage. Dit duurde even, maar toen ik Zuid-Holland afzocht op leuke straatnamen, kwamen er vrij veel wegen met 'boezem' in voor. Een kleine zoektocht heeft uitgewezen dat Rotterdam een stuk vaarwater heeft met die naam.
Ik had het aan het begin van dit bericht over straatnamen vernoemd naar mensennamen. Achternamen komen hierin het meest voor. Toch zijn er ook nog voornamen die zonder bijvoegsel als straatnaam gebruikt worden. Ben jij of ken jij bijvoorbeeld iemand die Pieter, Frank, Sander, Hilde, Minerva, Iris, Miranda, Marjolein, Bertram of Victor heet? Neem eens een kijkje bij de BAG viewer. Die kan je de straten zo wijzen.
Als ik Utrecht, Brabant en Gelderland klaar heb geef ik nog een kleine update van mijn vondsten. Dit bericht is voor nu lang genoeg.
Die ligt in een buurt met Geduld, Overleg, Inzet, Samenwerking, Volharding en Opmerkzaam. Alleen die laatste heb ik nog niet volgens mij.quote:
Dank je. En Geldrop = Brabant = nog voor te bereiden.quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mooie verzameling!
Tip: ga eens naar Geldrop, daar is een Emopad.
Elke keer als ik erlangs rijd doen mijn hersenen
In de buurt van Gebed Zonder End. Leuk steegje.quote:Op maandag 5 november 2018 22:03 schreef DavidTwente het volgende:
Spooksteeg (Amsterdam) vind ik ook wel een mooie. En Rusland natuurlijk (ook Amsterdam).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |