klinkt fout op deze 4 mei.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:10 schreef jaspah het volgende:
ik kwam laatst jasperskamp tegen
whehe dat bordje moet ik nog een keer jatten denk ik
Zo hebben we hier ook een Antwerpsestraatwegquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:21 schreef Hanenwurger het volgende:
Amsterdamsestraatweg...
Laan van der Meerdervoort 155 Den Haag (Stads Centrum) ... De Laan van Meerdervoort is de langste laan van Nederland.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:23 schreef Fredo24 het volgende:
[..]
Zo hebben we hier ook een Antwerpsestraatweg
En in Den Haag,de langste laan van Nederland.
Kan er even niet op komen.![]()
Alleen de straatnamen zijn er maf?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:40 schreef innepin het volgende:
Hoerejacht, Enkhuizen![]()
Sowieso half Enkhuizen. Maffe straatnamen daar.
Scroll vanaf Fok iets rechts naar onderen, dan woon je ineens in 'Crack'quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:04 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Nederland kent bijzondere straatnamen, laat ik eens twee voorbeelden geven:
Fok, Heerenveen
Vette Knol, Enkhuizen
Wie heeft er in zijn stad/dorp/gehucht nog straatnamen die bekendheid bij het Fok! publiek verdienen?
Ach, dat is de discussie niet hier he... het gaat om de straatnamen. Meen mij ook te herinneren dat er iets van een Olifantensteiger is in Enkhuizen...?quote:
quote:Enkhuizen heeft lelijkste straatnaam van Nederland
Luisteraars van het radioprogramma 'Wout! op 3FM' hebben de Hoerenjacht in Enkhuizen uitgeroepen tot lelijkste Nederlandse straatnaam.
Bewoners van straten met lelijke namen konden hun straat nomineren, waarna luisteraars hun voorkeur uitspraken.
Hoerenjacht bestaat sinds tien jaar als officiële straatnaam, aldus voorzitter De Vries van de Vereniging Oud-Enkhuizen. ,,Dit steegje werd al eeuwen Hoerensteegje of Hoerenjacht genoemd. De gemeente heeft er echter nooit een straatnaambordje willen ophangen. Toen er tien jaar geleden nieuwe woningen kwamen te staan en er dus officiële adressen nodig waren, konden ze er niet meer om heen. Maar het heeft nog wel wat moeite gekost om deze straatnaam door de raad goedgekeurd te krijgen.'' Bron: Noordhollands Dagblad
Datum: Dinsdag, 13 December 2005
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:12 schreef Renesite het volgende:
Kromme elleboog
Ook in Zierikzee, of is de naam niet erg orgineelquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:23 schreef Piles het volgende:
Kromme Elleboog, Zierikzee
Da's de straat van het gemeentehuis, dat heet zelfs Crackstate. (Een state is een huis dat door een adellijke familie werd bewoond, de familie van dat huis zal dus Crack hebben geheten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:45 schreef Douwe het volgende:
[..]
Scroll vanaf Fok iets rechts naar onderen, dan woon je ineens in 'Crack'
Wat ik weet zit ie sowieso in Meppel. Heb het ook altijd maf gevonden...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:15 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Ook in Zierikzee, of is de naam niet erg orgineel
En ook in Sint Michielsgestel: Gijzelaarsstraat.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:22 schreef PICHT het volgende:
Spijt, te vinden in sint michielsgestel.
Ja, en zo ook Amstelstraat en Oranjeboomstraat en -plein.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:29 schreef tha_rizzo het volgende:
Hertog Janlaan, Breda
quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:12 schreef Fredo24 het volgende:
In Kapelle-Biezelinge heb je een:
Oude weg naar het stomme kruis.![]()
En "Hanengeschrei"quote:
Nou,die plaatsnaam mag er ook wezen hoor.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:15 schreef becky27 het volgende:
Nederokkersteelsesteenweg, in het dorp Erps Kwerps, België
Had er ooit een collega wonen! Briljante naam om te spellen voor de Chinees die een hapje komt brengen.
Ja dat is ook een mooie naam.quote:
Toch vind ik 'IABC' het allergekste.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:30 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja, en zo ook Amstelstraat en Oranjeboomstraat en -plein.
Of 'A58'.quote:
Niet zo heel vreemd. Ik denk dat dat zo is omdat er een bogje in zit, hoewel dat bij meer straten zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:23 schreef Piles het volgende:
Dat was toch het Galmanspad?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:46 schreef du_ke het volgende:
In Meppel hebben ze ook de Galgenkampsweg
Waar ligt die dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:46 schreef du_ke het volgende:
In Meppel hebben ze ook de Galgenkampsweg
In Tholen heb je de Rijkebuurtsweg,Turkseweg,Peuksedijk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:40 schreef CloseToTheEdge het volgende:
"Rijkebuurtstraat" in Bergen op Zoom
"Dijk van de Kleine Hengstdijkpolder" hier in de buurt (zoek maar op)
Wat is daar zo bijzonder aan?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:22 schreef devbow het volgende:
Kamperfoelie(phoolie)straat, in menig stad te vinden.
Hebben wij in Rosmalen ook ja, volgens mij.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:22 schreef devbow het volgende:
Kamperfoelie(phoolie)straat, in menig stad te vinden.
Ernaartoe dan maarquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:38 schreef Lod het volgende:
Vind persoonlijk de naam "Weg tot de Wetenschap" een erg mooie. Die zit in Utrecht en gaat naar het Universiteitsterrein (of er vandaan, al naar gelang de mening van de lezer).
Maar dan nog... Wat is er bijzonder aan?quote:Op maandag 2 juli 2007 09:09 schreef DuTank het volgende:
Hebben wij in Rosmalen ook ja, volgens mij.
er naar toe natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:38 schreef Lod het volgende:
Vind persoonlijk de naam "Weg tot de Wetenschap" een erg mooie. Die zit in Utrecht en gaat naar het Universiteitsterrein (of er vandaan, al naar gelang de mening van de lezer).
Behalve als je vindt dat je niks zinnigs kunt leren op een Universiteit.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:47 schreef Yorrit het volgende:
[..]
er naar toe natuurlijk.
anders heette het wel 'Weg van de Wetenschap"
Ach zo hebben wij revalidatie materialen van de firma Beenhakker...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:32 schreef Serendips het volgende:
[..]
Geen straatnaam, maar wel bijzonder apart;
Borstelfabrikant Slettenhaar!
Pfff, die hebben we hier in Dordt ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:23 schreef Piles het volgende:
Je zou er maar wonen als nederlander.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:44 schreef DuTank het volgende:
[afbeelding]
In Fort-Mahon-Plage, Frankrijk.![]()
In Enkhuizen ken ik iemand die in het Apenspel woontquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:40 schreef innepin het volgende:
Sowieso half Enkhuizen. Maffe straatnamen daar. Zoals door de TS genoemde "Vette Knol", en "Doornkroontje", "Spaans Leger"...
In Hoorn heb je "Onder de Boompjes", dat vond ik ook altijd wel een leuke... Verder "Achter op 't Zand". En natuurlijk de Tweeboomlaan en de Drieboomlaan.
En parkeren kun je op de Meidenmarkt in Enkhuizenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:40 schreef innepin het volgende:
Sowieso half Enkhuizen. Maffe straatnamen daar. Zoals door de TS genoemde "Vette Knol", en "Doornkroontje", "Spaans Leger"...
In Hoorn heb je "Onder de Boompjes", dat vond ik ook altijd wel een leuke... Verder "Achter op 't Zand". En natuurlijk de Tweeboomlaan en de Drieboomlaan.
Da Costa was een dichter, aapquote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:44 schreef DuTank het volgende:
Bij ons heb je trouwens ook nog: Da Costastraat.
Er is nu al een straat naar onze verdediger genoemd..![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:41 schreef Fredo24 het volgende:
Kwam via p2000 de straatnaam 'Burgemeester Baron van Voorst tot Voorstweg' tegen.
Ligt in Tilburg.
Dank u dank u.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hey, tof je bent 31 Fredo's aangekomen, gefeliciteerd
kloptquote:Op zondag 2 september 2007 20:30 schreef Robin2130 het volgende:
[afbeelding] Volgens mij ligt dat in den Bosch
Zo heb je ook Achter het Schaapshoofd in DBquote:Op zondag 2 september 2007 20:30 schreef Robin2130 het volgende:
[afbeelding] Volgens mij ligt dat in den Bosch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |