abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 19:30:48 #76
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_49112677
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:29 schreef du_ke het volgende:
Belasting is diefstal .

Maar je moet het zo zien dat die belasting voor de maatschappij lager is dan die van diefstal, overvallen etc.
En wat heb ik als individu met 'de maatschappij' te maken?
quote:
En het lost wel degelijk wat op, de overlast neemt af, de junks leiden een veel geregelder leven, soms kunnen ze zelfs weer aan het werk.
Ach wat schattig, ik word er bijna emotioneel van.
Het is een beperkt aantal mensen dat er daadwerkelijk baat bij heeft, zowel aan de kant van de drugsgebruikers als aan de kant van degenen die overlast ondervinden.
quote:
Overigens neemt het aantal heroineverslaafden al een tijd af dus of de vraag naar dit type voorzieningen echt toe zal nemen is maar de vraag.
Het zijn niet alleen heroïneverslaafden die voor overlast zorgen.
pi_49112907
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:30 schreef NewOrder het volgende:
ik word er bijna emotioneel van.
Dus liberalen hebben toch gevoelens?
  maandag 7 mei 2007 @ 19:55:55 #78
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49113853
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
uitspraken over deporteren of overdosisen worden niet gewaardeerd en geaccepteerd.
Junks zijn niet zielig, en verdienen geen enkel medelijden. Jij geeft ze liever een knuffel en een gratis spuit? Jouw mening, maar als je bij voorbaat iedereen die graag met een buldozer over die lui heen zou willen rijden de mond snoert wordt dit onderwerp nooit wat.

Ik gun ze ook een spuit, op voorwaarde dat het de laatste is
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_49113992
quote:

[..]

[..]
Wat niet?
quote:
Ach wat schattig, ik word er bijna emotioneel van.
Het is een beperkt aantal mensen dat er daadwerkelijk baat bij heeft, zowel aan de kant van de drugsgebruikers als aan de kant van degenen die overlast ondervinden.
[..]
Klopt maar als we er met z'n allen beter van worden ben ik voor.
quote:
Het zijn niet alleen heroïneverslaafden die voor overlast zorgen.
Nee maar ze zijn wel een belangrijke groep. Die op deze manier goed geholpen kunnen worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:11:07 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49131914
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:58 schreef du_ke het volgende:

Nee maar ze zijn wel een belangrijke groep. Die op deze manier goed geholpen kunnen worden.
Geholpen? Door ze in continue heroine roes te houden?
LOL
Kom op, dat is opgeven, dat is niet helpen, dat is ze gewoon op staatskosten hun zin te geven, omdat ze anders teveel overlast bezorgen en de politieke wil ontbreekt ze aan te pakken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49131960
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Kom op, dat is opgeven, dat is niet helpen, dat is ze gewoon op staatskosten hun zin te geven, omdat ze anders teveel overlast bezorgen en de politieke wil ontbreekt ze aan te pakken
Jouw oplossing is doodschieten, fijn hoor, dat je zo'n opbouwende bijdrage aan de discussie levert
pi_49131973
quote:

[..]

dinsdag 8 mei 2007 @ 09:15:40 #83
45206 Pietverdriet
pi_49132024
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Jouw oplossing is doodschieten, fijn hoor, dat je zo'n opbouwende bijdrage aan de discussie levert
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cynisme_%28taal%29
pi_49132341
quote:

[..]

LOL
jij denkt dat een chronisch verslaafde nog zoiets ervaart als een roes ?
quote:
nee joh, niets te maken met opgeven, gewoon realiteitszin, jarenlange ervaring leert namelijk dat gedwongen afkicken bij langdurig verslaafden niet helpt .. met deze methode krijgt diegene die wel terug kan keren in de maatschappij de ruimte om eerst een normaal sociaal leven op te bouwen voor die van de drugs af gaat en diegene die toch niet meer te helpen is (vaak mensen die naast hun verslaving nog tal van andere, meestal psychische, problemen hebben) valt iig de maatschappij niet meer lastig door het jatten van minimaal 4 auto-radios per dag
pleased to meet you
pi_49132614
quote:

[..]

LOL
Het is inderdaad een groep waar geen echte andere oplossing meer voor is.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:26:31 #86
45206 Pietverdriet
pi_49133923
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is inderdaad een groep waar geen echte andere oplossing meer voor is.
Dat is dus geen helpen, dat is gewoon de mensen opgeven, begrijp je nu mijn cynische opmerking dat een nekschot goedkoper is?
pi_49133989
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is dus geen helpen, dat is gewoon de mensen opgeven, begrijp je nu mijn cynische opmerking dat een nekschot goedkoper is?
Opgeven? Dat weet ik niet, volgens mij is het de enige manier om ze weer een beetje een "normaal" en "geregeld" leven op te laten bouwen. De proeven zijn niet voor niets een succes.
pi_49135179
quote:

[..]

LOL
De realiteit leert dat deze mensen niet meer te "helpen" zijn. Afkicken zullen ze niet meer doen dus kunnen we ze beter voorzien van heroine anders gaan ze zelf het dieven pad op.
lollig
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:19:51 #89
45206 Pietverdriet
pi_49135773
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:02 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

De realiteit leert dat deze mensen niet meer te "helpen" zijn. Afkicken zullen ze niet meer doen dus kunnen we ze beter voorzien van heroine anders gaan ze zelf het dieven pad op.
Kortom: Belonen voor hun anti maatschappelijk gedrag.
pi_49135868
ik vind het prima. zulke dingen moet je gewoon pragmatisch bekijken. is het goedkoper om ze de heroine gratis te verstrekken, doen dan. wel voor de "terminale" gevallen, die niet op andere manieren meer te helpen zijn.
pi_49136068
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom: Belonen voor hun anti maatschappelijk gedrag.
Zo kan je het bekijken maar dat heeft totaal geen zin. Wat is het alternatief dat je voorstelt?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:34:55 #92
45206 Pietverdriet
pi_49136270
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zo kan je het bekijken maar dat heeft totaal geen zin. Wat is het alternatief dat je voorstelt?
Ze gewoon laten verrekken en als ze misdaden begaan, keihard aanpakken.
pi_49136573
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ok maar wij wonen in een land dat niet zo met z'n mensen omgaat (dus met zowel de junks als hun evt. slachtoffers).
pi_49137540
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doen we dus al tientallen jaren en dan kosten die junks de samenleving 500.000 per jaar.
lollig
pi_49137802
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:08 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dat doen we dus al tientallen jaren en dan kosten die junks de samenleving 500.000 per jaar.
Daarom moeten die j-unks langer vast gezet worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49138214
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daarom moeten die j-unks langer vast gezet worden.
Ook als dat vastzetten veel duurder is dan ze dagelijks hun shot geven?
pi_49138447
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook als dat vastzetten veel duurder is dan ze dagelijks hun shot geven?
Wat kost iemand gevangen zetten per dag?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49138747
Laten we zeggen dat vastzetten ongeveer 2 meiertjes per dag kost..... En een gemiddelde junk, die gebruikt voor minimaal 2 meier bruin en of bori per dag.

Dus dan is vast zetten sowieso een betere optie. Maar als vastzetten duurder was geweest, dan was dat ook nog een betere optie geweest.
pi_49139055
200 euro per dag inderdaad. Maar het blijkt dat door gratis verstrekking van heroine het leven van de junks gestructureerder wordt en het gebruik daalt.

Maar goed ik heb het gevoel dat een discussie met jou toch niet zoveel zin heeft .
pi_49139151
Zoals je in de openingspost kan zien kost het in het duurste geval 75 euro per gebruiker per dag. En bij grootschaliger verstrekking ongeveer 40 euro. Dat scheelt dus nogal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')