Je hebt nog een PC met internet tot beschikking, dan lijkt het dus nog mee te vallenquote:Op zondag 6 mei 2007 15:23 schreef AlcoholistProfiteur het volgende:
[..]
Doe ik ook al, anders zeg ik dat niet
Dat klinkt als een modje die een massale doodsverwensing doet...quote:Op zondag 6 mei 2007 15:51 schreef pfaf het volgende:
Tijd voor legalisering van alle drugs.
Dan moet je je oren laat uitspuiten.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat klinkt als een modje die een massale doodsverwensing doet...
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:51 schreef pfaf het volgende:
Tijd voor legalisering van alle drugs.
Nee, ik ben niet zo van het bepalen wat andere mensen met hun lichaam moeten doen. Laat ze lekker zelf beslissen.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Als het maar niet met een injectienaald moet...
Vet goed idee. ipv strenger straffen, gaan we gratis drugs weggeven.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:54 schreef sizzler het volgende:
In het Coalitie Akkoord (p.40) staat dat we door moeten gaan met het gratis verstrekken van heroine aan chronische verslaafden:
[..]
Bron
Op dit moment krijgen 815 junks dagelijks hun heroine-shots van de staat. Terwijl harddrugs eigenlijk verboden is. Kosten: 16 miljoen euro per jaar. [zie hier voor een kostenopbouw]
Voordeel: de notoire junks komen doorgaans aan hun geld door autoradio's en fietsen te jatten. Ze veroorzaken overlast en zo kan je veel kleine criminaliteit tegengaan.
Aan de andere kant kost het geld en kan je je afvragen of de staat uberhaupt harddrugs zou mogen voorschrijven.
[het onderzoek]
Moeten we gratis heroine verstrekken aan chronische heroïne-junks?
Waarom zou je iemand moeten straffen die gewoon z'n hobby beoefend?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vet goed idee. ipv strenger straffen, gaan we gratis drugs weggeven.
Strenger straffen heeft men geprobeerd over de hele wereld.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vet goed idee. ipv strenger straffen, gaan we gratis drugs weggeven
Strenger straffen werkt echt wel, hoelanger een crimineel vast zit, hoelanger de samenleving verlost is van die crimineel.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Strenger straffen heeft men geprobeerd over de hele wereld.
Zonder veel succes.
Gevangen zetten kost ook veel geld. Als junks weer een geregeld leven kunnen leiden en evt zelfs werken zie ik dat als een beter alternatief.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Strenger straffen werkt echt wel, hoelanger een crimineel vast zit, hoelanger de samenleving verlost is van die crimineel.
En leg mij nou eens uit waarom die junks wel gratis heroïne krijgen en geen base-coke?
Het gaat er dus om, dat die BlankePolitiekCorrectePennenlikker in zijn ivorentoren, een plan heeft bedacht, dat echt helemaal nergens op slaat.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gevangen zetten kost ook veel geld. Als junks weer een geregeld leven kunnen leiden en evt zelfs werken zie ik dat als een beter alternatief.
En welke drugs ze krijgen boeit me niet zo.
De proeven met gratis heroineverstrekking werken prima. Maar er zal vast door mensen die midden in de verslavingszorg zitten nagedacht zijn over hoe en wat. Maar als je wat googled kom je er achter dat ze er over aan het nadenken zijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het gaat er dus om, dat die BlankePolitiekCorrectePennenlikker in zijn ivorentoren, een plan heeft bedacht, dat echt helemaal nergens op slaat.
Want ik vraag me af wie er meer geld kost; een bruinjunk of een borijunk. En over bori heb ik die BlankePolitiekCorrectePennelikkers niet gehoord, volgens mij weten ze niet eens wat het is![]()
Dit is nou echt toppunt van populisme.
En het is een illusie om te denken dat een junk ooit nog kan werken..... Gewoon langer opsluiten, dat is voor iedereen het best.
quote:Maar vrije verstrekking is geen optie voor het ministerie van volksgezondheid. Cocaïne is daar geen geschikt middel voor, vanwege de effecten. Ook is er geen vervangende medicatie, zoals wel het geval is bij heroïne en methadon.
Wel wil het ministerie meer onderzoek doen. ’Cocaïneproblematiek is een van de aandachtspunten is’. Daarnaast kijkt VWS naar ’onderzoeken in nationale en internationale context’ naar middelen die het effect van cocaïne kunnen wegnemen.
Dat bedoel ik, die BlankePolitiekCorrectePennenlikkers snappen er helemaal niks van. Die junks die bori gebruiken, die roken zo voor een meiertje of 5 a 6 weg op een dag.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
De proeven met gratis heroineverstrekking werken prima. Maar er zal vast door mensen die midden in de verslavingszorg zitten nagedacht zijn over hoe en wat. Maar als je wat googled kom je er achter dat ze er over aan het nadenken zijn.
[..]
Oh, Singapore heeft een groot probleem met drugs bedoel je?quote:Op zondag 6 mei 2007 22:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Strenger straffen heeft men geprobeerd over de hele wereld.
Zonder veel succes.
aah, Junks sijn soooo sieluuuuugquote:Op maandag 7 mei 2007 12:06 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een kansloze berichten. Inlevingsvermogen is blijkbaar voor velen niet weggelegd.
Inderdaad, sommigen denken blijkbaar dat dit soort dingen iets voor anderen is en dat het nooit jezelf zou kunnen overkomen. Eng en bekrompen, die posts hierbovenquote:Op maandag 7 mei 2007 12:06 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een kansloze berichten. Inlevingsvermogen is blijkbaar voor velen niet weggelegd.
Hou toch op man, met je nekschot. Idioot.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet hoopt dat junks zich voortaan beperken tot de mensen die veel begrip voor hun hebben.
Die gun ik elkaar wel.
quote:
Als je dit stuk leest http://www.chr.asn.au/freestyler/gui/files//Singapore1.pdf dan hebben ze wel problemen inderdaad. Ook daar werkt verplicht afkicken maar matig.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, Singapore heeft een groot probleem met drugs bedoel je?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |