Je kan toch geen reiskosten meer aftrekken?! Je werkgever mag wel een vergoeding geven...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:00 schreef maestro1980 het volgende:
Aftrekposten en/of meerdere baantjes tegelijk hebben...
Aftrekposten:
- studiekosten (mits je geen studifinanciering ontvangt) kunnen snel oplopen
- reiskosten (mits je geen reiskostenvergoeding van de baas krijgt)
- medische kosten kunnen soms afgetrokken worden.
- eigenhuis eigenaren kunnen vaak posten aftrekken
ik zit zelf op +- 1500 euro van onze vrienden te wachten (van mijn vriendin en mezelf tesamen).
Je ziet toch al meteen wat je terugkrijgt/moet betalen zodra je het aangifteprogramma hebt ingevuld?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:44 schreef snellejelle het volgende:
Ik rekende nergens op en dan is paar honderd euro helemaal niet verkeerd
ik had dat niet gezienquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Je ziet toch al meteen wat je terugkrijgt/moet betalen zodra je het aangifteprogramma hebt ingevuld?
Dat is dat niet het bedrag over 2006. Want de bd was nu niet echt laat met betalen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:15 schreef PuFF het volgende:
yep 4000 euries waaronder 145 euro rente gestort:-)
uhm welke 4000 heb ik dan teruggekregen als dit exact het bedrag was wat op mijn BO 2006 stond en dit de enige BO was die ik heb ingevuld en opgestuurd afgelopen 18 januari?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:19 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat is dat niet het bedrag over 2006. Want de bd was nu niet echt laat met betalen?
Ik bedoel eigenlijk dat ik het vreemd vind dat de bd rente heeft betaald over het bedrag, dat moeten ze toch alleen als ze te laat uitbetalen? En dat lijkt me niet het geval als het geld van je opgave over 2006 is...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:20 schreef PuFF het volgende:
[..]
uhm welke 4000 heb ik dan teruggekregen als dit exact het bedrag was wat op mijn BO 2006 stond en dit de enige BO was die ik heb ingevuld en opgestuurd afgelopen 18 januari?
ik snap je niet helemaal??
Ze betalen toch pas nu uit? (ipv 1 januari)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:22 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat ik het vreemd vind dat de bd rente heeft betaald over het bedrag, dat moeten ze toch alleen als ze te laat uitbetalen? En dat lijkt me niet het geval als het geld van je opgave over 2006 is...
Als ze jouw aangifte gewoon volgen naai jij jezelf dusquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:01 schreef partyman26 het volgende:
niks binnen. Ik verwacht tevens dat ik wederom financieel genaaid word door de Fiscus
Mensen klagen omdat het veel te lang duurt. Als je een auto koopt heb je na 7 dagen al een acceptgiro in de brievenbus van de fiscus en als je geld krijgt dan kun je maandenlang wachten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:32 schreef ManAtWork het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die lopen klagen dat het allemaal zo lang duurt/moet duren bij de belastingdienst.
Als je een voorlopige aanslag c.q. teruggave op had laten leggen door een verzoek in te dienen, had je het grootste deel al op je rekening gehad en had je nu alleen nog moeten wachten op het laatste kleine beetje.
Dus voor iedereen die in 2008 niet op z'n geld van 2007 wil wachten: vraag een voorlopige teruggave 2007 aan.
jij moet zeker een teruggave formuliertje invullenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:51 schreef heaven7 het volgende:
Krijg je nou juist meer geld terug van de belasting als je meerdere inkomstenbronnen hebt gehad in een jaar of moet je juist betalen?
In 2006 heb ik een half jaar bij een bakker gewerkt, ik heb over 8 maanden stage ¤650,- stagevergoeding ontvangen en ik heb 2 maanden vakantiewerk gedaan in een verzorgingshuis.. allemaal wit enzo dus. Hoe zal dit dan gaan?
Overigens verwacht ik nu geld van 2005.
Zoals gezegd: wees de fiscus dan te slim af.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:05 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Mensen klagen omdat het veel te lang duurt. Als je een auto koopt heb je na 7 dagen al een acceptgiro in de brievenbus van de fiscus en als je geld krijgt dan kun je maandenlang wachten.
Alleen als er op de inkomsten loonheffing is ingehouden en/of je fiscale partner voldoende belasting betaald. Anders valt er namelijk niks terug te vragen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:12 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
jij moet zeker een teruggave formuliertje invullen![]()
En het geld staat er inderdaad ook op! Meteen overgeboekt naar de spaarrekening. De nieuwe auto komt errug dichtbij nuquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:44 schreef MaLo het volgende:
Yes, de brief voor onze 2300 euro is binnen!
Nu ff op de rekening kijken
De rente wordt berekend vanaf 1 juli 2006.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:04 schreef woooohaa het volgende:
Tsjek, hier ook volle bak. Dik 4.000 euries en die rente, dat klopt. Want je krijgt inderdaad rente vanaf 1 januariNog ff de details: Bd A'Dam, 2 febr. electronisch ingediend.
Kan dat dit jaar dan? Want ik krijg steeds van die formulieren van de belasting van het jaar daarvoor.. heb dus nu dingen ingevuld van 2005..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:12 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
jij moet zeker een teruggave formuliertje invullen![]()
Ik lees het net op het formulier inderdaad, nooit gewetenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:06 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De rente wordt berekend vanaf 1 juli 2006.
Ik wilde net zeggen dat ik heul geen rente had gehad, maar inderdaad, hier ook ¤82,- aan rente.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:31 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Ik lees het net op het formulier inderdaad, nooit geweten![]()
Zelfde, alleen dan 5x zoveelquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:00 schreef wolferl het volgende:
Heb wel een blauwe envellop binnen gekregen.
Voorlopige aanslag 2006.
311 euro.
Dagtekening 8 mei 2007, dus het zal pas Dinsdag op mijn rekening staan.
Oh ik had even moeten kijkenquote:Op zondag 6 mei 2007 02:08 schreef jmac het volgende:
Helaas pindakaas. Maar ik wacht gezellig af.
Tis mooi dat je het nog niet binnen hebtquote:Op maandag 7 mei 2007 06:55 schreef FJD het volgende:
Heb nog niet gekeken of ik t al binnen had maar volgens mij niet. Das mooi want twas toch weer iets van 300,-
Dat betekent dat ik nog iets van 370,- aan extra budget heb voor iets leuks als ik over twee weken terug kom uit Roemenie. Anders had het nu al op m'n rekening gestaan en dan was m'n saldo wel wat karig geweestquote:
Waarom denk je dat ik geen loonheffingskorting aanvraagquote:Op maandag 7 mei 2007 13:12 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wat verdienen jullie toch allemachtig veel
En ohja, het geld staat erop. Trouwens een leuk percentage voor rente, ik wou dat ik dat op mn spaarrekening kreeg
He, die is verstandig, denk dat ik m'n werkgever maar eens ga mailenquote:Op maandag 7 mei 2007 13:13 schreef Petre het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik geen loonheffingskorting aanvraag. Rente
.
zo heb ik ineens geld voor de vakantie, rente en maak ik het zelf eerder niet opquote:Op maandag 7 mei 2007 13:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
He, die is verstandig, denk dat ik m'n werkgever maar eens ga mailen![]()
Ondanks dat er voor fiscaal partnerschap is gekozen blijven het toch 2 aangiftes, voor elk BSN één. Als je wil dat ze 1 keer 200 euro storten moet je de aftrekposten en inkomsten zo proberen te verdelen, alhoewel het totaalbedrag dan weer minder gunstig uit kan pakken.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:48 schreef charmed_angel het volgende:
Weet je wat ik zo vaag vind, en misschien weten jullie wel hoe dat zit?
Mijn man krijgt een brief van de belastingdienst dat hij bv 3000 euro terugkrijgt. Ik krijg een week later een brief dat ik bv 2800 euro moet betalen.
Terwijl we wel samen hebben ingestuurd. EN ook fiscale partners. Waarom doet de belastingdienst dat niet gewoon 200 euro storten? Ipv dit omslachtige gedoeOf vul ik iets verkeerd in ofzo?
maar 3 jaar geleden was het niet zo, toen werd er gelijk 200 euro gestort. En dat terwijl ik elk jaar hetzelfde invul.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ondanks dat er voor fiscaal partnerschap is gekozen blijven het toch 2 aangiftes, voor elk BSN één. Als je wil dat ze 1 keer 200 euro storten moet je de aftrekposten en inkomsten zo proberen te verdelen, alhoewel het totaalbedrag dan weer minder gunstig uit kan pakken.
Nope.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:41 schreef DancePlaza het volgende:
damn.. ik heb is gekeken.. 28 feb. opgestuurd.. nog geen brief van belastingdienst gehad..
zucht.. heb je nog iets van een andere brief moeten krijgen dat je aanvraag ook goed is aangekomen bij de belastingsdienst..??
Ook niet. Kan niet wachten tot het er is!quote:Op maandag 7 mei 2007 18:55 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Nog niks binnen..
Daar heb je toch vakantiegeld voor?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 08:04 schreef Brupje het volgende:
nog steeds niks
en moet me vakantie gaan betalen! Was nog wel heel vroeg met insturen, zo slecht heb ik hem toch niet ingevuld :p
moet je voortaan sparenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 08:04 schreef Brupje het volgende:
nog steeds niks
en moet me vakantie gaan betalen! Was nog wel heel vroeg met insturen, zo slecht heb ik hem toch niet ingevuld :p
komt pas 24e binnen, moet op de 22e op hun rekening staanquote:
Die aso biggen betalen maar eens op tijd terug, heb toch ook netjes op tijd betaaldquote:
dat is toch dom? Je betaling van je vakantie aan de belasting af te laten hangen?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:48 schreef Brupje het volgende:
[..]
komt pas 24e binnen, moet op de 22e op hun rekening staan
[..]
Die aso biggen betalen maar eens op tijd terug, heb toch ook netjes op tijd betaald
Het is dom pas 8 weken voordat je op vakantie gaat te boekenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:04 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat is toch dom? Je betaling van je vakantie aan de belasting af te laten hangen?
uhmmzz klopt de zin
Normaal gesproken wel. Je hebt verzocht om uitstel maar hebt er geen gebruik van gemaakt zodat de fiscus je aangifte in het 'normale' traject zal meenemen (de aangifte heeft een datum van indienen voor 1 april).quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:09 schreef mirannie het volgende:
Even een vraagje voor MenAtWork aangezien hij er veel vanaf schijnt te weten:
Ik had een uitstel nodig voor 2005, maar heb toen per ongeluk een uitstel voor 2006 aangevraagd. Wel heb ik mijn aangifte uiteindelijk voor 2006 ruim op tijd gedaan. Krijg ik nu evengoed gewoon mijn geld voor juli??
Thanks! Hopelijk krijg ik het zo snel mogelijk...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel. Je hebt verzocht om uitstel maar hebt er geen gebruik van gemaakt zodat de fiscus je aangifte in het 'normale' traject zal meenemen (de aangifte heeft een datum van indienen voor 1 april).
(Uiteraard is deze uitspraak onder voorbehoud van verwerking door 'onze vrienden'.)
geld vandaag binnen 2066 euroquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:58 schreef Kwarkie het volgende:
enveloppe + geld vandaag binnen, 32 euroDie van mijn fiscale partner moet nog komen
![]()
Tsjah, huis gekocht in 2006 en daarvan nog een deel voorlopige teruggaaf terugkrijgen uit 2006, het kan allemaalquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:19 schreef charmed_angel het volgende:
zo wat krijgen jullie veel terug man! Kom ik met mijn 140 euro!
ooooooooooooow ik krijg mijn VT altijd per maand terug. Als ik dat niet zou doen, dan zou ik rond de 3500 euro terugkrijgenquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:28 schreef Slasher het volgende:
[..]
Tsjah, huis gekocht in 2006 en daarvan nog een deel voorlopige teruggaaf terugkrijgen uit 2006, het kan allemaal
hahaquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:43 schreef mikieee1 het volgende:
Ik ook op 5 april, en een voorlopige teruggaaf 2007 aangevraagd op 8 april.
Beide nog niets van vernomen.
Ik was traag met de aangifte, eigenlijk moeten ze mij nu het goede voorbeeld geven door snel te zijn![]()
![]()
Gek he!? Als je terugkrijgt is rente ontvangen wel terecht.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:09 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb net de uitslag binnen.
Of ik even binnen een paar weken zoveel honderd euro over wil maken.... en nou komt het... MET rente
Moet ik verdorie rente gaan betalen alsof ik rood gestaan heb.
Ik heb toch niets geleend van hun.
Je kunt de definitieve aanslag afwachten en als het dan ook niet verwerkt is, heb je zes weken om een bezwaarschrift in te dienen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:27 schreef Ozziecar het volgende:
Ik heb de brief ook binnen!
Mijn man was vorige week al de gelukkige, en nu is het mijn feestje
Wel vreemd: ik heb in maart nog een wijziging doorgegeven en de aangifte opnieuw verstuurd (digitaal) en die correctie is niet meegenomen.
Vorig jaar was ik ook al iets vergeten en toen heb ik ook opnieuw ingestuurd, maar toen was die correctie wel in de voorlopige aanslag verwerkt.
Heeft iemand een idee of dat nieuw is en ik gewoon nog even geduld moet hebben voor het restant, of zou het beter zijn om aan de bel te trekken?
Zeker niet, ze mogen er volgens de wet 3 jaar over doen nadat de aangifte bij hen is ontvangen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:07 schreef tulpje6 het volgende:
Voor wanneer moet het eigenlijk uiterlijk binnen zijn als je braaf voor 1 april je belastingaangifte hebt verstuurd? En doen T-biljetten er -omdat ze uitgebreider zijn- vaak langer over om gestort te worden dan TJ biljetten (voorgaande jaren had ik altijd TJ biljet, nu T biljet)?
Iig moet je VOOR 1 juli je definitieve aanslag binnen hebben dacht ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |