Je kan toch geen reiskosten meer aftrekken?! Je werkgever mag wel een vergoeding geven...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:00 schreef maestro1980 het volgende:
Aftrekposten en/of meerdere baantjes tegelijk hebben...
Aftrekposten:
- studiekosten (mits je geen studifinanciering ontvangt) kunnen snel oplopen
- reiskosten (mits je geen reiskostenvergoeding van de baas krijgt)
- medische kosten kunnen soms afgetrokken worden.
- eigenhuis eigenaren kunnen vaak posten aftrekken
ik zit zelf op +- 1500 euro van onze vrienden te wachten (van mijn vriendin en mezelf tesamen).
Je ziet toch al meteen wat je terugkrijgt/moet betalen zodra je het aangifteprogramma hebt ingevuld?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:44 schreef snellejelle het volgende:
Ik rekende nergens op en dan is paar honderd euro helemaal niet verkeerd
ik had dat niet gezienquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Je ziet toch al meteen wat je terugkrijgt/moet betalen zodra je het aangifteprogramma hebt ingevuld?
Dat is dat niet het bedrag over 2006. Want de bd was nu niet echt laat met betalen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:15 schreef PuFF het volgende:
yep 4000 euries waaronder 145 euro rente gestort:-)
uhm welke 4000 heb ik dan teruggekregen als dit exact het bedrag was wat op mijn BO 2006 stond en dit de enige BO was die ik heb ingevuld en opgestuurd afgelopen 18 januari?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:19 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat is dat niet het bedrag over 2006. Want de bd was nu niet echt laat met betalen?
Ik bedoel eigenlijk dat ik het vreemd vind dat de bd rente heeft betaald over het bedrag, dat moeten ze toch alleen als ze te laat uitbetalen? En dat lijkt me niet het geval als het geld van je opgave over 2006 is...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:20 schreef PuFF het volgende:
[..]
uhm welke 4000 heb ik dan teruggekregen als dit exact het bedrag was wat op mijn BO 2006 stond en dit de enige BO was die ik heb ingevuld en opgestuurd afgelopen 18 januari?
ik snap je niet helemaal??
Ze betalen toch pas nu uit? (ipv 1 januari)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:22 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat ik het vreemd vind dat de bd rente heeft betaald over het bedrag, dat moeten ze toch alleen als ze te laat uitbetalen? En dat lijkt me niet het geval als het geld van je opgave over 2006 is...
Als ze jouw aangifte gewoon volgen naai jij jezelf dusquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:01 schreef partyman26 het volgende:
niks binnen. Ik verwacht tevens dat ik wederom financieel genaaid word door de Fiscus
Mensen klagen omdat het veel te lang duurt. Als je een auto koopt heb je na 7 dagen al een acceptgiro in de brievenbus van de fiscus en als je geld krijgt dan kun je maandenlang wachten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:32 schreef ManAtWork het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die lopen klagen dat het allemaal zo lang duurt/moet duren bij de belastingdienst.
Als je een voorlopige aanslag c.q. teruggave op had laten leggen door een verzoek in te dienen, had je het grootste deel al op je rekening gehad en had je nu alleen nog moeten wachten op het laatste kleine beetje.
Dus voor iedereen die in 2008 niet op z'n geld van 2007 wil wachten: vraag een voorlopige teruggave 2007 aan.
jij moet zeker een teruggave formuliertje invullenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:51 schreef heaven7 het volgende:
Krijg je nou juist meer geld terug van de belasting als je meerdere inkomstenbronnen hebt gehad in een jaar of moet je juist betalen?
In 2006 heb ik een half jaar bij een bakker gewerkt, ik heb over 8 maanden stage ¤650,- stagevergoeding ontvangen en ik heb 2 maanden vakantiewerk gedaan in een verzorgingshuis.. allemaal wit enzo dus. Hoe zal dit dan gaan?
Overigens verwacht ik nu geld van 2005.
Zoals gezegd: wees de fiscus dan te slim af.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:05 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Mensen klagen omdat het veel te lang duurt. Als je een auto koopt heb je na 7 dagen al een acceptgiro in de brievenbus van de fiscus en als je geld krijgt dan kun je maandenlang wachten.
Alleen als er op de inkomsten loonheffing is ingehouden en/of je fiscale partner voldoende belasting betaald. Anders valt er namelijk niks terug te vragen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:12 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
jij moet zeker een teruggave formuliertje invullen![]()
En het geld staat er inderdaad ook op! Meteen overgeboekt naar de spaarrekening. De nieuwe auto komt errug dichtbij nuquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:44 schreef MaLo het volgende:
Yes, de brief voor onze 2300 euro is binnen!
Nu ff op de rekening kijken
De rente wordt berekend vanaf 1 juli 2006.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:04 schreef woooohaa het volgende:
Tsjek, hier ook volle bak. Dik 4.000 euries en die rente, dat klopt. Want je krijgt inderdaad rente vanaf 1 januariNog ff de details: Bd A'Dam, 2 febr. electronisch ingediend.
Kan dat dit jaar dan? Want ik krijg steeds van die formulieren van de belasting van het jaar daarvoor.. heb dus nu dingen ingevuld van 2005..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:12 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
jij moet zeker een teruggave formuliertje invullen![]()
Ik lees het net op het formulier inderdaad, nooit gewetenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:06 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De rente wordt berekend vanaf 1 juli 2006.
Ik wilde net zeggen dat ik heul geen rente had gehad, maar inderdaad, hier ook ¤82,- aan rente.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:31 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Ik lees het net op het formulier inderdaad, nooit geweten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |