Ik mis SBS6 in dit lijstje.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:57 schreef Posdnous het volgende:
1. Martin Brosius
2. Autodrop
3. StormvogelsTelstar
4. Fietsroutepaddestoelpaaltjes
5. TV-huwelijk van der Vaart en Sylvie.
De Grote wat?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:18 schreef ElectricEye het volgende:
4. Dat de Grote 'ik' Nederlands is en dat die Amerikanen die lekker niet hebben.
Mee eens, maar laten we het bij Nederland houden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:21 schreef ramon1984 het volgende:
Nederland >>>>>>>>> Amerika
sorry hoor maar amerika is net zo erg.. Enige verschil is dat ze hier het meeste aan de burgers vertellen en zoveel mogelijk openbaar houden, terwijl ze in Amerika veel liever alles in de doofpot steken en de buitenwereld hier niks van laten merken..
mvg... usa sucks
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:27 schreef Marius_Dani het volgende:
Whahahaha we boffen maar met jou
Je bedoelt ruimte proberen te krijgen voor de enorme overbevolking?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:28 schreef babba het volgende:
5. Onze strijd tegen het water.
En dat we die 1000 jaar cultuur in enkele decennia verkwanselen aan de mulit-culti-shit?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:18 schreef ElectricEye het volgende:
5. Het feit dat we een uitgebreide, veelomvattende en levendige geschiedenis hebben van meer dan 1000 jaar, dan kan die papzak alleen van dromen met zijn nog geen 300 jaar! (Amerikaanse nationalisten vinden dit echt erg)
Als je het hier zo erg vind, rot dan lekker op naar je eigen l... oh..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je bedoelt ruimte proberen te krijgen voor de enorme overbevolking?
Ik zou weg lopen. Zou je echt met zo'n figuur in discussie willen gaan welk land het allurbestuh is?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:53 schreef Marius_Dani het volgende:
Stel je voor: Je bent op vakantie en je komt zo'n irritante Amerikaan tegen die opschept over zijn land. Hij vraagt je 5 dingen te noemen waarin Nederland groot is, of waarop je als Nederlander trots bent. Wat zou jij noemen?
Die cultuur hebben we mede te danken aan de multi-culti-shit.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat we die 1000 jaar cultuur in enkele decennia verkwanselen aan de mulit-culti-shit?
Dat was de vraag ook niet. De vraag ging om 5 punten waar je trots op bent. Vergeet die Amerikaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:49 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik zou weg lopen. Zou je echt met zo'n figuur in discussie willen gaan welk land het allurbestuh is?
Truequote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:50 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Die cultuur hebben we mede te danken aan de multi-culti-shit.![]()
Wat een onzin zeg.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:50 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Die cultuur hebben we mede te danken aan de multi-culti-shit.![]()
Wikipedia:quote:
quote:Causes of the Golden Age
Tolerance
The Dutch have been internationally oriented for a very long time. This may at least partially be attributed to their dependence on international commerce and good foreign relations. This national trait may in return have promoted another one, namely tolerance towards minority views and interests.
It can also be said that the Reformation had contributed to this mild attitude towards dissenters. Reformists stressed the importance of each person's individual conscience in determining how to interpret the Bible, rejecting central dogmas and a fixed clerical hierarchy to enforce them.
This almost proverbial Dutch tolerance (rather strong today, in the 17th century up to a limit, see also section religion below) made it easy for foreigners to travel or even immigrate (often as refugees) to the Netherlands. Thus some Dutch cities became to some extent a "melting pot". Jews from Portugal and Belgium fled the zealots of the Spanish inquisition and philosophers like Baruch Spinoza and René Descartes published their most famous works first in the Netherlands.
Dat is helemaal geen onzin.quote:
20 jaar polder-praten over gevoelige onderwerpen i.p.v. knopen te hakken?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:30 schreef Chemvo het volgende:
Politiek systeem (meerpartijen stelsel)
De zorg die ondertussen vele malen duurder is dan bijvoorbeeld in Belgie, terwijl duizenden doden per jaar door fouten in de doofpot verdwijnen?quote:Verzorgingsstaat (iedereen recht op zorg)
Lagere gevangenisstraffen bedoel je!quote:Lagere criminaliteit (geen vrije wapenverkoop)
Bron? Dit is namelijk absoluut niet waar...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:02 schreef Rezuup het volgende:
Per inwoner bekeken is NL een na de grootste economische macht op de aarde.
kan ik mij helemaal in vindenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:30 schreef Chemvo het volgende:
Verzorgingsstaat (iedereen recht op zorg)
Lagere criminaliteit (geen vrije wapenverkoop)
Minder hypocriet (bloot op tv, prostitutie, soft drugs beleid)
Kansen voor iedereen (onderwijs, bedrijfsleven)
Privacy wordt tenminste nog een beetje gerespecteerd
Amerika is in sommige opzichten best een goed land, maar Nederland is toch echt 1 van de beste landen om te leven, is uit meerdere onderzoeken ook al gebleken, de mensen die alleen maar zeiken zouden voor de gein eens een jaar in een Oost Europees, Aziatisch, Afrikaans of Zuid Amerikaans land moeten gaan wonen, dan natuurlijk wel op het niveau van de gemiddelde burger daar.
Ja, inderdaad dat, zijn we er veel slechter van geworden? Iedereen doet of dat polderpraat zo onwijs slecht is terwijl we toch minstens op hetzelfde niveau zitten wat ontwikkeling betrefd als al ons omringende landen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
20 jaar polder-praten over gevoelige onderwerpen i.p.v. knopen te hakken?
Ik zeg toch niet dat het niet beter kan, maar in zijn algemeenheud is het gewoon goed te noemen, je moet ook de positieve kanten durven te bekijken en niet alleen het negatieve uit willen lichten. Bovendien had ik het over de verzorgingstaat niet de medische zorg specifiek.quote:[..]
De zorg die ondertussen vele malen duurder is dan bijvoorbeeld in Belgie, terwijl duizenden doden per jaar door fouten in de doofpot verdwijnen?
[..]
In dit rijtje kan ik me nog heet meest vinden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:30 schreef Chemvo het volgende:
Verzorgingsstaat (iedereen recht op zorg)
Lagere criminaliteit (geen vrije wapenverkoop)
Minder hypocriet (bloot op tv, prostitutie, soft drugs beleid)
Kansen voor iedereen (onderwijs, bedrijfsleven)
Privacy wordt tenminste nog een beetje gerespecteerd
Ik heb de Amerikaan er al uit geflikkerd. Inschattingsfoutje van mijn kant.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:21 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat dit topic weer eens wordt aangegrepen om af te geven op Nederland, wat is er kut. Dat is namelijk de vraag niet.
Ook was de vraag trouwens niet om te vergelijken met de VS, dat was een hypothetisch persoon, maak er anders in je gedachte een intelligente microbe van Griesl 5. De stap zou niet moeilijk te maken moeten zijn (sorry, ik kon het niet laten![]()
),
Alleen hoefde je in de 17e eeuw als allochtoon echt niet proberen je te misdragen, dan werd je opgesloten/gemarteld/verbannen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:33 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen onzin.
Nederland is min of meer altijd al een vrij haven geweest voor anders dekende en levende.
Er zijn nog kleinere landen die ons dan rum voorbij zouden gaan. Denk aan Luxemburg, Singapore etcquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:36 schreef sogghartha het volgende:
Ok, over handel dan: http://www.ned.univie.ac.(...)tenlandse_handel.htm
Nederland staat internationaal op plaats 8. Dat is behoorlijk goed voor zo'n ontiegelijk klein landje. Als je dat zou verdelen per persoon, staan we ruimschoots bovenaan. We zijn economisch gezien een grote speler.
Je hebt gelijk, wou ik doen maar werd weggeroepen.quote:
Ik heb het over normaal functionerende landen, niet exclusieve mini-staatjes als Bahrein, Luxemburg of wat.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:37 schreef Viajero het volgende:
Er zijn nog kleinere landen die ons dan rum voorbij zouden gaan. Denk aan Luxemburg, Singapore etc
Hoe krijg je het uit je strot zeg :Squote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:41 schreef Rezuup het volgende:
[..]
Het is toch verbazendwekkend dat de Nederlanders (de 2 miljoen profiterende negers en marokkanen meegeteld) op de wereldtop staan, als een na meest invloedrijke volk ter wereld in economisch opzicht.
Nu heb je het over Heineken?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:10 schreef sogghartha het volgende:
. Niet voor niets dat alle landen ter wereld bij ons aankloppen als ze vragen hebben over waterbeheer. We're the best!
Ze kiezen ervoor, en dat willen ze maar al te graag. Anders zouden ze niet in Nederland willen blijven.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:14 schreef Chemvo het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je strot zeg :S
Lekker weer voor die jongen bij mij op volleybal die op een witte school voor moeillijk opvoedbare kinderen zijn ruim 40 uur per week werkt voor een mager salaris. Mooi voor die molukse vriend van me die bij prorail elke nachtdienst draait die er zo ongeveer is, lekker voor die Surinaamse buurman van mij die in de storingsploegen van de Telegraaf toch maar zorgt dat die krant elke dag op tijd bij iedereen op de mat ligt.
Ben je nou de enige die onze schitterende schildertraditie noemt...?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:54 schreef Perico het volgende:
3. Rembrandt, Vermeer, van Gogh
En vergeet Mondriaan niet.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:45 schreef Kieboom het volgende:
Ben je nou de enige die onze schitterende schildertraditie noemt...?
1: FOK!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:53 schreef Marius_Dani het volgende:
Stel je voor: Je bent op vakantie en je komt een buitenlandse toerist tegen. Hij vraagt je 5 dingen te noemen waarin Nederland groot is, of waarop je als Nederlander trots bent. Wat zou jij noemen?
Geef je top 5 van zaken die je een trots gevoel geven over Nederland.
[afbeelding]
Ben erg benieuwd.
Helemaal mee eens!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:33 schreef Marius_Dani het volgende:
Ik vind trouwens dat 'onze jongens' wel een bonusplaatsje verdienen. Of je nu achter onze aanwezigheid in Afghanistan staat of niet, zij vinden het het waard om hun leven in gevaar te brengen voor onze veiligheid.
Respect voor de ISAF.
Heb je 100% gelijk in, ze verdienen het volste respect van deze natiequote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:33 schreef Marius_Dani het volgende:
Ik vind trouwens dat 'onze jongens' wel een bonusplaatsje verdienen. Of je nu achter onze aanwezigheid in Afghanistan staat of niet, zij vinden het het waard om hun leven in gevaar te brengen voor onze veiligheid.
Respect voor de ISAF.
Verdeeld per persoon staan we 10equote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:36 schreef sogghartha het volgende:
Ok, over handel dan: http://www.ned.univie.ac.(...)tenlandse_handel.htm
Nederland staat internationaal op plaats 8. Dat is behoorlijk goed voor zo'n ontiegelijk klein landje. Als je dat zou verdelen per persoon, staan we ruimschoots bovenaan. We zijn economisch gezien een grote speler.
Ik sluit mij hierbij aan...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:58 schreef Redcoon het volgende:
1 - Welvaart
2 - Vrijheid
3 - Geschiedenis (inclusief de VOC, kolonialisme)
4 - Zelfgemaakte landschap
5 - Nederlands ondernemerschap
Voor zo'n klein kikkerlandje mogen we er best zijn.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:33 schreef Marius_Dani het volgende:
Respect voor de ISAF.
Hey, ik volg vakken als watermanagement en waterkwaliteitquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:30 schreef Burakius het volgende:
Ik wrijf het er nog dikker in. Weet je wat. Die trots he. Dat waterbouwkunde. Wist je dat deze in de Hogeschool van Amsterdam voor meer dan 50% allochtoon is. Ongeveer 30-40% is moslim van de studenten van Civiele Techniek. Jullie trots wordt in de toekomst behouden door allochtonen. Lolzors
-(zo nu komt er vast leven in dit topic .. I had to..)
Mooi zo. Die allochtonen zijn ook maar gewoon Nederlands. Je kan wrijven wat je wil maar ik kan het alleen maar toejuichen. Kunnen ze mooi de tsunami van Wilders tegenhouden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:30 schreef Burakius het volgende:
Ik wrijf het er nog dikker in. Weet je wat. Die trots he. Dat waterbouwkunde. Wist je dat deze in de Hogeschool van Amsterdam voor meer dan 50% allochtoon is. Ongeveer 30-40% is moslim van de studenten van Civiele Techniek. Jullie trots wordt in de toekomst behouden door allochtonen. Lolzors
Had het stiekem wel en beetje verwacht. Deze actie is des te meer des BNN'squote:Hey, ik volg vakken als watermanagement en waterkwaliteitook trots op ons water. Maar na vandaag ook trots op BNN om zoveel aandacht te vragen van alle andere conservatieve landjes
Nee die allochtonen zijn niet Nederlands. Daarom heten ze ook allochtoon. Als het je goed uitkomt is het wel opeens een Nederlander. Nog groter nieuws. Ongeveer 80 tot 90 procent van die allochtonen wil terug naar vaderland of iig weg uit Neerland. Dit geld trouwens ook voor de Neerlanders. Oei oei oei.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:31 schreef Marius_Dani het volgende:
[..]
Mooi zo. Die allochtonen zijn ook maar gewoon Nederlands. Je kan wrijven wat je wil maar ik kan het alleen maar toejuichen. Kunnen ze mooi de tsunami van Wilders tegenhouden.![]()
Welke aandacht hebben ze gevraagd dan aan die conservatieve landjes (waar de donorproblematiek waarschijnlijk veel minder groot is dan in Nederland)?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:11 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Hey, ik volg vakken als watermanagement en waterkwaliteitook trots op ons water. Maar na vandaag ook trots op BNN om zoveel aandacht te vragen van alle andere conservatieve landjes
De aandacht dat hier alles kan en alles magquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:17 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Welke aandacht hebben ze gevraagd dan aan die conservatieve landjes (waar de donorproblematiek waarschijnlijk veel minder groot is dan in Nederland)?
Het idee dat hier alles kan en alles mag vind ik altijd zo overdreven. Het verschilt erg per onderwerp en ik zou d'r ook niet echt speciaal trots op zijn. Soms is Nederland in haar omvangrijke regelzucht ontzettend betuttelend. In de VS kan en mag je bijvoorbeeld erg gemakkelijk een huis gaan bouwen, zie dat maar in Nederland voor elkaar te krijgenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:24 schreef Harry4 het volgende:
[..]
De aandacht dat hier alles kan en alles magdit had nooit gekunt in de VS bijvoorbeeld
Wat, een hoax?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:24 schreef Harry4 het volgende:
[..]
De aandacht dat hier alles kan en alles magdit had nooit gekunt in de VS bijvoorbeeld
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:33 schreef Marius_Dani het volgende:
Respect voor de ISAF.
quote:Op zondag 3 juni 2007 13:16 schreef sanni het volgende:
Laatst zat ik met een buitenlandse gast wat kletsen over Nederland toen hij vroeg wat ik vond dat Nederland het meest kon missen om nog beter te worden.
" Kick out all those left-wing morons and send them to Afghanistan " [afbeelding]
Wat een mongool zeg. Duidelijk oogkleppen op.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:16 schreef sanni het volgende:
Laatst zat ik met een buitenlandse gast wat kletsen over Nederland toen hij vroeg wat ik vond dat Nederland het meest kon missen om nog beter te worden.
" Kick out all those left-wing morons and send them to Afghanistan " [afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |