Ik mis SBS6 in dit lijstje.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:57 schreef Posdnous het volgende:
1. Martin Brosius
2. Autodrop
3. StormvogelsTelstar
4. Fietsroutepaddestoelpaaltjes
5. TV-huwelijk van der Vaart en Sylvie.
De Grote wat?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:18 schreef ElectricEye het volgende:
4. Dat de Grote 'ik' Nederlands is en dat die Amerikanen die lekker niet hebben.
Mee eens, maar laten we het bij Nederland houden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:21 schreef ramon1984 het volgende:
Nederland >>>>>>>>> Amerika
sorry hoor maar amerika is net zo erg.. Enige verschil is dat ze hier het meeste aan de burgers vertellen en zoveel mogelijk openbaar houden, terwijl ze in Amerika veel liever alles in de doofpot steken en de buitenwereld hier niks van laten merken..
mvg... usa sucks
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:27 schreef Marius_Dani het volgende:
Whahahaha we boffen maar met jou
Je bedoelt ruimte proberen te krijgen voor de enorme overbevolking?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:28 schreef babba het volgende:
5. Onze strijd tegen het water.
En dat we die 1000 jaar cultuur in enkele decennia verkwanselen aan de mulit-culti-shit?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:18 schreef ElectricEye het volgende:
5. Het feit dat we een uitgebreide, veelomvattende en levendige geschiedenis hebben van meer dan 1000 jaar, dan kan die papzak alleen van dromen met zijn nog geen 300 jaar! (Amerikaanse nationalisten vinden dit echt erg)
Als je het hier zo erg vind, rot dan lekker op naar je eigen l... oh..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je bedoelt ruimte proberen te krijgen voor de enorme overbevolking?
Ik zou weg lopen. Zou je echt met zo'n figuur in discussie willen gaan welk land het allurbestuh is?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:53 schreef Marius_Dani het volgende:
Stel je voor: Je bent op vakantie en je komt zo'n irritante Amerikaan tegen die opschept over zijn land. Hij vraagt je 5 dingen te noemen waarin Nederland groot is, of waarop je als Nederlander trots bent. Wat zou jij noemen?
Die cultuur hebben we mede te danken aan de multi-culti-shit.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat we die 1000 jaar cultuur in enkele decennia verkwanselen aan de mulit-culti-shit?
Dat was de vraag ook niet. De vraag ging om 5 punten waar je trots op bent. Vergeet die Amerikaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:49 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik zou weg lopen. Zou je echt met zo'n figuur in discussie willen gaan welk land het allurbestuh is?
Truequote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:50 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Die cultuur hebben we mede te danken aan de multi-culti-shit.![]()
Wat een onzin zeg.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:50 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Die cultuur hebben we mede te danken aan de multi-culti-shit.![]()
Wikipedia:quote:
quote:Causes of the Golden Age
Tolerance
The Dutch have been internationally oriented for a very long time. This may at least partially be attributed to their dependence on international commerce and good foreign relations. This national trait may in return have promoted another one, namely tolerance towards minority views and interests.
It can also be said that the Reformation had contributed to this mild attitude towards dissenters. Reformists stressed the importance of each person's individual conscience in determining how to interpret the Bible, rejecting central dogmas and a fixed clerical hierarchy to enforce them.
This almost proverbial Dutch tolerance (rather strong today, in the 17th century up to a limit, see also section religion below) made it easy for foreigners to travel or even immigrate (often as refugees) to the Netherlands. Thus some Dutch cities became to some extent a "melting pot". Jews from Portugal and Belgium fled the zealots of the Spanish inquisition and philosophers like Baruch Spinoza and René Descartes published their most famous works first in the Netherlands.
Dat is helemaal geen onzin.quote:
20 jaar polder-praten over gevoelige onderwerpen i.p.v. knopen te hakken?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:30 schreef Chemvo het volgende:
Politiek systeem (meerpartijen stelsel)
De zorg die ondertussen vele malen duurder is dan bijvoorbeeld in Belgie, terwijl duizenden doden per jaar door fouten in de doofpot verdwijnen?quote:Verzorgingsstaat (iedereen recht op zorg)
Lagere gevangenisstraffen bedoel je!quote:Lagere criminaliteit (geen vrije wapenverkoop)
Bron? Dit is namelijk absoluut niet waar...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:02 schreef Rezuup het volgende:
Per inwoner bekeken is NL een na de grootste economische macht op de aarde.
kan ik mij helemaal in vindenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:30 schreef Chemvo het volgende:
Verzorgingsstaat (iedereen recht op zorg)
Lagere criminaliteit (geen vrije wapenverkoop)
Minder hypocriet (bloot op tv, prostitutie, soft drugs beleid)
Kansen voor iedereen (onderwijs, bedrijfsleven)
Privacy wordt tenminste nog een beetje gerespecteerd
Amerika is in sommige opzichten best een goed land, maar Nederland is toch echt 1 van de beste landen om te leven, is uit meerdere onderzoeken ook al gebleken, de mensen die alleen maar zeiken zouden voor de gein eens een jaar in een Oost Europees, Aziatisch, Afrikaans of Zuid Amerikaans land moeten gaan wonen, dan natuurlijk wel op het niveau van de gemiddelde burger daar.
Ja, inderdaad dat, zijn we er veel slechter van geworden? Iedereen doet of dat polderpraat zo onwijs slecht is terwijl we toch minstens op hetzelfde niveau zitten wat ontwikkeling betrefd als al ons omringende landen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
20 jaar polder-praten over gevoelige onderwerpen i.p.v. knopen te hakken?
Ik zeg toch niet dat het niet beter kan, maar in zijn algemeenheud is het gewoon goed te noemen, je moet ook de positieve kanten durven te bekijken en niet alleen het negatieve uit willen lichten. Bovendien had ik het over de verzorgingstaat niet de medische zorg specifiek.quote:[..]
De zorg die ondertussen vele malen duurder is dan bijvoorbeeld in Belgie, terwijl duizenden doden per jaar door fouten in de doofpot verdwijnen?
[..]
In dit rijtje kan ik me nog heet meest vinden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:30 schreef Chemvo het volgende:
Verzorgingsstaat (iedereen recht op zorg)
Lagere criminaliteit (geen vrije wapenverkoop)
Minder hypocriet (bloot op tv, prostitutie, soft drugs beleid)
Kansen voor iedereen (onderwijs, bedrijfsleven)
Privacy wordt tenminste nog een beetje gerespecteerd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |