Jawel hoor, je hebt gedragsregels en tuchtrechtspraak. Ik denk dat je een vrij selectief en beperkt beeld hebt. Als je zelf een klacht hebt, dan moet je maar even kijken op de website van de Orde van Advocaten. Daar staan procedures op voor als je een advocaat wil aanpakken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:02 schreef jantco het volgende:
Ik heb zelf in de rechtszaal meegemaakt, en ik hoor dat ook van veel anderen, dat advocaten glashard liegen. De waarheid verdraaien, onzindelijke redeneringen ophangen. En buiten de rechtszaal bedreigen zij de wederpartij, liegen die voor, nemen de verantwoordelijkheid af van hun client. Stoken clienten tegen elkaar op.
Mijn vraag: vind jij dat deze manier van handelen moet mogen? Of niet, en moeten er duidelijke grenzen aan het handelen van een advocaat gesteld worden? Moeten er dus fatsoensnormen komen? Moet het mogelijk worden dat bij overtreding, een advocaat op het matje wordt geroepen en dat dat dan ook consequenties voor hem heeft?
(Dit alles is momenteel niet van toepassing)
Tuurlijkquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:02 schreef jantco het volgende:
Ik heb zelf in de rechtszaal meegemaakt, en ik hoor dat ook van veel anderen, dat advocaten glashard liegen. De waarheid verdraaien, onzindelijke redeneringen ophangen. En buiten de rechtszaal bedreigen zij de wederpartij, liegen die voor, nemen de verantwoordelijkheid af van hun client. Stoken clienten tegen elkaar op.
die zijn er alquote:Mijn vraag: vind jij dat deze manier van handelen moet mogen?
Of niet, en moeten er duidelijke grenzen aan het handelen van een advocaat gesteld worden?
die zijn er alquote:Moeten er dus fatsoensnormen komen?
dat is al zoquote:Moet het mogelijk worden dat bij overtreding, een advocaat op het matje wordt geroepen en dat dat dan ook consequenties voor hem heeft?
Wel, geef anderen niet de schuld van jouw onwetendheidquote:(Dit alles is momenteel niet van toepassing)
Toffe spreekbeurt!quote:[b]Op vrijdag 4 mei 2007 11:09 schreef
Kijk hier maar eens : http://spreekbeurt.freddoweb.nl/advocaat/advocaatfr.htm
bij het stukje "speciale regels voor advocaten".
Allemaal en altijd? Tsjonge...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:02 schreef jantco het volgende:
Ik heb zelf in de rechtszaal meegemaakt, en ik hoor dat ook van veel anderen, dat advocaten glashard liegen.
Nounoupoehpoeh...quote:De waarheid verdraaien, onzindelijke redeneringen ophangen.
Is klachtwaardig. En daar houdt de orde niet van. Gewoon klacht indienen en indien het echt waar is wat je zegt zal er ook een draai om de oren volgen.quote:En buiten de rechtszaal bedreigen zij de wederpartij,
Wat is bij jou liegen? Is dat een standpunt welke jou niet uitkomt?quote:liegen die voor,
Dat moet een advocaat ook doen. Zoek eens op dominus litis...quote:nemen de verantwoordelijkheid af van hun client.
Twee cliënten met tegengesteld belang bij dezelfde advocaat? Wederom klachtwaardig.quote:Stoken clienten tegen elkaar op.
Nee, ik vind het werkelijk schofterig dat jij ten onrechte een beroepsgroep in een kwaad daglicht stelt.quote:Mijn vraag: vind jij dat deze manier van handelen moet mogen?
Ja. Maar dat is dan ook al lang het geval.quote:moeten er duidelijke grenzen aan het handelen van een advocaat gesteld worden?
Nee, want die zijn er al.quote:Moeten er dus fatsoensnormen komen?
Wil jij ajb de azijn wegzetten en een lekker flesje wijn open maken. Daar wordt iedereen gelukkiger van.quote:Moet het mogelijk worden dat bij overtreding, een advocaat op het matje wordt geroepen en dat dat dan ook consequenties voor hem heeft?
(Dit alles is momenteel niet al lang en breed van toepassing)
Of er een wet bestaat tegen liegen, weet ik niet. Maar getuigen onder ede mogen in elk geval niet liegen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:33 schreef Isegrim het volgende:
Bij mijn weten bestaat er geen wet tegen liegen. Openbaar aanklagers zullen ook wel eens liegen.
Advocaten staan niet onder ede tijdens een rechtzaak. Dat zou hen ook belemmeren in hun werk denk ik. Waarheidsvinding is niet hun taak.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Of er een wet bestaat tegen liegen, weet ik niet. Maar getuigen onder ede mogen in elk geval niet liegen.
Vergissen is iets anders, en voortschrijdend inzicht ook.
Ik vind wel dat ze er een argument van heeft gemaakt welke kan slagen ipv een idioot argument, want een non-argument (vrijheid van personen binnen de EU). Ook al is het waar. Het zal best ook waar zijn geweest dat je sokken droeg die dag. Maar om het nu als argument te bezigen alleen maar omdat het waar is?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:07 schreef RobKel het volgende:
dit vond ik wel een beetje raar, ben overigens vrijgesproken, denk niet dat het aan mijn raadsvrouw heeft gelegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |