en dat is niet handig neequote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja okay... Maar ik ken van die janklaassens die alleen Fries of Gronings doen
Eens. Of friezen die Nederlands proberen te praten en die je dan nog steeds niet verstaat.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:38 schreef Noca het volgende:
[..]
Same here
Eerst Nederlands en daarna komt het Gronings wel... kleine kinderen die gronings of fries praten en dat bijna alleen maar kunnen..brrrr *ril*
Inderdaad je kind moet met het oog op z'n toekomst in de eerste plaats goed Nederlands kunnen, de rest is veel minder belangrijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:38 schreef Noca het volgende:
[..]
Same here
Eerst Nederlands en daarna komt het Gronings wel... kleine kinderen die gronings of fries praten en dat bijna alleen maar kunnen..brrrr *ril*
[[proest]]quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat Fries is wat anders dan ze bewust met een achterstand opvoeden.
Hoiquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:39 schreef teigan het volgende:, wat een gepraat over niets weer zeg..
En mijn kinderen krijgen van mij een oersaai noordoostpolders accent mee... (geen dus.)
Niet dan? Kinderen die tot de kleuterschool bijna alleen maar Fries horen die hebben gewoon een achterstand.quote:
Rot is dat hè, als je ineens zelf om die dingen moet denken? Ik heb eens midden in de nacht, in paniek, m'n toenmalige vriendje gebeld omdat ik dacht dat er inbrekers waren. Ik bleek gewoon vergeten te zijn de tv uit te zetten.quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Rot is dat hè, als je ineens zelf om die dingen moet denken? Ik heb eens midden in de nacht, in paniek, m'n toenmalige vriendje gebeld omdat ik dacht dat er inbrekers waren. Ik bleek gewoon vergeten te zijn de tv uit te zetten.
Niemand zo mooi Frysk horen praten als jij iig.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel voornamelijk Fries opgevoed geloof ik... Tenminste, dat werd thuis en op school gesproken. Maar ik kan niet zeggen dat ik een achterstand heb.
Wel handig, voor een Nederlands studente.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Rot is dat hè, als je ineens zelf om die dingen moet denken? Ik heb eens midden in de nacht, in paniek, m'n toenmalige vriendje gebeld omdat ik dacht dat er inbrekers waren. Ik bleek gewoon vergeten te zijn de tv uit te zetten.
Heeft niks met slimheid te maken. Maar volgens mij impliceer jij wel dat wij Groningers dom zijn, omdat we jou niet begrijpen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alleen in Groningen niet... En dan ben ik dom?
Hehhehee, smaakvol lachenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Naja dom? Hoogstens wat eigenwijs door in Groningen of ergens anders Fries te gaan praten terwijl je weet dat dat daar niet gepraat wordt. Koppig heet dat ook wel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alleen in Groningen niet... En dan ben ik dom?
En in koppigheid doen Friezen en Groningers niet veel voor elkaar onderquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:47 schreef Noca het volgende:
[..]
Naja dom? Hoogstens wat eigenwijs door in Groningen of ergens anders Fries te gaan praten terwijl je weet dat dat daar niet gepraat wordt. Koppig heet dat ook wel.
Maar jij bent toch een stoere meid?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hey jongens, wat nou lachen? Ik was wel enorm bang hoor, in ons huis half in de bossen, zonder buren!
Dat is net zo als een pool die bij mij aan de kassa komt. "blalblabla" zegt hij. Ik weiger ook maar 1 ding voor die klant te proberen in Engels. Zeg eerst maar netjes "ha ll o", dat kan elke nymf. Kom ik een Engelse tegen die zegt "Ick understand geen Hollan" en vervolgens in het Engels verder lul dan probeer ik wel diegene te helpen in het Engels.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niemand zo mooi Frysk horen praten als jij iig.
En wat nou achterstandIn Tsjechië snappen ze wat ik wil als ik Fries spreek.. In de ;randstad snappen ze wat ik wil asl ik Frysk spreek... in Duitsland snappen ze wat ik wil als ik Frysk spreek... Alleen in Groningen niet... En dan ben ik dom?
So truequote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
En in koppigheid doen Friezen en Groningers niet veel voor elkaar onder.
Natuurlijk niet. Hoe kom je daar nou weer bij?quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
En in koppigheid doen Friezen en Groningers niet veel voor elkaar onder.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:49 schreef Renesite het volgende:
Friezen zijn trotse mensen, niets ten nadele van iemand ofzo, ik ken ook zat Groningers die zo denken en andersom.
Nou je hebt een dikke baard enzoquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Hoe kom je daar nou weer bij?
Eigenlijk dito... maar geen zininquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:48 schreef Noca het volgende:
Maar genoeg over fries. Ik ga maar eens pitten, morgen weer een normale werkdag
Maar das ook wel weer leukquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:51 schreef Renesite het volgende:
En koppige mensen <=> koppige mensen escaleert. Heel simpel.
1 + 1 = euh.... 2![]()
Ik laatst nogquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:52 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb vandaag in ieder geval nog een Fryske vlag gekocht
Voor de rest ram ik eigenlijk alleen maar wat op een gitaar om.quote:
Sterft gij nationalistquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:53 schreef Alexxxxx het volgende:
en bijna een nederlandse, om in de brand te steken, gekleed in een met pompeblêen bedrukt Ku Kluc Klan pakmaar dat ging me net te ver
Dat kan ik beamenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel voornamelijk Fries opgevoed geloof ik... Tenminste, dat werd thuis en op school gesproken. Maar ik kan niet zeggen dat ik een achterstand heb.
Die schijnen vrij goed te brandenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:52 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb vandaag in ieder geval nog een Fryske vlag gekocht
Mijn ritme is toch al compleet verklootquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:52 schreef Grulez het volgende:
Weliswaar geen normale werkdag, maar ritme en regelmaat kan ook geen kwaad..
Deze week heb ik in ieder geval weinig bij kunnen dragenquote:Op donderdag 3 mei 2007 22:16 schreef Noca het volgende:
Goeiedag!
Verbeeld ik het me of gaat het wat minder hard met de topics?
Heb er nog geen ervaring mee, goed om een keer te proberen toch?quote:
Alleen niet met dat dundoekquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb er nog geen ervaring mee, goed om een keer te proberen toch?
Morgen doen we weer lief tegen je hoorquote:
Interessant.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:00 schreef Peterselieman het volgende:
even Het best of Album van Bruce Springsteen geluisterd,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |