ja, goede tip!!!!quote:[b]
Ik heb nog wel een tipje. Ga ergens werken, bijbaantje bijvoorbeeld, waar je met veel mensen in contact komt. Bijvoorbeeld bij een café, restaurantje o.i.d.
Oefening baart kunst, maar wees niet te gehaast!
Jep, maar zoals ik zeg, ik ben heel erg bang dat ik ze teleurstel of kwets... Ik bedoel, ik moet ze gaan vertellen dat hun zoon een onsociale idioot isquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:35 schreef mariskasl het volgende:
ik zou toch met je ouders praten, zij zijn op dit moment de twee mensen die je het beste kennen en die jou goede tips kunnen geven.
Jep, ik heb er ook al keer over denken om op school hulp te vragen. (Er is bij ons op school ook maatschappelijk werker/vertrouwenspersoon) Het probleem is echter, bij elk type professionele hulp, ik moet mijn ouders erbij betrekken :/quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:34 schreef Tinkepink het volgende:
Misschien moet je het toch eens zoeken in het professionele circuit. Ga naar je huisarts en spreek er eens met hem/haar over.
Jep, maar das lastiger dan het klinkt.. Ik zou ook iets anders willen doen, maar niemand nodigd me eens uit om iets te doen ofzo...quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:42 schreef JeOma het volgende:
Ga sporten. Ga naar buiten. Ga wat doen. DOE IETS! Actie! Maakt niet eens zoveel uit wat, als je maar je luie ass achter die pc vandaan komt man. Mensen tegenkomen doe je dan vanzelf. Want die kom je hier echt niet tegen.
17... maar als ik nu niets eraan ga doen dan zal het onafhankelijk van hoe oid ik wordt of ben niet beter worden ben ik bang..quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:42 schreef JeOma het volgende:
Hoe oud ben je trouwens?
Als ik dit zo lees he, jij bent veel te afwachtend man. Je verwacht van ONS hulp. Je verwacht dat ANDERE mensen JOU aanspreken. Dat anderen JOU uitnodigen. Waarom verwacht je dat? Waarom wacht je daarop? Je leeft zelf hoor. Als ik thuis zit (ok, ik ben ruim 10 jaar ouder dan jij, maar het is wel herkenbaar) komt er ook niet snel iemand naar me toe om te vragen om wat te gaan doen hoor.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Jep, maar das lastiger dan het klinkt.. Ik zou ook iets anders willen doen, maar niemand nodigd me eens uit om iets te doen ofzo...
[..]
Haha, deze posting wil ik hierbij nomineren als "Liefste Post 2007". Erg goed.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je mag wel met mij msnen om te oefenen ?
Okey, @ je ouders. Het zijn je ouders. Als je vertelt waar je mee zit zullen ze er blij mee zijn dat je ze in vertrouwen neemt. En gast ouders weten vaak meer dan je verwacht. Toen ik gestopt was met full time blowen, vroeg me ma een paar weken later waarom. Terwijl ik altijd dacht dat ze niks wiste.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:43 schreef benzin het volgende:
Jep, maar zoals ik zeg, ik ben heel erg bang dat ik ze teleurstel of kwets... Ik bedoel, ik moet ze gaan vertellen dat hun zoon een onsociale idioot isIk kan dat hen toch niet aandoen..?
Jep, ik heb er ook al keer over denken om op school hulp te vragen. (Er is bij ons op school ook maatschappelijk werker/vertrouwenspersoon) Het probleem is echter, bij elk type professionele hulp, ik moet mijn ouders erbij betrekken :/
Daarnaast denk ik dat ik het als er mensen om me heen zouden zijn die me wat advies gaven en bij wie ik mijn verhaal kwijt zou kunnen, ik geen probleem had...
Dus de oplossing is gewoon socialer worden, en met de juiste hulp (van bv. hier) moet dat kunnen lukken, denk ik. (Ondanks dat het echt een heel zware klus gaat worden denk ik... )
Jep, maar das lastiger dan het klinkt.. Ik zou ook iets anders willen doen, maar niemand nodigd me eens uit om iets te doen ofzo...
17... maar als ik nu niets eraan ga doen dan zal het onafhankelijk van hoe oid ik wordt of ben niet beter worden ben ik bang..
Ben je bang voor hun reactie? waaruit blijkt dat? zijn ze niet toegankelijk?quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Jep, maar zoals ik zeg, ik ben heel erg bang dat ik ze teleurstel of kwets... Ik bedoel, ik moet ze gaan vertellen dat hun zoon een onsociale idioot isIk kan dat hen toch niet aandoen..?
[..]
Naar het Riagg? en volgens mij kun je naar de huisarts gaan en daar eerst een gesprek hebben over hoe en wat. Waarom zou je je ouders daarin moeten betrekken? Je huisarts heeft geheimhouding o.i.d toch?quote:Jep, ik heb er ook al keer over denken om op school hulp te vragen. (Er is bij ons op school ook maatschappelijk werker/vertrouwenspersoon) Het probleem is echter, bij elk type professionele hulp, ik moet mijn ouders erbij betrekken :/
Helemaal eens!!quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:00 schreef JeOma het volgende:
[..]
Haha, deze posting wil ik hierbij nomineren als "Liefste Post 2007". Erg goed.![]()
(als je effe een foto van jezelf plaatst? heb ik ook wel interesse)
Ik denk ook dat je hier moet beginnen, TS. Wat je verder nog van plan bent, een gevoel van eigenwaarde ontwikkelen is echt het belangrijkste. Ik heb het idee dat jij het andersom voor elkaar probeert te krijgen: eerst vrienden maken en daaraan je eigenwaarde ontlenen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat die aanpak niet werkt. Hoe denk je mensen ervan te kunnen overtuigen dat jij leuk bent als je jezelf maar niks vindt?quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:56 schreef DennisMoore het volgende:
Je moet leren dat je eigen geluk niet afhangt van het aantal vrienden dat je hebt, en van 't feit of je kunt scoren bij meisjes of niet.
Een sociaal leven is geen verplichting, het moet van niemand. Je doet het alleen als je het zelf leuk vindt.
Dat wat je nu zo erg vindt... vraag je eens af waaróm dat nou zo erg zou zijn.
Is dat:
- omdat je je verveelt in je eentje?
- omdat je denkt dat anderen je minder vinden als ze weten dat je alleen bent?
- omdat het lijkt te horen veel vrienden te hebben?
- omdat je er je gevoel voor eigenwaarde uit haalt?
Ik denk dat pas als je de rust hebt gevonden om tevreden te zijn met jezelf zoals je nu bent, om minstens jezelf te accepteren zoals je nu bent... pas dán heb je een goed vertrekpunt om stapje voor stapje je leven leuker te maken.
Maar stap 1: leer schijt hebben aan wat anderen vinden.
Op zich een zeer goed advies maar helaas werkt 't tegenwoordig anders.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:39 schreef Aventura het volgende:
In mijn ogen is de enige vorm van 'hulpverlening' die hij nodig heeft, steun van zijn ouders en eventueel een derde. Ts; je zegt dat je niemand hebt om mee te praten. Nou, op elke middelbare school is een vertrouwenspersoon in dienst. Of stap anders naar je mentor. Het is hun taak om leerlingen met problemen te begeleiden, (want dat gaat bijna altijd gepaard met kelderende prestaties). Vraag er dus eens naar op school.
hey! ik wil ook wel oefenen! ik heb veel oefening nodig dus wat dacht je van een uurtje of drie per week?quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
In weze heb je wel gelijk, maar ik heb zijn topics in het verleden snel bekeken, en het lijkt er op dat er veel meer aan de hand is. Iets met een obsessie voor een meisje, wat ernstig op stalken lijkt. En het feit dat hij er al jaren letterlijk onder lijdt en maar geen uitweg ziet, is te meer een reden om wat grover geschut in te schakelen. Op één of ander manier heeft zijn school het niet door.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:39 schreef Aventura het volgende:
In mijn ogen is de enige vorm van 'hulpverlening' die hij nodig heeft, steun van zijn ouders en eventueel een derde. Ts; je zegt dat je niemand hebt om mee te praten. Nou, op elke middelbare school is een vertrouwenspersoon in dienst. Of stap anders naar je mentor. Het is hun taak om leerlingen met problemen te begeleiden, (want dat gaat bijna altijd gepaard met kelderende prestaties). Vraag er dus eens naar op school.
Gewoonweg omdat ik het:quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:57 schreef JeOma het volgende:
Als ik dit zo lees he, jij bent veel te afwachtend man. Je verwacht van ONS hulp. Je verwacht dat ANDERE mensen JOU aanspreken. Dat anderen JOU uitnodigen. Waarom verwacht je dat? Waarom wacht je daarop?
Miss wel een goed idee, maar ik denk niet dat er überhaupt iemand is die iemand met mijn sociale vaardigheden in dienst zou willen nemen..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:55 schreef Surroor het volgende:
Benzin, ik heb je nog nergens (of ik heb er overheen gelezen) zien reageren op de mensen die je adviseren een bijbaantje te zoeken. Wat denk je daarvan?
Ja, dat klopt eigenlijk wel denk ik... Als ik meer mensen om me heen zou hebben zou ik me gewoon beter voelen, en het gevoel hebben dat mensen om me geven of me iig beetje belangrijk vinden.. Hoe moet ik mezelf dan anders leuk vinden?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:34 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat je verder nog van plan bent, een gevoel van eigenwaarde ontwikkelen is echt het belangrijkste. Ik heb het idee dat jij het andersom voor elkaar probeert te krijgen: eerst vrienden maken en daaraan je eigenwaarde ontlenen.
Goede vraag.. Ik denk dat dat een beetje het probleem is waardoor de laatste tijd de paar mensen die ik nog had me in de steek hebben gelaten.. Ik ben al nooit echt een overdreven leuk/spontaan persoon geweest, maar de laatste tijd ben ik zo neerslachtig geweest..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:34 schreef Black_Tulip het volgende:
Hoe denk je mensen ervan te kunnen overtuigen dat jij leuk bent als je jezelf maar niks vindt?
Dat klopt, dat noemde ik ook al.. Helaas weet ik uit eerdere ervaring dat de school dan ook gelijk de ouders erbij gaat betrekken en de ouders bellen. En dat wilde ik dus juist niet :/ Anders had ik daar al lang mee gaan praten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:39 schreef Aventura het volgende:
Ts; je zegt dat je niemand hebt om mee te praten. Nou, op elke middelbare school is een vertrouwenspersoon in dienst.
Ik heb het helemaal gelezen, jullie hebben ook de moeite gedaan mijn monsterpost te lezen, en zelfs erop te antwoorden met nuttig advies, dan moet ik wel al dat advies lezenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:44 schreef Gronnaephos het volgende:
Als je dit teveel tekst vind (kan ik me voorstellen, ik hou nu eenmaal van te lange verhalen typen)
Jep, en op een gegeven moment ga je zelfs absoluut zinloze youtube filmpjes zitten kijken.. En het is inderdaad zo nutteloos, ik zou die tijd veel beter kunnen gebruiken om achterstallig werk in te halen, maar daar kan ik mezelf niet toe aan zetten omdat ik me zo gestresst voel laatste tijd.. Maar inderdaad, achteraf voelt dat steeds zo nutteloos..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:44 schreef Gronnaephos het volgende:
Probeer je PC niet als remedie tegen verveling te zien. Doe ik ook nog steeds en ik merk dat het zo nutteloos is, constant een beetje over fora en nieuwssites surfen.
Nja, als ik niet achter de pc zit speel ik gitaarquote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:44 schreef Gronnaephos het volgende:
Als je muzikaal denkt te zijn, doe er wat mee.
Is ondertussen alweer paar jaar geleden gebeurd, heel ingewikkeld verhaal. Ik was gewoon voor het eerst verliefd en sloeg een beetje door in laten merken dat ik haar leuk vondquote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:08 schreef zwaaibaai het volgende:
In weze heb je wel gelijk, maar ik heb zijn topics in het verleden snel bekeken, en het lijkt er op dat er veel meer aan de hand is. Iets met een obsessie voor een meisje, wat ernstig op stalken lijkt.
Dat is miss met alles het probleem, niemand ziet hoe ik me voel. Maar als ik rond kijk op internet blijk ik lang niet de enige te zijn die me zo voel, en dat terwijl ik op school bv. van niemand zou weten dat hij/zij zich zo voelt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:08 schreef zwaaibaai het volgende:
En het feit dat hij er al jaren letterlijk onder lijdt en maar geen uitweg ziet, is te meer een reden om wat grover geschut in te schakelen. Op een of ander manier heeft zijn school het niet door.
Dus je kunt jezelf alleen waarderen, accepteren, 'leuk vinden', wanneer je merkt dat anderen dat doen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:45 schreef benzin het volgende:
Als ik meer mensen om me heen zou hebben zou ik me gewoon beter voelen, en het gevoel hebben dat mensen om me geven of me iig beetje belangrijk vinden.. Hoe moet ik mezelf dan anders leuk vinden?
Maak je nu een grapjequote:Op vrijdag 4 mei 2007 03:52 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
hey! ik wil ook wel oefenen! ik heb veel oefening nodig dus wat dacht je van een uurtje of drie per week?
Volgens mij kun je er hele boekwerken aan wijden, maar TS zit volgens mij in een cirkeltje en je omschrijft precies het probleem. Ik heb sterk het gevoel dat TS zich erg afhankelijk voelt van anderen. Dan zit je dus gewoon compleet 100% de verkeerde kant op te denken vanaf de kern van het probleem: je moet jezelf leuk vinden. Dan ga je dat uitstralen. Niemand wil een of andere gare depri verbleekte kerel zonder eigenwaarde. Dus, wat ik al zei: get your lazy ass out there. Naar buiten. En wat je zegt: dan loop je daar een beetje rond, da's niet leuk. Ga dan op sport. Ga bij de scouting (bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus je kunt jezelf alleen waarderen, accepteren, 'leuk vinden', wanneer je merkt dat anderen dat doen?
Probeer te ontdekken wat je leuk vindt om te doen, zonder na te denken wat anderen ervan vinden. Ontdekken wat je beste eigenschappen zijn, etc etc. Misschien is dat wel iets dat met de jaren moet komen...
Je hebt ons toch!quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:31 schreef benzin het volgende:
En ik zou het eigenlijk zo graag willen vertellen hoe ik me voel aan iemand... maar het kan niet, omdat ik niemand heb om mee te praten over hoe ik me voel
Dankje. Ik kon zelf geen goed antwoord verzinnen...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:03 schreef DennisMoore het volgende:
Probeer te ontdekken wat je leuk vindt om te doen, zonder na te denken wat anderen ervan vinden. Ontdekken wat je beste eigenschappen zijn, etc etc. Misschien is dat wel iets dat met de jaren moet komen...
Dat dus.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:56 schreef DennisMoore het volgende:
Je moet leren dat je eigen geluk niet afhangt van het aantal vrienden dat je hebt, en van 't feit of je kunt scoren bij meisjes of niet.
Een sociaal leven is geen verplichting, het moet van niemand. Je doet het alleen als je het zelf leuk vindt.
Klinkt erg, ERG, onzeker! Je hebt absoluut geen zelfvertrouwen over jezelf. Neem die stap, en zoek een bijbaan!!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:45 schreef benzin het volgende:
Miss wel een goed idee, maar ik denk niet dat er überhaupt iemand is die iemand met mijn sociale vaardigheden in dienst zou willen nemen..
Daarnaast zie ik ook juist door mijn problemen een beetje op tegen het helpen van klanten/mensen enzo...
Ik heb er weleens over gedacht, maar ik durf niet echt de stap te nemen om iets te doen.
Herkenningquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:17 schreef KroJo het volgende:
de TS komt over alsof iemand die in de stronthoop zit, en klaagt over de stank, maar anderszijds het wel een lekker warm plekje vind ...
iedereen die met tips komt hoe je je kunt verheffen uit de stront, om die rotstank van je weg te krijgen, zal afgewezen worden omdat het altijd neerkomt op jezelf te verheffen en zelf in de kou te stappen.
zolang de TS nog teveel hecht aan dhet behaaglijk gevoel dat de stronthoop hem biedt, zal hij nooit werkelijk moeite doen zijn situatie zélf te verbeteren en blijft hij de verandering van anderen verwachten.
Tenzij hij uiteindelijk wel écht moet, omdat iedereen zich van hem afwend en de stand écht ondraaglijk geworden is, of hij eens door iemand een goede schop onder zn reet krijgt.
Ik weet het, en je hebt echt 100% gelijk.. Ik zit steeds een excuus te bedenken. Het is zo makkelijk vast te stellen wat mijn probleem is, en anderen kunnen ook vanalles vertellen wat ik moet doen, maar voor mij is het echt doodeng om al die dingen te doen...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:17 schreef KroJo het volgende:
de TS komt over alsof iemand die in de stronthoop zit, en klaagt over de stank, maar anderszijds het wel een lekker warm plekje vind ...
iedereen die met tips komt hoe je je kunt verheffen uit de stront, om die rotstank van je weg te krijgen, zal afgewezen worden omdat het altijd neerkomt op jezelf te verheffen en zelf in de kou te stappen.
zolang de TS nog teveel hecht aan dhet behaaglijk gevoel dat de stronthoop hem biedt, zal hij nooit werkelijk moeite doen zijn situatie zélf te verbeteren en blijft hij de verandering van anderen verwachten.
Kijk, dat laatste bedoel ik dus, als je stil bent wordt je gelijk als raar gezien. En feitelijk zou ik ook graag superspontaan willen zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:44 schreef gluteus_maximus het volgende:
Het probleem is dat jij het niet voelt als een ontspannen gesprek en je volgens mij veel te veel nadenkt bij alles wat je zegt. Soms gewoon eruit flappen dat je heel verlegen bent en niet goed weet wat je verder moet vertellen omdat je je een beetje ongemakkelijk over jezelf voelt is echt geen schande. Dan weten mensen waardoor het komt en ben je niet een rare gozer die een rood hoofd krijgt en niet terugpraat.
Daar is wel wat mis mee. Zoals ik net schrijf, verlegen zijn staat gelijk aan raar zijn. Daarnaast zou er niet teveel mee mis zijn, maar ik zou zelf gewoon graag spontaner zijn. Ik heb daar om een of andere duistere reden voor mijn gevoel behoefte aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:50 schreef birdydontfly het volgende:
hey benzin er is niks mis met het feit dat je niet zo sociaal bent.
hoeft toch ook allemaal niet? ik ben ook helemaal niet sociaal en ik ben graag alleen.
en dus? ik denk niet dat het iets is wat je jezelf kan aanleren (misschien wel wat verbeteren?)
Ik ben ook erg onzeker, maar daarom ben ik juist zo bang voor die stap. Ik weet niet wat mijn collega's van me zullen vinden enzo, want ik kom dan eigenlijk in een omgeving waarin ik niemand ken enzo, en ik ben dan eigenlijk vooral erg bang dat ik alleen blijf.. Dan heb ik alleen nog maar een extra plek waar ik ook alleen ben.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:05 schreef Surroor het volgende:
Klinkt erg, ERG, onzeker! Je hebt absoluut geen zelfvertrouwen over jezelf. Neem die stap, en zoek een bijbaan!!
Precies, dan zal je zien dat het wel erg meevalt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:41 schreef benzin het volgende:
Anyway, omdat iedereen het aanraadt zal ik eens zoeken naar bijbaantjes in de buurt...
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:34 schreef Aneurism het volgende:
Je bent een loser en je zoekt op elk advies een kutsmoes om aan te tonen hoe zielig je wel niet bent, dat je iets niet wilt blablablaBLA! Dude, het is jouw probleem, los het zelf op als je niets wilt proberen.
Probeer het eens. Het werkt erg verfrissend. En als je het nog niet kan, doe alsof. Hoe vaker je doet alsof, hoe sneller het geen 'alsof doen' meer is, maar je er ook echt in gaat geloven. Probeer jezelf ervan te overtuigen dat jij het recht hebt om te zijn wie je bent, ook al ben je nu niet zo tevreden met jezelf. Overtuig eerst jezelf en ga dan anderen proberen te overtuigen. En als je merkt dat er echt gewoon nog wat aan je sociale vaardigheden schort, probeer die te verbeteren. Geef niet op bij tegenslagen. Het komt allemaal goedquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:41 schreef benzin het volgende:
Soms zou ik willen dat ik schijt had aan wat anderen van me vinden, maar helaas, dat heb ik niet..
In de eerste paar regels wou ik je eigenlijk een schop onder je kont geven. Hup dingen ondernemen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:41 schreef benzin het volgende:
Ik ben ook erg onzeker, maar daarom ben ik juist zo bang voor die stap. Ik weet niet wat mijn collega's van me zullen vinden enzo, want ik kom dan eigenlijk in een omgeving waarin ik niemand ken enzo, en ik ben dan eigenlijk vooral erg bang dat ik alleen blijf.. Dan heb ik alleen nog maar een extra plek waar ik ook alleen ben.
Soms zou ik willen dat ik schijt had aan wat anderen van me vinden, maar helaas, dat heb ik niet..
Anyway, omdat iedereen het aanraadt zal ik eens zoeken naar bijbaantjes in de buurt...
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:57 schreef Luigi_ het volgende:
[..]
Dat is tenminste een bruikbare tip voor TS
![]()
![]()
Het is misschien wel beetje lomp geformuleerd, maar zeker wel een kern van waarheid. Ik was vroeger ook godsgruwelijk verlegen. Zelfs als we op bezoek gingen bij familie of goede kennissen duurde het een uur voordat ik ook maar iets durfde te zeggen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:34 schreef Aneurism het volgende:
Je bent een loser en je zoekt op elk advies een kutsmoes om aan te tonen hoe zielig je wel niet bent, dat je iets niet wilt blablablaBLA! Dude, het is jouw probleem, los het zelf op als je niets wilt proberen.
Jep, en weer is alles erger geworden. Ik probeer nu iets meer met mensen te praten, maar het gaat nog steeds moeizaam, meestal eer ik erover uit ben wat ik wil gaan zeggen is de kans weg. Of ik wil echt wat zeggen, en op het laatste moment durf ik niet meerquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:31 schreef benzin het volgende:
Het probleem is echter, het wil niet lukken, sterker nog, het wordt allemaal steeds erger...
En gisteren kreeg ik ruzie daar, en nja.. Eigenlijk voel ik me door een van hen nu zo beledigd, maar ik heb in principe nu de keuze uit:quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:31 schreef benzin het volgende:
Over vrienden gesproken, eigenlijk heb ik op school maar 2 mensen met wie ik echt bevriend ben en waar ik elke pauze bij sta (met ongeveer 6 man). Maar de laatste paar weken beginnen die andere 4 mensen heel erg hinderlijk te doen. Ze staan me steeds af te kraken enzo... Het vervelende is, mijn vrienden doen niets ertegenEn ik kan ook niet weg, want liever slechte mensen waar je bij staat dan elke pauze helemaal in je eentje door te brengen
Maar wat is er het nut van in je eentje door de stad te gaan lopen in je eentje? Das erger, aangezien dan ook mensen zien dat je alleen bent. En hoe kan ik in de stad mensen ontmoeten dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:20 schreef erikkll het volgende:
Jij moet van je ouders naar buiten en gaat vervolgens een uur in een steegje zitten?Dan LIGT het ook aan jou
![]()
Ga godverdomme de stad in dan, ga daar rondslenteren, ga mensen ontmoeten, ga een broodje kopen bij de broodjeszaak met de leukste meisjes achter de bar, ga dan IETS doen.
Ja, maar dat geef ik ook wel toe.. Ik zoek excuses omdat ik het doodeng vind zulke stappen te zetten, en ergens weet ik dat ik het gewoon zou moeten doen, maar het is echt zo lastig jezelf dan ook echt te dwingen het te doen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:20 schreef erikkll het volgende:
Je verzint ALLEEN maar excuses. Te druk voor school om een bijbaantje te zoeken. RIGHTIk doe een fulltime hbo opleiding en heb nog de tijd kunnen vinden voor een bijbaantje.
Nee... Dat wil ik ook liever niet. Maar nog ruim een jaar alleen zijn op school...quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:20 schreef erikkll het volgende:
En wat betreft die gozers... tuurlijk ga jij niet je excuus aanbieden als jij niks gedaan hebt. Het is toch gvd niet jouw fout.
Als ik door Amsterdam loop (soms alleen, soms niet) denk ik ook echt bij elke voorbijganger die niet in gezelschap van iemand is 'Goh, die is alleen, die zal vast geen vrienden hebben'quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar wat is er het nut van in je eentje door de stad te gaan lopen in je eentje? Das erger, aangezien dan ook mensen zien dat je alleen bent. En hoe kan ik in de stad mensen ontmoeten dan?
denk jij bij iedereen die je ziet "Goh, hij loopt alleen, hij heeft niemand om zich mee te vermaken"? Nee? Nou, dat doen anderen ook niet hoorquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar wat is er het nut van in je eentje door de stad te gaan lopen in je eentje? Das erger, aangezien dan ook mensen zien dat je alleen bent. En hoe kan ik in de stad mensen ontmoeten dan?
[..]
Er KAN in feite niks mis gaan, vanaf beneden kun je alleen maar omhoog.quote:Ja, maar dat geef ik ook wel toe.. Ik zoek excuses omdat ik het doodeng vind zulke stappen te zetten, en ergens weet ik dat ik het gewoon zou moeten doen, maar het is echt zo lastig jezelf dan ook echt te dwingen het te doen.
Ja, houd op met zelfmedelijden hebben dan. Jij biedt hem NIET je excuses aan en desnoods zoek je andere vrienden. En dat gaat NIET lukken als je niemand aanspreekt. PRATEN IS NIET ENGquote:Nee... Dat wil ik ook liever niet. Maar nog ruim een jaar alleen zijn op school...Ik MOET mijn excuses wel aanbieden, ik heb geen andere keuze
Eigenlijk wordt de loop van mijn leven ook meer bepaalt door anderen dan ik, omdat ik een lafbek ben, en dit is ook zo'n geval, die gast kan mij nu pratisch dwingen om iets tegen mijn wil in te doen, waarmee ik dan ook weer aan een hoop andere mensen laat zien dat ik zwak ben. Ik heb gewoon geen keuze
![]()
eens!quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:42 schreef Gronnaephos het volgende:
Dat van je excuses aanbieden aan die gast ofzo is echt belachelijk! Je gaat gewoon bij die 2 goeie vrienden staan alsof er niks aan de hand is en je praat ALLEEN met hen en in ieder geval NIET met die populaire eikel. Als hij je loopt te kutten, negeren (dat kun je toch wel goed?) net zolang tot hij doorkrijgt dat hij misschien wel eens even z'n excuses aan mag bieden voor wat HIJ gedaan heeft! Ik weet dat het heel kut is en je je misschien als een loser gaat voelen als je daar met je rooie kop pogingen doet niet zijn kant op te kijken en quasi-onverschillig in je koffie staat te staren, maar volgens mij is het toch echt te beste oplossing.
Hem ontlopen en hem niet aankijken zal hij intimiderend vinden, mits je het op arrogante wijze doet. Hoofd omhoog, schouders naar achter en lekker onverschillig voor je uitkijken terwijl je langs hem loopt in de gang. Ik kan je niks garanderen, maar ik denk dat hij je dan ook wat minder gaat sarren en je hopelijk weer eens netjes gaat behandelen.
Tenslotte: bewaar die 2 vrienden en spreek eens wat af met z'n drieën, vraag ze wat zij nou eigenlijk van die (vermoedelijke) blaaskaak vinden, waarschijnlijk hebben ze ook een beetje afgunst voor hem en zitten ze a.h.w. onder de plak.
Dus! Geen excuusjes, doe arrogant (ook al ben je het niet), negeer die drol tot hij zich normaal tegen je gaat gedragen en bewaar je vrienden. Bovendien moet je de oude adviezen in acht houden: zoek een baantje!!! Ontslag kan atlijd!![]()
![]()
Mag ik ook?quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:08 schreef benzin het volgende:
Nja, daarop hebben ze gezegd dat ik wat minder achter computer moest gaan zitten dan, en meer naar buitenNja, ik heb dus geen enkel idee wat ik buiten moet, maar ben er nmiet tegeningegaan.. Dus nu moet ik elke dag een uur naar buiten. (Lees ik zit een uur buiten in een steegje te wachten tot het uur om is) Ik heb niet het gevoel dat ik daar dus wat mee op ben geschoten, laat staan om alle andere dingen ook aan mijn ouders te vertellen..
helaas, bovenstaande post verbreekt de rust.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:31 schreef Boixos_Nois het volgende:
offtopic: wat heerlijk, ik lees veel R&P topics, vaak, (lees altijd) wordt de ts wel gebashed, en in dit topic is het voor zover ik kan zien gewoon nog niet voorgekomen...hulde
voor jouw informatie.... als jij iets mis vindt aan jezelf, dan denk je dat IEDEREEN dat ook ziet en vind!!quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef erikkll het volgende:
denk jij bij iedereen die je ziet "Goh, hij loopt alleen, hij heeft niemand om zich mee te vermaken"? Nee? Nou, dat doen anderen ook niet hoorEn al denken ze het wel; Het IS toch ook zo? Maak je niet zo druk.
En dat gaat NIET lukken als je niemand aanspreekt. PRATEN IS NIET ENG
Iets grappig vinden = ts bashen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:46 schreef Grumpey het volgende:
[..]
helaas, bovenstaande post verbreekt de rust.
Dat denk ik niet alleen.. Het is ook zo. Vanwege die ruzie waar ik het net over had besloot ik maar om vandaag mijn pauzes maar alleen door te brengen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:47 schreef wendytje het volgende:
dan denk je dat IEDEREEN dat ook ziet en vind!!
dat gaat over veranderen, misschien zit het wel in hem maar komt het er gewoon nog niet uit door deze omstandigheden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:01 schreef Xebrozius het volgende:
Uit onderzoek is serieus gebleken dat 1 op de 3700 mensen in staat is daadwerkelijk te veranderen wat betreft leefpatroon en leefstijl. Bespaar je de moeite en richt je op andere dingen die je gelukkig maken. Altijd dat gezeik dat mensen meer in hun mars hebben, dat ze beter kunnen zijn als persoon.
Wat wil je zijn? Een mens of een reclame op tv?
Rot toch op met dat zelfmedelijden en doe dingen waar jij je wel goed door voelt. Altijd dat gezanik over potentie, inhoud, intelligentie of sociale ladders. Leert men dan tegenwoordig nergens meer dat het leven niet bestaat uit verandering maar uit adaptatie.
Sowieso lekker om meteen 3 enorme dingen te veranderen, en je verwacht dat je dat gaat lukken?Kom op zeg, wees een realistisch... Het enige wat ik nog mis in je verhaal zijn de zelfmoordneigingen en je bent het perfecte stereotype voor een geknakte ziel.
Stel je niet zo aan en ga gewoon vaker uit huis om wat te ondernemen, en dan moet je maar zien waar het eindigt. Alsof je alleen niets kunt doen.
Als ik jou was zou ik een cursus zweefvliegen doen o.i.d. Schudt je meteen lekker wakker...
Dit vind ik zo erg om te lezen...quote:Dan heb ik ook nog mijn ouders, voor mijn ouders probeer ik geheim te houden hoe ik me voel.. Thuis bij mijn ouders speel ik altijd net of alles prima gaat. Soms rijdt ik met een omweg naar huis en zeg ik tegen mijn ouders dat ik met vrienden iets ben wezen doen... En.. ik wil ze niet teleurstellen, maar ik ben bang dat ik binnenkort fouten ga maken, vooral nu het steeds verder misgaat.
Nja, het is niet zo dat ik superveel aan mijn uiterlijk doe, geen gezichtscrèmes en weetikwatquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:57 schreef bersenka het volgende:
Hoe zit het dan qua uiterlijk? Doe je daar veel aan? Of zie je er bijv alternatief uit?
Misschien moet je onderzoeken waarom je verlegen bent en waar dat vandaan komt. Genoeg interessante lectuur daarover in de bieb bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:53 schreef benzin het volgende:
[..]
Nja, het is niet zo dat ik superveel aan mijn uiterlijk doe, geen gezichtscrèmes en weetikwat, maar ik poets wel mijn tanden iig
![]()
Ik ben meestal gewoon heel gemiddeld/simpel gekleed, trui en spijkerbroek, met dit weer t-shirtje en spijkerbroek. Ik ben ook niet echt lelijk, enigzins redelijk.. Het probleem waarom anderen me niet zien zitten is denk ik gewoon puur het feit dat ik verlegen ben en dus niet veel zeg, en dan wordt je volgens mij gelijk als raar/anders beschouwd..
17quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:18 schreef LazyDave het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk benzin?
Je zit nog op de middelbare school? Welke klas? Wat wil je hierna doen?quote:
VWO5, en ik ben van plan een HBO-opleiding te gaan doen als ik mijn examen haal.. Maar ik zit er steeds meer aan te denken om dat niet meer te gaan doen, gewoonweg omdat er nooit iets lijkt te lukken in mijn leven. Ik kan wel een mooi diploma hebben, maar ik bedoel, wie wil er nou een of andere idioot zonder sociale vaardigheden inhuren?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:08 schreef Libris het volgende:
Je zit nog op de middelbare school? Welke klas? Wat wil je hierna doen?
Dit is gewoon zielig doen om het zielig zijn.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:48 schreef benzin het volgende:
VWO5, en ik ben van plan een HBO-opleiding te gaan doen als ik mijn examen haal.. Maar ik zit er steeds meer aan te denken om dat niet meer te gaan doen, gewoonweg omdat er nooit iets lijkt te lukken in mijn leven. Ik kan wel een mooi diploma hebben, maar ik bedoel, wie wil er nou een of andere idioot zonder sociale vaardigheden inhuren?
Idd, ik erger me op basis van dit topic alleen al aan zijn zielige en pessimistische houding en vertoning. Niet vreemd dat hij het pispaaltje is op school.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit is gewoon zielig doen om het zielig zijn.
Watquote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:48 schreef benzin het volgende:
[..]
VWO5, en ik ben van plan een HBO-opleiding te gaan doen als ik mijn examen haal.. Maar ik zit er steeds meer aan te denken om dat niet meer te gaan doen, gewoonweg omdat er nooit iets lijkt te lukken in mijn leven. Ik kan wel een mooi diploma hebben, maar ik bedoel, wie wil er nou een of andere idioot zonder sociale vaardigheden inhuren?
Dat is juist niet wat ik wil.. Ik wil gewaardeerd worden om wie ik ben, niet op mijn intelligentie..quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:34 schreef Knipoogje het volgende:
Als ik hier op mijn werk rondkijk (software bedrijf) zijn er wel meer sociale nitwits. Als je dan toch een sociale nitwit bent, zorg dan dat je een vetbetaalde die gewaardeerd wordt om zijn kennis.
Ik speel gitaarquote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:34 schreef Knipoogje het volgende:
Nog 1: ipv forumpjes en youtube te checken, leer een instrument spelen. Je hebt tijd zat.... geeft superveel voldoening als mensen jaloers naar je luisteren als jij effe super op je gitaar staat te jammen.
ok dan.. Dan probeer ik datquote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:12 schreef Gronnaephos het volgende:
Alleen gaan zitten en jezelf nóg verder afzonderen leidt alleen nog tot meer problemen. Die wil je oplossen, getuige dit topic, ga dan niet NOG verder de problemen opzoeken![]()
![]()
Jezus man, jij hebt gewoon een schop onder je reet nodig. Stel je in godsnaam niet zo aan, ben je nou een vent of niet?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:48 schreef benzin het volgende:
[..]
Zorg dan dat je er echt goed in bent. Geen idee wat je skill is nu, maar als je echt goed bent en een uitgebreid repertoire hebt ga je een leuke tijd tegemoet tijdens je studententijd. Neem uiteraard die gitaar mee op het kamp (no fuckin way dat je dat aan je voorbij moet laten gaan...vergeet niet dat niemand je kent, dus je kunt opnieuw beginnen). Tijdens kampvuur liedjes spelen=gegarandeerd succes (als je goed kan spelen dan he)quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:41 schreef benzin het volgende:
Ik speel gitaarEr is alleen nooit iemand die luistert hoe ik zit te jammen
[..]
hoe gaat het nu dan?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is juist niet wat ik wil.. Ik wil gewaardeerd worden om wie ik ben, niet op mijn intelligentie..
[..]
Ik speel gitaarEr is alleen nooit iemand die luistert hoe ik zit te jammen
[..]
ok dan.. Dan probeer ik dat
Het is ook zo dat ik aantal lessen heb die geen van mijn vrienden volgt. Meestal zit ik daar dus alleen. Maar bij een van die lessen is er een meisje dat ook alleen zit, is het miss raadzaam om daarnaast te gaan zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |