Ik schreef laatst al een keer over het feit dat ik me heel erg sociaal geïsoleerd en alleen voel. Sindsdien zijn er nog wat dingen gebeurt, en uiteindelijk heb ik een week of 8 terug echt besloten te gaan veranderen en te proberen mijn verlegenheid te overwinnen, meer vrienden te maken en alles weer op orde te krijgen..
Het probleem is echter, het wil niet lukken, sterker nog, het wordt allemaal steeds erger...
![]()
De situatie was ongeveer als volgt: Maar heel wenig vrienden, wordt nooit meegevraagd ergens naartoe, dus ik zit na school altijd maar thuis achter mijn pc te hangen. En nja, wat meiden betreft, dat was echt niets, bijna nooit contact mee, zelfs op msn had ik maar 3 meiden (terwijl ik meer dan 100 contactpersonen heb). (Dit slechts om aan te tonen hoe weinig ervaring ik met meiden heb en hoe weinig meiden nu eigenlijk ten minste iets van interesse in me tonen)
Nja, door die situatie ben ik heel erg gestressed en neerslachtig geworden, en ik besloot echt te willen veranderen. De adviezen van vorige keer waren er vooral op gericht dat ik moest proberen met meer mensen te praten enzo. Dit blijft voor mij erg lastig, ik blijf erg verlegen, maar ik probeer het meer. Het resultaat is meer mensen die zo nu en dan ook iets zeggen uit zichzelf, alleen... deze mensen kan ik vooralsnog niet echt tot vrienden rekenen, hoe kom je van zo nu en dan met iemand praten naar vrienden?
Over vrienden gesproken, eigenlijk heb ik op school maar 2 mensen met wie ik echt bevriend ben en waar ik elke pauze bij sta (met ongeveer 6 man). Maar de laatste paar weken beginnen die andere 4 mensen heel erg hinderlijk te doen. Ze staan me steeds af te kraken enzo... Het vervelende is, mijn vrienden doen niets ertegen
![]()
En ik kan ook niet weg, want liever slechte mensen waar je bij staat dan elke pauze helemaal in je eentje door te brengen
![]()
Ik denk dat ik het wel enigzins snap, die mensen zijn me denk ik gewoon zat omdat ik niet spontaan/leuk genoeg ben, en omdat ik de laatste maanden zo neerslachtig ben geweest.
Ook met mijn schoolprestaties gaat het niet goed, doordat ik me zo rot voel kan ik me niet meer tot huiswerk en leren aanzetten, en mijn schoolprestaties gaan echt heel hard onderuit.. Ook andere dingen en werk ben ik aan het opstapelen, en de druk van alles waarmee ik achter loop voegt nog meer stress toe waardoor ik nog meer laat slippen.
Dan heb ik ook nog mijn ouders, voor mijn ouders probeer ik geheim te houden hoe ik me voel.. Thuis bij mijn ouders speel ik altijd net of alles prima gaat. Soms rijdt ik met een omweg naar huis en zeg ik tegen mijn ouders dat ik met vrienden iets ben wezen doen... En.. ik wil ze niet teleurstellen, maar ik ben bang dat ik binnenkort fouten ga maken, vooral nu het steeds verder misgaat.
En ik zou het eigenlijk zo graag willen vertellen hoe ik me voel aan iemand... maar het kan niet, omdat ik niemand heb om mee te praten over hoe ik me voel
![]()
Nja, wat betreft meiden een pluspuntje. Ik heb er nu een paar bij op msn, en een paar keer in het echt de moed gehad met een meisje te praten. Het probleem is alleen, ik krijg nooit van die ontspannen, leuke gesprekken die ik andere jongens wel met meiden zie voeren. Het blijft altijd bij zo'n standaardverhaaltje..
Ik moet gewoon mijn leven op orde krijgen, een doel voor mijn leven vinden (het voelt doelloos en leeg), en mijn verlegengeid/sociale angsten overwinnen.... Iemand tips/advies?