Haha, frustrerend dat de rest dan moet lachen omdat er iets grappigs staat wat wij niet kunnen lezen. Mij hebben ze het inmiddels verklapt.quote:
Idd, het zuigt ook hard als je geen infrarood kunt zien, zoals bijen. Of geen sonar hebt, zoals vleermuizen. Ook dan neem je de wereld niet waar zoals hij 'bedoeld' is.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:38 schreef __Saviour__ het volgende:
kleurenblindheid moet echt zwaar zuigen. dan zie je de wereld dus nooit zoals ie bedoeld is.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:39 schreef hardstyle_babbels het volgende:
"fuck color" ?
Dat is wel heel merkwaardig. Jij kunt slechts de helft lezen?quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:39 schreef hardstyle_babbels het volgende:
"fuck color" ?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:40 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat is wel heel merkwaardig. Jij kunt slechts de helft lezen?
Zoals het voor mensen bedoeld is slimmerd. Met het zien van alle kleuren in het zichtbaar spectrum.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:40 schreef Frollo het volgende:
Idd, het zuigt ook hard als je geen infrarood kunt zien, zoals bijen. Of geen sonar hebt, zoals vleermuizen. Ook dan neem je de wereld niet waar zoals hij 'bedoeld' is.
Je hebt je verraden, oen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:40 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Ik ben een beetje kleurenblind...!
Echt ook in een oogopslag? Ik moet echt wat moeite doen, hoop niet dat ik nou lichtelijk kleurenblind ben ofzo - krijg ik toch het gevoel dat ik iets misquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:55 schreef Copycat het volgende:
Waarom is het eigenlijk dat kleurenblindheid voornamelijk bij mannen voorkomt?
Ik kan het dus wel lezen.
Ik moest wel even focussen, dus zeg 'in een tweede oogopslag'.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:00 schreef thomzor het volgende:
Echt ook in een oogopslag? Ik moet echt wat moeite doen, hoop niet dat ik nou lichtelijk kleurenblind ben ofzo - krijg ik toch het gevoel dat ik iets mis![]()
Doe test 1 maar even.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:00 schreef thomzor het volgende:Echt ook in een oogopslag? Ik moet echt wat moeite doen, hoop niet dat ik nou lichtelijk kleurenblind ben ofzo - krijg ik toch het gevoel dat ik iets mis![]()
Ik wel iigquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:00 schreef thomzor het volgende:
[..]
Echt ook in een oogopslag? Ik moet ...
Ik heb al zitten rotzooien met photoshop maar zie nog steeds niks. Dus ook niet na de 20e oogopslag.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:02 schreef Copycat het volgende:Ik moest wel even focussen, dus zeg 'in een tweede oogopslag'.
Dat komt omdat het (recessieve) kleurenblindheidsgen op het X-chromosoom ligt. Een man heeft XY, een vrouw XX.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:55 schreef Copycat het volgende:
Waarom is het eigenlijk dat kleurenblindheid voornamelijk bij mannen voorkomt?
Ik kan het dus wel lezen.
Dank!quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:07 schreef mrbomb het volgende:
Ook voor deze blondine begrijpelijke uitleg.
Nu wel?quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:04 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik heb al zitten rotzooien met photoshop maar zie nog steeds niks. Dus ook niet na de 20e oogopslag.
quote:
Dat heb ik nou met die bekende 3D-plaatjes.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:19 schreef Kogando het volgende:
[..]
* Kogando ziet eindelijk wat de hele wereld ziet
Ik zie de rechterhelft van het onderste gedeelte van de 6.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
Maar dan nu.... zien jullie dit?
[afbeelding]
Ik wel.
speciaal voor kleurenblinde mensen
Ik alleen maar de helft van de onderste helft.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
Mooie 6quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
Filosofisch gezien kan je het ook vanaf de andere kant benaderen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:38 schreef __Saviour__ het volgende:
kleurenblindheid moet echt zwaar zuigen. dan zie je de wereld dus nooit zoals ie bedoeld is.
Da's wel een rare.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
Dito. Rare plaatjes.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik zie de rechterhelft van het onderste gedeelte van de 6.
Alleen als ik een beetje tuur en met m'n hoofd beweeg zie ik de hele 6.
21quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:21 schreef __Saviour__ het volgende:
nog eentje. normaal zicht ziet 74, bepaalde kleurenblinde mensen zien 21
[afbeelding]
Bij normaal zicht is het verschil in kleuren te klein om een cijfer te zien. Kleurenblinden zien een groter verschil in kleur (grovere verdeling in tinten) en dan valt het cijfer op.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:45 schreef __Saviour__ het volgende:Da's wel een rare.
Waarop is die gebasseerd? Zijn kleurenblinde mensen op één bepaald kegeltje dan juist gevoeliger dan mensen met normale visie?
Die in de OP kon ik na goed zoeken wel ontcijferen, maar deze zie ik nietquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[afbeelding]
Ik zie alleen 21quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[afbeelding]
Beetje vaag, maar ik zie hem welquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
Zag ik in één keer.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
Heb het net geprobeerd met die 3D-platen. Maar die lukken mij ook niet. Enige wat ik daarvan krijg is pijn in mijn ogen als ik het te lang probeer.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met die bekende 3D-plaatjes.
De frustratie!!!
3d platen?
Zie alleen vaag 15 bij de laatste..quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:46 schreef mazaru het volgende:
[afbeelding]
Hier moet je dus een 2 zien.
[afbeelding]
Hier een 5
[afbeelding]
Hier 15, ben je kleurenblind, dan zie je een 13 of een 17
Samequote:Op donderdag 3 mei 2007 22:21 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik zie alle plaatjes meteen in één oogopslag, behalve het tweede plaatje, met die rode zes, daarvan zag ik alleen maar het onderste deel van de zes. Maar als ik de uitleg van Kogando van dat plaatje goed begrijp, is juist het feit dat ik dat plaatje niet goed zie ook een teken dat ik NIET kleurenblind ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OOЯ
Ja... een miniscuul stukje van het spectrum in de pastelkleuren niet kunnen onderscheiden is echt wel bijna ondragelijk zeg.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zoals het voor mensen bedoeld is slimmerd. Met het zien van alle kleuren in het zichtbaar spectrum.
Bij de laatste zie ik een 13, de anderen zie ik nietquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:46 schreef mazaru het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier een 5
[afbeelding]
Ik zie een 13. Dus.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:46 schreef mazaru het volgende:
Je ziet kleding niet zoals het bedoeld is. Kunst niet. Je kunt moeite hebben teksten die met kleur gemarkeerd zijn voor wat voor doel dan ook minder goed zien.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:24 schreef SpecialK het volgende:
Ja... een miniscuul stukje van het spectrum in de pastelkleuren niet kunnen onderscheiden is echt wel bijna ondragelijk zeg.![]()
Ah... een expert.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je ziet kleding niet zoals het bedoeld is. Kunst niet. Je kunt moeite hebben teksten die met kleur gemarkeerd zijn voor wat voor doel dan ook minder goed zien.
Om maar een paar dingen te noemen. Het kan in een aantal situaties wel degelijk een gemis zijn.
Je ziet het iets anders, het is niet zo dat je een hele kleur mist. Als je nou zwart/wit beeld hebt ok. Maar dat jij een paar tinten iets beter kan onderscheiden dan iemand met kleurenblindheid zegt niet zoveel. Het gaat tenslotte om oranje, en net iets meer oranje, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Je ziet kleding niet zoals het bedoeld is. Kunst niet. Je kunt moeite hebben teksten die met kleur gemarkeerd zijn voor wat voor doel dan ook minder goed zien.
Om maar een paar dingen te noemen. Het kan in een aantal situaties wel degelijk een gemis zijn.
Ik krijg idd het gevoel dat mijnheertje denkt dat kleurenblindheid gelijk staat aan monochromisme of dichromasie. De 2 ergste en ook minst voorkomende vormen van kleurenblindheid.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:33 schreef Kogando het volgende:
[..]
Je ziet het iets anders, het is niet zo dat je een hele kleur mist. Als je nou zwart/wit beeld hebt ok. Maar dat jij een paar tinten iets beter kan onderscheiden dan iemand met kleurenblindheid zegt niet zoveel. Het gaat tenslotte om oranje, en net iets meer oranje, bijvoorbeeld.
Ik weet wat het is en welke vormen er van zijn. Sommigen kunnen wel degelijk een bepaalde kleur gewoon compleet niet zien doordat de kegeltjes daarvan niet functioneren, en de hersenen mengen de overige input tot een verkeerde kleur.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:33 schreef Kogando het volgende:
Je ziet het iets anders, het is niet zo dat je een hele kleur mist. Als je nou zwart/wit beeld hebt ok. Maar dat jij een paar tinten iets beter kan onderscheiden dan iemand met kleurenblindheid zegt niet zoveel. Het gaat tenslotte om oranje, en net iets meer oranje, bijvoorbeeld.
Alleen bij deze moest ik langer kijken, maar dan zie ik 'm goed..quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
ik zie een ovaal iets..quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
Maar hoe zie jij die?quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
Ik zie idd geen grijsquote:
blinden zien helemaal niksquote:afbeelding]
^ blinden zien hier een cirkel
Ik zag de cirkel pas na het antwoord gelezen te hebben. Je hebt hier toch wel heel weinig verschil in tint.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:15 schreef Realust het volgende:
[afbeelding]
^ hier zit geen grijs in
[afbeelding]
^ blinden zien hier een cirkel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:38 schreef __Saviour__ het volgende:
God / Evolutie *quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:43 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Hoe God het heeft bedoeld, bedoel je?
Okayquote:Op zaterdag 5 mei 2007 01:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
God / Evolutie *
*scrappen wat niet past.
Wat jij wilt. Hoe dan ook, de ogen en de hersenen maken van een bepaalde golflengte van licht een bepaalde kleur. Dat is 'zoals het bedoeld' is. En daarop zijn dus afwijkingen.
Moet hier toch nog ff op reageren ook al ist beetje laatquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een 8 ?quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
Een kleurenblinde in de ontkenningsfasequote:Op zaterdag 5 mei 2007 08:12 schreef MaLo het volgende:
Ik ben heul niet kleurenblind, toch zie ik bij het plaatje van Saviour, van 3 mei 18.21, het cijfer 21.
Nietus! Want alle andere plaatjes zie ik gewoon goedquote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Een kleurenblinde in de ontkenningsfase
Of hij is achterlijkquote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Een kleurenblinde in de ontkenningsfase
Ik denk niet dat ík de achterlijke ben. Ik ben een zijquote:
HA! Daar had ik ook al aan gedachtquote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:10 schreef gohan16 het volgende:
in een van de plaatjes zag ik zowel een 5 als 2, terwijl alleen de 5 hoort te zien. Licht vooral aan je scherminstellingen. Laatst hadden we tijdens een les zo'n testboek en een jongen die kleurenblind is, kon echt totaal niets zien op die plaatjes, terwijl hij op zn computer wel de juiste getallen kon zien.
6?quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:23 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
Ik wel.
Ik zie geen 74,en ook geen 21.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[afbeelding]
En dit isquote:
Dat hoopte ik ook al, jaquote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dit is
Hopelijk iets waarin kleurenblinde mensen wel wat herkennen en mensen met gewoon zicht niks kunnen zien?
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:19 schreef erwindeheld het volgende:
Ik zie echt niks in die plaatjes maar als ik het weet kan ik het wel een heel klein beetje onderscheiden.
Ik heb vier jaar terug een keer lang in de zon gekeken om te kijken wat er gebeurde. En toen ik weer weg keek was alles veel grijzer zeg maar. Dat kwam wel weer beetje terug maar mss is het daar door wel gekomen want vroeger kon ik wel al die plaatjes zien van fuck color in een circel etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag volgens mij even heel snel B.A. voorbij flitsen, maar omdat het zo snel ging, weet ik niet of hij het echt was. Maar dit is een gif, geen jpg. Ik dacht even dat het misschien zo'n plaat was uit een ander topic, maar als het plaatje kan bewegen...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
nee dat is het niet.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:38 schreef Evil_Jur het volgende:Oh, kijk eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat zien jullie hier in?:
[afbeelding]Een rood kruisje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat zien jullie hier in?:
http://www.original-cards.com/nl/optische_illusies/rose.jpg
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
En hier in?:
http://www.original-cards.com/nl/optische_illusies/mushrooms.jpg
fok jou ik schrok door een negerquote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
nee dat is het niet.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:53 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wacht ik heb al anderen:
1. [afbeelding]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. [afbeelding]Irritanten dingen, kan ik heeel lang naar kijken en dan nog niets zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb echt een hekel aan die dingen,ik kan nooit iets in die 3d platen zienquote:Op zondag 6 mei 2007 03:58 schreef Niek. het volgende:
[..]
Irritanten dingen, kan ik heeel lang naar kijken en dan nog niets zien.
quote:Op zondag 6 mei 2007 03:58 schreef Niek. het volgende:
[..]
Irritanten dingen, kan ik heeel lang naar kijken en dan nog niets zien.
Je moet er zeg maar naar kijken zoals je ook kan kijken als je bijvoorbeeld letters door elkaar gaat zien. Een beetje staren dus zeg maar.quote:Op zondag 6 mei 2007 04:00 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
ik heb echt een hekel aan die dingen,ik kan nooit iets in die 3d platen zien![]()
*zucht*quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zoals het voor mensen bedoeld is slimmerd. Met het zien van alle kleuren in het zichtbaar spectrum.
Wacht ik heb al anderen:
1. [afbeelding]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. [afbeelding]Daar is al een topic over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijen zien geet infrarood, ze zien ultraviolet =)quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:40 schreef Frollo het volgende:
[..]
Idd, het zuigt ook hard als je geen infrarood kunt zien, zoals bijen. Of geen sonar hebt, zoals vleermuizen. Ook dan neem je de wereld niet waar zoals hij 'bedoeld' is.
Bij normaal zicht ziet iedereen hetzelfde. Mensen horen gewoon een bepaald spectrum aan kleuren te zien, zo zijn de ogen en de hersenen ontwikkeld. Kleurenblindheid is daarbij wel degelijk een afwijkin van het normale zicht.quote:Op zondag 6 mei 2007 08:42 schreef Slarioux het volgende:
*zucht*
Aangezien de hele mensheid kleuren anders waarneemt en interpreteert, zal het wel voor eeuwig een raadsel zijn hoe de wereld er echt uitziet.
Kleurenblind en 'n lui oog?quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:39 schreef hardstyle_babbels het volgende:
"fuck color" ?
Ik kon de vorigen wel zien maar hier zie ik echt helemaal niets in....quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:46 schreef mazaru het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier een 5
[afbeelding]
Wacht ik heb al anderen:
1. [afbeelding]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. [afbeelding]Dit zijn echt geweldige dingen! Heb je er nog meer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
3d platen?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:05 schreef RenzoBrad het volgende:
[..]
Dit zijn echt geweldige dingen! Heb je er nog meer?![]()
In dit topic staan er meerquote:Op zondag 6 mei 2007 15:05 schreef RenzoBrad het volgende:
[..]
Dit zijn echt geweldige dingen! Heb je er nog meer?![]()
Tnx!quote:Op zondag 6 mei 2007 15:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
In dit topic staan er meer: 3d platen?
Staat er echt een 6?quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik zie de rechterhelft van het onderste gedeelte van de 6.
Alleen als ik een beetje tuur en met m'n hoofd beweeg zie ik de hele 6.
Het rare is dat ik een ver verleden tot 'compleet kleurenblind' ben bestempeld o.b.v. een test met een heleboel testjes zoals in de op. De 6 zie ik weer wel goed... uuuh...?quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's wel een rare.
Waarop is die gebasseerd? Zijn kleurenblinde mensen op één bepaald kegeltje dan juist gevoeliger dan mensen met normale visie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |