Waar heb je precies moeite met het correct interpreteren van wat ik wel zeg?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Dus anders dan bijvoorbeeld de bijbel is alles uit de koran bijvoorbeeld 'waar' of 'echt gebeurd'?lol
het grappige is dat geen haar op m'n hoofd eraan denkt om in de koran te gaan geloven, ook niet als ik hem zou lezen. Als ik weer zou gaan geloven, zou het christendom de enige optie voor me zijn. Dat geeft wel te denken, want laat het christendom nu net de religie zijn waarmee ik ben grootgebracht.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Dus anders dan bijvoorbeeld de bijbel is alles uit de koran bijvoorbeeld 'waar' of 'echt gebeurd'?lol
Hoe zou jij in de Koran kunnen geloven als je de Bijbel verwerpt?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het grappige is dat geen haar op m'n hoofd eraan denkt om in de koran te gaan geloven, ook niet als ik hem zou lezen. Als ik weer zou gaan geloven, zou het christendom de enige optie voor me zijn. Dat geeft wel te denken, want laat het christendom nu net de religie zijn waarmee ik ben grootgebracht.
Verder reageer ik morgen ofzo wel weer even inhoudelijk hier, want ik ben nu geļrriteerd vanwege iets anders en het lijkt me niet goed om in zo'n bui te gaan discussiėren.
Hoe zou ik dat niet kunnen? Dat zijn toch twee verschillende boeken?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe zou jij in de Koran kunnen geloven als je de Bijbel verwerpt?
Vraag het aan Allah:quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:54 schreef Viking84 het volgende:
Oh, even een vraag:
zou Allah het ook goed vinden als ik me zou bekeren tot het jodendom? (want volgens mij zijn de islam en het jodendom beiden abrahamitische religies, klopt dat? Ze delen dan dezelfde God. Correct me if I'm wrong).
Vreemde is dat er het woord 'moslim' niet in voor komt, veel theologen zien het als dat Mohammeds boodschap vervolg is van de vorige profeten.quote:"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiėrs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
Koran verwijst er naar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe zou ik dat niet kunnen? Dat zijn toch twee verschillende boeken?
Ik zou zeggen als je wat tegen de Bijbel hebt, zoek God zelf op, op je eigen manier.quote:Maar ik zeg dan ook įls: įls ik weer zou gaan geloven, zou het christendom met de Bijbel de enige optie zijn, ook al rammelt de Bijbel van alle kanten.
Waarom is er dan zoveel strijd tussen christenen en moslims?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vraag het aan Allah:
[..]
Vreemde is dat er het woord 'moslim' niet in voor komt, veel theologen zien het als dat Mohammeds boodschap vervolg is van de vorige profeten.
zoals ik eerder al zei: ik houd het erop dat ik best wil geloven dat er meer is dan wij kunnen bevatten, maar zolang er geen bewijs is voor de juistheid van deze of gene theorie, blijf ik er met mijn handen vanafquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Koran verwijst er naar.
[..]
Ik zou zeggen als je wat tegen de Bijbel hebt, zoek God zelf op, op je eigen manier.
Moslims erkennen Jezus, Christenen erkennen Mohammed niet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom is er dan zoveel strijd tussen christenen en moslims?
Jupquote:Staat dit in de koran trouwens?
OT is zo een paar duizend jaar ouder.quote:Dan is het Oude Testament dus ouder dan de koran (aangezien het christendom iets is van na de jaartelling). Ik zal wel als een n00b overkomen, maar goed, op deze manier leer ik nog eens wat.
Bij de Islam heb je Jezus er niet voor nodig, je moet hem wel eren en respecteren, maar zaligheid bereik je alleen door God, niet door een persoon/instituut.quote:Overigens is het niet zo dat moslims en joden ook welkom zijn bij de christelijke God. Je kunt namelijk alleen door Jezus zalig worden.
Maar jouw beeld van God is toch wat jij er van maakt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zoals ik eerder al zei: ik houd het erop dat ik best wil geloven dat er meer is dan wij kunnen bevatten, maar zolang er geen bewijs is voor de juistheid van deze of gene theorie, blijf ik er met mijn handen vanaf. Dat geldt dus ook voor God.
Vind jij dan niet dat de koran gewoon een rip-off is van het OT? Nu vind ik het wel jammer dat ik de koran niet ken.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims erkennen Jezus, Christenen erkennen Mohammed niet.
[..]
Jup
[..]
OT is zo een paar duizend jaar ouder.
[..]
Bij de Islam heb je Jezus er niet voor nodig, je moet hem wel eren en respecteren, maar zaligheid bereik je alleen door God, niet door een persoon/instituut.
Nee, de Koran heeft veel overeenkomsten, maar ook verschillen.. Vooral Godsbeeld, geen erfzonde.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vind jij dan niet dat de koran gewoon een rip-off is van het OT? Nu vind ik het wel jammer dat ik de koran niet ken.
Klopt, Allah zou Jezus tot zich verheven hebben en zijn verrader zijn belichaming gegeven hebben is een populair theorie in de moslimwereld.quote:Verder: mijn moeder sprak laatst nog met een moslima en die zei dat moslims niet geloven dat Jezus aan het kruis gestorven is.
wat erkennen jullie dan precies aan Jezus?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, de Koran heeft veel overeenkomsten, maar ook verschillen.. Vooral Godsbeeld, geen erfzonde.
[..]
Klopt, Allah zou Jezus tot zich verheven hebben en zijn verrader zijn belichaming gegeven hebben is een populair theorie in de moslimwereld.
Begin maar met:quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat erkennen jullie dan precies aan Jezus?
Nu ga ik het toch wel interessant vinden. Is er een goede website die zin en onzin van de koran duidelijk uitlegt? (als je dat in een paar blz kunt vatten).
dat is wel ongeveer de belangrijkste reden waarom ik de islam meer kan waarderen dan het christendom. dat idee van de erfzonde vind ik echt zo ontzettend naar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, de Koran heeft veel overeenkomsten, maar ook verschillen.. Vooral Godsbeeld, geen erfzonde.
Vind zelf vers ook wel mooi:quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:15 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
dat is wel ongeveer de belangrijkste reden waarom ik de islam meer kan waarderen dan het christendom. dat idee van de erfzonde vind ik echt zo ontzettend naar.
quote:18. Geen lastdragende kan de last van een ander dragen en indien een zwaarbelaste (een ander) roept tot (verlichting van) zijn last, zal er niets van kunnen worden overgenomen, zelfs al is hij een bloedverwant; gij kunt slechts hen waarschuwen, die hun Heer in het verborgene vrezen en het gebed onderhouden. En wie zich reinigt, reinigt zich alleen in zijn eigen belang en tot Allah is de terugkeer.
zoals ik eerder al zei, god is een ontzettend relatief begrip. het is ook maar om het beestje een naam te geven. twee mensen kunnen hetzelfde geloven en de een beweert niet in god te geloven en de ander wel. Ik maak in het dagelijks leven vaak mee dat mensen zeggen wel in een natuurlijke kracht of energie te geloven, maar tegelijk zeggen dat God niet bestaat. Dat klinkt voor mij nogal tegenstrijdig, aangezien God toch wel een handig begrip is om het bovenzinnelijke aan te duiden. Ik vind t lastig als ik zeg dat ik in God geloof, of hoe je het dan ook wil noemen, dat mensen er van uit gaan dat ik de christelijke God ofzo bedoel, wat verre van waar is, ik heb zo mijn eigen geloof.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:14 schreef Viking84 het volgende:
Sterker nog: Je hoeft niet eens in een god te geloven om wel gelovig te zijn.
ja, vergeet je de jihad niet voordat je de islam verkiest boven het christendom?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:15 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
dat is wel ongeveer de belangrijkste reden waarom ik de islam meer kan waarderen dan het christendom. dat idee van de erfzonde vind ik echt zo ontzettend naar.
Wat is er mis met de Jihad?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, vergeet je de jihad niet voordat je de islam verkiest boven het christendom?
come onquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wedden dat ik je ga overtuigen dat essentie van Jihad zuiver en heilig is?
naja, wat ik dan in de koran weer heel naar vond was de benadrukking van het 'vrezen' voor Allah, en dat de niet-gelovigen zullen branden in de hel, en dat gelovigen de niet gelovigen mogen doden ( ik meen dat dit ergens in het begin van de koran staat).quote:
Yeaaaah Babyquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
come on. Ik ken de jihad alleen uit de media natuurlijk.
naar mijn weten is jihad niet de essentie van de islam en volgens mij is de erfzonde wel de essentie van het christendom.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, vergeet je de jihad niet voordat je de islam verkiest boven het christendom?
Bovendien is het idee van de erfzonde volgens mij nog vooral een dogma van het jodendom, maar ik kan me vergissen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |