Die mag inderdaad naast Indiana Jones in de finale staanquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:49 schreef Frollo het volgende:
Picture this.
Een bioscoopdoek.
Een gigantische zwarte leegte, met in bescheiden blauwe letters de tekst:
'A long time ago in a galaxy far, far away...'
En dan ineens:
Tatááááá
Tatata tááá tááá
Tatata tááá tááá
Tatata tááá
De ultieme theme, toch?
Die is van Dr. No.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:52 schreef InTrePidIvity het volgende:
Kijk eens aan, dit is altijd leuk voor nieuwe ideeën.
Ik ga er zeker ook een paar nomineren, even een selectie maken. Maar mag je bijvoorbeeld uit een James Bond reeks het main theme nomineren, maar ook nog Tina Turner - GoldenEye? Want de laatste is specifiek van GoldenEye, maar de ander is toch wel inherent aan James Bond.
Bij deze alvast een mooie uitvoering + nominatie: James Bond
hemelsquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:49 schreef Frollo het volgende:
Picture this.
Een bioscoopdoek.
Een gigantische zwarte leegte, met in bescheiden blauwe letters de tekst:
'A long time ago in a galaxy far, far away...'
En dan ineens:
Tatááááá
Tatata tááá tááá
Tatata tááá tááá
Tatata tááá
De ultieme theme, toch?
Lijkt me wel, zoals je zei heeft elke andere bond nog een eigen theme erbij.quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Maar hij komt veelvuldig terug in andere Bond-films. Dan blijft het toch nog Dr. No?
Als je een linkje of ondersteuning hebt wel.quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:23 schreef dwerg het volgende:
Battlestar Galactica was in den beginne een TV-film, mag die ook meedoen?
Okee.quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:34 schreef Mainport het volgende:
Als je een linkje of ondersteuning hebt wel.
Al bij de eerste films zat muziek hoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:39 schreef Mainport het volgende:
Denk je aan film, dan denk je aan beeld. En dat is vreemd, want het is alweer zo'n tachtig jaar geleden dat men besloten heeft dat alleen beeld ook niet alles is. Naast dat men de dialoog bedacht, kwam iemand op het idee om het andere grootse genot, muziek, aan film toe te voegen. Ze noemden het: filmmuziek. Hollywood zag dat het goed was en sindsdien zijn de themes nooit meer uit de cinema verdwenen.
Die snapte ik ook niet helemaal.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:25 schreef JelleS het volgende:
[..]
Al bij de eerste films zat muziek hoor![]()
masters of horror staat er nu wel bij en die andere twin peaks theme wordt volgens mij ook alleen gebruikt in de seriequote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:32 schreef Mainport het volgende:
Neen, alleen als er ook een film van is.
Dat zijn gewoon wat liedjes die in een film gebruikt zijn, maar geen themes.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:42 schreef cwk het volgende:
Mad World uit Donnie Darko uiteraard en het geniale Head Over Heels.
Of mag je maar 1 theme per film?![]()
Oasis in Snatch
Pss wat een gedoe is dit, weet bij een boel films niet meer welke nou écht de theme is.![]()
Een stukje muziek dat vaker terugkomt in een film (vind ik altijd), al dan niet in verschillende vormen.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:27 schreef Doff het volgende:
Ik begin me nu wel serieus af te vragen wat nou precies een filmtheme is.
Het is allemaal een beetje subjectief. Gelukkig mag je zodadelijk stemmen welke van de twee een echte filmtheme is.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:27 schreef Doff het volgende:
Ik begin me nu wel serieus af te vragen wat nou precies een filmtheme is.
Daar ga ik dus ook van uit, maar daar voldoen veel nominaties niet aan. Hoe dan ook, ik zal niet gaan zeuren, ik stem alleen niet op die neppertsquote:Op zondag 6 mei 2007 18:30 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Een stukje muziek dat vaker terugkomt in een film (vind ik altijd), al dan niet in verschillende vormen.
oh... why?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:13 schreef Mainport het volgende:
The Green Hornet is eruitgevallen Samuel.
The Green Cornet is meer tv dan film. A Beautiful Mind is automatisch doorgegaan.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:29 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
oh... why?
en a beautiful mind is er opeens ook niet meer?
Er is ondertussen van elke tv-serie wel een film, dus dat wordt geen criterium.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:50 schreef SamuelofSEK het volgende:
er is toch ook een green hornet film? althans volgens imdb
Volgende week zondag.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:56 schreef Sokolsky het volgende:
Wanneer sluit de ronde Mainport?
Kan Werckmeister daar niet voor in de plaats?quote:Op maandag 7 mei 2007 10:08 schreef Mainport het volgende:
Death Rides a Horse had een schele link en is geschrapt.
eh die doet lkink doet eht gewoon hoor en anders had ik je wel nog tig andere links kunnen gevenquote:Op maandag 7 mei 2007 10:08 schreef Mainport het volgende:
Death Rides a Horse had een schele link en is geschrapt.
Ik heb die van The Third Man gewoon genomineerd, hoor.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:40 schreef steeg het volgende:
Ik vind het trouwens ook onverantwoordelijk dat niemand de theme van the third man heeft genomineerd. Vooral ikzelf val me daarin tegen. En waar is die van Patton FFS
quote:
Ik ben nu wel uitgeluisterdquote:Op zondag 13 mei 2007 19:45 schreef Mainport het volgende:
Nou, dan kun je mooi je tijd aan de eerste ronde besteden.
Bridge over River Kwai is dood, kweet niet of het dezelfde is maar misschien dat je deze kunt gebruikenquote:Op zondag 13 mei 2007 19:21 schreef Mainport het volgende:
* De Eerste Ronde!
Grande duello, Il - Howl's Moving Castle
Soldaat van Oranje - Jaws
Batman - The Omen
Rain Man - Basic Instinct moeilijke
Superman - Halloween
Taxi Driver - Star Wars
Schindler's List - The Godfather ook moeilijk
Saw - Kill Bill
The Deer Hunter - The Pink Panther
Mission: Impossible - The Rock
Solyaris - Once Upon a Time in America
Dr. No - Midnight Cowboy
C'era una volta il West - The Hunt for Red October
The New World - Vertigo
Lady Snowblood - American Beauty
E.T. - Edward Scissorhands
Requiem for a Dream - Jurassic Park
The Exorcist - Indiana Jones
Twin Peaks: Fire Walk With Me - You Only Live Twice
Back to the Future - Lawrence of Arabia
The Thin Red Line - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Gone With The Wind
Back To The Future - Platoon
A Beautiful Mind - Spider-Man
A Clockwork Orange - Psycho
The Good, the Bad and the Ugly - Bridge on the River Kwai
Titanic - The Lord of the Rings
A View to a Kill - North by Northwest
2001: A Space Odyssey - Forrest Gump
Das Boot - The Third Man
Pulp Fiction - Rocky
The Thing - Mulholland Dr.
Elke muziek die niet specifiek voor de film gemaakt is, is geen theme.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:29 schreef SamuelofSEK het volgende:
waarom zou die van 2001 geen theme zijn dan?
Ik vond dat dan weer wel een theme. Het komt in elk geval meerdere keren terug in de film. Goed genoeg voor mij. Maar bij een nummer dat één keer te horen is vind ik dat anders.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:50 schreef Mike het volgende:
Hey Doff, jij geeft net als ik een aantal keer aan dat een nummer geen theme is, maar je stemt wel op 2001?
Elke regisseur kan gewoon een populair (klassiek) muziekstuk pakken, maar dan is dat stuk nog niet bekend als filmmuziek. Themes zijn de muziekstukken die we van de film kennen en ook alleen maar van de film.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:42 schreef SamuelofSEK het volgende:
waarom niet? het gaat toch om de functie die het vervult...
Dergelijke stukken zijn strict gezien inderdaad geen themes, noch pure filmmuziek, maar sommige stukken zijn enkel zo bekend dankzij de film. Net zoals Wagner's stuk in Apocalypse Now bijvoorbeeld. Dat is geen theme, maar dat stuk wordt wel erg sterk geassocieerd met die film. Wie kan dat stuk nu beluisteren zonder helicopters op het netvlies te hebben?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:23 schreef Mike het volgende:
[..]
Elke regisseur kan gewoon een populair (klassiek) muziekstuk pakken, maar dan is dat stuk nog niet bekend als filmmuziek. Themes zijn de muziekstukken die we van de film kennen en ook alleen maar van de film.
Zie bv ook Adagio for Strings bij Platoon: schitterende muziek, maar geen theme.
Bedankt, aangepast.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:56 schreef Da_Ripper het volgende:
AllereerstMainport, heerlijk om al die themes weer voorbij te horen komen
[..]
Bridge over River Kwai is dood, kweet niet of het dezelfde is maar misschien dat je deze kunt gebruiken
same as Mulholland Dr.
Voor diegene...quote:Op maandag 14 mei 2007 16:48 schreef Gillingham het volgende:
Net zoals Wagner's stuk in Apocalypse Now bijvoorbeeld.
Ik kan het niet meer aanpassen, maar bedankt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
E.T. - Edward Scissorhands
Requiem for a Dream - Jurassic Park
The Exorcist - Indiana Jones
De link naar Indiana Jones verwijst naar de Star Wars-theme. Dit is de goede link: http://www.youtube.com/watch?v=iU2jJrHKPyo
later weer meer.
Waarom stond NbN in ronde 2quote:A View to a Kill - North by Northwest 7-5
Ik ga met je meequote:Op maandag 28 mei 2007 17:07 schreef Mainport het volgende:
Il Grande Duello - Indiana Jones
The Lord of the Rings - Batman
American Beauty - Dr. No
Rocky - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
C'era una volta il West - Psycho
The Good, the Bad and the Ugly - The Pink Panther
Halloween - The Godfather
Star Wars - Requiem for a Dream
Nee, de twee Leone Westerns met de meesterlijke muziek van Morricone tegen elkaar.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:19 schreef Arcee het volgende:
Finale American Beauty - Requiem for a Dream zou het mooist zijn.
Amen.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nee, de twee Leone Westerns met de meesterlijke muziek van Morricone tegen elkaar.
Wanneer komt de derde ronde van het GTST-tournamentquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:36 schreef Dizer het volgende:
The Lord of the Rings - Batman
American Beauty - Dr. No
Rocky - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
C'era una volta il West - Psycho
The Good, the Bad and the Ugly - The Pink Panther
Weet ik niet. Wanneer ik er zin in heb. En eigenlijk heb ik er totaal geen zin in.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Wanneer komt de derde ronde van het GTST-tournament?
Zonde joh!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:42 schreef Dizer het volgende:
[..]
Weet ik niet. Wanneer ik er zin in heb. En eigenlijk heb ik er totaal geen zin in..
Wederom neem ik je stemmen overquote:Op zondag 3 juni 2007 20:39 schreef Mainport het volgende:
* ¼
C'era una volta il West - The Lord of the Rings
The Godfather - Star Wars
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain - The Good, the Bad and the Ugly
Indiana Jones - Dr. No
Kan ik volledig ondersteunen!quote:Op maandag 4 juni 2007 01:00 schreef cwk het volgende:
* ¼
C'era una volta il West - The Lord of the Rings
The Godfather - Star Wars
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain - The Good, the Bad and the Ugly
Indiana Jones - Dr. No
Daar ben ik het mee eens. Ook omdat ik uiteindelijk meer heb met die films. Maar dat zegt niet dat Morricone ineens slecht is...quote:Op maandag 11 juni 2007 09:09 schreef Bruce117 het volgende:
Indiana Jones - C'era una volta il West
The Good, the Bad and the Ugly - Star Wars
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |