Bridge over River Kwai is dood, kweet niet of het dezelfde is maar misschien dat je deze kunt gebruikenquote:Op zondag 13 mei 2007 19:21 schreef Mainport het volgende:
* De Eerste Ronde!
Grande duello, Il - Howl's Moving Castle
Soldaat van Oranje - Jaws
Batman - The Omen
Rain Man - Basic Instinct moeilijke
Superman - Halloween
Taxi Driver - Star Wars
Schindler's List - The Godfather ook moeilijk
Saw - Kill Bill
The Deer Hunter - The Pink Panther
Mission: Impossible - The Rock
Solyaris - Once Upon a Time in America
Dr. No - Midnight Cowboy
C'era una volta il West - The Hunt for Red October
The New World - Vertigo
Lady Snowblood - American Beauty
E.T. - Edward Scissorhands
Requiem for a Dream - Jurassic Park
The Exorcist - Indiana Jones
Twin Peaks: Fire Walk With Me - You Only Live Twice
Back to the Future - Lawrence of Arabia
The Thin Red Line - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Gone With The Wind
Back To The Future - Platoon
A Beautiful Mind - Spider-Man
A Clockwork Orange - Psycho
The Good, the Bad and the Ugly - Bridge on the River Kwai
Titanic - The Lord of the Rings
A View to a Kill - North by Northwest
2001: A Space Odyssey - Forrest Gump
Das Boot - The Third Man
Pulp Fiction - Rocky
The Thing - Mulholland Dr.
Elke muziek die niet specifiek voor de film gemaakt is, is geen theme.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:29 schreef SamuelofSEK het volgende:
waarom zou die van 2001 geen theme zijn dan?
Ik vond dat dan weer wel een theme. Het komt in elk geval meerdere keren terug in de film. Goed genoeg voor mij. Maar bij een nummer dat één keer te horen is vind ik dat anders.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:50 schreef Mike het volgende:
Hey Doff, jij geeft net als ik een aantal keer aan dat een nummer geen theme is, maar je stemt wel op 2001?
Elke regisseur kan gewoon een populair (klassiek) muziekstuk pakken, maar dan is dat stuk nog niet bekend als filmmuziek. Themes zijn de muziekstukken die we van de film kennen en ook alleen maar van de film.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:42 schreef SamuelofSEK het volgende:
waarom niet? het gaat toch om de functie die het vervult...
Dergelijke stukken zijn strict gezien inderdaad geen themes, noch pure filmmuziek, maar sommige stukken zijn enkel zo bekend dankzij de film. Net zoals Wagner's stuk in Apocalypse Now bijvoorbeeld. Dat is geen theme, maar dat stuk wordt wel erg sterk geassocieerd met die film. Wie kan dat stuk nu beluisteren zonder helicopters op het netvlies te hebben?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:23 schreef Mike het volgende:
[..]
Elke regisseur kan gewoon een populair (klassiek) muziekstuk pakken, maar dan is dat stuk nog niet bekend als filmmuziek. Themes zijn de muziekstukken die we van de film kennen en ook alleen maar van de film.
Zie bv ook Adagio for Strings bij Platoon: schitterende muziek, maar geen theme.
Bedankt, aangepast.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:56 schreef Da_Ripper het volgende:
AllereerstMainport, heerlijk om al die themes weer voorbij te horen komen
[..]
Bridge over River Kwai is dood, kweet niet of het dezelfde is maar misschien dat je deze kunt gebruiken
same as Mulholland Dr.
Voor diegene...quote:Op maandag 14 mei 2007 16:48 schreef Gillingham het volgende:
Net zoals Wagner's stuk in Apocalypse Now bijvoorbeeld.
Ik kan het niet meer aanpassen, maar bedankt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
E.T. - Edward Scissorhands
Requiem for a Dream - Jurassic Park
The Exorcist - Indiana Jones
De link naar Indiana Jones verwijst naar de Star Wars-theme. Dit is de goede link: http://www.youtube.com/watch?v=iU2jJrHKPyo
later weer meer.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |