Omdat ik 'mensen zoals jij' zei? In dat geval gáát het over bepaalde mensen. Ik kan niet anders. Het is het onderwerp van discussie. Haat en domheid. Haat en domheid zit in mensen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je nu he als je 1e reply gelijk op de persoon spelend en bedreigend is. Dan kan je een inhoudelijk verhaal verder wel vergeten.
Geeft niet, dat leer je nog wel misschien.
Ooit.
edit: ras moest religie zijn. heb het verbeterd. al heeft de Hoge Raad volgens mij in een vonnis uitgesproken dat moslims een ras zijn.quote:
De rem op vooruitgang: dat zeg ik: rozebrillenfenomeen. Door je eigen onzin in je hoofd niet meer gedegen naar buiten kunnen kijken. We zeggen hetzelfde op dit punt.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Alsof het voor Spinoza wel een roze brillen fenomeen was.![]()
Het is nooit een roze brillen fenomeen geweest. Sterker nog, het is eeuwenlang DE rem geweest op iedere vooruitgang. Niet zo vreemd ook als feitelijk kijken naar zaken verboden is door dogmas.
Lees eens een goed boek. Spinoza zou het eerder met mijn visie eens zijn geweest met die van jou. Hij had een gruwelijke hekel aan religieuze dogmas en iedere speciale behandeling van religie.
Wilders verdedigt de belangen van niet-islamitische nederlanders (dus ook niet-islamitische nederlandse allochtonen waar je zo weinig over leest). Dat kan die beter hier blijven doen en niet in Iran waar een islamitische super-idioot aan het roer staat.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:01 schreef Meki het volgende:
Wilders lokt een oorlog uit. dat kan ie beter doen in Iran
Jawel. Dogmas zijn per defintie onderdeel van in ieder geval de Abrahamitische religies. Er wordt een rits stellingen als feiten gegeven en ieder onderzoek ernaar wordt verboden/tegengewerkt/genegeerd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dogma's en speciale behandeling van religies zijn niet een noodzakelijke eigenschap van religie.
mijn belang verdedigd hij niet hoor. Dat jij hem aanbid, alla, ik niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:06 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wilders verdedigt de belangen van niet-islamitische nederlanders (dus ook niet-islamitische nederlandse allochtonen waar je zo weinig over leest). Dat kan die beter hier blijven doen en niet in Iran waar een islamitische super-idioot aan het roer staat.
Religies sluiten per defintie mensen uit.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:06 schreef One_of_the_few het volgende:
het is een beetje een strijd tussen het dogma religie en het dogma dat uitsluiten van mensen oke is.
So what? Minderwaardigheid hoeft niet in oorlog of wat dan ook uit te monden. Ik vind minderwaardig ook wel een makkelijk woord. Zo makkelijk als jij het stelt is het namelijk niet. Ze beschouwen hen die niet tot hun geloof bekeerd zijn als mensen op het verkeerde pad.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee, monotheisme heeft per defintie het probleem dat het de eigen leer als allerhoogste beschouwt en daardoor degenen die die leer niet accepteren als minderwaardig. Dat volgt automatisch uit monotheisme en dat heeft de geschiedenis al feilloos aangetoond.
Het doet er niet toe wat jij vindt over theisme. Ik weet van de problemen. Het gaat erom hoe je met theisten om gaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Theisme is mi niets meer als een antwoord van de mens op zaken die ze niet konden verklaren. Het monotheisme van Abraham waaruit het jodendom, christendom en de islam zijn voortgekomen nam het een stapje verder en begreep dat 1 god een prima iets kon zijn om de neuzen dezelfde kant op te krijgen, om een groepsgevoel te creeren (exact wat in de 19e eeuw met de opkomst van het nationalisme gebeurde) en combineerde dit met sociale regels die lastig te handhaven waren zoals wij dat tegenwoordig doen (politie bv) dus werd het als opdracht van god meegegeven.
Voor die tijd was dit een enorme vooruitgang ten opzichte van de tribale samenlevingen die er waren.
VOOR DIE TIJD.
Nu is het niets dan achterhaald en alleen een negatieve factor in de ontwikkeling van de mensheid.
ow, dan moeten 'we'dat ook maar doenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Religies sluiten per defintie mensen uit.
Per definitie? Welke definitie? In definities die bepaalde bestaande vormen van religie beschrijven.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jawel. Dogmas zijn per defintie onderdeel van in ieder geval de Abrahamitische religies. Er wordt een rits stellingen als feiten gegeven en ieder onderzoek ernaar wordt verboden/tegengewerkt/genegeerd.
ik denk niet dat dat iets gaat worden:quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:39 schreef Meki het volgende:
mischien iets voor je . ik solliciteer sowieso erop
quote:Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
Perfecte beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
Nee je gaat van de verkeerde onderstelling uit. Het is niet een bijverschijnsel van religie maar inherent aan religie. Er is ook helemaal niets mystieks aan religie, het is zo banaal als wat.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:13 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Per definitie? Welke definitie? In definities die bepaalde bestaande vormen van religie beschrijven.
Probeer eens met me mee te denken, want dat doe je duidelijk niet. Je begrijpt niet wat ik bedoel, of je zit een spelletje te spelen. Ik denk het eerste.
Als dit de vorm is van de mystieke ervaring die mensen bindt (eventueel), en je hebt iets tegen die vorm, dan moet je die vorm bestrijden. Niet de mystieke ervaring die mensen bindt (dit is religie). Zie je dat dit op een bepaalde manier gaat om een verkeerd idee van bepaalde fenomenen?
Nee dat zijn vooral de Koks, Melkerts, Rosenlullers, Den Uyl usw.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:38 schreef SCH het volgende:
Het wordt wel steeds duidelijker waar hij staat en wat hem echt drijft. Dat begint wel helder te worden en dat kun je als winst zien. Dit soort politici zijn de na-oorlogse schande voor ons land.
hoe triestquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat zijn vooral de Koks, Melkerts, Rosenlullers, Den Uyl usw.
Dat is misschien wel het grootste probleem. Zelfs Wouter Bos ontwijkt met zijn kinderen de semi-zwarte school in zijn buurt ten faveure van een witte school.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:18 schreef Re het volgende:
[..]
denk je dat pappa x-ray zijn kindjes bij deze terroristen in de dop op school wil hebben
Je beweert veel, maar je legt niets uit, onderbouwt nog minder. Je blijft alleen je standpunt herhalen. Dit is geen discussie.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee je gaat van de verkeerde onderstelling uit. Het is niet een bijverschijnsel van religie maar inherent aan religie. Er is ook helemaal niets mystieks aan religie, het is zo banaal als wat.
Jij kent nog waarde toe aan geschriften en gedragingen die daaruit voortvloeien blijkbaar, hangt er nog een soort van meerwaarde aan. Dat is onterecht. Er is geen meerwaarde: het is net zo debiel als met je hand schuin omhoog denken dat je een supermens bent als dat je in een gebouw tegen een zogenaamde god gaat zingen denkend dat je uitverkoren bent.
Religie kan mensen binden ja (en vooral ook verdelen). Dat klopt. Dat kan een voetbalclub echter ook. Er is dan ook geen feitelijk verschil tussen een fanatieke voetbalsupporter en een fanatieke gelovige.
Partij voor de Vrijheidquote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:01 schreef saskia_k het volgende:Die maatregel is volgens hem nodig om de kinderen ,,te beschermen tegen de verspreiding van het islamitische gedachtegoed''.
Nee, dat kunnen we niet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 01:51 schreef Fides het volgende:
[..]
Partij voor de Vrijheid![]()
Wat een fascistische Islamofoob.![]()
Kunnen we Wilders niet opsluiten 'om de Nederlandsche samenleving te beschermen tegen Islamofobische borrelpraat'.
het kan wel maar makkelijk zal het niet zijnquote:
Op basis van een blog is deze suggestie op zijn minst net zo verwerpelijk als sommigen de 'anti-islam houding' van Wilders verwerpelijk vinden.quote:Op woensdag 2 mei 2007 02:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
het kan wel maar makkelijk zal het niet zijn
Gelukkig maarquote:Op woensdag 2 mei 2007 02:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
het kan wel maar makkelijk zal het niet zijn
ach.. als Wilders grondrechten mag inperken voor Moslims, mag ik dat toch zeker ook voor mensen met een slecht kapsel?quote:Op woensdag 2 mei 2007 02:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Op basis van een blog is deze suggestie op zijn minst net zo verwerpelijk als sommigen de 'anti-islam houding' van Wilders verwerpelijk vinden.
Zowel Wilders als jij mogen dat niet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 02:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
ach.. als Wilders grondrechten mag inperken voor Moslims, mag ik dat toch zeker ook voor mensen met een slecht kapsel?
tenzij ik 9 zetels weet te halen blijkbaarquote:Op woensdag 2 mei 2007 02:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zowel Wilders als jij mogen dat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |