quote:Op maandag 30 april 2007 21:53 schreef Meimeltje het volgende:
Vivi: Leuk het Henschotermeer!!Daar gingen we echt vaak heen 'vroeger'.
Romijn : helemaal alleen gaan staan, wat goed!!
Jeetje dat is vroeg een tandje bij 3 maandenIk dacht dat hij hier al vroeg was (5 maanden)...en nu zijn het al 2 tandjes
Sorry, had het niet in de gatenquote:Op maandag 30 april 2007 22:20 schreef nikky het volgende:
Meimeltje gooide hem dicht maar opent geen nieuwe.
Geeft niets johquote:
quote:Op maandag 30 april 2007 22:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Wow Quinten, dat is snel.
Fonzel heeft nog steeds een tandloos popeyebekje.
Maar dat staat toch in je boekje?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:23 schreef Belana het volgende:
die afspraken bij het cb hou ik allemaal niet zo bij sugar, zou best kunnen dat er dan meer tijd tussen zit omdat er dan geen prikken te geven zijn ofzo.
Met welke leeftijd er een afspraak gepland kan worden staat ook in het boekjequote:
I know. Maar of het bij anderen gebruikelijk is dat die van 7,5 maand overgeslagen wordt, dat stond er niet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 08:11 schreef lcicle het volgende:
[..]
Met welke leeftijd er een afspraak gepland kan worden staat ook in het boekje
Ja! Belachelijk hoe snel dat gaat he!?quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:38 schreef LadyS het volgende:
Ik heb het even opgezocht:
4 weken
8 weken
3 maandem
4 maanden
6 maanden
7,5 maanden
9 maanden
11 maanden
14 maanden
18 maanden
2 jaar
3 jaar
3 jaar en 9 maanden
Geen probleem als ze gaat kruipen, gewoon een goed traphekje kopen dat makkelijk sluit, en ook goed met één hand te openen is. Daar kun je lang mee vooruit hoor! Heerlijke dingenquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:56 schreef ik80 het volgende:
ohh wij hebben hier geen deur, de trap zit in de kamer en die is open en rij steil ohhh moet er niet aan denken....
pfff Lotte je mag nog niet gaan kruipen van mama, blijf nog maar even liggen. Lotte niet draaien, luister nou naar mama. Hmm ze doet het niet.
Tja zal hier ook heel goed moeten gaan opletten.
Ow jee bah Belaan, dat is gewoon echt niet leuk!!! Houd je ons (mij dusquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:00 schreef Belana het volgende:
het gaat helemaal niet goed met Ezra. ik heb vandaag gewerkt omdat ik dacht dat het wel ging en de koorts leek mee te vallen, maar toen ik thuis kwam zag ik een heel zielig hoopje mens. hij heeft slecht gegeten en gedronken, plast weer slecht. ik vertrouw het niet en we gaan straks naar de HAP.
en goed dat ik fok heb, nu kon ik even terug zoeken wanneer hij die antibiotica heeft gekregen.
ik zit me nu even bezig te houden hier, we kunnen kwart voor 8 terecht. Nick is even wat spullen van ian wegbrengen, die is bij opa en oma en wordt opgehaald. Liam is even mee. zo even snel eten en Liam naar bed. kon geen oppas krijgen zo snel, dus Nick gaat alleen met Ezra.
dit is een van me afschrijf post, ik maak me gewoon echt zorgen. dat moedergevoel weet je wel. dat instinct.
Ja, ik vond het zelf ook wel een goed idee, want anders moet ik de hoest weer gaan beschrijven, en nu heeft ze het zo kant en klaar voor haar neus.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:32 schreef nikky het volgende:
LadyS, wat een idee om een filmpje te maken! Dat is eigenlijk een hele goede tip!
Ah vandaarquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:19 schreef E.T. het volgende:
Arme Ezra.. Ik hoop gewoon dat hij gauw opknapt. zo ziek is maar niks![]()
Nikky, jij geeft bv toch? Het advies is om met 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Dat advies is trouwens tegenwoordig niet alleen meer voor bv-babies maar ook voor fv-babietjes. Het 'oude' advies ligt idd op 4 maanden. (en aangezien wettelijk 4 maanden is gesteld voor baby-bij-voeding staat er daarom op alle potjes 4 maanden. Heeft niks met echte voedingsadviezen te maken, maar alleen maar met marketing).
Hier komt er ook echt geen hap in voor Tijn 6 maanden is. Een vader die wat allergieen heeft, Saskia die wat lichte allergieen heeft (ondanks bijvoeding pas bij 5,5 mnd) en Tijn zelf die wel wat hooikoortserig lijkt af en toe... Laat die darmen van Tijn maar goed rijpen en dat laagje aan de binnenkant sterk worden![]()
Nee.. dat is een beetje moeilijk frotten zo in je tepelsquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:55 schreef nikky het volgende:
[..]
Ah vandaar!
Met 6 maanden is dat darmwandje toch pas zo'n beetje volgroeit? Want ik weet zeker dat ik commentaar ga krijgen dat ik het niet doe terwijl het wel al "mag" vanaf vier maanden. Sommige mensen zeggen nu al dat ik wel kan beginnen. Nou nee, ze is 3.5 maand!. Ik wil er ook nog niet mee beginnen. Lekker rustig aan
.
Beterschap Ezra! *aai over bolletje geeft*
Ik geef BV Viev, dus ik denk dat rijstbloem voor mij niet opgaat![]()
Heel fijn dat ie weer echt beter isquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:25 schreef cattie het volgende:
Ive is nu echt zeker beter (inderdaad Dutchie, eindelijk!), hij heeft net een half fruithapje en een cracker gegeten! (De afgelopen dagen wilde hij nauwelijks vast voedsel.)
En dat hebben ze zo snel door wat wel en niet mag. Asl Mikael iets doet wat niet mag zegt ie zelf al neequote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:47 schreef Belana het volgende:
en een beker met rietje kozakken? daar drinkt Ezra ten minste graag uit ook, zo'n nuby beker.
overigens had ie vanmiddag weer koorts, maar niet heel erg. en hij eet en drinkt slecht vandaag, net wel een potje erin gekregen gelukkig en wat kwark. nu is ie lekker aan het rond kruipen, dat is het mooiste momenteel en het grote Nee zeggen is begonnen
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:54 schreef poemojn het volgende:
Hm een kind van 9 mnd mag 45 seconden op de gang denk ik
Ik ben gewoon overgegaan op Comfort iig, geen problemen mee gehadquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:24 schreef Suzanna het volgende:
Nog even een vraag herhalen... (heb ik geen reactie op gekregen)
Julia heeft met de flesvoeding veel last van krampjes... moet ik dan de Friso mengen met Friso Comfort óf gewoon overgaan op Comfort? Ik heb zelf geen idee, wil niet zomaar ergens mee beginnen. Zal ik er anders even het CB voor bellen?
geeft niet, ik zou ook zo gedacht hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:02 schreef _evenstar_ het volgende:
ah sorry ladyS zo had ik het niet gegrepen ..
Ah zo. Ik heb wel geschreven dat meerdere artsen haar gezien hadden en niks aan de buitenkant konden waarnemen en dat ze het echt een "voor-de-zekerheid-foto" vonden, aangezien er, afgezien van mijn lichte afwijking, geen aanleiding tot ongerustheid was.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:12 schreef Sugar het volgende:
LadyS, dit is die site: http://www.hetgaiahoekje.nl
Ik bedoelde trouwens niet dat jij dacht dat het meeviel, maar dat iemand eerder (een huisarts / arts?) dat ook een beetje had laten doorschemeren. Of was dat helemaal niet zo?
Wat lief!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:47 schreef PM-girl het volgende:
Icicle, ik weet niet of je nog mee leest, maar geniet nog van het laatste dagje baby(goed moment trouwens om mee te gaan lezen in het dreumestopic, over enkele maanden zijn we zo ver!)
Heb ik ook al geprobeerdquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:33 schreef kozakken het volgende:
Och Vivi toch... wat naar!
Een doekje over zijn voorhoofd zou mss nog wat extra kunnen werken. Of jouw hand op zijn voorhoofd totdat hij wat rustiger is geworden.
(Tip voor jezelf: niet te sterk zijn. Toegeven en mss eens een avond vragen of iemand anders wil oppassen en dat jij ergens anders op krachten kunt komen.)
Ik probeer hem in bed te leggen bij de eerste tekenen van vermoeidheid, maar of ie nu uitgeput is of klaarwakker (en ja, ik heb beide geprobeerd, en alles daar tussen inquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:34 schreef Brighteyes het volgende:
Mss net voor die 18.00 in bed leggen?
Ik heb hier in OUD wel eens gelezen dat het soms beter is ze in bed te leggen voor ze heel moe worden.
Maar mss is dit wel een enorme klok-klepel post hoor.
Heeft dat nog zin met 3,5 maand? En dan snap ik niet waarom hij overdag dus wel gaat slapen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:43 schreef Lois het volgende:
Misschien is inbakeren een optie Vivi? Omdat je het idee hebt dat hij echt schrikt, kan hij veel hebben aan de geborgenheid van het inbakeren. Wij deden het veel bij onze oudste toen ze bij het inslapen echt schrok en dan gelijk met haar handjes begon te flapperen en zo zichzelf weer wakker maakte.. Omdat ze dat niet meer kon viel ze heel rustig in slaap.
Ik heb het al gelezen, en ik doe alles al volgens dat boekje...let op signalen, handje bij zijn oortje enzo, staren, het schijnt idd zo te zijn dat inbakeren dan alleen nog maar een extra steuntje is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:49 schreef m@x het volgende:
Kai was precies zo toen hij nog een babietje was. Wij overwogen toen ook om hem te gaan inbakeren en kregen toen van het CB een boekje van Ria Blom over inbakeren mee. Daarin wordt een heel proces beschreven van kindjes en slapen/in slaap vallen. Toen viel voor ons een hoop op zijn plaats (wanneer leg je een kindje in bed, hoe ga je met bepaalde signalen om e.d.) en uiteindelijk hebben we helemaal niet in hoeven bakeren. In slaap vallen is bij ons nooit meer een probleem geweest (doorslapen wel hoor). Misschien een optie om dat boekje eens te lenen?
'Tuurlijk vat ik het positief op, vind het erg lief dat jullie zo meedenkenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:47 schreef kozakken het volgende:
Heel stom idee mss hoor...Maar zou het kunnen dat hij overdag teveel prikkels krijgt?
(Voor Deans gevoel dan.)
Je zou eens een paar dagen heel, heel weinig met hem kunnen doen. Dus bv. een keer naar buiten en verder niet. Weinig speelgoed, geen tv. Weet ik veel wat je nog meer kunt bedenken.
Om eens te kijken of je mannetje gewoon alle prikkels van overdag mss heel moeilijk kan verwerken. Er gebeurd zoveel in dat koppie.
(En als het niet werkt weer gewoon doen wat je altijd deed)
Speelt het al lang of nog maar sinds een tijdje Vivi? (Als in: wat er er veranderd, behalve dan zijn eigen ontwikkeling)
Ik lees hier meestal alle tips en pak er dan uit wat goed voelt. Dus zo bied ik ze ook aan hoor. Gewoon maar ideetjes om je te helpen bij het zelf ontdekken. (Ik hoop dat je dat ook zo opvat.)
Sterkte!
Oh super lief van je Tex, maar ik heb het boekje al, destijds gekregen van de vlos. Wel echt heel lief, bedankt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:01 schreef texelonia het volgende:
Vivi, beginnen met inbakeren kan tot ongeveer 6 maanden. Dus mocht je dat willen proberen, dan hoeft Dean's leeftijd geen reden te zijn om het niet te doen in elk geval.
Ik heb hier ook nog het boekje "Regelmaat en inbakeren" van Ria Blom liggen. Als je het wil lenen wil ik het je best opsturen ofzow
Wat is tempelmuziek? Van die galmende monniken ofzoquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:20 schreef Leah het volgende:
Zomaar even een idee, omdat ie overdag goed slaapt. Zou Dean misschien iets meer geluid om zich heen nodig hebben? Probeer het eens met een wasmachine die draait, of bv een cdspeler met (niet al te gekke) muziek die zachtjes aanstaat?
Dat bleek bij de jongste nl dé truc.
Ik had zo'n babymuziek cd, en 1 met tempelmuziek (Icaa). Hielp echt heel goed!
Ja, anders zou ik het nog wel vaker doen, maar het heeft weinig zin want als ik hem wegleg begint het hele circus alsnog!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Als hij op schoot in slaap gevallen is, wordt Dean dan wakker als je hem weglegt?
Wat een leven hebben ze ook he..de draakjes..quote:Dat 's avonds veel alleen is hier ook bekend KlaasVaker volgt een avondopleiding van 2 avonden in de week en de rest van de weekavonden moet hij huiswerk maken. Tijd voor jezelf is dan erg moeilijk te vindenAls het echt niet anders kan (ik wil hem ook niet al teveel verwennen door hem alleen maar zo in slaap te krijgen) dan leg ik een groot kussen op mijn schoot en leg Milo daar op met zijn beentjes naar me toe en een lekker speentje en kroeldoekje binnen handbereik. Dan slaapt ie als een trein en kan ik ondertussen een boekje lezen of even tv kijken.
Dank jequote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:36 schreef Suzanna het volgende:
Vivi wat lastig en moeilijk zeg !Lijkt me echt heel zwaar voor jou. Het dagprogramma klinkt heel goed, lekker voorspelbaar. Wat misschien wél lekker kan zijn voor Dean is 's avonds badderen, omdat hij daarna overdag ook zo goed slaapt, misschien is dat de truc wel 's avonds dan? Veel kinderen worden daar rustig van, even badderen en dan met olie masseren, daarna lekker de fles. Misschien ook een idee?
Sterkte in ieder geval...
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:40 schreef Leah het volgende:
En als je nou die fles van 17.00 uitstelt? Zou dat kunnen?
Als ik op moet houden met het aandragen van ideeen moet je het zeggen hoor, ik zit ook maar wat te brainstormen
Misschien voelen ze met die fijne voelsprietjes ook wel haarfijn aan dat mama moe is en worden ze daar jengelig van..?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:43 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja Vivi... nog eventjes iets... hier waren/zijn de meiden rond etenstijd ook altijd onrustig, vervelend en hangerig. Zou het aan het tijdstip liggen ofzo??Geen idee. Maar hier ook vaak strijd met 's avonds slapen (tot voor kort met Julia ook) en overdag ging het dan best goed. In ieder geval vaak beter dan 's avonds... Vreemd toch eigenlijk. Hier hielp het 's avonds badderen trouwens ook niet
maar ja, je kunt maar beter dingen proberen dan helemaal wanhopig worden.
Dan zit je nog net niet aan de liter toch? Of is die 180cc exclusief schepjes? Dan zit je op 210 kant en klare voeding?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:44 schreef Vivi het volgende:
Maar fles uitstellen..wordt errug lastig, mijn kleine hongerlapje komt vaak al brullend om de 2,5 uur terwijl hij nu op 5 flessen per dag zou moeten zitten.. en dat zijn dan al flessen van 180 cc en 6 schepjes...vrees dat er alleen maar meer gekrijs van komt als ik dat ga rekken..ik geef hem in de laatste fles zelfs al wat rijstebloem omdat hij anders echt als een hongerige hyena ontwaakt
Freek deed dat ook, soms zelfs nog minder. Het zijn net mensen joh, die babiesquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:49 schreef Slaapmeisje het volgende:
Vivi wat eet Dean goed zegDat is bij ons nog steeds een probleem hoor. Milo krijgt wel 5 flessen per dag aangeboden, maar komt vaak maar tot 140 of 160 cc (soms maar 110 cc) terwijl we altijd 180 cc aanbieden. Gek word ik er van en soms zit ik wel een half uur tot 3 kwartier te voeden. Wat een verschil met Dean!
Ik doe er vaak wat meer water bij, dus 190 cc en dan zes schepjes, en ik geef hem niet hoor, om de 2,5 uur, dan zou hij echt ver boven de liter zitten natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:51 schreef Leah het volgende:
[..]
Dan zit je nog net niet aan de liter toch? Of is die 180cc exclusief schepjes? Dan zit je op 210 kant en klare voeding?
ms probeer je ook wel weer teveel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dank jeheb ik ook al geprobeerd..
Nou ja, als ie 18 is zal het wel beter gaan![]()
Luitje.nl heeft ook erg leuke dingen zag ik net!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:12 schreef Sugar het volgende:
LadyS, dit is die site: http://www.hetgaiahoekje.nl
Wat knap! Het is volgens mij sowieso een snellequote:Op woensdag 9 mei 2007 10:41 schreef MeNicole het volgende:
Mag ik even heel trots overal doorheen crossen om te zeggen dat Mikael weer een paar woordjes kan zeggen![]()
Hij kan nu al: papa, mama, op, dag, nee, ja en 2 nieuwe uit en aanen zo heel af en toe wijst ie naar de hond hijgt (gebaren) en mompelt dan iets van on
Maar hij bedoelt het vast goed. Ik vind het zo leuk dat ie dat allemaal al kan. Hij is blijkbaar sneller met dat soort dingen want kruipen of tijgeren zit er niet in
![]()
Hey lieverdquote:
Fijn Belaan, wat voel je je opgelucht dan he?!quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:32 schreef Belana het volgende:
ff geen tijd om bij te lezen, sorry, maar wilde even melden dat het met Ezra uitermate goed gaateet en drinkt weer goed, geen koorts meer, is weer vrolijk en zichzelf
ik hoop dat deze kuur het 'm doet en dat het nu goed blijft gaan
Aww, ja dat is echt niet leuk...maar wat moet dat moet hequote:Op woensdag 9 mei 2007 20:35 schreef LadyS het volgende:
Goede berichten, Ive en Ezra
Morgen om 18.00 komt de instrumentenmaker aan huis om een spreidbroekje aan te meten. k hoop zo dat Iris het eeen beetje accepteert. Ik zie er echt tegen op.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |