abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:20:31 #201
640 snoopy
peanuts
pi_49137975
Beterschap voor Simon

En LadyS, succes vanmiddag. Hopelijk valt het mee
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:24:09 #202
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49138095
Nog even een vraag herhalen... (heb ik geen reactie op gekregen)

Julia heeft met de flesvoeding veel last van krampjes... moet ik dan de Friso mengen met Friso Comfort óf gewoon overgaan op Comfort? Ik heb zelf geen idee, wil niet zomaar ergens mee beginnen. Zal ik er anders even het CB voor bellen?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:27:03 #203
640 snoopy
peanuts
pi_49138206
Dat lijkt me beter Suzanna. Ik weet het iig ook niet.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:29:16 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49138287
Suzanna, ik zou idd het cb bellen met deze vraag. Ik weet ook het antwoord echt niet. Wel vervelend dat ze zulke krampjes heeft.

LadyS, ik duim voor Iris en jullie dat er niks groots hoeft.

Simon, bah, ziek! Beterschap.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:34:35 #205
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49140981
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:24 schreef Suzanna het volgende:
Nog even een vraag herhalen... (heb ik geen reactie op gekregen)

Julia heeft met de flesvoeding veel last van krampjes... moet ik dan de Friso mengen met Friso Comfort óf gewoon overgaan op Comfort? Ik heb zelf geen idee, wil niet zomaar ergens mee beginnen. Zal ik er anders even het CB voor bellen?
Ik ben gewoon overgegaan op Comfort iig, geen problemen mee gehad
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:18:54 #206
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49150718
Julia heeft nu nog maar 300 ml gedronken vandaag, ze wil de fles absoluut niet, draait haar hoofdje weg of gaat keihard huilen. Haar speentje wil ze wel, de borst wil ze (natuurlijk) ook niet. Ze dronk er wel een minuutje aan net. Maar ik maak me echt zorgen over hoeveel ze binnenkrijgt, dat is echt te weinig. Nu ligt ze weer te slapen, was ook doodmoe.
Het kan natuurlijk dat ze wat onder de leden heeft o.i.d., maar ze heeft geen koorts of verhoging ofzo...voor de rest kan ik ook weinig ontdekken. Ze is gewoon vrolijk.

We hebben nu Friso comfort en gewone friso en die meng ik maar met elkaar, dat was het advies van het cb. Ook omdat Comfort nogal wat dikker is. Mijn moeder is hier vandaag en die haalt een ander soort fles (ik heb nu Avent flessen) en speen, en ook een papspeen voor de Comfort.
Ik hoop maar dat ze daarmee beter gaat drinken, want ze heeft echt nog veel te weinig op vandaag, echt zorgwekkend vind ik dat.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat de spruw terug is, maar ik dacht dat je er geen last van had met flesvoeding?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:32:48 #207
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49151249
elke baby kan spruw krijgen fv en bv kindjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49152629
Iris moet een spreidbroek. Weliswaar alleen tijdens de slaapmomenten (min. 12 uur per dag), maar evengoed een grote tegenvaller
We moesten meteen een spreidbroek gaan passen, mar haar spekjes waren te dik, dus over een paar dagen komt hij (instrumentenmaker) bij ons thuis om een andere type aan te passen bij haar. Ze vond het in ieder geval verschrikkelijk.. Ik voel me zo stom dat ik niet eerder naar die extra controle ben gegaan Dan was ze nog een stuk kleiner geweest.

Sugar, jij had de spreidbroek toch opgeleukt? Hoe doe je dat? Want met het oog op de zomer en dus blote beentjes is het misscihen wel lekker om er wat stof omheen te doen.

Vanmiddag hadden we ook een intake bij het KDV (voor als ik ooit een baan krijg ) en wat een fijn kdv is dat zeg! We hebben er allebei een goed gevoel bij. Amber verdween meteen de peutergroep in (en dat mocht ook gewoon). Iris vond het ook wel leuk.
pi_49152712
Pffff ik kan me voorstellen dat dat toch even schrikken is zeg... Is er enig idee hoe lang ze hem moet dragen?
pi_49152864
minimaal 6 maanden.
Hij zie ook dat het na 18 maanden geen zin meer had om te behandelen. Als het dan nog niet goed was, zou het misshien operatief moeten
pi_49152950
Dat is wat zeg....
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:19:30 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49152993
LadyS das best schrikken.
Maar wellicht biedt het goede hoop dat ze het nu alleen tijdens slaapmomenten hoeft?
of denk ik dan beetje raar?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:24:10 #213
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49153133
Oh, wat rot! Gelukkig alleen als ze slaapt, dat scheelt wel wat. Maar dat is misschien wel nog moeilijker aanleren en wennen... Rot, zeg! Ik vreesde al dat de eerdere berichten misschien iets te makkelijk gezegd waren, eerlijk gezegd. Maar ja,d aar heb je niks aan. En het komt vast goed, hoor!

Ik ga zoeken naar de site die ik toen had voor die flapjes om de beugel heen. Komt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_49153204
Nou, volgens mij moet ze eigenlijk vaker, maar dat wil hij een ouder kindje niet aandoen. (tenminste dat wat ik tussen zijn woorden door begreep: hij zei nl: "normaal begnnen we eerder met behandelen, maar omdat zij al 10,5 maand is doen we het alleen tijdens de slaapmomenten). Daar maak ik uit op dat hij het sneu vind als ze 23 uur per dag in een spreidbroek moet, dus daarom maar deze tussenweg.
pi_49153328
Fijn Sugar
Dat het makkelijk gezegd was, was omdat ik alleen maar breed geluierd moest worden en het zelfs aan de buitenkant zichtbaar was bij mij. En bij Iris niet, dus dacht ik hoopte ik dat het bij haar nog lichter zou zijn als bij mij. Nou ja, het is voor haar eigen bestwil, alleen jammer dat ze dat zelf niet begrijpt
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 8 mei 2007 @ 18:35:21 #216
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49153529
Het gets wat vervelend LadyS! Maar kindjes zijn flexibel hoor Het begin zal even moeilijk zijn, maar ze raakt er vast snel aan gewend!

sterkte!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:59:52 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49154527
He, balen LadyS. Wat sneu voor haar, en jullie.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:02:03 #218
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49154603
ah sorry ladyS zo had ik het niet gegrepen ..
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:12:23 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49155056
LadyS, dit is die site: http://www.hetgaiahoekje.nl
Ik bedoelde trouwens niet dat jij dacht dat het meeviel, maar dat iemand eerder (een huisarts / arts?) dat ook een beetje had laten doorschemeren. Of was dat helemaal niet zo?
pi_49155481
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:02 schreef _evenstar_ het volgende:
ah sorry ladyS zo had ik het niet gegrepen ..
geeft niet, ik zou ook zo gedacht hebben
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:12 schreef Sugar het volgende:
LadyS, dit is die site: http://www.hetgaiahoekje.nl
Ik bedoelde trouwens niet dat jij dacht dat het meeviel, maar dat iemand eerder (een huisarts / arts?) dat ook een beetje had laten doorschemeren. Of was dat helemaal niet zo?
Ah zo. Ik heb wel geschreven dat meerdere artsen haar gezien hadden en niks aan de buitenkant konden waarnemen en dat ze het echt een "voor-de-zekerheid-foto" vonden, aangezien er, afgezien van mijn lichte afwijking, geen aanleiding tot ongerustheid was.
Zelf dacht ik dus wel dat het meeviel ook gezien bovenstaande. (en de bij mij zichtbare afwijking en bij Iris niet zichtbaar)

En bedankt voor de link! Ik ga een paar bestellen, zodra ik weet welke beugel Iris krijgt
pi_49156081
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:47 schreef PM-girl het volgende:
Icicle, ik weet niet of je nog mee leest, maar geniet nog van het laatste dagje baby (goed moment trouwens om mee te gaan lezen in het dreumestopic, over enkele maanden zijn we zo ver!)
Wat lief!!
Ja natuurlijk lees ik nog mee, vandaag nog baby he en dan mag het nog
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_49156190
Wat vervelend voor Iris en jullie LadyS

Suzanna, op gevaar af dat ik bij de allergie-maffia wordt ingedeeld: hou je ook rekening met de mogelijkheid van overgevoeligheid voor koemelk bij Julia? Jouw kinderen hebben alledrie ook veel last van eczeem toch?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:03:14 #223
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49157134
LadyS, heel veel succes.

Suzanne. Ook ik ben met Fleur gewoon van friso normaal overgestapt naar comfort. Het scheelde bij haar enorm veel. Maar sluit me ook aan bij de rest (zeker gezien de opmerking van poemojn) even overleg met cb kan geen kwaad. En een difraxfles met 1-2-3 speen werkte hier goed bij de comfort.

Hier gaat het redelijk. Maud heeft vanochtend nog een paar kramp-aanvallen gehad en toen vervolgens een flinke poepbroek geproduceerd. Nu is het dus redelijk rustig. Hopelijk vanacht dus ook. Verwijsbrief is binnen en morgen ga ik meteen bellen. Hopelijk zijn we snel aan de beurt.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:31:25 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49158296
Hoi allemaal,

Ik zit er ff doorheen..Dean is echt een schatje maar 's avonds is het verschrikkelijk..hij weigert stelselmatig te gaan slapen, ik zit hier nu alweer met verkrampte nekspieren te typen want het gekrijs houdt maar niet op.

Ik heb alles al geprobeerd; badje, massage, geen badje, liedjes zingen, wakker in bed leggen, op schoot in slaap laten vallen, bij hem blijven zitten, strak onderstoppen...alles wat je kan bedenken.
Maar het blijft een strijd om hem in slaap te krijgen.

Hij krijst zo hard dat ie totaal overstuur wordt zodat ik uiteindelijk toch maar weer ga troosten, ook al neem ik me voor om hem eens even te laten huilen. Maar het is geen "even" , hij huilt echt uren door en tegen de tijd dat hij slaapt ben ik helemaal gesloopt en verkrampt.

Ik merk vanaf een uur of 18.00 dat hij moe begint te worden maar hij WIL gewoon niet slapen lijkt het, als zijn oogjes dichtvallen "schrikt" hij steeds wakker en wordt echt driftig
Hij vecht echt tegen de slaap. Het rare is dat hij overdag wel gewoon gaat slapen in zijn bedje

Ik word er doodmoe van, heeft iemand nog een tip?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:33:59 #225
103793 kozakken
Living the life
pi_49158395
Och Vivi toch... wat naar!
Een doekje over zijn voorhoofd zou mss nog wat extra kunnen werken. Of jouw hand op zijn voorhoofd totdat hij wat rustiger is geworden.

(Tip voor jezelf: niet te sterk zijn. Toegeven en mss eens een avond vragen of iemand anders wil oppassen en dat jij ergens anders op krachten kunt komen.)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:34:24 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49158418
Mss net voor die 18.00 in bed leggen?
Ik heb hier in OUD wel eens gelezen dat het soms beter is ze in bed te leggen voor ze heel moe worden.
Maar mss is dit wel een enorme klok-klepel post hoor.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:40:44 #227
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49158647
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:33 schreef kozakken het volgende:
Och Vivi toch... wat naar!
Een doekje over zijn voorhoofd zou mss nog wat extra kunnen werken. Of jouw hand op zijn voorhoofd totdat hij wat rustiger is geworden.

(Tip voor jezelf: niet te sterk zijn. Toegeven en mss eens een avond vragen of iemand anders wil oppassen en dat jij ergens anders op krachten kunt komen.)
Heb ik ook al geprobeerd , vochtig doekje, even zijn koppie en zijn handjes frissig maken, bij hem blijven zitten..koppie kriebelen..niks helpt.

En ik heb niet echt mensen die kunnen oppassen, behalve mijn moeder maar die woont best ver weg.
En daarbij is het probleem daar niet mee opgelost natuurlijk
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:42:49 #228
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49158750
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:34 schreef Brighteyes het volgende:
Mss net voor die 18.00 in bed leggen?
Ik heb hier in OUD wel eens gelezen dat het soms beter is ze in bed te leggen voor ze heel moe worden.
Maar mss is dit wel een enorme klok-klepel post hoor.
Ik probeer hem in bed te leggen bij de eerste tekenen van vermoeidheid, maar of ie nu uitgeput is of klaarwakker (en ja, ik heb beide geprobeerd, en alles daar tussen in ) hij. wil. niet. slapen.

Bedankt voor het meedenken iig, helemaal geen klok/klepel
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:43:05 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49158766
Viv geen echte tip. Alleen probeer de dingen die je probeert minimaal een week vol te houden. En blijf vasthouden aan je regelmaat. Zo geef je Dean voldoende houvast. Kan het zijn dat ie anders naar bed gaat 's avonds in verglijking met overdag. Ik bedoel dus heb je een ander ritueel. Misschien dat dit verwarrend werkt en hij dus niet begrijpt dat ie gaat slapen. Staat er misschien een beetje raar, maar goed. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel. En verder ik hoop dat je snel doorkrijgt wat het is.

Kan het zijn dat er rond die tijd iets bij de buren gebeurt, waardoor hij elke keer schrikt (is maar een ideetje)...
  Jubileum moderator dinsdag 8 mei 2007 @ 20:43:33 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49158786
Misschien is inbakeren een optie Vivi? Omdat je het idee hebt dat hij echt schrikt, kan hij veel hebben aan de geborgenheid van het inbakeren. Wij deden het veel bij onze oudste toen ze bij het inslapen echt schrok en dan gelijk met haar handjes begon te flapperen en zo zichzelf weer wakker maakte.. Omdat ze dat niet meer kon viel ze heel rustig in slaap.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:49:29 #231
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49159075
Kai was precies zo toen hij nog een babietje was. Wij overwogen toen ook om hem te gaan inbakeren en kregen toen van het CB een boekje van Ria Blom over inbakeren mee. Daarin wordt een heel proces beschreven van kindjes en slapen/in slaap vallen. Toen viel voor ons een hoop op zijn plaats (wanneer leg je een kindje in bed, hoe ga je met bepaalde signalen om e.d.) en uiteindelijk hebben we helemaal niet in hoeven bakeren. In slaap vallen is bij ons nooit meer een probleem geweest (doorslapen wel hoor ). Misschien een optie om dat boekje eens te lenen?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:52:53 #232
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49159224
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:43 schreef Lois het volgende:
Misschien is inbakeren een optie Vivi? Omdat je het idee hebt dat hij echt schrikt, kan hij veel hebben aan de geborgenheid van het inbakeren. Wij deden het veel bij onze oudste toen ze bij het inslapen echt schrok en dan gelijk met haar handjes begon te flapperen en zo zichzelf weer wakker maakte.. Omdat ze dat niet meer kon viel ze heel rustig in slaap.
Heeft dat nog zin met 3,5 maand? En dan snap ik niet waarom hij overdag dus wel gaat slapen.

Ik doe gewoon hetzelfde ritueel als overdag, iedere dag hetzelfde en er zijn geen rare geluiden oid, hij huilt nog steeds
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:54:44 #233
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49159295
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:49 schreef m@x het volgende:
Kai was precies zo toen hij nog een babietje was. Wij overwogen toen ook om hem te gaan inbakeren en kregen toen van het CB een boekje van Ria Blom over inbakeren mee. Daarin wordt een heel proces beschreven van kindjes en slapen/in slaap vallen. Toen viel voor ons een hoop op zijn plaats (wanneer leg je een kindje in bed, hoe ga je met bepaalde signalen om e.d.) en uiteindelijk hebben we helemaal niet in hoeven bakeren. In slaap vallen is bij ons nooit meer een probleem geweest (doorslapen wel hoor ). Misschien een optie om dat boekje eens te lenen?
Ik heb het al gelezen, en ik doe alles al volgens dat boekje...let op signalen, handje bij zijn oortje enzo, staren, het schijnt idd zo te zijn dat inbakeren dan alleen nog maar een extra steuntje is.

Maar het helpt allemaal niet. Ik snap dat jullie er ook niks mee kunnen, sorry voor het gezeur
  Jubileum moderator dinsdag 8 mei 2007 @ 20:55:41 #234
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49159345
Dat is toch geen gezeur Vivi? Je wilt gewoon graag een oplossing, dat is logisch! Jammer dat we je niet kunnen helpen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:00:43 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49159573
Vivi, je zeurt natuurlijk echt helemaal niet! Echt niet.

Heb je -wat Chacama zegt- alles ook echt een langere tijd geprobeerd? Of vooral het wakker wegleggen en even laten huilen? Als dat voor jou als een optie voelt, tenminste? Want dat kan namelijk best een week of 2 duren, hoe rot dat ook is.

Nou ja, in elk geval heeeeeeeeel veel sterkte, want dat je erdoorheen zit is echt heel begrijpelijk en ook heel kut.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:01:09 #236
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49159597
Nee joh, dit is geen zeuren. Dit soort dingen zijn gewoon loodzwaar en dan moet je je frustraties af en toe ergens kwijt. Tja, dat slapen is een lastige. Ik zou het verder ook niet zo goed weten. Bij ons boden ze toen ook aan om de wijkverpleegkundige een keer langs te sturen om het hele slaapritueel te bekijken. Misschien biedt jouw CB die mogelijkheid ook wel. Sterkte
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:01:55 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_49159624
och viev, das echt moeilijk. de tips die er zijn, zijn al gegeven, dus ik geef je gewoon even een want het is echt lastig.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:24:54 #238
640 snoopy
peanuts
pi_49160620
Maar wil je dat inbakeren niet toch proberen? Volgens mij is dat niet te laat hoor.
MIsschien is hij 's avonds onrustiger omdat hij dan de dag moet verwerken.
Het is iig hartstikke vermoeiend zoiets. Hopelijk komt er snel een oplossing

LadyS, wat een schrik. Ik hoop dat het met de spreidbroek goed komt en er geen operatie nodig zal zijn.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:46:17 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49161625
Jullie zijn iig wel lief, bedankt daarvoor
Ik heb zeker het idee dat hij 's avonds onrustiger is, want niks is goed rond een uur of 17.00-18.00 uur, box niet, bed niet, op schoot niet. Uiteindelijk leg ik hem dan toch maar in bed.

Ik heb hem net een fles gegegeven (hij lag nog steeds te brullen, vanaf 19.00 uur ongeveer.)
Helemaal snikken toen ik hem uit zijn bed haalde; zo zielig..zitten we op de bank dan kan meneertje ineens weer die big smile tentoon spreiden en begint ie heel ondeugend te kijken en te brabbelen
Heb hem zijn flesje gegeven en een schone luier, ff een warm washandje over zijn hoofdje en kleffe grijpertjes, en weer in bed gestopt..so far so good.. want hij is al 5 min. stil

duim duim.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:47:56 #240
103793 kozakken
Living the life
pi_49161705
Heel stom idee mss hoor... Maar zou het kunnen dat hij overdag teveel prikkels krijgt?
(Voor Deans gevoel dan.)
Je zou eens een paar dagen heel, heel weinig met hem kunnen doen. Dus bv. een keer naar buiten en verder niet. Weinig speelgoed, geen tv. Weet ik veel wat je nog meer kunt bedenken.
Om eens te kijken of je mannetje gewoon alle prikkels van overdag mss heel moeilijk kan verwerken. Er gebeurd zoveel in dat koppie.
(En als het niet werkt weer gewoon doen wat je altijd deed)

Speelt het al lang of nog maar sinds een tijdje Vivi? (Als in: wat er er veranderd, behalve dan zijn eigen ontwikkeling)

Ik lees hier meestal alle tips en pak er dan uit wat goed voelt. Dus zo bied ik ze ook aan hoor. Gewoon maar ideetjes om je te helpen bij het zelf ontdekken. (Ik hoop dat je dat ook zo opvat.)
Sterkte!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:49:18 #241
103793 kozakken
Living the life
pi_49161763
Oh.. en heb je de mogelijkheid voor een extra slaapje rond bv. half vijf. Zodat je zijn oververmoeidheid voor kunt zijn? (Als dat werkt)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:57:43 #242
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49162187
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:47 schreef kozakken het volgende:
Heel stom idee mss hoor... Maar zou het kunnen dat hij overdag teveel prikkels krijgt?
(Voor Deans gevoel dan.)
Je zou eens een paar dagen heel, heel weinig met hem kunnen doen. Dus bv. een keer naar buiten en verder niet. Weinig speelgoed, geen tv. Weet ik veel wat je nog meer kunt bedenken.
Om eens te kijken of je mannetje gewoon alle prikkels van overdag mss heel moeilijk kan verwerken. Er gebeurd zoveel in dat koppie.
(En als het niet werkt weer gewoon doen wat je altijd deed)

Speelt het al lang of nog maar sinds een tijdje Vivi? (Als in: wat er er veranderd, behalve dan zijn eigen ontwikkeling)

Ik lees hier meestal alle tips en pak er dan uit wat goed voelt. Dus zo bied ik ze ook aan hoor. Gewoon maar ideetjes om je te helpen bij het zelf ontdekken. (Ik hoop dat je dat ook zo opvat.)
Sterkte!
'Tuurlijk vat ik het positief op, vind het erg lief dat jullie zo meedenken

Alleen is het momenteel zo; ik werk nog steeds niet dus ik richt me eigenlijk de hele dag naar Dean.

Hij heeft een programma waarbij hij imo echt niet teveel prikkels krijgt, en het gaat over het algemeen elke dag hetzelfde;

's ochtends om 7.00 uur haal ik hem uit bed en neem hem bij me voor een fles, dan slapen we nog samen een uurtje of 2, in het grote bed.

9.00 uur gaan we eruit en dan kijkt ie altijd even naar bumba of de teletubbies (Ja, dat vindt ie nu al leuk ja ) in zijn wippertje. Een half uurtje ongeveer.
Dan doe ik hem lekker uitgebreid in badje, beetje gek doen en liedjes voor hem zingen en daarna weer een fles, dan leg ik hem op bed. (Dan kijkt ie vaak zelfs blij) en slaapt ie een uurtje of anderhalf.

Als hij wakker wordt ga met hem op de bank zitten beetje praten, of ik laat hem in de box spelen.
Dan is het plm. een uur of 14.00 en gaan we naar buiten, een boodschapje doen of gewoon wandelen want ik wil dat hij elke dag frisse lucht krijgt.

Vaak slaapt ie dan ook even heerlijk in zijn wagentje, al wordt dat wel minder de laatste tijd, want hij wil graag alles zien.

Tot dan toe is ie meestal heel vrolijk en gezellig. Als we thuiskomen krijgt ie een fles en knuffelen en kletsen we waarna ik hem nog even in de box leg, de tv staat sowieso altijd heel zacht, en als ik hem dan bij de eerste vermoeidheidstekenen in bed leg begint de ellende.

Het rare is dat ik hem rustig kan wakker maken voor de laatste fles en daarna slaapt ie braaf verder, hij slaapt ook goed door dus dat is allemaal prima

Om hem nog minder prikkels te geven zou ik helemaal niet meer naar buiten moeten gaan of de tv uit moeten zetten als hij in de kamer is, maar ik wil zelf ook nog wel een beetje leven eigenlijk en ik vind zeker niet dat hij overprikkeld raakt door dit dagprogramma, ik sleep hem niet van hot naar her en stel hem niet te veel bloot aan tv imo.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:01:09 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49162358
Vivi, beginnen met inbakeren kan tot ongeveer 6 maanden. Dus mocht je dat willen proberen, dan hoeft Dean's leeftijd geen reden te zijn om het niet te doen in elk geval.

Ik heb hier ook nog het boekje "Regelmaat en inbakeren" van Ria Blom liggen. Als je het wil lenen wil ik het je best opsturen ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:02:58 #244
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49162432
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:01 schreef texelonia het volgende:
Vivi, beginnen met inbakeren kan tot ongeveer 6 maanden. Dus mocht je dat willen proberen, dan hoeft Dean's leeftijd geen reden te zijn om het niet te doen in elk geval.

Ik heb hier ook nog het boekje "Regelmaat en inbakeren" van Ria Blom liggen. Als je het wil lenen wil ik het je best opsturen ofzow
Oh super lief van je Tex, maar ik heb het boekje al, destijds gekregen van de vlos. Wel echt heel lief, bedankt.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:11:50 #245
103793 kozakken
Living the life
pi_49162874
Het klinkt als een heel fijn programma in de oren Vivi
(Niet alleen de teletubbies, maar ook je dagindelen )

Romme slaapt 's morgens een uur of soms anderhalf. En 's middags meestal ook anderhalf tot twee uur. En dan weer om 19.00 naar bed.
Zou de ruk 's middags mss iets te lang voor hem zijn? (Ik roep ook maar alle stomme redenen die ik kan bedenken hoor) Dat je hem bv. thuis komt, fles geeft, knuffelt en dan eens in bed legt. Kijken of hij dan nog even slaapt en daarna de 'ruk' tot een uur of zeven beter kan maken.

Nou ja... je zeurt in ieder geval echt. Niets zo naar als je eigen kind die huilt en daar dan je weg in vinden.
sterkte
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:20:39 #246
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49163314
Zomaar even een idee, omdat ie overdag goed slaapt. Zou Dean misschien iets meer geluid om zich heen nodig hebben? Probeer het eens met een wasmachine die draait, of bv een cdspeler met (niet al te gekke ) muziek die zachtjes aanstaat?

Dat bleek bij de jongste nl dé truc.
Ik had zo'n babymuziek cd, en 1 met tempelmuziek (Icaa ). Hielp echt heel goed!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:21:19 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49163343
Hmm, ik zou het kunnen proberen, maar dan slaapt ie dus al in de wagen, dan thuiskomen en een fles (rond 17.00 uur) en dan meteen weer slapen en dan om 19.00 uur echt naar bed? Lijkt me zo veel? En vaak is ie dan juist ook klaarwakker..ik zorg er sowieso al voor dat ie om de anderhalf a 2 uur de mogelijkheid tot slapen heeft...óf ik leg hem in bed, óf ik zet de tv uit terwijl hij in de box ligt.

Nu ja, het valt te proberen

Iig heel erg bedankt voor de lieve reacties. Het is idd erg zielig en ik moet er zelf ook bijna van huilen als ie zo overstuur wordt
Hij ligt nu na de fles van 21.00 uur braaf te slapen btw, heb net nog even gekeken...het gaat dus echt om de "officiele" avond bedtijd zeg maar, zo raar!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:22:16 #248
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49163395
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:20 schreef Leah het volgende:
Zomaar even een idee, omdat ie overdag goed slaapt. Zou Dean misschien iets meer geluid om zich heen nodig hebben? Probeer het eens met een wasmachine die draait, of bv een cdspeler met (niet al te gekke ) muziek die zachtjes aanstaat?

Dat bleek bij de jongste nl dé truc.
Ik had zo'n babymuziek cd, en 1 met tempelmuziek (Icaa ). Hielp echt heel goed!
Wat is tempelmuziek? Van die galmende monniken ofzo ?
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2007 @ 22:24:52 #249
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_49163521
Vivi wat moet dat slopend zijn zeg Wat bij Milo goed helpt in een ontroostbare bui is met hem rondlopen (zeg maar gerust sjouwen tegenwoordig met die meer dan 6 kg. ) en dan alles benoemen wat we zien of gewoon beetje wiegen. Tegenwoordig word Milo tijdens zijn slaapje 's avonds keihard huilend wakker en dan moet hij ook even getroost worden. Wat het is weet ik niet, waarschijnlijk dromen We brengen Milo pas na zijn laatste fles van 23.00 uur naar zijn eigen kamertje. De rest van de avond slaapt hij in de box in de woonkamer. De tv of cd speler staat dan wel gewoon aan. Ik hoop dat Dean snel uit deze fase komt, want je kunt soms zo reddeloos zijn als hij ontroostbaar is
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:26:11 #250
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49163604
Jaha, en klankschalen enzo . Maar na twee kinderen huldig ik het principe; "voor mijn part slapen ze hangend aan de lamp, als ze maar slapen."

En anders zou je nog kunnen proberen om wat meer te geven in die fles van 18.00, dat breng je dan in mindering op die fles van 21.00?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')