quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:47 schreef kozakken het volgende:Heel stom idee mss hoor...
![]()
Maar zou het kunnen dat hij overdag teveel prikkels krijgt?
(Voor Deans gevoel dan.)
Je zou eens een paar dagen heel, heel weinig met hem kunnen doen. Dus bv. een keer naar buiten en verder niet. Weinig speelgoed, geen tv. Weet ik veel wat je nog meer kunt bedenken.
Om eens te kijken of je mannetje gewoon alle prikkels van overdag mss heel moeilijk kan verwerken. Er gebeurd zoveel in dat koppie.
(En als het niet werkt weer gewoon doen wat je altijd deed)
Speelt het al lang of nog maar sinds een tijdje Vivi? (Als in: wat er er veranderd, behalve dan zijn eigen ontwikkeling)
Ik lees hier meestal alle tips en pak er dan uit wat goed voelt. Dus zo bied ik ze ook aan hoor. Gewoon maar ideetjes om je te helpen bij het zelf ontdekken. (Ik hoop dat je dat ook zo opvat.)
Sterkte!
'Tuurlijk vat ik het positief op, vind het erg lief dat jullie zo meedenken
![]()
Alleen is het momenteel zo; ik werk nog steeds niet dus ik richt me eigenlijk de hele dag naar Dean.
Hij heeft een programma waarbij hij imo echt niet teveel prikkels krijgt, en het gaat over het algemeen elke dag hetzelfde;
's ochtends om 7.00 uur haal ik hem uit bed en neem hem bij me voor een fles, dan slapen we nog samen een uurtje of 2, in het grote bed.
9.00 uur gaan we eruit en dan kijkt ie altijd even naar bumba of de teletubbies (Ja, dat vindt ie nu al leuk ja
![]()
) in zijn wippertje. Een half uurtje ongeveer.
Dan doe ik hem lekker uitgebreid in badje, beetje gek doen en liedjes voor hem zingen en daarna weer een fles, dan leg ik hem op bed. (Dan kijkt ie vaak zelfs blij) en slaapt ie een uurtje of anderhalf.
Als hij wakker wordt ga met hem op de bank zitten beetje praten, of ik laat hem in de box spelen.
Dan is het plm. een uur of 14.00 en gaan we naar buiten, een boodschapje doen of gewoon wandelen want ik wil dat hij elke dag frisse lucht krijgt.
Vaak slaapt ie dan ook even heerlijk in zijn wagentje, al wordt dat wel minder de laatste tijd, want hij wil graag alles zien.
Tot dan toe is ie meestal heel vrolijk en gezellig. Als we thuiskomen krijgt ie een fles en knuffelen en kletsen we waarna ik hem nog even in de box leg, de tv staat sowieso altijd heel zacht, en als ik hem dan bij de eerste vermoeidheidstekenen in bed leg begint de ellende.
Het rare is dat ik hem rustig kan wakker maken voor de laatste fles en daarna slaapt ie braaf verder, hij slaapt ook goed door dus dat is allemaal prima
![]()
Om hem nog minder prikkels te geven zou ik helemaal niet meer naar buiten moeten gaan of de tv uit moeten zetten als hij in de kamer is, maar ik wil zelf ook nog wel een beetje leven eigenlijk en ik vind zeker niet dat hij overprikkeld raakt door dit dagprogramma, ik sleep hem niet van hot naar her en stel hem niet te veel bloot aan tv imo.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.