Wat is nu precies je vraag, want ik snap hem niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:39 schreef grizegrijn het volgende:
Ja oke, want droge stof is al vast en kan niet verder bevriezenmaar gebeurt dat ook in een ijsmachine tijdens het draaien? Of alleen als je het daarna nog verder invriest?
Ik vroeg of er ook kristallen in het ijs komen als je het gelijk uit de machine opeet, als het alleen van (volle) yoghurt en aardbeien gemaakt is, waar maar rond de 10% droge stof inzit. Of komen er alleen kristallen in als je het na het half uur draaien nog verder invriest in de diepvries?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is nu precies je vraag, want ik snap hem niet.
Kristalvorming treed altijd op, maar hoe meer droge stof hoe kleiner de kristallen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:42 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Ik vroeg of er ook kristallen in het ijs komen als je het gelijk uit de machine opeet, als het alleen van (volle) yoghurt en aardbeien gemaakt is, waar maar rond de 10% droge stof inzit. Of komen er alleen kristallen in als je het na het half uur draaien nog verder invriest in de diepvries?
Want ik ben toch van plan om het meteen op te eten.
volle melk alleen bevat niet genoeg droge stof om voor kleine kristallen te zorgen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:23 schreef mmascha het volgende:
grizegrijn: ik weet niet of het beter gaat(qua kristallen) vers uit de machine dan daarna nog eens in de vriezer. Ik heb dat nog niet goed vergeleken. Wel een goeie test:ijs maken, beetje vers uit de machine eten, rest in de vriezer en ter vergelijking later eten. Ga ik proberen!
Vraagje aan Pietverdriet: ik ging ervan uit dat room/volle melk vet is en dus geen kristallen maar dat is natuurlijk vloeibaar/vocht dus kristallen. Ik geef zelf het antwoord al
Waar haal je dat dan LieLie?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:15 schreef LieLie het volgende:
Overigens meteen een tip voor heerlijk citroenijs:
Australian Lemon kruiden van Herbs n Spices.
Waren laats bij iemand die dat gebruikte om citroenijs te maken, en dat smaakte echt goed. Niet als afwasmiddel.
De IJsmachinequote:Op zondag 7 juni 2009 13:49 schreef LieLie het volgende:
Iemand die hier ervaring mee heeft?
http://www.kieskeurig.nl/ijsmachine/aigger/kim5707a/286001/
Hoeveel ruimte neem dit in beslag in de diepvries bijvoorbeeld?
Kersen (ontpit op sap in dit geval) 350 gr.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:58 schreef LieLie het volgende:
Oe, ik ben dol op kersen!
Maar laatst had ik een soort kersenmousse gemaakt, en ik kreeg de kersen niet mooi gepureerd.. leken nog een soort draadjes door te zitten..
Hoe maak jij kersenijs?
Geen idee bij die machine maar bij de Philips variant 30 cm diameter en 10 cm hoog.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:20 schreef LieLie het volgende:
Ah![]()
Maar dan dus nog de ruimte in de diepvries?
Graag gedaan hoor..zie je recepten wel komenquote:Op zondag 7 juni 2009 20:11 schreef LieLie het volgende:
Dank voor de info! Zowel ijs als diepvriesruimte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |