abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO zondag 19 april 2009 @ 17:57:09 #76
22592 crew  Ole
pi_68176000
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep. En neem ipv wat suiker suikersiroop, dan slaat je blender het wat cremiger,
Dat is ook een goeie!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_68249614
Dat klinkt erg lekker, maar ik heb geen ijsmachine. Zijn er toevallig ook smaakvolle recepten voor als je geen ijsmachine bezit? Dus meng wat spul en stop het in de vriezer :p
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_68591788
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:14 schreef deepart het volgende:
Dat klinkt erg lekker, maar ik heb geen ijsmachine. Zijn er toevallig ook smaakvolle recepten voor als je geen ijsmachine bezit? Dus meng wat spul en stop het in de vriezer :p
Dat maakt voor het recept niet uit. Als je het zonder ijsmachine doet moet je wel regelmatig je ijsmengsel uit de vriezer halen en goed doorroeren om te voorkomen dat je één grote klomp ijs krijgt (zonder doorroeren) of ijs vol kristallen (bij te weinig doorroeren).

Voor in ieder geval mijn eigen ijsmachine geldt overigens dat je volle melk moet gebruiken omdat hij ijs met halfvolle melk niet stijf genoeg krijgt.
pi_68604299
Vanmiddag even gekeken voor een nieuwe ijsmachine (oude is overleden ).
Iemand ideeën? Voor 4 personen ijs maken is de max..
100 euro eveneens
Wat ik ermee ga doen? De frambozen en bramen inmikken die we na een tijdje niet meer in hun normale vorm kunnen zien (heb wat struiken in de tuin staan en er komt toch wel een emmertje af per struik).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 3 mei 2009 @ 00:43:20 #80
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_68608889
Ik zou zeggen, kijk op marktplaats. Een ijsmachine is als de broodbakmachine, veel mensen die 'm aanschaffen, weinigen die 'm gebruiken. En als het een "dure" was, grote kans dat ze 'm dan nog proberen te verpatsen. Dit zijn echt van die tweedehands apparaten waarbij de kans inderdaad zeer groot is dat ze zo goed als nieuw zijn.
pi_68612985
Hmm ja is een idee alleen ga ik dan wel voor diegene die niet gebruikt is. Zou zonde zijn als het niet werkt.

Meest gezien;
- Captain Cook
- Philips
- Magimix
- Tristar (valt wat mij betreft af)..

[ Bericht 35% gewijzigd door Ml-etje op 03-05-2009 11:46:25 ]
pi_69117306
Hier met de nieuwe philips hr 2305 ana de slag
Aardbeienijs (beitje uit vries plus vers ).
  zondag 17 mei 2009 @ 17:01:13 #83
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_69122099
ik zal de onze ook weer eens in de vriezer gooien, lekker fruitijs maken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 25 mei 2009 @ 19:46:07 #84
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69392679
*schopje*

Voor wie nog een ijs machine zoekt, binnenkort in de aanbieding bij de Lidl, een zelfvriezende machine van UNOLD. Dit is een duits merk, staat daar goed te boek. De machine wordt ook goed beoordeeld, bijvoorbeeld hier.

Hij moet bij Lidl 119 euro kosten, wij hebben hem een tijd geleden voor veel meer geld uit Duitsland besteld. Hij bevalt erg goed! Voor 119 euro zeker een aanrader.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 25 mei 2009 @ 20:04:02 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69393443
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef Ca.ra het volgende:
*schopje*

Voor wie nog een ijs machine zoekt, binnenkort in de aanbieding bij de Lidl, een zelfvriezende machine van UNOLD. Dit is een duits merk, staat daar goed te boek. De machine wordt ook goed beoordeeld, bijvoorbeeld hier.

Hij moet bij Lidl 119 euro kosten, wij hebben hem een tijd geleden voor veel meer geld uit Duitsland besteld. Hij bevalt erg goed! Voor 119 euro zeker een aanrader.
Lees in kritieken dat het ca een uur duurt om een liter ijs te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 mei 2009 @ 20:36:09 #86
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69394887
Is niet mijn ervaring. Als je de massa eerst even geforceerd terugkoelt (bijv in gootsteen met water) dan gaat het een stuk sneller. Ik heb zelf dan met 30 minuten mooi schepbaar ijs, vind ik een acceptabele tijd. En prettig dat je meerdere smaakjes na elkaar kunt maken, doordat je geen element hebt wat moet worden ingevroren.

Nouja voor ons was het prijs-kwaliteit technisch gezien een goede keus in ieder geval, en misschien is het een tip voor anderen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_69394971
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:36 schreef Ca.ra het volgende:
Is niet mijn ervaring. Als je de massa eerst even geforceerd terugkoelt (bijv in gootsteen met water) dan gaat het een stuk sneller. Ik heb zelf dan met 30 minuten mooi schepbaar ijs, vind ik een acceptabele tijd. En prettig dat je meerdere smaakjes na elkaar kunt maken, doordat je geen element hebt wat moet worden ingevroren.

Nouja voor ons was het prijs-kwaliteit technisch gezien een goede keus in ieder geval, en misschien is het een tip voor anderen.
Zekers, wanneer komt die bij de lidl.. En is daar stormloop op?
Diepzinnige deepart.
pi_69396407
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:04 schreef Dinus het volgende:

[..]

Bramen moet je (tegenwoordig?) toch altijd koken ivm die ziekte, waarvan ik de naam weer eens kwijt ben. Iets met vossen ofzo. Wie helpt me even, ik ben zeer vaag

Edit: het heeft te maken met het besmet kunnen worden met de vossenlintworm. We hebben het er hier volgens mij ook wel eens over gehad in het jamtopic.

Ontopic, bijna jammer dat ik m'n machine niet meer heb nu ik al die lekkere recepten lees.
Klinkt als bullshit, ik eet al mn hele leven bramen uit de tuin en uit het bos zo uit het vuistje. Ik denk niet dat het risico erg groot is dus!
pi_69396569
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:10 schreef t1m0k het volgende:

[..]

Klinkt als bullshit, ik eet al mn hele leven bramen uit de tuin en uit het bos zo uit het vuistje. Ik denk niet dat het risico erg groot is dus!
Ben je heel dun? Zonee, dan zal het wel goed zijn
Diepzinnige deepart.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:25:53 #90
45206 Pietverdriet
pi_69397112
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:10 schreef t1m0k het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Echinococcus_multilocularis
pi_69737315
Ik ben ook van plan een ijsmachine aan te schaffen Ik wil er alleen niet te veel geld aan uitgeven, hij moet echt zo goedkoop mogeljk zijn zolang hij ijs maakt.

Ik heb dit lijstje gevonden, heeft iemand ervaringen met een van de apparaten (en dan met name van de bovenste 6)?

http://www.kieskeurig.nl/ijsmachine/zoeken?advanced=0&min=0&max=40&pcode=ijsmachine&qcode=ijsmachine&grade=0

Ik zit voornamelijk naar deze te kijken: http://www.kieskeurig.nl/ijsmachine/bestron/dmec_1072/173942/ maar kan daarmee ook softijs en yoghurtijs gemaakt worden? Het staat er niet expliciet bij, en bij sommige andere wel.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:45:30 #92
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_69737659
Ik heb deze:
http://www.kieskeurig.nl/ijsmachine/aigger/kim5707a/286001/

Voor 19 euro bij de Trekpleister.
Nadeel: als het ijs (bijna) klaar is dan kan ie niet meer mengen. Het mengarmpje loopt vast. Voor mij is het ijs dan dik genoeg, dus klaar.
Tip: niet direct na het ijs maken uitspoelen en droogmaken met een theedoek: theedoek plakt aan de wand!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_69739044
Is het ijs wel goed van structuur, dus niet te veel kristallen? En hoe lang duurt het ongeveer tot hij vastloopt, echt de 40 minuten die er staan?

En moet die 1,6 literbak dan een dag van tevoren in de diepvries?
pi_69740002
Ook eens een keer kijken voor een ijsmachine. Ik ben wel een ijsfan.
pi_69740063
Ik kan misschien voor bijna niks een ijsmachine van Philips op de kop tikken.
Het gaat om een ouder model (hr2295), iemand hier ervaring mee?

Ik weet dat het een model is waarbij je een deel van tevoren moet invriezen (zoals bij de meeste modellen als ik hier kijk), maar ik weet bijvoorbeeld niet hoeveel ijs ik er mee zou kunnen maken.

Het is vooral bedoeld om eens te kijken of we het leuk vinden om zelf ijs te maken.
pi_69740835
Overigens meteen een tip voor heerlijk citroenijs:

Australian Lemon kruiden van Herbs n Spices.

Waren laats bij iemand die dat gebruikte om citroenijs te maken, en dat smaakte echt goed. Niet als afwasmiddel.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:55:32 #97
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_69742322
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:24 schreef grizegrijn het volgende:
Is het ijs wel goed van structuur, dus niet te veel kristallen? En hoe lang duurt het ongeveer tot hij vastloopt, echt de 40 minuten die er staan?

En moet die 1,6 literbak dan een dag van tevoren in de diepvries?
Ik heb er pas 3 soorten ijs meegemaakt. In 1 weekend. De bak moet inderdaad 24 uur van tevoren in de vriezer. Ik heb bananen-roomijs gemaakt. Met volle melk en room. Die had weinig kristallen. Heb um zelfs nog de week erna goed kunnen eten. Terwijl ik hier vaak lees dat het dan een stuk minder lekker is.
De aardbeien-yoghurtijs had iets meer kristallen. Maar die heb ik volgens mij ook meteen in de vriezer gedaan. Niet vers uit het apparaat gegeten.
En ik had nog chocolade-roomijs gemaakt. Met cacao en stukjes chocola. Ik las in een review van een andere machine dat ie daarop vastliep. Bij mij ging die goed.
Dat vastlopen(lijkt wel Windows ) doet ie pas na een half uur ofzo. En dat is ook de gemiddelde tijd die in het boekje staat om ijs te maken.
Ik heb de tijd niet goed bijgehouden. De eerste keer dat ik um had aangezet ben ik weggegaan en toen ik terug kwam stond ie stil. De 2e keer wilde ik dat risico niet lopen dus heb ik er elke keer 5 minuten bijgedraaid.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:58:25 #98
45206 Pietverdriet
pi_69742437
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:15 schreef LieLie het volgende:
Overigens meteen een tip voor heerlijk citroenijs:

Australian Lemon kruiden van Herbs n Spices.

Waren laats bij iemand die dat gebruikte om citroenijs te maken, en dat smaakte echt goed. Niet als afwasmiddel.
Gek idee mischien, maar wat als je citroen gebruikte om citroen ijs te maken, en vanille om vanilleijs te maken? Noem mij maar gek maar ik gebruik AARDBEIEN en suiker om aardbeienijs te maken....
pi_69742749
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gek idee mischien, maar wat als je citroen gebruikte om citroen ijs te maken, en vanille om vanilleijs te maken? Noem mij maar gek maar ik gebruik AARDBEIEN en suiker om aardbeienijs te maken....
Waar, in principe, maar hier zit citroen, limoen en citroengras door, wat het toch een andere twist geeft.. die ik persoonlijk heerlijk vind, niet te zuur.
pi_69747203
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:55 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ik heb er pas 3 soorten ijs meegemaakt. In 1 weekend. De bak moet inderdaad 24 uur van tevoren in de vriezer. Ik heb bananen-roomijs gemaakt. Met volle melk en room. Die had weinig kristallen. Heb um zelfs nog de week erna goed kunnen eten. Terwijl ik hier vaak lees dat het dan een stuk minder lekker is.
De aardbeien-yoghurtijs had iets meer kristallen. Maar die heb ik volgens mij ook meteen in de vriezer gedaan. Niet vers uit het apparaat gegeten.
En ik had nog chocolade-roomijs gemaakt. Met cacao en stukjes chocola. Ik las in een review van een andere machine dat ie daarop vastliep. Bij mij ging die goed.
Dat vastlopen(lijkt wel Windows ) doet ie pas na een half uur ofzo. En dat is ook de gemiddelde tijd die in het boekje staat om ijs te maken.
Ik heb de tijd niet goed bijgehouden. De eerste keer dat ik um had aangezet ben ik weggegaan en toen ik terug kwam stond ie stil. De 2e keer wilde ik dat risico niet lopen dus heb ik er elke keer 5 minuten bijgedraaid.
Oke bedankt voor de review Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor sorbet- en yoghurtijs, of gewoon van melk. Room zal ik niet zo snel gebruiken. Maar aangezien ik hem toch zo uit het apparaat op zal eten en niet te lang zal bewaren, zou dat ook goed moeten kunnen gaan dan? Een paar kristallen maakt me trouwens niet zoveel uit, dat geeft wel een extra 'bite'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')