Ableton Live een beetje. Maar verder vooral gewend aan Cubase op de PC.quote:Op zondag 29 april 2007 01:08 schreef Junkie het volgende:
http://www.slyck.com/story1461.html
[..]
http://digg.com/tech_news(...)ks_on_The_Pirate_Bay
http://www.nin.com/current/index.html
![]()
Wie is er eigenlijk handig in Garageband (of dergelijke programma's? Abelton Live, Logic, etc..)???
Ik was aan het sparen voor een iMac. Maar inmiddels heb ik van dat geld een nieuwe tv gekocht. Nu ben ik weer opnieuw aan het sparen.quote:Op zondag 29 april 2007 19:27 schreef timp0e het volgende:
Ik ben aan het sparen voor een Macbook!![]()
Wordt mijn eerste mac dan![]()
Daarom verkoop ik ook niet. Welke mongool verkoopt nou zijn MacBook waar-ie 1500 voor heeft betaald voor 600 euro.quote:Op zondag 29 april 2007 19:49 schreef TwyLight het volgende:
Alsof je een Core duo voor 1200 kan verkopen.
eerder 600
Zo'n zwarte.quote:Op zondag 29 april 2007 19:53 schreef TwyLight het volgende:
alsof negers macbooks kopen
Ik wil ook een Proquote:Op zondag 29 april 2007 19:38 schreef skiczukie het volgende:
Heel veel! Ik wil een MB Pro.
die kost toch 1500??quote:Op zondag 29 april 2007 20:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik wil ook een Proterwijl ik mijn MB pas een maand heb.
Het maakt hebberig.![]()
Iemand 1500 euro over voor een C2duo en 2 GB Ram?
Ja, daarom dus.quote:
Opzich vind ik de witte MB die ik heb 10x mooier dan zo'n MB Pro, maar als het allemaal veel sneller kan, dan is dat tof. Maar goed, sparen.quote:Op zondag 29 april 2007 20:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik wil ook een Proterwijl ik mijn MB pas een maand heb.
Het maakt hebberig.![]()
Iemand 1500 euro over voor een C2duo en 2 GB Ram?
Nouja, het is ook maar de vraag hoeveel je merkt van die 0,33 ghz. En die losse grafische kaart schijnt ook wel weer meer batterij te vreten.quote:Op zondag 29 april 2007 20:03 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Opzich vind ik de witte MB die ik heb 10x mooier dan zo'n MB Pro, maar als het allemaal veel sneller kan, dan is dat tof. Maar goed, sparen.
ja, maar wel de 15" de 17" is een beetje lompquote:Op zondag 29 april 2007 20:14 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind de Pro vele malen mooier dan de Macbook, ziet er gewoon veel professioneler uit, en veel beter in proporties.
Klopt. Dus, een nieuwe 12" MacBook Pro zou perfect zijn.quote:Op zondag 29 april 2007 20:19 schreef TwyLight het volgende:
[..]
ja, maar wel de 15" de 17" is een beetje lomp
Geksie je slaat door.quote:Op zondag 29 april 2007 20:20 schreef Geqxon het volgende:
Met de Pro maak je in het zakenleven wel een stuk betere indruk dan dat je als professionele vul-hier-wat-in een witte Macbook op tafel zet.
En ik vind de enorme rand rond het Macbook scherm weer zeer lelijk, dat is bij de 15" veel mooier. Om maar te zwijgen over het verlichte keyboard en de betere speakers.quote:Op zondag 29 april 2007 20:19 schreef TwyLight het volgende:
[..]
ja, maar wel de 15" de 17" is een beetje lomp
In ieder geval beter dan een Dell of zo.quote:Op zondag 29 april 2007 20:20 schreef Geqxon het volgende:
Met de Pro maak je in het zakenleven wel een stuk betere indruk dan dat je als professionele vul-hier-wat-in een witte Macbook op tafel zet.
Deel jij die mening niet dan? Als er een duurbetaalde externe software engineer op bezoek komt, en een 1.83Ghz Macbook op tafel zet krijg ik toch echt een klein beetje een "quote:
ik ookquote:Op zondag 29 april 2007 20:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Deel jij die mening niet dan? Als er een duurbetaalde externe software engineer op bezoek komt, en een 1.83Ghz Macbook op tafel zet krijg ik toch echt een klein beetje een "" blik op mijn gezicht..
Ja want 1200+ euro voor een laptop is fucking peanuts, niet waarquote:Op zondag 29 april 2007 20:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Deel jij die mening niet dan? Als er een duurbetaalde externe software engineer op bezoek komt, en een 1.83Ghz Macbook op tafel zet krijg ik toch echt een klein beetje een "" blik op mijn gezicht..
quote:Op zondag 29 april 2007 20:27 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind de Macbook 13" toch echt een notebook voor thuis of voor studenten, en niet een zakenlaptop.
Mja. Volgens mij lopen de types die jij bedoelt per definitie met thinkpads.quote:Op zondag 29 april 2007 20:27 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind de Macbook 13" toch echt een notebook voor thuis of voor studenten, en niet een zakenlaptop.
Ik vond Powerbook een veelmooiere naam. Ik vind dat Pro erachteraan zeggen zo potsierlijk, maar ik wil ook niet dat ze denken dat ik zo'n wit vrouwending heb natuurlijkquote:
Ja, daar ben ik het toch wel een beetje mee eens. Hij heeft iets meer een consumenten-plezierlaptop-uitstraling.quote:Op zondag 29 april 2007 20:27 schreef Geqxon het volgende:
Klopt, ik zie dagelijks redelijk wat Thinkpadsquote:Op zondag 29 april 2007 20:33 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mja. Volgens mij lopen de types die jij bedoelt per definitie met thinkpads.
Ben je arm en zwart en heb je een bedrijfsplan waarmee je jezelf binnen twee jaar uit de prostitutie hebt gewerkt en de 2000 euro weer netjes aan het IMF terug hebt betaald?quote:Op zondag 29 april 2007 20:57 schreef TwyLight het volgende:
zou ik een microkrediet lening kunnen krijgen van 2000 euro?
Met de macbook pro lijkt het opgelost te zijn. Ik kom duidelijk verder op de wifi dan een vriend van me met een 15" powerbook.quote:Op zondag 29 april 2007 21:06 schreef De_Hertog het volgende:
De PowerBook / MacBook Pro behuizing heeft één groot nadeel, en dat is de beperktere WiFi-sterkte. Ik heb hier zojuist een oude 3Com Router geïnstalleerd, en ik kan niet in de tuin werken en m'n vader wel
Ook op een standaard (niet-N) acces point?quote:Op zondag 29 april 2007 21:07 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Met de macbook pro lijkt het opgelost te zijn. Ik kom duidelijk verder op de wifi dan een vriend van me met een 15" powerbook.
quote:Op zondag 29 april 2007 21:03 schreef Sjoewe het volgende:
Tja. Ik heb mezelf kapot gespaard en gewerkt. En ik heb dus een MacBook Pro gekocht. Een fucking geweldig apparaat, echt
Toetsenbord verlichting
Scherm
Maar het ligt er denk ik heel erg aan wat je ermee doet. Ik doe vrij veel video/fotobewerking etc, vaak op freelance basis, of interim. Dan is de extra rekenkracht welkom en het feit dat je je eigen werkplek bij je hebt maakt je heel flexibel.
Aan de andere kant is het wel zo dat als je alleen een beetje wilt internetten etc. je beter een scherm en een toetsenbord aan je macbook kunt hangen en de centen voor de pro beter in je zak kan laten. kunt besteden aan bier.
Ja of aan crack, wat je liever hebtquote:
Dat wordt nog meer hopen op een 12" MBP danquote:Op zondag 29 april 2007 21:10 schreef Sjoewe het volgende:
Ja. Ik zat echt op volle signaalsterkte terwijl hij tussen de twee en drie streepjes schommelde.
Rinddingdingdindingbwoaaaaaapquote:
Ik vind het niet erg.quote:
Dat is omgerekend dus ongeveer 163 UAC meldingen?quote:Op maandag 30 april 2007 01:16 schreef TwyLight het volgende:
Ik zit al meer als 3 uur op Vista te werken
Check. Echt leuk. Nouja, zonder dat minimal en elektro dan. Ofzo.quote:Op maandag 30 april 2007 16:40 schreef Sjoewe het volgende:
Dat last.fm radio is ook verdomde leuk zeg.
Ik zit de hele dag al lekker minimal en elektro te luisteren
Je bent echt 180 graden gedraaid he ?quote:Op maandag 30 april 2007 16:41 schreef Jarno het volgende:
Zo, even een extra magsafe adapter en een mini-DVI naar VGA kabel besteld, weer een stap richting Macbook als desktop gebruik. Nu nog een mooie monitor stand waar de MacBook in/onder past.
Ieder z'n ding.quote:Op maandag 30 april 2007 16:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Check. Echt leuk. Nouja, zonder dat minimal en elektro dan. Ofzo.
Mwoch.quote:
Check.quote:
Macbook + Clamshell + Hoge resultie = Goddelijkquote:Op maandag 30 april 2007 16:41 schreef Jarno het volgende:
Zo, even een extra magsafe adapter en een mini-DVI naar VGA kabel besteld, weer een stap richting Macbook als desktop gebruik. Nu nog een mooie monitor stand waar de MacBook in/onder past.
Ik kom thuis, rol de kabel ongeveer 10 centimeter van de adapter, prik hem met de duckhead in het stopcontact, en verbind de Macbook.quote:Op maandag 30 april 2007 19:06 schreef Sjoewe het volgende:
Ik verwissel de stekker. Het snoer laat ik liggen bij m'n bureau, en de losse stekker zit in mn tas, als ik de deur uitga pak ik alleen de adapter mee.
Ideaal.
Dit post je elk topic heh.quote:Op maandag 30 april 2007 19:04 schreef Xilantof het volgende:
Ja hoi!
mijn macbook vind ik nu nog steeds geweldig
Jij luistert óók de Jeugd. So duits!quote:Op maandag 30 april 2007 16:40 schreef Sjoewe het volgende:
Dat last.fm radio is ook verdomde leuk zeg.
Ik zit de hele dag al lekker minimal en elektro te luisteren
Waarom zou je dat al willen installeren, heb je al troubloures met je Apple?quote:Op maandag 30 april 2007 21:32 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Jij luistert óók de Jeugd. So duits!
Ik zal m'n AppleCare zooi eens installen oid trouwens. Die staat hier al twee weken voor m'n Mac mooi in 't doosje.
Eh nee, maar d'r staat wel op 't doosje "register now to activate". Weet niet of ik daarvoor persé moet installeren, maar zal 't eens bekijken binnenkort in ieder geval.quote:Op maandag 30 april 2007 21:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Waarom zou je dat al willen installeren, heb je al troubloures met je Apple?
Dat betekent inloggen op de Apple site, klikken ergens bij Apple care en dan register.. om je serienummer in te voeren, maar je hebt het programma niet nodigquote:Op maandag 30 april 2007 21:37 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Eh nee, maar d'r staat wel op 't doosje "register now to activate". Weet niet of ik daarvoor persé moet installeren, maar zal 't eens bekijken binnenkort in ieder geval.
Nou goed, dit was de mooiste (lees: minst lelijke) die ik zo even kon vinden:quote:Op maandag 30 april 2007 16:41 schreef Jarno het volgende:
Heul veul.quote:Op maandag 30 april 2007 21:53 schreef skiczukie het volgende:
Wa kos da dan?
Gewoonweg tvp neerplempen vind ik niet echt netjesquote:
Waarom laat je het niet lekker in zijn doosje? Hele Applecare is een grote oplichtingspraktijk om meer geld uit je zakken te kloppen omdat het consumentenrecht m.b.t euvels e.d. ons voldoende bescherming biedt als er iets fout zou lopen. Dat mensen daar nog steeds voor vallen. Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 30 april 2007 21:32 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik zal m'n AppleCare zooi eens installen oid trouwens. Die staat hier al twee weken voor m'n Mac
mooi in 't doosje.
quote:About Battery Update 1.2
Battery Update 1.2 updates battery firmware and improves battery functionality.
After Battery Update has been installed, each battery you insert into your MacBook or MacBook Pro will be updated automatically. Your computer's power cord must be connected and plugged into a working power source.
Wordt dat automatisch geupdate?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nieuwe Apple Battery update trouwens...
Dit zou performance problemen van de accu met macbooks en macbook Pro's geproduceerd tussen februari 2006 en april 2007 moeten oplossen..
[..]
Ja, ik kreeg gisteren een melding dat er software klaarstond. Je moet wel opnieuw booten om 't te activeren.quote:
Ja, maar je kunt het ook handmatig laten updaten, door linksboven op het Appletje te klikken en Software Update te kiezen..quote:
Dat zijn dus zo'n beetje alle Macbooks en Macbook Pro's?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nieuwe Apple Battery update trouwens...
Dit zou performance problemen van de accu met macbooks en macbook Pro's geproduceerd tussen februari 2006 en april 2007 moeten oplossen..
[..]
Werd het te moeilijk ?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:25 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb Ubuntu geprobeerd te installeren op mijn Macbook, en bij de installatie heb ik mijn Macbook al uit gezet
Ik werd misselijk van de DOS like installer, met de talloze vragen wat voor keyboard ik heb, in welk land ik woon, welke taal ik spreek, en nog een stuk of 16 van dat type vragen.quote:
nooit last vanquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:19 schreef Q. het volgende:
Het enige nadeel aan het apple-keyboard vind ik dat toetsen af en toe lijken te blijven hangen, als ik command-w doe sluit ie soms twee tabs tegelijk in Safari. Irritant.
mijn ubuntu installatie ging sneller dan mijn os x installatie hoor.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik werd misselijk van de DOS like installer, met de talloze vragen wat voor keyboard ik heb, in welk land ik woon, welke taal ik spreek, en nog een stuk of 16 van dat type vragen.
Die heb ik even gemist danquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:35 schreef Q. het volgende:
Yep.
momenten dat Twylight jong en fris is, wil ik meestal bewust wel missen jaquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:38 schreef TwyLight het volgende:
toen ik nog jong, fris en fruitig was heb ik die al een keer gepost
Kom net terug van Hot Fuzz, Nicholas Angel whooped Spiderman's arse..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:33 schreef magnifor het volgende:
Kom net terug van Spider-Man 3. Film is goed.
Ik zit nog steeds te proesten van de popcorn..quote:
Iets dergelijks, ja. Aan het einde van de Diezerstraat zit iets, tegenover speelgoedwinkel De Wit.quote:Op maandag 30 april 2007 21:35 schreef skiczukie het volgende:
Zit er nou al eens een Apple Store in Zwolle?
Dat deed je toch alquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:06 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Iets dergelijks, ja. Aan het einde van de Diezerstraat zit iets, tegenover speelgoedwinkel De Wit.
En Sjoe en ik gaan samenwonen..
Maar nu echt. Dat ik geen eigen huis heb, maar wel een eigen bureau bij Sjoe in huis. En dat ik mijn fucking iCurve eindelijk weer terugkrijg.quote:
Je hebt nog tot 1 juni, Sjoe. Dan woon ik hier definitief en ben je 'm kwijt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:10 schreef Sjoewe het volgende:
Ja wie had er nou laatst waar een dondersgoedkope iCurve opgesnort?
Oké..quote:
Ik wil een Cinema displayquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het is nu mijn beurt voor een mooie nieuwe shiny Mac.
Ik kan het beamenquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:20 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb vandaag toevallig ook mijn LP-speler weer eens aangesloten, wat een prachtig geluid is het toch.![]()
Ik heb thuis echt zo een boel oude jazzplaten van mijn vader.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:20 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb vandaag toevallig ook mijn LP-speler weer eens aangesloten, wat een prachtig geluid is het toch.![]()
Die had ik ook! Maar in een ongunstige en stomme ruil staan ze nu bij mijn zus.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik heb thuis echt zo een boel oude jazzplaten van mijn vader..
Extra kamer? Heeft Sjoewe dan geen kamer minder? dat is toch als mensen gaan samenwonen..quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:14 schreef AudreyHepburn het volgende:
Sjoewe bedoelde dat ik nu bij een vriendin in huis woon, en dat dat per 1 juni gaat veranderen naar bij Sjoe in huis wonen, al woon ik in de praktijk eigenlijk al sinds januari hier. Maar goed, straks hebben we dus mijn platenspeler ook hier, en hebben we een extra kamer, een kleerkast, extra boekenkast enz. enz.
Een echte LP is dan ook veel toffer, en goedkoper, en beter geluid.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:23 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik kan het beamen
Ik spaar nu een jaar of 5 LP's en ik heb de afgelopen 2 jaar ook geen cd's meer gekocht.
[afbeelding]
Elk jaar een LP? (En eentje die Audrey alvast heeft meegenomen?)quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:23 schreef Sjoewe het volgende:
Ik spaar nu een jaar of 5 LP's en ik heb de afgelopen 2 jaar ook geen cd's meer gekocht.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:28 schreef broer het volgende:
[..]
Elk jaar een LP? (En eentje die Audrey alvast heeft meegenomen?)
Ik heb geen idee hoeveel het er zijn, tis bijna een meterquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:28 schreef broer het volgende:
[..]
Elk jaar een LP? (En eentje die Audrey alvast heeft meegenomen?)
Sjoe huurt een verdieping en onderhuurt 1 van de 2 kamers aan een vriendin van hem. Zij gaat per 1 juni verhuizen, waardoor Sjoe een extra kamer voor zichzelf heeft. En ik kom er dan bij, dus dan hebben we samen 2 kamers.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Extra kamer? Heeft Sjoewe dan geen kamer minder? dat is toch als mensen gaan samenwonen..
Of mis ik ergens een rekensommetje
Ik koop nog wel eens platen op markten voor 1 euro enzo.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:28 schreef Sjoewe het volgende:
Ja en toffe hoezen.
Die III hoes van Led Zeppelin zit zo'n draaischijf in die dan door uitgesneden vakjes steeds wat anders laat zien. Far out dude
Waarvan een decimeter van mij. Dat schiet wel op met die enorme cassettes klassiek.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:29 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel het er zijn, tis bijna een meter
Ja. Ideaal.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:30 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik koop nog wel eens platen op markten voor 1 euro enzo.
Oké, duidelijk dame.. Kun je daar mooi een Theekrans kamertje van makenquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Sjoe huurt een verdieping en onderhuurt 1 van de 2 kamers aan een vriendin van hem. Zij gaat per 1 juni verhuizen, waardoor Sjoe een extra kamer voor zichzelf heeft. En ik kom er dan bij, dus dan hebben we samen 2 kamers.
Als je een dvd erin stopt start automatisch DVD Player op en die geeft een melding over de regio. Die kan je dan annuleren.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:56 schreef Geqxon het volgende:
VLC Player installeren. DVD erin stoppen. De DVD binnen Finder openen, en het mapje "VIDEO_TS" naar het icoon van VLC Player in je dock slepen. Zou moeten werken
MacTheRipper kan hem wel rippen. Dan moet het maar op deze manier. Het handige van AnyDVD was dat je met een regiolocked dvd-drive gewoon een andere regiodisc erin kan pleuren en metteen kan afspelen. Dus zonder eerste te rippen. Jammer dat dit er (nog?) niet voor OSX is.quote:
Die gaan ze natuurlijk niet noemen, anders zijn ze natuurlijk niet meer cool hè?quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:
Okay, iedereen zit dan wel te- en bij InterfaceLIFT, maar wat zijn volgens deze wijsneuzen dan wél goede wallpaper sites?
Led Zeppelinquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:23 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik kan het beamen
[afbeelding]
Enige wat ontbreekt aan de mac versie van msn is webcam en audio support. Voor de rest is het perfect. Lekker clean en snel.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:01 schreef Djep het volgende:
Nu heb ik een appeltje, maar wat een ruk versie van msn is dat...Weet iemand een versie die op msn live lijkt?
Dat is inderdaad de messenger die by far het meest op MSN Live Messenger lijkt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik denk dat iedereen hier Adium X aan zal raden.
Mocht je nog een over hebben, dan zou ik d'r wel een willen. Toch maar eens kijken of 't wat is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jeuj, ik heb nu honderduizend JOOST-invites voor de weggeef..
Waar moet ik em heenmailen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:10 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Mocht je nog een over hebben, dan zou ik d'r wel een willen. Toch maar eens kijken of 't wat is.
Zal Au3 er ook meteen maar eentje mailen voordat ze erom moet vragen?quote:
die heeft een iBook.quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zal Au3 er ook meteen maar eentje mailen voordat ze erom moet vragen?
Firefox kan dat in ieder geval wel, mocht je het heel erg nodig hebben.quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:19 schreef Q. het volgende:
Kan ik Safari dusdanig instellen dat ie vraagt of ie wel echt moet stoppen als ik meer dan 1 tab open heb en ik per ongeluk command-Q gebruik ipv command-w?
Geen idee of JOOST versie 0.9.4. Universal is eigenlijkquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:19 schreef super-muffin het volgende:
Als er al een PPC versie is wil ik ook wel een invite. Anders niet
Invites zijn verstuurd trouwens..quote:Mac OS X System requirements
Currently, Joost runs only on the latest Macintosh computers equipped with Intel processors. Recommended minimum specifications are as follows:
* Any Intel-based Mac running OS X 10.4
* 512Mb or more RAM
* About 500 MB free disk space
* The Joost software is a 13 MB download, expanding to 30-35 MB on disk. The remainder is used as a cache
* Broadband/ADSL (1Mbit/s downstream, 512Kbit/s upstream recommended, although lower speeds may well work)
* In 1 hour of viewing, 320 Mb will be downloaded and 105 Mb uploaded, which means that a 1 Gb cap will be exhausted in about 10 hours (see important note below)
quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Geen idee of JOOST versie 0.9.4. Universal is eigenlijk
quote:To run Joost 0.9.4 for Mac OS X, you need an Intel-based Mac running OS X 10.4 or later,
Ik wil geen FireFox, ik wil Safari!quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:25 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Firefox kan dat in ieder geval wel, mocht je het heel erg nodig hebben.
quote:
quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:25 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Firefox kan dat in ieder geval wel, mocht je het heel erg nodig hebben.
Hij zit trouwens in je hotmail-junk folder. Dat deed ie bij mij ookquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:37 schreef Sjoewe het volgende:
Nee. Dat doe ik een andere keer wel.
Is best leuk hoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:57 schreef TwyLight het volgende:
joost tvsnap echt niet wat mensen daar zo leuk/speciaal aan vinden
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050518070452266quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:19 schreef Q. het volgende:
Kan ik Safari dusdanig instellen dat ie vraagt of ie wel echt moet stoppen als ik meer dan 1 tab open heb en ik per ongeluk command-Q gebruik ipv command-w?
Ik heb die card reader "pen" van Brando net binnen gekregen en het is wel een leuk ding. Stylishness, och, het plastic ziet er wat goedkoop uit maar hij is wel lekker klein en zonder kabels. Het ding werkt wel snel, met mijn SD-kaartjes (zeker niet de snelste op de markt) 250MB in 17s, met CF (al helemaal niet de snelste op de markt) drie keer zo lang: even snel als de readers die ik al had. Wat lichtelijk irritant is is dat je geen CF en SD tegelijk kunt gebruiken. Hij is ongeveer even groot als de muisknop op je Macbook-trackpad.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:17 schreef Jarno het volgende:
Kunnen jullie nog een kekke stylish cardreader aanbevelen voor gebruik bij de MacBook? Liefst zo klein en draagbaar mogelijk en iig voorzien van CF, SD en xD.
Of deze:quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050518070452266
Oid.
Klinkt goed, bedankt voor de info!!quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:09 schreef Zpottr het volgende:
Jarno, een wat oudere vraag:
[..]
Ik heb die card reader "pen" van Brando net binnen gekregen en het is wel een leuk ding. Stylishness, och, het plastic ziet er wat goedkoop uit maar hij is wel lekker klein en zonder kabels. Het ding werkt wel snel, met mijn SD-kaartjes (zeker niet de snelste op de markt) 250MB in 17s, met CF (al helemaal niet de snelste op de markt) drie keer zo lang: even snel als de readers die ik al had. Wat lichtelijk irritant is is dat je geen CF en SD tegelijk kunt gebruiken. Hij is ongeveer even groot als de muisknop op je Macbook-trackpad.
jammer dat die niet werkt op de huidige versie van safari.quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050518070452266
Oid.
http://www.apple.com/down(...)ilities/tabstop.htmlquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:28 schreef Q. het volgende:
[..]
jammer dat die niet werkt op de huidige versie van safari.
Held! Link werkt wel niet, maar Google heeft geholpen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
http://www.apple.com/down(...)ilities/tabstop.html
Deze wel. Heb hem net zelf ook geinstalleerd.
Kijk in de Gmailquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zoek ook nog steeds een Joost-invite
Moet ik em naar Donnyhoudtvanbowlenapenstaartjedjeeemeeelpuntcom sturen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zoek ook nog steeds een Joost-invite
Nee, ik heb hem al gestuurdquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Moet ik em naar Donnyhoudtvanbowlenapenstaartjedjeeemeeelpuntcom sturen?
Ok. Dan probeer ik zo snel mogelijk een geplaatste bestelling aan te passen. 1,5 meter naar 10 meter.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:47 schreef TwyLight het volgende:
nee
Nee hoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ja
Ja is goed!quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Moet ik em naar sanderpuntbongersapenstaartjedjeeemeeelpuntcom sturen?
Uit de handleidingquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:10 schreef TwyLight het volgende:
je kopieert ze gewoon naar de computer als text, terug zetten kan nooit.
ook al gebruik ik dat programma niet: lijkt me vrij logisch
Echter is er de kans dat er data verloren gaatquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:58 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee hoorja je hebt meer kans op beschadiging van de kabel bij 10 meter, maar wat er bij punt a in gaat komt er bij punt b gewoon weer uit hoe lang de afstand ook is.
Wat wil je er mee gaan doen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:04 schreef Daklem het volgende:
Heren.
Wat zal ik gaan doen?
Ik wil iets van een htpc. Nu zit ik te twijfelen om een 2de mac mini te pakken als htpc (kuch "htmac"), of een macbook en die steeds aan te sluiten.
Ik ben de weg kwijt.
Jaartje oud...quote:Full Charge Capacity (mAh): 4611
Remaining Capacity (mAh): 4489
Cycle Count: 106
Leeftijd maakt toch niet uit? Het gaat toch om je aantal Loadcycles. Je kan em ook een half jaartje geleden kopen en niet aanraken..quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:10 schreef Geqxon het volgende:
Hoe zit het met de leeftijden van beide Macbooks?
[..]
Jaartje oud...
Ik gok dat het ook uitmaakt of je korte cycles of lange cycles maakt. Een accu is een slijtageobject, die afhankelijk van een hoop factoren op een zeer specifieke manier slijt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Denk niet dat het zoveel uitmaakt eerlijk gezegd...
Zou niet moeten uitmaken, aangezien het Li-Poly batterijen zijn. Die hebben niet zo het "geheugen-effect" als de NiMH batterijen van een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik gok dat het ook uitmaakt of je korte cycles of lange cycles maakt. Een accu is een slijtageobject, die afhankelijk van een hoop factoren op een zeer specifieke manier slijt.
Als het niet uit zou moeten maken omdat het een Li-Poly batterij is, waarom is de capiciteit nu lager dan wanneer ik mijn Macbook net aangeschaft had?quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zou niet moeten uitmaken, aangezien het Li-Poly batterijen zijn. Die hebben niet zo het "geheugen-effect" als de NiMH batterijen van een paar jaar geleden.
Same here; ik ga vandaag bellen om een nieuwe aan te vragen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Toch maar even weer een vraagje over die accu's. Ik heb toch het idee dat m'n accu niet helemaal oke is
Na die Apple Battery Update 1.2 is er eigenlijk niks verbeterd, alleen maar slechter gegaan. Krijg die 4 uur niet meer vol..
Volgens de System Profiler App:
Full Charge Capacity (mAh): 4585
Cycle Count: 71
iStat: 90% battery Health..
Bij een vriend van me:
Full Charge Capacity (mAh): 5524
Cycle Count: 31
Beetje slecht na 70 keer opladen toch
Volgens wordt 1 cycle echt van 100% naar 0% gezien. Dus doe je minder, telt ie 't als een halve cycle.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waar ik op duidde: Volgens mij is van 80% naar 20% al een cycle, dus iemand die constant tussen de 5% en 95% schommelt en zo dus 30 cycles maakt, zal zijn accu harder slijten dan iemand die 30 cycles maakt en daarbij tussen de 80% en 20% schommelt.
Uhm, waarom is dat vrij logisch dan? Met de versie van BPE die ik gebruikt het mijn mijn Motorola kon dat wel degelijk. Ik heb 'm nooit gekocht, dus kan het nu niet meer checken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:10 schreef TwyLight het volgende:
je kopieert ze gewoon naar de computer als text, terug zetten kan nooit.
ook al gebruik ik dat programma niet: lijkt me vrij logisch
Ja, dat mag... Is vrij normaal dat je na anderhalf jaar al een nieuwe batterij moet aanschaffen. En Apple ziet een batterij die na anderhalf jaar nog maar op 50% capacity zit niet als mankement, maar als slijtage. Valt dus niet binnen de garantie.quote:Op donderdag 3 mei 2007 07:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Volgens wordt 1 cycle echt van 100% naar 0% gezien. Dus doe je minder, telt ie 't als een halve cycle.
En ik moet ook maar even goed opletten op mijn accu, want volgens mij zit ik nu op 80% van z'n originele capaciteit op tops... Mag dat na een jaar? (ong. 100 cycles).
Moet prima kunnen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 07:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Volgens wordt 1 cycle echt van 100% naar 0% gezien. Dus doe je minder, telt ie 't als een halve cycle.
En ik moet ook maar even goed opletten op mijn accu, want volgens mij zit ik nu op 80% van z'n originele capaciteit op tops... Mag dat na een jaar? (ong. 100 cycles).
Dat is met elke accu van dit type zo, ik zie niet in waarom Apple na anderhalf jaar hard gebruik van de accu hem speciaal voor jou zou moeten vervangen? Besides, als je nog maar 50% capacity hebt gok ik dat je hem zo rond de 200 cycles gebruikt heb?quote:Op donderdag 3 mei 2007 08:31 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ja, dat mag... Is vrij normaal dat je na anderhalf jaar al een nieuwe batterij moet aanschaffen. En Apple ziet een batterij die na anderhalf jaar nog maar op 50% capacity zit niet als mankement, maar als slijtage. Valt dus niet binnen de garantie.
Mini. Je hebt het scherm van de MB toch niet nodig?quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:31 schreef Daklem het volgende:
Zoals op vorige pagina ik al vertelde;
Zal ik een mac mini gaan kopen als HTPC (dvd/hd materiaal), of een macbook?
Ik zou een mini kopen. Ik heb een MB, en vind het dus niet handig om een laptop als HTCP te gebruiken. Misschien is het maar wat je gewend bent, maar een mediacenter moet gewoon klaar staan voor gebruik, en moet je niet eerst kabels in hoeven prikken, neerzetten, etc, etc.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:31 schreef Daklem het volgende:
Zoals op vorige pagina ik al vertelde;
Zal ik een mac mini gaan kopen als HTPC (dvd/hd materiaal), of een macbook?
Een gehackte ATV speelt volgens mij nog geen HD-content af.. de 1GHz processor die erin zit is daar te traag voor en de chip die deze normaal decodeert is nog niet gereverse-engineerd.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:46 schreef Jarno het volgende:
Is een Apple TV - met hack - geen optie? (cheap cheap)
Ìk weet dat er een plugin is oid die dat doet voor Safari. Hoe die heet weet ik niet meer, stond volgens mij een keer in de MacFanquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:19 schreef Q. het volgende:
TabStop, hij staat hierboven al ergens genoemd, werkt prima.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:28 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ìk weet dat er een plugin is oid die dat doet voor Safari. Hoe die heet weet ik niet meer, stond volgens mij een keer in de MacFan
Dus ik lees hier dat je met de euveltjes met de accu's nog tot 2 jaar garantie hebt vanaf de aanschafdatum. En wat is de definitie van het 3e symptoom.quote:MacBook and MacBook Pro Battery Update
Apple has recently discovered that some batteries used in its MacBook and MacBook Pro notebooks may have battery performance issues. Apple is offering a software update that is designed to improve battery performance.
The battery update is available immediately via Software Update or downloadable here.
Note: The factors causing the performance issues do not present a safety risk. You may continue to use your current battery.
This battery update should be run on all MacBook and MacBook Pro computers and extra batteries that were purchased between February 2006 and April 2007.
If, after you have installed the battery update, your battery has any of the symptoms listed below, please make a reservation to bring your computer with its battery to your local Apple Retail Store, or contact an Apple Authorized Service Provider (AASP), or call your local Apple Support Contact Center. If Apple or an AASP determines that your battery is eligible for replacement, you will receive a new battery, free of charge, even if your MacBook or MacBook Pro is out of warranty.
For MacBook and MacBook Pro systems with Intel Core Duo processors, this program extends repair coverage on the battery for up to two years from the date of purchase of the computer.
Identifying an affected battery
Affected batteries will have one or more of the following symptoms:Battery is not recognized causing an 'X' to appear in the battery icon in the Finder menu bar. Battery will not charge when computer is plugged into AC power. Battery exhibits low charge capacity/runtime when using a fully charged battery with a battery cycle count (as shown in System Profiler) of less than 300. Battery pack is visibly deformed.
Note: If your MacBook or MacBook Pro battery does not have any of the symptoms noted above, your battery does not need to be replaced.
Next Steps
To participate in this worldwide program, your MacBook or MacBook Pro battery must show the symptoms noted above. If it does, please make a reservation to bring your computer and battery to your local Apple Retail Store, or contact an Apple Authorized Service Provider (AASP), or call your local Apple Support Contact Center.
Bron
Jammer, schat. Jouw accu replacement program, was al een jaartje eerder geweestquote:
Er was een replacementprogramma voor iBooks, maar dat was alleen voor bepaalde iBooks met bepaalde batterijnummers, en daar viel die van mij niet onder. Ik ben ook niet achterlijk.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Jammer, schat. Jouw accu replacement program, was al een jaartje eerder geweest
Mja, blijkbaar zou die van jou wel 'normaal' moeten functioneren...quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:06 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Er was een replacementprogramma voor iBooks, maar dat was alleen voor bepaalde iBooks met bepaalde batterijnummers, en daar viel die van mij niet onder. Ik ben ook niet achterlijk.
¤139,- Jarno.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:07 schreef Jarno het volgende:
Wat kost een batterij eigenlijk? Stel, je wilt een reserve accu oid, zijn die krengen erg duur dan?
bestwelquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:07 schreef Jarno het volgende:
Wat kost een batterij eigenlijk? Stel, je wilt een reserve accu oid, zijn die krengen erg duur dan?
Van http://www.apple.com/batteries/notebooks.html :quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:10 schreef Svyatagor het volgende:
Maakt het nou voor je battery life veel uit of je continu op netstroom werkt of juist niet?
quote:An ideal use would be a commuter who uses her MacBook Pro on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing. If on the other hand, you use a desktop computer at work, and save a notebook for infrequent travel, Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month.
Na 2 a 3 jaar, daar kan ik mee leven. Dan ben ik 200 cycles verder, maar niet onder 100 cycles lijkt mequote:Op donderdag 3 mei 2007 13:10 schreef Jarno het volgende:
Nouja, 139 euro voor een accu waarmee je apparaat van 1500 euro (give or take) qua accu weer als nieuw is vind ik overkomelijk. Zeker als het je na 2 of 3 jaar overkomt, want dat wil ook zeggen dat je 'm fors gebruikt is.
Misschien heb ik een ander idee van duur dan.quote:
Maar Sjoe en ik zijn ook arme sloebersquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Misschien heb ik een ander idee van duur dan.. (Nouja, 139 euro is geen kattepism begrijp me niet verkeerd, maar je weet dat Apple geen goedkoop merk is - ook niet qua toebehoren)
Check.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Misschien heb ik een ander idee van duur dan..
En er moet hier ook nog een 23" ACD komenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Maar Sjoe en ik zijn ook arme sloebers![]()
Ik doe eigenlijk niks anders, lijkt me helemaal niet slecht. Als je batterij wil kalibreren, dan moet je ook heel je accu leegtrekken en daarna opladen om je optimale performance eruit te halen..quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:15 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat ik eigenlijk doe is, ik gebruik 'm op batterij tot ie leeg is, dan hang ik 'm weer aan de netstroom tot ie vol is, dan gebruik ik 'm een tijdje aan de netstroom tot ik ergens anders in de kamer wil zitten, en dan haal ik 'm weer van de stroom af en werk ik op batterij verder.
Maar dat is blijkbaar heel slecht ofzo.
Mjah, het zou zo moeten zijn. Maar nog steeds moet ik dus volgens de support pagina, eens in de maand m'n batterij 'kalibreren'.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:34 schreef Jarno het volgende:
Leeg laten lopen en pas dan zou juist niet meer nodig moeten zijn met Li-Poly accu's. Met NiMH had je dat nog wel.
Alleen zitten er geen Li-Ion accu's in de MB (pro)'s maar Li-Poly.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:43 schreef Bigs het volgende:
Li-Ion batterijen continu op hun max. capaciteit houden/bewaren is slechter voor die dingen dan af en toe gewoon goed doorspoelen.
Hoi.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:45 schreef George.W.Bush het volgende:
It is I... S.
Is je reguliere ID weer gebanned, Swetsquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:45 schreef George.W.Bush het volgende:
It is I... S.
Neuh, maar als men de dood van je vader op de dag van de crematie nog betitelt als 'wat zit je nu te janken man' alleen omdat ze het niet met je eens zijn, was voor mij genoeg om het account door de shredder te trekken en nog slechts mondjesmaat op FOK! te komenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Is je reguliere ID weer gebanned, Swets
Nog geen probleem geconstateert, vond wel dat hij het nu lang deed overigens.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Die Battery Update, zou de levensduur van je batterij moeten verbeteren..
NOT...
Nee, hij zou het moeten verduidelijken. Kennelijk gaven veel accu's tot nu toe foutieve info weer.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
NOT...
Wellus.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
NOT...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |